Forum >> Spider

KGBMAN11-06-2010 22:17:21 // 1971
Ez nemtom milyen, de nagyon dícsérik...
Neked akartam szegezni a kérdést: Benyaszűrőt hol szerezted?
Csak Polo-nak sikerült :)
KGBMAN11-06-2010 22:16:04 // 1970
16-os télin.. még pár napig.. aztán 215 vagy 225 /40 R18 lesz, hála Csöri bácsinak :)
Megvannak a felnik :)
Poló11-06-2010 22:15:58 // 1969
Benzinszűrőt én sehol. Ofi a találkozókon ad nagy kedvezményeket, érdeklődj nála, hogy melyiken fog legközelebb. Meg az olajos topicba szoktak linkelgetni olcsó Selénia olajat. Én most 15-ért vettem az 5 litert egy munkatársamon keresztül, így nem kellett érte utazgatnom.
KGBMAN11-06-2010 22:14:21 // 1968
Én kísérleteztem és bejött.. Meg még sokaknak. Valszeg ha beletenné a gyár igencsak drágább lenne az olaj. :)
Piritu - 1.000.00011-06-2010 22:13:52 // 1967
Háááááát, ha jól emléxem a manual szerint kétféle van és a beépített tömítésektől függ, hogy melyik kell bele, különben megeszi. De lehet hogy rosszul emlékezem.
KGBMAN11-06-2010 22:13:29 // 1966
Majd Ofi-n keresztül vagy Unix által veszem :)
Benyaszűrőt hol szereztél?
Poló11-06-2010 22:13:13 // 1965
Na és a tuning box a dízelbe? :P
Ha kellene bele, a gyár is beletette volna :P

Amúgy mivel 6,5 éve vagyok az autóiparban, tudom, hogy sok minden kellene az autóba vagy a motorba, mégsem teszik bele. És miért? Költségcsökkentés. Euro centeket spórolnak valamivel egy-egy motoron és számít nekik, mert nekik nem azt az egy motort kell nézni, hanem éves szinten már könnyedén összejön több ezer euro. És ha gyárilag tennének bele 1-1 ilyen olajadalékot, akkor az óriási költséget jelentene a gyárnak. Olyan nagy dolgot meg nem fog mutatni, így is tudja a motor azt, amit kell neki.
Az enyémben is van egy metabond.
KGBMAN11-06-2010 22:12:21 // 1964
Nekem a teljes hűtőfolyadék cserélve lett erre a vörös fagyállósra :) Állítólag az a legjobb.. :)
Piritu - 1.000.00011-06-2010 22:09:46 // 1963
Apropó milyen méretű gummákon gurulsz? Kicsit elemnem kéne a hasmagasságon, mert mindenhol leér, nagyobb kerékre gondoltam.
Piritu - 1.000.00011-06-2010 22:08:40 // 1962
Én nem tennék semmiféle adalékot az olajba. Ha kellene bele a gyár is beletenné...
Nem kísérletezgetnék az autómmal.
Piritu - 1.000.00011-06-2010 22:07:32 // 1961
Arról nem is beszélve, ha a moci csipegeti a 20k-t, akkor az utántöltésre el lehet költeni a különbséget.
A Racing a jobb melegoldali tulajdonsága miatt nem fogy annyira.
Nekem is Racing-ot tett be Csöri, még mindig a max felett van 1 mm-el, ahogy betöltötte, kb 4e km után :-)
Piritu - 1.000.00011-06-2010 22:04:37 // 1960
Őt én is csak ajánlani tudom, az én utam is hozzá vezetett először :-)
Poló11-06-2010 22:04:16 // 1959
Drágább hát, de ez köztudott. Mondjuk ha olcsó helyen veszed a Racinget, akkor olcsóbb, mint ha drága helyen a 20K-t :D
2500 körül már meg lehet kapni literjét...
KGBMAN11-06-2010 22:01:48 // 1958
Biztos jobb, de gondolom drágább is :)
Ellenben tuti ez lesz a következő és kitalálom milyen adalék menjen hozzá. Nekem pl a prolong bevált, nem eszi az olajat azóta olyan durván. Beállt normálisra.

Sajnos a vezérlés dolgot én is bólogatva helyeslem. Azon nem szabad spórolni. Az az első amit cserélni - mondjuk ki bátran - KÖTELEZŐ!
Piritu - 1.000.00011-06-2010 22:00:45 // 1957
Először nézdd meg hogy van-e a tiedben, alulról látni, hátul a tengely előtt van a kocsi alatt. Amúgy a hivatalos alkatrész szállítómtól van. - Többször nem írom le a nevét, mert akkor már fizetnie kellene a reklámért:-)
Piritu - 1.000.00011-06-2010 21:57:57 // 1956
Igazad van a fékolaj meg a fagyálló mérhető. Kérdés mi van benne? MOndjuk a fagyállót én se cseréltem, de a fékolajat igen.
Ugyan így nem árt megnézni a szervóolajat se, ha nem rózsaszínű az is éret a cserére.

A gyertyákkal az a a gond, hogy a gyári 100e km-es. Na most ha nem tudod a tényleges km állást (valljuk be egy használt autónál ez nagyon is reális feltételezés) nehéz nem túlszaladni, vagy ha az előző gazdája jól megfontolt takarékosságból olcsóbbat tett bele. Meg kell nézni és ha gyanús csere. (Én se cseréltem, mert megvan a német számla a cseréről és 100ezrest találtam benne, amikor megnéztem)
KGBMAN11-06-2010 21:56:16 // 1955
Nekem a gyertyacsere óta érezhetően jobban pörög. Ki tudja mennyi km volt benne, már nem adott elég kraftos szikrát.
Most kapott NGK platinumot, ha már a golden lodge nincs.
KGBMAN11-06-2010 21:55:00 // 1954
Igen igen.. Vezérléscsere ajánlott..
Benzinszűrőt hol szerváltad? A csatikat nem akartad lecserélni?
Poló11-06-2010 21:52:42 // 1953
Nekem meg már évek óta az az olajam, mást nem is teszek bele. Jobb, mint a 20K.
Poló11-06-2010 21:52:15 // 1952
Ilyesmi van a melóhelyemen a motorjárató kabinban is :D
Olyan 8-10 cm lehet az átmérője és olyan 15-20 cm hosszú.
Poló11-06-2010 21:50:10 // 1951
Ezek közül a hűtőfolyadékot és a fékolajat lehet mérni, hogy milyen állapotban vannak. A gyertyákat szerintem felesleges cserélni, de ha vezérlést cserél, akkor úgyis kiderül, hogy milyen állapotúak a gyertyák. A vezérlést télleg jó lenne kicserélni, bármit is mondott az eladó, lehet hazudott, vagy gagyi minőségű alkatrészt tett bele. És ha ott beáll valami, akkor télleg lehet költeni a pénzt az autóra és már sosem lesz olyan, mint volt. A váltóolaj cseréje meg nem olyan vészes, 5-6 ezer ft az olaj. Ha vezérlést is cseréltetsz, akkor mindenképpen tudom ajánlani Csörit, nagyon jól dolgozik.
KGBMAN11-06-2010 21:49:42 // 1950
Nekem is Racing lesz a következő olajam. :)
Piritu - 1.000.00011-06-2010 21:49:36 // 1949
legalábbis az enyémben :-)
Piritu - 1.000.00011-06-2010 21:47:23 // 1948
A Spiderben így néz ki a benzinyszűrő :-)
Piritu - 1.000.00011-06-2010 21:45:46 // 1947
Ha nem eszi a 20K is tökéletes a TS-be.
Személy szerint Erhard242-nél szerzem be, itt az oldalon megtalálod. Esetleg Selenia.hu

Tanácsos még a vezérés (szíj, görgők, vízpumpa) csere is, ha nem tudod mikor volt. Komoly károkat tud csinálni, tapasztaltam :-(
Ugyan ez áll a gyertyákra is, nem árt a fékolaj cseréje sem, ha tutira akarsz menni szóba jöhet még a váltóolaj és a hűtőközek is.
Poló11-06-2010 21:41:53 // 1946
Benzinszűrő nincs, a többit meg Ofitól, de gondolom jobban jössz ki, ha megveszed a helyi Bárdiban vagy Unixban, főleg Unixban.
gyml11-06-2010 21:39:03 // 1945
Augusztusban lenne 1 éve, hogy aktuális lett volna.:) Na mindegy,én nemsokára cserélem. Akkor maradok a Selenia-nál, ez nem kérdés. Viszont maradjak az 5W40-nél, vagy 10W40-et rakjak bele? Nem eszi abszolút az olajat. A felső szintnél van még most is. Én kb 1000km-et mentem vele és én nem töltöttem utána.
Honnan szoktátok beszerezni az olajat, szűrőt,légszűrőt és benzinszűrőt? Ezeket akarom cserélni,mert nem tudom mikor volt utoljára. Kell esetleg még valamit?
Piritu - 1.000.00011-06-2010 19:42:30 // 1944
pontosabban egy éve, de aki betöltötte a nyálat még arra sem volt képes, hogy rendesen kitöltse a cetlit :-(
Piritu - 1.000.00011-06-2010 19:20:26 // 1943
Az első címke alapjám ár két éve esedékes lenne a csere, gondos gazdája volt eddig :-(((
Piritu - 1.000.00011-06-2010 19:19:16 // 1942
Alfába kizárólag Selenia való, nem véletlenül van a piros cimkére is írva!
TS motorba Selenia 20k (10W40), ha ezt csipegeti a motor, akkor Selenia Racing, az 10W60-as. A gyár által ajánlott csereperiódus 20e km.

Fogsz biztosan kapni "tuti" tippeket más olajokra, de ha a gyár ezt ajánlja akkor minek kellene másikat beletenni és a saját autóval kísérletezgetni? Azt is fogják tanácsolni, hogy gyakrabban cserélj olajat (az egyik topikban most volt téma), de ha a gyár 20ezer vagy 1 éves csereperiódust ajánlk, minek sűrűbben? Bár ha az embernek sok pénze van :-)
(például egy itteni alkatrészkereskedő Cartárs szerint a kopelbe is van Alfa 1,9mjet beépítve, ott a kopel olajjal megy és hullanak, az Alfában meg Seleniával nem)
KGBMAN11-06-2010 19:17:21 // 1941
"Milyen a jó olaj" topikban megmondják a tutit.
gyml11-06-2010 19:10:56 // 1940
Gondolom ez már volt téma,de nem tudok minden topicot végigolvasni.Ki milyen olajat használ és milyen gyakran cseréli? Én még nem cseréltem le,de nemsokára aktuális lesz. Meguin 5W40 van benne és 11ezer kmel ezelőtt tették bele. A második képen a motorháztető belsején levő cimkét látjátok.
Piritu - 1.000.00009-06-2010 18:51:50 // 1939
Szép lett bizony (és ez itt NEM a reklám helye), hogy beázik-e azt nem tudom, mert még nem mentünk esőben :-))
Előtte:
utána:
KGBMAN09-06-2010 17:50:51 // 1938
Call me.. :)
gyml09-06-2010 10:53:45 // 1937
Köszi az infót! A hétvégét rászánom (lehet hogy csak a következőt) és átnézem az egészet. Bízom benne, hogy most jóidőre vége az esős évszaknak!
gyml09-06-2010 10:52:45 // 1936
Ezzel kapcsolatban már csak 3 kérdésem van. Mikor? Hol? Mennyiért?:)
Andy09-06-2010 07:53:05 // 1935
A zárszerkezetnél is képes beázni.
KGBMAN09-06-2010 07:49:17 // 1934
Nem is kívül van elrepedve.. nekem sem látszott. Majd ha kiszereled (5perc) meglátod miről beszéltem.
Hátsó szélvédő:
Újat 140e-ért vagy megcsináltatom neked is ugyanazzal aki Piritunak, Ribipetinek és nekem csinálta. A minőségrről a két úr tud neked referálni, de szerintem profi munka :)
És nem olyan sprőd, mint a gyári.
gyml09-06-2010 07:10:15 // 1933
Rendben. Megpróbálok ilyen gumit szerezni, meg leellenőrzöm a lámpát is. (Bár kívülről nem látszik rajta semmilyen repedés.)
Másik kérdés, hogy a hátsó szélvédőt hogyan lehet lecserélni? (Azt hiszem tépőzáras.) Alul be van repedve, de meg van ragasztva. Azért, hogy szép legyen én inkább lecserélném. Hol lehet ilyet szerezni és mennyiért?
KGBMAN08-06-2010 22:47:52 // 1932
Aligha ez a baj.. Inkább szereld ki a lámpát és nézd meg nem-e repedt.
A kárpitot lekapod (4 csavar), majd 10es kulcs (csőkulcs előnyben) segítségével leszeded a lámpát.
Vagy ellenőrizd az általad említett gumit körben..
Nekem az első voltt.. Kapsz minden hipermarketben vagy barkácsáruházban Pattex-féle kétkomponenses ultragyorsan kötő ragasztót (400HUF) amit összekeversz, bekened a repedésbe JÓ VASTAGAN és 10 perc múlva már jó is.
Vagy veszel egy lámpát kb 10 rugóért és csere.
Nekem a ragasztás óta nincs vele bajom.
KGBMAN08-06-2010 22:42:35 // 1931
Átautóztam a hétvégét, előtte megjártam Szegedet, most is lesz egy hosszabb hétvégém autóval. Végre élvezhetem az időt!!! :)
Jó időt minden "széllel bélelt" autójú cartársnak :)
gyml08-06-2010 22:31:09 // 1930
Sziasztok,

új Alfás vagyok és lenne pár kérdésem. Nemrég vettem az autót. Jó állapotban van az autó, de azért van néhány dolog,amit meg kéne javítani/ki kéne cserélni. Először is beázik a csomagterem. Észrevettem, hogy a tetején körbefutó gumi "tömítés" szakadt a zárnál. (ha nem voltam egyértelmű,akkor csinálok képet róla) Lehet ettől? Honnan lehet szerezni?
Piritu - 1.000.00004-06-2010 20:50:04 // 1929
Úgy néz ki, hogy holnaptól itt a lobogó hajú autózáshoz illő időjárás!
Jó kocsikázást mindenkinek!
M a r c i04-06-2010 07:06:40 // 1928
E L A D Ó ! ! !

uj ponyva, friss műszaki, tavaszi rendberakás megvolt.
szervíz sok éve mindíg Csörgő Attinál volt...
2002 őszén vettem, magyarországon. előéletét nem tudjuk.
km állást pontosat nem tudok.
a küllős kerekek nem eladók, az erdeti gyári soklyukú alufelnivel adom. 4. képen láthatók.

érd itt, vagy szekeresmarci@freemail.hu-n

ár 2.345.678 Ft-







Tom1202-06-2010 11:14:38 // 1927
OK. :-))
KGBMAN02-06-2010 11:12:30 // 1926
Én is szorítok, ha bejön egy garnitúra Siena-t elfogadok honoráriumnak :DDDDD
Kazes☻02-06-2010 11:11:26 // 1925
Kösziiiiiiiii!!! :DDD



majd meghálálom, ha bejön! :DDD
Kazes☻02-06-2010 11:10:33 // 1924
Ezzel már próbálkoztam többször, nem nagy sikerrel. Na, mindegy. :))) Nekem ezért is tetszenek a mostani Alfák is, hisz ezeket a régieket is szeretem és nagyon tetszenek, de hát a többség (úgy tűnik) leragadt a 156-159-nél. Persze ez sem olyan nagy baj, csak ... :)
Tom1202-06-2010 11:04:56 // 1923
Majd szorítok...:-DD
Tom1202-06-2010 11:04:25 // 1922
Érdekes, hogy szinte csak "gülü" lámpás Alfák vannak a képeken /pár kivétellel/, mégis jól áll nekik.:-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.