Forum >> Forma-1
öööö vagy a szőnyegtisztítóra gondolsz?
count M06-07-2005 12:25:54 // 2304
Fóccvagány? Bár az W12...
Tommi06-07-2005 12:18:00 // 2301
Ki az a Fisich Ella? :)))
Tommi06-07-2005 12:17:19 // 2300
Igen, tudom, hogy teherautó motorja van, itt most csak a V10-en volt a hangsúly :)
V12-es kérdésre senkinek nincs tippje? :)))
SzJ06-07-2005 11:41:01 // 2299
Tom1205-07-2005 16:00:26 // 2297
Még jó, hogy van több járat...:D
Inner Circle05-07-2005 15:53:50 // 2296
Veled nem ülök egy repülőre (ontopik: Fisichellával sem) :D
Inner Circle05-07-2005 15:53:12 // 2295
Na erről van szó: semmi értelme az ilyen érvelésnek :-) Ja és a Viperben ha minden igaz, egy teherautó motorja van :D
Tommi05-07-2005 15:23:46 // 2294
Ööö... lehet, hogy én vagyok láma és hozzá nem értő, de nem igazán vágom ezt a V8-V10 meg ki hány autót gyárt kérdést...
Az egy dolog, hogy a pl Ferrarinak sok tapasztalata van a V8-as építés terén, de egy utcai motornak (még ha maranelloi is) relatíve nem sok köze van egy F-1-es motorhoz. Azoknak 300 LE feletti a literteljesítményük és két versenyt kell kibírni, utána kuka. Egy utcai szívómotornak jobb esetben 100-150 közötti a LE/liter tudása és évekre meg több tízezer kilométerre tervezték.
A másik, hogy a Renault sok autót gyárt, szintén nem jelent sokat az F-1-ben. A Suzuki is sok autót gyárt :)))
Jelenleg én egy olyan autóról tudok, amit nagyobb darabszámban állítanak elő és V10-es motorja van, ez a Viper. V8-assal meg Dunát lehet rekeszteni :) Ebből kiindulva az amcsiknak kéne V8-as F-1 motort csinálni, mert náluk van a legtöbb ilyen motorú autó, tehát nekik lehet a legnagyobb tapasztalatuk. Ez meg ugye hülyeség :)))
Találós kérdés: melyik autógyár csinálja a legtöbb V12-es motort évente? :)))
Tom1205-07-2005 15:09:46 // 2293
Ja, akkor már nem csak egy dologban értünk egyet! :-)
Silverstone? Meglátjuk... Nem fogadnék senkire. Egyszer, még "fénykorában" tettem MS-re, pont akkor kieset...:-S /-40e Ft/
Inner Circle05-07-2005 14:20:03 // 2292
" Ezt ki mondta?/nem vizsgáztatlak, csak kérdezem:)/"
Ezt én mondtam :-) És arra vonatkozott, hogy néhány tifosinak itt az a fixa ideája hogy én utálom a Ferrarit és mindennek drukkolok, ami a Ferrari ellen szól. Pedig ez hülyeség, és ezért húztam alá, hogy a gumiszabály ugyan a Ferrari kárára hatott és néhány versenyre izgalmassá tette az F1-et, mégse mondom hogy egy lépés lenne a jó irányba.
Egyébként, visszatérve az idei évadra, szerintem Silverstone-ban legfeljebb a McLaren műszaki hibája veheti el tőlük a győzelmet. Hacsak nem lesz valami olyan izgalom, mint tavaly :-)
zolee14505-07-2005 14:16:37 // 2291
OFF összeszedett a gépem egy vírust, szóval most ritkán jutok nethez, de azért vannak dolgok amik mellett nem mehetek el szó nélkül ON
nem igazán örültem a hosszan tartó Ferrari uralomnak, mert unalmas volt. Ez viszont nem azt jelenti, hogy örülnék annak, ha ugyanezt a Renault csinálná, vagy bárki...
A Ferrarihoz csak annyit fűznék, hogy úgy nehezebb nyerni ha ellenfelek is vannak a pályán :)))
MS 3. helye, és RB 9. helye tükrözi a két pilóta közti különbséget, még akkor is, ha RB ilyen-olyan hibákra hivatkozik, ennyi kb van köztük...
Egyebet nem mondhatok...
Tom1205-07-2005 13:05:50 // 2290
Átlagos volt abból a szempontból, hogy se kiugró pozitív, se negatív esemény nem volt. Akkor élvezetest írtam volna, ha találtam volna benne valami élvezni valót. Szerinted miért úgy fejeztem be, hogy:"Csak minél kevesebb ilyen verseny legyen idén!!!" ? ...mert úgy tetszett?
DE! Végre valamiben egy véleményen vagyunk: hogy ez a gumiszabály az utóbi évek egyik legrosszabb húása volt a FIA-nak. Egy "ki a gyorsabb" /ennek így kéne lennie/ F1-ből "kinek a gumija bírja tovább" versenynek nem nagyon nevezhető taktikai demostráció lett... Még hogy motorcsere nélkül, rendben, a motorok azért már vannak annyira megbízhatóak, hogy kibírják, de a gumi mindig is fogyóeszköz volt a versenyeken, nem tudom, miért pont ebbe "kötöttek bele". Nekem egyébként első hallásra sem tetszett ez a gumi-ügy...
Ezt ki mondta?/nem vizsgáztatlak, csak kérdezem:)/
"Attól hogy a legjobb csapat alól valami hülye szabálymódosítással kihúzzuk a szőnyeget, hosszú távon nem lesz izgalmas a verseny. Alapvető reformok nélkül ilyen futamok következnek, mint a hétvégi..."
Balage05-07-2005 12:44:10 // 2289
Azért minden dícséret a tiéd, szépen válaszoltál mindenkinek! :-)))
Szóval szerintem a V8-as motor építésének gyakorlásában azért a Ferrari előrébb tart(hat), mint a Renault. Közúton meg pláne.
És véletlenül sem szeretném leírni a Renault-kat, volt nekem is, a családban eddig 4 "puncis" autó volt :-DDD, tényleg meg voltunk elégedve velük.
És kétségtelen, hogy azért nagyon ott vannak az F1-ben is.
Inner Circle05-07-2005 12:28:34 // 2288
Rory Byrne a régi tervező, Aldo Costa az "új", de ő is régi Ferraris ember. De úgy látszik, ő nem bírt Byrne zsenijével...
http://cranialcavity.net/fullthrottle/wp/index.php/ferrari-designer-byrne-steps-back
Inner Circle05-07-2005 12:25:19 // 2287
Nono, azért a Ferrari 1996-ban alapvetően új motort kapott. Schumacher remekül meglovagolta a Ferrari fejlesztési hullámát és iszonyatosan sokat dolgozott a csapatnak, de szó sincs arról hogy ezt a hullámot ő indította volna el.
"Azt ígérte, hogy 3 éven belül világbajnok csapatot hoz ki ebből a sz@rkupacból... Összejött (...) Gyorsan felektünk?????"
Eszerint igen, mert nem jött össze (1999-ben lett csapat VB a Ferrari és 2000-ben egyéni Schumacher, 96-97-98 meg már három év - na jó, egy-két év eltérés még nem a világ, fő az eredmény) :DDD
Inner Circle05-07-2005 12:21:49 // 2286
"Szerinted mennyit kapott ezért az egy ujjmozdításért???"
Pontosan ugyanannyi dollárt, ahány F1-néző a másik (középső) ujját mozdította meg a múltkor Michelin-FIA-balhé miatt :DDD
Inner Circle05-07-2005 12:20:32 // 2285
"Visztont arra nagyon kiváncsi leszek, hogy ki mire lesz képes a V8-as motorokkal jövőre. És ha a közutakat nézem, olyan túl sok V8-as Renault nem nagyon szaladgál... annál inkább Ferrari."
Na igen, de viszont sokkal több Renault szaladgál mint Ferrari, tehát az autóépítés terén a franciák sokkal többet tudnak a Ferrarinál!... és ez az érv ugyanolyan komoly volt, mint a tied :-)
Egyébként még kérdés hogy mi lesz a V8-asokkal, hiszen ha minden igaz, a V10-esekkel is lehet majd menni. Persze fordulatszám-korlátozással. A Minardi máris jelezte hogy nem vált majd V8-ra. (Azt hiszem a BMW sem.) Pedig a Cosworth új V8-asát már tesztelték és állítólag nagyon jó - de még senki sem mondta, hogy azzal menne jövőre...
Inner Circle05-07-2005 12:17:13 // 2284
Átlagos?... irigyellek ha találtál benne élvezni valót :-) Szerintem borzalmas volt, jól mutatta hogy a szabályok évenkénti toldozása-foldozása nem segít az F1-en. Tavaly és tavalyelőtt is év elején nagy hangon dicsérték Bernie-ék az új szabályokat, nem beszélve az idei évről, hogy most aztán tényleg sikerült megreformálni az F1-et és hú de izgalmas... Izgalmasnak éppen izgalmas volt, de az ilyen gumicsere-betiltós meg kéthétvégés motoros szabályok legjobb esetben is csak ideig-óráig oldják meg a dolgot. A Tifosik figyelmébe ajánlom a következő mondatot :-) Attól hogy a legjobb csapat alól valami hülye szabálymódosítással kihúzzuk a szőnyeget, hosszú távon nem lesz izgalmas a verseny. Alapvető reformok nélkül ilyen futamok következnek, mint a hétvégi...
Willy05-07-2005 08:33:38 // 2283
Egy kis érdekesség az Origótól:
Folytatódik a fociláz Budapesten: a Real Madrid és az argentin nemzeti tizenegy vendégszereplése mellett július 27-én a Forma-1-es pilótaválogatott is összecsap egy magyar All Star-csapattal a Puskás-stadionban.
A Real Madrid és az argentin válogatott sztárjai mellett a Forma-1 csillagait is megcsodálhatjuk idén a Puskás-stadionban, július 27-én, este negyed kilenctől ugyanis a Michael Schumacher vezette együttes - soraiban többek között még Fernando Alonsóval, Jarno Trullival, Giancarlo Fisichellával, Vitantonio Liuzzival, Baumgartner Zsolttal, a régi nagyok közül pedig Riccardo Patresével! - összecsap egy magyar All Star-csapattal. Róluk közelebbit egyelőre nem lehet tudni, később jelentik be, kik lépnek pályára.
Ahogy a pilótaválogatott eddigi történetében mindig, úgy ezúttal is jótékony célra megy a találkozó teljes bevétele. Harminc százalékban az UNESCO-hoz, hetvenben pedig különböző alapítványokhoz - a meccset élőben közvetítő Duna Televízió kérésére határainkon túlra is.
Arról egyelőre nem született döntés, hogy a mérkőzésre megnyitják-e a Puskás-stadion felső karéját, így per pillanat 22-23 ezer szabad jegyre lehet számítani. Ezeket egyébként tulajdonképpen jelképes áron, kilencven százalékban hatszáz forintért lehet megszerezni, csak a középső tribünre szóló tiketteket adják majd 1600-ért. Az összecsapást a 12 éven aluli gyermekek ingyen tekinthetik meg.
Baumgartner Zsolt elmondta, hogy a hétvégén a Minardi-csapat vendégeként a Francia Nagydíjon járt, ahol több pilótával is beszélgetett a mérkőzésről. Minden résztvevő örömmel várja a gálát, Michael Schumacher személyes üzenetet is küldött. ("Mindig nagy öröm számomra, ha a 'Nazionale Pilotiban' játszhatom, jó érzés együtt lenni a csapattal. Ráadásul ennek az egésznek célja van, elégedettséggel tölt el, ha adhatok valamit azoknak, akik kevésbé szerencsések, mint én. Nagyon várom a budapesti meccset, őszintén remélem, hogy mindenki nagyon jól fogja érezni magát!") A huszonöt éves múlttal büszkélkedő pilótaválogatott eddig 13 millió eurót gyűjtött össze fellépései során.
A jegyértékesítés szerdán az Örs vezér téri Sugár üzletközpontban kezdődik, hétfőtől pedig az ország nagyobb jegyirodái is megkapják a saját adagjukat. A hivatalosan Mai CASCO Futball Grand Prix elnevezésű esemény egyik médiatámogatója az [origo]: a napokban indul külön oldalunk, amelyen a meccsel kapcsolatban minden megtalálható lesz.
Tommi04-07-2005 15:47:50 // 2281
Na, a Matra-féle Williams Renault Espace az komoly egy gép volt :))) Úgy látszik rönóéknál menő dolog ez a kikapjuk a háccsó ülést és motort teszünk a helyére :)))
Balage04-07-2005 14:18:18 // 2280
Anno az az Espace F1, amiről múltkor beszélgettünk? Hány hengeres is volt?
Lehet, hogy még több is mint 10...
;-PPP
Tommi04-07-2005 14:00:21 // 2279
OFF
Szerdán van az utolsó vizsgám, majd utána lesz időm strandolni :)))
ON
feszti04-07-2005 13:27:08 // 2278
Hát a fékeimmel nekem isgondjaim vannak :)))
OFF Menjünk!! Én asszem ma is megyek és tegnap is voltam itthon voltál miért nem szóltál hogy jönnél?
Ha jóidő lesz pénteken és vasárnap is megyek. ON
Ha egy súlyozott átlagot nézel az elmúlt évekre akkor bizony nem nagyon van a Ferrari közelében senki. :)
Ja, Menjetek már hüje Amcsik a hüje pályátokkal, frankó ez a Mihelin a ti pályátok meg egy kalap sz@r !!! :)))
Akkor még érdekesebb a kérdés MS-nek miért nem volt problémája a fékekkel. :(
V10-es közúti Renault-t láttál már? ;-)
count M04-07-2005 12:57:33 // 2273
Nem-nem, a fékjeivel... én ezt olvastam.
count M04-07-2005 12:56:54 // 2272
Aha, tök jó, csak az nem erre van. :)
Tapadással voltak problémái. MS-nek viszont nem. Ki érti ezt? :(
Mert Trulli nélkül 2. lett volna .....
SzJ04-07-2005 12:49:56 // 2268
Valahol olvastam, az a baj az új Ferkával, hogy nem az tervezte, aki eddig. Az illető elment nyugdíjba, és egy fiatal kapta a lehetőséget. Nagyon melléfogott. Kénytelen volt a Ferrari visszahívni az öreget, hogy próbáljon meg valamit csinálni. Ő meg próbálkozik, de tudjuk, hogy sza...ból nem lehet várat építeni.
Tommi03-07-2005 22:40:48 // 2267
Mit vársz tőlük, trehány olaszok, nem tudnak ótót csinálni :))))))))))
Valamikor menjünk már együtt Párkányba strandra :)
feszti03-07-2005 20:26:52 // 2266
Valaki rakja már össze rendesen Rubensem Ferrariját.... :)))
Balage03-07-2005 20:18:16 // 2265
Rubens Barrichello: (9) "Szörnyű volt ez a verseny a számomra. Öt-hat kör után problémák adódtak a fékekkel, így az autó nehezen kezelhetővé vált. Az első boxkiállásom alkalmával pedig nem tudtam Trulli elé kerülni, így mindig olyan autó mögött találtam magam, amelyik tulajdonképpen lassabb volt nálam. A fékkel kapcsolatos gondok egyre inkább előtérbe kerültek, így folyamatosan hátraestem, míg végül egyetlen pontot sem tudtam szerezni. Nagyon csalódott vagyok."
ALFA75td03-07-2005 19:16:48 // 2264
Hát igen de most majdnem Schumacher is kapott egy kört Alonsotól pedig a harmadik helyen volt meg ha megnézzük hogy a Honda tavaj milyen élethalál harcot vivot a ferraival és csak a mai futamon tudtak elöször pontot szerezni hát nem tudom
feszti03-07-2005 19:12:59 // 2263
Volt ez már így, de utána milyen szép évei voltak a Ferrarinak....
ALFA75td03-07-2005 19:08:56 // 2262
Mint ahogy a Ferrarinak sem meg a Hondának és a BMW nek sem
feszti03-07-2005 19:07:15 // 2261
Nem megy ez neki :((((
ALFA75td03-07-2005 19:04:18 // 2260
Sajnos csak a 9. lett valamit nagyon elnézet mert egy darabig eggyütt ment M Sch rel aztán leszakadt
feszti03-07-2005 19:01:57 // 2259
Igen!! Köszike.
Nem rossz...
Rubens drágám mit alakított?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
538
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?