Forum >> Forma-1
GEORGE07-10-2006 06:55:48 // 16631
Jó szurkolást a csapatnak így hajnal tájt.!
Whiteskull06-10-2006 22:51:27 // 16630
Satti06-10-2006 20:19:38 // 16629
Az előbb néztem meg egy dvd-ét,amit ma a corában ,bámészkodás közben találtam/950 FT/,a címe:a Forma1 tőrténete,az 1970-es év.Nagyon érdekes volt látni,a mostanihoz képest,sok minden mennyivel másabb volt,nagy nevek versenyeztek akkor egymással,mint:Jackie Stewart,Jackie Ickx/Ferrari/,Jack Brabham/44 évesen/,Graham Hill,Jochen Rindt,Bruce Mclaren.Ami nekem érdekes volt,hogy ebben az évben a Mclarenben Alfa motor volt,a narancssárga gép elején ott is volt a kígyó jel.A Ferrari már ekkor is jól szerepelt,ebben az évben a Lotus újítása volt,amit azóta is így használnak,hogy a hűtő,oldalra lett helyezve,ekkor még csak a Lotusokon.Sajnos ebben az évben halt meg Bruce Mclaren,és az év VB-a,Jochen Rindt,aki az egyetlen postumusz VB a Forma1-ben.Monzában a parabolicában az edzésen csapódott a falba.
Ami még nagyon furcsa volt a mai szemmel nézve,hogy a nézők sok helyen a pálya mellett voltak kőzvetlenűl,szinte úgy mint most a rallyeben,meg láthatóan sokkal többen voltak,mint mostanában.Az akkori zárófutamon Mexicóban,200.000!!! néző volt a futam napján,a rajtot 1 órával el kellett halasztani,mert a nézők teljesen leálltak a pálya szélére.Nagyon jó az egész összeállítás,érdekes látni a korabeli futamok összefoglalóit.
mesa06-10-2006 20:17:36 // 16628
Alfonsó egy fos.
Maradjunk ennyiben. Nem kell ennyit bizonygatni ! :P :)))))))))))))
Xixo06-10-2006 19:16:18 // 16627
Xixo06-10-2006 19:10:15 // 16626
Jól van fiam, nekem is van még abból a durva morfiumos cuccból, amit a derekamra kaptam!! :-))))
Tommi06-10-2006 17:05:46 // 16625
A csúcsot az amcsik tartják, messze náluk volt a legtöbb helyszín - számszerint 6 :)
Ferke06-10-2006 16:58:36 // 16624
Igen, ezen röhögtem én is!:)))
De amin meglepődtem, hogy 76-77-ben már volt is itt GP.
76-ban Gunnar Nilsson, 77-ben Patrese nyert!:)))
Tommi06-10-2006 16:51:44 // 16623
He-he, a "Toyota pályája" :))) Lobbiban beelőzték a Hondásokat? :)))
Ferke06-10-2006 16:38:22 // 16621
Bizony, az lesz. Nincs több Suzuka.:(((
Kb 1 hete került nyilvánosságra ez a döntés. Kár érte, mert állati jó pálya.
Tommi06-10-2006 16:36:22 // 16620
Hogyhogy jövőre a Fuji Speedway lesz??? Ezt eddig még nem hallottam sehol...
Ferke06-10-2006 16:10:27 // 16619
Egy jópofa cikk az aktuális helyzetről.
Ferke06-10-2006 16:09:20 // 16618
Én már vettem pipolfent, az sokkal jobb! Hamarabb üt, nem tart olyan sokáig (elég a futamra+1 óra a regenerálódásom), és sokkal gyorsabban múlik a hatása, ami a régi kerékvágásba való visszazökkenés (gyerek, anya, család, 4 kerék, 3szoba, stb) szempontjából nem elhanyagolható tényező!
Xixo06-10-2006 16:03:07 // 16617
Egy a Kínaihoz hasonló felszáradó pályát még el tudnék viselni egy levél szanaxal, de a futam alatt NE ESSEN!!!! :-)))
Ferke06-10-2006 15:58:04 // 16616
Na most néztem végig kb 6-8 helyen a várható időjárást.
Nagyjából mindenki így jósolja:
Fri Max: 20°C / 68°F Min: 19°C / 66.2°F Light rain
Sat Max: 30°C / 86°F Min: 17°C / 62.6°F Sunny
Sun Max: 27°C / 80.6°F Min: 14°C / 57.2°F Sunny
De ahány oldal, anni féle hőmérséklet.
Érdekes, hogy asszem egyedül a weather.com jósolt szombatra és vasárnapra is esőt, míg péntekre nem (pedig ma esett).
Az összes többi napos, esetleg felhős idt jósol, már holnapra is.
Xixo06-10-2006 15:50:48 // 16615
Szerintem, ahogy egyre jobb autót tudott a Ferka összerakni, egyre kevésbé tudta tartani őket a renyó. Az Usa óta egyszerűen nincsenek Ferrari szinten!!!! Ezért mondhatjuk, hogy nyomás alatt sokat hibáznak!!!!!
Ha nincs ellenfél, nem nehéz nyerniük!!!!
Ferke06-10-2006 15:45:57 // 16614
Na így már teljes a dolog, erről beszéltem!:)
Tommi06-10-2006 15:44:48 // 16613
IC!
Akkor lássuk:
USA: Schumi mesterhármassal nyer, Alonso csak az 5. fél perces hátránnyal. Valószínű a gumik miatt, az okokat tudjuk a tavalyi futam után.
Franciaország: ismét Schumi nyer, Alonso a második 10 mp hátránnyal. Leggyorsabb kör is Sumáké. A Renault menet közben háromról két kiállásosra változtatta Alonso stratégiáját, hogy mentsék a helyzetet és ennyit sikerült kihozni a dologból.
Németország: Schumi nyer, Alonso megint csak 5. helyen ér célba. Ezen a hétvégén a szintén michelines McLaren és Honda is gyorsabb volt a Renault-nál. Leggyorsabb kör ismét Schumié.
Nálunk: ugye teljes káosz volt :) Azért Schumi ment egy pontocskát, míg Alonsot a szerelők „segítették hozzá” a kieséshez. Itt ugye az időmérőn mindketten kaptak 2 mp büntetést, Alonso amiért szándékosan bevágott Doornbos elé (gratula), Sumák meg piros zászló alatti előzés miatt. Leggyorsabb kör Massáé (tehát a Ferrarié).
Törökország: Massa nyer, Alonso második, Sumák centikkel mögötte a harmadik. Itt Schumi elbaxta a taktikát, pedig az időmérőn is gyorsabb volt, mint Alonso, leggyorsabb kör megint az övé.
Olaszország: Alonso elfüstöl, Schumi mennybe megy a tisofi előtt. Leggyorsabb kör ezúttal kivételesen Raikkonené.
Kína: a Renault ugye ügyesen elszúrta a saját versenyét, de azért bejön Alonso Schumi mögött a második helyen.
Összességében én személy szerint úgy gondolom, hogy ha tényleg a Renault a legjobb csapat és tényleg Alonso a legjobb pilóta, akkor az év második felében nem így kellett volna teljesíteniük, hanem tartani az addigi szintet. De valamiért nem ez történt. A vörösök teljesítménye persze ugyanígy hullámzó volt, de ők összekapták magukat és most a hajrában fegyelmezettebbek.
Xixo06-10-2006 15:44:45 // 16612
Ennyit számít, hogy versenyképes-e a Ferrari!!!
Ha így nézzük Sumi 1hiba -- alfi pedig 5 hiba!! És akkor kap még egy piros-pontot is, mert franciahonban legyőzte Masszát!!!! :-)))))
Xixo06-10-2006 15:40:51 // 16611
Shakir: (MS első az edzésen) FA 1., MS 2.--- +2p
Sepang: mindketten a csapattárs mögött--- +7p
Melbourne: MS kiesik--- +17p
Imola, Nürburgring: MS 1., FA 2.--- +13p
Catalunya: FA 1., MS 2.--- +15p
Monaco: MS vitatható büntije miatt, de zseniális versenyzéssel--- +21p
Silverstone: FA 1., MS 2.--- +23p
Montréal: Fa 1., MS 2.--- +25p
ÉS INNEN A FORDULAT:
Indianapolis: MS 1., FA szenvedve 5.--- +19p
Magny Cours: MS 1., FA Massa legyőzésével 2.--- +17p
Hockenheim: MS 1., FA szenvedve 5.--- +11p
Hungaroring: FA gusztustalanságai az edzéseken, izgi verseny, mindketten kiesnek, MS 1pont --- +10p
Istanbul: MS hiba 3. hely(Ferrarinál nincs csere a boxban!!!!)--- +12p
Monza: MS hibátlan, FA hiba az edzésen + kiesik--- +2p
Shanghai: MS a középmezőnyből, hiba nélkül nyer, FA hibás gumiválasztás, GF segítségével 2. --- -0p
Tehát amióta MS elkezdett feljönni rá egyre többet hibázik és egyre gyorsabban fogy az előnye....
Ferke06-10-2006 15:25:01 // 16610
És most már komolyan olyan ideges vagyok, hogy add el nekem ócsóé a Spider-edet, hogy megnyugodjak!!!:))))
Ferke06-10-2006 15:22:48 // 16609
IC, komolyan agyonbaxod egyik hsz-edel a másikat! Vissza se kell lapozni, ezt Te írtad, és erről beszélünk:
"Alonso...a mezőny per pillanat legjobb VERSENYKÉPES AUTÓBAN ÜLŐ* pilótája, még ha személy szerint nem is kedvelem. Hisztizik, integet, marhaságokat mond, ez igaz; de amikor oda kell tennie magát, akkor ő hibázik legkevesebbet."
Most akkor miért tekintesz vissza az év elejére, amikor a Ferrari közel sem volt versenyképes?
Ja, hogy Te a naptári évet nézed, és lexarod, hogy a Ferrari az USA GP-től volt autó-számba vehető????
Én azért tekintettem vissza Alonsónak az USA nagydíjtól elbukott pontjaira, és a köztük lévő különbségekre.
Vaze, Veled parttalan a vita, mert ha az ember TÉNYEK-et sorol fel, akkor Te azt nem ismered el TÉNYEK-ként...:(((
Ferke06-10-2006 15:17:23 // 16608
Ic, halkan súgnám a T É N Y E K E T! Alonso Törökországban nem 4, csak 2 pontot hozott MS-en! (alonso 3.-ről 2. hely, MS fordítva: 2.ról 3.hely).
Ez az egyik tény.
A másik tény: ki ne találd már, hogy műszaki hiba miatt bukott 17 pontot alonso?!?!?!
Felsorolom, ok?
usa: MS: 10p, AL: 4p (Nincs műszaki hiba!)
Fr: MS: 10p, AL: 8p (Nincs műszaki hiba!)
Ger: MS: 10p, AL: 4p (Nincs műszaki hiba!)
Hun: MS: 1p, AL: 0p (Van műszaki hiba!)
Tr: MS: 6p, AL: 8p (Nincs műszaki hiba, és Alonzó végre hoz 2! pontot)
Ita: MS: 10p, AL: 0p (Van műszaki hiba!)
Chi: MS: 10p, AL: 8p (Van műszaki hiba!)
Ez összesen: 1+10+2= 13 pont.
Asszittemm ha kiszámolod a 17-et, akkor azt a Rád jellemző alapossággal teszed!:)))
Inner Circle06-10-2006 15:13:23 // 16607
Segítek:
Sakhir: Alonso hibátlan, MS az edzésen hibázik, 0:1
Sepang: Alonso hibátlan (Renault csapathiba), MS taktikája rossz és Massa lehagyja, jóindulattal MS iránt továbbra is 0:1
Melbourne: Alonso hibátlan, MS rondát hibázik, 0:2
Imolától Barcelonáig váltakozó sikerű küzdelem, jelentős egyéni hibák nincsenek
Monacóban MS rondát hibázik, 0:3
Silverstone-Hockenheim a technikán múló, változó sikerű küzdelem, jelentős egyéni hiba nincs, Hockenheimben a beállítást vehetnénk Alonso hibájának, de miután Sepangot nem MS-hez írtuk, így ezt se írjuk Alonsóhoz
Hungaroring: Alonso hibázik az edzésen, MS is, és a futamon sokkal nagyobbat, 1:5
Isztambul: MS hibázik a futam hevében, 1:6
Monza: Alonso hibázik az edzésen, MS tökéletes, 2:6
Sanghaj: Mondjuk hogy Alonso hibája a gumiválasztás, legyen 3:6
Íme az "Alonso sokkal többet hibázott": 3:6. (Logikátokat követve, lehet hogy annak idején az angolok győztek ellenünk 3:6-ra? :DDD )
Gondolom most jön a kinevetős, az agyonhallgatós, aztán majd a háttérszurkolóktól a leugatós és "Mitől képzeled te magad nagynak???" beszólogatós rész :DDD
Xixo06-10-2006 15:05:08 // 16606
Ennek az lesz a vége, ha Sumi nyer idén, hogy szerencséje volt.......
Inner Circle06-10-2006 15:02:32 // 16605
"Nem kétséges, hogy idén nagyobb volt a nyomás MS-en. Alonzó mégis jóval többet hibázott."
T
É
N
Y
E
K
E
T
!
!
!
Tommi06-10-2006 14:59:52 // 16604
Persze, meg nem nyert még x másik pilóta sem. Viszont csak két ember van, aki a vb címért küzd, a többieket most ne vegyük ide...
Ferke06-10-2006 14:59:50 // 16603
A több muníciót már megbeszéltük, tudod?! Nehogymár összevessük MS és Alonzó életpályáját?! Vicces lenne.
Vegyük az idei évet. Nem kétséges, hogy idén nagyobb volt a nyomás MS-en. Alonzó mégis jóval többet hibázott. 25 pontot elbaxni nem kis hiba...
Arról nem is beszélve, hogy ha nem 2db csapat lett volna idén versenyképes, hanem pl még a McLaren, Honda is, akkor már Alonzo sehol nem lenne.
Tavaly egy nem túl toppon lévő McLarennel alig bírt elbánni..:)))
Inner Circle06-10-2006 14:51:05 // 16602
"Eccerűen nem bírják az idegei, és ez a teljesítményére is kihat."
Na, pont ezt mondom én Mihályról, csak nekem több munícióm van az alátámasztására :D
Inner Circle06-10-2006 14:49:37 // 16601
"Egy ilyen versenyképes autóval elbukni 25 pontot nem csak a rönó hibája, Alonsoé is."
Nem mondtam hogy Alonso tökéletes, az viszont tény, hogy műszaki hiba miatt hagyott el legalább 17 pontot, ugyanakkor gyengébb autóval és vert helyzetből hozott Törökországban 4-et - amikor viszont MS egyértelműen hibázott a nyomás alatt, nem olyan talán-mégis-részbenőis módon, mint most Alonso a gumikkal
Inner Circle06-10-2006 14:47:23 // 16600
Ez igaz, de MS-t amúgyis csak fűszernek írtam a mondatba :-) lehet hogy ő tudta, hogy mit csinál, de Alonso nem tudhatta, ő a sötétben tapogatózott. Mellényúlt, Fisico meg nem. Megesik.
Inner Circle06-10-2006 14:45:45 // 16599
Nem, mert ez lófax :P Ki más nem nyert még futamot? Azóta tán csak Button, Massa és MS nyert, akkor a többiek mind nem bírják a nyomást és hibáznak? Ugye ezt nem gondoltad komolyan? :-)
Érdekes, mennyire meg vagytok lőve, ha tényekről van szó, amivel alá kéne támasztani a helyi dogmákat :-)
Ferke06-10-2006 14:04:00 // 16598
Á, dehogy, rosszul gondolod, meg a Wéberék is! Bobbynak van igaza, ha nem sikerül nyernie, az azért van, mert megpróbálta a lehetetlent, és hát nem sikerült.:(
Nagyon nehéz lehet úgy nyerni, hogy talán még az anyukája és hashajtót tesz a főzelékébe, csak hogy ne nyerjen! Szegénynek folyamatosan résen kell lennie, mert mindenki összefogott ellene!!!:)
Tommi06-10-2006 13:58:55 // 16597
Pont ezt fejtegette a Czollner meg a Wéber hétvégén, hogy tavaly Alonso könnyedén tudott vb lenni, mert a Ferrari és a Merci sem voltak ott a topon. És ha idén nem tud nyerni, akkor mindenki azt fogja az orra alá dörgölni, hogy "amikor nem volt ellenfél, akkor tudtál nyerni, de amikor a többiek is ütőképesek, akkor már nem vagy képes újra vb lenni" - és ebben van valami szerintem :)
Xixo06-10-2006 13:48:02 // 16596
Te nem olvasod a cikkeket???
Az nem alfonzó hibája, hanem a Ferrarié, az FIA-é, a meklárené, a rönóé, fiszkóé, és az egész világé!!!! :-))))
Ettől alfonzó még egy zseniális pilóta, csak így hogy összefogott ellene a világ egy picit nehezebb dolga van.... :-))))))))))))))
Tommi06-10-2006 13:39:57 // 16595
IC!
Alonso és a Renault Kanada óta nem nyert futamot és a kényelmes, tetemes pontelőnyük semmivé zsugorodott. Elég ennyi? :)
Songokou06-10-2006 13:31:58 // 16594
"Egyébként meg utólag kétségtelenül hibának tűnik a csere, de azt se felejtsük el, hogy senkinek nem volt tapasztalata az intermediate gumik tartósságát illetően; ha mégse bírják a gumik, Fisi defektet kap és MS-nek újból be kell jönnie gumiért, akkor ugye Alonsót ünnepelnénk az előrelátásáért."
Nem szeretnek belefolyni a vitaba, csak halk megjegyzesnek szanomh MS a hungaorinen igencsak sokat ment az interekkel, szal ok niztosan tudtak, hogy meg boven van benne lehetoseg.
Xixo06-10-2006 13:29:50 // 16593
:-))))))
Hát lehet, hogy ilyen transzfordítva.... :-))))))))
Ferke06-10-2006 13:25:38 // 16592
Na igen. Valszeg megint túlságosan be akarta biztosítani a dolgot, és inkább gumit cseréltetett. Meg is lepődtem volna, ha bevállalja, nem is Ő lett volna..:))
De persze ezt a tévedését 1x sem nyilatkozta le, inkább fiszikó a hibás és a rönó, mert ugye "Massa nem előzte volna meg MS-t"...
Olyan hisztis a kölyök, hogy meg sem lepődnék, ha kiderülne, hogy NŐ!!!:)))
Xixo06-10-2006 13:18:58 // 16591
Tehát akkor alfonzó most csak hibázott, bezzeg Sumi a Hringen elkú.ta???
Pont ő volt az aki bevállalt (bevállal) mindent azért, hogy jobb helyen végezhessen!!!!
Alfonzó meg lassan elgondolkozhat azokon a nyilatkozatain, hogy "jó nekem a nyolc pont is, nem akartam én győzni....."
Ferke06-10-2006 13:10:36 // 16590
91 óta lehet, hogy MS több nyomás alatti percet versenyzett, mint Alonso 2001 óta. De ezt már kitárgyaltuk, sok igazságot is írtál korábban a téma kapcsán, de végül én nem lettem meggyőzve, tehát ezt most hagyjuk.
Szerintem vegyük példának inkább a mostani esetet, az évad elejétől, végig.
Tisztán látszik, hogy Alonso most általában véve nyomás alatt van, nem lehet kivetíteni 1 futamra, tehát az, hogy legutóbb tetemes előnye volt, és elbaxta a gumiválasztást, simán lehet a feszkó miatt, ha 25 ponttal vezetne a vb-ben, lehet, hogy nem így dönt!!
Egy ilyen versenyképes autóval elbukni 25 pontot nem csak a rönó hibája, Alonsoé is.
És azt sem hiszem el, hogy ha valaki a pályán kívül ennyire paranoid, az ha beül az autóba, 100%-ig kiegyensúlyozottá válik.
Eccerűen nem bírják az idegei, és ez a teljesítményére is kihat.
Apacs06-10-2006 13:02:04 // 16589
Azért az is meglepő volt, hogy még vizes pályán Ralf versenyképes időket autózott vizes gumikkal. Nem tudom a Toyotának mennyire számít a hazai pálya? Tesztelnek itt? Én nem nagyon tudok róla, úgy tudom a Honda pályája.
Inner Circle06-10-2006 11:24:31 // 16588
Jó, már Tommitól is kérdeztem pár napja hogy Alonso mikor és hogyan hibázott nyomás alatt, akkor most tőled is kérdezem. Hoci az Alonso-hibalistát, én már leírtam Mihályét! :-)
A gumicsere kétségkívül hiba, viszont nem nyomás alatti hiba, hanem szakmai (mert akkor a legrosszabb rémálmukban sem juthatott a Renault eszébe, hogy Mihály ennyire magára talál, no meg az sem, hogy Alonso ennyit bukik; nem voltak tehát nyomás alatt). Egyébként meg utólag kétségtelenül hibának tűnik a csere, de azt se felejtsük el, hogy senkinek nem volt tapasztalata az intermediate gumik tartósságát illetően; ha mégse bírják a gumik, Fisi defektet kap és MS-nek újból be kell jönnie gumiért, akkor ugye Alonsót ünnepelnénk az előrelátásáért. Nem így történt, Alonso hibázott, de azért ezt ne vegyük valami hatalmas, ordító "elkúrásnak" :D
Whiteskull06-10-2006 10:43:07 // 16587
A mostani 4 pontot a saját hibája alapján bukta el. A bokszutcai 10 mp már csak nyugodtabbá tette a versenyt a ferrari számára.
Ferke06-10-2006 10:38:46 // 16586
Szerintem nem Alonso a mezőny legjobb versenyképes autóban ülő pilótája. Nyomás alatt igenis hibázik a pályán, és ami a gumicsere szükségességének téves megítélését illeti, nos ez is a pilótának felróható hiba, ugyanúgy, mint a pályán vétett baki.
(Az már csak a hab a tortán, hogy a vesztességet próbálja a rönó+fiszikó számlájára írni, ami még felindutsággal indokolva sem elfogadható egy vb-tól.)
Inner Circle06-10-2006 10:13:54 // 16585
2002, 2004
Grando06-10-2006 10:12:27 // 16584
Te jó ég! Mi lenne, ha Schumi is egyenletesen jó teljesítményt nyújtana egy egész évben egyenletesen jól teljesítő autóval?
Ferke06-10-2006 10:04:38 // 16583
Igen, mindjárt jönnek a szikrák-fények is a kerekek körül!:)
Inner Circle06-10-2006 10:02:27 // 16582
Úgy látom, Fisichella pillanatokon belül eléri a 88 mérföldes sebességet és Visszamegy a Jövőbe :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
512
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?