Forum >> Forma-1
zolee14514-07-2005 12:48:43 // 2558
útálom az olyan progikat amik többe kerülnek mint egy cd ára:)))
na nem offolok tovább
joe7514-07-2005 12:45:31 // 2557
Az már fizetős. De nem néztem mostanában. Egész már dolgok kötoik le az időmet.....:((
zolee14514-07-2005 12:43:52 // 2556
rosszul látod:)))
OFF LFS alpha-ról mit tudsz? az már fizetős móka? ON
joe7514-07-2005 12:40:19 // 2555
frigy lesz ebből én már látom.:)))))
Akkor még egy dolog amibe 1@ értünk. Lassan meg is kedvellek. :)))))
Mindenki magából indul ki ! Bi bi bííííííííííííííííííííííííííí :)
joe7514-07-2005 12:22:36 // 2551
Rohanok! Te meg a dieselesbe! :)
Most nem olvasom vissza ki mikor és hol írta, hogy eltúlozzák. De, hogy elbaszták az TÉNY !!!
Ti didididi. Szolgálati közlemény !!!
JOE, NÉZZ MAJD ÁT A MÁRKASZERVIZES TOPIC-BA GARIS FUTÓMŰ ALKATRÉSZEKRŐL VAN SZÓ ! Gondolom érdekel.
2004-ben egyértelműen rosszabb volt a Michelin. Szerintem a szezonzárón sem ÖNERŐBŐL kapták el a Ferrarit, hiszen ahogy írtad már mindegy volt nekik. A Ferrari magasan xart bele mi lesz a végredmény.
A gond az, hogy Imola óta Mihály elfelejtett mászni mert mindig ott van egy Trulli. :) Trulli nélkül 1-2 helyett biztosan előrébb lehetett volna Ő is és Kimi is.
zolee14514-07-2005 12:15:29 // 2547
ha szar hírt kapunk a postást haraptatjuk meg a pitbullal :)))
joe7514-07-2005 12:14:30 // 2546
de nekem címezted vazze! :)
zolee14514-07-2005 12:13:31 // 2545
a többes szám Ferrari szurkolót jelent, nem konkrétan joe_156 :)
joe7514-07-2005 12:11:06 // 2544
Én nem mondtam hogy Indy-t eltúlozták. Inkább egyszerűen elbaszták. sajnálatos, de ez van. Viszont az csak 1 futam, a 19-ből. belefért.
zolee14514-07-2005 12:07:33 // 2543
amikor azt mondja a Michelin, hogy életveszélyes Indyanapolis-ban a gumi, és ne versenyezzenek a Michelines csapatok akkor nem hisztek neki, ááá, csak kamuzik, felfújja a dolgot.
ha olyat mond ami nektek tetszik akkor 100%-osan igaza van. Ha a Ferrari Michelinnel menne nem lehetne megverni...
hogy lett a veszélyt eltúlzó Michelin főnökből hirtelen az F1 leghitelesebb figurája???:)))
joe7514-07-2005 12:06:51 // 2542
Talán 2004-ben nem, de 2003-ban mindenképp! Sírtak is a csapatok rendesen.
Inner Circle14-07-2005 12:04:27 // 2541
Na, ott Düskakárki egyértelműen hazudott! Nem kell érvelnem, a futamok beszélnek helyettem: a Michelinek 2004-ben ÖNERŐBŐL kizárólag a szezonzárón tudták elkapni a Ferrarit, amikor azoknak már teljesen mindegy volt, addig egyértelmű volt a recept: időmérőn jobbak voltak, aztán a futamon egy-két kör után a béka segge alá estek, míg a Bridge egyre jobb és jobb lett, ez tagadhatatlan (emlékszik valaki, hogyan mászott rá Mihály Buttonra Imolában?)... Nem hiszem el, hogy valaki 2004-ben a Michelint tartsa jobbnak...
joe7514-07-2005 11:55:37 // 2539
Támadták a csapatok a Michlein-t a Ferrari fölénye miatt, mire a Michlei főnök válasza az volt, "ha a Ferrari is a Mi gumiainkat használná, akkor többé nem lehetne versenyről beszélni" magyarul az hogy néha meg tudták fogni a vörösöket, főleg azért volt mert a Michlein annyival jobb hogy kompenzált valamennyit a többi autó gyengeségéből.
Na azt a hsz-t meg is jelölöm az unokáim számára akik mint azt IC jóindulatúan kívánta III-as szívó Golffal fognak menni a keresztelőre.
"De akkor is kitartok a véleményem mellett! "
A "csak" típusú válaszra nem lehet mit mondani. :( Természetesen Ők a hibásak mert "háttérszövetségben" mindent ledumáltak.
Javítottam:
A királyi többes a csapatokra vonatkozott és nem az "eseményekre". :) mert ugye a csapatok nyavalyogni szoktak és nem nyavalyogni szoknak. :))
Isten éltesse Gasparics tanárurat a család nyelvtanárát !!!
A királyi többes a csapatokra vonatkozott és az "eseményekre". :) mert ugye a csapatok nyavalyogni szoktak és nem nyavalyogni szoknak. :))
Isten éltesse Gasparics tanárurat a család nyelvtanárát !!!
Boxkiállások előtt? Mármint a versenyen?
Gondold le, milyen jelentősége van a "spórolásnak" ha az időmérő után is odaszolnak, hogy a levezető kört milyen módon tegye meg. Összességében ez a szabály módosítás megrázta a mérnököket minden szempontból. Kicsit fáj, hogy még ki sem heverik a változások okozta sokkot és máris jönnek az új szabályok. De ez most úgy tűnik nem a Ferrari ellen szól .:)
Más, Toyota V8. 3mp-el lassabb mint Ralf körideje a V10-el. Muhaha ... :) Még a végén gyorsabb is lesz az F1. :))
Inner Circle14-07-2005 11:39:43 // 2534
Jó, akkor még csak azt áruld el, hogy még ha fel is tesszük hogy Indyben a lehető legmocskosabb módon viselkedtek a Michelines csapatok, akkor is marad a tény hogy ilyen eset még egyetlen se volt az F1 történetében, akkor ebből az egy példából miért következik hogy "nyavalyogni szoktak"? :D
Inner Circle14-07-2005 11:38:01 // 2533
Hát az valóban nagy élmény, mikor bekapcsolják a tím rédió-t, és az ember azt hallja: "Wááássshhhh, kármassshhh dússhhhjú viivásshhhhra ssshhhgenn, ssshhhkenjúdúdet?" Ilyen pillanatokban nem szívesen lennék kommentátor :D
zolee14514-07-2005 11:37:31 // 2532
ebben teljesen igazad van! De akkor is kitartok a véleményem mellett! Ezt a helyzetet a Ferrari és a Bridgestone "háttérszövetsége" idézte elő. Nem kell sírni, tessék tesztelni, korlátozás nélkül, csak úgy "sportszerűen"ahogy az Ferrariéknál menni szokott...:)
Ezt Tőled tanultam:
.
Inner Circle14-07-2005 11:36:18 // 2530
Pedig elég jól látszik, hogy spórolnak a vassal a boxkiállások előtt. Az első két körben helyezkednek, aztán beindul a vonat, és a boxkiállásig csak az igazán kínálkozó helyzeteket kóstolják be. (MS ebben igazán nagy mester, a legjellemzőbb talán 2000 Suzuka és 2004 Magny-Cours, de általában véve is jó szokott lenni a Ferrari taktikája. M-C-t azért hoztam fel, mert ott Jean Todt kereken meg is mondta, hogy a taktikát úgy rakták össze hogy MS-nek ne kelljen a pályán megelőznie Alonsót. Csak abban a pár körben nyomta, amikor a taktika miatt kellett.)
Kimi az Európa GP-n elég hülye volt, meggyőződésem hogy azt az autót MS az első helyen hozta volna be (ld. 2003 Kanada), de talán még Alonso is.
Asszem WG volt aki elkapta a szöveget. Lehet, hogy nem értette hundred pörcent mint mondanak mert elég zajos volt de kitalálta miről mehet a diskurzus. :)
Inner Circle14-07-2005 11:32:34 // 2528
Indy nem jó válasz :)
Inner Circle14-07-2005 11:32:17 // 2527
Úgy értem, hogy ezt közvetlenül lehetett látni-hallani a közvetítésen, nem kellett szakirodalmat bújni hozzá. Sőt asszem Sepangban valami kulturált kommentátorok voltak és lekagylózták a dolgot :-)
A választ tudod, nem akarom újra feleleveníteni a már agyonrágott csontot. Ha elfelejtetted olvass vissza. :)
Inner Circle14-07-2005 11:30:39 // 2525
"A kocsikban több féle program is található a motor vezérlésére vonatkozóan (ezt akarják betiltani) azt a versenyző tudja állítani és nem távirányítással állítják."
Tény. Egyébként 2000 környékén drasztikusan (nagyságrenddel!) csökkentették a motorvezérlő elektronika lehetőségeit (az úgynevezett kennfeld-et). A McLarennek például ez se jött akkor túl jól, hiszen a Mercedes motor azelőtt verhetetlen volt, amiben a kifinomult vezérlésnek is része volt.
Egyetértünk, neked lehet, hogy nem de a csökkent képességűeknek mint én bizony tovább gondolásra van szükségem. :)
A szabályok megváltoztak. A korábbi adatok nyilván nem 100%-ig használhatóak de az is lehet, hogy egyenesen a kukába landoltak.
Gondolj bele, a helyzet nem ugyanaz mint tavaly. Akkor régen nem változtatott szabályok szerint teszteltek és fejlesztettek. Tavaly előtt is voltak problémák a tapadással. Idő ÉS KM kellett hozzá de megoldották.
Most új szabályok vannak. Teljesen egyértelmű, hogy több futott km-re van szüksége egy gumi gyártónak és a csapatnak, hogy az új szabályok okozta változásokra reagálni tudjanak. Rövid távon a kevesebb km alatt gyűjtött több féle tapasztalat és adat biztosan jobb mint a rövid távon szerzett egy fajta szempont.
Inner Circle14-07-2005 11:26:55 // 2522
"Aki sírni szoktak azok a Michelin-es csapatok. Képesek hülyét csinálni magukból és rögtön mutogatni a gumi gyártóra ha valami nem stimmel ahelyett, hogy a probléma megoldásával foglalkoznának."
Mikor is volt ilyen?
Inner Circle14-07-2005 11:26:16 // 2521
"Ha tovább gondolom azt amit írsz. Lehetséges, hogy versenyközben egy-két körre engedélyezik, hogy még egy 1000-s rádobjon a motorra pl. akkor ha valaki meg akarja előzni (ilyen nincs) vagy utol kell érnie valakit vagy egy-két mp. be kell gyűjteni."
Ehhez nem is kell továbbgondolni semmit, csak meg kellett nézni a sepangi nagydíjat. Teljesen jól lehetett hallani, amikor DC loholt Massa után és előzéssel próbálkozott, hogy a rádió azt kiabálta: "Push the button, David!" Valószínűleg nem Jensonra gondoltak :-) Nem titok, hogy gombnyomással növelni lehet a motor teljesítményét. A boxban látták hogy a motor remekül bírja és nyugodtan terhelhetik még. (Egyébként asszem pont ezen a pályán mondták Fisichellának, hogy egy bizonyos kanyart egy másik sebesség-fokozatban vegyen. A háttér természetesen ugyanaz: a mérnökök látták a telemetrián, hogy a motornak jobban esne a másik fokozat.)
zolee14514-07-2005 11:19:50 // 2520
ha elolvasod a nyilatkozatokat rájössz, hogy folyamatosan panaszkodnak, hogy egy csapat nem nyújt annyi teszteredményt, mint több élcsapat.
nem azt mondtam, hogy a Ferrari szidja a Bridgestone-t. Közösen szidják a helyzetet! :)
"akkor is ők idézték elő azt a helyzetet ami miatt most szenvednek, és panaszkodnak, mert bizony panaszkodnak!"
Ha elolvasod a nyilatkozatokat soha nem panaszkodnak a gumikra egyértelműen és csak azokra. Minden esetben a teljes csomagra vagy azok rész elemeire illetve azok nem megfelelő együttműködéséra. Jó, Motezemolo 1x odapörkölt de Ő inkább marketing szempontból nézi a TV-t.
Egyébként a verseny előtt MS nyilatkozta a német RTL-nek, hogy Ő nem bánja a mostani eredményeiket. E miatt nem stresszelnek, ez általában így van 1x fönt 1x lent. Nem esnek kétségbe nem kapkodnak majd ha más nem is az idő majd mindent megold. Itt egy kicsit a jövő évre is gondolot szerintem.
Aki sírni szoktak azok a Michelin-es csapatok. Képesek hülyét csinálni magukból és rögtön mutogatni a gumi gyártóra ha valami nem stimmel ahelyett, hogy a probléma megoldásával foglalkoznának.
zolee14514-07-2005 10:56:20 // 2518
akkor legyen a megtett km, de akkor is ők idézték elő azt a helyzetet ami miatt most szenvednek, és panaszkodnak, mert bizony panaszkodnak!
amíg nyertek nem volt baj, hogy kiváltságosok a japánoknál, most hirtelen gond hogy nincs másik élcsapatuk. Azért kíváncsi lennék hogy ha a Mclaren vagy a Renault holnaptól Bridgestone gumival menne megkapná-e azt a kiszolgálást amit a Ferrari megkap, vagy csak bezsebelnék a plussz tesztadatokat, hogy a Ferrari megint az élre kerüljön. szerintem az utóbbi, és ezért nincs élcsapata (most már egy sem :) ) a japánoknak...
Ha tovább gondolom azt amit írsz. Lehetséges, hogy versenyközben egy-két körre engedélyezik, hogy még egy 1000-s rádobjon a motorra pl. akkor ha valaki meg akarja előzni (ilyen nincs) vagy utol kell érnie valakit vagy egy-két mp. be kell gyűjteni. Nos ez esetben is "természetesen" echte Forma 1-ről beszélünk ahol a vezetési tudás számít és nem a taktikai. Még jó, hogy a Ferrari most sehol sincs még a végén ők lennének a hibásak a mesterkedésért pedig a többiek nem is ugyazt csinálják. Mondom én ezt kicsit cinikusan, egyik kutya másik eb. A győzelemért mindeki mindent megtesz a szabályokon belül szal ne mondja senki, hogy az egyik jobban érvényesíti a verseny szellemet mint a másik .....
Ők arra hivatkoznak de inkább múlt időben, hogy a megtett km-k alapján a Brigestone-nak kevesebb lehetősége marad tesztelni mivel az most csapatonként szabályozott.
Hat autó fut Brigestone-al és 16 Michelin-en a kettő között óriási különbség van. Azt se felejtsd el, hogy a 16 autóból 4 éllovas a és a többiek is megelőzik a Jordan-t és a Minardit. Közel sem ugyanazok a feltételek és közel sem tudhat olyan paramétereket produkálni egyedül a Ferrari mint a 4-6 Michelin-es csapat.. Ennek ellenére a Ferrari kitart a Brigestone mellett ami jó de egy kis idő kell mire újra össze kapják magukat. Mindenesetre vállalják a döntésüket és nem kezdenek rögtön más gumiban gondolkodni ha éppen nem megy a szekér.
zolee14514-07-2005 10:26:26 // 2515
erre csak azt tudom mondani, hogy valamikor régen a Ferrari és a Bridgestone szövetséget kötött, és azt mondták, hogy úgy a leghatékonyabb a munka, ha csak egy valakire koncentrálnak, nem aprózzák el magukat a sok csapat többféle elvárása miatt. Na most pont erre hivatkoznak, hogy ez mekkora hátrány a Ferrarinak. Régebben az volt az álláspont hogy ez a záloga a vb cím megnyerésének. Kedves Ferrari! Tessék következetesnek lenni!!!
:)
joe7514-07-2005 10:17:20 // 2514
Egyértelműen látszik, hogy nem pörögnek akkorát a motorok mint az edzésen, valszeg azért mert az időmérős edzésen futott tempót nem bírtnák a vasaka vagy inkább a gumik.
Pont ez a lényeg. De nem azért nem pörögnek annyit mert a versenyző spórol ugye azért ez tiszta. Pontosan azért nem pörög annyit mert nem hagyják annyit pörögni. A versenyző ugyan úhgy áll a gázon csak a motor gyengébb kissé, pont azért mert ki kell bírnia két teljes versenyhétvégét. Ebbe belefér egy -egy gyors kör. Jó példa erre a tesztpilóták körei mondjuk pénteken vagy szombaton. Gondoljunk csak bele de La Rosa köridejeire. Messze a legjobbak. Miért mert oda van adva a teljes kraft a motornak. Annak mindegy, a 3. autó csak tesztel, akár minden héten motort cserélhetnek benne. Nem az van hogy de La Rosa ugyanolyan bika autóval ennyivel gyorsabb mert akkor minden csapat térden állva könyörögne neki hogy náluk versenyezzen. De ugye ez a veszély nem áll fent. :))
"Ez a harmada sincs tudom, hogy nem pontos szám ( :) ) de ha ebbe akarnék (igen akarok) belekapaszkodni akkor azt mondanám, hogy a ferrari 1 csapat x tesztkilométerrel, a Michelinesek vannak 7-en "x" szorozva 3-mal tesztkilométerrel. szerény számításaim szerint a Ferrari több mint kétszer annyit tesztel mint a Ferrari egymaga. Ugye a Michelinnek 7 partnere van, a Bridgestone-nak meg csak 1 partnere, meg még két csapat kap abból a gumiból...:)))"
Kilóméterben lehet, hogy a szerény számításaid szerint igazad van. De biztosan nem lehet össze gyűjteni annyi tapasztalatot, több féle adatot 1 fajta autóval mint 7-el. Mégha kevesebb is a megtett km a 7 csapat esetében. Nyilván az 1 autót jobban fel lehet készíteni azokra a helyzetekre amelyek normál körülmények között várhatóak. Ezzel szemben a 7 csapatot nehéz egyenként 100% kiszolgálni ellenben sokkal inkább több a szélsőség a 7 csapat esetében amelyek azért hasznosíthatóak lehetnek mások számára is. Itt most egyértelműen a Michelin egy jó átlagos gumit hozott össze ami sokak számára megfelelő. Átlagos alatt itt azt értem, hogy mindenki számára elfogadható.
zolee145-nek abban igaza lehet, hogy a versenyen spórolósabban vezetnek mint az időmérőn. Egyértelműen látszik, hogy nem pörögnek akkorát a motorok mint az edzésen, valszeg azért mert az időmérős edzésen futott tempót nem bírtnák a vasaka vagy inkább a gumik. Kimi esetében ez inkább a vasnak tudható be és nem a guminak. A Ferrari esetében már vegyesek az érzéseim. Az autó műszaki állapotával és annak teljesítményével kapcsolatban is lehetnek kételyek. Taktikai változtatásokkal próbálkoznak, új aero csomagokkal (Silverstone-ban is láthattuk). A motorral kapcsolatban nincsenek ilyen hírek szal valószinű, hogy a kutya az aerodinamika és a gumi párósítása körül van elásva. Ez látszódott is most MS látványosan jobb volt a kigyorsításkor és lassabb a kanyarokban mikor is Kimi megérkezett rá illetve Kimi sokkal szűkebben tudta venni a kanyarokat.
Verseny közben nem pörögnek akkorát mint az edzésen és az utolsó körökben még akkorát sem mint versenyközben. A kocsikban több féle program is található a motor vezérlésére vonatkozóan (ezt akarják betiltani) azt a versenyző tudja állítani és nem távirányítással állítják. Valamelyik elmúlt versenyen el is hangzott talán a Renault-nál, hogy nyugodtan használhat "durvább" programot bizonyos helyeken mert bírja a vas. Váltani akkor váltanak mikor felvillan a fény az orruk előtt. Nyilván akármilyen programot is használnak a pliták padlót nyomnak csk az nem mindegy meddig nyomhatja a padlót. Időmérő után nem lehet az autóhoz nyúlni ezért többen a verseny közben a takolásnál állítanak főleg a első vezetőszárnyak dőlésszögén.
Kimi és Európa nagydíj, úgy tűnik hiányzoni fog neki az ott elbukott pontocskák száma. :( Szal lehet bátor, gyors de nem lehet felelőtlen (az volt) és gondolkodnia kellett volna mi a jobb neki a VB szempontjából.
zolee14514-07-2005 09:08:26 // 2511
de, komolyan gondoltam, maximum nem értünk egyet :)))
joe7514-07-2005 09:02:48 // 2510
zolee.
Hidd el hogy ezek a versenyzők egy féle képpen tudnak autót vezetni. full gázon. Amit az autó szól alattuk. Tudod mikor spórólnak? A verseny utolsó szakászában amikor letudták utolsó kiállásukat, és sok sok mp.-re vannak az elöttük, mögöttük autózótól. De addig nem. Kitolják az autóból amit lehet. Csak a versenyre kevesebb a kraft.
Láttuk Kimi Európa nagydíjon elszenvedett balesetét. Már 10 körrel elötte is látszott hogy a vibráció bizony elég nagy a jobb első keréknél. És nekiállt spórolni? A fenét. Ott loholt Alonso mögötte, Ő meg leszarta, hogy az életével, vagy mások életével is játszik ( Pl. Button ). Tolta ahogy és ameddig bírta. El tudod Te azt képzelni hogy ez a srác a verseny kezdeti szakaszában spórol az autóval? Ugyen ezt nem gondolod komolyan.....
zolee14514-07-2005 08:53:26 // 2509
"szerény számításaim szerint a Ferrari több mint kétszer annyit tesztel mint a Ferrari egymaga"
na ez egy szar mondat lett, szóval helyesen így hangzik: szerény számításaim szerint a Ferrari több mint kétszer annyit tesztel mint a Michelines csapatok egyenként.
néha még a legnagyobbak is hibáznak...én meg pláne:)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
537
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?