Forum >> Retrovízió - A '70-es, '80-as, '90-es évek életképei!

Béci Ɨ|ѯ22-01-2019 15:21:05 // 8810
Nagyon jó képek, köszi, hogy megosztottad velünk. :-)
GT Ɨ|ѯ22-01-2019 07:38:26 // 8809
Tökéletes korszellem és szelet:-)
Hutchinson18-01-2019 19:58:26 // 8808
Bár nem Alfák, de retro és Olasz autók.
Nagybátyám az 1970.-es években volt többszörös Magyar bajnok autóversenyző. Szinte csak Fiatokkal versenyzett. Az első egy Fiat 1500. talán 1968. Még nem volt a bukósisak és a bukókeret kötelező, csak beneveztek ,kaptak egy rajtszámot és mehet. Fiat 850. Fiat 850 sport coupe. Fiat 128 Rally . Ez már gyári versenyautó volt négy karburátor és kb 130 le. 1974.-ben.
GT Ɨ|ѯ26-08-2018 07:31:33 // 8806
Kazes☻05-06-2018 20:24:10 // 8805
Igen, szerencsére. :)
Inter156 (il mascalzone)05-06-2018 19:32:03 // 8804
Na... az szuper! Csak jó helyek ezek,ahol nosztalgia ügyben is lehet nyomulni :-)
Kazes☻05-06-2018 18:10:52 // 8803
Végül csak sikerült vateráról... egy Sony. :)
GT Ɨ|ѯ23-05-2018 22:32:22 // 8802
Az egész úgy is indult és erős visszaesés/ek/ történt....:-)
Kazes☻23-05-2018 22:20:47 // 8801
Igen... és az agyatlanság már ott is tetten érhető...
GT Ɨ|ѯ23-05-2018 22:01:12 // 8800
És tényleg, mindenesetre jó kis olvasmány.
Zsolt15522-05-2018 07:51:38 // 8799
Nem. Az már a tovabbfejlesztett volt. 😐
Kazes☻21-05-2018 22:41:12 // 8798
Ilyet rémlik, hogy láttam anno... de amit linkeltem, na olyat nem... Viszont olvashattad, hogy volt több változat, avagy próbálkozás és lehet, hogy te pont a vacakabbikkal mentél. :)
Zsolt15521-05-2018 21:31:32 // 8797
Még a színe is ilyen volt.

Egy hétig jártam vele, de az pont hét nappal több volt mint amennyit kellett volna. A vezetőülésbe úgy kellett "bemászni", a városi forgalomhoz hiányzott a kormányszervo, a távolsági úthoz meg az erő. 70-nél olyan hangja volt, hogy ... A két oldalsó üveget, csak akkor tudtad elhúzni, ha feláltál a vezetőülésből. Ez menetközben lehetettlen, mint ezen oknál fogva a napellenzőt lehúzni. Még szerencse, hogy az általad betett változattal szemben ez nem az AVIA féle kormányváltós, hanem már a botváltós volt.
A Honvédségnél 211-en tanultunk, vizsgáztunk. Az fényévekkel jobb volt ennél, pedig abban IFA motor volt.
Kazes☻21-05-2018 21:12:58 // 8796
Ezek szerint te vezettél is ilyet? :o Egy rendesebb motorral azért jobb lenne, nem? Vagy ennek halálmindegy?! :)
Kazes☻21-05-2018 21:11:40 // 8795
8790. hsz. :)
Zsolt15521-05-2018 19:26:59 // 8794
Az Avia Ikarus volt a legalja. Vezetni is ...
GT Ɨ|ѯ21-05-2018 19:19:39 // 8793
1 kis rendszámológia
Kazes☻21-05-2018 16:25:40 // 8792
GT Ɨ|ѯ20-05-2018 15:25:10 // 8791
Kazes☻17-05-2018 20:53:14 // 8789
GT Ɨ|ѯ13-05-2018 20:13:44 // 8788
örökzöldek:-)
Kazes☻03-05-2018 21:07:44 // 8787
A hangszórói még valahol megvannak, mert igyekeztem megmenteni... jól szóltak. Talán egy másik pincében lesznek...! :D
Marklar15503-05-2018 21:01:51 // 8786
Tönkre tetted Teeee :)
Kazes☻03-05-2018 20:57:46 // 8785
Kicsit elázott... pincében volt végfokra rakva énekcuccnak. ;)
Marklar15503-05-2018 20:56:04 // 8784
Akkor nem ilyened volt. Vagy vizet kapott. Amúgy nem megy ez széjjel :)
Kazes☻03-05-2018 20:53:31 // 8783
De valamiiylesmi volt nekem is, de aztán sajna szétmentek a ládái... : /
Kazes☻03-05-2018 20:52:48 // 8782
Ha még látni is lehetne...! :P
Marklar15503-05-2018 20:51:39 // 8781
Nekem meg a 280, s ez van most is:

;)
Kazes☻03-05-2018 20:49:25 // 8780
Szép is volt...! :)
Haddel03-05-2018 20:47:22 // 8779
Nekem megvolt ,mármint a Hs280 ,meg a Hs 511 😃
Marklar15503-05-2018 20:39:59 // 8778
A csajszi most 54 éves. Ő volt az első R-GO Gida. :D
Kazes☻18-04-2018 08:18:15 // 8777
Inter156 (il mascalzone)15-04-2018 19:11:18 // 8775
CD-s!
Biztos az első cd-sek között volt.
Kazes☻15-04-2018 19:09:22 // 8774
A márka nem számít, csak a szalag fajtája... 8 mm-es!
Inter156 (il mascalzone)15-04-2018 18:36:30 // 8773
Most kaptam vissza az elfelejtett régi kamerámat,a gyerekek költöznek és a kezükbe akadt. Már el is felejtettem,de azért örültem neki. Rögtön töltés és próba üzem. Szuper,de sajna nem olyan ami neked kell.
Marklar15505-04-2018 16:40:24 // 8771
"1968-ban kezdték el gyártani a túró rudit Magyarországon, egészen pontosan a Budapesti Tejipari Vállalatnál. A termékfejlesztéssel az Erzsébetvárosi Tejüzem művezetőjét, Mandeville Rudolfot bízták meg… Rudolf, Rudi… Igen, tévesen sokan őt gondolják a névadás ihletőjének. Ez azonban téves. Nem ő a túró rudis Rudi.
A TÚRÓ RUDI SZTORI – „A SZOCIALIZMUS RUDIJA”, Sőt, nincs is semmiféle Rudolf. A termék elnevezése Klein Sándor, reklámpszichológushoz kötődik. A Budapesti Tejipari Vállalat ugyanis őt kérte fel az új, akkor készülő termék reklámkampányának megtervezésére: névjavaslatra, csomagolástervekre. Ő alkotta meg saját ötletéből a Túró Rudi nevet.
Botrány a Rudi körül
Az új név botrányt okozott. Pornográfnak, erkölcstelennek és undorítónak bélyegezték. A Hírlapkiadó Vállalat Reklám Osztályának vezetője levélben értesítette a Budapesti Tejipari Vállalat igazgatóját, hogy az „erkölcstelen elnevezésű termékük reklámozását a kiadásunkban megjelenő lapokban nem engedélyezzük”. Az erkölcscsősz vezetők felháborodását az eredeti rudin látható copfos kislány csak fokozhatta, aki egy pronográf szimbólumhoz kapcsolva különösen ízléstelennek tarthatta a terméket úgy, ahogy van.
Így a termékbevezető reklámkampány elmaradt. A túró rudit azonban ez sem állíthatta meg a hatalmas siker felé vezető úton. A köznépet nem érdekelte sem a rudi név, sem a csomagolás, ők úgy ahogy van, imádták a túró rudit. Az ország állandó túró rudi hiányban küszködött, ugyanis az üzletekben szinte azonnal elkapkodták a termékeket.
3 napos szavatossági idő!
Érdemes is volt sietni! A gyártás kezdetekor a termék ugyanis még igen alacsony szavatossági idővel rendelkezett: mindössze 3 napos volt, ebből is 1 napot a logisztikán töltött, ahol kezdetleges hűtési körülmények nem segítették a szavatossági idő meghosszabbítását. Ennek volt köszönhető, hogy még a 80-as évek elején is sokszor vettünk a boltokban kicsit savanykás túró rudikat, viszont annál jobban örültünk, ha egy friss, édes túróssal találkoztunk. J
Túrókígyók
A gyártás hamar átkerült Budapestről Mátészalkára, ahol mintegy 25-30 fő dolgozott 3 műszakban a 6 csöves adagolóval rendelkező géppel, akik három műszakban szeletelték a túrókígyókat háromdekás darabokra, az akkori technológiának megfelelően: szemmértékkel. Most már legalább tudjuk, hogy miért nem találkoztunk gyerekkorunkban soha egyetlen ugyanolyan méretű túró rudival sem.
Termékfejlesztések: új nevek a palettán
A ’70-es évektől kezdődően folyamatosan folytak a termékfejlesztések, megjelentek a gyümölcsös, diós, mogyorós változatok. "



Facéról másoltam. ;)
Marklar15504-04-2018 05:43:06 // 8770
Olyan 85 ben kaptam ilyet. Nem is Casio volt az. S, akkor egy vagyon 800ft. S én is 15 voltam.:D
Marklar15504-04-2018 05:40:29 // 8769
Ronda roman vacak volt ;)
Marklar15504-04-2018 05:39:09 // 8768
De hogy fért el benne? :O
Kazes☻02-04-2018 22:04:01 // 8767
Üdv! Ilyen kamera után kutatok, akár csak kölcsönbe is... pár régi kazit digitalizálnék, de a miénk elromlott. Ha esetleg lenne valakinek...! :)
Inter156 (il mascalzone)18-03-2018 16:46:51 // 8766
Érdekes olvasmány volt! :-)
Inter156 (il mascalzone)18-03-2018 16:42:32 // 8765
Mátyásföld, Újszász utca 41-43. Magyar Királyi Honvéd gépkocsiszertár 1943.
Kazes☻12-03-2018 08:48:03 // 8764
120 éves lenne a Wartburg-gyár, ahol még BMW-k is készültek

Ezt nem is tudtam... viszont az utolsó képen lévő típus volt nekünk... mondhatni színre-szagra ugyanilyen volt. :)
Inter156 (il mascalzone)03-03-2018 16:13:59 // 8761
:-)
Tényleg menő!
Ha még meglenne az enyém,lehet én is hordanám :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.