Nincs mit. Elvileg kivitelezhető a dolog. 100%ra, azért nem merem mondani, mert szétszedésnél, összerakásnál bármi kiderülhet.) De az öntvény cserének sztem menni kell, a hajtókaroknak is, de...)
Amúgy, ha szétszeded a motort, akkor érdemes mindent rendbe tenni.
Forum >> Alfasud-33
pb_19-01-2008 13:56:57 // 40321
Gróf19-01-2008 13:55:39 // 40320
Hú, átalakíÍtani nehéz lenne. Azokat is kell vezérelni valahogy. Könnyebb lenne kifúrni onna az a vackot, vagy kimelegíteni. kérdés,, hogy mennyi maradna a blokkból miatta.
pb_19-01-2008 13:52:40 // 40319
Jaja, értelek. Ok.) Igen azt a részt át kell alakítani, vagy kiszeded s dugót, vagy hátfal csere.) Vagy valahogy a DIS tekercses gyújtást átalakítani úgy, hogy jó legyen. Persze ezen gondolkodni kéne, hogy lehet-e 1általán, + ha lehet, akkor hogyan.
Otto19-01-2008 13:51:00 // 40318
Köszi a kimerítő választ!
A lényege a dolognak, hogy van egy 145-ös(16V), amin kinézett a hajtókar.Namost lenne egy 8V motor,amiből gondoltam én, össze lehetne hozni a 16V-t.
Ha a 8V hajtókar megegyezik a 16V-vel és ebben nem sérült a dugó, akkor ezek szerint szabad a pálya!Már csak a hf állapota a kérdés...
A lényege a dolognak, hogy van egy 145-ös(16V), amin kinézett a hajtókar.Namost lenne egy 8V motor,amiből gondoltam én, össze lehetne hozni a 16V-t.
Ha a 8V hajtókar megegyezik a 16V-vel és ebben nem sérült a dugó, akkor ezek szerint szabad a pálya!Már csak a hf állapota a kérdés...
Gróf19-01-2008 13:48:31 // 40317
Arról jutott eszembe, hogy votl az előbb szó injektorosról karbissá való alakításra. És mikro csináltam a kocsit az elején, én is gondoltam rá hogy karbikat kellene rajtahagyni. Csak ott ahol nekem a dis tekercsek vannak, ott menne le a sima gyújtáselosztó rendszer tengelye. És az a furat nekem levan dugózva. Bár ez sima gyójtásúnal ugye nem jáccik... cssk ugy eszembe jutot most..
pb_19-01-2008 13:45:07 // 40316
Melyik motorra gondolsz?) 1 kicsit nem értésem van.))
Gróf19-01-2008 13:43:13 // 40315
A gyujtáselosztó tengelyének a helyéről a dugót ki lehet venni? vagy az fix?
pb_19-01-2008 13:38:33 // 40314
Ja Otto kártárs kérdésére válaszolva.))
"Szia!Hozzád 'küldtek', hogy Te tudod a választ!Az érdekelne, hogy a 1.7 8V boxer alja párosítható e a 16V tetejével?Vagy, hogy mekkora az esélye annak, hogy egy hajtókartörött blokknak ép marad a hengerfeje? "
"Szia!Hozzád 'küldtek', hogy Te tudod a választ!Az érdekelne, hogy a 1.7 8V boxer alja párosítható e a 16V tetejével?Vagy, hogy mekkora az esélye annak, hogy egy hajtókartörött blokknak ép marad a hengerfeje? "
pb_19-01-2008 13:36:43 // 40313
Szóval az összes 1.7es boxermotornál maga az öntvény +1ezik, annyi eltérés van a 90 előtti, és utániak között, hogy a 90 előttieken nincs rajta a szervoszivattyú konzáljának a furata. Ez a probléma házilag kiküszöbölhető, néhány kártárs már tapasztalatot szerzett ezügyben.)
Az 1.7 8vből lehet építeni 16vt, és ez fordítva is igaz, bár ilyenről még nem hallottam, hogy valaki belevágott.)) A motortömbben a dugókat kell cserélni, azok nem 1formák. Itt jegyezném még + azt is, hogy a hajtórudak sem 1formák a cikkszám alapján, de néhány kártárs, már bizonyította, hogy a gyakorlatban ez 1 kicsit másképp van.) Aztán még cserélni kell a kartert, mert a 16vnél van 2 olajjárat a hfejekhez. Ezzel a motortömb kipipálva. Utána "csak" fel kell dobni a 16v hfejeket, a szívórészt, és át kell építeni, divatos szóhasználattal élve, a motormenedzsment részt. Még 1-2 apróság van ezenkívül, a kereszttartót ki kell cserélni a 16vhez valóra, mert különben nem lehet összerakni a futóművet.) Ami még felmerülhet apróság szinten, az, az üzemanyaggőz rendszer, Lszonda, és a merevítő a motortérben.
A leírt konverzió 33nál állja + a helyét.
Persze, hogy, annyira ne legyen 1xű a helyzet, azért van néhány csavar is a történetben.) Mint pl milyen motorkóddal rendelkezik a donor motor, ha van ilyen 1általán, Vagy, hogy még 1 kicsit bonyolítsuk a helyzetet, még az előbb leírt adat is kevés, mert elképzelhető, hogy motorkódon belül is volt változás, csak nem jelölték külön. Aztán belekeveredhet a téma a 45/6 is.) Na itt, aztán már tényleg L lehet veszni a részletekben.)) A lényeg, hogy nem ajánlott házasítani a 45/6 16vt, a 33 16vvel. Fizikailag lehet, de +jósol6atlan következményei lehetnek, mivel a 2 motorban, ami fixre +1ezik az a motortömb, ill a hfej 1 része.
1 hajtókar törött motornál, szinte bármi Lképzelhető, úgy jó, mint rossz 1aránt. Csak bontással, és az alakatrészek 1enként való szemrevételezésével lehet +állapítani, hogy mi maradt használ6ó, és mi nem.
Asszem talán nagyjából sikerült válaszolni a kérdésekre, pontosabbat akkor lehetne adni, ha +van a az elképzelés, hogy mit is szeretnél. Ill lehetett volna ezt a kis szösszenetet dekorálni néhány fényképpel, de ehhez most nem volt kedvem.)) Ha igény van rá, +teszem.)
Az 1.7 8vből lehet építeni 16vt, és ez fordítva is igaz, bár ilyenről még nem hallottam, hogy valaki belevágott.)) A motortömbben a dugókat kell cserélni, azok nem 1formák. Itt jegyezném még + azt is, hogy a hajtórudak sem 1formák a cikkszám alapján, de néhány kártárs, már bizonyította, hogy a gyakorlatban ez 1 kicsit másképp van.) Aztán még cserélni kell a kartert, mert a 16vnél van 2 olajjárat a hfejekhez. Ezzel a motortömb kipipálva. Utána "csak" fel kell dobni a 16v hfejeket, a szívórészt, és át kell építeni, divatos szóhasználattal élve, a motormenedzsment részt. Még 1-2 apróság van ezenkívül, a kereszttartót ki kell cserélni a 16vhez valóra, mert különben nem lehet összerakni a futóművet.) Ami még felmerülhet apróság szinten, az, az üzemanyaggőz rendszer, Lszonda, és a merevítő a motortérben.
A leírt konverzió 33nál állja + a helyét.
Persze, hogy, annyira ne legyen 1xű a helyzet, azért van néhány csavar is a történetben.) Mint pl milyen motorkóddal rendelkezik a donor motor, ha van ilyen 1általán, Vagy, hogy még 1 kicsit bonyolítsuk a helyzetet, még az előbb leírt adat is kevés, mert elképzelhető, hogy motorkódon belül is volt változás, csak nem jelölték külön. Aztán belekeveredhet a téma a 45/6 is.) Na itt, aztán már tényleg L lehet veszni a részletekben.)) A lényeg, hogy nem ajánlott házasítani a 45/6 16vt, a 33 16vvel. Fizikailag lehet, de +jósol6atlan következményei lehetnek, mivel a 2 motorban, ami fixre +1ezik az a motortömb, ill a hfej 1 része.
1 hajtókar törött motornál, szinte bármi Lképzelhető, úgy jó, mint rossz 1aránt. Csak bontással, és az alakatrészek 1enként való szemrevételezésével lehet +állapítani, hogy mi maradt használ6ó, és mi nem.
Asszem talán nagyjából sikerült válaszolni a kérdésekre, pontosabbat akkor lehetne adni, ha +van a az elképzelés, hogy mit is szeretnél. Ill lehetett volna ezt a kis szösszenetet dekorálni néhány fényképpel, de ehhez most nem volt kedvem.)) Ha igény van rá, +teszem.)
BuBu.18-01-2008 21:14:47 // 40312
az zsir meg a sok baszot elekromos cumot leszedegetni
asz fain
asz fain
pb_18-01-2008 21:12:15 // 40311
8vre simán rámegy, csak a "pókot" kell levenni.
BuBu.18-01-2008 21:01:02 // 40309
de ha már itt tarunk a 16 v re sem lenne rosz
nahh jo viccöltem:)))
nahh jo viccöltem:)))
BuBu.18-01-2008 21:00:29 // 40308
olyanra mint az enyém:))) 1,7 ie 8v
BuBu.18-01-2008 21:00:04 // 40307
holnap nekem mindegy egész nap itthon vagyok:)))
pb_18-01-2008 20:56:11 // 40305
Ok, semmi gond.)
Holnap viszont 17 után lenne, jó, inkább 18 felé, ha neked is jó.
Holnap viszont 17 után lenne, jó, inkább 18 felé, ha neked is jó.
BuBu.18-01-2008 20:55:27 // 40304
ha dupla karbit szeretnék teni a verdába ahoz h fejet kell cserélni vagy nem?
ill ha nem kell akkor simán fel megy e a pók helyére a szivocsonk??
vagy valami mahináció kell
ill ha nem kell akkor simán fel megy e a pók helyére a szivocsonk??
vagy valami mahináció kell
BuBu.18-01-2008 20:54:11 // 40303
ienem nekem is vqan egy eladó:)))))
BuBu.18-01-2008 20:53:35 // 40302
csá
Pb azért nem hivtalak mert csak most értem haza majd holnap
bocs
Pb azért nem hivtalak mert csak most értem haza majd holnap
bocs
Fisher18-01-2008 15:53:57 // 40301
Sziasztok!
Nem kell valakinek egy 1.7 IE 8V Boxermoci komplettbe', minden jóval? (Elektronika, generátor, stb. mindennel, ami rajta van...) Valaki elvihetné innen a vasból, mert már nagyon fogja a helyet! (+ a fű sem nő a kasztni alatt!) :-)) Ja, meg a szélvédők még megvannak. És a motortérben is maradt pár cucc. Ha valakit érdekel valami, az oldalamra, vagy e-mailra pls., mert ritkán fórumozok. Üdv!
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00171/00171191t.jpg)
Nem kell valakinek egy 1.7 IE 8V Boxermoci komplettbe', minden jóval? (Elektronika, generátor, stb. mindennel, ami rajta van...) Valaki elvihetné innen a vasból, mert már nagyon fogja a helyet! (+ a fű sem nő a kasztni alatt!) :-)) Ja, meg a szélvédők még megvannak. És a motortérben is maradt pár cucc. Ha valakit érdekel valami, az oldalamra, vagy e-mailra pls., mert ritkán fórumozok. Üdv!
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00171/00171191t.jpg)
Gyugyo3418-01-2008 14:53:26 // 40300
Az jó, majd úgyis látni fogom, mert nem tudok leszakadni az Amoreról :):)
pb_18-01-2008 13:41:43 // 40299
Ok.)) Ja lehet, hogy jövő 7en is lesz.)
Gyugyo3418-01-2008 13:08:49 // 40298
Mennék én, meg szeretnék is, de lesz egy koncert amit nem hagyjhatok ki, és igazából nagyon hezitáltam hogy hova menjek koncertre v Lurdyba, aztán a koncert mellett maradtam, mert nagyon érdkel és mint kiderült nem fáj nekem semmibe.
2 hete tervezem h megyek, de mindig közbejön valami, a jövőheteit ki nem hagyom, akkorra semmit nem is terveztem, meg nem is fogok, vagyis de Alfa minitali.:):)
2 hete tervezem h megyek, de mindig közbejön valami, a jövőheteit ki nem hagyom, akkorra semmit nem is terveztem, meg nem is fogok, vagyis de Alfa minitali.:):)
pb_18-01-2008 12:58:17 // 40297
Én a fojtószelep kapcsoló bevizsgálásával kezdeném. Aztán térnék rá a cablékra. Este nem mész Lurdyba?
Gyugyo3418-01-2008 12:12:40 // 40296
Nu vissztérve a próblémára mellik részénél nézzem át a csatlakozkat meg a mdzagokat? Nem akarom ezzel Zolit zavarni, mert hülyét kap tőlem :):), inkább megnézem én, abból is tanulok, Ti meg szerencsémre rengeteget segítetek, köszi.
pb_18-01-2008 11:33:59 // 40293
LE3.
Nagyítsd ki a képet, és +látod, hogy mire írtam, hogy 2lem.) Ha nem megy, akkor segítek.)
A problémádra visszatérve, lehet fojtószelep kapcsoló, kábel/érintkezési gond. 1. körben ezeket nézném +.
Nagyítsd ki a képet, és +látod, hogy mire írtam, hogy 2lem.) Ha nem megy, akkor segítek.)
A problémádra visszatérve, lehet fojtószelep kapcsoló, kábel/érintkezési gond. 1. körben ezeket nézném +.
Gyugyo3418-01-2008 11:03:20 // 40292
Jaja ne magatokból indulj ki, én örülök ha megkülönböztetem a kormányt a kipufogótól. :):):):)
Na jó ez csak vicc, de nem vágom ezeket a dolgokat, ellenben szeretném valamilyen szinten.
Na jó ez csak vicc, de nem vágom ezeket a dolgokat, ellenben szeretném valamilyen szinten.
Gyugyo3418-01-2008 11:01:50 // 40291
pb_18-01-2008 10:50:04 // 40290
Ne magunkból indulj ki.)
pb_18-01-2008 10:46:21 // 40289
Be kell nézni a motortérbe.))) Zoli biztos tudja, de nem kell ilyenekkel zaklatni.))
Szóval:
Ha ez a kép tárul eléd, akkor Bosch LE3.2 Jetronicként azonosít6ó a rendszer.
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00171/00171156t.jpg)
Ha pedig ezt látod:
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00171/00171157t.jpg)
Akkor utána + kell nézni, hogy a balos fényszóró mögött van-e 1 "fémdoboz", ha, van akkor Weber IAW Magneti Marelli a rendszer. Ha nincs, akkor Bosch Motronic MP3.1.
Ha ezek közül 1ik sem, akkor még ez lehet:
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00171/00171158t.jpg)
De ezt 2lem.))
Vagy még ilyen jöhet szóba(motort illetően):
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00171/00171159t.jpg)
Szóval:
Ha ez a kép tárul eléd, akkor Bosch LE3.2 Jetronicként azonosít6ó a rendszer.
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00171/00171156t.jpg)
Ha pedig ezt látod:
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00171/00171157t.jpg)
Akkor utána + kell nézni, hogy a balos fényszóró mögött van-e 1 "fémdoboz", ha, van akkor Weber IAW Magneti Marelli a rendszer. Ha nincs, akkor Bosch Motronic MP3.1.
Ha ezek közül 1ik sem, akkor még ez lehet:
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00171/00171158t.jpg)
De ezt 2lem.))
Vagy még ilyen jöhet szóba(motort illetően):
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00171/00171159t.jpg)
Ferke18-01-2008 10:30:33 // 40288
Motortérbe nézve szerintem le tudod olvasni.:)
Gyugyo3418-01-2008 10:02:49 // 40287
ööö, ezt honnan tudhatom meg? Zoli tudja sztem, nem? vagy esetleg kideríthető valahogy ha az ember töklaikus?
pb_18-01-2008 09:30:03 // 40286
Kérdezz bátran, ezért van a fórum.))
Pontosan kéne tudni, hogy milyen befecskendező rendszer van az autódban. Tehát dobálja az alapjáratot, ez sok mindentől lehet. Mondanék 1-2 ötletet, de előbb ki kéne deríteni a melyik cucc van a motoron.
Pontosan kéne tudni, hogy milyen befecskendező rendszer van az autódban. Tehát dobálja az alapjáratot, ez sok mindentől lehet. Mondanék 1-2 ötletet, de előbb ki kéne deríteni a melyik cucc van a motoron.
Gyugyo3418-01-2008 09:01:41 // 40285
Szép jó reggelt mindenkinek!
Elsősorban Pbtől kérdezem, de bárki aki tudja a választ meköszönném.
Üresben csinál olyant az ótócsjkám, h visszaesik a fordulat és lefullad. Nem sűrű, de monnyuk egy piroslámpánál elég bosszantó :) valamint az alapjárat ingadozik olyan 500 és 900 között, ez valyon mitől van, mennyire súlyos, mennyire pánikoljak be?:):)
Már már előjöttek Amore elvonási tünetek rajtam, mivel vidéken voltam és csak minimálba tudtam idenézni, most mikor lenne időm meg csak a problémáimmal zaklatlak titeket sry. :):)
Elsősorban Pbtől kérdezem, de bárki aki tudja a választ meköszönném.
Üresben csinál olyant az ótócsjkám, h visszaesik a fordulat és lefullad. Nem sűrű, de monnyuk egy piroslámpánál elég bosszantó :) valamint az alapjárat ingadozik olyan 500 és 900 között, ez valyon mitől van, mennyire súlyos, mennyire pánikoljak be?:):)
Már már előjöttek Amore elvonási tünetek rajtam, mivel vidéken voltam és csak minimálba tudtam idenézni, most mikor lenne időm meg csak a problémáimmal zaklatlak titeket sry. :):)
pb_18-01-2008 00:38:16 // 40283
Akkor szerencséd volt. Amiket én láttam mindnél baj volt után a futóművel.
BuBu.17-01-2008 23:39:12 // 40282
nem volt vele baj
az ültetés után vannak bajok de már leszarom majd lakatolás után amikor megy bele a friss futómü akkor majd kitalálom hogy mi a baj
az ültetés után vannak bajok de már leszarom majd lakatolás után amikor megy bele a friss futómü akkor majd kitalálom hogy mi a baj
pb_17-01-2008 23:21:00 // 40281
A futóművet legalább normálisan a helyére tették?
pb_17-01-2008 22:51:18 // 40279
Akkor ezt majd neked is cserélned kell.)((
BuBu.17-01-2008 22:40:14 // 40278
nekem hálisten csak ajobb elsö nyulvány van cserélve de rohadjanak meg mert ugyan a lakatos szépen meg csinálta amit csinált de utána nem volt lekezelve semmivel ugyhogy most meg le van rohadva amit anno meg csináltak:(
pb_17-01-2008 22:36:31 // 40276
Készülj a legrosszabbakra.)))
pb_17-01-2008 22:35:44 // 40275
Ma nem nagyon értem rá délután, sztem holnap foglak hívni.
pb_17-01-2008 22:34:21 // 40274
Hasonló szép dolgokat találtunk mi is.((
Ferke17-01-2008 22:25:40 // 40273
Na erre leszek én is kiváncsi, hogy mi fog kiderülni, amikor elkezdjük a kis cédát jobban megbolygatni.:))
BuBu.17-01-2008 22:21:49 // 40272
Pb nnem hivtál:))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
723
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?