Forum >> Forma-1
pb_20-07-2010 13:39:47 // 87581
127_sud kolléga úr már leírta, hogy mi törTnt, de nM tudott mNni SőbN. Lásd 85 Monaco, és még néHny futam.
Kazes☻20-07-2010 13:34:10 // 87580
Kazes☻20-07-2010 13:31:46 // 87579
A meteorológusok előrejelzései szerint esőzésekre lehet számítani a hétvégén megrendezésre kerülő Német Nagydíjon.
Kazes☻20-07-2010 10:56:50 // 87578
"Piquetet a Hungaroringen felejtette a csapat
A jövő héten már 25. alkalommal kerül megrendezésre a Magyar Nagydíj. Az elmúlt negyed évszázad számos izgalmas pillanattal örvendeztette meg a száguldó világ szurkolóit. Ezért néhány mondatban felelevenítenénk egy-két ilyen momentumot.
Még ma is sokan emlékeznek arra, amikor Nelson Piquet és Ayrton Senna vívott nagy csatát az elsőségért az első Magyar Grand Prix-n, és azt is sokan maguk előtt látják, hogy akkor még a célegyenes utáni bukó nagykanyarban Piquet kifékezte Sennát és sikerült megelőznie és ez egyben a végső győzelmet is jelentette a brazil háromszoros világbajnok számára. Egy évvel később ismét Piquet nyert, és engedjenek meg itt az újságírónak egy személyes visszaemlékezést.
A szabad- illetve az időmérő edzésen igen sok technikai gonddal küzdött Piquet, olyannyira, hogy eleve nem számított arra, hogy sikerül végigmennie a versenyen. Aztán az autó valahogy magára talált, és másodszor is őt intették le a magyar versenyen. Ám a csapat sem számított arra, hogy brazil versenyzője végig tud menni e viadalon, ezért összepakoltak és szinte egyedülálló példaként elhagyták a Hungaroring helyszínét és Piquet, amikor befutott a célba, egyedül maradt a csapat tagjai közül. És itt történt az az eset, amire írtuk, hogy egyedülálló. Akkor még az újságíró a csapatokhoz közel parkolhattak, és beszálltam az autómba és elindultam volna a pályára, amikor azt vettem észre, hogy hirtelen kivágódott az autóm hátsó ajtaja és ketten beültek. Amikor hátranéztem, akkor vettem észre, hogy Piquet beült egy magyar taxisofőrrel az autómba. Náluk volt a győztesnek járó tiszteletdíj, és a taxis arra kért, hogy vigyem ki őket az autójához, mert nem engedték be, amikor kihozta a szállodából a brazil világbajnokot. Így én fuvaroztam ki őket a pályáról.
A másik felelevenítendő történt az, amikor Mensel elvesztette a kerékcsavarját, amelyet a csapat rosszul rögzített, és ennek köszönhetően vezető pozícióból kellett kiállnia a versenyből. Arra is sokan emlékeznek még, hogy Schumacher 2001-ben már Magyarországon ünnepelhette a világbajnoki győzelmét, öt futammal a sorozat lezárása előtt, és szinte szállóigévé vált Palik László azon mondata, hogy Hová tűnt, Damon Hill? 1997-ben a világbajnok angol pilóta, egy kiscsapathoz, az Arrows-hoz igazolt és döbbenetesen jól ment a Hungaroringen, és csak az utolsó körben meglepetésre nem ő futott át a célvonalon elsőként, és ekkor mondta Palik László, hogy de Hová tűnt, Damon Hill? A verseny után kiderült, hogy technikai problémák miatt az autója lelassult, és ezért nem tudott nyerni.
Egyébként a 25 év alatt Piquet kétszer, Ayrton Senna háromszor, Hill kétszer, és Villeneuve kétszer, Schumacher négyszer tudott nálunk nyerni. És érdekességképpen a kétszeres világbajnok, Fernando Alonso Magyarországon aratta élete első futamgyőzelmét.
Amikor arról volt szó, hogy a vasfüggönyön túl rendeznek Forma-1-es viadalt, igen érdekesen alakult a magyar verseny története. Az akkori információk szerint, Bernie Ecclestone Moszkvában szerette volna megrendezni az első keleti blokkban rendezendő Forma-1-es viadalt. Ám a pálya kijelölésének vitája ezt nem tette lehetővé, ezt követően a Brazíliában élő Rohonyi Tamásnak köszönhetően felmerült, hogy mi lenne, ha Magyarország lenne az első szocialista országban rendezendő Forma-1-es viadal házigazdája. A legendák szerint Ecclestone Moszkvából Budapestre repült, ahol az Interkontinental Szállóban került sor, mondhatni egy titkos megbeszélésre, amelyen Nádasdi János, az Autóklub sportosztályának vezetője, Dávid Sándor, az ismert autós újságíró, valamint a sporthivatal külügyi osztályának helyettes vezetője és Rohonyi Tamás vett részt. Az itt elkezdett megbeszélések később tovább folytatódtak, ám majdnem nálunk is megszakadtak a tárgyalások, mivel a sok baleset miatt Eccleston úr utcai pályákat akart kialakítani Budapesten. Felmerült, hogy az akkori Rudas László utca valamint az állatkerti út és a Dózsa György úton alakították volna ki a pályát, ezt akkor elvetették, később pedig a Népliget merült fel leendő pályaként. Ez sem tetszett az akkori úgy tűnik fővárosi vezetőknek, és ezután került sor a mostani pálya helyszínének az elfogadására. Állítólag, hogy lassítsák a versenyeket visszatérve még a Forma-1 balesetei miatt Ecclestone úr állítólag egy szalvétára vázolta fel a Hungaroring pálya vonalát. Ez már el lett fogadva ez a helyszín, és rohamtempóban fel is épült a Hungaroring az egyik legkedveltebb pályája lett azóta a versenysorozatnak, ám volt olyan időszak, amikor rezgett a léc a pálya jövőjével kapcsolatban, de a magyar fél tárgyalási készsége és Ecclestone támogatásának köszönhetően mindig meg lett hosszabbítva, hogy nálunk rendeződjön a Forma-1-es verseny. És így már 25-ször bőgnek fel a motorok augusztus 1-jén, hogy eldöntsék, ki a leggyorsabb Magyarországon.
Igen érdekesen alakul az idei küzdelem, hiszen óriási csatában van egymással a Red Bull-os társaság, továbbá a McLaren-esek is egyre gyorsabbak Hamiltonnal az élen, és Button is már sikeresen szerepelt az idén. Az egyik legtechnikásabbnak tartott magyar pályán majd kiderül, hogy ki tud a legjobban alkalmazkodni ehhez a sok kanyaros magyar ringhez. " - F.M.
A jövő héten már 25. alkalommal kerül megrendezésre a Magyar Nagydíj. Az elmúlt negyed évszázad számos izgalmas pillanattal örvendeztette meg a száguldó világ szurkolóit. Ezért néhány mondatban felelevenítenénk egy-két ilyen momentumot.
Még ma is sokan emlékeznek arra, amikor Nelson Piquet és Ayrton Senna vívott nagy csatát az elsőségért az első Magyar Grand Prix-n, és azt is sokan maguk előtt látják, hogy akkor még a célegyenes utáni bukó nagykanyarban Piquet kifékezte Sennát és sikerült megelőznie és ez egyben a végső győzelmet is jelentette a brazil háromszoros világbajnok számára. Egy évvel később ismét Piquet nyert, és engedjenek meg itt az újságírónak egy személyes visszaemlékezést.
A szabad- illetve az időmérő edzésen igen sok technikai gonddal küzdött Piquet, olyannyira, hogy eleve nem számított arra, hogy sikerül végigmennie a versenyen. Aztán az autó valahogy magára talált, és másodszor is őt intették le a magyar versenyen. Ám a csapat sem számított arra, hogy brazil versenyzője végig tud menni e viadalon, ezért összepakoltak és szinte egyedülálló példaként elhagyták a Hungaroring helyszínét és Piquet, amikor befutott a célba, egyedül maradt a csapat tagjai közül. És itt történt az az eset, amire írtuk, hogy egyedülálló. Akkor még az újságíró a csapatokhoz közel parkolhattak, és beszálltam az autómba és elindultam volna a pályára, amikor azt vettem észre, hogy hirtelen kivágódott az autóm hátsó ajtaja és ketten beültek. Amikor hátranéztem, akkor vettem észre, hogy Piquet beült egy magyar taxisofőrrel az autómba. Náluk volt a győztesnek járó tiszteletdíj, és a taxis arra kért, hogy vigyem ki őket az autójához, mert nem engedték be, amikor kihozta a szállodából a brazil világbajnokot. Így én fuvaroztam ki őket a pályáról.
A másik felelevenítendő történt az, amikor Mensel elvesztette a kerékcsavarját, amelyet a csapat rosszul rögzített, és ennek köszönhetően vezető pozícióból kellett kiállnia a versenyből. Arra is sokan emlékeznek még, hogy Schumacher 2001-ben már Magyarországon ünnepelhette a világbajnoki győzelmét, öt futammal a sorozat lezárása előtt, és szinte szállóigévé vált Palik László azon mondata, hogy Hová tűnt, Damon Hill? 1997-ben a világbajnok angol pilóta, egy kiscsapathoz, az Arrows-hoz igazolt és döbbenetesen jól ment a Hungaroringen, és csak az utolsó körben meglepetésre nem ő futott át a célvonalon elsőként, és ekkor mondta Palik László, hogy de Hová tűnt, Damon Hill? A verseny után kiderült, hogy technikai problémák miatt az autója lelassult, és ezért nem tudott nyerni.
Egyébként a 25 év alatt Piquet kétszer, Ayrton Senna háromszor, Hill kétszer, és Villeneuve kétszer, Schumacher négyszer tudott nálunk nyerni. És érdekességképpen a kétszeres világbajnok, Fernando Alonso Magyarországon aratta élete első futamgyőzelmét.
Amikor arról volt szó, hogy a vasfüggönyön túl rendeznek Forma-1-es viadalt, igen érdekesen alakult a magyar verseny története. Az akkori információk szerint, Bernie Ecclestone Moszkvában szerette volna megrendezni az első keleti blokkban rendezendő Forma-1-es viadalt. Ám a pálya kijelölésének vitája ezt nem tette lehetővé, ezt követően a Brazíliában élő Rohonyi Tamásnak köszönhetően felmerült, hogy mi lenne, ha Magyarország lenne az első szocialista országban rendezendő Forma-1-es viadal házigazdája. A legendák szerint Ecclestone Moszkvából Budapestre repült, ahol az Interkontinental Szállóban került sor, mondhatni egy titkos megbeszélésre, amelyen Nádasdi János, az Autóklub sportosztályának vezetője, Dávid Sándor, az ismert autós újságíró, valamint a sporthivatal külügyi osztályának helyettes vezetője és Rohonyi Tamás vett részt. Az itt elkezdett megbeszélések később tovább folytatódtak, ám majdnem nálunk is megszakadtak a tárgyalások, mivel a sok baleset miatt Eccleston úr utcai pályákat akart kialakítani Budapesten. Felmerült, hogy az akkori Rudas László utca valamint az állatkerti út és a Dózsa György úton alakították volna ki a pályát, ezt akkor elvetették, később pedig a Népliget merült fel leendő pályaként. Ez sem tetszett az akkori úgy tűnik fővárosi vezetőknek, és ezután került sor a mostani pálya helyszínének az elfogadására. Állítólag, hogy lassítsák a versenyeket visszatérve még a Forma-1 balesetei miatt Ecclestone úr állítólag egy szalvétára vázolta fel a Hungaroring pálya vonalát. Ez már el lett fogadva ez a helyszín, és rohamtempóban fel is épült a Hungaroring az egyik legkedveltebb pályája lett azóta a versenysorozatnak, ám volt olyan időszak, amikor rezgett a léc a pálya jövőjével kapcsolatban, de a magyar fél tárgyalási készsége és Ecclestone támogatásának köszönhetően mindig meg lett hosszabbítva, hogy nálunk rendeződjön a Forma-1-es verseny. És így már 25-ször bőgnek fel a motorok augusztus 1-jén, hogy eldöntsék, ki a leggyorsabb Magyarországon.
Igen érdekesen alakul az idei küzdelem, hiszen óriási csatában van egymással a Red Bull-os társaság, továbbá a McLaren-esek is egyre gyorsabbak Hamiltonnal az élen, és Button is már sikeresen szerepelt az idén. Az egyik legtechnikásabbnak tartott magyar pályán majd kiderül, hogy ki tud a legjobban alkalmazkodni ehhez a sok kanyaros magyar ringhez. " - F.M.
127_sud20-07-2010 10:25:18 // 87577
1982-ben Pironival akadt össze Hochkenheimben aki mint tudjuk nagyon súlyosan megsérült (mindkét lábán durva törésekkel). Később 1987-ben halt meg motorcsónak balesetben nem a Prosttal való ütközéskor. Prost nagyon jó pilóta volt de azért nem volt a legjobbak között esőben (még a baleset előtt se).
Selmak20-07-2010 09:35:13 // 87576
Tévedés. Prost tudott esőben menni csak nem akart, méghozzá kegyeleti okokból. Ugyanis egy esős edzésen összeakadt egy másik pilótával és az meghalt, ezért volt a szerződésében hogy ha a pontverseny állása szerint nem kell, akkor nem ül autóba esős versenyen.
Satti20-07-2010 08:38:55 // 87575
Gondolom, hogy felejthetetlen, életreszóló élmény volt, ezért is irányult a kérdésem a lehetséges erekció tényére. :-))
Tommi20-07-2010 01:51:46 // 87574
Satti!
Szerinted milyen érzés volt a világ egyik leghíresebb Forma-1-es pályáján végigmenni saját Alfával úgy, hogy melletted az új Giuliettától elkezdve a 70-80 éves veteránokig minden volt? :) És senki nem kímélte a gépeket :)
Bár a Facebook-on a Parabolicás fotóm kapcsán kifejtette egy Amorés kolléga, hogy mit vagyok úgy oda egy 1.6-os, elsőkerekes szarral lenyomott monzai körért, neki többet ér az, hogy ha a Körúton autózhat egyet a hátulkaparós Alfájával. Még szerencse, hogy nem vagyunk egyformák... :)
Szerinted milyen érzés volt a világ egyik leghíresebb Forma-1-es pályáján végigmenni saját Alfával úgy, hogy melletted az új Giuliettától elkezdve a 70-80 éves veteránokig minden volt? :) És senki nem kímélte a gépeket :)
Bár a Facebook-on a Parabolicás fotóm kapcsán kifejtette egy Amorés kolléga, hogy mit vagyok úgy oda egy 1.6-os, elsőkerekes szarral lenyomott monzai körért, neki többet ér az, hogy ha a Körúton autózhat egyet a hátulkaparós Alfájával. Még szerencse, hogy nem vagyunk egyformák... :)
Tommi20-07-2010 01:15:26 // 87573
Az erőszakos pilóták listáján nem látom Montoya nevét az éllovasok között, pedig ügye ő sem a beszariságáról volt híres :)))
Tommi20-07-2010 01:13:55 // 87572
TV riporter csaj oké, ő tényleg dolgozik. Red Bull lányok és valenciai modellek határeset, mert nekik elég kirakni a melleiket és szépen mosolyogni, de még ez is oké. viszont: Nicole Scherzinger mit "dolgozik" a Forma-1-ben? Maximum Hamilton kedvét dobja fel néha "ezzel-azzal" és kb ennyi :)))
pb_19-07-2010 23:03:33 // 87571
pb_19-07-2010 22:40:14 // 87570
MRt a japkRek alá dolgoztak.
pb_19-07-2010 22:36:00 // 87569
Prost SőbN nM tudott mNni, ill nM is nagyon akart.
Grando19-07-2010 22:23:37 // 87568
Ez így, ebben a formában butaság. (no offense) ;)))
szasza(SW)19-07-2010 22:10:31 // 87567
Szerinted nem tudom ki?:)Ezeken nőttem fel.Az F1be két nagy embert ismerek el aki kiemelkedő.Ezek Senna és Sumi.A többi csak töltelék,egyenlőre:)
Grando19-07-2010 21:51:02 // 87566
Arról, hogy ki volt Prost, és hogy mit jelentett Senna számára, itt egy jó videó (angol nyelv ismerete szükséges természetesen). De egyébként érdemes akár utána is olvasni a kis profnak. :)))
Buksi19-07-2010 19:35:44 // 87565
Mos' má' akkó' vigyázzá' te! :-DDDD
Kazes☻19-07-2010 17:57:03 // 87563
Ééén??? Nem fenyegetőzök, csak mondom, hogy vigyázzá' kisgyerek!!! :DDDDD
Buksi19-07-2010 17:54:11 // 87562
Jó' van na! Azért ilyen durván nem kell fenyegetőzni! :-DDD
Kazes☻19-07-2010 17:53:27 // 87561
Helyes, mer' ha már a klumpámból is kilépek és azt mondom, hogy hjjjjjjjjjjjjjjiiiiiiiiiiiiiiááááááááááá!!!, akkó bajban lesze'! :DDD
Buksi19-07-2010 17:52:04 // 87560
Akkó' vigyázok! :-DD
szasza(SW)19-07-2010 17:47:56 // 87559
Núla-Nulla! :)
szasza(SW)19-07-2010 17:47:23 // 87558
Senna hulla.Prost meg egy Núla:)))))
Kazes☻19-07-2010 17:46:53 // 87557
Me' má' gyűröm felfele azingem ujját! :DDD
Kazes☻19-07-2010 17:42:57 // 87553
Mi va', mi va', mi va'?!?!?! :DDD
Selmak19-07-2010 17:41:44 // 87552
Senna meg egy hulla.
szasza(SW)19-07-2010 17:40:43 // 87551
Ki volt jobb az volt a kérdés nem,hogy kivel kivételeztek.Ahhoz valamit le is kell rakni az asztalra nyomják.Ő pedig szar autóval is jól ment.Egyébként meg ki az a Prost?Ja valami bukott csapatfőnök nem?:)))
Buksi19-07-2010 17:37:52 // 87550
Ne szójjá be! :-DD
Buksi19-07-2010 17:35:42 // 87548
De elolvastam! ;-)))))
Selmak19-07-2010 17:35:05 // 87547
Senna baromira hypolva volt, a McLarennél meg kifejezetten kivételezett helyzetben volt. A williamses pár versenyén Sumival se bírt el.
Kazes☻19-07-2010 17:32:46 // 87545
A szöveget el sem olvastad? Csak a listákat, mi? :DDD
Satti19-07-2010 17:31:10 // 87544
A fene a pofád, nem kicsit vagyok írigy. :-))))
Farkad felállt közben? :-)))
Farkad felállt közben? :-)))
Buksi19-07-2010 17:30:11 // 87543
"Ki a legszebb Formula-1-ben dolgozó nő?
Marion Jolles (francia TV-riporter) – 3 szavazat
Nicole Scherzinger – 2 szavazat
Red Bull lányok – 1 szavazat
Valenciai modellek – 1 szavazat
Nico Rosberg - 1 szavazat
Tartózkodott – 2 fő"
:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Marion Jolles (francia TV-riporter) – 3 szavazat
Nicole Scherzinger – 2 szavazat
Red Bull lányok – 1 szavazat
Valenciai modellek – 1 szavazat
Nico Rosberg - 1 szavazat
Tartózkodott – 2 fő"
:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
szasza(SW)19-07-2010 17:26:41 // 87542
Na ne ezt most komolyan írod?Mérföldekkel jobb volt!!
Selmak19-07-2010 16:56:31 // 87541
Láthatólag sziporkázik. XD
Selmak19-07-2010 16:55:24 // 87540
Senna azért nem volt olyan jó. Prostnál szvsz. semmivel sem volt jobb.
Kazes☻19-07-2010 16:51:01 // 87539
Kazes☻19-07-2010 15:02:32 // 87538
Igeeenis, úgy nézzük!!! :)))))
Tommi19-07-2010 15:00:22 // 87537
Ööö... a célegyenes fotóit felcseréltem, fordított sorrendben tessék nézni :))))))))
Kazes☻19-07-2010 14:59:08 // 87536
Nagyon szipiszupi! :)
Tommi19-07-2010 14:56:05 // 87535
A telefonomból még előkerült pár fotó a monzai pályanapról, elnézést a minőségért, 2 megapixeltől ennyi telt :)
Ez a paddock rész, sorban álltunk a boxutcához
Ez már a boxutca kijárata
A hátsó hosszú egyenes a Lesmo és az Ascari között, a "felüljáró" a régi oválpálya egyenese
Parabolica
És a célegyenes
Ez a paddock rész, sorban álltunk a boxutcához
Ez már a boxutca kijárata
A hátsó hosszú egyenes a Lesmo és az Ascari között, a "felüljáró" a régi oválpálya egyenese
Parabolica
És a célegyenes
Tommi19-07-2010 14:51:07 // 87534
Azért a hozzáállás tetszik, kár, hogy 1. szerintem maga Domenicali sem hisz ebben 2. bármennyire is optimisták, az idei év szerintem már elúszott :(
Kazes☻19-07-2010 14:36:56 // 87532
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
616
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?