Forum >> Alfa tuning

Buksi14-04-2008 09:22:20 // 7491
Szép kis verda! ;-)))
GT Ɨ|ѯ11-04-2008 19:41:10 // 7490
Buksi11-04-2008 12:10:33 // 7489
Ja, hogy neked olyan kell! Akkor az passz! :-(
Vader (a Gróf)11-04-2008 12:09:08 // 7488
Autó=ajtó
Hazamegyek!
Vader (a Gróf)11-04-2008 12:05:20 // 7487
Hülye vagyok!
Küszöb védő, fém, ami az autónyílásban van...
Buksi11-04-2008 11:58:40 // 7485
Sztem ezügyben keresd Tiby kollegát! :-)
Vader (a Gróf)11-04-2008 11:57:37 // 7484
Autóküszöb készítés!
Valaki betett egy linket, azt hiszem Újpesti cím volt...
Kérlek segítsetek!Nem találom.
Köszönöm!
[k i z z o]09-04-2008 22:02:13 // 7483
Hi,

egy Eaton / ami roots rendszerű kompresszor:) 1-2KW -ot fogyaszt bypass modban, azaz ha nem tölt.
Ha tölt, akkor 5-6psi nyomáson egy 2L motort kb. 15KW neki, meghajtania, max. SC fordulaton.

Igy alakul pl. egy Eaton M45, gyorsan kalkulálva: 2.0L motor 8psi max nyomás

energia SC hajtására:
1.987 kW 2.618 kW 3.466 kW 4.131 kW 4.936 kW 5.8 kW 6.739 kW 7.643 kW 8.734 kW 10.387 kW 11.721 kW 13.11 kW 14.76 kW 15.717 kW
Motor fordulat:
2000 2400 2800 3200 3600 4000 4400 4800 5200 5600 6000 6400 6800 7000


Elektromos turbó / amit én láttam 0.12L / fordulatot tudott szállitani, max. fordulaton amig a legkisebb Eaton M45 0.75L -t szállit SC fordulatonlként. Azaz a mai napig fejlesztési irány a kisfordulati töltés megoldása elektromos turbóval, utána mechanikus turbo // azaz az ikerturbo kisebbik ága lehet elektromos pl. a proto 1.5 dCi Renault motoron igy van / lesz.

Azonban egy elektromos turbo mai költsége elég magas, valamint 42V hálózatról működik v. magasabbról.

Teljes tartományú elektromos turbó létezik, / persze nem 50EUR Ebayes / hanem kb. 1-2e USD és iszonyat energiaigénye van, amilyet ismerek az 3x150A -t akar, azaz 3 Motor hajtja, és csakis pillanatnyi üzembe használják: 1-2 gyorsulás.

Azaz, elektromosan ne akarj feltölteni :)
Buksi09-04-2008 21:11:51 // 7482
Tényleg érdekes, bár ehhez egyáltalán nem értek! :-))))
Kau09-04-2008 21:07:39 // 7481
Egy érdekes cikk az előgyújtás titkairól.
A cikk a totálcaron jelent meg.
GEORGE07-04-2008 10:47:42 // 7480
Asszem anno is ezt hozták ki mikor feszegették a témát :-) :-D
Wickey07-04-2008 10:40:10 // 7479
Ja. Csípett a pisi, meg melózni kellett volna vele, egyszerűbb felcsavarozni egy Garrettet és leszarni az egészet. :-P
GEORGE07-04-2008 05:32:19 // 7478
Ne kelljen kutatnom a "villanyos" turbó után anno a azt írták nem jó megoldás.......
Wickey06-04-2008 19:07:01 // 7477
Ebből nem csinálnék túl nagy problémát: azt ugyanis tudjuk, hogy a mechanikus kompresszor mennyit vesz le, kábé 1-2 lóerőt. Most hogy ez pontosan mennyi, az szinte lényegtelen, a lényeg az, hogy úgy néz ki, hogy max. 90-100 amperrel megoldható ezekszerint a feltöltés energiaigénye. A turbó is ennyit vesz le, csak azt ha lehet még nehezebb meghatározni.
Szóval szerintem semmi elvi akadálya nincs annak, hogy egy szabadon vezérelt, fordulatszámtól, gázpedálállástól, vízhőfoktól, sebességtől függő elektromos feltöltést alkalmazzunk. Legalábbis energiagazdálkodási oldalról nincs akadálya.
Sok persze a megválaszolatlan kérdés: milyen típusú kompresszort és hogyan hajtsunk meg, természetesen egyedi motorelektronika és vezérlés kell ami a meglévő adatokon kívül a töltőnyomással is tisztában kell legyen, kompresszortól függ, de vélhetően folyamatos kis energiaigénye van a dolognak, hiszen szívóüzemben szerintem nem nagyon tudna a motor átszívni egy Eaton vagy Roots kompresszoron hacsak nem pörgetik lájtosan...

Egy bő 10-20 hónapocskát el tudna rajta 2-3 mérnökember dolgozgatni hétvégenként :-)
GTVili06-04-2008 09:44:06 // 7476
Márcsak az a kérdés,hogy az elektromos túró mennyire hatékony...?
Mekkora bevitt elektromos teljesíményből,mekkora nyomással ,mennyi levegőt(liter/perc)szállít....
Átok79146TD06-04-2008 09:43:40 // 7475
le a kalappal...DDD
Wickey06-04-2008 09:37:06 // 7474
Sőt, még ennél is jobb ötlet lehet a nagy teljesítményigény miatt egy 24V-os generátor, abból elég egy 65-70 amperes, ami viszonylag kicsi, de teljesítményben ugyanazt tudja.
Wickey06-04-2008 09:34:38 // 7473
GEORGE, azzal te is tisztában vagy, hogy egy tetszőleges akksi egy tetszőleges autóban egy lájtosabb Budapest-Szeged-Budapest túrát sem bírna ki, ha nem lenne generátor az autóban nemde?
Az akksi két dologra való, először is ezzel indítod be a motort, másodszor is nem felejti el a rádió a beprogramozott állomásokat amíg áll a motor. Ennyi. Semmi máshoz nincs semmi köze. Menet közben a generátor látja el villannyal a fogyasztókat, és -szükség esetén- tölti az akkumulátort.
Tehát, elektronyos túróra az én gigászi ötletem az alábbi: Kell egy különálló telivér generátor, olyan 120A körüli, ami hajtja az elektronyos túrót. Nem vagyok autóvillanyász, így nem tudom, hogy kellene-e egy második, akár kisebb akksi a generátor mellé (rendszerint két generátort autóhifisták szoktak alkalmazni, hogy arról és egy külön akksiról szóljon a dumci dumci), de úgy vélem, hogy nem. A vezérlését meg akár galvanikusan leválasztottan is meg lehet oldani a fő 12V-os körről az ECU-val. Bravisszimó, a második generátor csak akkor vesz le teljesítményt a motorról (1-2 lóerőt... nem piskóta), amikor terheli a túró, de ha a túró terheli az azt is jelenti, hogy produkál pár extra lóerőt, amiből kitelik az az 1-2 :-)
furio06-04-2008 01:42:50 // 7472
Ok, mostmár tényleg itt az idő :D
GEORGE06-04-2008 01:41:45 // 7471
Mást nem tudok írni mint hogy értekezzél Pirivel akár a soft turbo ügyében akár a veztengely ügyében.....
furio06-04-2008 01:39:09 // 7470
Ja csak hogy ejtsek egy reklámot, rendeltem szőnyeget erről az autoszonyeg.comrol, bézs szegésűt, logokkal stb, marha jól néz ki a kocsiba, nem csúszkál, és nagyon jo minőség... kicsit sokáig tart míg elkészítik ( 1 hét ) de óóccsó
furio06-04-2008 01:38:10 // 7469
Javítom magam, úgy nem akarok nagy teljesítményt, hogy azzal jelentősen csökkentsem a motor élettartamát, mivel 1.5 - 2 éven belül lecserélem, és a köv. tulajnak nyugodt szívvel akarom továbbadni :D

Persze ha nem ár neki a turbofeltöltő, és hozza a jó sok pacierőt akkor zseeerosan tolom bele:) 150 lóig elmászok, és nem kellene hozzá pörgetni, még boldogabb furio lennék :)
GEORGE06-04-2008 01:35:50 // 7468
8 rendes Turbóval" = ( rendes turbóval ) igy hajnalok hajnalán félre ütök már :-)
GEORGE06-04-2008 01:33:32 // 7467
Komolyan nem ástam bele, mikor megjelent akkor olvastam róla......ha eleve nem akarsz nagy teljesitményt akkor nem is kell turbo :-)

De ha ez a vágyad akkor Piri megoldja neked a turbósitást 8 rendes Turbóval" ugynevezett alacony nyomásúval....
furio06-04-2008 01:31:25 // 7466
Ezekről az elektromos turbófeltöltőkről tudsz valamit koma? mármint mekkora többletet hoznak, károsak e a mocira? Mennyire bonyolult felszerelni estébé
GEORGE06-04-2008 01:30:45 // 7465
Állitólag nem bírja sokáig az aksi...nagy teherneki a turbo....anno ezt olvastam róluk, de majd más jobban hozzáértő megválaszolja mi a gond ezekkel....
GEORGE06-04-2008 01:22:44 // 7464
Akkor eleve nem is jöhet szóba turbo :-)
furio06-04-2008 01:22:44 // 7463
Egyébként ezekkel az elektromos turbokkal mi a gáz? Nem hoznak nagyobb teljesítményt, vagy károsak a mocira nézve ? Vagy simán szarok?
:)
furio06-04-2008 01:20:30 // 7462
Nagyon sok plusszt nem is akarok 15-20 LE -t, hogy alsó tartományban jobban huzzon egy picit, nem versenyautót akarok, azt majd veszek 2 év múlva kb :) Azt se akarom, hogy a motort bármi káros hatás érje, gondolok a következő esetleges tulajára is :)
GEORGE06-04-2008 01:17:11 // 7461
Látom tényleg nem tudod mire költsél :-)
Ez a villanyos turbo nem igazán frankó, ezért nincs is elterjedve igazán......

Ha rám halgatsz belerakatod a vez.tengelyt esetleg rakatsz a gépre egy komolyabb "vastagabb" kipufogó rendszert meg egy direktszűrőt. Evvel kis pluszhoz jutsz, ettől több plusszért nagyon mélyen kell zsebbe nyúlni és az is kérdéses meddig fogja bírni.....
furio06-04-2008 01:11:05 // 7460
Azt nézem, hogy egy elektromos turbofeltöltő ( assze kompresszor ) fél misiből kijöhetne, van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata? ( lassan összejön ennyi mani, és nem tudom milyen módosítást toljak a kocsira, vezérműtengely bizbasz, turbó, vagy ez )
GT Ɨ|ѯ05-04-2008 08:42:56 // 7459
Punisher-nél kapsz !
GEORGE05-04-2008 00:37:35 // 7458
Alakul ez :-) lehet még ma éjjel ott fog dudálni a ház elött :-)
RoliQ405-04-2008 00:34:53 // 7457
be van szerelve csk a bosch és a marelli nem jött össze:) de már ez is meg van oldva:)
RoliQ405-04-2008 00:30:22 // 7456
há legyen má benne:)
GEORGE05-04-2008 00:29:18 // 7455
Persze még be sincs rendesen szerelve a motor de már tuning? :-D
RoliQ405-04-2008 00:28:48 // 7454
lefújó már benne figyel!:)
RoliQ405-04-2008 00:28:17 // 7453
ma ugye láttam az autót hát a motortérben semmi hely nincs még az aksi sem fér bele:)
GEORGE05-04-2008 00:26:14 // 7452
Az igazi az lenne....
RoliQ405-04-2008 00:23:54 // 7451
turbo motor kell bele:P
GEORGE05-04-2008 00:16:44 // 7450
Na látod ezért írom hogy beszélj Pirivel mert lehet fokolni is az az állitgatni hogy "honna" menjen jobban a gép........ettől függetlenül ne hidd azt hogy versenyautó lesz belöle, érezhetően hoz valami pluszt de semmi több....
RoliQ405-04-2008 00:14:33 // 7449
van tengelyem eladó!:)
koz04-04-2008 23:37:50 // 7448
Annyit nem hoz, hogy civices legyen. Ha nem kapsz 2.0 TS -t, jó (jobb) még bele a Fiat Coupe 2.0 is. A TS +1mm-t emel, a Coupé meg +1,5 mm-t.
furio04-04-2008 23:26:03 // 7447
:D

Csak azt kéne még tudnom, hogy kizárólag magas fordulatszámon hoz e extrát, mert ha igen akkor nem tolnám bele, nem szeretem a Civic-es feelinget :D Egy olyan szűrőt viszont 100% tolok bele amit ajánlottál
GEORGE04-04-2008 18:05:52 // 7446
Nézd koma csodát ne várjál ettől a motortól, így is sok OFFos autó 1,6-os motorjához képest sokkal jobb.
Rakj bele egy 2,0 TS 16v Szívótengelyt egy Jó márkájú sportbetétszűrőt vagy ha annyira tetszik egy direktszűrőt abból ajánloma PiperCross márkát, nem éppen a legolcsobb de nekem 150ezret ment addig mig egy szerelő segéd le nem fújta olyan motortér tisztitóval ami elkezdte "lebontani" a szivacsot róla....

piri meg oldja neked ezt a vez tengely cserét evvel éred a "legtöbb" normálisan kihozható pluszt......

kivi vagyok mikor érdeklődsz Pirinél :-))))
Kau04-04-2008 17:59:50 // 7445
Nem viselkedik az sutácskán :))
Wickey04-04-2008 11:44:17 // 7444
ezt azért nem mondanám, hiszen bármikor ráakaszthatsz egy kompresszort vagy egy turbót, azokkal alulra is lehet erőt varázsolni :-)
furio04-04-2008 11:14:55 // 7443
Ja, én is azon gondolkodtam h ez már nem éri meg, meg azért az 1.6 sem megy rosszul, max egy sport betét szűrő, meg egy motoroptimalizálás ( nem nevezném tuningnak a chip tuningot ) amitől talán rugalmasabb lesz.

Gondolom alsó tartományban semmiféleképp nem fog jobban húzni, akármit is csinálok, ugye?
Wickey04-04-2008 08:05:39 // 7442
Nincs ám olyan vállalhatatlanul rohadt nagy energiaigénye a kompresszornak.
Még arról sincs szó, hogy olyan iszonyatosan nagy nyomást kellene előállítani, hiszen ha 0.5-0.7 bar túlnyomással megfújsz egy motort, az már elég tisztességes utcára.

Inkább arról lehet szó, hogy milyen épeszű konstrukcióval lehet másodpercenként közel 100 liter levegőt begyömöszölni a motorba. (na nyilván nem alapjáraton, de folyamatos 200-as tempónál mondjuk egy egészséges 15 literes fogyasztást feltételezve a sztöchiometrikus arányból kiindulva kelleni fog uszkve 300.000 liter levegő óránként).

A pilács miatt ne aggódj, ki akadályoz meg abban, hogy egy vagy akár két 135 amperes generátort rátosszál a kocsira? Az (darabonként) két lóerőnyi villanyáram, tippem szerint elégséges. Ráadásul a szép az az, hogy alapjáraton meg városban baszakodásnál tipikusan nem kell töltőnyomás, tehát nem is veszi le a teljesítményt. Ez a világi a villanyban. Még csak akksi se kell, ha jár a motor, van delej a különálló dedikált generátoron, lehet etetni vele a villanyosmotort.

Nem hülye ötlet, én is filóztam rajta már eleget, pláne hogy szofisztikáltabban vezérelhető, mint a turbó. Antihülyegyerek szoftvert is lehetne rá írni: 0-70-ig nincs feltöltés, városban minekaz, 70-120 között 0.7 bar hogy rugalmasabb legyen a verda és lehessen előzgetni országúton, 120 fölött meg 0.3-0.4 bar hogy tudjon viszonylag nagy tempóval haladni autópályán.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.