Forum >> Alfa tuning

Lali7504-02-2009 20:19:26 // 10541
Hali!
Mit jelen az erötelves verseny használat?
Amúgy toronymerevítőt szerintem akkor érdemes beszerelni,ha a futómű is módosítva lesz...(ültetés,feszesebb lengéscsillapítók,stb.)
Buksi04-02-2009 20:16:14 // 10540
De, már be vagyok rúgva! :-DDDD
Süni04-02-2009 20:13:50 // 10539
És? Semmi?!
Buksi04-02-2009 20:12:28 // 10538
Jó kis pálesz már volt! ;-)))
Süni04-02-2009 20:12:14 // 10537
Ezt én is szívesen nézném az enyémen!!! :-)
Süni04-02-2009 20:07:36 // 10536
Vodkát nekei!!! :-)
Buksi04-02-2009 20:04:55 // 10535
Húúú, ez még jobban tetszik! .-O
Buksi04-02-2009 20:04:35 // 10534
Nincs semmi különös! Infulenziás vagyok! :-( :-DD
Süni04-02-2009 20:02:37 // 10533
Süni04-02-2009 20:01:33 // 10532
Helyzet? :-)
Buksi04-02-2009 19:56:28 // 10531
Amúgy meg szeva! :-D
Süni04-02-2009 19:55:00 // 10530
Jó kép!!! :-) Amúgy meg Szeva Buksi! :-D
Buksi04-02-2009 19:54:12 // 10529
Ne fájdítsd már a szívem! :-)))
Buksi04-02-2009 19:51:55 // 10527
Kazes☻04-02-2009 19:25:52 // 10526
Uhhh, vazzzzeee! Király! :)))
Buksi04-02-2009 19:14:36 // 10525
Na, ez már sokkal jobban tetszik! :-)
Buksi04-02-2009 18:57:31 // 10523
Hát nem egészen ilyenre vágyom! :-DDD
GT Ɨ|ѯ04-02-2009 06:46:26 // 10522
igen,ez már megvolt:-)
kis ügyes hátsós
szabzso03-02-2009 21:42:11 // 10521
virsli :)
Kau03-02-2009 21:24:46 // 10520
Ajánlom figyelmedbe a hátsó kereket ;)

Kau03-02-2009 21:21:40 // 10519
Van egy topikunk a Direkt légszűrőkről.
Hogy ne kelljen sokat visszaolvasnod, röviden vázolom, hogy tapasztalatok szerint a 156-osoknál (TS) inkább a sport betétszűrő javasolt. A direktszűrőtől veszít néhány lovat. Bár nem igazán érezhető. Viszont hangban sokat dob rajta. Brutálisabb, morgósabb lesz. Semmit nem kell hozzáállítani, önmagában beszerelhető.
Maradj a gyári NGK Platinumnál ;) Be lehet szerezni jó áron.
Ha versenyezni akarsz, arra biztos jó a toronymerevítő...
GT Ɨ|ѯ03-02-2009 20:49:31 // 10518
Misi és Andi03-02-2009 20:37:24 // 10517
Üdv mindenkinek!
Érdeklődné a következőkről:
Mi a véleményetek a direktszűrőkröl érdemes önmegában használni vagy egyébeket is hozzá kell állítani, pl.: benzin ellátás?
Van e jobb a gyári gyertyánál vagy mindegy mit veszek?
A torony merevítők megérik az árukat ( erötelves verseny használat :-))
156 / 1.8 / Ts
GTPeti02-02-2009 21:21:36 // 10516
Én nem kívánom senkinek, te áhítoztál egy ilyen szettre. Én csak segítek elérhetővé tenni. :)))
Süni02-02-2009 21:20:40 // 10515
Szép jó estét!!!


:-)
Buksi02-02-2009 21:12:06 // 10514
Nah, kívánom, hogy egyszer ezzel a duoval kelljen fékezned! :-DDDDDDDD
GTPeti02-02-2009 21:08:26 // 10513
Veszek egy QH tárcsát és ráírok vmit rovásírással, és melléteszek egy Always-t,
és már teljesült is a vágyad! :)
Buksi02-02-2009 20:40:33 // 10512
Az ám! :-))
Buksi02-02-2009 20:39:49 // 10511
Akkor kellene egy rovátkolt-juggatott tárcsa, meg valami frankó betét hozzá! :-))
GTPeti02-02-2009 20:37:01 // 10510
(Majd ha lesz időm utánanézek/kérdezek én is. Az egyik kollégám a Carlsonnak / Harte-nek dolgozik.)
Lali7502-02-2009 20:18:53 // 10509
EBD (használják még: EBV) - elektronikus fékerő-elosztó, az Electronic Brake Distribution rövidítése. A rendszer működésének lényege, hogy kerekenként képes változtatni a fékerőt, így rövidítve tovább a fékutat. Elsősorban vegyes tapadású úttesten hasznos.
Egy másik megfogalmazásban,de a lényeg ugyanaz.
Lali7502-02-2009 20:17:16 // 10508
http://autosszotar.blog.hu/2007/01/17/ebd
Szerintem jól meghatározza az EBD fogalmát.
Tehát elvileg az elektronika teszi a dolgát..
GT Ɨ|ѯ02-02-2009 20:16:03 // 10507
P NeroZero...:-))))
Lali7502-02-2009 20:13:42 // 10506
Ezért írtam,hogy nem
vagyok képbenEBD-vel.Motorvezérlőnél szerintem a lambda-szonda jelei miatt nem tud legfőképp ráhangolódni a másik motorra,de más a folytószelep mérete is,(pl),de lehet még egy sor apró eltérés is.EBD kevesebb bemenő jelből dolgozik.Nem?
GTPeti02-02-2009 20:03:35 // 10505
"Szerintem az elektronikára rá lehet bízni a módosítás mértékét"

Pontosan ez az, amiben én nem vagyok biztos. Példának okáért, vehetünk egy motorvezérlő elektronikát. A másik autómhoz van többfélém is. Fizikailag megegyeznek, csak más a szoftver rajtuk. (1.0 vs 1.5 liter) Az 1.0-ás elektronika megpróbálja magát ráhangolni a motorra (lehet az autóval közlekedni), de 100%-osan nem jön neki össze. Hogy egy fékerőelosztó egyáltalán adaptív-e és ha igen, milyen mértékben, ez számomra a kérdés.
Lali7502-02-2009 20:03:10 // 10504
Jól hangzik.Nekem ez van 17-esekben,de pályán,intenzív fékezésnél érezni,hogy lehetne nagyobb a fék.Brembo-sport van rajta,ez rovátkolt,nagyon beváltak,de még nem az igazi...
:-(
Buksi02-02-2009 20:02:10 // 10503
Lali7502-02-2009 19:56:43 // 10502
Szerintem az elektronikára rá lehet bízni a módosítás mértékét,bár nincs tapasztalatom ezen a téren(elektronika).Bár tudtommal az EBD más tészta,mint a klasszikus értelemben vett hátsó fékekre ható fékerőszabályozó...Bocsi,ha félreértettem a lényeget.
Buksi02-02-2009 19:51:33 // 10501
Persze, nem feltétlenül kell cserélni, ha van állítási lehetőség! Viszont ez az én esetemben hála istennek szükségtelen! :-)))
GTPeti02-02-2009 19:47:41 // 10500
Még egy megjegyzés.

Itt most nem a klasszikus értelemben vett hátsó fékekre ható fékerőszabályozóról van szó, hanem a fékerő elosztásáról, vagyis a fékerőelosztóról*.
(Amire egyébként alkalmazható a fékerőszabályozó megnevezés, mert fékerőt szabályoz.)


*: Ha elektronikus, akkor nevezhetjük EBD-nek is.
GTPeti02-02-2009 19:44:09 // 10499
"De intenzív fékezéskor elsősorban az első fék terhelődik,nagyobb mértékben,ezért érdemes azon változtatni elsősorban."

Ezt senki sem vitatta. Egészen addig, amíg nyílegyenesen mész (ideális egyenes úton, ideális pályán), a hátsók jelentőssége nem nagy. Azonban ilyen feltételek természetüknél fogva ritkán adódnak és ekkor viszont már számít, hogy mit csinál az autó hátulja. Nem véletlenül lehet pl. az F1-es autók minden fékjét külön finomhangolni.

Buksi, én azt nem mondtam, hogy a fékerőszabályozót feltétlenül ki kell cserélni. Lehet, hogy van állítási lehetőség. Illetve az is lehet, hogy a tuning-fékek gyártója komplett szettet kínál, amit adott modellhez fejlesztettek ki annak adottságai (gyári beállításai) ismeretében.
De továbbmegyek: Attól, hogy egy cég gyárt 10 féle "verseny" első féket és ad hozzá autóspecifikus rögzítőkészletet, még egyáltalán nem biztos, hogy az össze lett lőve, vagyis lemérték az első-hátsó "fékbalanszot".
Ez is csak spekuláció, viszont én, a magam részéről el tudom simán képzelni. Ha netán igazam van, akkor a fenti gyártókat "megértem". Nekik aztán tényleg nem érdekük, hogy kiderüljön az igazság. (Mert akkor hatalmas összegeket kéne a bemérésre költeniük.) Sőt... A tuningolóknak is csak az az érdeke, hogy a vevő elégedett legyen, nem az, hogy "tökéletes" terméket (jelenesetben módosított autót) adjanak el. (Ezt pl. egy AMG, vagy más házi tuningcég nem engedheti meg magának.)
Buksi02-02-2009 19:43:05 // 10498
Már vannak! :-)

215/40 R16
Lali7502-02-2009 19:40:54 // 10497
Mekkorák lesznek?
Buksi02-02-2009 19:38:08 // 10496
Na a gumival nálam nem lesz probléma! :-))
Lali7502-02-2009 19:37:20 // 10495
Így van,tehát a féktuningot érdemes itt elkezdeni szerintem.Kevés pénzből Javulhat a fékhatás(nem romlik).Nagy fékhez gumik is kellenek már,hogy tényleg nagyobb legyen a fékhatás.(gumi szélesség,magasság)
GT Ɨ|ѯ02-02-2009 19:36:59 // 10494
nekem is:-D
Buksi02-02-2009 19:33:11 // 10493
Na ilyesmi kellene! :-))
Buksi02-02-2009 19:32:40 // 10492
Jah értem! :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.