Forum >> Motorsport

Tedi12-01-2005 00:01:10 // 222
Azt várom, hogy elinduljon a WTCC, mert addig nincs állandó téma.
Max. ilyen szép képeket tudunk beszúrni :))
count M11-01-2005 17:04:18 // 221
Jah, ezzel próbálkoztam. :)))
Szilárd11-01-2005 16:56:59 // 220
Meg kéne próbálni kiemelni nem??:))
count M11-01-2005 16:45:15 // 219
Elsüllyedt a topik nagyon... :)



r.cM
Giorgio05-01-2005 00:25:19 // 218
Gondolom, hogy meg voltak lepődve mikor felhomályosítottad őket, a féltve őrztt kincsük eredetéről! :-)))) Hemi-Cuda elbújhat!
fastcar05-01-2005 00:22:00 // 217
A félgömb égéstér majdnem azóta jellemzi az Alfa motorjait az utcára is. Amicar-osok meg is lepődtek, mikor anno erről beszéltem nekik! :))
Giorgio05-01-2005 00:10:24 // 216
Az amerikaiak milyen büszkék a Hemi-jükre ami ugye a "hemisphere" szóból ered ami magyarul annyit tesz: félgömb Igaz nekik V8 volt, meg brutális morgós motorhang, amitől libabőrös leszek....de hát ezt is az olaszok találták ki. Így nem csoda, hogy ennyire jó! :-)
fastcar04-01-2005 23:55:21 // 215
Az Alfa soros motojai 1927 óta mind két vezérműtengelyesek, és Sud boxerja és a az Alfa 6 V6-ja megjelenéséig minden más konstrukció is az volt. 1914-ben pedig a 40-60 GP 4-hengeres 4 literes motorja a következőkkel rendelkezett: - félgömb égéstér - két felülfekvő vezérműtengely - hengerenként 4 szelep - hengerenként két gyújtógyertya A 33 Stradale ezen, meg ezen, meg itt, meg itt is. Szóval nem linkelem tovább, de még egy sor oldalt találtam, ahol szerepel a hengerenként 4 szelep. (Mellesleg a verseny GTA-kban is volt olyan)
Punisher04-01-2005 10:48:01 // 214
Nézz utána légyszives! Szerintem a 33/2 hengerenként 2 szelepes! Biztosan emlékszel, hogy az olaszoknál nagy divat volt a hengerenként 2 szelepes, DOHC motor. Csomó Fiat is szaladgált ilyen vezérléssel. Legalábbis az a leírás, ami nekem van ezt írja a 33/2-ről, és az elég korrekt leírás. Én is megnézem mégegyszer, csak nem találom sehol. Igaz mostanában én is találtam olyan oldalakat a neten, ahol 4 szelepesnek titulálják (bár ezek elég gyenge oldalak pl. az egyik azt sem tudta, milyen fordulaton adja le a max teljesítményt) de lehet, hogy a DOHC vezérlés téveszti meg őket.
Giorgio03-01-2005 23:58:31 // 213
Szóval 2 és 3 milka közt van. Ha behoznék egyet akkor az már veterán autónak minősülne, igaz? Nemtom mennyire éri meg foglalkozni vele számomra akinek nincs ideje/pénze felújítani egy régi autót, de következő autónak valami igazi szépséget szeretnék, aki meg rendbetesz egy ilyet szerintem nemigen válik meg tőle. :)
fastcar03-01-2005 23:43:52 // 212
Azért ez túlzás, de épp tegnap nézegettem a felhozatalt. Montreal épp van 8000 EURO-ért egy 71-es, ami komplett, talán érdemes lenne vele foglalkozni, de láttam még 11-12-ért is most. GTV6 5-12 között akad, SZ-t nem néztem. GTV-t és SZ behozni viszont most nem túl ésszerü vállalkozás. De egyébként jó támpont a www.mobile.de ilyen szempontból.
fastcar03-01-2005 23:39:56 // 211
Nagyon szorítok!
Giorgio03-01-2005 23:37:26 // 210
Te, mint minden titkok tudója, milyen áron lehet hozzájutni manapság egy Montrealhoz, S.Z.-hez, GTV6-hoz? Biztos hogy nem két forintba kerülnek, érzésem szerint a több milliót nyaldossa az áruk, konkrétat nem tudok, de nagyon érdekelne. köszönöm előre is!
Kari03-01-2005 23:17:40 // 209
Természetesen. Az elsődleges cél jelenleg (most a saját autómról beszélek, a pálya GTV-ről egyelőre nem sokat tudok), hogy márciusra készen álljunk műszakilag vele. Ma kaptam meg az árajánlatot az első futóműhöz szükséges GL szemekre, és kicsit megijedtem mikor összeadtam... Holnap remélem már vidámabb leszek, ha sikerül kicsit faragni belőle... Szóval a hagyományos rábaringi tesztversenyen szeretnénk elindulni vele - ami márciusban szokott lenni - ismét tesztelési céllal a szezon előtt.
fastcar03-01-2005 22:57:46 // 208
Kari! Majd tájékoztatsz, hogy hogy áll az autó és mikor, hol fogsz feltünni?
fastcar03-01-2005 22:56:01 // 207
Én úgy tudom, hogy a 33/2 és a Stradale hengerenként 4-szelepes volt, a Montreal számára civilizált és 2,6-osra növelt motor lett visszabutítva dohc 2-szelepessé. De majd megpróbálok utánakeresni, mert amit hirtelen a kezemügyébe kaptam (a 33 Stradale modellhez járó kis füzetecskét, abból nem derül ki, se pro, se kontra)
Kari03-01-2005 22:54:45 // 206
Igen, azt én is nagyon szeretném. Idén kétszer mentem ki a Hungaroringre miatta, és egyszer sem láttam. Mindkét alkalommal felhívtam Alfavelocét, hogy hova bújtak, és mindkétszer azt mondta, hogy a motor nem kalács, és már úton vannak hazafelé... Remélem sikerül a télen gatyába rázni.
fastcar03-01-2005 22:43:01 // 205
Én már nagyon várom, hogy mikor csodálhatom meg, és remélem a pálya-GTV-t is látjuk idén mozgásban!
fastcar03-01-2005 22:40:11 // 204
Köszönöm a megtisztelő szavakat. Egy zanzásított összefoglaló az Alfa versenysport-beli történetéről olvasható az oldalamon, ami egy korábbi Alfissimo számára készült. (Ha szabad ennyi önreklámot) UI: Amit tegnap elfelejtettem írni, a DTM-ben versenyző V6TI hajtásláncának nem sok köze volt a 155Q4-éhez, mert valaki írta korábban.
..03-01-2005 20:49:15 // 203
Fastcar! Köszi ezt kis hozzászólást.Én spec nem győztem csodálkozni,hogy mik vannak/voltak.Nem lenne kedved ezt a motorsport történelmet egyszer kicsit részletesebben mindenki számára közkincsé tenni?Engem nagyon-nagyon érdekelne.
Andorka03-01-2005 18:25:47 // 202
Köszi @fastcar! Asszem a hozzászólásod egy része nekem szól. Legalábbis én hiányoltam a raliból az Alfa-kat. Leginkább a jelenlegi nevezések közül hiányolom őket, főleg a rivális Honda miatt. (még a csúnya egyterű civicből is faragnak N-es kocsikat...)Az előfutó autókból (amik tavaly voltak) lehetne valamit kezdeni... Amúgy azokat tesztelte még december eleje körül a Start autóban Kőváry Barnus is.
Punisher03-01-2005 17:57:33 // 201
Az nem kell! Csak szolidan! Rá kell írni hátra, hogy pl. 1.6 Boxer, aztán majd jól meglepődnek, amikor büntetsz vele.
Punisher03-01-2005 17:54:17 // 200
Gratulálok az ősidőktől kezdődő rövid, de tömör motorsporttörténelmi hozzászóláshoz!

A 33/2 1995 köbcentis twinsparkot vágom, aminek a lökettérfogatát később folyamatosan növelték. Bár az a motor ugyan hengersoronként két-két vezérműtengellyel rendelkezik, mégis csak hengerenként 2 szelepes (a 33/2-ben). Már csak azt lenne jó megtudni, hogy ez a motor, amely valószínüleg a Montral-al megegyezik, megegyezik-e a jelenlegi, ill. a közelmúlt beli V8-akkal.

De Alfa Romeo V8 turbo Indycar? Nem is álmodtam volna róla.

Azért azt ismét meg kell említenem, hogy ne mondjuk ilyen határozottan azt, hogy nincs Alfa Romeo a rallyban, hiszen a 147-esek mennek, csak privátban!

Ismétlésként a pl. 147 Super1600

Kari03-01-2005 10:18:38 // 199
Nekem még lent van az állam mindíg, de nem zavar, mert erre számítottam ismerve fastcar részletekbe menő tudását. Csak annyit fűznék hozzá, hogy remélhetőleg hamarosan visszatér a GTV a raliba... legalábbis itt nálunk :))) És remáélehtőkleg lesz több is, mivel idéntől indul Magyarországon a Historic Cup nevű, pont ezeknek az autóüknak szánt versenysorozat. (OFF: lesznek Manták, Ascona-k, piskóta Escortok, és készülőben van egy nagyon-nagyon komoly Wartburg is)
Giorgio03-01-2005 02:14:34 // 198
Te tényleg nagyon toppos vagy Alfa ügyben! Kicsit leesett az állam, de szépen felvettem, leporoltam, visszaraktam. :-))
fastcar03-01-2005 02:05:13 // 197
Néhány dologhoz hozzászólnék az itt felmerültekkel kapcsolatban. Mennyire szerepelt az Alfa a rallye-ban. A 10-es 20-as 30-as években még sok pálya nem volt aszfaltozott, hanem simán, döngölt földúton zajlottak versenyek. Ekkor még nem is különültek el a versenyfajták, csak a kategóriák léteztek. Aztán a 30-as években kezdett kialakulni a kimondottan csak versenyzési célokból készülö monopostok kategóriája, amik általában már csak zárt versenypályákon futottak és sárvédő nélküli karosszériával rendelkeztek. A háború után, inkább az 50-es évektől kezdődött el az a folyamat, amikor a túraautók közúti és pályás versenyei elkezdtek specializálódni, és a 60-asok elejére különült el a túraautó (zárt pályán rendezett gyorsasági verseny) a ralitól (közúton bonyolított szintidőhöz kötött verseny) valamint a hegyiversenyzés. A rali eredetileg csillagtúrát jelentett, vagyis adott kiindulópontból többször elindulva és oda visszatérve bonyolították a versenyt. Nos, az Alfa jelen volt ezeken a vesenyeken, söt az 51-es kivonulás az F1-böl is pont ezen sportág felé történő elmozdulás része volt. Mivel az Alfa az 1900-zal és a majdani egyéb modelljeivel tömeggyártóvá akart válni, így olyan sportágat kellett választania, ami ezekhez a modellekhez állt közelebb. így az 1900 és a Giulietta sorozat megszámlálhatatlan versenyen indult, hogy megmutassa az olasz versenyautó-hagyományokat. Majd 63-ra szükség lett egy versenycsapatra, aki a különbözö szakágak számára kellően felkészíti az autókat, és ez lett az Autodelta, Carlo Chiti vezetésével. Első művük a Giulia TZ1 volt a pályákon, amit követett a TZ2 , valamint a pályán és rallye-ban egyaránt indítható GTA. A GTA mellett rengeteg privát Giulia TI is feltünt a rallye-versenyeken. Majd következett az Alfasud és az Alfetta GT/GTV ideje. A GTV volt a márka legsikeresebb raliautója is a pályaversenyek eredményei mellett. Rengeteg rallye-ra specializált változata volt jelen a nemzetközi motorsportban. 75-ben az Elba-ralin már jelentös eredményekkel rendelkezett. A ralinak köszönhető a V8-as modell elkészülte, hisz 3-literes V8-cal is indult a versenyeken. És a GTV Turbodeltát is a rali hívta életre. De eredményesek voltak a GTV6 N- és A-csoportos változatai is. A 86-os Corsica-ralit pl. a Rothmans festésű A-csoportos GTV nyerte. Ebböl is látszik, hogy 12 éven át volt versenyképes a konstrukció a különböző megmérettetéseken! (Ma már nincs is olyan típus, ami 12 éven át versenyhomológ lenne! :)) ). Itt sajnos véget ér a márka hivatalos rallye-szereplése, hiszen ezév végén a Fiat konszern tulajdonába kerül, aki a sokkal komolyabb rallye-programmal rendelkező Lancia birtokosa is egyben, ahol a már éppen sikerretörő Delta a favorit, így a konszernen belül megoszlik a versenyzés a különöző márkák között. A Ferrarié az F1 és a prototípus, az Alfáé az egyéb pályaautó és a Lanciáé a rali. Miért nincs Alfa a jelenlegi rallye-ban. Részben a fent leírtak miatt. SZVSZ N-csoportban a Hondák ellen azért nem nagyon van ütöképes ellenszer, mert ugye az N-ben alig lehet módosítani az autón, így a gyárilag 160 lovas VTI-k igen nagy elönyben vannak a többi 1.6-ossal szemben. V8 motor. Az Alfának volt saját V8-asa, a 33-as versenyautó motorja. Ez egy dohc, hengerenként 4-szelepes és ikergyújtásos motor volt. Ezt váltotta fel a prototípus világbajnokságban használt 3-literes 12-hengeres boxer, ami késöbb az alapja lett a Brabham számára készített, majd saját gyári csapatot is mozgató F1-motornak. Bár a fentebb emlegetett egyesülésnek áldozatul esett az F1-program is, de a 88-ra bejelentett változtatásoknak megfelelö motor fejlesztése már 2 évvel korábban kezdetét vette, és végül is a konszern nem álltotta le, hanem hagyta a munka befejezését, a "célközönség" megváltoztatásával. Ez pedig annyit jelent, hogy a V8-as motor az Indycar számára fejlesztették ki végül (valszeg turbóval feltöltve) Tehát ilyen V8-ból, föleg Amerikában könnyen elképzelhető, hogy akad fellelhető darab, amit esetleg felhasználhattak akár dragster-építésre.
Giorgio03-01-2005 01:13:11 // 196
Hát, talán rózsaszín neon körbe, meg F&F-féle szpojler! 8-)) Ííííí, de vagány lesz! :-DDDDDD
Giorgio03-01-2005 01:09:06 // 195
Akkor mielőbb meg kell tanulnom ernyőt hajtogatni. :-)))
Kari02-01-2005 18:09:40 // 194
Én se értem mit bénáztok ennyit. :))) http://www.autodelta.de/ADhome1/club/ar-test/ar-testaz1977-7.html
Punisher01-01-2005 15:00:09 // 193
És nem értem miért bénáztunk ennyit azon, hogy a V8 Alfa motor, vagy nem Alfa motor. Az egyikünknek sem jutott eszébe, hogy itt az orrunk előtt az Alfa Romeo 8C, amiben ott robog a V8 most is.
Bg.30-12-2004 22:22:03 // 192
Az már csak fékező ernyővel vizsgázik le:))
Punisher29-12-2004 13:58:26 // 191
Hozod a motort, és beépítjük! Az első ülések mögé biztosan beférne. Azt án akkor a hátsó kerekeket hajtja majd. Fékből meg rendelünk MOV'IT féket, de akkor minimum lesz a 17" kerék, de lehet nagyobb is. Meg szerintem ki is csövezzük, mert úgyis két személyes, a kivágott padlólemez miatt meg nem árt a merevítés. A karosszéria elemeket meg karbonra cseréljük, mert ha pl. le lehet soványítani 8-900 kilóra a gépet, biztosan jobban fog menni, és a fogyasztás is javul :-) Egész jó autód lesz! Mégvalamit?
Giorgio29-12-2004 01:33:59 // 190
Hát igen, elolvasgattam az utóbbi pár hsz-t. (Közben nyálelválasztás megindult szépen :-)~~~~~~ ) Valaki jelentse be, hogy a 145-ben is volt gyári 12 hengeres boxermoci :-))) és már rohanok is a KPM-hez egy Stradale motorral. :-))) (Meg egy -legalább 6 dugattyús- Brembo szettel. Wazze, vhogy meg is kell állni)
Kari28-12-2004 20:37:55 // 189
Sőt még most is van. László Emil személyében egyszemélyes csapat. Ő ment a 2105-el rali másodosztályban is, most pedig Suzukival riogatja az ellenfeleket.
Punisher27-12-2004 16:36:09 // 188
Ja, és mögötte takarásban a V10!
Punisher27-12-2004 16:29:24 // 187
A V8-ról még annyit, hogy nem merült feledésbe a Montralos időkben, hiszen még a 155 DTM-ben is le lett homologizálva.
Íme az F1 verzió:

Lobot26-12-2004 22:12:51 // 186
Köszi! Akkor szerzek egy Montreal motort és megyek a KPM-hez engedélyért motorcserére, mivel volt V8-as motorral GTV :-)~~~~~~
Bg.26-12-2004 22:04:45 // 185
Nem utcai. Gyakolatilag a Montreal motorja volt...
Lobot26-12-2004 21:36:05 // 184
Erről a V8-as Alfetta GTV-ről még nem is hallottam. Ez valami speckó verseny-gípsárkány volt?
Bg.26-12-2004 21:11:08 // 183
Sőt még az Alfetta GTV -be is szereltek V8-at. És persze 12 hengeres boxer is volt! 33TT12 500Le 670kg...
Punisher26-12-2004 20:27:44 // 182
Fel lettem világosítva, hogy a V8 motor Alfa motor. A Montrealban teljesített szolgálatot annak idején, és ugyanebből a motorból fejlesztették a V8-as Forma 1-es motorokat is. Van V10 motorja is az Alfa Romeonak.
Ollah23-12-2004 12:23:49 // 180
220 ló és 780 kg??? Basszus, ez 6on belül futja a 0-100-at simán!!! Öccccsém! ...
Punisher23-12-2004 11:22:50 // 179
Valószínűleg nem Alfa fejlesztés a V8-as blokk, csak konstruáltak hozzá egy Twinspark rendszert, hogy meglegyen az Alfa Romeo-ra jellemző technikai megoldás, és már kész is az Alfa V8 motor. A blokkért nem kell messzire menni. A Maserati, Ferrari, vagy a GM polcain biztos porosodik néhány V8. Ha pedig mégis Alfa fejlesztés, lehet hogy a V6-os lett megtoldva két hengerrel. Ez még viszonylag egyszerű megoldás, bár drágább, mint az elöbbi. Főtengelyt pedig lehet bele gyártatni, hiszen az ígyis úgyis kell, akármilyen blokkot is használnak. Az első megoldást tartom elfogadhatónak, mivel a második verzió sokkal költségesebb. Nem hinném, hogy egyetlen gyorsuló gépért nekiállnának blokkot toldozgatni.
Tedi21-12-2004 23:20:30 // 178
Ajánlom figyelmetekbe a következő honlapot! Polizia Squadra Corse :) Még '94-ben itthon is volt egy hasonló csapat, Hungária Rendőregyletnek hívták. Más kérdés, hogy nekik nem Lanciájuk meg tip-top régi Alfáik voltak, hanem rozzant 2107-es Ladáik. Viszont azokon is ott volt a "Rendőrség" felirat :) Giovanni Hát igen, többek között egy magyar származású embernek köszönhetjük, hogy ebben a topicban van miről beszélni. Magyar Alfásoknak szinte kötelező tudni ;))
giovanni21-12-2004 13:38:50 // 177
Lehet hogy ez csak nekem új de én most olvastam....

Vittorio Jano (Janos Viktor) the father of high-performance auto racing was born on April 12, 1891 in the village of San Giorgio Canavese, in the district of Piemont. His parents - Father, Janos Viktor and his mother were born in Hungary and immigrated to Italy to seek out new opportunities. His father was a blacksmith, known locally as Vittorio Jano in his adopted country......
prz18-12-2004 20:20:50 // 176
giovanni17-12-2004 17:38:43 // 175
Mi ebben a nagy titok? - összedobtak két sornégyet oszt annyi ott a V8 Ts :))))
..17-12-2004 17:06:15 // 174
Hát nem hiszem:))De a szakik megesküdtek,hogy tényleg alfa volt, bár még sosem hallottam V8 TSről..persze lehetek én a hülye.Majd keresgéljünk utána hátha találunk vmit.
Punisher17-12-2004 16:49:46 // 173
De egy ilyenben nem 3000-es motorok vannak ugye?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.