Forum >> Alfasud-33

Ferke16-12-2007 22:48:12 // 37371
1.6-os motorből hogyan csinálsz 1.7-et??? Ugyanúgy, mint az 1.5-ből..mertogy ugyanazok...vagy pedig nem értem, mire gondolsz..:)))
HátvédRomeo16-12-2007 22:47:54 // 37370
Ha évi 8-10 ezret hajtod akkor években. :DDD
pb_16-12-2007 22:47:25 // 37369
Ha a csapágyak, már berágódtak akkor kell ezt +ejteni. Persze ilyenkor már túlméretes csapágyak kellenek.
Hakuna16-12-2007 22:47:04 // 37368
Ez jól hangzik :) Szóval első 6 hónapban lesz egy rönyóm. Utána már pözsóval járok. És végül kezdek rérezni az autózásra. Mondjuk 4000 környékén már most is a szívem szakadt meg néha. De állítólag az használ neki. Amúgy hónapok helyett nem kilóméterekben mérik az ilyet inkább?:) Szerintem megszoknám az alacsony fordulatot a cél érdekében.
HátvédRomeo16-12-2007 22:47:03 // 37367
Ja ott az volt írva GPS-el mérte a gyorsulást és a végsebet is.
Whiteskull16-12-2007 22:46:43 // 37366
70000 ezer forint volt a 4 dugó a fúrással, köszörüléssel együtt.
Ferke16-12-2007 22:46:35 // 37365
Van 1-2 eltérés, amire nagyon oda kell figyelni pl az 1.5-ről 1.7-re fúrásnál. Fema társunk megcsinálta, azóta szupi elvileg..:)
HátvédRomeo16-12-2007 22:46:29 // 37364
Állítólag. :DDD
HátvédRomeo16-12-2007 22:46:01 // 37363
Mivel tenné??? Tolómérővel??? Nem is teheti. Ez javítás nem motor csere. Főtengejt megköszörüli valaki, akkor azt is kéne vizsgálni. :))) Az se gyári már. :DD
pb_16-12-2007 22:45:33 // 37362
Fema kártárs is +csinálta.) Azért a 120 ló 1 kicsit sok lesz.)) Szívesen mennék 1 ilyen Sprint ellen.)
Ferke16-12-2007 22:44:59 // 37361
A gyönyörtől hamar elmegy a kedved, ha megtudod, mennyibe kerül csak 1db túlméretes dugattyú. HA gyári méretre fúrod, tehát az 1.4-est 1.5-re, akkor a gyári 1.5-ös dugók bontva nem pénz. Viszont a túlméretes dugattyú....:)))
kesa16-12-2007 22:44:27 // 37360
És a kis kényelemért megéri a hidrotőkés rendszer ára, és rizikója?
kesa16-12-2007 22:43:28 // 37359
Nem hiszem, hogy termikusan, vagy kémiai, vagy bárhogy is kezelve lennének ezeknek a motoroknak a hengerfalai. Ebből következik, hogy maga a blokk elvileg fúrható nagyobbra, és hogy egy nagyobbra fúrt blokk könnyebb is.
Vagy van egyéb eltérés is a blokkokban? Más az öntvény, máshogy vannak a vízjáratok?
HátvédRomeo16-12-2007 22:42:53 // 37358
Bejáratás???
1-1,5 évig éssze hajtani. Első 6 hónap 2000 főlé semmiképp, és lassú gyorsítás. Utánna 2500 főlé semmiképp 6 hónapig. Utolsó 6 hónap plafon a 4000-es ford. nagy ritkán Meg figyelni hallgatózni mindíg. :-)))

Röviden ennyi. :)))
Hakuna16-12-2007 22:42:45 // 37357
Na ez az 1.6 nekem ideális lenne. Persze ahhoz meg kellene egy 1.5ös henger :) Mondjuk ahogy nézem az könnyen beszerezhető, sőt szerintem a bontókban is "hegyekben" állhat. Lehet ennyi plusz költséget még megérne. És ezt gondolom az életben le nem ellenőrzi senki.
Ferke16-12-2007 22:41:54 // 37356
A legjobb árfekvés most a 26k, csapágysorral együtt.
pb_16-12-2007 22:40:25 // 37355
Pontosan, ahogy írtad.
pb_16-12-2007 22:39:16 // 37354
Nincs persely, és "vas"-ból van a blokk.
Hakuna16-12-2007 22:38:19 // 37353
Az mire jó, illetve miért szükséges?
pb_16-12-2007 22:37:50 // 37352
1.5-ből, 1-6-ot lehet csinálni, esetleg 1.7-et, de, az már veszélyes. 1.3/1.4 után a következő méret az 1.5, még a lökettel lehet variálni, akkor lesz belőle 1.6.
HátvédRomeo16-12-2007 22:37:29 // 37351
Multkor beszéltünk róla Veled. A sprintes úriember a használtautón árulta. Na Ő csinált 1.5-ből 1.7-et és azt írta kb 120 ló lett minden frankón belement, ráment. ÉS 8,5-9 között volt 100-on.
pb_16-12-2007 22:34:51 // 37350
1.4, 1.5-ből nehezen lehet csinálni 1.7-et. De már volt aki +csinálta.) Nálad más a helyzet, 1.6-os motorból simán lehet csinálni 1.7-et, ebben van a legkevesebb rizikó.
pb_16-12-2007 22:32:18 // 37349
Sztem 1.5-re át lehetne alakítani.
HátvédRomeo16-12-2007 22:31:06 // 37348
Ja de bunkó vagyok!

Sziasztok Boxer lelkűek! :)))
HátvédRomeo16-12-2007 22:30:22 // 37347
Mi 1.2-őt sajnos annak idején 1.35 körül lett fúrva. A fúrás után kb 45.000 km -ert hajtottunk bele. Azt csatt szegény. 5 évet állt a moci egyhelyben a törött gépben. Most Tomme cartárs verdájában vígan dúruzsol és faxa váltóval együtt.
pb_16-12-2007 22:29:48 // 37346
Esetleg még bejátsz6 a főtengely köszörülés is. A köszörülésről 30k-s összegre emléxem.
kesa16-12-2007 22:28:13 // 37345
Amúgy a hidrotőkés hengerfejnek mi az előnye? Nem kell szelephézagot állítani?
Vagy más is van még?
kesa16-12-2007 22:27:03 // 37344
Fejből nem tudom, képekre meg most nincs kedvem vadászni, ezért felteszem a kérdést: perselyezett a blokk, vagy simán anyagában van fúrva? Alu-blokknál ez ugye egyértelmű, de ennél hezitálok...
Hakuna16-12-2007 22:26:04 // 37343
Nyilván határtalanul nem fúrható fel. De mondjuk egy 1,5ös hengert ha megtoldanék egy kicsivel, az már maga lenne a gyönyör. De motorcsere nélkül gondolom persze én galád :) Az 1351-esből mekkora lesz a legkisebb következő dugóval?
pb_16-12-2007 22:24:55 // 37342
Képes rá.))
Ferke16-12-2007 22:23:13 // 37341
Nagyobb dugóhoz mindenképp fúrnod kell. Engem még mindíg nem győztek meg a srácok, hogy egy sima 1,4 vagy 1,5 egészségesen felfúrhetó 1.7-re, tehát nem túlméretre, hanem nagyobb gyári méretre.
pb_16-12-2007 22:22:54 // 37340
Nem az a lényeg, hogy melyik típusból származik, hanem, hogy milyen az állapota.))
pb_16-12-2007 22:21:21 // 37339
Hát ja.))
Hakuna16-12-2007 22:20:35 // 37338
Egyébként ha már itt tartunk, motorcsere nélkül is beruházhatnék egy nagyobb dugó henger együttesbe nem? Akár fúrva, akár fúratlan. Ez esetben tényleg kötelező a csapágyak cseréje is, és megnőtt az eredeti autóm, de papíron marad.
pb_16-12-2007 22:19:59 // 37337
Nem egészen, néhány napja volt téma a motorszám, és ezzel kapcsolatos dolgok, olvass vissza, és +találod, amire gondoltam.
Hakuna16-12-2007 22:18:34 // 37336
És azok csak párezres többletet jelentenek ????
pb_16-12-2007 22:18:05 // 37335
Szvsz elmenne annyit.
Hakuna16-12-2007 22:17:42 // 37334
Nos Lajos bátyám oktató volt elég sokáig egy témába vágó szakközépben. Szerintem elboldogul majd vele. Ott leszek én is hátráltatásképp :) De az anyagi oldal az más kérdés. Nagyon racionálisan közelíti meg az autó kérdést, azonnal jelzi ha őrültségbe vágok bele :) Aztán persze megcsinálja ha kérem.
pb_16-12-2007 22:16:39 // 37333
Pedig lehet +érné beruházni rá, ha, már 1 normális dugókulcs készletre is beruháztál.)
pb_16-12-2007 22:14:30 // 37332
Főtengely- ,és hajtókar csapágyakra.
pb_16-12-2007 22:12:39 // 37331
Ja már +válaszoltad magad a kérdést.))
A 33-ból max a motor lehet jó bele. A váltót is bele lehet rakni, de a belseje már különbözik. Inkább célszerű a 45/6-ét +tartani.
pb_16-12-2007 22:08:57 // 37330
Bele hát.))
Azért a boxerhez ia 1 kicsit edződn kell, lehet, hogy lesz néhány újdonság számára.
Ferke16-12-2007 22:08:30 // 37329
Persze, megvárja, míg frédibéni autó lesz belőle.:)
Ferke16-12-2007 22:07:40 // 37328
Nehéz találni jó állapotú blokkot. A hengerfalon egyértelműen látni, hogy jó-e, vagy sem, ez nem kérdés. A gáz az az, hogy hol találsz ilyet. Én a sprintbe egy 146-os blokkot találtam, na az szép.
pb_16-12-2007 22:06:42 // 37327
Mer nem csinálod + az alját.)))
pb_16-12-2007 22:05:18 // 37326
Erre nem tudok mit mondani, csak, azt, hogy vén szarok ezek mind, és bármikor beüthet a krakk.((
Ferke16-12-2007 22:04:45 // 37325
Azért fontos tudni, hogy ha a szerelőd még nem csinált boxit, akkor igencsak nehéz dolga lesz elsőre összerakni egy profi erőforrást!
Ismerek olyat, aki már a nagyonsokadikat csinálta, és mégis szívott vele, de durván.:))
Hakuna16-12-2007 22:03:25 // 37324
Úgy érted, hogy 1351-es motorszámmal egy nagyobb hengert ?:)
Hakuna16-12-2007 22:02:25 // 37323
A csörlő nem csak az enyémhez lesz, innetől kinyílnak a lehetőségek a szerelőm előtt :) Persze nem mondom, hogy nem kéne jelentősen hozzájárulnom :)
pb_16-12-2007 22:01:47 // 37322
Belerak6sz nagyobbat is, csak okosan kell csinálni.)) Garancia az nincs rá, hogy az "új" motorod tuti jó.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.