Forum >> Forma-1
BF15608-07-2005 14:40:38 // 2358
Tesztpilóták adat gyüjtésre vannak!!! És az sem árt ha tudnak verseny tempóban közlekedni:)
BF15608-07-2005 14:39:38 // 2357
Azt azért te sem gondolod, hogy jobban ért az autóhoz a pilóta, mint 40 mérnök!!!
SKrisz08-07-2005 14:06:31 // 2356
Ebben azért ne legyünk ennyire biztosak! Ha a mérnökök ilyen okosak, akkor a tesztpilóták minek dolgoznak?:))
BF15608-07-2005 13:28:45 // 2355
Mérnökök mondják meg a pilótának hogy hol mit akarjon és mi nem jó!
Pilóta képességén múlik mennyire tudja ezeket használmi!
SKrisz08-07-2005 12:46:18 // 2354
Ebben igazad van. A gumikopás nag ymértékben befolyásolja a z autó beállítása. Az pedig megint nagy mértékben befolyásolja a pilóta "képessége", hogy menniyre tud együtt élni az autóval, meg tudja mondani a mérnökének, hogy mikor, hol, mi az, ami nem jó...
Inner Circle08-07-2005 11:55:05 // 2353
Nem értem, miről beszélsz.
Inner Circle08-07-2005 11:53:55 // 2352
Meg persze más beállításokkal is mennek, az is lehet hogy más keveréken (Sepangban pl. Barrichello bevállalta a lágyabb keveréket, nem is bírta végig a cuccos). Megint csak Monacót mondom, a Renault sz.rrá kopott Michelinjeit, ugyanakkor a többi csapat remekül meg tudta kímélni őket.
SKrisz08-07-2005 10:13:32 // 2351
Erről már többször volt szó. MS mondjuk úgy "lágyabban" használja a kanyarvételnél az autót, Rubinyó meg berántja a kanyarba és a végelszámolásnál ez ezt eredményezi. Ennyi a különbség a két stílus között!:)
:))))) Neeeeeeeeeeeem MS jobb gumikat kapott RB meg szarokat mert MS-el kivételeznek ! :))))
Apacs08-07-2005 00:03:48 // 2348
Ha a feltételezésed igaz lenne Irvine-al és nam akarták, hogy világbajnok legyen, akkor Salo nem adta volna át a vezetést németeknél, valamint a maláj nagydíjon Schumi sem engedte volna el szerintem....tényleg több müszaki hibája volt Irvine-nak, de nem volt látványosan több és ez előfordulhat abból is, hogy nem vigyázott anyira az autóra. Erröl jut eszembe figyelte valaki az USA nagydíj végén a 2 ferrari gumijai között a különbséget. Lehetett látni a végén Rubensé sokkal jobban el volt kopva. Úgy sejtem egyforma keveréket használtak, gondolom a vezetési stílus különbsége miatt volt különbség.
A Ferrari lenne a 4.?
Addig amíg nincs konkrét info addig szerintem max. feltételezés lehet amit írsz. Ami nem baj mert van miről írni. Akár az egyik akár a másik oldalról beszélünk. Persze nem zörög a paraszt ....
Inner Circle07-07-2005 15:52:39 // 2345
Tagadom én hogy MS a legeredményesebb, vagy azt hogy ő nyert a legnagyobb fölénnyel, vagy bármi ilyesmit? Nade a cikk nem szól száz más dologról, (legfőképp arról hogy a Ferrari talán kiemelkedőbb a történelem csapatai között, mint Schumacher a történelem pilótái között).
Inner Circle07-07-2005 15:50:02 // 2344
Nem, én se hiszem hogy szándékos, mint ahogy azt se hiszem hogy a Renault szándékosan b.sztatja idén Fisichellát. De a fenébe is, Fisichellának valahogy MINDIG elb.szódik valami, míg Alonsónak SOSEM! Őszintén mondom, kész őrültség feltételezni hogy Fisico pechszériája szándékos, hiszen ehhez a Renault-nak semmiféle érdeke nem fűződik - de ugyanolyan képtelenség azt feltétezni hogy véletlen, nem? Hát lehet véletlen, hogy eddig összesen EGY tiszta versenye volt? Mennyi ennek az esélye? Ugyanez van Irvine-nál. Alapvetően ostobaság hogy szándékos lenne (hiszen még ha igaz is lenne a szerződéses sztori, lett volna jobb módja annak hogy Irvine-t hátrébb sorolják!), de valahogy mégis arrafele mutat minden jel.
1. Benne van 1950
2. Benne van 1-2-3
3. Benne van Juan Manuel Fangio
4. Ide mi jön?
És azért mert 1x megtörtént rögtön szándékosnak kell minősíteni az esetet .....
Inner Circle07-07-2005 15:41:11 // 2341
Nem, Alonso és Raikönnen az Isten (Mihály) ostorai! :D
Inner Circle07-07-2005 15:40:27 // 2340
Ja és ha sorra venném hogy ebben a szövegben mi minden van, aminek mi soha nem mondtunk ellent és te most rámondtad hogy mi márpedig letagadjuk, hát begörcsölne a kezed mire leírnád a sok Mea Culpát :P
Mint tudjuk Attila az istenek ostora. ;)
Inner Circle07-07-2005 15:35:52 // 2338
Ezt "Sajnálom IC, nem tudok ilyet mondani, tényleg elgondolkodtató!"-nak veszem. Jó a rövidítési algoritmusod :P
Inner Circle07-07-2005 15:35:15 // 2337
Szólíthatunk a jövőben Istelen-nek? :P
Mert a sofőrök szokta focizni is. S mint tudjunk ott minden a sportról szól ..... ott is.
Ezt találtam ma a Formula1.com-on.
"Since the Formula One World Championship began in 1950 the title has been won by 27 different drivers, 13 of whom won more than one championship. Of the multiple champions the most prolific was Juan Manuel Fangio, whose record of five titles stood for five decades until it was eclipsed by the most dominant driver in Formula One history. If Michael Schumacher's record of seven championships is ever surpassed the one most likely to do it is the superstar himself. No other driver has been so clearly superior to his contemporaries and Schumacher shows no signs of slowing down. But as zolee145 and InnerCircle said on cuoresportivo.hu the whole story is not true and it was an imagination."
Távirányítóval meggyújtották a vasat? A szemetek.
SKrisz07-07-2005 15:14:14 // 2331
IC!
az előző neked is szól... szeinted tényleg erről szól a történet? Mindesetre szép sztorit hoztál össze!:)
SKrisz07-07-2005 15:12:34 // 2330
AZért ezt te sem gondolhatod komolyan...
Inner Circle07-07-2005 15:10:07 // 2329
Azért az csak jelent valamit, hogy Jean Todt-ék '99-ben aszonták hogy ők Schumacherrel akarnak VB-t nyerni, meg azt se mondd hogy véletlenül vesztették el Irvine kerekeit a "flúgos futamon", az Európa Nagydíjon. Bejött a srác kerékért, de a csapat VB nyertese sajnos csak 3 kerékkel várta :DDD Hakkinen így tudta utolérni és néhány körrel a vége előtt megelőzte a 6. Irvine-t aztán az 5. helyen valakit, így ő 2, míg Irvine 0 pontot kapott. Enélkül nem lett volna VB.
Ja és még valami: Irvine az idény elején pozíciót adott át MS-nek, és ezek a pontok hiányoztak a végén a VB-hez.
És akkor még valami: akkoriban rebesgették, hogy a Ferraris pilóták szerződésében az áll, hogy az lesz az első számú az idényben, akinek 3 futam után több pontja van. Ausztráliában ugye Irvine nyert és MS nem kapott pontot, a második futamon se változott a sorrend, a harmadikon meg Irvine autója elég jó pozícióban haladva kigyulladt, így MS-nek több pontja lett mint Irvine-nak. Tessék nekem mondani még egy esetet a Ross Brawn-féle csapat idejéből, amikor egy Ferrari kigyulladt. (2003 Ausztria nem számít, ott a töltőcső volt hibás, nem az autó, nem is az autó gyulladt ki.)
Kötözködés ON
Ebből már lassan összerakhatsz egy folytatáson kaland regényt vagy egy szappan operát a címe az lehetne, Miért nincs köze a sportnak a Forma 1-hez?
:)))
Kötözködés OFF
Balage07-07-2005 14:51:38 // 2327
Azért ebben szerintem tévedsz kedves barátom!
20 év eredménytelenség után a Ferrarinak biztos, hogy mindegy lett volna, hogy kivel lesz újra világbajnok! Kétségtelen, hogy az öreg Eddie is csak másodhegedűs lehetett MS mellett, de azért azt te sem hiheted komolyan el, hogy NEM ENGEDTÉK volna nyerni! :-)))
zolee14507-07-2005 13:57:28 // 2326
egy dolog eredmények alapján rangsorolni, és egy másik dolog valakit a kezdetek kezdetétől kiemelten kezelni...
valami miatt van egy olyan érzésem, hogy a Ferrari már 99-ben meg tudta volna nyerni az egyéni vb-t, de Irvine nem tehette, mert rosszul mutatott volna a történetben MS 2-es rajtszámmal, és több mint 20 év után neki kellett az első Ferrari sikert szállítania, hiszen ő hozta fel a semmiből a csapatot.
zolee14507-07-2005 13:50:53 // 2325
Hakki, a kis törtető!:)
szegény Senna, elég kalandos volt az utolsó két éve. Ugye a kivételezést a Renault sem most kezdte, és nem Alonsoval, hanem 93-ban, Prosttal, hiszen Prost választhatott csapattársat, csak így kapott a Williams Renault motorokat, és persze a professzor azt mondta, hogy bárki csak Senna ne legyen. Ez persze nem félelem volt - gondolom - hanem inkább a kettőjük közti nem túl jó viszony, ami azért kicsit fel is volt fújva.
Pedig Senna 93-ban ingyen is ment volna a Williamshez, hiszen neki akkor már nem a pénz, hanem az ütőképes autó volt a lényeg.
Apacs07-07-2005 13:40:10 // 2324
Nem hiszem, hogy ez teljesen igaz. Annakidején Enzo Ferrari is felálított sorrendek a pilóták között. Nem pénzért tette, hanem mert meg szerette volna nyerni az egyéni világbajnokságot.....
Inner Circle07-07-2005 13:38:57 // 2323
Itt a topiktárs oldalán mindjárt nézhetünk is egy V16-ost :-)
Inner Circle07-07-2005 13:37:08 // 2322
Teljesen igazat adok.
(Sennát pedig Hakkinen lökte ki az első kanyarban a második futamon.)
zolee14507-07-2005 13:31:11 // 2321
jaja :)
de azért olyat még MS-nek is csak egyszer lehet megcsinálni...:)))
zolee14507-07-2005 13:24:16 // 2320
nem feltétlenül a pilótákat mondanám színésznek, ők az adott körülmények közt teszik a dolgukat vélhetően a legjobb tudásuk szerint. A dolgokat - természetesen - a pénz mozgatja. Ha RB-nak azt mondják hogy lépjen a fékre akkor ő a fékre lép, de nem ő a hibás, és nem MS a hibás ha ekkor elmegy mellette. Azért nem vagyok vak, láttam az Osztrák nagydíj pódiumán MS fejét, ő nem hiszem hogy így akar nyerni, de nem ő dönt, ő csak alkalmazkodik az adott körülményekhez.
Az F1 pénzt termel, nem is keveset, és ennek sajna alárendelnek mindent, lassan magát a sportot is.
Az időmérős hetedik hely igencsak befolyásolta a továbbiakat. Ami írsz az akár igaz is lehet s ezek szerint az F1-t színészek játszák azért is hívják cirkusznak ......
Willy07-07-2005 12:54:36 // 2318
"Hillt nem igazán sorolnám a "nagyok" közé, ő egy átlagos, megbízható versenyző, akinek egyszer kijött a lépés."
Kétszer is kijött volna neki a lépés, ha "valaki" nem löki őt ki Ausztráliában az uccsó versenyen.
zolee14507-07-2005 12:50:07 // 2317
"91, Belgium első futama: 7. hely"
mármint az időmérőn, mert azt ugye tudjuk hogy a futam ott Schumáknak az első kanyarig tartott...azért a Jordan nem Ferrari :)
Hillt nem igazán sorolnám a "nagyok" közé, ő egy átlagos, megbízható versenyző, akinek egyszer kijött a lépés. Senna az első két futamon kiesett, asszem volt kicsúszás is meg technikai gond is, erre nem esküdnék meg, a 3. futamon meg tudjuk mi történt. Mellesleg az év elejéről a Williams mindig kicsit lemarad... (erre majd azt mondod, hogy magyarázkodás, és igen, kicsit az)
Schumacher azért született (nem MS a kissrác akiből autóversenyző lesz, hanem MS a bálvány) mert kellett az F1-nek valaki akit sokan imádhatnak. Sok ember manapság is annak szurkol aki elől megy, és annak a sapkáját veszi meg, és azt a telefont használja amit ő is :)
Az hogy MS-ből az legyen aki, arról nagyon sok ember tehet. Kicsit vele mindig elnézőbbek voltak, és minden aktuális csapattársa elengedte, pl 94-ben már Herbert is arra panaszkodott, hogy kivételeznek Schumákkal. Gondolom a 94-es Benettonos dolgokra mindenki emlékszik. Alsó fa vékonysága, üzemanyagtöltő stb, el is tiltották a benettont.
Az elmúlt években egy jól kivitelezett bálványkészítés tanúi lehettünk, hiszen minden sportágnak minden generációból szüksége van egy ilyenre, csak ezt itt kicsit eltúlozták, így unalmas lett az F1, most meg próbálják menteni a menthetőt az állandó szabályváltoztatással.
Tény hogy MS erre jó alany volt hiszen jó versenyző, csak ne lett volna az a nyilvánvaló kivételezés vele.
A fentiekből szinte adja magát, hogy mindezt az amúgy is legnagyobb szurkolótáborral rendelkező Ferrarinál kellett megcsinálni, hiszen ők úgyis rég nyertek, és a "nagy visszatérés" az élmezőnybe egy elég jól "eladható" történet.
A fenti mondatokhoz nem volt kedvem mindenhova odaírni, hogy "szerintem", de azt azért elmondanám hogy nem a "nagy igazságot" írtam le, csupán a véleményemet. :)
Vagy valami dízel mozdony motor. :)
SKrisz07-07-2005 11:49:56 // 2315
Tommi-t ismerve ez valami kamionos dolog lesz!:)))
Például. :) Tommi mostmár elárulhatná mire gondol valójában.
Én is vitatkoznék ezzel. Nem a VB címek elemezgetésére helyezem a hangsúlyt.
91, Belgium első futama: 7. hely
92, Belgium: első futam győzelem
93, 4. az összetettben, Prost, Senna, Hill kispályások mögött ... :)
94, világbajnok, Senna halála miatt mindenki csalódott, kivéve Schumacher ugye?
95 világbajnok
96 Ferraris korszak kezdete .....
Ja és 94-ben Brazíliában megnyerte a futamot, Senna és a Williams-ek előtt
Szóval szerintem eléggé versenytárs nélkül nyert MS, bár az igaz, hogy végig is kell menni a futamokon, és nekem az sem biztos, hogy menne.:)
Ezen időszakokban tényleg nem volt vetélytársa ...... csak Senna és a Williamsak igen erősen ....
zolee14506-07-2005 16:08:03 // 2312
a béjemwé és a merga elég régóta küzd a "kicsinálnagyobbtöbbhengeresebbmotort" kategóriában. :)
zolee14506-07-2005 16:06:34 // 2311
ezzel vitatkoznék! (mint ahogy annyi minden mással is :))) )
MS nyert 7 vb-t, gratulálok neki (tényleg) , de nem hinném , hogy ez feltétlenül azt jelentené, hogy jobb pilóta bárkinél. Első körben érdemes megnézni ki volt az adott időszakban pilótatársa, vagyis milyen körből kerülhetett ki az aki megverhette volna. MS pont egy "generációváltás" után került az F1-be. Az igazán "nagyok" akkoriban vonultak vissza, és aki megverhette volna (és szerintem meg is verte volna) az sajnos már nem lehetett ott...
A másik amit érdemes megnézni, hogy akkoriban amikor ő nyert milyen csapatok voltak még versenyben a vb elsőségért. Segítek, igazándiból egyik sem. Ekkor jöhet az, hogy a csapattárs ellen bizonyíthat - ha nem intik ki előle...
Szóval szerintem eléggé versenytárs nélkül nyert MS, bár az igaz, hogy végig is kell menni a futamokon, és nekem az sem biztos, hogy menne.:)
Az, hogy ki a jobb, vagy rosszabb pilóta az nem igazán dönthető el egyértelműen. Egy dolog biztos: MS a Forma-1 eddigi legeredményesebb pilótája. Az összes többi, hogy ő a legjobb, leggyorsabb, és leg...szóval ő az isten ez csak érzelmi alapon fogalmazódhat meg valakiben, az a valaki viszont ne csodálkozzon, hogy nem érti meg a többi szurkoló aki szintén érzelmi alapon mond hasonlót, de más pilótáról.
Más: már párszor írtam, de én úgy ahogy van betiltanám a boxkiállást! Se tankolás, se kerékcsere. Limitálnám a tank méretét, így valamelyest csökkenne a sebesség is, a kisebb fogyasztás miatt. Egységes minőségi vizsgálatot írnék elő a gumikra, de azon belül lehet más gyártó akár minden csapatnak is.
Még valami: a Mercinek ha jól tudom nincs sorozatgyártású v10-ese, mégis elég jó mocikat csinálnak. Persze nem maga a Merci, hanem az Ilmor. Az az Ilmor amely már régebben is csinált motort, csak akkoriban a sereghajtó csapatok vásárolták. A németek a zsebükbe nyúltak, és láss csodát, az Ilmornál megtanultak motort építeni! Ez ilyen egyszerű!:)
count M06-07-2005 12:49:43 // 2310
Ööö... :)
Aston Martin? :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
6
Guests6
529
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?