Forum >> Motorsport

Don Gombóc24-05-2006 12:04:51 // 1472
Az audi futtatott egy quatrot pár éve az etcc-ben, arra a gépre mások voltak a kiírások a nagyobb önsúlya miatt, de ezeket megszüntették, már csak első vagy hátsó hajtásos lehet. Akkor még nem volt hendikep súlyozás. Most is az eredmények miatt nehezítik ezzel a kocsikat, esélyt adva másnak is.
zolee14524-05-2006 11:39:23 // 1471
érdekes. A váltó miatt nem adnék +súlyt, csináljon a BMW is szekvenciálisat. Az FWD-RWD nár más kérdés, mert ott a konstrukcióból is adódik +súly, de ez a hátrány elvész, mivel csak alsó súlyhatár van megadva, tehát máshonnan el tudják spórolni, így az RWD-nek csak az előnyeit élvezik, a hátrányait nem. Régebben úgy gondoltam, hogy meghajtás ügyben mindenki magára vessen és ne nyafogjanak a hátrányok miatt, de pont a fenti mondatommal győztem meg magamat, hogy ez nem teljesen így van, és az RWD-s kocsikra rá kell pakolna a konstrukcióból amúgy is adódó +súlyt.
Tedi24-05-2006 11:31:36 // 1470
Őőő hendikep súlyokra gondolsz? A BMW-nek is van egyébként a hátsókerékhajtás miatt, de az Alfának és a többieknek is van pár kiló, mert a BMW H kulisszás váltót használ, a többiek meg szekvenciálisat. Nem tudom mennyire lenne megoldás erre a plusz súly...
Satti24-05-2006 11:29:28 // 1469
Pontosan az a helyzet,hogy a 159 egy átalakított változata lesz jövőre,eddig ezt mondták.A mostani félgyári 156,meg az amivel tavaly mentek,nincs év közben fejlesztve,csak alkatrész utánpótlást kapnak.
SzJ24-05-2006 11:25:20 // 1468
Én úgy tudom, hogy a 147 a németeknél fut diesel kupában. Amikor indult a WTCC sorozat, bemutatták a csapatokat. A riporter akkor azt mondta, hogy ezek a 156-k két évvel ezelőtti fejlesztések, természetesen az idei szabályokhoz alakítva. Jövőre jön talán a gyári 159-es.
Gábor16624-05-2006 10:45:25 // 1467
Érdekes ez FIA előírásosdi. Nem is titkolták, hogy a nyomasztó Alfa fölény miatt alakították ki a mostani szabályokat. El kell ismerni, jól sikerült. Túl jól. :-( A GT szvsz nem lehet túra autó, kevés az ajtaja. A 159 pedig iszonyat nehéz egy gép. Persze csak utcán. De akkor is.. Vajh, a 147 miért nem jön szóba? Kicsi is könnyű is, mivel rosszabb mint a Szeját? Semmivel, csak marketing értéke kisebb. A balansz pedig érdekes dolog: Egyenesben gyorsulva egyértelműen hátrány, de jó helyen elhejezve (év elején be kell mutassák a rögzítési pontokat) javíthat az autó viselkedésén.
mesa23-05-2006 08:10:51 // 1466
Kaphatnának plusz balanszt, azt' kész :)
mesa23-05-2006 08:09:39 // 1465
Ok. De ha nem gyári , akkor privát. De ha privát, akkor Farfus lett volna a legjobb, nem Balzan. Ez a gyár nem áll mögötte, kb. olyan kamu duma, mint ahogy a Chronos Citroen nem gyári csapat, vagy a Peugeot sem az. Kac-kac :)) Arról van szó, hogy ott példul egy idióta szabály miatt idén csak a privát csapatok használhatnak aktív differenciálművet, a gyáriak már nem. Erre gyorsan kilépett mindeki (kivéve a Fordot és a Subarut), és helyettük privát csapatok tűntek fel. Milyen érdekes is ez ;) Szóval, az alfa hivatalosan nem. Nyilván ha szüksége van valamire Monicaéknak, ugyanúgy azonnal rendelkezésükre áll a gyár... Ezt mindenki tudja szerintem. Ezért nem is számítanak bele a privát értékelésbe -ez feltételezés.
Tedi22-05-2006 16:37:02 // 1464
4 WD-t nem fogják engedni az a gáz :( A 159-es esetében is megpróbálták bevetni, de tudtommal az FIA nem bólintott rá. Túl nagy lenne az előnye a többiekkel szemben az összerék miatt.
Tedi22-05-2006 16:35:34 // 1463
Nem, nem gyári csapat, mert nincs a háta mögött az Alfa Romeo. A privát kategóriából viszont kilógnak, de hogy miért, azt nem tudom.
TarP22-05-2006 09:52:16 // 1462


Ha ilyen eccerű, csak át kell tenni a fedőlemezt :) és kész.
Meg utánafejlszteni úgy Alfásan, pl 4WD !
TarP22-05-2006 09:42:43 // 1461
Én még reménykedem abban, hogy a GT-t fogják felkészíteni WTCC autónak. 156-nak nincs értelme, mert már nem gyártják. Ez nem reklámérték. 159 kicsit túl nagy. A SEAT-ok ellen meg akár 159 is mehetne. A GT viszont légellenállásban, felépítésben valódi túraautó, tehát lenne helye ott az élen :)
mesa22-05-2006 09:35:14 // 1460
Csak a Seat tavaly IS gyári csapattal volt, tehát válthattak. Egyébként ez a nem gyári csapat duma csak mellébeszélés. Amikor Farfus győzött, miért nem ő lett a legjobb privát ??? Mert gyári, azért. Be kell látni, hogy a 15x szériának annyi. Az előd már tényleg nem fejleszthető, az utód meg nem versenypályára való. :( Hacsak nem 4WD...
zolee14522-05-2006 00:59:41 // 1459
A múltkori offolásunk alkalmával (ha lehet hinni a firkászoknak:D) kiderűlt, hogy már nem a német pali van az Alfa élén, sőt olyasmi hírek voltak, hogy talán pont az volt az egyik oka a menesztésének, hogy leállította a WTCC programot. Az új főnök meg újraindította, szóval elvileg most észnélkül dolgoznak az autón. Szerintem ha elkészül, és versenyképes akkor azonnal érdemes bevetni, akár az utolsó futamra is, mert ez így egyre kínosabb lesz, még úgy is, hogy nem gyári csapatról van szó. Ha jól emlékszem pl a seat új autója is tavaly év közben debütált, szóval minél előbb annál jobb, persze csak ha versenyképes a gép, mert a 159-essel ugyanez az eredmény már elfogadhatatlan, és főleg nehezen kimagyarázható lenne.
Tedi21-05-2006 22:01:59 // 1458
Jól szóltál testvér :) Forza Alfa! Ámen :)
Don Gombóc21-05-2006 21:58:34 // 1457
Majd lesz valahogy. Én mindenesetre nekik drukkolok és az Alfa miatt nézem természetesen. No meg ez a néhány év nem múlik el nyomtalanul az ember lelkében. Ezt a piros színkavavalkádot az ellenfelek sem tudják még egy darabig elfelejteni. Meg nem is fogják mert gondoskodunk róla. :)) Forza Alfa.
Tedi21-05-2006 21:52:36 // 1456
Na én azt speciel nem tudom mire vélni. nagyon feküdhet az Alfának a hazai pálya, vagy nem tudom, mert, Magny Coursban nagyon le lettek alázva. Farfus akkor azt mondta, hogy egyszerűen nem fekszik az autóiknak az a pálya. Hát kiváncsi leszek oscherslebenre, bár az előző évek tapasztalatából kiindulva, az sem egy olyan pálya, ahol agyon nyertük magunkat. Így viszont a pályák több, mint felét ki lehetne pöckölni, egy versenyautót pedig nem ártana úgy megkonstruálni, hogy ne legyen túlzottan pályafüggő.
Don Gombóc21-05-2006 21:48:58 // 1455
Hát azért erre rácáfol Farfus multkori győzelme, de itt olyan kicsi a különbség a homológ előírások miatt hogy nem is lehet nagy az eltérés, így a rajtpozició szinte eldönti a befutó eredményét.
Tedi21-05-2006 21:45:35 // 1454
Elébírna az még több fejlesztést, de mivel megvolt a típusváltás, ezért evidens, hogy a pályán is váltanak. A karosszéria az, ami az utcai autókkal összeköti, a motor is teljesen más, meg minden teljesen más. 2.2-es JTS mocit nem használhatnának alapként, mert meg van szabva, hogy 2 literes motornak kell dolgoznia.
Tedi21-05-2006 21:38:16 // 1453
Hát szarnak éppen nem szar, csak a mostani mezőnyben kevésbé ütőképes :)
Gábor16621-05-2006 21:38:12 // 1452
Kitartok a véleményem mellett. Pl: a II V.H.-ban 1944-re a Me109 jó volt, de túl régi.
Don Gombóc21-05-2006 21:35:21 // 1451
Van ezeknek hol tesztelniük, meg összehasonlító eredménynek ott a régi 156. Ami azért még nem szar valljuk be.
Tedi21-05-2006 21:33:24 // 1450
Év közben max akkor vetik be, ha élesben akarják tesztelni szvsz. De az se tuti, attól függ, hogy hogyan állnak a fejlesztéssel.
Gábor16621-05-2006 21:23:39 // 1449
Már tavaly volt olyan érzésem, hogy a 156 nem bír el több fejlesztést. Hiába erősebb pár LE-vel, ha nem jó a karakterisztikája. Persze ez magánvélemény. :-)
zolee14521-05-2006 21:20:31 // 1448
ez van... elképzelhető, hogy már év közben bevetik a 159-est, vagy csak jövőre?
Tedi21-05-2006 21:11:18 // 1447
Nak, kikerült a cikk Eső és leégés címmel.
Tedi21-05-2006 18:49:36 // 1446
Neked esett le későn ;)))
zolee14521-05-2006 18:41:57 // 1445
"abban minden benne lesz, amit gondolok, meg amit nem :)" Te gondolkodás nélkül írsz?? Vagy ez eddig is így volt, csak nekem nem tűnt fel??:)))
Tedi21-05-2006 17:40:58 // 1444
Hát ez kész. Erre nem tudok mit mondani. Hamarosan kint lesz a cikk, abban minden benne lesz, amit gondolok, meg amit nem :)
Mike.21-05-2006 16:56:42 // 1443
Azért ez a 7. hely nem olyan rossz, ismerve a mostani Alfa esélyeit.
csocsi21-05-2006 16:12:48 // 1442
A gyerek is letörve jött :(( Én már meg sem nézem
Mike.21-05-2006 16:05:10 // 1441
Volt Alfa is? Még csak véletlenül sem láttam egyet sem. :-( A legjobb a 12. lett. A sejatok taroltak, verték a bömösöket is. Sok reményt én sem látok a jó eredményre.
Szilárd21-05-2006 15:58:50 // 1440
Az első futamhoz eddig sajnos nem sok köze volt az Alfáknak:((( A dobogón 3 SEAT:((( Szerintem a másodikban sem lesz semmi esélyünk...
Tedi21-05-2006 11:19:19 // 1439
lehet, hogy én vagyok nagyon naív, de bízok abban, hogy az N.Technologynál meg tudják oldalni a súlykérdést. Ha közel olyan súlyú lenne a 159, mint a 3-as bömös, akkor félig-meddig nyert ügyünk van. Régebben arról is volt szó, hogy az Alfa megpróbálja meggyőzni az FIA-t, hogy használhassák a Q4 rendszert, de úgy tudom, hogy nem nagyon tetszett az ötlet Max Mosleynak. Csak hátsókerekes autót meg nem fognak csinálni, marad az elölkaparós rendszer.
Don Gombóc21-05-2006 11:02:12 // 1438
Nem baj de ott kell lenni, és majd a jövőre elkészült 159 majd bizonyíthat. Bár a nagy kaszni miatt ezt még meg kell oldaniuk, és meg is oldják ha lesz pénz. De ha az értékesítése így folytatódik a 159-nek akkor van remény újra.
Tedi21-05-2006 10:59:08 // 1437
Hát nem olyan biztos az sajnos. Morbidelli a 12.-ről, Farfus a 15.-ről, Tavano meg a 22.-ről indul, innen nehéz lesz bármit is összehozni, de mint tudjuk a remény hal meg utoljára :))
Mike.21-05-2006 10:46:03 // 1436
15-kor az első futam és 16-kor élőben a második. A múltkori után csak jobb lehet! :-)
Don Gombóc21-05-2006 10:33:45 // 1435
Ma WTCC! Hát nem egy nagyot szerepeltünk, de azért a pályán leszünk,és akármi is történhet.
csocsi09-05-2006 11:16:11 // 1434
Már a cím sem kecsegtet semmi jóval :((
mesa09-05-2006 11:15:07 // 1433
Eccerűbb lenne, ha a közvetítést élőben néznéd, és akkor velünk együtt szomorodhatnál el! :))
zolee14503-05-2006 09:46:12 // 1432
Először megnéztem az eredményeket a hivatalos honlapon, és elszomorodtam. Majd elolvastam Teddy beszámolóját, és a szomorúság mellé dühös is lettem, de Nektek még ez sem elég!!! Még hírlevélben is elkülditek, hogy leszerepelt az Alfa.... :)
ystuc03-05-2006 09:41:11 // 1431
Én mondtam a Gumballon is, hogy olvasom! :-) Kiderült, hogy igazat szóltam! :-D
Halesz02-05-2006 22:19:18 // 1430
Csak teszteltük Teddyvel, hogy olvassa-e valaki... :)
Tedi02-05-2006 13:32:54 // 1429
Az elírás nem a Halesz, hanem az én bűnöm :) Bocsi mindenkitől...javítás folyamatban.
ystuc02-05-2006 10:06:34 // 1428
Halesz!!! "Jörgök vitték a prímet, név szerint Dirk és Jörg"??? Mármint Müllerek, nem??? :-)))))
ystuc02-05-2006 10:05:12 // 1427
Én láttam vasárnap mindkét futamot, és szomorú voltam. Sajnos... Amúgy a magyar nyelvű kommentátor most nem az volt, aki szokott lenni, és borzalmas szar volt ő is. Összevissza beszélt, hülyeségeket mondott, gagyi volt. Szidta az Alfát, de eszébe sem jutott, hogy tavalyi a technika. És mikor Monica Sipsz nyilatkozott, fogalma nem volt arról, hogy ki ő, a nevét is SPÍSZ-nek mondta, pedig ki volt írva... Nevetséges, ilyen embert odatenni... :-(
Halesz02-05-2006 00:01:39 // 1426
csocsi01-05-2006 12:48:14 // 1425
Akkor még szerencse, hogy nem néztem, mert gutaütést kaptam volna :((((
Viktor8501-05-2006 12:47:43 // 1424
Az Alfa idén nem gyári csapat! Csak 4, illetve 5 ajtós autók indulhatnak. Szerintem az is nagy teljesítmény hogy a második futamot megnyerték Monzában egy elavult autóval.
zolee14501-05-2006 12:42:05 // 1423
nem ismerem a szabályokat, de lehet hogy a Brera nem is indulhatna. Nincs olyan megkötés, hogy 2 ajtóssal nem lehet indulni? vagy valami hossz megkötés?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.