Forum >> Forma-1
Lecserélhetnék már végre. Csak ott van a tradíció ....
És ha megnézed az Alfa DVD-t akkor a hangját is hallani fogod. :) Valami olyasmi hangzik el, hogy az első Ferrari versenygép Alfa volt valójában. :)
Inner Circle13-07-2005 13:59:20 // 2497
(És ha most Sele megint megkérdezi hogy miért gyűlölöm én ennyire a Ferrarit (nem gyűlölöm, csak mindezt tudom róluk és most ideírtam, érzelmek nélkül), akkor azt kívánom neki hogy egy szívódízel Golf III-mal menjen az unokája keresztelőjére! :DDD )
Inner Circle13-07-2005 13:57:31 // 2496
Itt úgy látom tisztázni kell néhány félreértést :D
Először is szép dolog a szurkolás, de a Forma 1-gyel kapcsolatban vannak olyan kérdések, amelyek nem attól függnek hogy ki kinek drukkol vagy ki hány VB-címet nyert zsinórban... :DDD
Másodszor is a boxból semmiféle plusz teljesítményt nem engedélyeznek, mert kétirányú telemetria utoljára talán 2003-ban volt, mostanra betiltották. (2002 Monacót DC úgy nyerte meg, hogy a boxból nyúltak az autójába.)
Az "edzésen nagyobb tempó"-hoz annyit hogy ez szintén nem igaz. Tovább pörögnek a motorok, ez tény, a tempó viszont nem feltétlenül nagyobb, amióta megtankolva kell kvalifikálni. (Amikor meg üres tankkal kvaliztak, akkor meg a beállítások is mások voltak, úgyhogy megint nem lehet csak a motorteljesítménnyel magyarázni a tempókülönbséget.)
Aztán ami a race-pace beáldozását a kvali miatt illeti, te magad mondtad el a választ: nem lehet változtatni a beállításokon az edzés után. Így aztán KOMPROMISSZUMOT kell kötni az edzés- és a versenybeállítások között. (Gondolom te sem állítod, hogy egyedül a kompromisszumokat elvető Ferrari képes olyan beállításra, amely tökéles kvalit és tökéletes versenytempót egyszerre eredményez.) Mindenki ezt csinálja és néhányan nagyon elmennek az egyik irányba, elég ha megnézed a Toyotát, miket művel versenyen... De visszaemlékezhetsz arra is, hogy a McLaren év elején 5-6. helyeket hozott az időmérőkön, most meg már csak a saját hülyeségükön bukhatják el a pole-t. Pedig a race-pace év elején is rendben volt. Ennek pedig az az oka, hogy a McLaren aerodinamikája valószínűleg a legjobb, sőt túlságosan jó volt: a Michelinek csak bizonyos kopás után mentek jól, és a kvalira egyszerűen nem "tette tönkre eléggé" a kaszni a gumikat. A versenyen meg már hiába repültek volna... Ezt sikerült mostanra megoldani.
A Ferrari történetéről: esküdni mernék, hogy jelen felállásban nem '96 óta nyomja, legalábbis nem az idény eleje óta. Azt az autót még más tervezte (talán John Barnard?). A teljes Benetton-csapat egy kicsit Mihály után jött. (De ebben tévedhetek, nem vagyok Ferrari-rajongó.) MS előtt pár évvel korábban még olyan malőröket csináltak, hogy merő véletlenségből elfelejtették bekapcsolni a rajtrácson a gumimelegítő paplanokat és az első kanyarban kicsúszott mindkét autó. Ekkor kirúgták a főkonstruktőrt. Prost kis híján VB lett, utána a következő évi autóra azt mondta hogy olyan vezetni mint egy teherautót, erre őt is kirúgták. Aztán Alesi és Berger már jobban mentek a géppel, de a V10-es motor érkezése előtt őket is kirúgták. (Közben a FIAT megszüntette az Alfa Romeo versenyzését, hogy minden pénzt a Ferrariba tehessen.) Egy konstruktőrt Mihály is kirúgatott, de hogy '96-ban vagy később, azt meg nem mondom. Szóval erre mondod te azt, hogy a "kezdeti kudarcok után sem rúgták ki a csapat felét". Amiket te kezdeti kudarcoknak hívsz (gondolom a '96-os talán három győzelemre meg a sorozatban rajtrácson rohadó autóra célzol) azok már többévi kemény munka eredményei és már az is sokkal több volt, mint amit az előző években elértek.
Ami meg a "nem keressük másokban a hibát"-ra vonatkozik: ez a csapat kijelentette hogy ha nem lesznek VB-k, akkor 50 év után otthagyják az F1-et, továbbá miután lekörözte őket a két McLaren, elérték hogy betiltsák a FIA által legálisnak nyilvánított féküket. Emellett megfúrták a McLaren mechanikus kipörgésgátló diffijét és betiltatták a sportban a berilliumot, amire az Ilmor motortechnikája épült. Talán mégis oda-odapillantottak időnként a másra.
Még a kompromisszumokról annyit, hogy az autótervezés terén kemény kompromisszumok vannak. Hogy mást ne mondjak, egy alkatrész tartóssága és súlya arányban állnak egymással; egy nehéz és tartós alkatrészekből álló autóval viszont sose lehet bajnokságot nyerni. Colin Chapman mondta, akinek a véleményében gondolom megbízhatunk, hogy "Az ideális versenyautó elsőként halad át a célvonalon, aztán nyomban darabjaira esik." Ez a tervezési filozófia ma is érvényes (senki nem gyárt két-és-fél-hétvégés motorokat, mert azok már túl nehezek és gyengék). Erről vitatkozhatunk, de felesleges, mert ez tény. Gondolom nagyokat röhögtél a McLaren MP4/18-on, népszerűbb nevén a "Hangyászon", amivel a McLaren elérte azt a világsikert, hogy egyetlen versenyen sem tudta elindítani. Ez az autó remek példa volt a pocsék kompromisszumokra, és nem azért mert a McLarennél hülyék dolgoznak... A hűtés és az aerodinamika között nem sikerült kompromisszumot találni. Viszont a mostani autónál igen, ezért ez a mezőny legjobb autója. És ezért volt remek kompromisszum a tavalyi autó. Te összekevered a szezont a fazonnal, azt hiszed hogy a kompromisszum szitokszó? "15-öt nyertek 17-ből, abban mi volt a kompromisszum?" - na ez kábé olyan, mint hogy Egerszegi Krisztina napjában akár többször is megy WC-re, mégis nyert számtalan aranyérmet, ebben mi a szar? :D
Végül egy kis adalék a Ferrari jelen teljesítményéhez: ha biztos nem a kaszni kialakítása miatt eszi meg a gumikat, akkor miért tesztel a Scuderia most új aero-csomagot Paul Ricardon, egy olyan pályán ahol 8 (NYOLC!!!) éve nem teszteltek? Segítek: mert nem jó a csomag. Nem a gumi nem jó: a csomag...
Tom1213-07-2005 13:30:27 // 2495
...de ott még más szögben ágaskodott a ló.:-)))
Inner Circle13-07-2005 13:20:47 // 2494
RB szerintem is alapból 3 kiálláson volt, az más kérdés hogy ez a 10 körös stint iszonyú rossznak tűnt, de lehet hogy egyébként még rosszabbul járt volna. Amikor ilyen mozgó sikánok vannak a pályán, mint Trulli, akkor rettentően vigyázni kell, hogy ne akadjon be mögé az ember... Apropó, itt kiderült, hogy a fúdejó-fúderégi Silverstone-i pálya sem alkalmasabb a jelen keretek között izgalmas F1-es verseny rendezésére, mint az agyon-pocskondiázott Hungaroring!
Inner Circle13-07-2005 13:18:46 // 2493
"az meg szerintem butaság, hogy ferrari matricát tegyek rá! Ez egy Alfa, és így van jól ahogy van!:)"
Uhhh, mekkora mázlid van hogy ezt Fastcar nem hallotta! :D Mi az, hogy "Ferrari matrica"... ez a jelvény már akkor Alfákon volt, amikor a Ferrari még nem is létezett!

Híjinnyá, hát emmeg mi?... Há' egy Scuderia jelvény az ALFA ROMEO-n! Cirka 20 évvel az F1 előtt!
Ezért volt ilyen az autómon:

Tessék, tifosik, örülhettek: egy kis pirosat is csempésztem bele! :DDD
Uhhh, mekkora mázlid van hogy ezt Fastcar nem hallotta! :D Mi az, hogy "Ferrari matrica"... ez a jelvény már akkor Alfákon volt, amikor a Ferrari még nem is létezett!

Híjinnyá, hát emmeg mi?... Há' egy Scuderia jelvény az ALFA ROMEO-n! Cirka 20 évvel az F1 előtt!
Ezért volt ilyen az autómon:

Tessék, tifosik, örülhettek: egy kis pirosat is csempésztem bele! :DDD
Inner Circle13-07-2005 13:13:21 // 2492
"De mindenki más ellenség!!!! :)) Főleg a buzi mekláren.:)"
Na most beleharaptál a citromba! Mindjárt hívom Kilo-t, aztán lesz nemulass! :DDD
Inner Circle13-07-2005 13:12:47 // 2491
Kérdés hogy mit értünk "Ferrari" alatt, mert Byrne már most is félig nyugdíjas, a többiek (MS, Ross, Todt) pedig valószínűleg egyszerre mennek majd haza, és teljesen le lesz fejezve a csapat.
Hacsak nem kap még egy finnt maga mellé Kimi helyett. :)
A mai helyzet szerint Kimi-nek nincs miért a Ferrari-hoz menni. Jó az autója, gyors is kicsit megbízhatatlan de mint JM esetében láttuk lehet vele nyerni.
A Ferrari szerintem inkább nevelni fog majd valakit RB helyére ha elmegy, hogy ne legyen MS-nek vetélytársa míg versenyzik.
zolee14512-07-2005 14:50:30 // 2489
RB-nek semmi esélyt nem adok, szóval Montoyanak tényleg több az esélye:)
ha igaz (mégegyszer: ha igaz!) hogy Kimi jövőre megy a Ferrarihoz akkor Montoya előtt megnyílhat az út, szerintem alkalmas vb nyerésre.
Az a jó ha nem tudatos. :)
Szerintem egyik sem fog VB nyerni. A kettőjük közül JM-nak több esélyt adok mint RB-nek. Mentalitásban Ő inkább versenyző mint RB.
zolee14512-07-2005 14:38:36 // 2487
azért RB és Monty közt alapvető mentalitásbeli különbségek vannak!
ez a Dél-Amerika nekem is csak most esett le, hogy mondtad! Lehet benne valami, bár nem tudatos.
Montoya, csak most esett le Dél-Amerika fan vagy. :)
Legalább lefogyott. :)
Vele kapcsolatban is az a véleményem mint Rubens-el. Egy jó képességű pilóta de vannak nála jobbak.
zolee14512-07-2005 14:31:56 // 2485
inkább Montoya...
amúgy meg a korábban leírtak miatt nem vagyok annyira egyik versenyzőnek sem a szurkolója, hogy feliratot tegyek a kocsimra. Elég rá a kélgyó!
az meg szerintem butaság, hogy ferrari matricát tegyek rá! Ez egy Alfa, és így van jól ahogy van!:)
Nem, de tegyél rá egy Go Kimi Go ! feliratot. :)
Red Bull-os belépősök figyelem !!!
Csütörtökön lehet menni bokszot látogatni !!!
zolee14512-07-2005 14:18:56 // 2482
de ugye nem kell eladnom az Alfámat, ha mégsem lettem az elmúlt pár órában Ferrari fan? :)))
Minardinál elég erős érdek, hogy olaszok. Ennél erősebb nem volt Zsolti sem. A Scuderia-nak pedig kötelező szurkolni. Aki nem az olyan mint egy Gófon a Ferrari matrica ..... :)))
zolee14512-07-2005 13:13:09 // 2480
régebben még a Mclarennek szurkoltam, de nem a Mclaren miatt, hanem Senna miatt! Aztán Senna ment a Williams-hez, és én maradtam Senna drukker. Aztán Sennával sajnos történt ami történt, én meg "maradtam" a Williamsnél, bár azóta nem igazán drukkolok csapatnak, sőt 94 után azt gondoltam hogy F1-et sem nézek többet. Aztán feltűnt Montoya, még a Cartban, sőt F3000-ben, és ő volt az aki mentalitásában hasonlított Sennára (szerintem). Most sem igazán érdekel egyik csapat sem, csak van pár versenyző akit szeretek nézni ahogy versenyez.
Nem hiszem, hogy összefügg az Alfák szeretete a Ferrari F1 csapat, és Schumák istenítésével!:)
Elismerem, hogy MS jó pilóta, de nem Isten, és ha kicsit kevesebbszer nyer, kicsit kevesebb kivételezéssel akkor talán még kedvelném is, de ebbe nem érdemes belemenni, mert Ti úgyis azt mondjátok, hogy ez nem így van, én meg szintén hajtom a magamét...
Most kapaszkodjatok meg! A kedvenc sportkocsim az 575 Maranello, beleértve az újabb Ferrarikat is! Szerintem azt úgy eltalálták, hogy jó sokáig nem fognak olyan szép autót csinálni! Még a Ferrari sem!:)
joe7512-07-2005 12:58:21 // 2479
Nem is értem hogy egy igazi alfás hogy szurkolhat másnak mint a Scuderia? Még ha esetleg a Minardinak...bár azért ahhoz kéne valami erős érdek. :)
De mindenki más ellenség!!!! :)) Főleg a buzi mekláren.:)
"ugye csak félre értem"
Stimmel. :))))) Félreértésből jó vagy, takarításból nem biztos.
zolee14512-07-2005 12:55:54 // 2477
már van egy takarító??? ugye csak félre értem, hogy az asszonnyal poénkodsz? ;)
Fénykép nem feltétlenül szükséges de kétségtelenül előnyt jelent a vörös beállítottság. Ha ez nincs akkor kompenzálható a tárcában fellelhető összeggel. :)
zolee14512-07-2005 12:54:42 // 2475
köd az nincs:)
mint márka szeretem a Ferrarit, mint F1 csapat nem igazán szimpatikus. Az eredményesség egy másik kérdés, az nem képezheti vita tárgyát...
Már van egy takarító, ha tőle jobb vagy és olcsóbb akkor jöhetsz. :)
joe7512-07-2005 12:49:08 // 2473
A vörös köd mindenképp szükségeltetik. :)) Akik a csillagra esküdnek azok minden körülmények között ős ellenségnek tekinthetők! :)
zolee14512-07-2005 12:45:55 // 2472
gondolom csak olyanok jöhetnének számításba akik az irattárcájukban Schumák fényképét hordják...:DDD
zolee14512-07-2005 12:44:46 // 2471
na szép! még nincs is csapatod, de már kizársz belőle!
Attól tartok nem férnél be a csapatba. :( Sajnálom.
zolee14512-07-2005 12:33:02 // 2469
ha csinálsz egy F1-es csapatot akkor igen!:)
Még a végén könyörögni fogsz, hogy takaríthass .... :)
zolee14512-07-2005 12:09:45 // 2467
"A váltóm már megvan hozzá"
Hűű, itt nagyobb a baj mint gondoltam! Úgy látom saját F1-es csapatnál akarsz vezetni! :)
Küzdök !!!! A váltóm már megvan hozzá .... jöhet a szagember is. !:)
zolee14512-07-2005 11:59:13 // 2465
a hitből ki tudlak ábrándítani, ha viszont kűzdessz is érte akkor ide már "szakember" kell! :DDD
Az ellen drukkerek meg délibátot ....
Ne ábrándíts ki ebből a hitemből mert akkor miért küzdök nap mint nap .... ?
zolee14512-07-2005 11:28:43 // 2462
kicsit félve, de magamra vállalom a felelősséget. Gondolom eddig sok barátod, és rokonod csak halogatta a válaszadást, úgyhogy én most magamra vállalom ezt a terhet. Szóval eljött az idő, hogy kimondjuk: Sele, Te már nem lehetsz F1 világbajnok! :)))
Ezek szerint belőlem szerinted már nem lehet autóversenyző? Le kéne adnom pár kilót? ;-)
"nehezen hihető, hiszen a fene tudja hány versenyt nyertek meg pont a taktikával... "
A megnyert VB-k száma egyéni és csapat is mind-mind az általd említett "pont taktikával" sikerült. Nekem pedig meg kéne keresnem a gyógyszerem vagy a piros kapszulát.
joe7512-07-2005 10:43:21 // 2459
az érem két oldala. :)
zolee14512-07-2005 10:41:56 // 2458
az elvakult drukkerek meg nem látják a fától az erdőt:)
zolee14512-07-2005 10:39:09 // 2457
Te nem, és én sem, sőt, ha a 9 éves Julikát elrángatjuk a Barbie baba mellől ő sem. A "szinte bárki" alatt azt értem, hogy bárki akinek ez a szakmája, vagyis autóversenyző!:) A szinte pedig azért van ott, mert léteznek Alex Yoong-ok is!:)))
joe7512-07-2005 10:37:10 // 2456
Az ellenszurkolók mindig összeesküvés elméletet gyártanak. Ezt biztos Ron Dennistől tanulták! :))
zolee14512-07-2005 10:36:43 // 2455
nehezen hihető, hiszen a fene tudja hány versenyt nyertek meg pont a taktikával...
"ez nem egészen van így: Frank Williams szerint a legjobb autóval szinte bárki tud vb-t nyerni, "
Akár én is? Kötve hiszem.
De akár az is lehet, hogy próbálkoztak valami újat kitalálni ami nem jött össze. Akár ez is megfordulhatna a fejedben. :(
zolee14512-07-2005 09:23:45 // 2452
nem foglaltam állást egyik módszer mellett sem, és nem is hiszem hogy valamelyik csapatvezető pont az én tanácsaimra várna, csak azt akartam mondani, hogy a Ferraritól nem idegen, hogy RB-t bármilyen pozícióban feláldozzák, ha ezzel akár 1 ponttal többet szerez MS.
ÉN szívesen lennék a Ferrarinál 2. számú pilóta, sőt takarító is, de egy IGAZI versenyző nem hinném, hogy ezt szívesen vállalná fel. Ezért nem nézem sokba RB-t.
Tom1212-07-2005 09:09:49 // 2451
Frank Williams-nél meg az összeférhetetlen Patrick Head, aki senkivel sem tud kijönni hosszabb ideig... Meg is van az eredménye./BMW-out/
Ezt már Prost is mondta, hogy egy idomított majom is tudna VB-t nyerni "olyan" autóval, de ezt azért kipróbálnám, meg azt is, amit joe_156 már lejjebb említett, hogy milyen köröket menne a ferrari Michelineken. ...csak a "hecc" kedvéért...:)
joe7512-07-2005 09:06:53 // 2450
Meg is nézheted hogy amióta nem hajlandó Williams sokat fizetni egy pilótáért hény VB címet szerzett? Mert a Prost, Mansell érában jól ment, gondolom Senna-ért sem keveset szurkolt le, Hill volt az aki relatíve olcsón lett VB, Villeneuve sem az az olcsó pilóta. És 97 óta szia is van a VB címnek.
Ha neked lenne csapatod, Te mit tennél hogy sikeres legyél? Mert egy dolog nem vonható kétségbe. Az elmúlt 10 évben a Ferrari volt a legsikeresebb csapat, győzelmek számát, pole poziciót, VB címet vagy bármit figyelembe véve. És igen RB valóban beáldozta magát a 2. helyért. De vajon a Farrari nélkül győzhetett volna annyiszor? lehetett volna VB 2.? Mert azt gondolom hogy sem a Jorban-ban, Sem a Stewart Ford, vagy Jaguár, vagy Red Bull racing, csapatnál nem hiszem. Sőt látván az elmúlt 5 évet sehol sem rughatott volna labdába. Csak a Ferrarinál! Ennek inkább örülnie kéne.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
901
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?