Forum >> Alfasud-33

granturismo22-03-2006 22:52:47 // 14121
A generátor felfogató lemezei közvetlenül a blokk szélén vannak. A meghajtó szíja meg a szíjtárcsán legbelül, legközelebb van. Így az erőkar kicsi hiába nagy maga a feszítő erő. A szervokonzol csavarjai a blokkon jóval hátrébb vannak (ott tudták megoldani) és a hajtószíj is távolabb a következő szíjtárcsán van. Az erőkar itt sokkal nagyobb, így a hajlító igénybevétel is. A leghosszabb erőkar a klímakompresszornál van. Nézd meg ott már 4 nagy csavar tartja a bakját és a kompresszort is hosszú átmenő csavarok fogják a bakhoz.
Robesz722-03-2006 22:11:09 // 14120
nincs vmi ötleted a 3. csavarra? ha az első kettőt jó mélyen befúrom és hosszú acél csaavarral fölrakom? a generátort is olyan kis lemezek fogják, mégis bírja...vagy a szervónál nagyobb a terhelés? sima fúró furja a blokkot?
tzoli15522-03-2006 21:51:49 // 14119
Hali! Nyugodtan festheted hammerite-al a féknyerget és a dobokat is. Nekem is azzal van és bírja, de mások is evvel csinálták, szintén semmi baja. A szívócsonkot is festheted sima festékkel, nem lesz gond. Gondolj bele ha erős nyári napsütésen hagyod a kocsit a kaszni durván fel tud melegedni, a festésnek nem lesz baja mégsem... Z.
Robesz722-03-2006 21:41:13 // 14118
mindenképpen lesz bemutató, ha jó lesz....:-))))
Robesz722-03-2006 21:40:45 // 14117
igen, lehet, nem lesz túl kímélve.... meglátom, mennyire tart a két első..... a blokk az az, amit bb18-tól vettem a 8V...
Robesz722-03-2006 21:39:02 // 14116
a féket nem tudom.... a pókot sima matt feketével fújtam, semmi baja, szerintem oda bármi jó... a hammerite-t csak a motoron próbáltam, az nem tom milyen meleg, de ott hibátlanul tart...
Hari22-03-2006 21:38:52 // 14115
Szevasztok!
Ismét benéztem ide.Örülök,hogy jól elvagytok.Ide tényleg érdemes bekukkolni,Egyébként a csavarokból tényleg nem véletlen van három./Szerinem is!/ A továbbiakban jó szorakozást,na és jó munkát!
Ja és még valami.
KisP22-03-2006 21:28:48 // 14114
Robesz: És ez a hammerite hőálló is valamennyire? nem fog lefolyni? Én féknyerget és fékdobot akarom lefesteni pirosra,mivel fessem? Meg a pókot is leakarom ezüstre,arra azért kell a hőálló nem?
granturismo22-03-2006 21:20:40 // 14113
Hú én már elkeveredtem. Én azt hittem, hogy a piros blokköntvény kerül rá. Ez most akkor milyen blokköntvény? Honnan van? Egyáltalán nem osztom a véleményeteket. A hátsó csavar az bizony keményen támaszt. Mivel a két első csavarkötés síkjától az ékszíj síkja eléggé távol esik (több cm), az erőkar így elég nagy, a feszító erő is jelentős, szerintem rendesen deformálódik a szervobak és mivel a szíjhajtás eléggé dinamikus terhelés a kifáradás majd a törés veszélye fennáll. Én biztosan keresnék valamilyen megoldást a szervobak hátsó rögzítésére is. Arról nem beszélve, hogy gondolom nem hímestojás üzemben lesz használva ez a motor.....-)
Scott22-03-2006 20:51:26 // 14112
Igy van. Előre fúrjál két lyukat , bele a méretes menetet és oda fel lehet fogatni a konzolt. A lényeg, hogy most kiderült. Milyen szar lett volna, amikor már be van építve a cucc, raknád fel a szervot és hoppá :) Most már egyre kiváncsi leszek az összerakott verdára. Szeretnénk majd bemutatót ! :)
Robesz722-03-2006 19:59:05 // 14111
köszi
Robesz722-03-2006 19:58:53 // 14110
Igen, ez nem egy rossz ötlet és meghült bennem a vér.....végig néztem az összes képemet, hogy a hely meg van e neki..... szerencsére meg van, csak menet nincs, viszont a 3. hely nincs meg, amelyik hátul van, de megfogja azt 2 csavarral is.....
Scott22-03-2006 19:55:48 // 14109
Viszont ha már szóba hoztam. Ha akarsz szervót a gépbe ( márpedig gondolom volt eredetileg ), akkor nem árt menetet fúrni még most, amíg kint vant a motor.
Robesz722-03-2006 19:49:44 // 14108
Talán 89-es
Scott22-03-2006 19:43:51 // 14107
Ahogy elnézem a blokk maga egy régi, '90 ellőtti blokk. Nincs meg rajta a szervoszivattyú felfogatási helye :)
Robesz722-03-2006 19:40:00 // 14106
Köszi a magyarázatot, mindent lementettem és a leírtak szerint fogok eljárni...:-))))
Robesz722-03-2006 19:37:46 // 14105
mindenképpen úgy akarom, hogy nyugodtan szerelhető legyen
Robesz722-03-2006 19:36:06 // 14104
természetes, hogy letisztítottam, drótkoronggal, csiszoló papírral, benzinnel lemostam, leragasztottam, amit nem akartam, hogy festékes legyen és hammerite-vel lefestettem..... amúgy ezt tudom ajánlani másnak is....nagyon tartós és könnyű vele bánni....tök olyan, mintha fújva lenne....amúgy alig látszik pár cm2 belőle.... Az a baj, ha szerelés előtt festem, akkor még összerakásnál minden csupa olaj lesz, főleg a motor teteje, mivel azon fekszik és mikor a csapágyakat olajozod (jó bőven) akkor a motor elején és hátulján is folyik ki az olaj.... Összerakás után viszont csak arra kell vigyázni, hogy jól leragassz mindent.... a hengerfejet nem fogom festeni, mert akkor egy gyertyacserénél is nagyon kell vigyázni, nehogy odaüssem, mert akkor csúnya lesz.... e levegő beömlő pók az mindenképpen lesz... a folytószelepház nem biztos....
pb_22-03-2006 19:30:27 // 14103
Mivel festetted, ecsettel, vagy fújtad, és milyen festékkel? Letisztítottad az öntvényt előtte? Az anyagot elflejtettem átküldeni, holnap remélhetőleg nem fogom elfeljteni, és küldöm.
Robesz722-03-2006 19:24:54 // 14102
ettől csak szebb lesz.... csak nem tom milyen színű....
Robesz722-03-2006 19:24:18 // 14101
Látom, mindenki izgul.... ezért megutatom, hogy milyen volt legutóbb, amit összerakva festettem....nem hiszem, hogy bármi kifogás lehetne ellene:
Robesz722-03-2006 19:21:32 // 14100
Nagy kérdés volt, hogy fessek e minden alaktrészt külün-külön.... most úgy döntöttem, hogy nem festek mindent, mert nem biztos, hogy 1-2 hónap múlva nem találok ki vmit és így nyugodtan tudom szerelgetni, nem kell félteni a festést.....viszont ez még nem végleges forma, a motortömb festve lesz, csak nem akartam, hogy a belsejébe véletlenül is festék kerüljön, így összerakás után (tehát ez után) lesz még csak festve....még nem tudom, milyen színű lesz, de biztosan nem így rakom bele.... a 8V-t is egyben festettem és nem látszik semmi belőle, hibátlan lett... szerinted milyen színű legyen? gondoltam, hogy lehetne kicsit rallys kinézetű, színes motortér, mivel a külseje teljesen szolíd, sötét, a motortér lehetne dúrva....
pb_22-03-2006 12:48:02 // 14099
Akad.
Azmo22-03-2006 11:59:17 // 14098
van valakinek Ricambi CD-je? nemtom hogy vannak ezek, gondolom minden típus benne van, vagy nemtom, de értelemszerűen nekem 33-ashoz kéne:)
Azmo22-03-2006 11:52:34 // 14097
jó, mind1, biztos csak üldözési mániám van.... pb, jahh, utólag már mind1, emiatt kétlem hogy szétkapná, amikor végre egyben van:)
pb_22-03-2006 11:36:56 // 14096
Ahhoz +int szét kéne szedni, akkor kellett volna míg csupasz volt a blokk.
norbee22-03-2006 11:36:32 // 14095
Ha bafftatnálak, akor a főnököd lennék. Csak viccoltam. Na. :)
Azmo22-03-2006 11:26:55 // 14094
nemtom mé kell basztatni, mert nagyobb fékeket szeretnék :(
norbee22-03-2006 11:19:58 // 14093
Egy jó kis féknagyobbítást nem szeretnél? :)))) Rosszul beállított szelepek mennyire növelhetik az olajfogyasztást? Karbi külső oldalára honnan a viharból kerülhet olajsár?
Azmo22-03-2006 11:17:15 // 14092
jaja, én is néztem és nem illett oda az a rozsdás blokk, tessék lefújni, fújatni, én is le akarom!
pb_22-03-2006 11:13:21 // 14091
Aha. Akkor nagy valószínűséggel a műszer is cs, legalábbis a belseje.
bb1822-03-2006 11:13:20 // 14090
robesz ez nagyon szép és nem akarok ünnepronto lenni, de a blokkot miért nem festetted le ha már ujjáépited?
bb1822-03-2006 11:11:21 // 14089
feltöltös motoroknál ahol csucsig tuningolják, elöfordul, hogy leszakad a hengerfej. láttam már ilyet
granturismo22-03-2006 11:03:33 // 14088
Az ML 4.1-nél gyújtótrafóról 12v jön le ez teljesen világos ez megy a ford. mérőre. De a 146-nál a vezérlőszámítógépből egy külön szál a fordulatszámmérőre. Mivel a műszeregységet nem szeretné cserélni az a kérdés, hogy a 146-on ezen a vezetéken milyen feszültség szaladgál. Itt korántsem biztos hogy a 12V megfeleő lesz neki.
pb_22-03-2006 10:52:37 // 14087
Nincs.) De Robesz épp azt mondta, hogy minden cuccot átépít, akkor pedig 33 a téma.)
granturismo22-03-2006 10:21:44 // 14086
Neked van 146-od?:-)))
pb_22-03-2006 10:19:56 // 14085
Az utóbbi időben volt szerencsém több mérést is elvégezni, többek között a trafó környékén is. ( + lamda, + injektor, + ilyen hülyeségek)
granturismo22-03-2006 10:14:26 // 14084
Te ezt honnan tudod?:-)
granturismo22-03-2006 09:56:07 // 14082
Látod Robesz kolléga ezért teszek én fel M2.10.3 befecskendezést. - Nincs gyújtáselosztó. Eggyel kevesebb a nagyfesz kábel. - Végre rendes szekvenciális a befecskendezés. - Precízebb Whitstone-hidas a légmennyiség mérése. A fordulatszám jelet egyszerűen meg kell mérni a km óra barna-fehér szálján pld. szkóppal és látszik, hogy mekkora a feszültség. Vagy 5v vagy 12V. Ha 5 akkor marad a 33 óra beépítése a 146 óraházba. A lendkeréken a csak 1 db jelölés van az indukciós jeladó számára tehát egy főtengely fordulat alatt csak 1 jelet produkál. A transzformátor primér tekercsére viszont egy főtengely fordulat alatt 4 db jelet (illetve jelszakadást) kell küldeni ráadásul a szükséges előgyújtás függvényében változó időpontokban. Nyugodtan állithatjuk tehát hogy a lendkerék jeladó és a gyújtótrafó primér jele között nem jelformálásról hanem teljesen eltérő jelekről beszélhetünk.
granturismo22-03-2006 09:19:19 // 14081
Na akkor részletesebben a szíjak felrakása: - Először is a főtengelyt mindig a normál forgási irányba forgatjuk ugyebár. - Felrakod a feszítőgörgőket és max felhúzott rugóval rögzíted. - Beállítod a tengelyeket I-II helyzetbe. - Beállítod a főtengelyt a lendkerét T jelére. - Felteszed a Bal vezérműszíjat. - Meglazítod a bal feszítő csavarját hogy a feszítő ráfeküdjön a szíjra. - Felteszed a jobb vezérműszíjat. - Meglazítod a jobb feszítő csavarját hogy a feszítő ráfeküdjön a szíjra. - Fordítsd át a főtengelyt 4-5 teljes fordulattal, hogy a szíjfeszítés kiegyenlítődjön. - Ellenőrizd ismét a I-II és a T jelek együttállását. - Fordítsd el a főtengelyt 90 fokkal, hogy a lendkerék "o" jele legyen a mutatónál és a jobb v.tengelyek háromszög jelei összemutassanak. - Húzd meg a jobb feszítő csavarját kb 30-35 newtonnal. - Fordítsd el a főtengelyt egy teljes fordulattal (360 fokkal), hogy a lendkerék "o" jele legyen a mutatónál és a bal v.tengelyek háromszög jelei összemutassanak. - Húzd meg a bal feszítő csavarját kb 30-35 newtonnal. - Fordítsd át a főtengelyt 4-5 teljes fordulattal és ellenőrizd ismét a I-II és a T jelek együttállását. Aki nem így csinálja az nem alapos ember. Márpedig itt elkél az alaposság.
pb_21-03-2006 21:51:58 // 14080
ML4.1 estében. Ez lemaradt.
pb_21-03-2006 21:50:03 // 14079
A fordszámmérő párhuzamosan van rákötve a trafóra, és az is biztos, hogy 12V-ot kap. Hogy a lendkerék általi jelet, azt nem tudom, át kellene gondolni.
pb_21-03-2006 21:30:45 // 14078
Holnap átküldöm.
Hari21-03-2006 21:30:20 // 14077
Szevasztok! Jó figyuzni ezt a kis párbeszt. Vezérlés->13918-ra Egyébként alendkerék jeladoja generálja a jelet kompinak az átformálja és küldi a trafonak.
Robesz721-03-2006 21:29:19 // 14076
most sajnos mennem kell, pedig szívesen beszélgetnék még, de 10-től gyorsulás.... Jó éjszkát!
Robesz721-03-2006 21:28:27 // 14075
a végeredmény nagyjából világos, de még mindíg nem tom, miért vannak a 3szögek.... GT írta, hogy biztosnági állás, de nem tom, az mi..:-)))
Robesz721-03-2006 21:27:24 // 14074
email: robesz7@freemail.hu
Robesz721-03-2006 21:25:29 // 14073
húúú..az nagyon jó lenne
pb_21-03-2006 21:13:38 // 14072
A vezérlés beállításáról kell a leírás(magyar)?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.