Forum >> Autóvásárlás

Vikking 31104-05-2012 16:30:13 // 31053
Lehet, nem tudom.

Vajon az tényleg csak legenda (ha már témánál vagyunk...) , hogy az utolsó 147-eseknél 40ezerre levették a csereperiódust?
András bácsi04-05-2012 16:27:43 // 31052
Azt elfogadom, hogy a gyári más cikkszámon fut, más lehet benne a rugó előfeszítése, de utángyártottban ezt kétlem. Minden mérete egyébként tök azonos.
Vikking 31104-05-2012 16:19:49 // 31051
A görgő más, nem a szíj. (Erhard mondotta volt)

Na igen, ez meg a másik, hogy régebben külön cikkszámon futottak, most meg már ugyanazt lehet az Alfába is rendelni, ami tovább bírja.
András bácsi04-05-2012 16:17:21 // 31050
Nincs már régen olyan, hogy lancia módosító. És szerinted mitől más a CF2 és a CF3 vezérműszíja? Vajon tudja az a szíj, hogy milyen elektronika és katalizátor van a motoron? ;)
Vikking 31104-05-2012 16:08:05 // 31049
[(Pontosabban a feszítőgörgő szarabb a CF3 utáni TS-ekben, de úgyis egyszerre cseréli az emberfia...)]
Piritu - 1.000.00004-05-2012 16:06:56 // 31048
Tovább olvasva látom már kibeszéltétek a témát, úgyhogy még annyit tennék hozzá, hogy ez egy nyílt topik. Micsoda megerősítés lehet egy ilyen bejegyzés egy OFF-osnak!
Vikking 31104-05-2012 16:06:12 // 31047
Ráadásul azért az, akinek nincs pénze az olajat utántölteni/leszarja, annak nem hogy Alfa, de lovaskocsi sem való... Nehogymár mondjuk egy olajcsere periódus alatt ne férjen bele plusz 1 liter 20K abba a nyamvadt 16V TS-be...! De ha kettő, akkor se hinném, hogy katasztrófa...
Vikking 31104-05-2012 16:03:55 // 31046
(A Lancia vezmod elmegy 80-100K km-t... Szerintem az már belefér, két vezérléscserénként kidobni... A könnyű motorkiütést nem szeretném itt leírni, esetleg személyesen :) Páran már hallottak egy bizonyos személyről, aki mindent megtesz a 16V ts kinyírása érdekében :))) De nem sikerül neki. Na mindegy. Amúgy inkább a vezérműszíjra kell figyelni a CF3-mas TS-ektől kezdve, az a gyenge pont, de 50-60K után csere, akkor nem szakad el.)
Piritu - 1.000.00004-05-2012 16:03:09 // 31045
Hát ez nem kicsit sikerült ferdítened a tényeken! Ezek alapján milyen kocsira jelentenéd ki, hogy tartós konstrukció?
A TS-ek tényleg csipegethetik az olajat, de NINCS olyan autó amibe nem kellene utántölteni, ha alacsony az olajszint. Ergo mind szar, mert olaj nélkül tönkremegy?
A vezérlésmódosító meg olyan szar dolog hogy 15 lovat hoz a motorba és tényleg van úgy, hogy egy TS motor életében 1x vagy 2x ki kell cserélni. Kb gyertyát is ennyiszer kell, akkor a gyertyája is szar konstrukció?
Seles ügyben a sommás ítélet helyett (gondolom sok 10ezret mentél Selessel) én a megfelelő topikba küldtem volna érdeklődni. Az ott lakók találtak szerelőt.
Liquid04-05-2012 15:10:33 // 31043
nem véletlenül írtam a 2. sort, meg a smájlit :)
ez ugyanaz a partalan vita mint ami már megvolt párszor, van akinek a TS hibamentes másnak nem, és ugyanez a JTD-kre, valszeg valóban a TS fele billen a mérleg, mármint ami a belefeccelendő pénzet illeti, de más a felhasználási terület illetve más célja volt a motor megépítésének, szóval nem igazán hasonlítható
BeeGee04-05-2012 15:05:20 // 31042
Az hogy Te pórul jártál, neked tény. De attól még nem lesz az is tény, hogy a TS 147-esek hulladékok. Nem rosszabb produkció egyik kortársánál sem.
Még akkor sem, ha hallasz zörögni párat a pirosnál. Ez alapján egy autót se érdemes megvenni :)
WarbiRunner (Gyuri)04-05-2012 14:30:10 // 31041
Kettőstömegűt még okés, normál esetben 400e alatt egy csere esedékes. Turboval sincs több gond, szerintem meg fogja futni a traktorom a 400e-t a gyárival. Ha mégis beüt egy turbocsere, majd helyesbítek :-) Az elmúlt 140e km alatt kuplungozás kettőstmegű csere volt, de a motorhoz semmilyen szinten nem kellett piszkálni. TS vs jtd összehasonlításban erősen elfogultnak kell ahhoz lenni, hogy a TS felé billenjen a mérleg...
.......................04-05-2012 14:05:04 // 31039
de itt befejeztem
ezen nem fogunk összeveszni
.......................04-05-2012 14:01:46 // 31038
"ez a hallottam zörögni a lámpánál kb. olyan duma, mint a haverom anyjának a munkatársának a lánya látott már olyat... :)"


hidd el van vele tapasztalat,sajnos

került már TS 1,6 nekem súlyos 100 ezrekbe

"tök jó ha olyan mond negaítv ítéletet valamiről, akinek nincs vele valós tapasztalata..."
miért hazudnék?
használt autókról beszélünk,egyik sem tökéletes
DE ezt nem szeretem hogy elkendözzük a TÈNYEKET
nem akarok lehúzni senkit,csak megóvni a csalódástól az AR márkában
én is vettem már (sajnos)szérhajtott olajfaló Mazdát
mer mindenki azt mondta a JAPÀN az megbízható..
Liquid04-05-2012 13:58:37 // 31037
én azért nem vagyok teljesen biztos hogy valósak a számok :)
hugomék vettek nemrég egy 2009-es 1.6TS 147-et, 110e km-rel, persze nem lehetetlen hogy valós legyen, lehet hogy csak én vagyok szkeptikus
Imyx04-05-2012 13:56:48 // 31036
Ha van hozzáértő szerelő, bevállalható a Selespeed is. Szekvenciális, nem automata. Tudod állítani, hogy teljesen automata legyen, vagy ne. Tehát kézzel is tudsz váltani ha úgy akarod, illetve a kormányon lévő 'fülek' segítségével.
Én megvagyok elégedve vele :-).
Liquid04-05-2012 13:53:16 // 31035
ha már idézted legalább olvasd is el, azt írtam! hogy "egy része", és jellemzően akkor ha tartósan nagy fordulaton megy, tehát mondjuk 180-as utazóval 100km-eket
annak se megy tönkre aki nem tartja folyamatosan maxon, nekem is szól néha hidegindításkor 1-2s-ig, de már 50e km óta így van, azonkívül mint írtam vala az 1.6-ok fele ECO amiben nincs vezérlésmódosító

Úgy alapvetően bármilyen motor tönkremegy ha nincs benne elég olaj, ez egy ilyen műfaj

ez a hallottam zörögni a lámpánál kb. olyan duma, mint a haverom anyjának a munkatársának a lánya látott már olyat... :)

tök jó ha olyan mond negaítv ítéletet valamiről, akinek nincs vele valós tapasztalata...
BeeGee04-05-2012 13:18:18 // 31034
Alapvetően egy motor sem megy el 300K-t hiba nélkül, legyen az benzin, vagy dízel.
Felesleges ezért leírni negatívra egy típust.
aatis04-05-2012 13:09:44 // 31033
Ezen ne vesszetek össze. :)))

Igazából a két kocsiban, amiket belinkeltem, 75e ill. 91e km van...
SKrisz04-05-2012 13:00:57 // 31032
Szerintem nem jó a megközelítésed továbbra sem...
Másrészt miért venne benzines 147 -et az, aki 300K Km -et megy 10 év alatt?
.......................04-05-2012 12:56:12 // 31031
ugyanúgy fognak járni mint a Régi egyes Punto Gt k
mindenik megtuningolja
aztán 10évesen kuka lesz mind motorilag
.......................04-05-2012 12:52:10 // 31030
"a TS-sek egy része valóban csipegeti az olajat"
és ez itt a probléma ,aki nem tölt utána,annak tönkremegy

nem vitatom ,rendes karbantartással szupi motorok
na ilyen tulajt kell kereseni

a dieselben több a buktató ilyen korú autókban

"kiváncsi lennék mire alapozod ezt a velős összefoglalódat..."
nem egy TS hallottam már csattogni a lámpánál,sajna
Liquid04-05-2012 12:43:16 // 31029
közben elfogyasztanak pár turbót, meg kettőstömegűt :)
de hagyjuk ezt a témát, volt már kivesézve párszor
Liquid04-05-2012 12:42:14 // 31028
hááát ez így nem fedi a valóságot szerintem.
A benzines 147-esek kb. fele ECO vagyis 1.6TS változó szelepvezérlés nélkül, ergo nincs vezmód ami tönkremehet (a vezmód üzemideje megfelelő olaj használatával, illetve az olajszint maxon tartásával kitolható).
Csak elvétve van 2.0TS, ezek nagyrészt Selespeedek. ami valójában egy szekvenciálisan vezérelt sima váltó.

Azt gondolom kimondható hogy az 1.6 TS mechanikusan megbízhatóbb mint a 2.0 tehát alapvetően semmi különleges kockázat nincs egy benzines 147-ben.

kiváncsi lennék mire alapozod ezt a velős összefoglalódat...

a TS-sek egy része valóban csipegeti az olajat, de csak akkor ha tartósan nagy fordulaton üzemel. Ezügyben nincs közvetlen tapasztalatom, mivel az enyém 2.0, de az nem eszi egyáltalán-
András bácsi04-05-2012 12:21:15 // 31027
Ilyet szerintem egyetlen ma futó benyásban sem fogsz tudni mutatni, ami sor négy. Viszont az is kérdés, hogy pl. a mai 1.4 turbos túlhúzott gépek meddig fognak elmenni. Gyanítom azok sem komolyabb élettartamúak.
Gabiszan04-05-2012 12:14:47 // 31026
Hello Urak,
Ezt ismeri valaki esetleg? Vélemény? Köszi előre is...
164
.......................04-05-2012 12:13:35 // 31025
a Jtd hez képeest
akok elmennek 400 ezret is,ha nincs kiütve
.......................04-05-2012 12:09:05 // 31024
èn nem ezt irtam,
de mutassatok egy 10 éves 147 et 300 ezerrel,ami még jó
aatis04-05-2012 11:41:16 // 31023
Öööööööö ezt én sem értem. Az enyémben is 1.6TS van, semmi baja nincs!
SKrisz04-05-2012 11:20:04 // 31022
"A benzines 147 esek nem valami tartós konstrukciók"

Akkor tizenX év Alfa gyártása mehet a kukába (155, 156, 147, GTV, Spider) mert mindegyik benzines 4 hengeresben TS motor van?
.......................04-05-2012 11:02:15 // 31021
A benzines 147 esek nem valami tartós konstrukciók
eszegeti a motorolajat ,így könnyen ki lehet ütni a motort,ha nem öntöttek utána
vezérlésmódosító is egy gyenge konstrukció
Selespeed az autómata,akinek jó szereti
akinek nem jó kidobná legszívesebben,és azok vannak többen
szekvenciális ,rángatós ´váltó,én nem venném mert nem nagyon ért hozzá senki ha javítani kell
aatis04-05-2012 10:24:38 // 31020
Egy ismerős 147-est szeretne venni, benzinest.

Ezt a kettőt nézte eddig ki:
1. 1.6 147
2. 2.0 147 Ebben milyen az F1 váltó, meg úgy általában az alfa automata váltó?

Valakinek van valami infoja ezekről a kocsikról?
Dzsozy03-05-2012 19:56:19 // 31019
Még egy sztori, de lehet már írtam. Csak a kereskedők miatt: Muter anno vett egy "csilli-villi" Fiat Punyeszt. Elhihetitek el, mint a Doxa olyan volt. Párom anno a még akkor létező Cib Lízingnél dolgozot. Beírta kíváncsiságból a kocsi alváz és motor számát. A kocsit a vásárlásunk előtt 8 hónappal totálkárra minősítette a Hung. Bizt. Kinyomtatta a kárfelmérő lapot: motor - váltó kiszakadt a csattanástól!!!!!!
Szóval muter 799.000,- vette, XY-tól. Érdekesség képen adás-vételin eladó Mosonmagyaróvári hivatalos Fiat ker volt. ????? Kiderült 250.000,-ért számították be egy újba,a kereskedő meg némi csuszáért felhívta a havert, hogy lehet rajta fogni fél kilót.
Na ha beviszek egy kocsit egy márkaképviseletre, hogy beszámítsák, ott azért bevizsgálják rendesen?
Mivel nem akartam, hogy már egy megcsavarodott kocsival furikázzon muter, elmentem a Márkaképviseletre, és kértem vissza lét. Azt mondták, hogy nem Őtőlük vette, főleg nem ennyiért. Belobogtattam az adás -vételit, ott volt a pecsétjük,aláírásuk!!! :) Mondtam intézzük okosan, vagy máshogy? Pl: 250-be számolták be, annyiért vitte XY,adás-vételin meg 799 van Adózzon olyan bevétel után, amit meg se kapott? Hogy kerül a kocsi Győrbe megbízási szerződés hiányába,ill. tisztában voltak a kocsi előéletével, és még is nálunk kötött ki stb....
Azért azt hozzá kell tennem, hogy a kocsi nagyon szépen meg volt csinálva, rétegvast.mérővel sem derült ki,mivel új elemeket kapott.
Szóval a vége a történetnek, hogy muter visszakapott ha jól emlékszem 250-300e. ft-ot. 1 évig használta miden hiba nélkül. Opel Gyimesbe 600 kiláért bevették, és kihozott egy 33.000km-t futott Lanost, amit 5 éve hajt anyu, és egy izzó cserén kívül mást nem cseréltem benne.
.......................03-05-2012 19:08:54 // 31018
Persze ,Naivak az emberek,szerinted itt kinek lehetne eladni egy 250e ret futott autót
vagy csak töröedékéért azokhoz képest,amiben 125 ezer van(viszatekerve)
te nem tekered akkor vissza ,de mert el akarod adni
ha mindenki ezt csinálja neked is ezt kell mert nem fogod eladni a kocsidat ,vagy csak bagóért,
kérdezem ki a saját maga ellensége?
vm03-05-2012 18:42:12 // 31017
Az a gáz, hogy tulajdonképpen teljesen életszerű dolgokat ír... ;-)
Buksi03-05-2012 16:46:52 // 31015
Fekete vagy bézs bőr jobban illene a kék színhez! De ha az enyém lenne biztos gyorsan hozzá tudnék szokni a piroshoz is! :)
Fairlane03-05-2012 16:43:24 // 31014
Szép ez a vas.
Nekem kéne... :)
.......................03-05-2012 16:24:03 // 31013
EZegy érdekes szíösszeállítás
kék külsö piros börrrel
aatis03-05-2012 10:55:36 // 31012
Jaaaaaa, így már más a történet. :)
Köszi a tippet, legközelebb én is így fogok tenni. ;)
Abarai03-05-2012 10:42:45 // 31011
A félbőrnek is csak az a fele igaz, amelyik nem bőr. :)
FRC03-05-2012 08:30:52 // 31010
Ismerősöm kérésére: 156SW tudtok róla valamit?
ystuc02-05-2012 22:34:21 // 31009
6 a legtöbb: Elöl kettő, első ülések, függönylégzsákok két oldalon. Ez 6. Nincs több. Nincs se térdlégzsák, se hasonlók.
Dzsozy02-05-2012 22:01:40 // 31008
Közvetlen kollégám esetét egy mondatban: Vett egy autót kereskedésben. Adás-vételire kérte, hogy írják bele, hogy valós km-el kapja meg. A kereskedő azt mondta, hogy Ő már így kapta, így nincs értelme az egésznek. Akkor meg minek parázik, bele írták, Két hét múlva meg ügyvéddel ment a munkatársam, mert visszapakolták a gépet 27000km-t. VW szakszervizben kiolvasták. 450.000 Ft-t kapott vissza!
aatis02-05-2012 20:43:40 // 31007
Hát igen, de ezt nem tudjuk sajnos kivédeni. Minimálisan meg kell bízni az emberben, hogy annyi a km.

Ha esetleg valakinek van személyes tapasztalata a kocsival, jól jönne az info, mert egy rokon szemez a kocsival.
Roll198302-05-2012 20:32:45 // 31006
Néha felbukkan 1-2 ilyen olcsó faceliftes gép, én ezektől egy kicsit tartok.
Imyx02-05-2012 20:28:51 // 31005
156-ban 8 a legtöbb. De 12 is előfordul hirdetésekben :D.
ystuc02-05-2012 19:55:13 // 31004
10 légzsák, persze... Jó az 6-nak is!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.