Forum >> Csevegés (Á la Alfa Romeo....szerelem)
zolee14518-04-2005 13:58:01 // 9080
gondoltam, csak hátha meg lehetne etetni a hatóságot hogy 100 literből 50 liter az adalék:DDD
Metacarpus18-04-2005 13:57:22 // 9079
Sziasztok!
Találkozót sajna ki kellett hagynom, vérzik is a szívem érte! De van indok ami miatt HELP kell! Az autómba (AF145 1.6 boxer) kigyulladt a befejcskendező jel. Van amikor nincs alapjáratom és van amikor alapban is 2500at pörög a kicsike. Szóval valaki tud segíteni ennek orvoslásában vagy a szerelő felé vigyen az utam? Előre is köszi
Punisher18-04-2005 13:52:04 // 9078
Az adalék jövedéki cuccával nem sokra mész! Kb 100 liter benzinben van fél deci adalék.
Tom18-04-2005 13:43:16 // 9077
Amugy gondolkodtam a dolgon és egy k@va szót nem szólnék, legalább vissza forgatnák, épülnének rendes autóbályák (amiket nem kellene 2 évente újra aszfaltozni, mert az alapanyag nagyon "párolog") amiknek épeszü árai lennének, jó minöségű fő és mellékútaki épülnének. és nem utolsó sorrendben nem kellene futoművet cserélnem a sok hülye kátyu miatt 2-4 évente.
Legalább csak valami látszata lenne annak, hogy mért magas az ára, és itt nam arra a látszatra vagyok kiváncsi, hogy a ritka kedves hónatyáknak (de inkább ritka mind kedves) mekkora és milyen palotály épül az ÉN pénzemből!!!
zolee14518-04-2005 13:36:34 // 9076
oké!:)
amúgy az adalékon is van jövedéki adó? mert ha nincs, vagy nem annyi akkor lehetne azt csinálni, hogy minden liter benzinben fele a mol benzin fele az adalék, vagy hasonló. Vagy ha lehetne így trükközni már megtették volna?:)
egyáltalán, érdeke valakinek az alacsony/alacsonyabb benzinár???
Willy18-04-2005 13:35:41 // 9075
Olaszországi bontó címeket tud valaki? Tervezek a közel jövőben egy alkatrész beszerző kiruccanást.
Punisher18-04-2005 13:33:40 // 9074
Ezt értettem.
zolee14518-04-2005 13:31:07 // 9073
Félreértettél, nem a jobb vagy rosszabb benya miatt tankolok ott, hanem azért, hogy ne a MOL-nál, még akkor is ha tudom hogy ők is onnan veszik:)
zolee14518-04-2005 13:28:30 // 9072
A következő, Budapesti Alfa találkozó programja:
Reggel 8.00-kor találkozó a MOL székház előtt.
Onnan rendőri kísérettel konvoj a Parlamentig.
9.00 kipufogóhang szépségverseny (felvételről Esztergomból, hiszen drága a benzin)
10.00 petíció átnyújtása a kormány képviselőjének.
11.00 tájékozódási verseny: Bp MOL kútjait kell felkeresni, ahonnan össze kell gyűjteni az aktuális benzinárakat. Vigyázat!!! A csalásra , hogy nem keresitek fel az összes kutat hamar fény derül, mind más árakkal dolgozik!!!:)
13.00 ügyességi verseny: ki tud több üzemanyagot kilopni a T. képviselők szolgálati autóiból?
14.00 békés (addig történő további benzináremelés esetén fegyveres) tüntetés a Kossuth téren, választható programokkal: szónoklat, éhségsztrájk.
15.00 a BME-s meghívott vendég előadása az alternatív hajtóanyagokról.
16.00 egyéni hazaindulás (lógó orral)
:DDD
Tom18-04-2005 13:18:44 // 9071
Én úgy hallotam, hogy az OMV akarja meg vanni az ESSO-t itt Magyarországon és a hosszútávú terveiben csak két benzinkút szerepel a terveikben amiket nem vásárolnak fel: a Mol és a Shel.
de ez lehet, hogy csak egy OMV benzinkútas hülye tréfája volt.
Punisher18-04-2005 13:12:30 // 9070
A benzinekben van különbség. Az alapbenzin megegyezik. Ez a MOL terméke. Amitől jobb az egyik a másiknál, az az adott cég benzinadaléka, melyet szintén a MOL-nál töltenek a benzinhez, az előírtak szerint. Ettől lesz az egyik benzin jobb a másiknál.
Az pedig, hogy egyszer jobb a benzin ugyanott mint máskor, az a következő okokból adódik. Minden benzin magasabb oktánszámú eredendően. Miért? Azért, mert egy tartálykocsit nem lehet leengedni teljesen. Ha 95-ös marad az alján, és 98-ast töltenek rá akkor a 95-ös ne tudja 98 oktán alá vinni a 98-ast.
Ebből adódóan, ha a tartálybam pl. Evo, vagy V-Power Racing, vagy 98-as marad, és 95-össel töltik meg, akkor az garantáltan jobb oktánszámú lesz, mint 95. Az autó ekkor mondja, hogy: Milyen jó benzint tankoltam!
zolee14518-04-2005 13:09:31 // 9069
Pff, előbb a Chelsea, aztán a Jordan és most az ESSO...mi lesz itt?:)))
Saughassy18-04-2005 13:02:53 // 9068
A magyar Essot mar megvettek a ruszkik :)
zolee14518-04-2005 12:59:25 // 9067
Egy olyat hallottam hogy ha Mo-n mindössze két hétig nem tankolnának, nem vennének alkoholt és cigit akkor összeomlana a gazdaság! Ameddig ez így van ne várjuk hogy csökkennek az árak. Amúgy az ESSO kutakon mindenhol ki van írva hogy adótartalom kb 145 Ft...
zolee14518-04-2005 12:56:33 // 9066
Én az ESSO-nál tankolok! Ez olyan mint az 1,6 TS-en a lóhere: tudom hogy semmit nem jelent, de jobban esik:) Ki az aki megérez egy tankolásnál 4-5 Ft mínuszt literenként? Senki, de akkor sem a MOL-nál tankolok....
Punisher18-04-2005 12:55:24 // 9065
Tudok szerezni fegyvereket! Indítsunk polgárháborút, és harcoljunk a benzinért mint a Mad Max-ben. :-))))
ÁdidiGaga (il hempescattore)18-04-2005 12:51:26 // 9064
zole145
ne politizáljunk,de..... kurvára igazad van! :-(
abban is,hogy
"az adózott pénzemből veszek benzint, amit ÁFA terhel, már ez is vicces, de hogy az adót is adóztatják, ez már durva."
abban főleg,hogy:
"A "honatyáink" rájöttek hogy a magyar az egy bírka nép, tűrünk...többet mint kéne. Állambácsi elgáncsol, a földön belénkrúg, és amikor otthagyna mi utána szólunk, hogy hahó, elfelejtette megtörölni bennünk a lábát..."
de a legnkább abban,hogy:
" az állam eme szemlélete párt és kormányfüggetlen, mind így csinálja..." :-(
Pont ezért egy ideje - kizárásos alapon - politikailag egyszerűen anarchistának vagyok kénytelen vallani magamat :-)
Punisher18-04-2005 12:46:13 // 9063
Ne hidd! Ezek is a MOL-tól vásárolnak. Még az OMV-is szinte 100%-ban tölt fel a MOL-nál, pedig ő volt az aki saját benzint szállított először. Elvileg.
Tudomásom szerint az egyetlen import benzin a V-Power Racing.
zolee14518-04-2005 12:44:47 // 9062
a rádióban pont erről volt szó! Azt mondták, hogy teljesen általános, és elfogadott az un. helyettesítő árak használata, vagyis nem önköltségi ár+nyereség, hanem az az ár amiért megvehetné nyugatról készen (drágán)+ nyereség. Ez viszont a kisebbik baj, mert így 103 Ft valamennyi fillér lenne egy lityi 95-ös....CSAK: ekkor jön állambácsi és tesz rá jövedéki adót és ÁFA-t. Gondolná az átlagpolgár hogy 25% ÁFA (csak tipp, nem tudom hogy a benzinre 25%-e) az 103 HUF esetében 25,75 HUF, de nem, mert a jövedéki adóra is megy ÁFA. Hmm, az adózott pénzemből veszek benzint, amit ÁFA terhel, már ez is vicces, de hogy az adót is adóztatják, ez már durva. Nem akarok lázítani, és nem is hiszem hogy ez itt az a fórum, de emlékeztek még a taxisblokádra? Akkor 50-ről emelték 60-ra, vagy valami ilyesmi. A "honatyáink" rájöttek hogy a magyar az egy bírka nép, tűrünk...többet mint kéne. Állambácsi elgáncsol, a földön belénkrúg, és amikor otthagyna mi utána szólunk, hogy hahó, elfelejtette megtörölni bennünk a lábát...
Még valami, mielőtt megvádolnátok, az állam eme szemlélete párt és kormányfüggetlen, mind így csinálja...
ÁdidiGaga (il hempescattore)18-04-2005 12:41:26 // 9061
Tom
nem azt mondtam,hogy úgysem tudunk ellene tenni,hanem hogy az emberek így gondolkodnak .
lentebb frankón meg is fogalmaztad a lényeget:
"ehhez teljes összefogásra lenne szükség, ami kb 200 éve hiánycikk Magyarországon!"
Úgyhogy ezt jól meg is beszéltük! :-)
Viszont a "többi" benzinkút se szent,ők is csak épp annyit engednek,amennyivel odacsábítja a népet.
Nem lesz hülye kevéssel beérni ,ha sokkal is beérheti!
Meghát az állami sáp kb.160 ft egy literben ,ha az nem lenne,
akkor látványosabb árkülönbség lenne. 80 v 100 ft:már érdekes lehet
80+160=240 vagy 100+160=260 : nem mindegy? :-(
Tom18-04-2005 12:29:24 // 9060
Tudna nekem valaki segíteni?
A következő gondom akadt:
egy oldalra raktam fel kis képeket amik egy-egy videora hivatkoznak, de amikor elmentettem és megnyítottam az oldalt akkor a képek körül megjelent egy ronga kék keret és ezt sehogy nem sikeredik eltüntetm nem, tud valaki ebben segíteni?
A másik kérdésem:
Mivel már vagyezer éve nem készítettem web lapot így eléggé besötédedett elmém ezen tárolórekeszeinek mappái, így nem igazán emlékszem, hogy melyik parancsal nyílik új ablakban meg a hivatkozás.
Tom18-04-2005 11:55:03 // 9059
Szerintem az azért nem igaz, hogy úgysem tudunk ellene tenni. Hiszen míg, 1990-2000-ig mindenki, aki üzemanyagot árult (benzinkúton) kizárólag a MOL-tól szerezhette be az üzemanyagot, ezzel kerülték el a konkurencia harcot. 2000-től viszont már bárki bárhonnan hozhatta az üzemanyagot ezt legjobb tudomásom szerint az OMV, az Auchsen (vagy hogy írják) a Tesco, ha jól tudom akkor még az ESSO is saját benzinét hozza be és nem a Mol-tól vásárolja, ellentétben nagyon sok más olaj társaságokkal.
Ha viszont a magyar autós emberkének lenne egy csöpp esze, akkor olyan benzinkutat választana, amelyik nem a MOL-tól veszi az üzemanyagot, (megjegyzem rendszerint ezek a kutak olcsóbbak, is mint más vetélytársaik) akkor nem hinném, hogy a mol huzamosabb ideig fenn tudná magát tartani. De ehhez teljes összefogásra lenne szükség, ami kb 200 éve hiánycikk Magyarországon!
Voltak ugyebár próbálkozások arra kifolyólag, hogy próbáljanak hatni az olajtársaságokra, de ez nevetséges volt. Gondolom, emlékeztek, mikor hirdették össze-vissza, hogy x napon ne tankoljon senki. Hát ezen az olaj társaságok csak jót röhögtek, mert másnap mindenki ment tankolni ezzel semmit nem értek el, az emberek.
Azmo18-04-2005 11:29:27 // 9058
köszi all!
ÁdidiGaga (il hempescattore)18-04-2005 11:18:50 // 9057
jól beszélsz,Punisher testvér!
fazzz...
ezt ügyesen agyonhallgatták ... :-(
a perről tudtam,de arról nem hogy már lezárult és ráadásul az Autóklub nyerte!
Sajnos én is attól tartok ,hogy az emberekbe oltott
"úgysem tudok változtatni egyedül rajta,leszarom" gondolkodásra
apelláló érdekcsoportok számára semmilyen vereséget nem jelent
az ügy.
mint a regadó is ,ugye... :-(
a legszörnyűbb,hogy az állampolgár magára az államra sem számíthat!
Miért is tenne az tetves mocskos állam az ellen,hogy valaki nyerészkedik a pozíciója kihasználásával,mikor ugyanezt teszi ő is..
Hiszen a benzin adótartalma ugyanúgy nincs összefüggésben az autózás által állítólag okozott károkkal.
Egyszerűen ezt a pénzt innen ki lehet sajtolni - hát akkor ki is kell,
elvégre megtehetik..
A "Házon kívül" c. műsorban nyilatkozott valami kis f.sszopó kormányman erről .
Mármint hogy nem lehet a b. adótartalmát csökkenteni,mivel hogy
ugye mindnyájan tudjuk milyen károkat okoz az autózás és hát azt ugye kompenzálni kell...
Nem vagyok egy agresszív ember,de kinyílt a lézerkard a zsebemben egyből...
Paco18-04-2005 11:08:36 // 9056
Két évig a fiókban tartod majd? :o) Racevét :-P
Halesz18-04-2005 11:00:17 // 9055
Tom18-04-2005 10:44:59 // 9054
Sikerült a Műszaki?
Gratula!
Tom18-04-2005 10:41:39 // 9053
A következő gondom akadt:
egy oldalra raktam fel kis képeket amik egy-egy videora hivatkoznak, de amikor elmentettem és megnyítottam az oldalt akkor a képek körül megjelent egy ronga kék keret és ezt sehogy nem sikeredik eltüntetm nem, tud valaki ebben segíteni?
A másik kérdésem:
Mivel már vagyezer éve nem készítettem web lapot így eléggé besötédedett elmém ezen tárolórekeszeinek mappái, így nem igazán emlékszem, hogy melyik parancsal nyílik új ablakban meg a hivatkozás.
Punisher18-04-2005 10:30:37 // 9052
A MOL bejelentése szerint a világpiaci árak a benzin esetében literenként mintegy 20 forintos, a gázolaj esetében pedig 12 forintos emelést indokolnának. Mivel azonban egy ekkora emelés kedvezőtlenül befolyásolná a fogyasztást, a MOL csak fokozatosan emeli az üzemanyagok árát.
A nagykereskedelmi árak változása következtében a 2005. április 9-én 0 órától érvényes fogyasztói árak az alábbiak:
ESZ 95 ólmozatlan benzin 258.50 Ft/l
ESZ 95 keverék benzin 261.50 Ft/l
ESZ 98 ólmozatlan benzin 267.50 Ft/l
Diesel gázolaj 252.00 Ft/l
Továbbá:
A kormány nem kíván kompenzációs eszközöket alkalmazni a benzinár-változások kapcsán - jelentette ma be László Boglár kormányszóvivő sajtótájékoztatóján az MTI tudósítása szerint.
A szóvivő emlékeztetett arra, hogy 2004. december 31-én hatályukat vesztették a jövedéki törvénynek a benzinár-emelés kompenzációjára vonatkozó rendelkezései, s hozzátette: a kormány most nem kíván hasonló kompenzációval élni, a jövedékiadó-többletet inkább az árvíz elleni védekezésre fordítja, hiszen annak éves kerete már most kimerülőben van.
A Magyar Autóklub próbapert indított a Gazdasági Versenyhivatal ellen a MOL árképzése miatt.
A per során a tisztességes gazdálkodás és ármegállapítás kérdését boncolgatták.
A MAK keresete azon a tényen alapult, hogy a MOL üzemanyag forgalmazása során olyan árakat állapít meg a nagy- és kiskereskedelemben egyaránt, melyeknek valódi ráfordításaihoz bevallottan semmi köze.
Azaz vasúti költséget számol vezetéken érkezett benzinért (kőolajért!), amit nem a nyugati tőzsdén vásárolt, de annak árával számolt.
Nem kész benzint, hanem olcsóbb orosz vagy hazai kőolajból - a nyugati munkabérköltség 1/5-é-ért itthon előállított termékeket forgalmaz. Ezt úgy számítja, mintha a nyugati tőzsdén kész benzint venne és vasúton szállítaná haza. A MOL ebben a földrajzi környezetben kizárólagos kőolaj lepárlási lehetőséggel rendelkezik, ezért nem mindegy, hogyan alakítja ki árait saját hasznára és a fogyasztók kárára.
A pert az Autóklub megnyerte!
Ezen ítéletnek rendkívüli a jelentősége. A Legfelsőbb Bíróság ítéletében kihangsúlyozta, hogy a MOL árképzése mekkora hatást gyakorol az egész magyar gazdaságra. Mi magyar állampolgárok, autósok és autó nélküliek egyaránt azt hihetnénk, hogy a 2003. november 26-án hozott ítéle, melyről az ország legnagyobb civil szervezetének lapjából, az Autósélet 2004. január számából vehettünk tudomást, megrengeti az országot. (Bizony meg kéne rengetnie gazdasági életünket!). Ezzel szemben - egyetlen tv-adó aznap esti híradóján kívül - sem az elektronikus, sem az írott sajtó egy szónyi, vonásnyi figyelemre sem méltatta a hírt mind a mai napig. Így a média hallgatásával maga is hozzájárul ahhoz, hogy az ügy elkendőződjön, az eljárás elhúzódjon. Mi pedig tovább fizetjük a térség legmagasabb árát nem csak a benzinben, de a kenyérben, ruhában és minden másban. Kinek az érdeke ez? Vajon hány magyar nagy- és kisrészvényese lehet a MOL-nak és milyen százalékarányban, akik nyereséget könyvelhetnek el maguknak? Vajon megéri-e az ország (tízmillió ember) gazdasági helyzetét akár a legcsekélyebb mértékben is rontani (hagyni) kevesek tisztességtelen hasznáért? 2003-ban a MOL története legnagyobb nyereségét érte el.
Azmo18-04-2005 10:26:41 // 9051
na, 2 évig békén lehet hagyni a forgalmival:)
Punisher18-04-2005 10:08:23 // 9050
Ez így lerajzolva látszik csak olyan borzalmasnak. Az átlagtól csak 5,2%-al marad le a márka, a legjobb Lexustól pedig 11.4% én ezt nem tartom tragikusnak, főleg azért, mert ez nem csak az autót tükrözi, hanem a szervizt is, amiről itthon sok jót nem hallani, és vaószínűleg külföldön sem sokkal jobb a helyzet.
Tom18-04-2005 09:33:37 // 9049
Cartársak!
Tudna nekem html kódolásban segítséget adni valaki?
norbee18-04-2005 09:23:02 // 9048
Gutenabendvasisztdászzűrzavar? :)))
Willy18-04-2005 08:45:57 // 9047
www.cuoresportivo.hu-s szélvédő matricát honnan tudok beszerezni? Egyébként jó volt az újlaki tali, kár hogy korán el kellett menem.
Tedi18-04-2005 08:45:44 // 9046
:))))) Ez tetszik :) Szóval akkor inkább én mondom, hogy relax ;)))
A hamutartóról: az egyik ex-haverom (nagy off Merga-fan on) nézegette valamelyik s merdzsót Fehérváron a szalonban. Feltűnt, hogy nincs benne hamutartó. Kérdezte (nagy dohányosként), hogy wo ist das apparat? Aszonta' erre az eladó, hogy abban a modellben azért nincs, mert nem az alapfelszereltség része, valami 50k HUF-ért vesztegetik bele. Kérdésemre, miszerint egy S mergában nem pretsztízsromboló-e egy ilyen produkció, az volt a válasz, hogy nem. Magyarázat: ha egy nem dohányzó személy veszi meg az autót, akkor őt zavarni fogja a hamutál megléte, nekik viszont az a céljuk, hogy a vevő kifogástalanul elégedett legyen. Aki meg dohányzik és s mergát vesz, nem számít neki az az 50k HUF.
Na én itt dobtam hanyadt magam :)))
Stee14618-04-2005 08:18:13 // 9045
Ezeken az ADAC listákon azért nem szoktam mérgelődni mert ezeknek köszönhető, hogy a jürgen és a japcsi vasaknál sokkal olcsóbban meg lehet venni használtan az azonos méretű, felszereltségű, korú Alfákat.
Aki meg elhiszi vessen magára, nem nagyon érdekel. :)
Don Gombóc18-04-2005 08:08:10 // 9044
Bocs ! pohártartót akartam írni. Még alszom egy kicsit.
Tom18-04-2005 08:03:11 // 9043
"(nincs benne hamutartó)"
Úgylátszik le vagyok maradva, ezt ki és milyen autóra mondta?
Don Gombóc18-04-2005 07:59:20 // 9042
Ez igaz, én így palástolom mert tulajdonképpen én vagyok ezek miatt állandóan felbaszva! Egyébként az autós újságokat is úgy veszem ha van benne Alfa akkor jöhet a többi marad. Akedvenc teszthiányosságom még mindig a (nincs benne hamutartó).
Halesz17-04-2005 21:49:36 // 9041
Jó ötlet, de van erre egy motorsport topic :))))))))))
veteranviking17-04-2005 21:43:09 // 9040
Úgy látom eme sport az Alfások látómezejének perifériáján túl küzd a népszerűség rögös ösvényén megvetni a lábát!:(((
GEORGE17-04-2005 12:34:47 // 9039
Így igaz Gomboc mi csak beirtuk hogy véleményünk az ADAC listáról és az egyébb ilyen barom listáról::.:-)))
Tedi17-04-2005 12:32:34 // 9038
Ki cseszte fel magát? :)) Én abszolút nyugodt vagyok, csak kifejtettem a véleményemet :)
GEORGE17-04-2005 12:04:11 // 9037
Basszus még álmos vagyok Feszterg-et akartam gépelni..:-))) Sorry csinilány
GEORGE17-04-2005 12:02:10 // 9036
Kézcsokom Fesztreng!
Voltál Kaposújlakon mert én nem láttalak vagy nem vettelek észre te pedig nem kocogtattad meg a hátamat hahó itt vagyok :-(((
GEORGE17-04-2005 11:53:35 // 9035
Ezt én is észrevettem....az egész kocsi berezonált a startnál.....
M-GEGE17-04-2005 11:49:36 // 9034
Tényleg full egyforma volt a hangjuk! :-)
A másik dolog amire rácsodálkoztam, az a crx, nem értettem hogy lehet 750kg...amióta láttam őket gyorsulni már értem. Kigyorsításkor amikor kapar a kerék, úgy beremegett az elejük (lökős, de még a motorháztető is), hogy azt vártam mikor esik le. Gondoltam, hogy nem sok anyag van bennük, de hogy ennyire... :-)
Don Gombóc17-04-2005 10:12:45 // 9033
Ti még ilyeneken felcseszitek magatokat? Én külföldön levertem nagyon sok kilométert kamcsis koromban de érdekes módon Alfát alig láttam lerobbanni. Viszont láttam Rollsot állni autópályán nyitott motorháztetővel. A tesztekért delláznak a gyártók az újságoknak. Ez egy multinacionális globalizációs, kommunista, "nemzetközi pénzember" propaganda. Az Alfa így jó!! Ahogy a talin tegnap egyik tagunk mondta: Ezeknek a hondáknak mind egyforma a hangjuk, semmi puffogás , váltóreccsenés, hát hogy lehet így élni?
veteranviking17-04-2005 08:14:16 // 9032
Van itt MOTO GP fan?
Szorítsunk ma fiainknak:Tóth Imikének,Talmának,Rizinek!
A királykategóriában a nagymenőknek:Rossi,stb.
GEORGE16-04-2005 22:07:11 // 9031
Így igaz ahogy irod!
Hibának számit az is, ha kifogy belöle a benzin, és sárga angyalt hivnak hozzá.
Sajnos nem kategorizálják a hibákat, csak huznak egy strigot, hogy milyen márkánál voltak kint menteni............magyarul ez csak arra jó, hogy leigazolják milyen márkával volt dolguk a folyó évben....vicc az egész.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
559
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?