Forum >> Csevegés (Á la Alfa Romeo....szerelem)
lorinnyu20-04-2005 12:18:53 // 9130
ok akkor ki is kéne találni h mi is legyen a megoldás, és utána mindenki értesitsen minél több autost! szülök, rokonok, barátok, imerösök mindenkit! :)
Tom20-04-2005 12:08:18 // 9128
Viszont van itt egy dolog amit nem értek.
A próba berrel tisztában vagyok, de ha valaki meg nyer egy próba bert, akkor mért nem lép feljebb? Csak nem azért mert megveszik...
Én ha megnyertem volna egy ílyen volumenű pert, akkor biztos, hogy elértem volna, hogy mindenki haljon róla és még támogatókat is szereztem volna akik esetleg a pereskedésben segítenének (főleg ha az autó klub lennék).
de bersze ez mind csak egy kosza gondolat.
- Ha egy picit nem figyelek magamra, már megint hangosan gondolkodom -
Tom20-04-2005 12:03:24 // 9127
Nem értek veled egyet!
Ezzel a kis akcióval semmit nem lehet elérni hiszen egy fillér kiesése sem lesz a benzinkútaknak a havizáráskor maximum az az napi bevételük elmarad az átlagtól. meg persze jót röhögnek majd rajta, hogy "a hülye autós azt hiszi kiszurt velünk mert nem tankolt ma, sebaj majd holnap annyival többen jönnek".
Sajnos ebben egyet is értek velük.
Mint azt már valahol írtam egy olaj társaságot csak egy féle képpen lehet észheztériteni és ez nem más minat a vevőkör megszünése. Ezt pedig csak úgy lehet elérni, hogy senki nem tankol a MOL-nál! Még akkor is észre fogja észre fogja venni az a fentebb nevezett társaság magát, ha az a másik kút is tőle vásárolja az üzemanyagot, ugyanis a szépen sorban be fognak csödölni a kútjaik ehhez elég lenne szerintem 2-3 hónap, és ugye bár kúat nélkül nincs bevétel, így vagy leviszi az árait vagy tönkre megy.
A kútakat könnyen be lehet csödöltetni hiszen már az elég hozzá ha az autósok nem mennek oda tankolni 2-3 hónapot ez az idő böven elég ahhoz hogy az összes tartalékot felfalja már csak azért is mert a Mol többnyire bérbe adja a kútjait és nem maga üzemelteti (ez nem minden kútra volatkozik). Ki adni utánna meg nem tudja hiszen kinek kell egy olyan kút ahova a kutya sem járbe. így kénytelen lesz eladni valamelyik másik társaságnak ami többnyire az OMV lesz. És ha valaki a megszokott kútjánál akar tankolni mert az közelebb van akkor az visszetérhet innmár másnak a zászlaja alá.
De ehhez ösznépi összefogásra lenne szükség ami kishazánkban utoljára 1848-ban volt (megjegyzem az is megbukott).
Szerinted melyikkel lehetne hatást elérni?
Olasz20-04-2005 11:09:34 // 9126
Közérdekű infóóóóóóóóóóóóóó!
Mekkora szégyen már tényleg ez az ország???!!! Sose lesz itt rend, mert
ebben a kis szaros kupiban mindenki megveheto és megkapható...
A MOL bejelentése szerint a világpiaci árak a benzin esetében literenként
mintegy 20 forintos, a gázolaj esetében pedig 12 forintos emelést
indokolnának. Mivel azonban egy ekkora emelés kedvezotlenül befolyásolná a
fogyasztást, a MOL csak fokozatosan emeli az üzemanyagok árát.
A nagykereskedelmi árak változása következtében a 2005. április 9-én 0
órától érvényes fogyasztói árak az alábbiak:
ESZ 95 ólmozatlan benzin 258.50 Ft/l
ESZ 95 keverék benzin 261.50 Ft/l
ESZ 98 ólmozatlan benzin 267.50 Ft/l
Diesel gázolaj 252.00 Ft/l
Továbbá:
A kormány nem kíván kompenzációs eszközöket alkalmazni a
benzinár-változások kapcsán - jelentette ma be László Boglár
kormányszóvivo sajtótájékoztatóján az MTI tudósítása szerint.
A szóvivo emlékeztetett arra, hogy 2004. december 31-én hatályukat
vesztették a jövedéki törvénynek a benzinár-emelés kompenzációjára
vonatkozó rendelkezései, s hozzátette: a kormány most nem kíván hasonló
kompenzációval élni, a jövedékiadó-többletet inkább az árvíz elleni
védekezésre fordítja, hiszen annak éves kerete már most kimerüloben van.
A Magyar Autóklub próbapert indított a Gazdasági Versenyhivatal ellen a
MOL árképzése miatt.
A per során a tisztességes gazdálkodás és ármegállapítás kérdését
boncolgatták.
A MAK keresete azon a tényen alapult, hogy a MOL üzemanyag forgalmazása
során olyan árakat állapít meg a nagy- és kiskereskedelemben egyaránt,
melyeknek valódi ráfordításaihoz bevallottan semmi köze.
Azaz vasúti költséget számol vezetéken érkezett benzinért (koolajért!),
amit nem a nyugati tozsdén vásárolt, de annak árával számolt.
Nem kész benzint, hanem olcsóbb orosz vagy hazai koolajból - a nyugati
munkabérköltség 1/5-é-ért itthon eloállított termékeket forgalmaz. Ezt úgy
számítja, mintha a nyugati tozsdén kész benzint venne és vasúton
szállítaná haza. A MOL ebben a földrajzi környezetben kizárólagos koolaj
lepárlási lehetoséggel rendelkezik, ezért nem mindegy, hogyan alakítja ki
árait saját hasznára és a fogyasztók kárára.
A pert az Autóklub megnyerte!
Ezen ítéletnek rendkívüli a jelentosége. A Legfelsobb Bíróság ítéletében
kihangsúlyozta, hogy a MOL árképzése mekkora hatást gyakorol az egész
magyar gazdaságra. Mi magyar állampolgárok, autósok és autó nélküliek
egyaránt azt hihetnénk, hogy a 2003. november 26-án hozott ítéle, melyrol
az ország legnagyobb civil szervezetének lapjából, az Autósélet 2004.
január számából vehettünk tudomást, megrengeti az országot. (Bizony meg
kéne rengetnie gazdasági életünket!). Ezzel szemben - egyetlen tv-adó
aznap esti híradóján kívül - sem az elektronikus, sem az írott sajtó egy
szónyi, vonásnyi figyelemre sem méltatta a hírt mind a mai napig. Így a
média hallgatásával maga is hozzájárul ahhoz, hogy az ügy elkendozodjön,
az eljárás elhúzódjon. Mi pedig tovább fizetjük a térség legmagasabb árát
nem csak a benzinben, de a kenyérben, ruhában és minden másban. Kinek az
érdeke ez? Vajon hány magyar nagy- és kisrészvényese lehet a MOL-nak és
milyen százalékarányban, akik nyereséget könyvelhetnek el maguknak? Vajon
megéri-e az ország (tízmillió ember) gazdasági helyzetét akár a
legcsekélyebb mértékben is rontani (hagyni) kevesek tisztességtelen
hasznáért? 2003-ban a MOL története legnagyobb nyereségét érte el.
Meg kellene mozdulnia az autós társadalomnak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
EGYETLENEGY NAP!!!!! EZEN AZ EGYETLENEGY NAPON NE TANKOLJON SEHOL SENKI.
ENNYIT MINDENKI KIBÍRNA!!!!!
SÚLYOS ÁRBERVÉTELKIESÉST OKOZNA A KERESKEDŐKNEK, AKIK MAGUK IS TALÁN
SAJÁTJUKNAK ÉREZNÉK EZT A RENDKÍVÜL FONTOS ÜGYET!
LEGYEN EZ A NAP MÁJUS 2.
Olasz20-04-2005 11:08:45 // 9125
Közérdekű infóóóóóóóóóóóóóó!
Mekkora szégyen már tényleg ez az ország???!!! Sose lesz itt rend, mert
ebben a kis szaros kupiban mindenki megveheto és megkapható...
A MOL bejelentése szerint a világpiaci árak a benzin esetében literenként
mintegy 20 forintos, a gázolaj esetében pedig 12 forintos emelést
indokolnának. Mivel azonban egy ekkora emelés kedvezotlenül befolyásolná a
fogyasztást, a MOL csak fokozatosan emeli az üzemanyagok árát.
A nagykereskedelmi árak változása következtében a 2005. április 9-én 0
órától érvényes fogyasztói árak az alábbiak:
ESZ 95 ólmozatlan benzin 258.50 Ft/l
ESZ 95 keverék benzin 261.50 Ft/l
ESZ 98 ólmozatlan benzin 267.50 Ft/l
Diesel gázolaj 252.00 Ft/l
Továbbá:
A kormány nem kíván kompenzációs eszközöket alkalmazni a
benzinár-változások kapcsán - jelentette ma be László Boglár
kormányszóvivo sajtótájékoztatóján az MTI tudósítása szerint.
A szóvivo emlékeztetett arra, hogy 2004. december 31-én hatályukat
vesztették a jövedéki törvénynek a benzinár-emelés kompenzációjára
vonatkozó rendelkezései, s hozzátette: a kormány most nem kíván hasonló
kompenzációval élni, a jövedékiadó-többletet inkább az árvíz elleni
védekezésre fordítja, hiszen annak éves kerete már most kimerüloben van.
A Magyar Autóklub próbapert indított a Gazdasági Versenyhivatal ellen a
MOL árképzése miatt.
A per során a tisztességes gazdálkodás és ármegállapítás kérdését
boncolgatták.
A MAK keresete azon a tényen alapult, hogy a MOL üzemanyag forgalmazása
során olyan árakat állapít meg a nagy- és kiskereskedelemben egyaránt,
melyeknek valódi ráfordításaihoz bevallottan semmi köze.
Azaz vasúti költséget számol vezetéken érkezett benzinért (koolajért!),
amit nem a nyugati tozsdén vásárolt, de annak árával számolt.
Nem kész benzint, hanem olcsóbb orosz vagy hazai koolajból - a nyugati
munkabérköltség 1/5-é-ért itthon eloállított termékeket forgalmaz. Ezt úgy
számítja, mintha a nyugati tozsdén kész benzint venne és vasúton
szállítaná haza. A MOL ebben a földrajzi környezetben kizárólagos koolaj
lepárlási lehetoséggel rendelkezik, ezért nem mindegy, hogyan alakítja ki
árait saját hasznára és a fogyasztók kárára.
A pert az Autóklub megnyerte!
Ezen ítéletnek rendkívüli a jelentosége. A Legfelsobb Bíróság ítéletében
kihangsúlyozta, hogy a MOL árképzése mekkora hatást gyakorol az egész
magyar gazdaságra. Mi magyar állampolgárok, autósok és autó nélküliek
egyaránt azt hihetnénk, hogy a 2003. november 26-án hozott ítéle, melyrol
az ország legnagyobb civil szervezetének lapjából, az Autósélet 2004.
január számából vehettünk tudomást, megrengeti az országot. (Bizony meg
kéne rengetnie gazdasági életünket!). Ezzel szemben - egyetlen tv-adó
aznap esti híradóján kívül - sem az elektronikus, sem az írott sajtó egy
szónyi, vonásnyi figyelemre sem méltatta a hírt mind a mai napig. Így a
média hallgatásával maga is hozzájárul ahhoz, hogy az ügy elkendozodjön,
az eljárás elhúzódjon. Mi pedig tovább fizetjük a térség legmagasabb árát
nem csak a benzinben, de a kenyérben, ruhában és minden másban. Kinek az
érdeke ez? Vajon hány magyar nagy- és kisrészvényese lehet a MOL-nak és
milyen százalékarányban, akik nyereséget könyvelhetnek el maguknak? Vajon
megéri-e az ország (tízmillió ember) gazdasági helyzetét akár a
legcsekélyebb mértékben is rontani (hagyni) kevesek tisztességtelen
hasznáért? 2003-ban a MOL története legnagyobb nyereségét érte el.
Meg kellene mozdulnia az autós társadalomnak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
EGYETLENEGY NAP!!!!! EZEN AZ EGYETLENEGY NAPON NE TANKOLJON SEHOL SENKI.
ENNYIT MINDENKI KIBÍRNA!!!!!
SÚLYOS ÁRBERVÉTELKIESÉST OKOZNA A KERESKEDŐKNEK, AKIK MAGUK IS TALÁN
SAJÁTJUKNAK ÉREZNÉK EZT A RENDKÍVÜL FONTOS ÜGYET!
LEGYEN EZ A NAP MÁJUS 2.
Azmo20-04-2005 10:23:26 // 9124
azt hiszem a 100 legtöbbet hozzászóló lista mutatja kinek milyen munkahelye van, mennyit melózik :D
Azmo20-04-2005 09:39:36 // 9123
"megpróbálják erőszakkal rábírni"
ja, a mérgezés/túladagolás elég erőszakos volt pár évtizede....
Azmo20-04-2005 09:38:31 // 9122
egyik új tag képeit megnézve mondtam egy csúnyát :D hihihi
na de nem vagyok gecó...annyira...:)
Paco20-04-2005 09:13:59 // 9121
Igen, az egyik hondás eredményt elnéztem.
Én a hivatalos mérési eredményeket néztem a www.motorsport.hu oldalról.
Az eredményeid időrendi sorrendben:
Rajtszám Futott idő Célvonali sebesség.
A132 10.460 120.8
H356 11.012 109.4
A132 10.388 120.4
H282 10.670 114.6
A132 10.382 120.8
H178 9.737 125.9
------------------------------------------
A132 10.532 119.6
A147 10.762 120.4
A132 10.358 122.4
A153 10.945 114.6
A132 10.303 122.4
A147 10.258 119.6
Don Gombóc20-04-2005 08:20:27 // 9120
Az az Ikotics autója. Ha legközelebb erre jársz csörgess meg hátha itthon vagyok aztán megvendégellek. Egyébként van egy másik verda is más cégnél, ott van csókom. Az egy kis Fiat Uno az is így van megoldva. Azt olcsóbb kibérelni, a barátom tart vele tréninget.
zolee14520-04-2005 07:03:52 // 9119
Na most egy olyan téma jön ami szerintem még az OFF topicban is OFF, de jót mulattam rajta: ma reggel hallottam a rádióban hogy megvan az új pápa! Mint tudjuk a pápa nem visszahívható, és nem lecserélhető, vagy megvárják míg meghal, vagy szélsőségesebbek megpróbálják erőszakkal rábírni hogy leadja a szerelést. Abból azonban, hogy a frissen megválasztott pápa 78 éves számomra világosan kiderül, hogy a Vatikán kezd ráállni a 4 éves választási ciklusra!:)))
zolee14520-04-2005 06:57:54 // 9118
Ez már a Totalcar-ban is volt! Vegyél egy ilyen szerkezetet a kocsidra és akkor szervezünk egy tréninget, asszem úgy 4-5 milkó:)))
Tedi20-04-2005 01:24:55 // 9117
Nem vagyok egy rosszakaró ember, de ennek úgy tudtam örülni :)))
A General Motors bajban van: az első negyedévben 1,1 milliárd dollárnyi veszteséget termelt. A világ legnagyobb autógyártója 1992 óta nem volt ilyen rossz bőrben: az autógyártó részleg önmagában is 1,98 milliárd dollárt veszített, és ebből 1,56 milliárdot legfontosabb piacán, Észak-Amerikában. Tavaly ilyenkor a cég még 1,2 milliárdos nyereséget termelt három hónap alatt, és a teljes 2004-es évet is pozitív mérleggel zárta.
Egyesek már a GM csődjéről beszélnek, bár elemzők szerint ez a legrosszabb forgatókönyv szerint is csak évek múltán következhet be. A befektetők azonban attól félnek, hogy az amerikai óriásvállalat képtelen lesz elkerülni a bukást, hiszen a problémák évek óta világosan látszanak, és mégsem tűnik úgy, hogy a cég vezetése képes volna úrrá lenni a helyzeten. Az elsődleges problémát valószínűleg a cég mérete jelenti: az óriási szervezet tehetetlensége és bonyolult felépítése miatt a legtöbb reform-kísérlet hatástalan marad, és a cég képtelen időben reagálni a piac kihívásaira. Ugyanakkor az elmúlt évek azt mutatták, hogy a GM globális cég létére nem volt képes kihasználni azokat az előnyöket, amelyeket hatalmas mérete magában hordoz: az egyes regionális részlegek, amelyek önmagukban is felérnek több kisebb autógyártóval, ritkán és kis hatásfokkal működnek együtt.
Leon19-04-2005 23:04:32 // 9116
Nem tudom, honnan nézted, de ha elolvasod a beszámolómat, pár részletben tévedsz.
Prelude: vertem
CRX: vertem
NSX: nem kérdés ki nyert....:((((
V6 EVO: vertem
Csöri: vertem
Csöri. kikaptam
ystuc19-04-2005 22:12:09 // 9115
Ma voltam Dunaújvárosban vezetéstechnikai tanpályán. Hát, érdekes volt, de nagyon élveztem. Ez nem olyan fajta, mint a Hungaroringen lévő. Ez más elven működik. Egy Merci Vito hátuljára van felszerelve 3 kerék, és belülről az oktató azt szabályozza. Levegővel emeli meg a kocsi hátulját, ezzel szimulálva a különböző nagyságú csúszásokat.
Egyébként nem lenne rossz egyszer egy ilyesmi találkozót szervezni. Csak hát az anyagiak... Nincs valakinek ismerettsége ilyen téren? :-)
Egyébként nem lenne rossz egyszer egy ilyesmi találkozót szervezni. Csak hát az anyagiak... Nincs valakinek ismerettsége ilyen téren? :-)
maxx19-04-2005 16:14:46 // 9114
A fotók értelem szerűen a gAlLeRiA-ban vannak!
maxx19-04-2005 16:13:30 // 9113
Azmo19-04-2005 15:32:36 // 9112
Úgy látom magam maradtam, de majd blog-á alakítom a topicot és mindenki olvasgathatja szeretett Duce-jükkel mik történnek nap mint nap!:)
Ma erősen tökömről is csurgott az izzadság nap volt! De hát ilyen is kell, persze akkor ha valami olyan csurog, ami jó helyről jön, na azt lehet szeretni :D Na de ez már más téma! Szal minden okés, csak szopó van bent, de bírkózunk a gondokkal!
Paco19-04-2005 09:56:35 // 9111
No akkor nézzük:
6 futam, 3 honda ellen 3 Alfa ellen. A három hondást megverted, mindet legalább 2 tizedmásodperccel, de volt akit 0.5-el. Sajnos nem találtam meg a Hondák számai alapján a paramétereiket.
Csöritől két esetben is kikaptál, és egy Alfát még megvertél, őt sem tudom ki volt.
zolee14519-04-2005 09:38:12 // 9110
még az Astra kapott tőlem ukránt kint, 105 HUF ért:))) csak azóta Nagyfaluba költöztem és nem érné meg 500 km:DDD
Azmo19-04-2005 08:58:28 // 9109
vazze, ne süllyedjen már el a topic:(
SzJ19-04-2005 07:45:55 // 9108
Én a keleti végen jó kis ukrán benzint tankolok, 180 Huf-ért házhoz hozzák. Tökéletes, a volt 33-om azzal ment zöldkártyára, és tökéletes értékeket produkált. Nem igaz az, hogy pancsolják. Természetesen, megfelelő helyről kell beszerezni. Kint is futnak nagy értékű kocsik, kopaszra borotvált illetőkkel, úgyhogy nem hiszem, a benzinkutasnak megérné egy kis dá-dá, ha tönkremenne a dielerek kocsija.
zolee14519-04-2005 07:27:32 // 9107
Nem hiába jártattuk a szánkat!!! Csökken a benzin ára!!!! 2 Ft-tal!!! Hűűű!
Akkor számoljunk! Tegnap írtam ESSO kútnál mindenütt matrica, adótartalom kb 145 Ft! Ez alapján az ár úgy áll össze, hogy kb 2/5 benzin+3/5 adó (ilyen-olyan mindenféle adó, és az adó adója). Gondolom az áremelésen is igaz ez az arány, tehát az árcsökkenésnél is. -2 jó magyar királyi forint! A MOL csökkentette az árát kb 80, azaz nyolcvan fillérrel! Ez állambácsinak (szándékosan kisbetűvel állambácsi, mivel áruló) -1 ft 20 fillér! Ez a varangyok (értsd állampolgár) zsebében tankolásonként kb 90 HUF!!! Csak mellékesen jegyzem meg, hogy a kedvenc fagyizómban 1 gombóc fagyi 70 Ft! Ha azt vesszük van egy fagyim és még marad 20 Ft-om tankolásonként, ha viszont a másik oldalát nézzük akkor a qrva anyukájukat!
Kérdés, hogy mi az a világpiaci helyzet ami lehetővé tette az általam rendkívül nagyrabecsült MOL-nak, hogy 80 fillérrel mérsékelje a benzin árát, mellyel családoknak tette lehetővé, hogy ismét autóba üljenek, és vállalkozásokat hozott vissz a szakadék, vagyis a csőd széléről!
Giorgio18-04-2005 22:53:36 // 9105
Köszönöm a bővebb választ. Valahogy jobban esett, mint egy odavetett nem/igen. :))
Gondoltam, hogy 200m-en nem jönnek ki az igazi előnyeink. De hát ez most nem arról szólt, a az Alfapártiak csak vendégek voltak, így nem "ellépés 140-ről autópályán" volt a versenyszám :)))
Paco18-04-2005 21:10:32 // 9104
Majd behajtom valahogy... Mondjuk ha világraszóló ismertséget akarok akkor írsz rólam egy cikket :)
Paco18-04-2005 20:04:14 // 9102
Azok sosem biztosítottak ideális keveréket :-P
Paco18-04-2005 20:03:17 // 9101
Az egyes pontban először azért tévedtem, mert elfelejtettem, hogy robi kétszer ment. Elősuzör velem brahiból, és épp hogy de megvertem. Másodszor egy szintén 2.4 TD Alfa 90 ellen, őt viszont lenyomta.
A GTA/GTV odadurrantást azért nézd meg jobban. www.motorsport.hu-n ott van az összes eredmény, Csöri GTA-ja az A147-es Leont nem tudom milyen számmal indult, Ollah GTV-ja A029.
Kersed elő a futott versenyeket, és nézd meg az időket is :)
Nem szégyen ha nem vertük őket laposra, hisz minden autónk másfélszer nehezebb mint az övék.
Scott18-04-2005 20:00:32 // 9100
"..A benzin levegő keverési aránya fix az összes oktánszámra (14.7:1) így a computer biztosítani fogja az ideális keverékképzést bármit tankolsz...."
Milyen computerről beszélsz ? Nem kell itt nagyzolni vannak még itt olyan autók is, melyeket a jó öreg porlasztó "vezérli" :))))))
Giorgio18-04-2005 19:57:53 // 9099
Na, ne BORZold a kedélyemet! :)
Én mást olvastam Leon kéziratából. :)
Paco18-04-2005 19:43:14 // 9098
Sőt. Most jut eszembe. Az indexen van egy srác a benzinkutas trükkök topikban van egy srác aki ott dolgozik. Elég az utolsó napot visszaolvasnod, hogy megtaláld. Támadd meg levélben, hátha tud segíteni.
Paco18-04-2005 19:41:41 // 9097
Sőt, jobbat mondok. Ha hivatalos cikket írsz akkor a százhalombatta finomítóba elég elugranod, ott tutira van belőlük :)
Paco18-04-2005 19:40:47 // 9096
Huhh, ez baromi jó kérdés. A MOL-nál tutira dolgizik egy-kettő.
bubble18-04-2005 19:37:55 // 9095
Paco
tudtam, hogy te vagy az én emberem!!! :))
Iszonyú sokat segítettél.
De abban is homályosíts fel lécci, hogy ilyen vegyipari mérnököt honnan akasszak le hirtelen. :)
Paco18-04-2005 19:23:27 // 9094
illetve bocs:
1: igen.
2: nem.
Giorgio18-04-2005 19:21:12 // 9092
Más. Most volt csak időm elolvasni a Hondás talis cikket. Super jó arány a 42:32 szerintem. Látva azt, hogy tényleg televolt sztrítracsingos csilivillikkel a reptér.
Pár dologra kíváncsi lennék.
- Megevett-e vkit vacsira Robi 2.4 TD dízelmozdonya? :)
- GTA-k/GTV-k remélem odadurrantottak a rizsrakétáknak.
Vki tudja a választ a kérdéseimre? :))
Paco18-04-2005 19:17:36 // 9091
Öööö..... épp most írtam le :)
Giorgio18-04-2005 19:17:15 // 9090
A V-pávörtől a kis Hondám megdöglött. Ennyit erről
Se fogyasztás csökkenés, se teljesítmény növekedés nem volt tapasztalható. Akár racsing benzin, akár síma 98 volt benne. De az biztops, hogy a JETes benzinnel is ugyanolyan jól megy az autó már legalább másfél éve, mióta oda járok.
Paco18-04-2005 19:16:39 // 9089
Ez kicsit nehéz kérdés.
A benzinek oktánszáma csak egy a paraméterei közül, és a benzin kompressziótűrését mutatja. Tehát nagyobb oktánszámú benzint nyugodtan tankulhatsz olyanba ami kisebbre van beállítva, nem fog semmi sem történni, míg fordított esetben a nagy kompresszió túl korán begyújtja a benzint, és becsörög a motor. Így elvileg a magasabb oktánszámú benzin használatának nincs jelentősége.
A gyakorlatban viszont a magasabb oktánszámú benzineket úgy adják ki, hogy magasabb a fűtőértéke is. Azaz egy köbcenti benzinből több energia szabadul fel mint a kisebb oktánszámúból. Ez alapján a motor vagy jobban fog menni, vagy kevesebbet eszik ugyanolyan terhelés mellett (kevésbé nyomod a gázpedált). A benzin levegő keverési aránya fix az összes oktánszámra (14.7:1) így a computer biztosítani fogja az ideális keverékképzést bármit tankolsz.
Összegzés. Nem az oktánszámtól, de a 98-99 benyából tényleg kevesebbet kellene ennie az autónak. Ha ha nem eszik kevesebbet attól még lehet 99-es, csak a fűtőértéke ugyanaz mint a 95-nek. A kút nem vág át mert azt adja ami az oszlopra van írva, mégis rosszabbul jársz a magasabb ár miatt.
M-GEGE18-04-2005 19:11:03 // 9088
Szerintem nem is kell várni teljesítmény növekedést. Miért lenne egy X-lóerős kocsi X+egy kicsi -lóerős attól, hogy pár oktánszámmal nagyobb benya van benne? Ezt nem értem. Velem van a baj? :-)
Paco18-04-2005 19:06:46 // 9087
Még egy: szerintetek van benzinszakértő?
Van. Igazából vegyipari mérnöknek hívják, vagy vegyipari kutatómérnöknek, és az olefinek a szakterülete.
Nem tévesztendő össze az olajipari mérnökkel mert annak nem vegyész, hanem bányamérnöki végzettsége van :)
bubble18-04-2005 18:09:53 // 9086
A kérdés igazából nem az, hogy valóban annyi oktánszám, amennyinek mondják, hanem valóban hasznosítani tudja-e az a járgány, amelyik mondjuk 95-ösre, netán 98-asra van beállítva.
veteranviking18-04-2005 18:08:22 // 9085
Friss élmény!95-ös helyett,próba cseresznye 98-as benyát tankoltam.
Teljesítmény növekedés nulla,viszont 1 tank után az átlagfogyi kb.1 literrel alacsonyabbra jött ki!:))
M-GEGE18-04-2005 17:59:47 // 9084
szvsz azt úgysem merik megcsinálni, hogy ha azt mondják min 99 oktán és igazából kevesebb. Ha másban nem is akkor ebben jobb, amellett, hogy nem érezni a különbséget.
bubble18-04-2005 17:52:29 // 9083
Üdv Urak!
Tök jó, hogy a benzin témánál vagyunk.
A helyzet, hogy éppen a napokban készülök elkövetni egy cikket arról, hogy az oktánszám, meg a V-Power minő parasztvakítás.
Kérdés: ki tapasztalt jobb, mérhetőbb teljesítménynövekedést a járgányánál, ha V-Powert vagy más kutaknál hasonló benzint tankolt?
Válaszokhoz persze nekem név is kéne, cserébe megmondom hová kerül a cikk :)
Még egy: szerintetek van benzinszakértő?
M-GEGE18-04-2005 17:08:58 // 9082
ÁdidiGaga (il hempescattore)18-04-2005 15:16:32 // 9081
ja,és a TVR-t is valami muszka vette meg!
(gyk: aportautógyár :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
558
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?