Zsír ez a GT! :-)
Forum >> Alfa tuning
Buksi23-12-2007 17:36:40 // 6491
GT Ɨ|ѯ23-12-2007 15:38:37 // 6490
On - tuning:-))
Peta23-12-2007 07:02:58 // 6489
Kedves márkatársak!
Kellemes karácsonyi ünnepeket és
boldog újévet kívánok nektek és a családotoknak
Kellemes karácsonyi ünnepeket és
boldog újévet kívánok nektek és a családotoknak
Buksi22-12-2007 18:58:15 // 6488
Mégis leesett az álla! :-))))
TSiga ( I am the TSIG)22-12-2007 18:56:25 // 6487
Ez "kihaénnem" tyuningos gyerek volt...
Buksi22-12-2007 18:51:30 // 6486
De hát ezt mindenki tudja, hogy a Citroen-ek a futóművükről híresek! :-)
TSiga ( I am the TSIG)22-12-2007 18:49:25 // 6485
Még a nyáron elvitten az XM-et mosóba. A mellettem levő mosó elé beállt egy Ford Probe. De a régi változat. A gyerek végigmérte az Xm-et, majd egy kicsit túráztatta. Lehet, hogy a V6 felirat miatt, hogy neki milyen jó kocsija va. Erre én egykedvűen leültettem az autót a földig, utána pár másodpercen belül kb. 25 centivel fejjebb jött a kaszni.Erre a gyerek már nem tudott lépni. Átjött, hogy "komoly a gép, és jó ez a tuning levegős futómű". Közöltem, hogy a futómű gyári. Erre már tátva maradt a szája. Visszakószott a vackába és csendben várta a sorát....
No de mindegy! Ez Alfa tuning fórum, nem offtuning. Térjünk vissza a normális kerékvágásba :D
No de mindegy! Ez Alfa tuning fórum, nem offtuning. Térjünk vissza a normális kerékvágásba :D
Buksi22-12-2007 18:31:54 // 6484
És nem is bírja olyan rosszul! :-))
TSiga ( I am the TSIG)22-12-2007 18:29:54 // 6483
Persze, Svájcban kicsit jobbak az utak. Ha ott élnék, nekem is lejjebb lenne az autó vagy 6-10 cm-rel és tuti lenne egy télire is...
TSiga ( I am the TSIG)22-12-2007 18:26:29 // 6482
Méééé? Az biztos, hogy nagyon kényelmes lenne a rugózása. Egy fekete( bocsánat: nero) 164 szép nagy kerekekkel a földig ültetve nem nézne ki rosszul. Arról nem is beszélve, hogy egy airride-készlet kegyetlenűl drága. Pláne ekkora autóhoz. Ha megemeled( nem szervízállás, csak fel), akkor meg a bakhátas utakon is el lehet menni.
Arról nem is beszélve, hogy belülről állítod. Nem kell a lengéscsillapítókon a rugótartó tányérral állítani a magasságot. Van benne egy SPORT-gomb is. A kockaszelepnél zár le valamit. Ha leengeded, a kereket se lehet lelopni, mert a hidraulika nem engedi ki, amyg nem kap nyomást.
Van a neten egy felvétel, ahol látszik, hogy a futómű bírja a szlalont is:
EZ AZ
Arról nem is beszélve, hogy belülről állítod. Nem kell a lengéscsillapítókon a rugótartó tányérral állítani a magasságot. Van benne egy SPORT-gomb is. A kockaszelepnél zár le valamit. Ha leengeded, a kereket se lehet lelopni, mert a hidraulika nem engedi ki, amyg nem kap nyomást.
Van a neten egy felvétel, ahol látszik, hogy a futómű bírja a szlalont is:
EZ AZ
Buksi22-12-2007 18:21:13 // 6481
Buksi22-12-2007 18:13:28 // 6480
Na ez a Nero már nem rossz! :-)
GT Ɨ|ѯ22-12-2007 18:09:53 // 6479
Buksi22-12-2007 17:33:11 // 6478
Nem tetszenek! :-(
Buksi22-12-2007 17:31:47 // 6477
Hogy neked miken nem jár az eszed! :-))))
GEORGE22-12-2007 17:30:17 // 6476
Ritka szar munkák, főleg a 147-es .-( brrrr
Putyesz22-12-2007 17:25:51 // 6475
ennél jobban nem is lehetett volna megfogalmazni:)!
GT Ɨ|ѯ22-12-2007 14:48:44 // 6474
Katasz-trófeák:-)))
Putyesz22-12-2007 14:47:07 // 6473
GT Ɨ|ѯ22-12-2007 11:08:58 // 6472
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Boldog Új Évet az összes Topiclakónak!!:-)))
TSiga ( I am the TSIG)21-12-2007 20:54:51 // 6471
Emlékszem, amikor ismét forgalomba helyeztem a géptsigát: a vizsgabiztos srác meglátta a motorteret és kijelentette, hogy ennek biztos jó a CO-ja. :P
A lengéscsillapítók is gyorsan "levizsgáztak", mert a gyerek szerint "ez egy Alfa 155-ös: ennek tuti fekszi az utat!" :DDDDD Mindez a retteget Mozaik utcában...
OFF
Az off XM ünk is hasonlóan vizsgázto futóművileg. A rázópadon dolgozó öreg vizsgabiztos szaki szerint fél órája egy pár éves NAGYON OFF A8 vizsgázott, de még az sem produkált olyan csillapítási karakterisztikát, mint az XM, ami '96-os....
ON
Egy hülye kérdés:
vajon össze lehetne-e kombinálni egy XM hidrós futóművet egy Alfával??? A 164-es komoly lenne földig ültetve...:P
A lengéscsillapítók is gyorsan "levizsgáztak", mert a gyerek szerint "ez egy Alfa 155-ös: ennek tuti fekszi az utat!" :DDDDD Mindez a retteget Mozaik utcában...
OFF
Az off XM ünk is hasonlóan vizsgázto futóművileg. A rázópadon dolgozó öreg vizsgabiztos szaki szerint fél órája egy pár éves NAGYON OFF A8 vizsgázott, de még az sem produkált olyan csillapítási karakterisztikát, mint az XM, ami '96-os....
ON
Egy hülye kérdés:
vajon össze lehetne-e kombinálni egy XM hidrós futóművet egy Alfával??? A 164-es komoly lenne földig ültetve...:P
Buksi20-12-2007 16:40:45 // 6470
Akkor most már No para! :-)
Buksi20-12-2007 16:40:06 // 6469
Reméltem, hogy ez lesz a válasz! :-))
ystuc20-12-2007 13:51:04 // 6468
Nekem az ültetőrugókkal simán átment a vizsgán a kocsi.
GEORGE20-12-2007 13:46:23 // 6467
Jó lesz a sport gátlókkal és a rugókkal is :-)
Buksi20-12-2007 13:44:56 // 6466
Na Urak!
Most, hogy a rugókról esett pár szó, lenne egy kérdésem! Műszaki vizsgán ugye elvégzik a lengéscsillapítók állapotának ellenőrzését is! A gyári rugókkal és telókkal ugye egyértelmű! Megrázzák, rezegnek egy bizonyos frekvencián és kiderül, hogy jó-e vagy nem! De mi a helyzet az ültetőrugókkal és a sport gátlókkal? Mert elvileg ugye ezekkel sokkal keményebb lesz a futómű és a kérdésem az, hogy így is megtudják állapítani, hogy hány %-ban használódtak el a gátlók? Arra gondolok, hogy nem kezdenek el pattogni ilyenkor a kerekek a mérőpadon ellentétben a gyárifutóművel? Lehet, hogy most hülyeséget kérdeztem, de remélem azért kitudjátok bogózni, hogy mire gondoltam! :-)))
Most, hogy a rugókról esett pár szó, lenne egy kérdésem! Műszaki vizsgán ugye elvégzik a lengéscsillapítók állapotának ellenőrzését is! A gyári rugókkal és telókkal ugye egyértelmű! Megrázzák, rezegnek egy bizonyos frekvencián és kiderül, hogy jó-e vagy nem! De mi a helyzet az ültetőrugókkal és a sport gátlókkal? Mert elvileg ugye ezekkel sokkal keményebb lesz a futómű és a kérdésem az, hogy így is megtudják állapítani, hogy hány %-ban használódtak el a gátlók? Arra gondolok, hogy nem kezdenek el pattogni ilyenkor a kerekek a mérőpadon ellentétben a gyárifutóművel? Lehet, hogy most hülyeséget kérdeztem, de remélem azért kitudjátok bogózni, hogy mire gondoltam! :-)))
Kau19-12-2007 21:51:31 // 6465
Ja, az akadozásra úgy néz ki, hogy egy rutin olajszint ellenőrzés hozta a megoldást. A falusi szerelő nem töltötte fel rendesen a váltót olajjal, mikor cserélte a kuplung szettet. Kb 3/4 l olaj kellett még bele. Fasza. Fél éve így járok vele, hogy egy percig se volt az igazi... Ez a kényszer, mikor egy cm-t se mozdul a kocsi :(
Kau19-12-2007 21:46:58 // 6464
Sziasztok!
Láttátok az új verseny kiírásokat a gyorsulas.hu-n? Bár nálatok a profi kategóriában semmi se változik :)
Az éves kiírás 6-os pontja azonban érdekes:
6. A 11.5 másodpercnél gyorsabb autókban a bukósisak használata kötelező. A 9,5 másodpercnél gyorsabb autóknál bukókeret kötelező!
Azt azért odaírhatták volna, hogy ez a 402 méteres távra vonatkozik...
Láttátok az új verseny kiírásokat a gyorsulas.hu-n? Bár nálatok a profi kategóriában semmi se változik :)
Az éves kiírás 6-os pontja azonban érdekes:
6. A 11.5 másodpercnél gyorsabb autókban a bukósisak használata kötelező. A 9,5 másodpercnél gyorsabb autóknál bukókeret kötelező!
Azt azért odaírhatták volna, hogy ez a 402 méteres távra vonatkozik...
Buksi19-12-2007 06:54:05 // 6463
Köszi neked is! ;-)))
Buksi19-12-2007 06:52:43 // 6462
Bazzeg, akkor mégsem értettem meg! :-DDDD
Buksi19-12-2007 06:51:42 // 6461
És ráadásul még én is megértettem! :-DD
TSiga ( I am the TSIG)18-12-2007 21:46:57 // 6460
Barom vagyok! Zolee 3 hsz-sal lejjeb ezt Ctrl+C, Ctrl+V-zte be.
TSiga ( I am the TSIG)18-12-2007 21:21:24 // 6459
Hali! Egyszer hallottam a kifejezést, hogy progresszív rugó. Megpróbálom megfogalmazni, de egyszerűbb, ha belinkelem:
ÍM EZ LÉSZEN
ÍM EZ LÉSZEN
zolee14518-12-2007 13:38:36 // 6458
Nem magamtól vagyok ilyen okos, egy barátom mondta ezeket. Google-nak hívják a barátomat.:))
Amúgy rosszul értelmezed. Ha a képet megnézed egyből látszik, hogy folyamatosan csökken a távolság a spirálok közt, vagyis progresszív rugóid vannak.:)
Amúgy rosszul értelmezed. Ha a képet megnézed egyből látszik, hogy folyamatosan csökken a távolság a spirálok közt, vagyis progresszív rugóid vannak.:)
Dominó18-12-2007 12:39:25 // 6457
Na ilyen egy kultúrált magyarázat!
Mindíg tanul az ember! :-)
Mindíg tanul az ember! :-)
Buksi18-12-2007 11:06:26 // 6456
Köszi a felhomályosítást! Ezeket nem árt tudni! ;-))
Ha jól értelmeztem a dolgokat, akkor nekem a 2. pontban leírt rugóim vannak! :-)
Ha jól értelmeztem a dolgokat, akkor nekem a 2. pontban leírt rugóim vannak! :-)
zolee14518-12-2007 10:17:31 // 6455
"1. Normál rugók: a normál rugóknál a spirálok egyforma távolságra helyezkednek egymástól. Vegyünk például egy 10 spirálos rugót, ahol a spirálok 2cm-re vannak egymástól. Terheljük meg úgy, hogy az egész 2cm-t nyomódjon össze. A normál rugóknál minden spirál egyenlő mértékben megy össze így mindegyik között 1,8 cm hely lesz.
2. Kétlépcsős összenyomódású rugók: ennél a fajtánál annyi a változás hogy ezeknél 2 különböző rugó távolság van: Itt a spirálok egyik felénél kisebb távolságokat hagynak közöttük. Első lépésben, ahogy a rugó összenyomódik a spirálok közelebb kerülnek, és egy bizonyos ponton a kisebb távolságban lévő spirálok összeérnek. Ezáltal már csak a spirálok fele tud összenyomódni és így sokkal keményebb lesz, mint az alap állapotú rugó. Így a legapróbb buckákat nem fogjuk megérezni, viszont amikor szükség van rá (pl. erősebb kanyarodás közben), nem lesz hiányunk keménységben :)
3. Progresszív, fokozatos rugók: a spirálok közötti távolságok fokozatosan csökkenek, és így teljesen más összenyomódási értékkel rendelkeznek. Az első centiméterekig könnyű összenyomni a rugót, de ahogy egyre jobban terheljük, annál keményebbek lesznek. Így a progresszív rugók szinte minden útviszonyra tökéletesek."
2. Kétlépcsős összenyomódású rugók: ennél a fajtánál annyi a változás hogy ezeknél 2 különböző rugó távolság van: Itt a spirálok egyik felénél kisebb távolságokat hagynak közöttük. Első lépésben, ahogy a rugó összenyomódik a spirálok közelebb kerülnek, és egy bizonyos ponton a kisebb távolságban lévő spirálok összeérnek. Ezáltal már csak a spirálok fele tud összenyomódni és így sokkal keményebb lesz, mint az alap állapotú rugó. Így a legapróbb buckákat nem fogjuk megérezni, viszont amikor szükség van rá (pl. erősebb kanyarodás közben), nem lesz hiányunk keménységben :)
3. Progresszív, fokozatos rugók: a spirálok közötti távolságok fokozatosan csökkenek, és így teljesen más összenyomódási értékkel rendelkeznek. Az első centiméterekig könnyű összenyomni a rugót, de ahogy egyre jobban terheljük, annál keményebbek lesznek. Így a progresszív rugók szinte minden útviszonyra tökéletesek."
Liquid18-12-2007 10:07:06 // 6454
naja a hátsó ködlámpa az igazi :) valszeg egy 5000-essel megy át :)
Poló18-12-2007 09:48:11 // 6453
Az első ködlámpa még annyira nem is zavar, inkább a hátsó. Meg az utólagosan a hűtőmaszkba épített. Nem tudom műszakin hogy megy át neki...
Liquid18-12-2007 08:00:28 // 6452
Teljesen igazad van, rengeteg szarul beállított lámpás kocsi rohangál az utakon és ezeknek csupán elenyésző %-as xenonos. Mert sztem aki xenont vesz, az be is állítja a lámpát...
A ködlámpások meg a refivel közlekedők nekem is kedvenceim :)
A ködlámpások meg a refivel közlekedők nekem is kedvenceim :)
HátvédRomeo18-12-2007 01:41:54 // 6451
Na megmondtam. Képzeld én meg azt hittem a szemem a szarakodik. Felénk ugyan ez a helyzet. Hogy a túróba nem veszik észer, hogy refivel jön, fényes nappal meg kisüti a szememet a lámpája. Húú de bosszant engem is amit írtál. Állandóan baxkodja a szemem az ilyen baromja. Mostanában egyre gyakrabban futok össze ilyenekkel.
Poló18-12-2007 00:12:08 // 6450
Amennyi birka van az utakon, a xenonosokkal van a legkevesebb bajom. Az egyiknek szarul van beállítva a lámpája, a másiknak 100W-os izzó van benne, a harmadik reflektorral közlekedik fényes nappal, a negyedik ködlámpával elöl-hátul fényes nappal, az ötödiknek a hűtőmaszkba van barkácsolva két darab praktikeres szúrófény és azzal süti ki a szememet, a hatodik megpakolja az autó hátulját vagy utánfutót köt rá, de a lámpán már nem állít. Ha nekem normálisan van beállítva a lámpám és nem vakítok el vele senkit, akkor elvárom az utakon közlekedő többi autóstól is, hogy ők is gondoljanak a többiekre és ők se b@sszák ki az én szemem a fényszórójukkal. Akié elvakít, annak már nyomom is fel a refit. Érdekes, a xenonosokat nem említettem meg, azok engem annyira nem vakítanak el.
BMW forever!!!!!!!!17-12-2007 18:40:21 // 6449
Biztos meg vannak vele elégedve,csak ha szembe jön este egy ilyen,pont semmit nem látok tőle,mert kifolyik tőle a szemem :-) de nem baj,a lényeg hogy a fazon jól lásson,a többiek le vannak szarva :-)
Buksi17-12-2007 17:12:38 // 6448
TSiga ( I am the TSIG)17-12-2007 16:44:52 // 6447
Hol vetted, és mekkorát ültet?
JA! És progresszív rugók-e vagy csak lejjeb engedik a kasztnit és a menetsűrűség egyenletes?
JA! És progresszív rugók-e vagy csak lejjeb engedik a kasztnit és a menetsűrűség egyenletes?
Buksi17-12-2007 06:56:37 // 6446
Ha engedi a pénztárca, akkor majd én is beszerzek egy szettet! :-)
Buksi17-12-2007 06:54:41 // 6445
Én a 4 FK-t 15K-ért vettem! ;-))
TSiga ( I am the TSIG)15-12-2007 13:41:37 // 6444
A totalcaros cikkben levő Köhém rendeletnek eleget teszel akkor sztem nem lehet baj: fényszóró-mosó+magasságállító.
Viszont a 37. § 4-es bekezdése viszont eléggé világosan fogalmaz: "A világító és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni."----ezt is ki lehet magyarázni:Senki sem próbál meg beszerelni a kocsiba H7 helyett H3-at vagy H4-et.
OFF
Ezért lenne érdemes a mi Off XM-ünkbe is kszenont szerelni. Fényszórót mos és van automatikus magasságállító is. Igaz, hogy az hidraulikus..:P
ON
Viszont a 37. § 4-es bekezdése viszont eléggé világosan fogalmaz: "A világító és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni."----ezt is ki lehet magyarázni:Senki sem próbál meg beszerelni a kocsiba H7 helyett H3-at vagy H4-et.
OFF
Ezért lenne érdemes a mi Off XM-ünkbe is kszenont szerelni. Fényszórót mos és van automatikus magasságállító is. Igaz, hogy az hidraulikus..:P
ON
TSiga ( I am the TSIG)15-12-2007 13:35:45 // 6443
Üdvöz! Kérdésem lenne: van-e valakinek ismerete a LOWTEC márkájú ültetőrugólról?
Az FK 28380 lenne, míg a LOWTEC 33540. Nem tűnik ki, hogy sima rugó, vagy progresszív. Az FK 35-40mm-ig ültet, a másik elöl 35 hátul 30mm-t.
Az FK 28380 lenne, míg a LOWTEC 33540. Nem tűnik ki, hogy sima rugó, vagy progresszív. Az FK 35-40mm-ig ültet, a másik elöl 35 hátul 30mm-t.
Somez15-12-2007 13:11:50 // 6442
Igen, csak ha peched van, akkor a rendőr megbüntet miatta.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
512
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?