Forum >> Forma-1
Inner Circle09-08-2006 22:56:30 // 14042
Az más kérdés, hogy ha az ember 140-ről akar előzni, akkor ezt röhögve és villámgyorsan megteheti ötösben a V6-tal, míg a kismotoros modern autóknál jobb, ha még egyszer átgondolja a dolgot.
Inner Circle09-08-2006 22:55:04 // 14041
Alig 200 fölött elfogy még az America is, és addig is kínkeservesen szevedi föl magát, ezt pedig egy közepes 1,6-os ma már tudja. Sajnos a kockaforma légellenállása borzalmas (és közben a fogyasztása is). Kvázi ugyanezzel a motorral a 155, 164 már utolérhetetlen.
GEORGE09-08-2006 22:51:56 // 14040
A végsebesség nem mérvadó, hiszen az aerodinamika rengeteget fejlődött. A 2.5 meg 3.0 75-ösöket röhögve otthagyja az autópályán akár egy nagyobb motoros Mucuki is
Nem akarok kötözködni!
De ezt te sem mondod komolyan!
Melyik az a mutyuki amelyik a fenti ALFA ROMEO-at lenyomja végsebességben????????
A kétkerekű mutyukikat leszámitva??
Inner Circle09-08-2006 22:23:47 // 14039
Nem is kell típust írni; 1,6-os 110 lovasa a Peugeot-Citroennek van, átlagosan szar modern autópéldának megteszi :D Na, hogy ezt rövid távon nem verte oda egy hathengeres Bömbi, azt csak úgy hiszem el, ha annak valami komoly kehéje volt. (A végsebesség nem mérvadó, hiszen az aerodinamika rengeteget fejlődött. A 2.5 meg 3.0 75-ösöket röhögve otthagyja az autópályán akár egy nagyobb motoros Mucuki is, ezen nincs mit vitatni.)
Amit a teljesítmény-tartományokról írsz, én pont fordítva látom. A nagy lökettérfogat nagy szabadságot is jelent, és pont amit a tuningról írtál, nagyon is helytálló a nagy motorok mellett: nem kell őket szénné tuningolni, hogy kényelmes, széles tartományban adják le a teljesítményüket. A Milanóval egyszer sétakocsikáztam a Gellérthegyen 40-50 körül és roppantul zokon vettem, amikor egyszer egy emelkedőn ki kellett venni ötösből - hiába, hat henger nem hazudik! :-) Aztán egy másik motor került az autóba, és örülök ha négyesben felvergődök ugyanott... pedig ez a motor sem füstöl vagy kerreg. Egyszerűen csak ez sz.r, az előző meg jó volt. (Ja és a váltóját úgy áttételezték, hogy 160-nál egyszerűen elfogy.) Ez lehet a helyzet a próbált Bömbivel is.
Szóval tisztázzuk, hogy mit értünk "kenterbe verés" alatt. Ha az autópályát, akkor nincs vita, egy közepes 1,6-ossal már sokkal jobban lehet hasítani, mint egy régi akár V6-ossal. De ha pusztán a motor adatait, akkor nehéz lesz engem meggyőzni arról, hogy ne a régi nyomatékhegyet válasszam, hanem az újmódi kis pörgőseket :D
És még egy szót az összehasonlításról: kifogástalan, azaz versenyképes állapotú régi autóval csak a 33 P4 tapasztalataira támaszkodhatok, az hülyére vert bármiféle modern paripát. Amikor kijött a négyes Golf a csoda-PDTDI-akármivel, egyből áthozta egy haverom, mentem vele egy kört és halálfélelmem volt benne. Papíron erősebb volt a P4 137 lóerejénél és ugye nem fogta vissza az összkerékhajtás sem, úgyhogy megpróbáltam vele előzni ott, ahol a P4-gyel rendszeresen szoktam... hát, éveket öregedtem pár pillanat alatt, örültem hogy visszafértem a teherautó mögé és úgy adtam vissza a kulcsot a srácnak, hogy többé nem akarok ilyen autónak a közelébe sem kerülni.
Blade09-08-2006 21:54:02 // 14038
Én nem akarlak titeket meggyozni semmirol, ezért nem etetek répát a kutyámmal sem..:) Észre vehetnétek,hogy egy teljesitmény adat meg egy nyomaték adat nem mond el mindent egy motorrol.Meddig lehet elmenni egy tuningnál ugy hogy "megérje"? A tuning sem arrol szol hogy a legutolsot is kipréselni egy motorbol...hanem arrol hogy minnél használhatobbá tenni azt a plusz teljesitményt amit elértunk. Minek még +5loero ha tiltás elotti ezres tartományban adja le a motor elotte meg rosszabb mint gyári állapotában.
Faterom szar 1.6-os 110loeros autojával(szándékosan nem irok márkát)ami csupa aluminiumblokkos,versenyeztem egyik barátom 8 évvel idosebb 325i(170le) benzinesével.A legnagyobb sebesség kb 180 volt és kb annyi esélye volt ellenem mint egy csigának a hatsávoson...Na jo, 2 sávoson.. Gyorsulásban sem volt a szeren az 1.6-oshoz képest,dinamikában meg pláne.Hogyan lehetséges ez?? 3pontos kérdés.Az autok kozti sulykulonbség kb 130kg. Mielott megvárnáma humorosobbnál humorosabb hszeket inkább leirom szerintem miért van igy. Lehet hogy egy 95-ös kétiteres 150 loerot ad le meg 170 nm-t,egy mai 1,4-1,6-os meg 100-120 loerot és 130-160 nm-t, mire a régi kettes eléri azt a tartományt ahol legerosebb, a kicsi uj már szét is forogta volna magát. Magyarán addigra rég leforgattta a sebességet. És nem azért porgosebb mert kisebb, a mostani nagyobb motorok is fejlodtek már annyit hogy sokkal jobb legyen a motorkarakterisztikája. Egy példa: cápa bmw 325 136loeros kb 20 éves,ha nem tudnád hogy 136 le gondolni lehetne vagy 80nak egy proba után... Ugye mennyit fejlodott a technika?:)
Inner Circle09-08-2006 20:26:44 // 14037
Főtengelyről szó sincs, ez gondolom megint valami színvonalas magyar forrásból (f1hirek.hu? a5.hu?) jön :D A kósza hírek "driveshaft"-ról szóltak, ami "féltengely" (ellentétben a "crankshaft"-tal, ami "főtengely"), és a Renault már rég cáfolta őket, mondván hogy a kerékanya volt hibás (ami valószínűbb is volt). Abban meg teljesen igazad van, hogy nem érted a főtengely-parát, nem is lenne értelme :D
Inner Circle09-08-2006 20:21:46 // 14036
Nekem elég, hogy eddig minden másban igazam volt; most már neked is kijárt hogy észrevehess két rosszul összevont félmondatod, legyen már egy kis sikerélményed! :D
vipex09-08-2006 17:10:46 // 14035
IC
az opel blokk az nem azél hanem álluminium :-) ennyje ezt sem tudod :-)))
Ferke09-08-2006 13:27:13 // 14034
Jah, és fiszikella 8. helye az időmérőn? Ééérdekes, hogy nem tartanak a Ferraritól...:)
Songokou09-08-2006 13:26:54 // 14033
Gondolj csak bele, ha azt mondta volna:
"hat oriasi mazlink volt h a bridzsszton egy fos gumit adott a ferrarinak, es alfonzo oriasi szerencsevel odatevedt az elso helyre, ahonnan azert kellett kiallnia mert bena pocsok voltak a szereloink, radasul ha nem esik ki raikonen akkor 100%, igy h kiesett meg csak 98% h nem nyerhettunk volna. Radasul 3 hete egyre rosszabb az autonk, ami nagyreszt az en hibam is, mert csapatvazatokent olyan aero elemek hasznalatat engedelyeztem amikorl nem is tudtuk,hogyan is mukodhatnek."
Egy dolgot mar reg megtanultam: F. B. nyilatkozatait nem szabad komolyan venni, azok alapjan felesleges lenne a atobbi csapatnak felallni a rajtracsra, hiszen nem csak a versenyzoik a legszebbek es a legjobbak, de meg az auto is mas dimanzioban mozog.
Szegenykem azthiszi h az F2004 az ove...
Ferke09-08-2006 13:26:19 // 14032
Hát igen. Pont ez a fura! Ugye mindenki védi a seggét, és festi rózsaszínre a helyzetet minden nem túl jól sikerült futam után, még a Ferrari is :)
De gyanús az is, hogy alonzo jött ezzel a főtengely-parával, amikor mindenki látta, hogy leesett a kerékanya. miért dobta be a főtengely-parát? Lehet, hogy tényleg a főtengellyel volt gond? Mert akkor viszont marha nagy a gond! De lehet, hogy nem is főtengely-gond volt, csak xarul fordítottak? Mert ha a főtengellyel van gond, akkor csak megáll az autó, nem csúszkál...tehát ezt nem értem:)
Grando09-08-2006 13:21:54 // 14031
Ahol ennyire hazudnak, ott nagyon ég a ház. :DD
Ferke09-08-2006 13:19:17 // 14030
Mi a francról beszél vajon ez az ember?????
1. "Boldogok vagyunk, hogy a vasárnapi versenyen minden körülmények között kimagaslóan teljesítettünk, és mi volt a legjobbak a mezőnyben"
Amikor száradta pálya, ugyanazzal a gumival nem hogy a Ferrari, de még a Honda is ütötte a rönókat! Legjobb köridő: Massa!
2. "Szent meggyőződésem, hogy a száraz pályán is megvertük volna a Ferrarit!"
Massa időeredménye és a futam második fele pont ezt cáfolja!
3."Már Hockenheimben is bemutattunk újításokat, melyek ezen a hétvégén hozták csak meg igazán a gyümölcsüket"
A rönó Hockenheim-ben volt a legxarabb, ki is jelentették utána, hogy minden újítást felülvizsgálnak, mert NEM A LENG.CSILLAPÍTÓK hiánya volt a gond, hanem a csomag!
Ez az ember azt hiszi, hogy az elmúlt két nagdíjat rádión közvetítve "látta" mindenki???? Kééész vagyok.....
Whiteskull09-08-2006 12:21:20 // 14029
Oké, ebben van igazság. Az én váltóm se volt sokkal jobb. De ha már csinálnak egy ilyen különleges műsort, akkor nem hiszem ennek kellett volna lennie benne a fő témának.
Inner Circle09-08-2006 12:17:35 // 14028
Tegyük hozzá: a váltót némi joggal. A GTV-n télen az első 15 percben nem lehetett kettest kapcsolni, egyest meg csak álló autónál :D
TarP09-08-2006 11:00:15 // 14027
Nem tudok mit mondani. Valamit szidni kell egy Olasz rozsdaboglyán :)
Whiteskull09-08-2006 09:57:50 // 14026
Most ezt komolyan mondod? :-O
Amikor az ominózus tv adásban ott volt nekik négy GTV, és a műsor felében a váltójukat szidták.
Whiteskull09-08-2006 09:54:58 // 14025
TarP09-08-2006 09:52:56 // 14024
Megállapíthatták volna, hogy ezért a pénzért megeszi a mai Űberfasza sportlimók jó részét:)
Whiteskull09-08-2006 09:15:19 // 14023
Szerintem annyira nem rossz a cikk. Mármint hozzájuk képest. Inkább szeretnivaló autónak állítják be. De legalább most nem a váltót szidták agyba-főbe.
TarP09-08-2006 09:12:07 // 14022
Én meg nem szoktam említeni a turbót, csak azt, hogy 2.0-ás motor van a traktorban, 202 lóerővel:)
Ja és a TotalCar-on van egy 164 2.0V6TB teszt. Érdekes olvasmány, de nagyon megbízhatalannak állítják be, pedig nálam jól viselkedik :)
Whiteskull09-08-2006 09:05:11 // 14021
Természetesen teljesen igazatok van. :)))
Még a mai időkben is megdöbbennek néhányan, amikor megtudják, hogy a 25 éves 1,5-ös boxiban 95 paci van. És ez még nem a legerősebb belőlük. :)))
TarP09-08-2006 08:58:49 // 14020
Túrót szívóval összevetni nem fair, még akkor sem, ha VW :)
Mit tudnak most az 1.4-es szívók? 16V és 90-100ló? Gondolkodós elektronika miatt lassú reakciók?
Egy két elhangolt motoron (H S2000, Toy 1.8) amik még a kifejlesztőik szerint is nyomatékszegények, nem találsz ütős ellenfelet a "régi" 2.0-sokkal szemben. 180-190Nm-ert és 140-150lóerőt nem tudnak a mai szívó 1.4-ek, de még az 1.6-ok sem.
Lacza09-08-2006 08:38:25 // 14019
:DDDD
azért meglátszik ki tud AUTÓT gyártani:)
Inner Circle09-08-2006 08:37:11 // 14018
Az Alfa ma már nem gyárt 1,4-es motort, de nézzük meg azt, amikor gyárott: a 145-ös pompás 1,4-ese 2000 körül 103 lóerőt tudott, a 75-ös kétliteres twinspark motorja 1990 körül 140-et... újabb 10 évvel korábban már az én Alfetta GTV-m is 130 lóerős volt, 1970-ben pedig asszem 122 lóerőn állt a licit. És ezek csak a puszta lóerőadatok, a nagyobb lökettérfogat egyéb áldásairól még nem is beszéltünk.
Inner Circle09-08-2006 08:32:19 // 14017
Ja, turbóval és kompresszorral... nézzük csak, mit tudott egy - igaz, 1,6-os - kisebb motor a klasszikus Alfa napjaiban?
"On February 18 1965, Autodelta's first creation was presented at the Amsterdam Motor Show. The car was a development of the Giulia GT, rechristened the GTA (the A stands for 'alleggerita' (lightened)). The outer body was the same as that of the GT, but the interior trim was made out of Peraluman 25, a light alloy of aluminium, manganese, copper and zinc. The GTA differed from its sister externally in the addition of front air intakes, handles and the triangular Autodelta badge. The Twin Spark engine underwent rigorous reinforcement to increase the power output from 106 to 170 bhp."
Nem baj, fiúk, 40 év lemaradás még nem a világ!... :D
Whiteskull09-08-2006 08:18:29 // 14016
Ebben teljesen igazad van. :)
Whiteskull09-08-2006 08:18:03 // 14015
Épp most hirdetik a 170 le-s fosvágent 1,4-es motorral. :)
Lacza09-08-2006 08:12:14 // 14014
Persze,valami agyontunningolt csodajárgány:)Biztos van,de az már nem egy hétköznapi 1.4-es:)
Whiteskull09-08-2006 08:01:01 // 14013
Azért van olyan. :))
Lacza09-08-2006 07:56:28 // 14012
Azért én megnézném azt az 1.4-es skodát vagy bármit,ami lehagyja a régi 164-esemet,vagy a 75-öst:)
Inner Circle09-08-2006 07:14:49 // 14011
""...és ezért ver kenderbe egy mai 1.4-es egy tizéves kétliterest..." erős túlzás."
Pláne "kenderbe" :D legalább lucernába vagy zsizsikbe verne :DDD
Az állítással én sem értek egyet, többek közt azért sem, mert az igénytelen megoldások is masszívan terjednek és pont az Alfa igazán igényes motorjai estek el sorra a költséghatékonyságért folytatott versenyben. A könnyűfém blokkos boxer, Nord és V6 motorok is kipusztultak, lett helyettük acélblokk Fiat és Opel alapon.
Másrészt meg a mai 1.4-esek sehol sincsenek a tízéves kétliteresektől, se lóerőben, se menetkomfortban.
bszl08-08-2006 23:49:55 // 14010
"...és ezért ver kenderbe egy mai 1.4-es egy tizéves kétliterest..." erős túlzás.
Xixo08-08-2006 23:46:01 // 14009
A szokásos alfonzós nagyképű nyilatkozat.
Mert ugye nem csak a gumik miatt voltak "jobbak". Szárazon fél másodpercet kaptak a Ferkától!!!
Xixo08-08-2006 23:41:37 // 14008
Delarózsit magasztalják a mekinél
Kiváncsi lennék, hogy ha nem esik ki az élmezőny, akkor hol ér célba...
Sumit is ügyesen előzte meg!! 5 kör után, amikor kb olyan lassú volt, mintha egy szuperaguriban ülne...
Xixo08-08-2006 23:34:34 // 14007
Xixo08-08-2006 23:34:00 // 14006
Xixo08-08-2006 23:32:20 // 14005
Blade08-08-2006 21:53:40 // 14004
A fémben rengeteg lehetőség van még a mai napig. pl a második világháboru hihedt fecskéje a Messerschmitt Me262 a legelso gázturbinás vadászgép a legjobb akkor repulési jellemzokkel.Csupán egy problémája volt.A hajtomu. Nagyon ovatosan lehetett novelni a toloerot és ugyaugy ovatosan csokkenteni mert rogton tonkrement.Mégpedig a hoterhelés miatt.Egyszeruen akkoriban még nem létezett olyan minoségu anyag,amilyenre szukség lett volna. Ugyanez ahelyzet ma is.Ahhoz hogy noveljék egy motor fordulatszámát már semmi más sem akadályozza csak az anyagminoség.A szelepekhez csapágyakhoz gyurukhoz stb.Ennél kezdik a fejleszést.Ez épul át évekkel késobb az utcai autok motorjaiba, és ezért ver kenderbe egy mai
1.4-es egy tizéves kétliterest.A tobbi fejlesztéssel egyutt.
1983ban a renault bemutatta a turbos f1-es motorját.Levertek mindenkit.Igaz nem lettek világbajnokok,de nem emiatt.Rákovetkezo évtol mindenki tubos motorral dobbantott. 1991ben a REnault bemutatta a 3,5literes V10-es motorját a williamsban,és Mansell szinte lealázta Sennát a már 1986tol uralkodo Honda V12--es motorjával szerelt elobb Williams majd a McLaren világvero csapatait. Elotte senki sem gyártott V10-est a f1 torténetében. 1992rol gondolom nem kell mesélnem.Én a hungaroringen láttam és hallottam Mansellt a V10-essel, Sennát a V12-es Hondával,Schumachert a V8-as Fordal stb és Alesit a V12-es ferrarival.A tobbi gyár hiába fejlesztett, egyszeruen nem találták az okát miért jo ennyire a REnault V10-ese.Elloptak egy ilyen motort a franciáktol,szétszedték hogy megtudják miért olyan jo:) Három dolog miatt: -a V10 elrendezés miatt, -a pneumatikus szelepvezérlés miatt, -és a jobb anyagminoségek miatt. 1995re készult el mindenki ennek a blokknak a koppintásával,és onnantol kezdve egyik csapat sem gyártott mást csak a V10-et, ami igy lenne a mai napig,ha nem rogzitik szabályban a 2,4l V8-at...Egy bizonyos mértékig nem a kobcenti a legelso szempont a hengerszám és elrendezés kiválasztásakor...
Ferke08-08-2006 16:08:53 // 14003
Nem kell a Ferrari ellen rajoskodni, ennyi az egész, mert különben ígyjárás van!:)
TarP08-08-2006 15:52:57 // 14002
Vajon hogyan választják szét a motort a körötte lévő eszközöktől?
A blokkot nem lehet módosítani...a csapágyakat, tengelyeket sem? A szelepeket, csöveket sem? Az elektronikát sem? Az anyagokat sem ötvözhetik eddzhetik máshogy??? Nem lesz egyszerű ellenőrizni :)
Mindenesetre nekem is érdekes e döntés. Nem hiszem, hogy a spórolás hozta, mert ahogy íjátok, majd elköltik a plusz pénzeket űrtechnikájú féktárcsára, meg kompozitgumira...meg aktív karosszériára..mittudomén.
Csak gondolom látták, hogy a motorok már így is vándorolnak és a csapatok fele elavult levetett blokkokkal küzd.
Blade, én nem érzem úgy, hogy az elmúlt évek arról szóltak volna, hogy a Rönó szuper V10-esét másolja mindenki és próbálnak valahogy versenyben maradni. A lökettérfogat csökkentése magával vonta a kevesebb hengert. a V12 ideális a negyobb lökettérfogathoz...V10 meg a csökkentetthez. Gondolom ezt nem csak a Rönyó tudja, hanem a többiek is, csak pl a Pirosnál "szokás szerint" később váltanak. Lehet az oka tradíció, vagy az, hogy még nem tesztelték 21234órát, de később szoktak ugrani, akkor viszont általában jól :)
Reaper08-08-2006 15:49:02 // 14001
Ez tipikus esete az így járásnak.:-)
Ferke08-08-2006 15:37:53 // 14000
Ez kicsit off, de kééész voltam a végétől!!!! Sose gondolnátok, hogy hogyan ér véget a verseny!:)))
355 vs viper
SKrisz08-08-2006 15:29:17 // 13999
A versenytechnikából nagyonsok fejlesztés kijön utcára is ez így igaz... De ezek nagyon nagyon nem az F1-ből kerülnek át... Szóval ezt ne sajnáld egy kicsit sem!:)
Egyébként meg még mindig nem értem a nézőpontodat. Ha a motorfejlesztéseket befagyasztják, akkor sokkal nagyobb fókuszba kerül az összes többi elem (fék, futőmű, váltómű, stb...stb...stb...) Szóval pontosan az fog fejlődni amit te kívánsz!:)
Grando08-08-2006 14:58:49 // 13998
Már volt, de megunhatatlan! :))
Blade08-08-2006 14:47:29 // 13997
Ez igaz, de nem emiatt sajnálom hogy nem fejleszik tovább a motorokat, hanem amiatt mert igy gyakorlatilag az utcai auto motorok sem nagyon fognak fejlodni... Ahol most tartanak a benzinotorok sot még a dizel motorok,az mind a motorsportnak koszonheto, a benzinmotorok esetében foleg a forma 1nek. DE a futomu ugyanigy, 92ben amikorra a williams a renaultal kozosen tokéletesre kifejlesztette az akiv kerékfelfuggeszést, amit betiltottak, sajna legkozelebb egy s merciben lehet látni...A Renault szerintem az elso számu fejleszto a forma1ben,második a Honda(de csaka motoroknál) s utána a ferrari. Az idény elso felében a briliáns ellensulyos lengéscsillapitásra épulo futomu és a koré épitett auto miatt vertek agyon mindnenkit(nem a gumi miatt). Csak hát ugye ha ki lehet kezdeni valakit vagy valamit(befagyasztották)...,pedig más csapatnak is eszébe juthatott volna... Ezért irtam hogy sajnálom hogy nem fejlesztenek motorokat,és ezért irtam hogy igy konnyebb lehet a tobbi csapatnak...
Shane08-08-2006 14:40:25 // 13996
Buksi08-08-2006 14:04:34 // 13995
Sajna volt közöttük Ferrari is! :-(
Whiteskull08-08-2006 13:50:29 // 13994
Új hírek a motorfejlesztés befagyasztásáról.
SKrisz08-08-2006 08:10:58 // 13993
De nem a futómű, karosszéria, elektronika és egyéb fejlesztéseket fagyasztották be, "csak" a motorokét. Az a +20ló ebben a cirkuszban lehet nagyon sok, de egy jó motor kevés a boldogsághoz...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
627
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?