Forum >> Forma-1

Zsolt15522-09-2023 20:34:34 // 114253
Ilyenkor jön be a RedBull stratégiája, hogy minden elérhető "szabad" pontra rárepülnek. A végén amikor kiélezett a verseny egy pont ide vagy oda a VB címet dönti el.
Zsolt15522-09-2023 17:47:34 // 114252
Döntött és elfogadták, ahogy Massa esetében is. Sajnàlom Massát mert megérdemelte volna. De évek múlva pereskedni ...
Tommi22-09-2023 13:42:06 // 114251
Szerintem egyszerűen inkább arról van szó, hogy a kínaiakat egyszerűen nem érdekli annyira az F1, nem sikerült népszerűvé tenni (ellentétben az USA-val, ahol a Netflix, a brutál tempójú Liberty marketing és a több amerikai futam megtette a hatását). Nézd meg az utóbbi időszak ázsiai terjeszkedési terveit: Dél-Korea pár év után kuka, India szintén, a vietnámi futam az előtt csúszott meg, hogy megrendezték volna :) Szingapúr is nagyjából azért van a naptárban, mert (a városi helyszínen túl) esti futam - egyébként megjegyzem, hogy zseniálisan és profin csinálják a bulit, 2013-ban voltunk kint a versenyen és szenzációs élmény volt, kiegészítve pár napos turistáskodással. Egyedül Suzuka a stabil pont, de ott meg a történelem és az autóipari háttér erős.

Szingapúron kívül a maláj futam tartotta magát sokáig, de ott is főleg kb azért, mert jó vonalvezetése van és a monszunos időjárás tudott kaotikus futamokat eredményezni - aztán amikor a Petronas beintett, hogy nem locsol több tízmillió dollárt a rendezésre, ki is faroltak belőle, mert a világ egyetlen pályája sem tudja önerőből finanszírozni egy F1 futam megrendezését... Kína röhögve kifizetné a 20-30-50-akárhány milliós rendezési díjat, de minek... Évek óta probléma, hogy nem kelnek el a jegyek a futamokra és sokszor (komenista kelet-európai reflexeket idézve) kivezényelt melósok meg iskolások ültek a lelátókon, hogy a közvetítésben ne legyenek üresek a tribünök :)

Az Alfa eladások valóban nem verdesik az egeket, de ha megnézzük, hogy van honnan fejlődni, bőven van még tér a növekedésre :)
Gerion22-09-2023 13:05:33 // 114250
"Massa nyilatkozata szerint semmiképp sem a pénz számít... van elég... a cím kell, ami az övé és így Őt jegyzik be VB-nak!"
.
Szerintem ez egyaltalan nem lett volna biztos, hogy ö nyer. Pl az ominozus szingapuri futamot fökent azon bukta el, mert a boxban hibazott a Ferrari es lehet Massa is, de a lenyeg, hogy kitepte a tankolocsövet a helyeröl, es azt maga utan huzva indult el, közben majdnem utközött Hamiltonnal is. Azutan gondolom, szoltak neki, hogy alljon meg, a boxutca vegen megallt, a szerelök ugye a maguk tempojaban odaszaladtak, ment az idö, kiszedtek a tankolocsövet a kocsibol, ment az idö, rögtönöztek neki egy uj boxutcas rajtot, es akkor ment vissza. Rengeteg idöt vesztett, döntöen ezzel bukta el azt a futamot (amugy volt mas futam is, pl Silverstone, amikor nullazott)
.
A sajat boxutcai benazasuk volt a konkret ok, amit persze utolag probalhatnak atkenni masra, de ettöl ez meg az övek volt. Szoval volt csalas, ez igaz, csak az nem biztos, plane birosagi szinten vizsgalva esetleg, hogy Massa emiatt bukta el azt a futamot, es amugy garantalt lett volna a VB cime.
Gerion22-09-2023 12:57:33 // 114249
Masi vedelmeben azert tegyuk hozza, hogy amikor a hatalmas tapasztalatu Charlie Whiting varatlanul meghalt, akkor ez az egesz uj munka es felelösseg hirtelen szakadt Masi nyakaba a 2019-es szezon elejen, akit eleinte atmeneti embernek szantak, de vegul bevalt es veglegesitettek. Ezutan összesen 2 sajat szezont huzott le, nem volt mar full kezdö, de azert Whitinghoz hasonlithato rutinos öreg roka sem, amikor 2021-es szezonzaron az szo szerint az utolso pillanatban belefutott ebbe a rendkivul kielezett es varatlan helyzetbe.
.
Lehet, a helyeben Whiting is rosszul dönt.
Kazes☻21-09-2023 23:07:57 // 114248
Simán lehet sőt, az egész évet...! :P
;)
Zsolt15521-09-2023 20:20:57 // 114247
Akkor lehet nem egy futamot néztünk.
Zsolt15521-09-2023 20:20:05 // 114246
Masival kapcsolatban ket dolog. Vagy szándékosan vagy a megfelelő ismeret hiányában szegte meg a szabályokat.
- Ha szándékosan,.akkor elcsalta a befutót.
- Ha tudás - a szabályok ismeretének - hiányában, akkor az a felelős, aki oda kinevezte.

Röviden: A SafetyCar kiküldése előtt a lekörözetteknek vissza kell venni a körüket. Ezt mulasztotta el.
Jót tett Verstappennel, viszont azoknak akiknek nem engedte a kör visszavételét azoknak is okozott egy kis gondot. Ott is voltak harcok a helyekért és pontokért. De az nem címlap történet.
Kazes☻21-09-2023 17:11:33 // 114245
A hülye nélkül teljesen ok. :)
Persze mi van akkor, ha valahol valaki meg beismerné, hogy Latifi direkte vágta falhoz a verdáját... mondjuk sok értelme nem lett volna, mert épp nem a RB-hoz tartozott a csapat... de gondolatkísérletként érdekes... Hamilton (aki minden vackon pörög és égeti magát, mint pl. a 150 éves öragyár!) azonnal véres kardot hordana körben az egész világon, külön csak ezért utazgatva... simán... persze Wolff-al karöltve, mert miért ne.


Tehát akkor hajrá Massa! :)
Kazes☻21-09-2023 17:04:41 // 114244
Massa nyilatkozata szerint semmiképp sem a pénz számít... van elég... a cím kell, ami az övé és így Őt jegyzik be VB-nak!
Hajrá Massa!


Ez nem foci... össze sem hasonlítható.
Kazes☻21-09-2023 17:01:21 // 114243
Így van, gyakorlatilag beismerte az egészet. Massa VB! :)
Kazes☻21-09-2023 16:58:12 // 114242
Nem Hamiltontól, hanem Hamiltonnak akarták elcsalni a VB címet... csak mégsem jött össze... arról senki nem tehet, hogy ők nem álltak ki új abroncsokért! :)
Kazes☻21-09-2023 16:56:18 // 114241
Igen... ha egyszer most derült fény a részletekre!
Az az Ő VB-a!
Hajrá Massa! :)
Gerion21-09-2023 10:20:29 // 114240
"15 év után??? 2021-ben elcsalták Hamiltontól a VB címet. Meg is reptették felelőst. Akkor most azok is perelnek majd?"
.
.
Hamilton valojaban azon bukta el a cimet, hogy a hulye Latifi beleallt a futam legvegen a falba, es ezutan Verstappen kapott uj gumikat, Hamilton meg nem. Persze a Masit lehet elöhozni, hogy szeftikar szabaly igy meg ugy, de Masit nem lehet szandekos csalassal megvadolni, ami birosagra tartozna, maximum tevedett, szoval ezzel messze nem jutna senki. Masit nem is azert raktak ki, mert csalt, az FIA meg csak a hibazast sem akarta rahuzni eleinte, hanem azert ment vegul, mert az eset, aminek ö is inkabb aldozata volt, akkora hullamokat keltett, es annyira nem akart csillapodni, hogy jobb volt öt bealdozni vegul es elkuldeni a posztjarol (mas poziciot ajanlva neki helyette!)
Zsolt15521-09-2023 09:46:13 // 114239
15 év után??? 2021-ben elcsalták Hamiltontól a VB címet. Meg is reptették felelőst. Akkor most azok is perelnek majd?
Vagy Massa nyer és akkor perel majd a Ferrari is, mert mint VB csapat többet tudott volna kérni a szponzoroktól és ez a döntés anyagi kárt okozott neki? Vagy akkor több pénzt kér, mint VB csapat a FIA-tól a költségeire a Mercedes meg visszafizet???
Hol lenne ennek a vége???


Vagy a fociban visszanézik az 15 évvel ezelőtti bajnokságot és új győztest avatnak majd? Viszont ha az új nyertes jutott volna ki következő mondjuk EB-re és nem a másik, akkor a 15 évvel ezelőtti EB összes meccsét újrajátszatják az új csapattal? Mert ugye a másik ott sem lehetett volna.
Zsolt15521-09-2023 09:35:23 // 114238
Mondjuk a csapat nem csak Leclerc-et, hanem egy kicsit magát is mosdatja. A VSC alatt kihívhatták volna - szinte kockázat nélkül - őt is.

Jó volt a taktika Sainz-cal, viszont Leclerc esetében valahogy nem gondolkodtak.
Gerion21-09-2023 09:34:50 // 114237
"15 évvel később??? Ha akkor nem, akkor most miért???"
.
.
Massa igazsagkeresese azzal indult, es azert most, mert a böven 90 ev feletti Ecclestone tett egy ujabb furcsa nyilatkozatot, amiben elismerte mint korabeli nagyfönök, hogy a csalast megprobaltak eltitkolni, es a bajnoksag eredmenye igy talan nem volt objektiv, de ök igy akartak elfogadni ahogy lett. Szoval az ugyet nem Massa inditotta most, hanem Ecclestone.
Zsolt15521-09-2023 08:55:27 // 114236
OFF

"... Vályi Pista mondta 1-2 éve valamelyik műsorában, hogy az európai piac kb halott, nem nekünk és nem ide fejlesztenek és gyártanak a gyárak, ..."

Amíg ez az álszent EU-s vezetés van.

ON
Zsolt15521-09-2023 08:40:32 // 114235
15 évvel később??? Ha akkor nem, akkor most miért???

A 2021-es ügy sokkal inkább perelhető. Szerintem. Főleg, hogy a versenybírót hibásnak hozták ki a szabályellenes döntése miatt és meg is reptették azért.
Gerion21-09-2023 08:39:21 // 114234
Az gondolom a kinaiaknak is lejön, hogy az Alfa nevu Sauber es a befizetett pilotajuk Zhou pontot se szokott szerezni. :) Igy a marketingerteke sincs igy tul sok, legalabbis ahogy az Alfa Romeo kinai autoeladasai is mutatjak:

"if you look at Alfa Romeo's sales figures on the Chinese market (difficult to obtain...), it's not glorious.

YEAR ALFA ROMEO SALES CHINA
2022 832
2021 1409
2020 1590
2019 8940
2018 5390
2017 3591

(forras: iden augusztusi, angol nyelvu cikk, https://www.italpassion.fr/en/alfa-romeo/alfa-romeo-la-marque-italienne-qui-ne-seduit-pas-les-chinois/ )
.
.
Tovabba az is gyanus, hogy Kina nem akar ujabb F1 futamot, söt a korabbit is nagyjabol elengedi, eredetileg a Covid miatt maradt el, de nem is nagyon kuzdenek erte azota se. Lehet, hogy a kinainak az a sport tetszik, ahol nyernek. Ha Kina nagyon akarna az F1-et, akkor mar reg inditottak volna sajat F1 csapatot, ellopva a RB terveit, megvasarolva minden mernököt, aki megvasarolhato, stb, stb.
Zsolt15521-09-2023 08:35:22 // 114233
Pontosan. :-))
Zsolt15521-09-2023 08:34:23 // 114232
"Szerecsen" mosdatás??? Elfogytak a gumijai. Ennyi.
A két Mercedes meg a McLarenen és a Ferrarin hozott ennyit a kerékcsere után a friss gumikkal. Akkor Sainz-nak és Norrisnak is "kritikus" motorproblémái voltak???



Raikkonen a hatodik évében az F1-ben a Ferrarival VB lett. (Igaz kis szerencse is kellett hozzá.)
Leclerc jövőre lesz a hatodik éve az F1-ben ...

Egy olyan domináns autóval, mint most a RedBull vagy anno Mercedes talán VB lesz Leclerc.


Egy "jó" van a hétvégében - nekünk -, hogy a Ferrari törte meg a RedBull veretlenségi sorozatát. Ha Japánban folytatja Verstappen ahol abbahagyta, akkor is a Ferrari neve lesz ott győztesként és nem másé. :-))
Tommi20-09-2023 16:48:28 // 114231
Manapság egyrészt nincs már olyan, hogy "német autó" meg "olasz autó" meg hasonlók, másrészt az egyes márkák is nemzetközi cégek alkatrészeiből vannak összelegózva és ez az F1-re hatványozottan igaz :)

Lehet itt nosztalgiázni, hogy az 50-es években világverő volt az Alfa az F1-ben meg hogy a 80-as években milyen erős motorjuk volt, az akkori viszonyok semennyire sem hasonlítanak a mostaniakhoz. Annyira "magas" és annyira profi lett mára az F1, hogy a világ összes pénze sem elég hozzá :) Gondoljatok bele, ha mondjuk az Alfa azt mondja, hogy indít egy saját gyári csapatot. A költségsapka idén asszem 150 millió dollár, de ennek a sokszorosa kéne egy komplett háttér felépítéséhez: műhelyek, szélcsatorna, K+F, stb... simán egymilliárd dollárhoz közelítő összeget bele lehet tolni és akkor is csak évek múlva lennének eredmények.

De tegyük fel, hogy megcsinálnák, akkor viszont az utcai autós részleg évekig nem dobna piacra semmit, mert egyszerűen nem maradna pénz új modelleket fejleszteni. Nem véletlen, hogy az Aston Martin (ami egy relatíve kis autógyár) is Merci motorokkal megy és nem egy saját, "igazi" Aston Martin motorral, mert a gatyája rámenne a fejlesztésre... Simán jobban megéri így jelen lenni az F1-ben, mert egyszerűen a költség/haszon mutató jobb, mint egy teljesen saját csapattal.

Egyszer volt valahol egy interjú egy magyar sráccal, aki mérnökként dolgozott az F1-ben valamikor 15-20 éve, a Minardinál volt. Kérdezték tőle, hogy milyen egy utolsó utáni csapatnál dolgozni, azt mondta szakmai karrierje csúcsa volt, mert még ott is olyan szintű munka megy, amit alsóbb kategóriákban el sem lehet képzelni. Oké, hogy az Alfa most kb csak névadó és sereghajtó, de van két színes egyéniség pilóta, a márkanév az F1-ben van, forog a köztudatban, az előző mérnökös példával párhuzamot vonva még ez is jobb, mintha semelyik versenyágban sem szerepelne az Alfa... A kínai pilóta szerintem nagyon jó húzás volt, az autógyáraknak ma már egyértelműen Kína a fókuszpontja (az USA mellett), ahogy Vályi Pista mondta 1-2 éve valamelyik műsorában, hogy az európai piac kb halott, nem nekünk és nem ide fejlesztenek és gyártanak a gyárak, mert nem itt van a nagy profit. Nem tudom Kínán belül milyen promókat nyomnak a saját pilótájukkal, de biztosan kihasználják az ebben rejlő marketing potenciált.

Aki pedig azt mondja, hogy ez így gáz, az jelentkezzen a csapatnál mérnöknek és építsen jobb autót, biztosan minden ötletnek örülnének, amitől gyorsabb lesz az autójuk :)
Zselé20-09-2023 11:07:31 // 114230
Én is így gondolom, bár Ferrari drukker vagyok és nem szeretem Hamiltont - de ez tényleg megölné a sportot, vagy legalábbis jó részét...

Hamiltonnak visszanyalt a fagyi 2021-ben, amikor csak néhányan előzhették meg a biztonsági autót... :D
Gerion20-09-2023 10:12:18 // 114229
De amugy "vicces" lenne, ha minden korabbi pilota elöjönne a serelmeivel es mindenkit beperelne. Miert terveztel nekem rossz autot, nem ezt igertetek. Per a mernök ellen. Miert rontotta el Guiseppe a bal hatso kerekcseremet Silverstoneban? Per Guiseppe ellen. Miert nem kaptam meg a 212. szobat a hotelben Belgiumban, amit kertem? Rosszul aludtam, ezen ment el masnap a verseny, es vegul a VB cimem. Per a szalloda ellen. Antonio a csapat szakacsa szar szendvicset csinalt nekem Monzaban 2011-ben, fajt a hasikam, nem tudtam koncentralni, minden ezen mulott! Per Antonio ellen.
Stb, stb...
Gerion20-09-2023 10:05:42 // 114228
Szerintem Wolffnak ebben igaza van, mert nagyon messze visz, es akkor precedenst teremtve az F1 egesz törtenete atvarialhato (Senna vs Prost utközesek is!), amit jobb lenne, ha elkerulne a sport.
.
Massa ervelesenek a gyenge pontja az, hogy szerinte kizarolag ezert vesztette el a 2008-as cimet, pedig voltak azert neki 2008-ban gyenge futamai Szingapuron kivul is.
Raadasul, hogy Szingapurban is a boxban a csapata (es Massa is?) benazott, elvitte a tankolocsövet meg egy szerelöt, errol sem az F1 tehet, hanem ök maguk.
.
Azt tippelem, Massa kap majd valami penzt peren kivuli megallapodasban, hogy fogja be vegre a szajat, kb ennyi lesz ez.
En pl szurkolokent nem szeretnem ha most elkezdödne minden ev atertekelese, egykori serelmek felhanytorgatasa, cimek elvetele es osztogatasa, stb.
GT Ɨ|ѯ19-09-2023 17:01:00 // 114226
Teljesen egyetértek, anno még volt köze az Alfa Romeo-nak az F1-hez és emlékszem a 22-és 23-as rajtszámú gépekre igaz akkor csak az autó-motor utolsó lapján lehetett követni az F1-et:-)
Kazes☻19-09-2023 12:04:45 // 114225
Meglátjuk... bár nem feltétlenül kell minden probléma megoldásaként mindig motort cserélni! 😀



Akkor ez nem a te inged... 😉
Gerion19-09-2023 10:57:34 // 114224
Meglatjuk. Ha a japan hetveget egyböl motorcserevel kezdi, akkor motorhiba volt tenyleg, de ha nem cserelnek motort, akkor lehet, csak kommunikacio is a "motorhiba", hogy mentsek Lec presztizset, meg a helyzetet, hogy Sainzot tamogattak jobban?
.
A magam reszeröl nem karogok, hanem ertekelem a latottakat, es nem egy futamot, hanem az összteljesitmenyet. Temetni sem temetem, viszont nem is emelem annyira az egekbe, mint sokan.
Kazes☻19-09-2023 09:47:35 // 114223
Kritikus motorprobléma Charles Leclerc-nél – Verstappen 17 másodpercet hozott rajta!
Kis magyarázat, némi plusz infóval... a károgóknak és/vagy akik már temetnék is Kareszt! 😀
Kazes☻19-09-2023 09:44:31 // 114222
Hmm... hát igen, a régi szép idők... 😀
De nem hinném, hogy most olyan nagy égés lenne... nem valami elfogadható az eredmény, az igaz, de ha nem érné meg, minek ölnének bele milliókat... főleg így, hogy nem teljesen miénk a csapat, ehelyett egy erős partnerség köttetett.
A Haas már kicsit más tészta lesz, ahogy lehet olvasni... meglátjuk. 🙂
Giuntini19-09-2023 07:40:50 // 114221
Ha arra gondolok, hogy a nagy turbo lorszakban, mikor az Alfának saját csapata volt, egyedüliként az Alfának volt 1,5 V8 turbo!
Nem sok sikert ért el a konstrukció miatt, de gyorsak voltak, pár 2. hely azért volt. Voltak magyszerű futamok, ahop vezető helyekről kellett feladni a versenyt mint 83-ban Spa-ban, de legalább mutattak valamit.
Amit most megy az csak a márka égetése. Az Audi nem sponzor lesz, pár év és nyerő csapatot csinál...
Kazes☻18-09-2023 23:19:42 // 114220
Oda azért kellett a névadó is... elég erőteljesen! 😉😀
Zsolt15518-09-2023 20:26:25 // 114219
BrawnGP . Helyesen. 😃
Zsolt15518-09-2023 18:48:53 // 114218
Jobb is ha Audi néven mennek tovább. Csak nehogy az legyen, mint amikor a Honda otthagyott egy VB autót a BrownGP-nek. 🤣🤣🤣
Zsolt15518-09-2023 18:47:12 // 114217
Leclerc - igaz 3 körös - lágy gumival esélytelen volt a közepes gumikon menő Sainz-cal szemben.
Kazes☻18-09-2023 18:16:49 // 114216
Elég lehangoló, az biztos! 😒
GT Ɨ|ѯ18-09-2023 14:52:05 // 114215
Egyetértek
GT Ɨ|ѯ18-09-2023 14:42:19 // 114214
Zóberre gondoltál remélem:-)
Zadia18-09-2023 12:22:53 // 114213
Gratulálok az Alfának.Megint sikerült remek stratégiát összehozniuk. :-(
+ mikor küldik már el a fenébe ezt a Bottast. Nyújtani nem nyújt semmit és még a szándékát se látom időmérőn,se futamon.Nem hiszem,hogy az Alfa konstrukciója rosszabb lenne a Haas-nál. Azok valahogy mégis próbálkoznak.
Katasztrófa ez az idény.
Zsolt15518-09-2023 12:16:13 // 114212
Nála a Mercikkel együtt bevállalhatták volna a kerékcserét. 0.2 mp kellett volna még és Verstappen is megelőzi. 6-8 kör alatt 17 mp-et hozott rajta,.annyira elkoptak a Ferrari gumijai.
Gerion18-09-2023 11:44:30 // 114211
Masik jelenet a frusztralt Lec-töl ugyanerröl a futamrol:
.
https://youtu.be/e-s-X6HrXhM?t=132
.
(nem annyira szereti ö bealdozni önfelaldozoan önmagat.....)
Gerion18-09-2023 11:41:55 // 114210
Vettel (es a csapat) megszivatta Lec-et 2019-ben:
.
https://youtu.be/e-s-X6HrXhM?t=56
Gerion18-09-2023 11:38:16 // 114209
Szerintem Leclerc a futam vesztese, mert Sainz formajavulasaval (mar Monzaban is), az ö elsöszamubb megitelese tunik el eppen.
.
Masreszt Leclerc nem elöször szivja meg Szingapurban, mert ha emlekszunk, 2019-ben Leclerc szinten bealdozodott, szandeka ellenere. Akkor ugye az volt, hogy Leclerc az elen haladt, de a taktika szerint lassan ment elöl, hogy összetartsa a mezönyt es segitsen Vettelnek ezzel, pl gumit sporolni, de amikor kerekcserek utan voltak, akkor Lec nem kapta vissza a helyezest Vetteltöl, a megbeszeltek ellenere, es Vettel megnyerte a futamot.
(Vettelt többnyire kedveltek a drukkerek, hat en nem annyira. 2019-ben rengeteg sunyi huzasa volt pl Lec ellen)
Giuntini18-09-2023 09:11:01 // 114208
Ennek a futamnak az igazi nyertese Leclerc volt! Ő igazából akire a csapat jövőjét építik, mégis beáldozta magát a győzelem érdekében. Sainz nagyszerű győzelmet aratott, de ehhez Leclerc alázata és Ferrari szeretete (olasz szíve) kellett! Azt hiszem ezzel végérvényesen maga mellé állította a csapatot.
Giuntini17-09-2023 22:20:33 // 114207
Gratula Sainznak, de azért sajnálom Leclercet hogy így beáldozták.
Kazes☻17-09-2023 19:56:51 // 114206
Nem véletlen... 😀
Zsolt15517-09-2023 19:20:38 // 114205
Mióta nem megy a Mercedes, azóta beleszürkült a mezőnybe. Még Alonsóról is többet hallani.
Kazes☻17-09-2023 17:40:12 // 114204
Persze, mert a Cseh kettőt nézték... és W.Gabika olyan vehemensen drukkolt Hamiltonnak, hogy a többiről gyakorlatilag meg is feledkezett. : /
:D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.