Forum >> Alfa tuning
Csabee12-05-2006 10:52:34 // 3691
sztem most nincs turós vas a GT ben!!:((
régebben is csak az ős Lotus Esprit volt túrós:))
imádtam:)))
DCS12-05-2006 10:51:02 // 3690
""""Tényleg csak gondolatilag: Egy modern félautomata váltó pl 0,07 sec alatt vált. Nincs értelme ennyi időre kinyitni, meg becsukni egy mechanikus szelepet..."""
Ez rendben van ....,de annyi idő alatt egy normális pop off sem nyit ki,viszont ,ha elveszed a gázt ,akkor jönnek a problémák!!
DCS12-05-2006 10:49:16 // 3689
én konkrétan a rallyra gondoltam.....Tehát nem egy gyár sportjára,hanem az emberek "hétköznapi" játékaira.A GT-ben vagy az ilyen 24 órás versenyeken prototipusok mennek!A GT-ben egyébként melyik turbós??
Mike.12-05-2006 10:23:50 // 3688
Ez a "PICI"pénz kicsit reletív ezért kíváncsian várom a konkrét adatokat. :-)
TarP12-05-2006 10:20:42 // 3687
No jó, ez nem saját tapasztalatom, hanem utánaolvasásból jött.
Verseny alatt itt nem egy 9másodperces gyorsulási versenyt értek.
Vannak versenysportok (FIA GT, Le Mans series...), ahol nem probléma ha 6-12-24 óra száguldozás után rá kell kőteni a gépre 1,5 millát.....Euróban :)
Tényleg csak gondolatilag: Egy modern félautomata váltó pl 0,07 sec alatt vált. Nincs értelme ennyi időre kinyitni, meg becsukni egy mechanikus szelepet...
DCS12-05-2006 10:20:30 // 3686
ezért írtam !.... :-))
Mike.12-05-2006 10:17:59 // 3685
Ez szerintem többünket is érdekelne majd. :-))
DCS12-05-2006 10:15:01 // 3684
Gyárilag nincs ,mivel a TD-kből kihagyták a folytószelepet!! tehát ezek nem úgy működnek!
Lehet utólag hangot produkálni egy kis elektronika segítségével +pop off!De csak hang.... ,értelme nincs!
DCS12-05-2006 10:12:15 // 3683
attól függ,ki mit szeretne...
Az 1.4-es motort max.250 lóra lehet húzni ,úgy ,hogy utcán is tudd használni.Ez ugyanannyiba kerülne ,mintha egy 2.0 TS 350-400-ra húznánk! 2 milla minimum! .-((
DCS12-05-2006 10:09:53 // 3682
""""Ezért csak versenyautókon szokták kihagyni ezt a szelepet, mert ott verseny után úgyis fel kell újítani a turbót.""""
Bocsi ,de ez butaság!!!
képzeld el egy versenygolyóscsapágyas turbót versenyenként felújítani.....1.5-2 milla!!
Mindegyiken van pop off szelep,csak nem mindegy ,hogy 1,2,3 vagy négy dugattyús!!!
Egyébként egy ilyen turbóval és egy jó progizással nincs turbólyuk,abszolút!!!
Nekünk nincs az Alfákon golyóscsapágyas turbó /még/,se ALS,mégis azonnal van nyomásunk váltások után!!!
Csaba
TarP12-05-2006 10:06:59 // 3681
TD-knél elnyomja a kerregés :)
Komolyra: Azért nem hallod a széria túrósoknál, mert visszavezetik a légszűrőhöz, hogy ne legyen zajhatás. Enyémben sincs hangja.
A tuningosok meg imádják a "tyutyutyúúú", meg a "puxssssz" hangokat, mert az szerplős. Odanéznek a lányok! :)
Karakot12-05-2006 09:55:53 // 3680
Turbodieseleken is van ilyen szelep? Tényleg kiváncsi vagyok rá, mert még nem hallottam lefúvószelep hangot egynél sem, pedig nem versenyautók. :)
Vagy van, csak nem annyira hangos? Sőt, a széria turbos benzineseken sem szoktam hallani (pl Seat Leon 1.8T), csak a tuningolt kocsikon. Miért van ez?
zee12-05-2006 09:55:41 // 3679
Hello DCS
érdeklődnék nagyvonalakban, hogy egy átlagos (noturbós) benzines 146-os turbósítását mennyiből lehetne megoldani, vagy hogy egyáltalán érdemes-e?
köszi
TarP12-05-2006 09:25:17 // 3678
Mivel csak plusz nyomást tudsz "lefujatni" ezért csak Túróra.
Ott az az előnye, hogy amikor visszaengeded a gázt, a felgyülemlett levegő/nyomás (amire a motornak nincs szüksége) nem rúgja vissza a turbina lapátait, henem elpusssszzzan kifelé, vagy visszavezetődik a légszűrőhöz.
Ha nem használsz ilyet, akkor váltás után megmarad a túlnyomásod, tehát jobban fog menni az autó (elvileg), de szétveri a túrót idővel és akkor rosszabbul jársz gyakorlatilag:) Ezért csak versenyautókon szokták kihagyni ezt a szelepet, mert ott verseny után úgyis fel kell újítani a turbót.
Szívó motornál is lehet, de ott csak a kipufogóra érdemes tenni :) és akkor ilyen hangja lesz: Pusuuusuussszzzssszzzssssszzzzzsssszzzzzzzzssszzz egész nap :) És mindenki megőrül :)
DCS12-05-2006 09:21:55 // 3677
tyutyutyutyutyutyutyutyutyu,sajnos tényleg csak feltöltött motorokra jó....
Lacza12-05-2006 07:24:50 // 3673
Sziaszttok.
Több embertől hallottam már,hogy létezik ilyen dolog,hogy lefúvószelep.
Valaki mondja el nekem mi az és,hogy csak turbós motorokra lehet iklyet tenni,vagy pl az enyémre is?
Kau11-05-2006 21:11:39 // 3672
Van egy-két érdekes videó itt...
Köszi.
KGB11-05-2006 21:07:01 // 3671
Szia! Van hátsó alfa jeled?
lausz11-05-2006 20:59:39 // 3670
üdv,az jó lessz,már rég gondolkodom rajt
GPti(V6)11-05-2006 20:55:33 // 3669
Hol van ehhez egy bömös.Annak csak a hátsókerekei tudnak füstölni.
Kau11-05-2006 20:48:20 // 3667
Ha valóban PICI pénz lesz, akkor adok egy teszt alanyt ;)
DCS11-05-2006 13:13:28 // 3666
csak görgőkkel együtt szabad MINDIG!
DCS11-05-2006 13:12:38 // 3664
szíj 7200
feszítőgörgő gyári 19900
vezetőgörgő 9900
balance szíj 4500
munkadíj 20000
Csao
Robi11-05-2006 11:38:59 // 3663
Nem éppen. Talán az ellenkezője. :) A hiba a szíjban volt. :)))
Poló11-05-2006 11:36:33 // 3662
Mi vagy te? Bodybuilder? :-)))))))))))
Robi11-05-2006 11:32:01 // 3661
Van egy aranyos történetem ezzel a vezérműszíj cserével.
Egyszer hoztak hozzám egy 1.6 boxer 145-öst, hogy alakítsam át karbisra. A vezérműszíj burkolaton van egy kis nyílás, amiben van egy kis gumidugó. Na ezt kipattintottam, és benéztem. Némi szörnyülködés után közöltem a tulajjal, hogy vagy kicserélem a két vezérműszíjat meg a két görgőt, vagy elfelejtheti, hogy bármiféle garanciát vállaljak a motorra. Némi huzavona és "nemakarokénerrekölteni" után belement a csóka. Én szépen jelre állítottam a motort, odahívtam a kedves ügyfelet, és nem vicc, kézzel elszakítottam a két szíjat. :) Volt nagy ámulás-bámulás. Aztán kézzel lemorzsolgattam róla a fogakat. Nem is értem, hogy addig hogy nem szakadt el. :)
Poló11-05-2006 11:26:12 // 3660
Nem az a hazudós fajta volt az előző tulaj. Még az is bele lett írva a szerződésbe, hogy az egyik ajtó újra lett fényezve, mert meghúzták.
Robi11-05-2006 11:25:02 // 3659
Én ha autót veszek, mindig vezérműszíj+görgő+olaj+olajszűrő cserével indítok, függetlenül attól, hogy mit hazudott az előző tulaj.
Poló11-05-2006 11:24:40 // 3658
Köszi mindkettőtöknek a tanácsokat. Elkezdek gyűjteni vez.mű cserére :-(
Robi11-05-2006 11:23:34 // 3657
Ilyesmin nem spórolnék a helyedben. De amikor leveszed a régi szíjat, akkor kiderül, hogy milyen állapotban vannak a görgőid. Ha úgy ítéled meg, hogy kibír még 60-at, akkor maradjon.
Ha viszont szereted hajtani a gépet, és "sportosan" váltogatsz, akkor mindenképp cseréld ki.
Poló11-05-2006 11:23:27 // 3656
Késő megfelezni. Nem tudom előző tulaj cseréltethette -e. Szervízkönyvbe nincs írva :-(
Robi11-05-2006 11:18:43 // 3655
Azt a 120 ezret felezd meg. Jól bevált módszer. ;)
Poló11-05-2006 10:57:11 // 3654
Az milyen megoldás lenne, ha csak a szíj lenne most cserélve, 120-nál meg minden?
Csabee11-05-2006 10:54:57 // 3653
no asszem holnap beugrom hozzátok!!:))
TarP11-05-2006 10:52:36 // 3652
Huh, én kicseréltettem 69786km-nél :)
Azt persze nemtom, volt-e visszacsavarva az órám :)
Poló11-05-2006 10:51:55 // 3651
:-((((((
Akkor miért ír a gyár 120-at... :-(((
Mennyiből tudod kihozni?
DCS11-05-2006 10:48:44 // 3649
jujujuj
70 ezernél!!!!!!!! 80 után simán szakadnak... :-((
Poló11-05-2006 10:10:19 // 3648
Csaba !!!
A szervízkönyvem azt írja, hogy 120.000 km-nél kell cserélnem szíjakat, görgőket stb-t. Nem sok egy kicsit 120.000-et kibírnia egy szíjnak? Szerinted mennyinél cseréltessem?
DCS11-05-2006 09:28:02 // 3646
sziasztok
jövőhéttől ,tudunk bármilyen jtd-t vagy TS-t,vagy 3.0 v6-ost /98 utánit/ chippelni PICI pénzért,a Ts-eknél főleg rugalmasságot tudunk hozni a 3 litereseknél +15 ló , a JTD-knél kb 20 ló!Az árakról 2 nap múlva írok!
Kpeki10-05-2006 22:22:19 // 3645
Ebben teljesen igazad van, de nem szeretném naponta ragaszgatni :)
W.10-05-2006 20:30:35 // 3644
:)) háát, ha egy méter 200 ft, akkor mindegy, ha naponta újra ragasztod is...
Kpeki10-05-2006 20:23:14 // 3643
Remélem nem fog leválni magátol az 1. mosás után :) )
W.10-05-2006 20:21:54 // 3642
van egy kis különbség árban...., nem tudom az angol milyen lehet??
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
563
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?