Forum >> Autóvásárlás

Erhard 242 (Pure Energy)01-03-2010 21:38:19 // 23252
mondjuk sportautót nem tudnék elképzelni automata váltóval :P
Liquid01-03-2010 21:32:53 // 23251
izlések és pofonok, lehet hogy télleg öregszel? :)
Liquid01-03-2010 21:32:02 // 23250
akkor egy régebbi Ferrari komolytalan? :)
lehet hogy praktikus, meg kényelmes meg kiskutyakukija, de nem komolyabb
Erhard 242 (Pure Energy)01-03-2010 21:27:11 // 23249
mivel az automata váltó egy extra, kényelmi extra pontosan ezért komolyabb az autó ha azzal van szerelve pont. a fenntartása persze hogy drágább mivel az a 7-8L olaj ami belekerül meg a szűrő drágább mint a manuális váltós 2-3L-e...egy hatgangos váltó bontottan 100-150e egy automata meg 300-500e pont. minél több extra van egy autóban annál drágább a fenntartása ezen okokból ..én nem tudnék elképzelni egy 530d-t vagy egy Merci 320CDI-t automata váltó nélkül 159-et viszont igen de mondjuk egy 169-et nem :P
Satti01-03-2010 21:18:26 // 23248
A Ferrarikban is az elmúlt néhány évben már csak szekvenciális van vagy fél aut. váltó, akárcsak a Maseratikban és nagyon jók.
Sok automata váltós autót használtam már az elmúlt években és nagyon jó solog, főleg, mkor van s erő a gépben, városi használatban meg főleg sokkal jobb, mint a manuális.
Liquid01-03-2010 21:11:55 // 23247
nbem olvastam tovább, és most látom hogy egyetértünk :)
Liquid01-03-2010 21:10:58 // 23246
nem vitatom hogy vannak előnyei az ótómata váltónak, de szeméyl szerint még nem vagyok elég üreg és pocakos hozzá :D
Valóban nem próbáltam újabb automatát, de előítéletem van és vállalom :)
de továbbra is tartom azt a nézetet, hogy egy autó komolyságának nem ismérve a váltó típusa, mert ha így van akkor egy manuális Ferrari, vagy Quattroporte vagy éppen egy Viper komolytalan? :)
GEORGE01-03-2010 19:16:36 // 23245
Biztosan nem fog az 1millás különbözet decemberre pár százezerre csökkenni..
GEORGE01-03-2010 19:15:11 // 23244
Mi a bajod evvel az új 6 sebességes automatával??
Szerintem a piacon az egyik legjobb ilyen váltó. Egyébként japán.
próbáltad már?

Vezetve nagyon jó, fényévekkel kulturáltabb a Mondeom 4 gangos váltójához képest.
GEORGE01-03-2010 19:11:14 // 23243
De a Suzuki nem az én nevemen volt :-))))
WarbiRunner (Gyuri)01-03-2010 17:00:58 // 23242
Ja, látom pont téma volt az automata :-) Komoly autók automatások? A szokványos röpsúlyos vagy cvt és hasonló automat minden, csak nem komoly. Kényelmesnek kényelmes, de én nem szeretem őket. USA-ban vezettem néhányat, nem sokra jó. A robotizált váltó, ami valójában egy szokványos váltó szervo kuplungkiemeléssel és kapcsolással, már jobb, ha azt nézzük, hogy gyorsabban vált, mint kézzel. Egy Ferrari váltója, vagy egy WRC szekvenciális szerkezete az brutál jó lehet, amellé már csak a klasszikku sírós avagy tolókerekes Ladaváltót említeném mint komoly cucc :-)))
WarbiRunner (Gyuri)01-03-2010 16:49:01 // 23241
Ez igen! És ritka sajnos a Ti 2.4-es motorral. Azonban sajna egy óriási hibája van: automata...:-) Így a felét se adnám érte bármily szép :-)
BFMSE01-03-2010 16:20:37 // 23240
Megjelent néhány érdekes alfa 159 hirdetés:

Alfa 159 itthon

Alfa 159 Ausztriában


Ami érdekes, hogy a belső képek nem stimmelnek...
nagyferi8101-03-2010 15:12:44 // 23239
Decemberbe csak pár száz lesz. :-))
Ricoe15601-03-2010 15:09:43 // 23238
Longman01-03-2010 14:39:37 // 23237
2M hoz képest azért még min. 1M-t hozzá kell tenni egy normális 159/GT-hez.. :)
nagyferi8101-03-2010 14:35:03 // 23236
Hát elsősorban ez az 56 tetszik (és még TI is). De sok víz lefolyik még a Dunán míg hazajövök úgyhogy még akármi is lehet belőle. Ki tudja hogy alakulnak az árak. Egy pár százzal feljebb már 159 vagy GT-t lehet venni.
Longman01-03-2010 13:25:13 // 23235
Ezt én is nézegettem, nekem is nagyon bejön.
Váci SPQR, anno innen vettem a 147-esemet akkor összebarátkoztam az egyik értékesítővel (Gresó Z.), ő pl. elmond nagyjából mindent az autóról, megengedik hogy "használd" a szervízt, felemelik neked, átnézheted.
Azt tudni kell, hogy ez is valószinüleg bérautó volt, ez a kereskedés ebből él, gyak. saját maguknak adják el a gépeket "bérautónak". Szóval ezt hozzá kell számolni, de ennek megfelelően szinte biztos hogy egy szép összeget még le lehetne ebből az árból faragni!
Ferko01-03-2010 11:54:48 // 23234
Ez a szöveg elmenne a pihentbe.:-DDD
Ricoe15601-03-2010 11:26:45 // 23233
Seriff01-03-2010 10:44:49 // 23232
Jóvanna, csak húzlak :) A suzukis képek innen már csak egy lépésre vannak :D
GEORGE01-03-2010 10:44:09 // 23231
Hát nem olyan nagy titok, de 2002-től 2005-ig volt egy 99-es Mondeo 2,0 16V aut verdám is:-)
GEORGE01-03-2010 10:41:01 // 23230
Nehéz korrekt választ adni a dologra.
Ha egy kézi váltó behal, akkor a nagy átlagban elmegyünk egy bontóba és cirka 40ezertől szerintem max 80 ezerig bármelyiket megkapjuk.
Ha a problémát szervizben új alkatrészekből akarnánk orvosolni akkor biztosan 100 ezer lenne az alap és csak felfele...


Nos az autnál nehezebb megoldani bontóból a dolgot, bár az sem reménytelen.
Szóval az autváltót szervizbe visszük, ami emiatt drágább. igaz itt az nem játszik, hogy a javítás után 30ezerrel újból megadja magát, míg a bontott kézi váltónál ez jóval valószínűbb, hisz kitudja mennyi km-el kerül hozzád.

Most azt mondom, hogy nagyobb rizikó öreg automatát venni, mint kézi váltóst.
Akinek megér ennyit a luxus az áldozzon rá.
Ferko01-03-2010 10:40:55 // 23229
Biony jogos a kérdés.:-D
Seriff01-03-2010 10:39:21 // 23228
A midben? ;PP
Ferko01-03-2010 10:34:19 // 23227
Áhh, én nem is gondoltam, hogy naonta szerelni kell. De még mindig nem toom, hogy drágább-e ha hozzá kell nyúlni vagy sem. Tudniilik mikor a 166-okat nézegettem, akkor az automata váltósokat inkább hanyagoltam. Egyrészt mert szeretek váltani; pláne V6-nál még állatabb lehet, másrészt mert hallottam már arról, hogy sajna ha hozzá kell nyúlni ne adj Isten, akkor az sokkal zsebbe nyúlósabb tud lenni, mint egy manuális váltó.
GEORGE01-03-2010 10:27:43 // 23226
nekem 2003-ban 260-ból oldották meg a 4. sebességes aut váltót a Mondeomba a Bp.i márkaszervizben.

A tévhiedelemmel ellentétben nem kell "naponta" szerelni az aut váltókat.
Javításuk mindig fődarab cserével történik. Ezek km-re kopnak el, dettó ugyan úgy mint egy kézi váltó.

A futásteljesítmény meg brutálisan kezelő függő.
Ferko01-03-2010 10:24:48 // 23225
23225 hsz.:-)
Ferko01-03-2010 10:23:07 // 23224
Nem vitás. De az automata nem zsebbe nyúlósabb?
GEORGE01-03-2010 10:22:55 // 23223
Egy példa a kézi váltóra.
2007-ben 60 ezer volt a Scudo váltójába egy tengely, és 20-30ezer közt a szinkron szett amiből az 1-ét és a 2-ét ki kellett cserélni.
Váltó ki-be olaj munkadíjjal 150 zer volt.
Szóval lehet lovét pufogtatni kéziváltóra is. 185ezer volt a váltóban. Kidobálta az eggyest és kettest..
GEORGE01-03-2010 10:19:14 // 23222
:-))))

Abba is jó lett volna legalább egy selespeed váltó :-)
GEORGE01-03-2010 10:18:31 // 23221
A kézi váltó is zsebbe nyúlós ha van vele valami gebasz...
Kau01-03-2010 10:11:45 // 23220
Ha lehet, én aut váltóval szeretném a majdani 159-met, és nem a korom miatt :-)

A korom miatt ott a 156-os :)))
GEORGE01-03-2010 10:05:17 // 23219
Okés amit írsz, de attól még nem komolyabb egy XC60 mert automata váltó van benne a kézi helyett.

Az automaták azért jelennek meg most egyre rohamosabban, mert sokat fejlődtek, és így már ezeken a piacokon is teret nyernek.
De ettől még nem komolyabb.
GEORGE01-03-2010 10:02:31 // 23218
Az automaták mára brutálisat változtak.
Gondolom nem sok újabb automatával mentél.
pl a 159-ben a 6 fokozatú (japán) automata váltó nagyon jó váltó.
Jobb mint a kézi-váltó. A 400Nm feletti motorok miatt vették meg az Olaszok. Ugy tudom 600Nm-ig jó.
Próbálj ki egy ilyen 159 hosszabb távon.
Gyorsan vált, szó szerint. Ha kell tiltásig engedi elforogni a motort.
Nagyon jól alkalmazkodik a pillanatnyi vezetési stílushoz. korábban én is mosolyogtam a vezetőhöz alkalmazkodó váltóhoz, de aztán lehetőségem nyílt ezt az aut váltót kipróbálni és megtapasztaltam, hogy van ilyen.
Ha lehet, én aut váltóval szeretném a majdani 159-met, és nem a korom miatt :-)
GEORGE01-03-2010 09:49:54 // 23217
Ezt már tavaly is hirdették...
Ferko01-03-2010 09:44:03 // 23216
Eléggé lent vannak az árak. A 166-oknál dúrva még: tizen milliós autókat árulnak 1-2 milla között, vagy még olcsóbban. Oké oké, azok már 8-10 éves autók, de hát akkor is. Luxuslimuzinról van szó. :-o
Ferko01-03-2010 09:41:41 // 23215
Igen, de ha gond van akkor mi van?:-) Itt most én nem arról beszéltem, hogy mi van ha normáliusna van szervizelve..:-))
Ferko01-03-2010 09:40:29 // 23214
Na igen, ha jól karban van tartva akkor no para. :-) De ha hozzá kell nyúlni pl a váltóhoz, akkor ha jól toom az automata váltós zsebbe nyúlósabb.
GabCsi28-02-2010 14:58:51 // 23213
Sok pénzt kell félretenni még mellé. Pont abban a korban van, hogy minden cserés lesz rajta. Fék futómű stb.
nagyferi8128-02-2010 14:45:44 // 23212
A TI is ennyire olcsó? Na meg 2005-ös!

Ha december lenne már ugranék is érte. :-)
GabCsi28-02-2010 13:22:02 // 23211
Nem sajnos, ennyit érnek, vagy még ennyit sem...
nagyferi8128-02-2010 12:56:05 // 23210
Ez nem olcsó ennyiért? 156 JTS
Satti28-02-2010 11:26:16 // 23209
Normális használat mellett az aut. váltóval nem lehet semmi baj, a legtöbb esetben, "túléli" az autót.
Erhard 242 (Pure Energy)28-02-2010 10:28:54 // 23208
benzinesben nem vennék de mivel dejzel párti vagyok így arra hajazom :DDD
jah ha a magyar átlag életkort veszem akkor lassan idős leszek nem középkorú :DDD
Whiteskull28-02-2010 10:26:48 // 23207
Na jó, de te már a középkorúak közé tartozol lassan, így nem csoda, hogy automatát akarsz venni. :)))
Erhard 242 (Pure Energy)28-02-2010 10:25:15 // 23206
ha nem 300e km-rel veszel automatát akkor semmi baja nem lesz csak sokan elfelejtenek benne olajat meg szűrőt cserélni
Erhard 242 (Pure Energy)28-02-2010 10:23:59 // 23205
pl a BMW-nél a 7 fokozatú automata kevesebbet zabrál mint a kézi váltós társa no meg sokkal kényelmesebb ez által komolyabb is ...következő autóm lehetőség szerint automata lesz az biztos...
Ferko28-02-2010 09:46:07 // 23204
Az aut. váltó az jó dolog

Meg persze zsebbe nyúlós is, ha van valami gebasz.:-))
Liquid27-02-2010 23:06:07 // 23203
nemigazán vágom, hogy mitől komolyabb egy automata mint egy manuális. Inkább úgy mondanám, hogy az automatákat 90%ban középkor felettiek és amerikaiak veszik újan. Attól még nem komoly egy Swift vagy Ignis mert automata
Nem komolyság hanem a fizetőképes kereslet igényei miatt szerelik egy bizonyos szint felett automatával, nem ugyanaz
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.