Forum >> Alfasud-33
pb_13-07-2008 16:35:38 // 46671
2kerekesnél inkább a kereket forgatja ki, főleg kisebb ccmesnél. Viszont összkerekesnél inkább a kuplungot csúsztatja L, 1 kis szag jelenlétében.))
pb_13-07-2008 16:33:24 // 46670
A munkahengeren van 1 légtelenítő csavar, ott lehet légteleníteni a kuplungot. Kell hozzá, 1 doboz fékolaj, 8as kulcs(lehetőleg csillag), 1 db műanyagcsó, és még 1 Mber, aki nyomkodja a pedált. Az valaki beül, néhányt rápumpál a pedálra, lenyomva tartja , közben aki kint van +nyitja a csavart, és figyeli, hogy jöne buborék. Ha jön, akkor, addig kell ismételni a mókát, míg nem jön. Ha nem jön, akkor Lég 2x-3x +csinálni, és Llenőrizni a kiemelést.
A mechanikát csak, akkor látod, ha szétszeded.
Ezt így nehéz +mondani, még azt is L tudom képzelni, hogy nem is kuplung baj van, hanem más jellegű a probléma.
A mechanikát csak, akkor látod, ha szétszeded.
Ezt így nehéz +mondani, még azt is L tudom képzelni, hogy nem is kuplung baj van, hanem más jellegű a probléma.
ANGER13-07-2008 16:12:33 // 46669
Hát azt nem tudom ,hogy a tárcsa milyen állapotban van.
Persze erős rajtom nekem is volt,de nem jellemző!
Persze erős rajtom nekem is volt,de nem jellemző!
ANGER13-07-2008 16:09:26 // 46668
Nekem is van 1 olyan érzésem,hogy minden oda van! :-(
Amit tudok majd leelenőrzöm.
Légtelenítést,hogy végezzem el?
A többit akkor tudom megnézni majd ha szétkapom.
De magasabb fordulaton nincs gond a húzással,de ez olyan 3e fölötti fordulatot jelent.
Alatta pörög a motor csak érezhetően lassan kezd el felgyorsúlni,olyan lomha érzete van,fokozatokat 3e fordulat körűl váltok!
Amit tudok majd leelenőrzöm.
Légtelenítést,hogy végezzem el?
A többit akkor tudom megnézni majd ha szétkapom.
De magasabb fordulaton nincs gond a húzással,de ez olyan 3e fölötti fordulatot jelent.
Alatta pörög a motor csak érezhetően lassan kezd el felgyorsúlni,olyan lomha érzete van,fokozatokat 3e fordulat körűl váltok!
pb_13-07-2008 16:05:10 // 46667
Még az kimaradt, hogy a tárcsa, nemcsak akkor csúszik, ha Lkopott, hanem, ha jó +égett. De, ez a ritkább eset. Mondjuk szükséges hozzá, 1 gyenge szerkezet is, mint amilyen nekem van, + néhány brutál rajt is.)))
ANGER13-07-2008 16:00:05 // 46666
Teljesen hangtalan a rendszer.
pb_13-07-2008 15:56:12 // 46665
Könnyen Lképzelhető, hogy a mechanika, és a hidraulika is kezd odalenni. + kéne nézni, mennyit Mel ki a kuplungod, ezt a munkahengernél tudod +nézni, hogy pedál lenyomására mennyit mozdul a rúd. Olyan 16-18 mm a jó érték. Aztán, lehet nem ártana kipróbálni 1 légtelenítést is.
A mechanikánál a tárcsa(kopóréteg) vastagságot tudod mérni, min 6,5 mmnek kell lennie.Még + tudod nézni a szerkezet rugóit is, mondjuk úgy, hogy ráállsz teljes testsúllyal, ha nagyon könnyen mozognak a rugólapkák, akkor csereérett a cucc, bár ezt így lég nehéz Ldönteni. Ha mechanikát cserélsz, akkor szettet cserélj.
A mechanikánál a tárcsa(kopóréteg) vastagságot tudod mérni, min 6,5 mmnek kell lennie.Még + tudod nézni a szerkezet rugóit is, mondjuk úgy, hogy ráállsz teljes testsúllyal, ha nagyon könnyen mozognak a rugólapkák, akkor csereérett a cucc, bár ezt így lég nehéz Ldönteni. Ha mechanikát cserélsz, akkor szettet cserélj.
szegecs13-07-2008 15:23:41 // 46664
Lehet a flexi hidraulika cső is. Én úgy jártam a legutóbb, hogy valamiért kiakadt a pedál úgy, hogy már kilátszott az egyik karmantyú (jól el is nyírta). Kicseréltem a munkahengert és amikor összeraktam és légteleníteni akartam, nem jött semmi a pedál meg olyan kemény volt, hogy be sem lehetett nyomi. Leszedtem a csövet és nem szelelt. Kicseréltem és azóta is műxik.
Van valami hanghatása a dolognak?
Van valami hanghatása a dolognak?
ANGER13-07-2008 15:15:11 // 46663
Pfúú,akkor ez elég összetett probléma! :-(
ANGER13-07-2008 15:14:21 // 46662
Úgy értem ,hogy épp ,hogy csak a pedálra helyezem a lábam akkor rángatóan üt a pedál,és mintha még meg is keményedne,és ez inkább alsó fordulatszám tartományban van 1-2-es fokozatnál.
Ha a váltót majd úgy is leveszem,akkor a kuplung alkatrészeket,hogy tudom bevizsgálni,hogy jó-e,mi az amiket át kell néznem?
És a csúszást,hogy tudom helyrehozni?
Ha a váltót majd úgy is leveszem,akkor a kuplung alkatrészeket,hogy tudom bevizsgálni,hogy jó-e,mi az amiket át kell néznem?
És a csúszást,hogy tudom helyrehozni?
pb_13-07-2008 14:59:16 // 46661
Az 1. mondat a kuplung csúszására utal6. A 2. más problémára. Hogy érted azt, hogy rúg a pedál?
Gróf13-07-2008 14:47:09 // 46660
Én a kinyomócsapágyra vagy a munkahengerre tippelnék.. VAgy esetleg a váltóban van valami +szorulva +akadva, és amikor ez akcióba lép e kuplung nem bírja és elkezd csúszni..
ANGER13-07-2008 14:41:37 // 46659
Üdv!
Kis segítség kellene!
Miért van az,hogy nyomom a gázpedált és nem húz,de a moci pörög fel.
Illetve van olyan,hogy nyomom a gázt és nem megy és nem is pörög fel,ilyenkor kicsit vissza a gáz majd újból gáz akkor úgy ahhogy magához tér.
Én nagyon gyanakszom a kuplung rendszerre,mert van olyan ,hogy városi dugaszban üt ,rúg a kuplung pedálom,máskor nem!
Kis segítség kellene!
Miért van az,hogy nyomom a gázpedált és nem húz,de a moci pörög fel.
Illetve van olyan,hogy nyomom a gázt és nem megy és nem is pörög fel,ilyenkor kicsit vissza a gáz majd újból gáz akkor úgy ahhogy magához tér.
Én nagyon gyanakszom a kuplung rendszerre,mert van olyan ,hogy városi dugaszban üt ,rúg a kuplung pedálom,máskor nem!
Gróf13-07-2008 14:28:59 // 46658
Csak onnan jött az ötlet, hogy dereng egy kép egy 33 ról amin hasonló helyen van embléma :)
Szala13-07-2008 14:13:15 // 46657
Hello Srácok!
Egy kis kitérő! Szoktatok Ebay-ezni?
Lenne egy kérdésem.
Egy kis kitérő! Szoktatok Ebay-ezni?
Lenne egy kérdésem.
pb_13-07-2008 14:06:54 // 46656
Naja, ez így van.) Az enyém 92es, "csak" 16 múlt.) Simán, főleg akkor, ha valaki tud rá vigyázni. Az enyémre, az Lőző tulajok nem nagyon vigyáztak, ezért került ilyen állapotba, többx is volt már törve, emiat is szívok jó sok dologgal. Szóval, hacsak 1 kicsit is odafigyeltek volna rá, már sokkal, de sokkal jobb helyzetben lennék. Az igaz, ha 1x +javul, akkor jön a széles vigyor.))) Én nem tudom, hogy mi lesz a következő tali, amin tiszteletemet teszem. Bár, jó volna Écsre lejutni.
Gábor3313-07-2008 13:36:28 // 46655
Ennyi idös auto,mint az enyém már az is csoda,hogy müködik! Ebben a korban (23-éves) már minden nap ajándék a kocsinak. Neked fiatalabbak,olyan 90-92 körüliek? Megérik ezt a kort? Nekem is az a rossz,ha már sokadszor kell ugyanazzal a dologgal foglalkozni. De ha egyszer megjavul..... Remélem a Szegedi talira eljutok vele,mert idén már csak szinte ez lesz. Igyekszem összerakni és proba itt a városban,aztán kiviszem a pályára de csak ésszel.
pb_13-07-2008 13:14:27 // 46654
Sajnos, nagyon + kell nézni, hogy mit vesz az Mber.( Ngem, maga a szerelés nem bosszant, sokkal inkább az, ha valamit 5x kell szét/összerakni, hogy jó legyen.
Sztem bs1 is már a zúzdában végezte volna, ha nem hozzám került.) Aztán, hogy mikor készül L? Soha!)))) Mindig lesz rajta valami buherálni való dolog.))
Sztem bs1 is már a zúzdában végezte volna, ha nem hozzám került.) Aztán, hogy mikor készül L? Soha!)))) Mindig lesz rajta valami buherálni való dolog.))
Gábor3313-07-2008 12:49:27 // 46653
Hát lassan már semmiben sem lehet megbizni,azt hiszi az ember,hogy az uj az tuti jo de ahogy látom ez nem mindig van igy. Végül is nem az anyagiak bosszantanak,mert szerintem olyan 10.000ft körül van az anyag költsége,hanem megint lehet pár orát szerelni. Ugy terveztem,hogy nyáron autozni fogok nem pedig szerelni,na eddig ez nem jött be. Remélem ezzel végre megoldodik a problémám. Szerintem ez az auto nagyon szerencsés,hogy nálam van,mert más már régen összetörte volna a sok szivatás miatt.
Hakuna13-07-2008 12:46:55 // 46652
Te is fijam brutális ?:) Közel ugyanide tettem fel én is :)
pb_13-07-2008 12:37:43 // 46651
A 4x4, csak 4x4.)))
pb_13-07-2008 12:37:07 // 46650
Ha szétszeded, és kitakarítod őket, akkor Lvileg sokáig bír6ják. Az AE nem rossz, Scott kártárs járt úgy az új tőkékkel, hogy hidegen valami borzalmasan szólnak.
Ez általában így szokott lenni.)) Az utolsó mondatoddal, és is úgyanígy vagyok.)
Ez általában így szokott lenni.)) Az utolsó mondatoddal, és is úgyanígy vagyok.)
Gábor3313-07-2008 09:52:21 // 46649
Hát azért maradt meg mert 4*4-es,igaz még a kapcsolhato régi megoldás. Eddig ugy nem volt vele semmi különös csak a szokásos,ami a sok lefutott kilométer következménye. Most van benne ora szerint 350.000km de csak nálam 3-évig nem ment a kilométerora,szerintem legalább 500.000km van benne. Mostani autok ezt tutira nem élik meg,régen széthullanak. Régi motoromban 1mm-es gyürühézagok voltak és ment utolso percig csak gyenge volt. Egy mai motor ilyen kopással már el sem indul....
ANGER13-07-2008 09:43:31 // 46648
Üdv!
Akkor pont belenyúltál és a nyűgösebbet tartottad meg! :-(
Akkor pont belenyúltál és a nyűgösebbet tartottad meg! :-(
Gábor3313-07-2008 09:25:26 // 46647
Ciao! Nem hiszem,hogy veszek uj hidrokat,maradnak az eddig használtak csak birják még egy darabig. Amugy az ujak angol AE-gyártmányuak. Ha minden igaz,akkor ma délután nekiállok és elkezdem lebontani a hengerfejeket. Remélem hamar összeáll a kocsi,mert nagyon rossz igy nélküle. Mennyivel jobb volt,amikor volt 3 kocsim és mindhárom 33-as volt! Akkor persze mindig müködött mindegyik csak anyagilag kicsit sok volt fent tartani öket. Most,hogy csak ez maradt,erre ráköltök annyit,amenyit a 3-ra kellett. Mindegy,ez van ebböl kell valamit csinálni.
pb_13-07-2008 04:58:30 // 46646
Nekem sajnos kevés a bizodalmam az új tőkék iránt, főleg, ha az valami Ajusa, és efféle gyártmány. Sztem jobb összelegózni gyáriakból, annyit, amennyi kell.
Sztem a ráköltött összeg / a +tett km listát magasan vezetem.))
Sztem a ráköltött összeg / a +tett km listát magasan vezetem.))
Gábor3312-07-2008 17:00:57 // 46645
Hali! Nem tudom,most már mindent átméregetek,nem bizok semmiben sem! Eddig nem volt semmi gondom a tömitésekkel-szimmeringekkel. Kérdeztem a Szakal-metall-nál az uj hidrok ára:2500ft,lehet hogy kap ujakat,bár már nem szivesen költök rá. Régiekkel nem volt gondom,tehát azok is felhasználhatok. Mindenesetre jövöhétre megint megvan a programom munka után. Megint vehetem a buszjegyeket,közben meg ott a kocsi,amire már nem is számolom mennyi pénz ment el.....
BuBu.12-07-2008 14:46:38 // 46644
szia nem lehet hogy az utángyártás áldotata vagy??
mármint a szimering nem százas??
csak kérdezem mert én kaptam már néhányszor érdekes tömitéseket:D,
mármint a szimering nem százas??
csak kérdezem mert én kaptam már néhányszor érdekes tömitéseket:D,
pb_12-07-2008 14:25:21 // 46643
Kíváncsi leszek, mi lesz a mérés eredménye. Ja, és 1 fontos dolog a tőkékkel kapcsolatban, ne töltsd fel őket olajjal, ha ezt, már tudtad, akkor nem is szóltam.)) Ez általában így szokott lenni, amivel qrva sokat foglalkozik az Mber, az az istennek sem akar összeállni, amit pedig csak úgy összedobott, az + iszonyat jó lesz. De remélem a hfej cserével +oldódnak a gondjaid. Sokat bírnak ám ezek a motorok.))
Gábor3312-07-2008 13:58:17 // 46642
Persze a burkolatot is cserélem. Nem látni semmi sérülést a házon de ha leszedem akkor megmérem furat mikroval,mert lehet hogy szemre jo de nem körkörös a ház. Nem szeretnék mégegyszer ennyit szivni ezzel. Hidrokat kinyomkodom,azokkal nem volt soha gondom. Érdekes,hogy a szemétböl összelapátolt 1,7 motor birta 4-évig különösebb gond nélkül,ezzel meg mentem kb 600km-t és állandoan van valami nyomora. Most,hogy szétszedtem az 1,7 motort most láttam,hogy a 2-4 hengernél kifujta a hengerfej tömitést és ette a vizet. A két hengerben volt kb1mm-es gyürühézag és még igy is ment utolso percig csak gyenge volt. Átmértem a hengereket és a dugokat semmi bajuk,minden méreten van. Egy mai auto már régen behalt volna ilyentöl,ez meg simán ment még.
pb_12-07-2008 13:46:08 // 46641
Akkor ezek szerint mégis ugyanaz a 2 hfej, ezt jó tudni. Hallottam már ilyen esetről, az épp 1 tőkés hfej volt. Gyanítom, hogy maga a ház deformálódott/sérült/kopott ki, és ezért nyomja ki a szimmeringet. Az, általam hallott esetben úgy javították, hogy alátét rá, majd leszorítás a burkolattal.
A htőkés hfejnél a burkolat is más, majd azt is cseréld, ill a tőkéket mind szedd szét nézd, át, és pucold +, akkor sokáig jók lesznek.
A htőkés hfejnél a burkolat is más, majd azt is cseréld, ill a tőkéket mind szedd szét nézd, át, és pucold +, akkor sokáig jók lesznek.
Gábor3312-07-2008 13:22:39 // 46640
Üdv mindenkinek! Tegnap este megint kifordult a baloldali vezérmütengely szimmeringem,megint tiszta olaj minden! Ezt most csinálta másodszor és utoljára! Körülbelül 1 honapja tettem bele a fémházas szimmeringet és csavar rögzitövel is megkentem. Voltam bontoban megnéztem az 1,5 ie hengerfejeket,teljesen ugyanaz mint az 1,7 ie ami van nekem polcon. Tehát jövöhéten felujitom a hidros hengerfejeket és kicserélem öket. Mondjuk a parkoloban a panel mögött érdekes lesz megoldani a dolgot de ezért nem vontatom el máshová. Többi lako megint a "szivébe zár" az estig tarto szerelés miatt,de csak igy tudom megoldani. Mondjuk azt jo lenne tudni,hogy miért fordult ki a szimmering ismét,tegnap este elkezdtem bontani és simán kézzel vissza tudtam nyomni a szimmeringet a helyére. Járt már valaki igy közülletek? Vagy ez csak nekem visszatérö probléma? A hidrosbol alig tudtam kivenni a régi szimmeringet,csak azért cserélem ki mert már 4-éve ment a motorban. Eddig sosem küzdöttem ilyesmivel,most meg már másodszor járok igy vele. Megint vehetek vezérmüszijjakat is mert megint elusztak az olajban és a hidroshoz ugy is a 100 fogas kell. Nem is az anyagiak miatt vagyok mérges,hanem hogy megint széthullott pedig azt hittem egy uj motorral sokáig nem lesznek gondok,ehez képest többet szereltem már mint a halodo 1,7-est,amit bontobol legoztam össze. Szoval itt tartok most.
pb_12-07-2008 13:04:30 // 46639
Én, még spec 1iket sem követtem L, de ami késik nem múlik.)))
BuBu.12-07-2008 12:31:10 // 46638
:) látom vagy mindenki elment valami stranda vagy jó idő miatt szereltek...:):)
Gróf11-07-2008 17:35:32 // 46637
Csak éppen hogy beröffentettem, olyan 10 másodpercig tartott az egész.
pb_11-07-2008 17:20:29 // 46636
Zsír!))) De, azért ékszíj nélkül ne sokat járasd.)
Gróf11-07-2008 16:54:12 // 46635
+ van a cselszövő!!! Visszapakoltam a borításokat, és meghúztam minden csavart hogy szpen a helyén maradjon. Gondoltam beindítom a generátor meg a szervó nélkül, ugye a két ékszíj le votl szedve. Hát nem eltűnt a kattogás emg a sok felharmonikus? Utánna visszatettem a generátort és annak akkroa hangja van hogy elképesztő....
pb_11-07-2008 15:56:47 // 46634
pb_11-07-2008 15:38:53 // 46633
Arra figyelj, hogy nem mind1 melyik 16v görgőt kéred.))
Gróf11-07-2008 15:32:59 // 46632
Veszek majd akkro hozzá 16V görgőket. Ugy kijönnek 3K ból +11k a két szíj
pb_11-07-2008 15:28:00 // 46631
Ettől, azért még szól6 a görgő. Ha ismeretlen az eredete, sztem mindenképp cseréld.
Gróf11-07-2008 15:18:23 // 46630
LEbontottam a burkolatot a vezérlésről, átnéztem amenynire hozzáfértem ott a szerkezethez. Hibát a szíjakon nem látok, sem a feszítőkön. A szíjat a nem feszített oldalon 1 cm rel tudom kimozdítani.
pb_11-07-2008 13:33:45 // 46629
Van ott még sok jó kép.))
Gróf11-07-2008 13:22:30 // 46628
pb_11-07-2008 13:15:50 // 46627
Akkor lehet nem ártana cserélni őket.)) Sivít6 is, ha úgy van kedve, mindenesetre én nem sokat játszanék vele. Van jó kis low costos +oldás rá.)
Lyukakat kell bele vágni, az a legjobb.)
Lyukakat kell bele vágni, az a legjobb.)
Gróf11-07-2008 13:00:42 // 46626
Éppen ezért pánikolok, mert még nem volt. Összerakásnál átnéztük őket, nem voltak elhasználódva. Bár a görgők inkább sivító hangot adnának vagy nem jól gondolom?
POnt olyan a hangja, mintha valami minden fordulatnál belütne a takarólemezbe..
Én a légszűrőházvagdosást ugy képzeltem, hogy függőleses irányban rácsosra vagdosom az oldalait. :))
POnt olyan a hangja, mintha valami minden fordulatnál belütne a takarólemezbe..
Én a légszűrőházvagdosást ugy képzeltem, hogy függőleses irányban rácsosra vagdosom az oldalait. :))
pb_11-07-2008 12:36:53 // 46625
Azt kell néha.))
Fogod a léxűrőház alsó részét, és a flexet, aztán szépen Lkezded kivágni az oldalait.)
A görgők szól6nak, mikor volt görgő/szíjcsere?
Fogod a léxűrőház alsó részét, és a flexet, aztán szépen Lkezded kivágni az oldalait.)
A görgők szól6nak, mikor volt görgő/szíjcsere?
Gróf11-07-2008 11:46:08 // 46624
Improvizálni kell :)
Előbb szereznem kéne egy ép lámpabúrát, majd utánna morcosítok. Inkább valami erősebb hang kéne neki. Hogy is működik az a légszűrőházflexes dolog?
Ja hang, ma leoperálom a vezérműburkolatot, mert egyre erősebb ez a kopogó hang, és +akarom nyugtatni magam h nem a szíjak körül van a probléma.
Előbb szereznem kéne egy ép lámpabúrát, majd utánna morcosítok. Inkább valami erősebb hang kéne neki. Hogy is működik az a légszűrőházflexes dolog?
Ja hang, ma leoperálom a vezérműburkolatot, mert egyre erősebb ez a kopogó hang, és +akarom nyugtatni magam h nem a szíjak körül van a probléma.
pb_11-07-2008 08:59:59 // 46623
Aha, akkor ki kell találnom valamit rá, vagy tovább kell keressek, hogy vissza tudjam rakni. Az, inkább Imola küszöb.) Kell szerezni tojástartós felniket.)) A morcosítást a fényszóróra gondoltam.
Keress 1 jó kis motort.)) Még 1 kis többlet, nekem is jól jönne.D
Keress 1 jó kis motort.)) Még 1 kis többlet, nekem is jól jönne.D
Gróf11-07-2008 08:37:50 // 46622
Sajna olyanom nem is votl soha. Még eredetileg is csak bele votlak barkácsolva. Morcosítás? Ja jól Mlékszem van egy Qv küszöböm de ha sikerül is mellé szerezni egymásikat is akkro sem rakom fel, mert a felnik miatt bután nézne ki nagyon. Ültetni nem nagyon akarnám, max a hátát, mert már igy is szántom néha a gyepet a táblával :) Egy kis erőfölény viszont jól jünne :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
6
Guests6
346
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?