Forum >> Forma-1
Xixo10-08-2006 22:59:47 // 14081
Xixo10-08-2006 22:57:01 // 14080
Ide biztos nem megyek el!!!
Már csak a lovas szobor hiányzik neki....
Xixo10-08-2006 22:49:05 // 14079
Lehet, hogy jót tett volna neki, ha marad a minárdinál és szép lassan eltűnik...
Attól, hogy egyszer az ölébe hullott a VB cím még nem kéne ilyen ocsmány, nagyképű, beképzelt pöcsnek lennie!!!
Azért ne felejtsük el, hogy amikor nem állt meg a meki kimi alatt, akkor majnem mindig elverte!!!!
Igaz volt kitől tanulnia, ha megnézzük a tenyérbemászó flávijó stílusát...
Balage10-08-2006 22:36:26 // 14078
Attiska10-08-2006 16:04:20 // 14077
IC,
Két-három évvel korábban teljesen normális volt az ember, de amióta világbajnok lett, szerintem eléggé unszimpatikusan viselkedik. A viselkedése, a cselekedetei. Mondjuk van mire vernie a bránert, mert világbajnok, de akkor is. Valahogy alapban bunkó (Schumi is csinált faszságokat, de Ő alapban nem bunkó legalább) Nekem a régi, szerény Alonso sokkal szimpatikusabb volt, mint a mostani.
Inner Circle10-08-2006 15:55:35 // 14076
Na, azért legyünk őszinték... korban kb. ugyanott vagyunk mint Alonso és sokszor nekünk is nagy pofánk van, pedig mi nem is vagyunk VB-k, hát akkor milyen jogon mondjuk hogy beképzelt? :DDD
Attiska10-08-2006 15:01:41 // 14075
Na igen. De azért őszintén bevallom, megnéztem volna Schumit, hogy mit mutat mondjuk a '80-as évek elején-közepén, mikor a Lauda-Prost-Piquet-Rosberg-stb. világ volt, az autókban pedig egy gramm elektronika sem üzemelt... Nem biztos, hogy akkortájt is hétszeres világbajnok lenne. Mindenesetre lehet szeretni, nem szeretni, a jelenkori F1 messze legnagyobb alakja, és kész. Faszkalap, beképzelt Alonzó sehol nem lesz hozzá képest, akármennyit is versenyzik.
Blade10-08-2006 14:50:33 // 14074
de utána jön a V6TB nagy előnye, a nyomaték és szépen elhagytam a 200lovas szívó csúcstechnikát. Szerintem nem volt elég nyomatéka, hogy leforogjon8500-ig. Nekem viszont van elég 6300-ig :) )
Nem a nyomaték miatt hagytad le,hanem a teljesitmény miatt. Azaz gyorsitáshoz nyomaték kell, nagy sebességhez meg teljesitmény.. A Te autod 200 feletti tempjához a teljesitmény kell.
Autópályán egyszer hajtottam Hompa TypeR ellen, ami bevallom gyorsabban leforog, sőt jobban is gyorsul 220-ig,
A Honda motorja kissé koszerubb sajna mint a V6TB. Hiába kisebb a nyomatéka , látod ennyivel korszerubb és feljetebb az a négyhengeres amit a nyolcvanas években nem tudtak volna megcsinálni szeriába... A'lá forma1..:)
Egyébként a GTA ellen nem ellenfél az integra,már rendet tettem egyszer..
:))
Blade10-08-2006 14:41:38 // 14073
Renault Megane 1.6 16V az a peugeot-citroen amit majdnem eltaláltál:)))
DE nem érdekes. Egyébként orulok hogy végre erti legalább valaki mit szerettem volna irni.Ha más nem nagyjábol;-PP
TarP10-08-2006 11:04:33 // 14072
Így a motorikus fejlődés alig elegendő arra, hogy a +tömeget, meg a + elektronikai cuccokat elvigye.
Biztonság terén gondolom jelentősebb a változás.
TarP10-08-2006 11:03:00 // 14071
Balde szerint motorikusan fejlődtek őrült nagyot a mai autók.
Szerintem ez a fejlődés nagyon lassú. (16V, utána változó szelepvezérlés, utána közvetlen befecskendezés...)
A fejlődés akkor lenne mérvadó, ha a tömegük nem nőtt volna hatalamsat.
Inner Circle10-08-2006 10:54:09 // 14070
Egyrészt a motor sem olyan erős mint a turbó V6, de a légellenállás az igazi mumus... hasonlítsd össze a GTV és a 75 profilját. Mintha egy agár és egy bernáthegyi pofáját néznéd oldalról :-)
TarP10-08-2006 10:50:35 // 14069
Bevallom, a 75-öst nem nagyon ismerem, logikus, hogy légellenállásban rosszabb, valószínű, hogy motorja nem olyan erős.
De régi V6 :), mondom végsebességre bármikor kiállok a csodált hightech-ek ellen: MazzagRX8, Honda TypeR, Toyota Celica, Merci SLK(No jó AMG mentes :) )...
Inner Circle10-08-2006 10:38:09 // 14068
Na ugye azt nem gondoltad komolyan, hogy autópályán a GTV kasznis teljesítményt összeveted a 75 kasznis teljesítménnyel? :D
TarP10-08-2006 10:02:15 // 14067
Hali, tudom, hogy ez nem a motorokról szóló topic, de ez az autópályás szukukis, PUG-os dolog nekem nagyon érthetetlen.
Pont azért, mert a céges autóm PUG307, a saját meg a V6TB rozsdaboglya.
Mindkettővel mentem már pár tízezer km-et.
Különbség: PUG alul nem megy, 2000-től kicsit húz, utána ordít, de nehézkesen gyorsul, általában nem bírom kivárni, hogy felpörögjön, elváltom, mert bántja a fülemet a fölösleges ordítás. Max speed 185-190 klörül. 110ló, az 110 ló és nem függ attól, hogy mennyire új. Nyomatékgörbéje nem egyenes, az biztos. Érezhetően hulllámos.
V6TB (1989-ben tervezték a motort, ha jól emléxem): alul túrólyuk, 2500-től húz, 3000-től húbazze és 5500nál elváltom, mert a magasabb fokozatban is lesz nyomaték. Max speed 242 nálam. (Autópályán egyszer hajtottam Hompa TypeR ellen, ami bevallom gyorsabban leforog, sőt jobban is gyorsul 220-ig, de utána jön a V6TB nagy előnye, a nyomaték és szépen elhagytam a 200lovas szívó csúcstechnikát. Szerintem nem volt elég nyomatéka, hogy leforogjon8500-ig. Nekem viszont van elég 6300-ig :) )
Szóval nem is értem mely paramétere jobb az új 1.6 16V-s motoroknak, mint az öreg V6-oknak. Fogyasztás. Azt elfogadom, de az sem 190-nél, mert az Alfa ott kevesebbet eszik :) Városban a kismotor nyer, egyértelmű.
Grando10-08-2006 09:53:39 // 14066
Megemlíteni lehet? Ugyanis azt tettem. :P
Inner Circle10-08-2006 09:42:38 // 14065
"Most a Renault már teljesen másképp játszik. (lásd amikor vb. bajnokok lettek, mit írt ki az egyik szerelő a hátára)"
Az tényleg nem volt túl sportszerű, de teljesen más helyzetben is voltak, mint a McLaren vs. Ferrari idején. Ez a csata ugye 1998-ban kezdődött, akkor Mika nyert, '99-ben is. MS meg utoljára 1995-ben volt bajnok, hát miért kellett volna félni tőle, vagyis miért írták volna a hátukra a nevét? Akkoriban teljesen kiegyenlített volt az F1, MS csak egy versenyző volt, a Ferrari meg csak egy csapat.
Aztán 2000-től 2004-ig mindent megnyertek és 2005-re már nem is az volt a kérdés, hogy ki lesz a VB, hanem hogy ki veri meg végre MS-t és a Ferrarit. Kvázi Mika "világbajnok" lett, Alonso meg "az, aki megverte Schumachert". Így már kissé érthetőbb a póló.
Mike.10-08-2006 09:37:15 // 14064
Hagyd már, az is csak egy nagyképű majom volt aki jól vezetett.
Satti10-08-2006 09:31:49 // 14063
Azért Sennát nem piszkálni,egy ilyen Alonso féle,vagy sok más többi sehol sincsen hozzá!
Inner Circle10-08-2006 09:27:55 // 14062
Hát nem is a Renault. Esetleg az F1-et nem nézők fantáziájában létező "dácsia" csapat Sepangban megcserélte Fisichellát és Alonsót, az F1-et néző kollegák azonban mosolyogva és kapásból rávágják, hogy ott bizony nyerhetett Fisichella Alonso előtt.
Grando10-08-2006 09:26:26 // 14061
Az a lófejű majom sok rajongót szerzett a gazdájának világszerte. A Schumi-gárda tagjain is gusztustalanul mutatna pl. egy "Who is Senna?" póló, pedig ők ráadásul jogosan is viselhetnék.
Ferke10-08-2006 09:14:13 // 14060
Na az tette be nálam is a kaput. Az a póló...
Whiteskull10-08-2006 09:08:42 // 14059
SzJ10-08-2006 08:51:52 // 14058
Xixo10-08-2006 00:58:59 // 14057
Ha megígéred, hogy minden évben mi nyerünk, akkor lehetnek izgalmasabbak a futamok és nem kell mindenkit leköröznünk. Ok??? :-))
Whiteskull10-08-2006 00:55:21 // 14056
Én meg akármekkora Ferraris vagyok, untam a verseny nélküli F1-et. :)))
Whiteskull10-08-2006 00:55:21 // 14055
Én meg akármekkora Ferraris vagyok, untam a verseny nélküli F1-et. :)))
Xixo10-08-2006 00:52:41 // 14054
De akkor se voltak ám annyira jók. Nem nyertek valami hatalmas különbséggel annak idején sem...
Szkúzi, de én csak a Ferrariról tudok jókat írni!! :-)))
Whiteskull10-08-2006 00:47:19 // 14053
Azt el kell ismerni, hogy nagyon eltalálták akkor a kocsijukat. Olyan könnyű, és kicsi motort csináltak, hogy nem lehetett senki se az ellenfelük. És amikor megjelent ez a fekete-ezüst kombináció, még tetszett is. :))
Xixo10-08-2006 00:41:21 // 14052
Fúúú, én utáltam a Mekit is, amikor olyen jók voltak!! :-)))
Sőt volt, hogy azt mondtam, hogy akkor már inkább a honda vagy a rönyó nyerjen, ha már nem a Ferrari. De ma már visszasírom a hekinenes időket!!
Persze azért nem azt amikor ő lett a VB... :-))))))
Whiteskull10-08-2006 00:11:31 // 14051
Teljesen reálisan nézve a dolgokat, azért a ferrarit se kell félteni. Nagyon sok húzása nem tetszett, de ugyanezt meghúzza a többi csapat is.
Amikor az elején a mekivel voltak harcban, akkor tiszteltem a mercédeszt. Jó buli volt.
Most a Renault már teljesen másképp játszik. (lásd amikor vb. bajnokok lettek, mit írt ki az egyik szerelő a hátára) Ezzel megutáltam őket.
Kiváncsi leszek a legközelebbi száraz futamra! :DDDD
Xixo10-08-2006 00:02:53 // 14050
Lehet, hogy neki is valamilyen agybaja van és azt akarja, hogy mindenki vele foglalkozzon még akkor is, ha utálják. Olyasmi lehet ez, mint amikor ebbe a topicba olyanokat ír be valaki, hogy "csaló Ferrari"... :-))))
Ezért nyilatkozhat ilyeneket!!!
Whiteskull09-08-2006 23:57:05 // 14049
Na jó! Köpködhet, de ki hisz neki? :))))
Xixo09-08-2006 23:56:04 // 14048
Pont ez az!!! Ők felválalták és nem köpködtek, mint Mr. becsületesflávió...
Whiteskull09-08-2006 23:53:31 // 14047
Szerintem ezt a csapatsorrendet a Ferrari már nagyon régen bevallotta. Csak szegény Bari nem hitte el. Megsértődött, és ezért csinálta azt az ausztriai balhét. (mondjuk az elég undorító volt).
Azon kívül minden csapatnál meg van a sorrend, ha közelébe kerülnek a vb. címnek. :)))
Xixo09-08-2006 23:49:47 // 14046
Ja, tényleg!!
Nem is a Ferrari volt az aki azt mondta, hogy nincs náluk csapatsorrend, mert az nagyon csúnya dolog, de aztán mégiscsak mindig elengedte a gyengébb versenyző a jobbikat!!
De akkor melyik is volt ez a csapat??? Ja, hogy a dácsia?!!!?? :-))))
Whiteskull09-08-2006 23:43:25 // 14045
Ez a dolga. Ezért szerződtették. Ugyanúgy mint Barit, csak ő be is tartja a szerződési pontokat. :))))
Xixo09-08-2006 23:40:52 // 14044
Xixo09-08-2006 23:31:07 // 14043
Te beszélsz flávijóbriattóréul???
Máskor is fordíthatnál!!! :-)))))
Inner Circle09-08-2006 22:56:30 // 14042
Az más kérdés, hogy ha az ember 140-ről akar előzni, akkor ezt röhögve és villámgyorsan megteheti ötösben a V6-tal, míg a kismotoros modern autóknál jobb, ha még egyszer átgondolja a dolgot.
Inner Circle09-08-2006 22:55:04 // 14041
Alig 200 fölött elfogy még az America is, és addig is kínkeservesen szevedi föl magát, ezt pedig egy közepes 1,6-os ma már tudja. Sajnos a kockaforma légellenállása borzalmas (és közben a fogyasztása is). Kvázi ugyanezzel a motorral a 155, 164 már utolérhetetlen.
GEORGE09-08-2006 22:51:56 // 14040
A végsebesség nem mérvadó, hiszen az aerodinamika rengeteget fejlődött. A 2.5 meg 3.0 75-ösöket röhögve otthagyja az autópályán akár egy nagyobb motoros Mucuki is
Nem akarok kötözködni!
De ezt te sem mondod komolyan!
Melyik az a mutyuki amelyik a fenti ALFA ROMEO-at lenyomja végsebességben????????
A kétkerekű mutyukikat leszámitva??
Inner Circle09-08-2006 22:23:47 // 14039
Nem is kell típust írni; 1,6-os 110 lovasa a Peugeot-Citroennek van, átlagosan szar modern autópéldának megteszi :D Na, hogy ezt rövid távon nem verte oda egy hathengeres Bömbi, azt csak úgy hiszem el, ha annak valami komoly kehéje volt. (A végsebesség nem mérvadó, hiszen az aerodinamika rengeteget fejlődött. A 2.5 meg 3.0 75-ösöket röhögve otthagyja az autópályán akár egy nagyobb motoros Mucuki is, ezen nincs mit vitatni.)
Amit a teljesítmény-tartományokról írsz, én pont fordítva látom. A nagy lökettérfogat nagy szabadságot is jelent, és pont amit a tuningról írtál, nagyon is helytálló a nagy motorok mellett: nem kell őket szénné tuningolni, hogy kényelmes, széles tartományban adják le a teljesítményüket. A Milanóval egyszer sétakocsikáztam a Gellérthegyen 40-50 körül és roppantul zokon vettem, amikor egyszer egy emelkedőn ki kellett venni ötösből - hiába, hat henger nem hazudik! :-) Aztán egy másik motor került az autóba, és örülök ha négyesben felvergődök ugyanott... pedig ez a motor sem füstöl vagy kerreg. Egyszerűen csak ez sz.r, az előző meg jó volt. (Ja és a váltóját úgy áttételezték, hogy 160-nál egyszerűen elfogy.) Ez lehet a helyzet a próbált Bömbivel is.
Szóval tisztázzuk, hogy mit értünk "kenterbe verés" alatt. Ha az autópályát, akkor nincs vita, egy közepes 1,6-ossal már sokkal jobban lehet hasítani, mint egy régi akár V6-ossal. De ha pusztán a motor adatait, akkor nehéz lesz engem meggyőzni arról, hogy ne a régi nyomatékhegyet válasszam, hanem az újmódi kis pörgőseket :D
És még egy szót az összehasonlításról: kifogástalan, azaz versenyképes állapotú régi autóval csak a 33 P4 tapasztalataira támaszkodhatok, az hülyére vert bármiféle modern paripát. Amikor kijött a négyes Golf a csoda-PDTDI-akármivel, egyből áthozta egy haverom, mentem vele egy kört és halálfélelmem volt benne. Papíron erősebb volt a P4 137 lóerejénél és ugye nem fogta vissza az összkerékhajtás sem, úgyhogy megpróbáltam vele előzni ott, ahol a P4-gyel rendszeresen szoktam... hát, éveket öregedtem pár pillanat alatt, örültem hogy visszafértem a teherautó mögé és úgy adtam vissza a kulcsot a srácnak, hogy többé nem akarok ilyen autónak a közelébe sem kerülni.
Blade09-08-2006 21:54:02 // 14038
Én nem akarlak titeket meggyozni semmirol, ezért nem etetek répát a kutyámmal sem..:) Észre vehetnétek,hogy egy teljesitmény adat meg egy nyomaték adat nem mond el mindent egy motorrol.Meddig lehet elmenni egy tuningnál ugy hogy "megérje"? A tuning sem arrol szol hogy a legutolsot is kipréselni egy motorbol...hanem arrol hogy minnél használhatobbá tenni azt a plusz teljesitményt amit elértunk. Minek még +5loero ha tiltás elotti ezres tartományban adja le a motor elotte meg rosszabb mint gyári állapotában.
Faterom szar 1.6-os 110loeros autojával(szándékosan nem irok márkát)ami csupa aluminiumblokkos,versenyeztem egyik barátom 8 évvel idosebb 325i(170le) benzinesével.A legnagyobb sebesség kb 180 volt és kb annyi esélye volt ellenem mint egy csigának a hatsávoson...Na jo, 2 sávoson.. Gyorsulásban sem volt a szeren az 1.6-oshoz képest,dinamikában meg pláne.Hogyan lehetséges ez?? 3pontos kérdés.Az autok kozti sulykulonbség kb 130kg. Mielott megvárnáma humorosobbnál humorosabb hszeket inkább leirom szerintem miért van igy. Lehet hogy egy 95-ös kétiteres 150 loerot ad le meg 170 nm-t,egy mai 1,4-1,6-os meg 100-120 loerot és 130-160 nm-t, mire a régi kettes eléri azt a tartományt ahol legerosebb, a kicsi uj már szét is forogta volna magát. Magyarán addigra rég leforgattta a sebességet. És nem azért porgosebb mert kisebb, a mostani nagyobb motorok is fejlodtek már annyit hogy sokkal jobb legyen a motorkarakterisztikája. Egy példa: cápa bmw 325 136loeros kb 20 éves,ha nem tudnád hogy 136 le gondolni lehetne vagy 80nak egy proba után... Ugye mennyit fejlodott a technika?:)
Inner Circle09-08-2006 20:26:44 // 14037
Főtengelyről szó sincs, ez gondolom megint valami színvonalas magyar forrásból (f1hirek.hu? a5.hu?) jön :D A kósza hírek "driveshaft"-ról szóltak, ami "féltengely" (ellentétben a "crankshaft"-tal, ami "főtengely"), és a Renault már rég cáfolta őket, mondván hogy a kerékanya volt hibás (ami valószínűbb is volt). Abban meg teljesen igazad van, hogy nem érted a főtengely-parát, nem is lenne értelme :D
Inner Circle09-08-2006 20:21:46 // 14036
Nekem elég, hogy eddig minden másban igazam volt; most már neked is kijárt hogy észrevehess két rosszul összevont félmondatod, legyen már egy kis sikerélményed! :D
vipex09-08-2006 17:10:46 // 14035
IC
az opel blokk az nem azél hanem álluminium :-) ennyje ezt sem tudod :-)))
Ferke09-08-2006 13:27:13 // 14034
Jah, és fiszikella 8. helye az időmérőn? Ééérdekes, hogy nem tartanak a Ferraritól...:)
Songokou09-08-2006 13:26:54 // 14033
Gondolj csak bele, ha azt mondta volna:
"hat oriasi mazlink volt h a bridzsszton egy fos gumit adott a ferrarinak, es alfonzo oriasi szerencsevel odatevedt az elso helyre, ahonnan azert kellett kiallnia mert bena pocsok voltak a szereloink, radasul ha nem esik ki raikonen akkor 100%, igy h kiesett meg csak 98% h nem nyerhettunk volna. Radasul 3 hete egyre rosszabb az autonk, ami nagyreszt az en hibam is, mert csapatvazatokent olyan aero elemek hasznalatat engedelyeztem amikorl nem is tudtuk,hogyan is mukodhatnek."
Egy dolgot mar reg megtanultam: F. B. nyilatkozatait nem szabad komolyan venni, azok alapjan felesleges lenne a atobbi csapatnak felallni a rajtracsra, hiszen nem csak a versenyzoik a legszebbek es a legjobbak, de meg az auto is mas dimanzioban mozog.
Szegenykem azthiszi h az F2004 az ove...
Ferke09-08-2006 13:26:19 // 14032
Hát igen. Pont ez a fura! Ugye mindenki védi a seggét, és festi rózsaszínre a helyzetet minden nem túl jól sikerült futam után, még a Ferrari is :)
De gyanús az is, hogy alonzo jött ezzel a főtengely-parával, amikor mindenki látta, hogy leesett a kerékanya. miért dobta be a főtengely-parát? Lehet, hogy tényleg a főtengellyel volt gond? Mert akkor viszont marha nagy a gond! De lehet, hogy nem is főtengely-gond volt, csak xarul fordítottak? Mert ha a főtengellyel van gond, akkor csak megáll az autó, nem csúszkál...tehát ezt nem értem:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
500
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?