Forum >> Forma-1
zolee14512-07-2005 10:41:56 // 2458
az elvakult drukkerek meg nem látják a fától az erdőt:)
zolee14512-07-2005 10:39:09 // 2457
Te nem, és én sem, sőt, ha a 9 éves Julikát elrángatjuk a Barbie baba mellől ő sem. A "szinte bárki" alatt azt értem, hogy bárki akinek ez a szakmája, vagyis autóversenyző!:) A szinte pedig azért van ott, mert léteznek Alex Yoong-ok is!:)))
joe7512-07-2005 10:37:10 // 2456
Az ellenszurkolók mindig összeesküvés elméletet gyártanak. Ezt biztos Ron Dennistől tanulták! :))
zolee14512-07-2005 10:36:43 // 2455
nehezen hihető, hiszen a fene tudja hány versenyt nyertek meg pont a taktikával...
"ez nem egészen van így: Frank Williams szerint a legjobb autóval szinte bárki tud vb-t nyerni, "
Akár én is? Kötve hiszem.
De akár az is lehet, hogy próbálkoztak valami újat kitalálni ami nem jött össze. Akár ez is megfordulhatna a fejedben. :(
zolee14512-07-2005 09:23:45 // 2452
nem foglaltam állást egyik módszer mellett sem, és nem is hiszem hogy valamelyik csapatvezető pont az én tanácsaimra várna, csak azt akartam mondani, hogy a Ferraritól nem idegen, hogy RB-t bármilyen pozícióban feláldozzák, ha ezzel akár 1 ponttal többet szerez MS.
ÉN szívesen lennék a Ferrarinál 2. számú pilóta, sőt takarító is, de egy IGAZI versenyző nem hinném, hogy ezt szívesen vállalná fel. Ezért nem nézem sokba RB-t.
Tom1212-07-2005 09:09:49 // 2451
Frank Williams-nél meg az összeférhetetlen Patrick Head, aki senkivel sem tud kijönni hosszabb ideig... Meg is van az eredménye./BMW-out/
Ezt már Prost is mondta, hogy egy idomított majom is tudna VB-t nyerni "olyan" autóval, de ezt azért kipróbálnám, meg azt is, amit joe_156 már lejjebb említett, hogy milyen köröket menne a ferrari Michelineken. ...csak a "hecc" kedvéért...:)
joe7512-07-2005 09:06:53 // 2450
Meg is nézheted hogy amióta nem hajlandó Williams sokat fizetni egy pilótáért hény VB címet szerzett? Mert a Prost, Mansell érában jól ment, gondolom Senna-ért sem keveset szurkolt le, Hill volt az aki relatíve olcsón lett VB, Villeneuve sem az az olcsó pilóta. És 97 óta szia is van a VB címnek.
Ha neked lenne csapatod, Te mit tennél hogy sikeres legyél? Mert egy dolog nem vonható kétségbe. Az elmúlt 10 évben a Ferrari volt a legsikeresebb csapat, győzelmek számát, pole poziciót, VB címet vagy bármit figyelembe véve. És igen RB valóban beáldozta magát a 2. helyért. De vajon a Farrari nélkül győzhetett volna annyiszor? lehetett volna VB 2.? Mert azt gondolom hogy sem a Jorban-ban, Sem a Stewart Ford, vagy Jaguár, vagy Red Bull racing, csapatnál nem hiszem. Sőt látván az elmúlt 5 évet sehol sem rughatott volna labdába. Csak a Ferrarinál! Ennek inkább örülnie kéne.
zolee14512-07-2005 08:54:52 // 2449
ez nem egészen van így: Frank Williams szerint a legjobb autóval szinte bárki tud vb-t nyerni, ezért nem hajlandó 100milliókat fizetni senkinek, ezért (is) volt az a néhány 0-ás rajtszámú Williams.
A Ferrarinál viszont van a csapat, és azon belül a csapat nélkülözhetetlen részei (MS, JT, RossB, RoryB)
a többiek nem számítanak
joe7512-07-2005 08:41:42 // 2448
Ha Ferrari 1-2 lett volna az állás úgy hogy RB vezet és MS a második, és a boxok alkalmával helyet cserélnek akkor azt mondanám én is hogy szándékos volt. De nem hiszem hogy a csapat csak úgy eldob magától 5 pontot hogy MS egyet nyerjen. Egyszerűen nem érdekükugyanis az egyéni VB már úgy is elúszott a csapat VB-n viszont még lehetne mutatni valamit.
zolee14512-07-2005 08:33:21 // 2447
ha pénteken születtem volna, és nem látom az elmúlt néhány évet én sem gyanakodnék...:)))
joe7512-07-2005 08:22:15 // 2446
Én nem hiszem hogy RB-t beáldozták, bár kétségkívül úgy fest mintha ez történt volna. Ugyanakkor sokkal többet tudott volna profitálni a csapat ha RB jobb helyen végez mint így. Azért RB sokkal elöbb kij9ött az első kiállásra mint MS. Pontosan nem emléxem, de úgy kb 8-10 körrel elöbb. Így valószínűsíthető hogy alapból 3 kiállásos taktikán volt ami nem jött be.
zolee14512-07-2005 08:12:24 // 2445
próbálok értelmet keresni a dolognak, de eddig még nem sikerült!
szóval: a mezőny elrajtol, néhány pilótától eltekintve az átlag 2 tankolást tervez, ami kb 20 körönként esedékes. RB is lefutja a maga első 20 körét, és egész jó helyen van. Aztán csere, mindenki kap még 20 körre való benzint, de RB csak 10-re. Ha a hátralévő távot akarták könnyebb autóval teljesíteni akkor a maradék kb 40 kört kellett volna elosztani 3 részre ami kb 13-14 kör tankolásonként. A Ferrari nem ezt tette, hanem 10 kör múlva megint jött RB, szintén 10 körre való üzemanyaggal. A többiek is akkor jöttek ki, amikor RB a 3. tankolásra, és a végére megint azonos üzemanyag mennyiségük volt. Ezért a 30. kör környékén a többieknek is 10 körre való benzinük volt, és RB-nak is, csak ő azt éppen akkor kapta...
Ezek alapján RB 10 kört tudott megtenni könnyebb autóval, a futam többi részében a többiekkel azonos mennyiség volt a tankjában.
Egy kiállás kb 20-25 mp, vagyis ha RB körönként a "nagy taktikai húzással" nyer 2-2,5 mp-et akkor van ott, ahonnan elindult. Szerinted ezt a Ferrari nem tudta kiszámolni??? Mint láttuk RB nem volt gyorsabb sőt, valami érdekes csoda folytán pont MS mögé került, és bár szorosan rajta volt, de ott is maradt.
Nem hiszem hogy az Atomfizikus úr elfelejtett volna számolni, sőt, még mindig nagyon jól megy neki a fejszámolás. :)
joe7512-07-2005 08:09:43 // 2444
IC.
Én is ismerlek, de egyre kevésbé hiszem el hogy felnőtt vagy. Inkább egy nagy gyerek aki azt hiszi ha poénkodik akkor igaza van. :P
Tudod mi volt a Ferrari sikerének a titka? Az állandóság, és egy olyan kemény kezű csapatvezető mint Todt. A Ferrari jelen felállásban nyomja 96 óta. Azóta egy pilóta csere történt a 2. számú poszton. De a csapat végig következetesen dolgozott. A kezdeti kudarcok után sem rugták ki a csapat felét, vártak mert tudták a siker nek jönni kell. Ha szarul ment nem keresték másokban a hibát. Számtalan szabálymódosításhoz tudtak a legjobban alkalmazkodni, egészen az idei évig. És nagy ívben leszarták Ron Dennis vádaskodásait, nem foglalkoztak azzal hogy mindenki támadta őket a csapaton belüli sorrend miatt. Ezért is tudtak egymást követő 6 évben VB-k lenni. Ez eddig még senkinek soha nem sikerült.
Az hogy Haug miként töpreng az erős motor építésén tök mindegy mivel neki a motorhoz semmi köze. Ill. annyi hogy számonkérheti az Ilmor cég fejlesztőin hogy miért olyan a motor amilyen.
Amúgy érdekelne hogyan lehet beálldozni a versenytempót?? Mit kell változtatni az autón hogy beáldozhassák a versenytempót? Segítek ! Jó? Semmit! Az edzéseken azért nagyobb a tempó mert arra az egy körre a boxból engedélyeznek kissé nagyobb teljesítményt ami az edzésen jól jön de a 300 km-tert a motor így már nem bírná ki. Mert az edzés után ugye nem nyúlhatnak az autókhoz. Az pedig hogy a Ferrari megbízható technika az nem kompromisszum, hanem profizmus. Tavaly nem is estek ki műszaki hiba miatt MS biztosan nem, és úgy nyertek meg 15 futamot a 17 ból. Abba mi volt a kompromisszum?
Viktor8511-07-2005 17:30:08 // 2443
Ferrari vehehehe. Meginnt nincsenek sehol:D A Schumitól ne is beszéljünk:DDD
Inner Circle11-07-2005 16:18:20 // 2442
Szóval a Ferrari elképesztő megbízhatósága éppen annak a jele, hogy ők a komrpomisszum mesterei.
Inner Circle11-07-2005 16:17:14 // 2441
Áh, ez most hero worship :D
"a ferrari nem az a cég ahol kompromisszumot kötnek vagy bármit beáldoznak" - ez teraLOL vazze, ha nem ismernélek, nem hinném el hogy felnőtt ember vagy :DDD Persze, van a Ferrari ami nem köt kompromisszumot és ezért mindig VB, meg a többi tehetségtelen csapat, akik még nem jöttek rá hogy mindössze annyi a siker titka, hogy nem szabad kompromisszumot kötni. Képzelem, hogy Norbert Haug azon töpreng: "Hogy a fenébe lehetne erős és tartós motort csinálni? Hiszen muszáj kompromisszumot kötni!" Közben Rory Byrne mosolyog a bajsza alatt, hogy "Ej, te sosem fogsz rájönni, hogy egyáltalán nem muszáj!" :DDD
Szóval mondjak egy példát hogy mit áldoztak be? Már mondtam: a versenytempót. Épp te mondtad hogy év elején tudtak leggyorsabb kört futni, most meg csak a 40-ikre futja. Persze más gumikeveréket is használnak. De a gumikeverék az autó egész beállítását befolyásolja. Tetszik vagy sem, a Bridgestone a Ferrari része, ugyanúgy mint ahogy a tavalyi vicces, kétkörös Michelin a többi autó része volt. Azt hiszem az ellen nem volt kifogásod, hogy a Michelin tavaly kb. két körig bírta az időmérő tempóját, aztán a Bridge otthagyta a sárban :D
Akkor szembesültem ezzel a tényel mikor láttam az itten cartársakat gokartozni a hungaroring-en a Ferrari futam után. :((((((((((((((((((
vivalfa11-07-2005 15:15:01 // 2438
Sziasztok!
A téma kicsit OFF, de tudta vki, hogy most péntektől vasárnapig Ferrari Challenge és olasz GT bajnokság futama volt a Hungaroringen?
Elszomorító, hogy semmi reklámja nem volt ennek, hisz mint autósportot szerető átlagemberhez -mint én is- nem jutott el a rendezvény híre.
Belegondolva, hogy lehetett volna egy mini-talit tartani....: egy helyen ~100 Alfa, Ferrari, Maserati, stb.
HOVÁ TŰNT PALIK LÁSZLÓ AKINEK EZZEL KÉNE FOGLALKOZNI!
bocs az OFF-olásért
hali
Ja: http://totalcar.hu/magazin/sport/fchallenge05/
Ez a különbség a jók és a jobbak között. :)
Mondj inkább Te, amit írsz az megint csak a képzelet szüleménye. :)
zolee14511-07-2005 14:42:43 // 2435
azért létezik olyan beállítás ami jó egy gyors körre, de aztán "megeszi" a gumit, még akkor is, ha az jó gumi. Mégegyszer mondom, szerintem is szar a Bridgestone, de tavaly sem volt jó, csak az autóból nem kellett a maximumot kiautózni, mert a többiek sehol nem voltak.
joe7511-07-2005 14:38:31 // 2434
Mi a túrót áldoztak be ember? Mondj egy példát mi a túrót lehet beáldozni??? A gumi az egyetlen magyarázat, hogy képtelen olyan keveréket találni a bridgeston ami hamar bemelegszik és a tapadása a verseny további részében is megmarad. Most eljutottak arra a szintre hogy kezdetben jobb a tapadás, viszont a versenyben nem tudnak semmit. Ilyen formán visszalépés a gumik miatt az egész csapatot súlytja. Nincs itt szó semmilyen áldozatvállalásról a ferrari nem az a cég ahol kompromisszumot kötnek vagy bármit beáldoznak.
zolee14511-07-2005 14:30:05 // 2433
mondj 1 elfogadható indokot RB taktikaváltoztatására! (az hogy MS mögé kerüljön nem ér, azt már én mondtam!)
:)
Inner Circle11-07-2005 14:26:59 // 2432
Hogy Rubens egy fax, az sajnos nem nagy újdonság. Pedig mekkora ígéret volt, és miket ment a Jordannel meg a Stewarttal... :-(
Inner Circle11-07-2005 14:26:15 // 2431
"Ha olyan szar lenne az idei autó mivel magyarázzátok, hogy az idény első felében rendre a Ferrarik futották a leggyorsabb köröket, jobb időket mint a pole időt megszerző McLarenek vagy Renault-ok. Hiszen semmi más nem változott a futam alatt csak a gumik állapota."
Eltekintve attól hogy nem futottak rendre leggyorsabb köröket: pontosan. A válasz egészen egyszerű: a Ferrari az évad elején nem tudott rendesen kvalifikálni, viszont a versenyen jó volt. Ebből annyira elegük lett, hogy bizonyos mértékben beáldozták a versenytempót a kvali miatt (ld. még Toyota). Nem találnak olyan beállítást, ami mindkét esetben gyors lenne. És Silverstone-ban MS a jó kvali után talán a 40. leggyorsabb kört futotta, mert sehol sem volt a race-pace.
Rubens meg egy fax ha ezt hagyja. Pedig biztos tud róla ha ez számodra ilyen nyílvánvaló. ;)
"Azért Imolában tudott a Ferrari egy "kicsit" tesztelni. Ha jól megnézed egyedül ott mutatott meggyőző teljesítményt. "
Indianapolisban pedig Ferrari 1-2 !!! :)
Időmérőre meg bedobnának egy Powerail2-t oszt haladjá ....
Ifjú családos úri emberek nem kockáztatnak ha xar a gumi inkább nem indulnak :))
És mi van akkor ha az idei évre már nem invesztálnak különösebben, hogy megfeleljenek a szabályoknak mikor jövőre újabb szabályok lesznek?
zolee14511-07-2005 13:39:47 // 2425
ez igaz, csak találgatunk:)
zolee14511-07-2005 13:38:46 // 2424
nekem a legnagyobb felháborodásra még mindig Schumacher előre engedése ad okot, még most vert helyzetben is ezt csinálják!!! szánalmas!
joe7511-07-2005 13:38:26 // 2423
Nem, de az az 1 mp körönként amit elbuknak a gumin épp elég hogy verseny végére a lemaradásuk kb. 1 kör legyen. De végül is ezt bizonyítani nem nagyon lehet, így marad a találgatás.
zolee14511-07-2005 13:32:49 // 2422
Azért Imolában tudott a Ferrari egy "kicsit" tesztelni. Ha jól megnézed egyedül ott mutatott meggyőző teljesítményt.
Nem azt mondom hogy jó a Bridgestone, sőt szerintem azonos tapadásnál jobban kopik, ha meg nem kopik nem is tapad, szóval szarabb mint a Michelin, de nem biztos hogy CSAK a gumi gyenge!
zolee14511-07-2005 13:29:46 // 2421
ez rossz ötlet! a turbot már betiltották, egy szívódízel meg elég lassú lenne F1-nek :DDD
joe7511-07-2005 13:29:29 // 2420
Miután most jártunk a szezon felénél így persze hogy az eleje vagy ha jobban tetszik az első fele. Ha hozzá vesszük hogy A nyitó futamon kiesett, Bahrein-ben kiesett, valamint Barcelonában kiesett mindig a verseny korai szakaszában, akkor nem is rossz arány. Egy alapjaiban rossz autóval lehet egyáltalán egyetlen versenyen is leggyorsabb kört futni? Kötve hiszem. A szar autóval hogy lehetett imolában 2 mp.-et adni körönként mindenkinek? Miért nem fogyott el a gumi? UFO-k mégis léteznének?
Bati11-07-2005 13:17:28 // 2419
mindig a legegyszeröbb megoldások a legjobbak csak a profik mindig valami egetrengetö bonyolult és összetett megoldáson gonolkoznak
azt milyen 1x ü a dolog
jövöre is lenne 2.4 motor idén meg menne a 3.0 mjtd beta
oszt annyi zabálnák a kormot a szerencsétlen versenytársak
zolee14511-07-2005 13:17:06 // 2418
"mivel magyarázzátok, hogy az idény első felében rendre a Ferrarik futották a leggyorsabb köröket, jobb időket mint a pole időt megszerző McLarenek vagy Renault-ok."
Rendre???:) első sor a futam, majd a pole-t, és a leggyorsab kört elérő versenyző neve:
Melbourne
Fisichell
Alonso
Sepang
Alonso
Raikkonen
Sakhir
Alonso
De la Rosa
Imola
Raikkonen
MSchumacher
Barcelona
Raikkonen
Fisichella
Monaco
Raikkonen
MSchumacher
Nürburgring
Heidfeld
Alonso
Montreal
Button
Alonso
Indyanapolis
Trulli
MSchumacher
Magny Cours
Alonso
Raikkonen
Silverstone
Alonso
Raikkonen
Ha a szezon elejének vesszük Imolát, Monacot, és Indyanapolist akkor igazad van!:)
joe7511-07-2005 13:13:27 // 2417
Elég lenne egy 60 literes tank, és nyerő lenne a kiállás nélküli taktika. :)))
Na küldjünk egy mailt Todt-nak.:)
Bati11-07-2005 13:08:13 // 2416
szerintem a FERRARIN csak egy MJTD moci segithet
DIESEL-t a FERRARI-ba mozgalmat ezennel elinditottnak tekintem
joe7511-07-2005 12:56:37 // 2415
Az idei Ferrari még közös munka volt, lévén még a múlt évben kezdték fejleszteni és Byrne végig felügyelte. Ha olyan szar lenne az idei autó mivel magyarázzátok, hogy az idény első felében rendre a Ferrarik futották a leggyorsabb köröket, jobb időket mint a pole időt megszerző McLarenek vagy Renault-ok. Hiszen semmi más nem változott a futam alatt csak a gumik állapota. A Bridgeston próbálkozik. De tartósan jól teljesítő gumi nem akad. De az autó önmagában jó! Persze a McLaren fanatikusok számára jó lenne a tudat hogy végre jobb autót csináltak, pedig csak idén jobb cég szállítja nekik a gumikat.
zolee14511-07-2005 12:50:56 // 2414
ha ilyen korán viszik F1-re, a kis Monty már az oviba is hallókészülékkel megy majd!:)
Inner Circle11-07-2005 12:48:07 // 2413
És ahhoz mit szóltok, hogy Heidfeld is apa lett? Idén már ő a harmadik, Montoya és Trulli után. Vénül a mezőny! A fiúk lassan a homokozóba mennek futam után a kicsikkel a kocsma helyett (na azért Kimi még sokáig fogja a pultot támasztani) :D
zolee14511-07-2005 12:43:11 // 2412
"nem valószínű. Mint ahogy az sem, hogy a Ferrarinál egyik pillanatról a másikra elfelejtettek volna autót építeni."
DE! Pontosan ez történt! Már korábban páran írták, hogy a Ferrari eddigi főtervezője nyugdíjba ment, és a "jobbkeze" csinálta az idei gépet! Ennyit a csapatmunkáról! Nem véletlenül hálálkodott Schumák mindig a CSAPATnak! Ennyit számít akár csak egy ember kiválása is.
Inner Circle11-07-2005 12:41:52 // 2411
"Persze lehet beállítás is, csak jelen esetben nem valószínű. "
Miért is?
"Mint ahogy az sem, hogy a Ferrarinál egyik pillanatról a másikra elfelejtettek volna autót építeni."
Mint ahogy az sem, hogy Rory Byrne agyát átplántálták Aldo Costába, aki az idei Ferrarit tervezte. Sőt a fentiek közül ez a legvalószínűtlenebb :D
joe7511-07-2005 12:36:40 // 2410
Persze lehet beállítás is, csak jelen esetben nem valószínű. Mint ahogy az sem, hogy a Ferrarinál egyik pillanatról a másikra elfelejtettek volna autót építeni. Az igazság akkor derülne ki ha feltennék a michlein pacskerokat belőnék hozzá a futóművet és had szóljon. Csak a ferrari a strartégiai partnerét nem fogja állandóan szídni. Nyertek velük zsinorban 6 csapat és 5 egyéni VB címet most ezt meg benyelik. De ettől még a gumi szar, az pontosan látszik hogy egész évben ezen megy a műsor. Sebaj 2006-ban visszavágunk. :)
zolee14511-07-2005 12:29:59 // 2409
azért én szépen lassan kezdem ám unni Trullit! Csinál egy jó időmérést, majd a futamon olyan lassú hogy annál lassabb már nem is lehet, és jaj annak aki az első kanyar után is mögötte van, mert az az első kerékcseréig ott is marad, pedig lassabb az élmezőnynél úgy 2mp-cel. Oké tudom, autóverseny, tessék megelőzni, de akkor is idegesítő a fazon...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
411
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?