Forum >> Alfa tuning
Robi12-05-2006 17:19:00 // 3741
Hja. Meg a keresletet, meg a kínálatot, ebből kifolyólag az adott áru marketingjét, stb. A Merci is drágább az Alfánál, mégse jobb. :)
Gabriel12-05-2006 17:17:57 // 3740
de én nem akarok Need for Speed-es versenyautót
zolee14512-05-2006 17:10:02 // 3739
csodák márpedig nincsenek! Az ár általában tükrözi a minőséget/tudást stb.
Gabriel12-05-2006 17:01:27 // 3738
Így már rémlik, mert ennek a prospektusát is láttam a kollégánál, de ő az előzőre esküszik, lehet az ár miatt :-)))) Na meglátom ha beszerelteti kivi vagyok rá... kár költenie ennyit arra a gagyi Audira de ő tudja, én meg megnézem és ha beválik akkor... ki tudja lehet eccer... kell is
zolee14512-05-2006 16:48:29 // 3737
ez is valami elektronikai biszbasz. Azt nem tudom, hogy itt lehet-e állítani a motorvezérlésen, vagy csak az adatokat regisztrálja, de szerintem mindkettő. Amúgy leginkább versenyautókban használják.
Link.
Gyikk12-05-2006 16:47:53 // 3736
Azt már kicseréltük és semmi.
Gabriel12-05-2006 16:42:06 // 3734
"Az kizárt mert nem tudom" mi az a motec :-)))
Robi12-05-2006 16:36:32 // 3733
Magyarországon szerencsére bármit le lehet vizsgáztatni. :)
A hajtás nem nagy ügy, gyári Alfa cuccokból megoldható. Kéttárcsás GTV kuplung, sperres váltó (difi), nagykardán. Persze a rendszeres hardycsere az garantált.
A motor élettartamát akkor csökkenti, ha ki is használod azt a teljesítményt. :) Szóval nem árt betárazni néhány főtengelyt, meg hajtókart.
Egyébként általában nem a teljesítménynövekedés csökkenti a motor élettartamát, hanem a fokozott igénybevétel. Persze megnézném azt az embert, aki kibírja, hogy nem tapossa a gázt, ha teheti. :)
Norbika12-05-2006 16:25:42 // 3732
2.0-ás TS motorból kilehetne hozni 350-400 lovat?Mindezt utcára,2 milcsiből?Mennyit fogysztana egy ilyen motor,és mennyi lenne a várható élettartam?Gondolom át kéne alakítani a kuplung-kardán-váltó,fék,felfüggeztést is.Műszakiztatható lenne egy ilyen Alfa,ami szívó motoros gyárilag?
zolee14512-05-2006 16:21:46 // 3731
ez nem olyasmi cucc mint a motec?
Gabriel12-05-2006 16:18:35 // 3730
bővebben milyen? végül is nekem eléggé érhető - ettől kezdve a motor irányítási rendszer megszűnik fekete doboznak lenni...
kando.12-05-2006 16:18:10 // 3729
Hogy Te miket nem találsz...
Most már jó volna tudni, látni, mi a nyavaját csinál egy motorvezérlő kamputer, meg mi az a titok, amit lehet benne hekkelni.... :-))))
kando.12-05-2006 16:15:18 // 3728
Ok, köszi, kezdem érteni :-))
Meg majd még tanulmányozom én is azt a csigát ott a motortérben..
Robi12-05-2006 16:15:02 // 3727
Volt már szerencsém ilyenhez. Egy E30 M3-as BMW-ben volt. Tényleg jópofa. Majd egyszer lesz ilyenem is, ha rámszakad az OTP. :)))
Robi12-05-2006 16:12:54 // 3726
Ha szeretnéd, én építek a kocsidba lefújó szelepet. :)
Beszerelek egy fém légtartályt, olyasmit, mint a gáztartály, csak kisebbet. Ezt néha meg kell majd tankolni levegővel, kúton megoldható. :)
Lesz rajta egy mágnesszelep, ami elektronikusan vezérelhető, na meg a kivezetésénél egy kis tölcsér, hogy nagyobbat szóljon.
A kuplung pedálhoz is felszerelek egy féklámpakapcsolót, ami nem a féklámpát fogja vezérelni, hanem megynyitja a másnesszelepet, ha teljesen kinyomod a kuplungpedált.
Nagyjából ennyi. Amikor váltáskor kinyomod a kuplungot, tüsszent egyet a gép. :)
Gabriel12-05-2006 16:12:08 // 3725
Sziasztok! Én nem vagyok egy nagy tuninger, de amit az egyik kollágám mondott ez a chip tuningnál is jobban teccik. Kellene a véleményetek róla...
VEMS motorirányító rendszer - azaz egy laptoppal tudod állítani az értékeket...
OFF-oshoz így néz ki de Alfához is lehet akár
Ezen a cimen el tudjátok érni a VEMS-hez idomitott Megatune legujabb verziojat, ill. egyeb kapcsolodo toolokat.
http://media.vems.se/code/VemsMT1.0.30rc3.zip
A progi ingyenes, de elég sok érték van amit állítani lehet. Nekem így kapásból teccik, persze félnék beletúrni de itt is vannak biztonsági értékek ha akarja az ember beállítja, hogy ne nyírja szét a motorját a verdának... Olyan 200 ezer cakkomplett a rendszer és ez 1 chip árának a 2x-ese de modifikálható és akár Save As funkcióval elmenthető egy gyorsulásos, autópályás spórolós, sportos stb. variációk is és nem kell mesterekhez mászkálni a chip hangolása visszatöltögetése miatt...
VEMS motorirányító rendszer - azaz egy laptoppal tudod állítani az értékeket...
OFF-oshoz így néz ki de Alfához is lehet akár
Ezen a cimen el tudjátok érni a VEMS-hez idomitott Megatune legujabb verziojat, ill. egyeb kapcsolodo toolokat.
http://media.vems.se/code/VemsMT1.0.30rc3.zip
A progi ingyenes, de elég sok érték van amit állítani lehet. Nekem így kapásból teccik, persze félnék beletúrni de itt is vannak biztonsági értékek ha akarja az ember beállítja, hogy ne nyírja szét a motorját a verdának... Olyan 200 ezer cakkomplett a rendszer és ez 1 chip árának a 2x-ese de modifikálható és akár Save As funkcióval elmenthető egy gyorsulásos, autópályás spórolós, sportos stb. variációk is és nem kell mesterekhez mászkálni a chip hangolása visszatöltögetése miatt...
Lacza12-05-2006 16:04:32 // 3724
Ok,most már kezdem érteni:)
Pedig ha lehetne,esküszöm vennék egyet:)
Robi12-05-2006 16:01:26 // 3723
A hatásfok ennél egy sokkal bonyolultabb dolog. Az a bevitt tüzelőanyag energiájától, és az ezzel létrehozott teljesítménytől függ. Ha érdekel a dolog, akkor keresd meg a "Fastcaristák vs Batiánusok" topicban, Pacoval oldalakon keresztül fejtegettük a témát. :)
Robi12-05-2006 15:59:01 // 3722
Jahh, és ez a megkerülő járat a turbón belül van, a kipufogó oldalon. Szóval nem a szabadba engedi el a fölös kipuffgázt, hanem az is megy a kipufogóba. :)
Robi12-05-2006 15:57:09 // 3721
Általában a mechanikus vezérlésű turbó úgy szabályozza a nyomását, hogy elereszti a felesleges kipufogógázt. De annak nincs hangja.
Részletesen:
A nyomás alatt lévő oldal, ami az intercooler, vagy szívósor felé megy, egy kis vékony cső segítségével rá van kötve egy membránra. Ennek a membránnak van egy előfeszítettsége (állítható, ezzel állítod, hogy milyen nyomásra szabályozzon). Tehát ha nő a nyomás, akkor eltolja a membránt, ami egy kart megtol. Ez a kar megnyit egy megkerülőjáratot, amin keresztül a kipufogógáz ki tudja kerülni a turbót.
TarP12-05-2006 15:55:49 // 3720
Jó lenne, ha igazad lenne, mert akkor jobb lenne a hatásfoka a benzines turbós motoroknak.
De hátha jön egy guru és megmondja a véleményünket :)
Nekem viszont menni kell.
I'll be back!
TarP12-05-2006 15:53:23 // 3719
Nem lehet, azt sok :) jel közé írtam.
Bocsi, ha félreérthető volt.
Az őrület lenne, ha beindítástól leállításig egy tytyutyutyutyutyútúytúúyútúúúúúúúú-zó autóval mennél :)
Robi12-05-2006 15:52:32 // 3718
Azt viccből írták. :)
Robi12-05-2006 15:52:15 // 3717
Azért lassan DCS is erre járhatna, végülis ő foglalkozik nap mint nap ilyen autókkal. :)
Lacza12-05-2006 15:51:41 // 3716
azt írtátok,hogy a kipufogóhoz is lehet tenni,annak mi a szerepe és én is tehetek?
Ára kb?
Robi12-05-2006 15:51:12 // 3715
Az, hogy mennyi ideig tüsszent, az nem a túlnyomástól, hanem a felesleges levegő mennyiségétől függ. Hidd el, nem ereszti el a teljes nyomást. Hülyeség lenne.
TarP12-05-2006 15:50:56 // 3714
Ezért szeretjük, ha valaki kérdez, mert kiderül, hogy mennyire jókat lehet vitázni...de nem derül ki a válasz :)
Lacza12-05-2006 15:49:21 // 3713
Látjátok ezért szeretem én ezt az amorés társadalmat:)
Most már vagy húszadszorra fordul elő,hogy kérdezek valamit,és abból egy 10 oldalas vita alakul ki:))
TarP12-05-2006 15:48:53 // 3712
Ha csak a fölösleget 0.1-0.2 Bart ersztene el a BOV, akkor nem tudna tytutyutyúúú-zni, meg pusszogni.
A teljes légköri nyomás fölötti plusz nyomást elengedi.
GEORGE12-05-2006 15:47:01 // 3711
Az MJET-ben sincs folytószelep??
Az elektronikus mennyire utánozza le az igazi hangot??
Hol lehet ilyent beszerezni, mennyiért?
TarP12-05-2006 15:45:51 // 3710
Mert most (váltáskor) eresztette el a BOV a teljes nyomást.
Idő kell, mire újra felépül.
Lehet ez kicsi idő, ha nagy a turbó fordulata és kicsi a levegőrendszer...de akkor meg forró levegővel tölt, az megint nem jó.
Ezért írtam, hogy az Intercooler méretét is okosan kell megválasztani.
Ha túl nagy, akkor növeli a turbólyuk effektust.
Robi12-05-2006 15:43:15 // 3709
Mondjuk 1.2 bar-ra szabályoz a turbód. A BOV mondjuk 1.3 bar-nál lefúj. Tehát állandóan fennmarad kb 1.2-1.3 bar nyomás, amíg még van a turbónak lendülete. Viszont ha nem lenne BOV, piszkosul felszaladna egy pillanatra a nyomás, és megfogná a turbót.
Robi12-05-2006 15:41:39 // 3708
Miért ne lenne nyomás váltás után?
Robi12-05-2006 15:41:16 // 3707
Gondolom te is tudod, hogy klasszikus esetben a benyásoknál mennyiségi, a dízeleknél minőségi szabályzás van.
Leegyszerűsített példa:
Karbis benyásnál fix arányú a benzin és a levegő, csak a beáramlott keverék mennyiségét szabályzod a fojtószeleppel. (Sokan pillangószelepnek mondják a fojtószelepet, ha így ismerősebb. Persze nem minden fojtószelep pillangószelep, pl régi Fordoknál tolattyú van, de ez most mind1.)
Dízelnél állandó a levegő mennyisége, semmiféle fojtás nincs. Egyedül a hozzá adagolt gázolaj mennyiségével szabályzod a teljesítményt.
TarP12-05-2006 15:40:31 // 3706
Jó, jó, de ettől váltás után egyből van túrólapát fordulat, de még nincs nyomás.
Viszont ahogy DCS állította, elég gyorsan felépül a nyomás, tehát nem lesz nagy túrólyuk, ha nincs 15 literes intercoolered, amit fel kell tölteni levegővel :)
Robi12-05-2006 15:36:54 // 3705
Úgy látom, eléggé hadilábon álltok ezzel a BOV témával. :)
Én is előadnám, amit tudok, szóljatok, ha hülyeség. :)
Tudtommal a BOV arra való, hogy amikor gázelvételkor elzár a fojtószelep, akkor ne "fogja meg" a turbót a felgyülemlett levegő, és váltás után ne kelljen újra felpörgeti a turbót, tehát egyből van turbónyomás.
Egyébként szeritem sokan keverik a BOV szelepet a turbó nyomásszabályzójával.
DCS12-05-2006 15:31:34 // 3703
nincs folytószelep...gondold végig....
Kiskalap12-05-2006 14:23:49 // 3700
HAli!!
Öninditó számot hogyan tudhatom meg mi a száma a kocsimba mert bendix csere kéne és önindito számot kérnek?! Köszi
Halesz12-05-2006 14:09:03 // 3699
Csaba,
Ezen lesztek kint?
http://www.origo.hu/auto/sporthirek/20060512fest.html
Írsz nekem néhány részletet, hogy milyen autókkal és mit fogtok csinálni? Mert akkor megírjuk hírben és a hírlevélbe is berakjuk!
kando.12-05-2006 11:35:09 // 3697
Ennek okát is tudod ?
Itt nincs akkora igény, vagy itt nem károsítja a turbót ?
(bár nekem fura, ha kihagyták...)
Gyikk12-05-2006 11:33:33 // 3696
Hali mki!
A kérdésem az lenne,hogy álló helyzetből el kezdem túrni az autónak (Q4), parkettán legfejebb 0.5 a turbó nyomás,ha viszont menetközben (60km/h 4-ik )
lépek oda akkor tölt néha 1.5-öt is. mi lehet a baj? Ötlet?
TarP12-05-2006 11:06:45 // 3695
Régenbben tényleg többen voltak a túrbósok, Lotus, F40, Porsche GT...
Hogy miért nincsnek most??? Talán azért, mert többen elvették a gázt :), pedig tudjuk, hogy azt tilos! :)
Sajna, úgy '95-től napjainkig a túrós benzinesek el voltak nyomva a fejlesztésben, de most megint két turbó is volt az év motorja választáson, ami azt jelenti, hogy terjedni fognak megint!
Én pl nagyon várnék az Alfától egy 2.2 JTSTB-t, ami elvinné bármelyik kasztnit elég jól, főleg a GT-t, ami még 1400kg alatt van. A 159 és Brera bőven nehezebbek.
Jó, BOV szelepes vitát feladom, mert olvastam róla ugyan, de nem tudom megmondani, hogy általános dolog-e, hogy nem használtak, vagy csak egyedi próbálkozás volt arra, hogy ne veszítsenek a drága töltönyomásból...
Csabee12-05-2006 10:54:00 // 3692
izé mégrégebben ugy az F40:))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
380
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?