Forum >> Alfasud-33
Lala04-11-2004 14:05:30 // 71
Amennyiben tényleg a hidrotőkék vacakolnak, szétverhetik a vezérműtengelyt. Nyugi, azért ehhez több idő kell!
Olasz04-11-2004 13:53:00 // 70
Setup-ot az alatt értem, hogy nekem órával szoktuk beállítani a szelepeket naon precízen, és eddig mindig durrogósra sikerült. Gadó barátomnak arany keze van ehhez...
M-GEGE04-11-2004 13:14:36 // 69
Visszadurrogás Setup-t fejtsd ki!!! Nekem is kell!
Én ráengedhetem 7000nél is akkor sem durrog a disznófülü!
Olasz04-11-2004 13:01:22 // 68
ÍÍÍÍííímádom a durrogást, még ha a gyárból nem is így jöttek ki. Komolyra fordítva: Alaphelyzetből gondot jelent, hisz nem normális a dolog, valami nem tökéletes, DE semmi olyat nem eredményez, ami kárt tesz a kocsikában...
Olasz04-11-2004 12:55:26 // 67
Norbee!!!!!!!!
Visszadurrogás? 1.5 boxernél? Ha tuti a beállítás, akkor nagyon durván tud durrogni, de természetesen befolyásolja a kipufi rendszer is, hogy mennyire emeli ki eme pozitív tulajdonságot. Tehát: VISSZADURROGÁS SETUP-BÓL!
Van egy kedves barátom egy 1.5 boxer 33-assal... No hát a motorosokat megszégyenítő a durrogása. Azzal csak úgy lehet közlekedni a városban, hogy kettesbe be, és eltolni 5500-ig, gázról leugrani, és BUMMM-BUMMM-BURU-BUMM-BUMMMMM-TCCC-BUMMM-TRUBUMMM-BUMMM, amíg vissza nem esik 1500-ra a fordulat, és így tovább :-))))
Olasz04-11-2004 12:47:46 // 66
Jaja... normális. A karok. A kék-piros magáért beszél. A le-föl jel is szerintem :-)
Ha hideget akarsz, akkor nem elég lezárni a meleget, ki kell nyitni a hideget, mert külön szabályozható :-) Durva megoldás...
Ha még mindig megsülsz, akkor meg az oldalsó légbefúfókat lehet kinyitogatni.
count M04-11-2004 12:47:05 // 65
1931 ccm, 90LE, 1.4 IE (asszem :)) - és nem lövöldöz, igaz, nincs sportdob és a kat is a helyén...
Viszont letekert ablaknál, alagútban igen nagy élmény a felváltás: boxer morog, 6000 környékén gáz el, jön az a "visszaszívó" hang, váltó kattan, jobb láb vissza, boxi tovább morog... igazi adrenalinfröccs! :)))
r.cM
szutyok04-11-2004 12:24:12 // 64
Éljen a Boxer!
Csak meg ne harapjon! :-)
Szóval nyema durrogás! 1,3 Boxer, 83-as Sud!
Wikicica.04-11-2004 12:16:54 // 63
Hát igen, újra cirypesedtem:( Pedig most lett a benzinpumpa is kicserélve+motorolajjal is kezeltem a kicsikét (Selénia 20K).
ÁdidiGaga (il hempescattore)04-11-2004 12:06:17 // 62
Viva la boxermania!
vki,talán bubble írta,hogy klikkesedünk!
hát ja!
pro és kontra egyaránt
igaz,kicsit elbeszélnek a szekciók egymás mellett viszont megszűnt az a korábbi effekt,hogy az indexen egy pl.reggeli boxeres kérdésre sosem jön válasz,mert a többi boxertulaj este tud csak netezni és a teljes topik napi
százas termésétől visszahőkölve nem is kísérletezik a mazsolázással :-)
durrogás-téma
ja,bocs,először igazolom magam!
1.3 4 karb (33 sportwagon '91) AR30502
a durrogás oka: elégetlen üzemanyag
több oka lehet
az egyik-elég klasszikus ok - a nem megfelelően beállított előgyújtás,
bár ilyenkor alapjáraton is el-eldurrantja magát.
a másik,amikor valamelyik henger nem megy rendesen,bár a "fejadagot" megkapja
lehet pl. nem jó vezérlés miatt (nekem ez volt!)
még egy érdekes megfigyelés:
karburátorkoszolódásnál is tapasztaltam ilyet,alapjárati fordszámeséssel
karöltve.
ilyenkor rángat,ezért durvul a vezető gázadása is és jól telepedálozza a karbikat! :-)
Anna04-11-2004 11:18:12 // 61
Az enyém nem durrog vissza, hengerfej tuningos 1.5 boxer moci :-) De ez egy frissen bejáratott, felújított motor. A régi csak úgy puffogot... de gázos is volt nagyon, visszaváltottam kettesbe és lefulladt.. fincsi volt így lerohadni mondjuk a Margit-híd közepén. De ez már a múlt, szerencsére! :-)
M-GEGE04-11-2004 11:11:53 // 60
Én néha szörcsögő hangot hallok hátulról amikor beindítom a motort. Ez mi? Az üzemanyagtanknál szörcsög vmi vagy a párából lecsapódott víz a kipufogódobban? Ha megyek vele akkor elmúlik pár perc után és utána már nem jelentkezik, ha újra beindítom a motort. Főleg a napi első indításnál.
Giorgio04-11-2004 11:09:36 // 59
Nálam a nagygázos váltásnál hallatja a hangját.
Holywood-i rudi karóba, nagygáz...kuplung ki, apró gázfröccs,gyors váltás, durr, kettes. :-)) (És itt a durr nem azt jelenti hogy felrobbant a váltó :-))
Illetve 2 és 3 közt ugyanez. 4 és 5 közt nem produkálja, és nem is mindig sikerül az előző kettőnél sem. :-P
Giorgio04-11-2004 11:04:58 // 58
Na,akkor itt egy példa a jó (vagy javított nem tudom) motor el(/vissza)cyryppesedésére. :-(
Ettől tartok én is, ha megcsináltatom azokat a nyavalyás biszbaszokat.
M-GEGE04-11-2004 10:41:22 // 57
Visszalövöldözést azt a rally-fílinges visszadurrogásra érted? Mert akkor nálam sajnos minimálisan jelentkezek ez az effekt! Pedig sportdob van rajta meg a katalizátor.
Akkor durran néha egyet ha megyek magasabb fordulatszámon, mondjuk 5000 és utána ha beérek a "városközpontba" és átváltok "cirkáló"-üzemmódba (=20km/h), és alacsony a fordulatszám, 2000 és 1500 között, akkor néha durran egyet.
Kat. nélkül szvsz jobban durrogna. Egy offos 1.4esen itt a városban nincs kat. csak vmi sport rendszer, csávó elveszi a gázról a lábát már durrog is.
Wikicica.04-11-2004 10:07:24 // 56
Hi!
A tegnapi nap folyamán böngészve a cyrrrpeléssel kapcsolatos hozzászólásokat megynyugodva tapasztaltam, hogy nálam tavasz óta nem jelentkezett ez a probléma. Aztán este fele induláshoz készülődve a munkahelyről azon morfondíroztam, hogy mikor fog előjönni a cyrripelés. Talán már ma? Remélem nem, csak ne jöjjön elő. És láss csodát...indulok haza a melóból...és előjön a cyrrip! Csak cyrripel, cyrripel. Hát ennyit az önbeteljesítő jóslatokról:amint az ember ezen gondolkodik, be is következik:)
Wikicica.04-11-2004 10:00:46 // 55
Üdv Norbee!
Az én tapasztalataim szerint a motorfék nem nagyon lövöldöz vissza. Én egy 1.7-es IE, 107 lovas gazdája vagyok. Problémád van, vagy kevesled a motorféket?
norbee04-11-2004 09:54:10 // 54
Halló Isten Kiválasztott Népe! Éljen a Boxer! :)))))))
Felmérés következik:
Kinek mennyire lövöldöz vissza a verda motorféknél? Hozzászólást kéretik ellátni köbcenti számmal, lóerő számmal, és hogy IE vagy nem IE. Thx! :)))
Anna04-11-2004 09:49:40 // 53
Fülöpöt ma megműtik :-) Készül a szupi futómű :-)))
Giorgio04-11-2004 01:11:04 // 52
Bezony, megvolt az "égi" áldás Olasztól, nekem is sokat ért a felhomályosítás Sprint ügyben. Haverom pedig örült az infónak, kicsit leesett az álla néhány adattóél. (Ja, persze nem a fogyasztástól. :-) )
De amit Lala írt, kétségbe ejtően hangzik. NinBOXER (...TS :-) ) nekem időm arra hogy injekciós tűkkel babráljak, meg gázolajjal mosogassak fém alaktrészeket.
Két év alatt nem erősödött semmit a a ciccegés, és nem érzem fogyni az erőt a motorból.
Lala, mi lehet a további fejlemény ha idővel nem javítom ki a gondot? Erről tudsz vmit?
Lala03-11-2004 23:14:24 // 51
Maradjunk annyiban, hogy egy jó állapotú boxernek ugyanúgy nem szabad sem kopognia, sem "ciripelnie", mint egy fos német sorosnak. Amennyiben hangja van, akkor ott valami gond készülődik. Tapasztalat...
A ciripelés viszont tuti, hogy nem hidrotőke probléma. Akkor sem, ha profik mondták. A hidrotőke - főleg hidegben - indítás után koppan párat, aztán elhallgat. Meleg motornál nem nagyon hallod. Kevés ráfordítással úgy lehet orvosolni, hogy kiszerelés után át kell mosni gázolajjal, de még belűlre is fecskendezni kell injekcióstűvel. Pepecs munka, de nem drága.
A ciripelés pedig, ha injektoros az autó, akkor valószínűleg injektorszelep lehet, ezek szokták megadni magukat.
Amennyiben karbis, akkor a válasz az Olasznál rejtőzik! :)
Lala03-11-2004 23:03:28 // 50
132 katalizátorral, 137 kat. nélkül. Ez a gyári adat.
Barni14703-11-2004 22:34:14 // 49
Ciripelés. Az enyém inkább nyenyerészik, de csak melegen.
CSeréltem az oilt azóta csinálja. Most lecserélem újra.
Wickey03-11-2004 21:35:17 // 48
Van piros GTV-m is, de azt még nem láthattad a 11kerben. A zöld GTV-m viszont a Fehérvári úton fellelhető.
Thomika03-11-2004 20:56:34 // 47
Wickey:
Olvastam még a fórumon,hogy Te állítólag itt lax Albertfalván! Véletlenül nem egy piros GTV-d van?? Mert én nem messze vagyok Tőled, kicsit tovább a Tétényi úton.....Talán párszor láttalak már a fehérvárin, mikor jöttem ki a kútról...
Thomika03-11-2004 20:50:23 // 46
IC:
Azé mégis egy 17 éves 33as Alfáról beszélünk :) Akárhogy nézem 1000 Km-re nem lesz 3dl az olajfogyi!! Az pedig szerintem elég jó teljesítmény!
Thomika03-11-2004 20:47:28 // 45
Giorgio:
Ne húzd föl magad ilyeneken!! Ezek a gyökerek még nem hallottak rendes boxer hangot ! :))))))
Thomika03-11-2004 20:44:53 // 44
Olasz : Nem szoktam!! Szerencsére valós az olajfogyasztási adat :)) Viszont kezd a drágám csúnyán szelephangos lenni.. egy állítás talán segít rajta..
Andorka03-11-2004 20:41:24 // 43
Idén áprilisban sikerült egy Alfa 33-as 905A-t (első generációs) megszereznem. 200e km-rel vettem. 5 hónap alatt 5 e km-t vittem bele(zömében városi forgalom, pár hosszab út belföldön).
Augusztus végén a motor kifeküdt. Hajtókaros lett:(
Azóta vettem egs hidrotőkés bontott motort, mindkettőt séztszedtem. A régi blokkba lesz befűzve az "új" (egy 1.4 ie) motor főtengelye és hajtókrja, illetve dugói. Természetesen a hengerfej is ráugrik. Akárcsak egy Sud-ból bontott két karbis lélegeztető gép :D
Kixait lassan halad a munka, csak munka után tudok vele bíbelődni, de már fémtiszta minden alkatrész, a henger furat ki van hónolva. A blokk festve lesz, és jöhet az összeszerelés.
A motorban ujjnyi vastagon állt az olajsár, az előző gazdi az olajcsere periódust szvsz szótárból (sem) ismeri.
Kromofággal kellett a motor belsejéből, és az olajteknőből kimaratni a ráégett dzsuvát...
A kuplung szerkezetet is cserélni kell, a korábbi 190-es helyett 200-as tárcsa lesz berakva. A lendkerékből is szeretnék csippentetni 1-2 kilócskát. Nem akarom brutálisan, ezt a kocsit anyunak is vezetnie kell tudni.
Talán a szülinapomra kész lesz a verda és a szegedi talira már el tudok vele menni.
Röviden ennyi az alfa-boxerrel a tapasztalatom.
Anna03-11-2004 20:40:50 // 42
Gadóék csinálják a műtétet :-)) Egyébként a mostani futómű rettenetes, úgy pattog ide-oda... simán el lehet vele szállni.
Mi van az autóddal, A-oszlop van már? Fülöpöt is javítani kell a szélvédő alatt, de még menthető szerencsére.
Képzeld, a fűtés tuti! Bár most túl jó, mert ha egyszer elindítom a meleg levegőt, aztán már hiába kapcsolom ki a ventilátort, utána is dől a meleg lábrészen és össze-vissza próbálgattam már a karokat, de nem nagyon vettem észre változást se hőmérsékletben, se abban, hogy éppen hova fújja a levegőt.. Télen mondjuk ez így jó :-) És már nem is emlékszem, melyik kar micsoda, mit állít. Te még tudod? ;-) Ja, és még egy érdekes, ha nyomom neki, akkor jobban dől a meleg, ilyenkor egy kazán... ez okés?
Olasz03-11-2004 20:32:31 // 41
:-) Szintekkel könnyebb lesz ide-oda ugrálgatni, és kezelhetőbben fog csúszni a hátulja... Tetessetek bele Gadóékkal fém szilenteket, ha megoldható... Nem fog annyira pillangózni a futómű...
Aztán a következő gyorsulásin remélem már lesz ellenfelem :-))))
Anna03-11-2004 20:26:14 // 40
Az én 145-ösöm is pont így működött, 3000-ig alig valami, aztán meg nagyon. Hát a Sprintnél szerencsére ez nem így van :-) Jó kis beszámolót kaptál Olasztól is! :-)
Anna03-11-2004 20:22:59 // 39
Wickey: Hát akkor van mit szerelgetned :-) de hát ezek kincsek! Kitartást és sok pénzt kívánok a felújításhoz, aztán remélem megcsodálhatjuk a kedvenceidet! :-)
Olasz: Jó ez a Sprintovics! Mi is szoktuk így hívni.. :-)) És most már Fülöp alatt is fincsi keményitett futómű lesz, alig várom!!
Giorgio03-11-2004 20:12:15 // 38
Na, ez volt az évszázad extra kielégítő válasza! :-) Köszi szépen! Viva la Sprint!
Olasz03-11-2004 18:51:06 // 37
Kicsit lemaradtam.... Volt itt néhány kérdés Sprintovicshoz kapcsolva...
Tehát:
A gyári adatok szerint 9,2 sec alatt van 100-on (ami szerintem nem rosszacska). Ha be van lőve a motor, és ki van hozva a maximum belőle, akkor átlagos használat mellett (ami 70%-ban padló 30%-ban piros lámpa) 8-10 liter között van a fogyasztás.
A rohadás effect:
Nagyon oda kell figyelni rá, főleg az A oszlopnál. Érdemes évente kiszedni az első szélvédőt, és átnézni, mert ha ott elvezetődik a víz, az 1.5 éven belül hazavágja az oszlopot. Az autó hátulja gyakorlatilag nem rohad. Kényes részei a küszöb, az első taposó és tűzfal találozása (mivel itt dupla a lemez, néha már későn lehet észre venni), a homlokfal és a sárvédő nyúlványainak találkozása, és maga a homlokfal egésze, ami sajnos vaj puhára is sikerült.
Gyorsul-e?:
Mint a meszes, de ennek elengedhetetlen feltétele egy tökéletes futómű beállítás, és ha lehet arra a felnire kalibrálva, amivel fut (ne a gyári virslikkel vidd beállíttatni), no és amennyiben teheted fém szilentek.
Megbízható-e?:
EZ EGY ALFA! Soha nem lehecccc elég nyugodt. Egy karmester elbújhat mögöttünk, annyi mindenre kell figyelni....
Előnyei a többi alfához képest:
Pl egy GTV alkatrészei 2,5 x annyiba kerülnek mint a sprinthez, mivel minden jó hozzá a 33-asból.
Ha egyszer összeraksz egy Sprintet, és szinten tudod tartani, akkor soha nem fog ott hagyni az út szélén, viszont ha nincsen semmi baja, tuti hogy kiég egy izzó, csak hogy foglalkozz vele. Szerintem minden Sprint egy kényes kis ku****va, akit ki kell tartani :-)))
De motorikusan annyit oszthacccc neki, amennyit nem szégyelsz.
No és ha kikeményíted a futóművet, akkor asztán olyan vezetési élményt nyújt, amit semmi más nem tud....
No ezt is add át a havernak.........
Wickey03-11-2004 17:58:35 // 36
Bocsánat. Kettő :-) Illetve másfél. Meg egy fél twinspark 75-ös. Most hogy így jobban belegondolok, nincs egy ép autóm sem. ;-DD
Hosszú lesz ez a tél. Nade a köv esztergomi talira, hehe, elkészül a sárga Sud, meg a patentGTV. Aszt lesz mivel kilátogatni :-)
Giorgio03-11-2004 17:57:49 // 35
Fuhh, köszönöm szépen, teljesen kielégítő volt az infó áradat, este leadom a drótot a kollégának. :-) El lesz ragadtatva.
Az Én 145-ösöm éppen 3000-ig nem pörög túlzottan, de onnan aztán rakkkéta 6500-ig! Hajjaj, jó lenne egy QV BOXERrel 150 lóval. :-J
Hamár egyszer nincs 150 lovas boxer, akkor az 1.7 16V is oké 129-cel.
Majd a következő. Az is Boxer lesz az tuti. X-)~~~
Wickey03-11-2004 17:45:38 // 33
Balázsnak a XVII-ben van egy piros sprintje. Olyan színvonalon pucérra lett vetkőztetve, hogy az utolsó csavar is ki lett szedve belőle, és úgy lett kilakatolva. 3 vagy talán 5 éve? Szóval nem tegnap. És azóta semmi. Hibátlan a kasztni. Sehol egy rozsdafolt. Remélem a GTV-m is ilyenre sikerül :-PPP
Anna03-11-2004 17:43:03 // 32
Fülöp elég pörgős, hipp-hopp felpörög a motor 3000-re, jó a nyomatéka is... Kategóriájában szerintem győztes :-) Legalábbis a 145-ösömet (1.7 16V) megverte.. A fogyasztására nincs pontos adat, mert nem műkszik a kilométerórám, de állandóan éhes :-( Ez a kasztni fel van újítva, bár van egy kis javítani való rajta, ha rendesen meg van csinálva, akkor nem rohadós.
Egyébként megbízhatónak mondanám, eddig nem volt semmi nyűgje, de ez egy felújított darab.. Azért azt Te is tudod, hogy az Alfát bizony szerelni kell.. Ha pontosabb válaszokat szeretne a barátod, akkor a férjemet érdemes megkérdezni, ő mégis csak többet konyít hozzá, mint én :-)
Giorgio03-11-2004 17:23:22 // 31
Relatív könnyű kasztni, pörgős moci, gyorsulása?
A Boxer az boxer, mennyit fogyaszt átlagban?
Olasz autó, nem vén autó, de azért szereti a korrózió, mennyi meló van a kasztnival, rohadós egyáltalán?
Megbízhatósági versenyen indulhatna egy Sprinttel? Hibák?
Anna03-11-2004 17:16:15 // 30
Mire kiváncsi pontosan? Valamennyire azért neten keresztül is el tudom mondani..
Giorgio03-11-2004 17:00:49 // 29
Sajna hogy nem jöttök Szegedre. :-(
Haverom kíváncsi a Sprint tulajdonságaira, fogyasztására, teljesítményére. tudod, a szokásos. Elfelejtette megkérdezni Kaposujlakon. :-)
Giorgio03-11-2004 16:57:09 // 27
Fater is bánkódott sokat a csúcsgép miatt, de jöttek a betgségek és nem sikerült segíteni rajta szakértelem hiányában. (300km-enként beslisszantott 1 lityó szervóolajat, és sehol nem volt lyuk (állítólag) A háromezrest nem tudta feledtetni eddig egyetlen alfánk sem. Maga volt a tökéletesség.
Olvastam, hogy nektek is volt ilyen brutalizer vadállat.
A Lancia Delta HF Integrale nálam is terítéken volt egy rövid ideig, de nem találtam jó állapotút. vagy raliváltozat volt, vagy széthajtott roncs.
Sok sikert hozzá is! Talán Ti szerncsések vagytok.
M-GEGE03-11-2004 15:34:55 // 26
Na végre egy jó topic! Érzem, hogy ez lesz a kedvencem :-)
Anna03-11-2004 14:52:25 // 25
Olvastam, volt a családnak 75 3.0 V6 Americája :-)))) Nekünk is volt, a férjem azóta is sír utána.. de most szerzett magának egy másik "játékszert", igaz nem Alfa, de olasz... hmm.. hát egy Lancia Delta HF Integrale... Még nem egészen a mienk, de az lesz :-)))
Anna03-11-2004 14:44:46 // 24
Nem, sajnos, Sprinttel Szeged azért messze van :-( Ez egy városi járgány, imád helyezkedni, pattogni ide-oda :-) A héten keményített futóművet kap, nagyon várom már, a 145-ös elkényeztetett a sportfutóművével :-) a kanyarok nem fogtak ki rajtunk..
Giorgio03-11-2004 14:32:19 // 23
Háát, igazán NinTS mit. (vagy inkább....NinBOXER mit )
:-)
Szegedre nem jöttök le?
Anna03-11-2004 14:28:53 // 22
:-)))) Köszönöm a bókokat, Fülöp nevében is! :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
500
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?