Forum >> Retrovízió - A '70-es, '80-as, '90-es évek életképei!
Kazes☻07-01-2010 21:40:44 // 4667
25 évet laktam ebben az első házban. Nekem hiányzik a kis tuja. :)
Edyboy07-01-2010 19:03:39 // 4666
Edyboy07-01-2010 18:56:13 // 4665
Edyboy07-01-2010 18:46:44 // 4664
Edyboy07-01-2010 18:17:06 // 4661
Edyboy07-01-2010 18:07:28 // 4660
Inter156 (il mascalzone)03-01-2010 20:37:21 // 4658
Na végre még egy dolog amit Vodkával javíthatunk:-D
kando.02-01-2010 17:41:25 // 4657
Jaa, van Korfu szelet is, meg láttam nerég ABC-s csokit is :) :)
Axl Trans01-01-2010 18:37:18 // 4656
Melódia, istencsászár
Kau01-01-2010 18:32:27 // 4655
Axl Trans01-01-2010 17:36:58 // 4654
kando.31-12-2009 15:57:46 // 4653
Na igen, gondolom nem volt annyi villamos, az UV-k is még csak gyártás alatt voltak, illetve max az első széria mehetett ki a Ganzból, a többi meg jobbára favázas volt még, ami miatt eléggé gyúlékony is volt, busz meg volt, mert ugye adta őket a FAÜ is, meg a MÁVAUT is..
Most azt mondom, lehet, hogy anno mégsem olt annyira jó összevonni az egész bandát egy BKV-ba, lehet ma is jobb lenne, ha a vonalak külön vállalatok kezében lennének :))
Most azt mondom, lehet, hogy anno mégsem olt annyira jó összevonni az egész bandát egy BKV-ba, lehet ma is jobb lenne, ha a vonalak külön vállalatok kezében lennének :))
Zsolt15531-12-2009 15:53:46 // 4652
Az 56'-os események sajnos sokat ártottak a villamos közlekedésnek. Míg a buszok nagy része a garázsokban maradt a sztrájkok miatt, addig a villamosok közlekedtek, és így sok szerelvény, illetve a maga a hálozat egy része is semmisült meg a harcok folyamán.
Orczy tér
Kálvin tér
A helyreállítást sok helyen nem is kezdték meg, hanem azon a vonalon buszokkal, vagy trolibuszokkal indították újra a közösségi közlekedést.
Orczy tér
Kálvin tér
A helyreállítást sok helyen nem is kezdték meg, hanem azon a vonalon buszokkal, vagy trolibuszokkal indították újra a közösségi közlekedést.
Kau31-12-2009 15:42:56 // 4651
Zsolt15531-12-2009 15:39:16 // 4650
Az 1950. január 1-jén lépett életbe a "nagybudapest-törvény", amely az új kerülethatárokat állapította meg.
Ekkor csatolták többek között Hidegkutat is Budapest II. kerületéhez.
Ekkor csatolták többek között Hidegkutat is Budapest II. kerületéhez.
Kazes☻31-12-2009 01:30:15 // 4649
És mostanra a buszt is tönkre vágták. Mert most meg a külföldi busz lobbisták győztek. Szörnyű! De a cseheknél ma is van ETA, Víleda, van ČKD Tatra (erőgépek, villamosok)...
Jóccakát! :)
Jóccakát! :)
kando.31-12-2009 01:27:11 // 4648
Hát jah.. :D
Engem a ,,dróterdő'' sem zavar.. a közvilágítás miatt is meg a villamosok miatt is van Budán elég ,,kanóc'', akkor a trolik vezetékei már baromira nem lennének feltűnőek...
Engem a ,,dróterdő'' sem zavar.. a közvilágítás miatt is meg a villamosok miatt is van Budán elég ,,kanóc'', akkor a trolik vezetékei már baromira nem lennének feltűnőek...
kando.31-12-2009 01:26:12 // 4647
A buszlobbi győzött.. autóbuszgyártásban élen voltunk, nyílván olcsóbb volt venni 10 IK-t, mint 1 Ganz villamost... persze ha a Ganz gyár is rugalmasabb és ,,gyártékonyabb'', talán többet is eladhattak volna és exportálhattak volna...
Érdekes, a cseheknél ma is van ETA, Víleda, van ČKD Tatra (erőgépek, villamosok)...
Érdekes, a cseheknél ma is van ETA, Víleda, van ČKD Tatra (erőgépek, villamosok)...
Kazes☻31-12-2009 01:23:21 // 4646
"korszerű" - csak idéző jelben, mert hát..... :)))
kando.31-12-2009 01:23:16 // 4645
Ezt nem tudom..
De én a Ganz-Mávag és Ganz Villamossági Műveket sem értem...
1968-ban a BNV-n bemutatják a csuklós villamost, ami nagy sikernek örvend, olyannyira, hogy még az amcsik is vennének, évi szinten tízezres darabszámot.. erre a gyár elrebegi, hogy ők évente jó, ha 4-5 db-ot összeraknak.. Ezt azóta sem értem, de tény, hogy a BKV-nak szállított Ganz csuksósok is 1972-78 között gyártódtak le, vagy talán még tovább, mindenesetre sok évbe telt azt a mennyiséget legyártani, ami most még fut (abból is kettő villamos tanulókocsi, egy félre van téve, a többi forgalomban van, ha éppen nem eseményezett..)
De én a Ganz-Mávag és Ganz Villamossági Műveket sem értem...
1968-ban a BNV-n bemutatják a csuklós villamost, ami nagy sikernek örvend, olyannyira, hogy még az amcsik is vennének, évi szinten tízezres darabszámot.. erre a gyár elrebegi, hogy ők évente jó, ha 4-5 db-ot összeraknak.. Ezt azóta sem értem, de tény, hogy a BKV-nak szállított Ganz csuksósok is 1972-78 között gyártódtak le, vagy talán még tovább, mindenesetre sok évbe telt azt a mennyiséget legyártani, ami most még fut (abból is kettő villamos tanulókocsi, egy félre van téve, a többi forgalomban van, ha éppen nem eseményezett..)
Kazes☻31-12-2009 01:22:13 // 4644
Az mondjuk tök jó lenne, mert az a sok sz@r drót nagyon idegesítő és persze a korszerű motoros dieselek is. :)
Kazes☻31-12-2009 01:20:31 // 4643
És a busz az jobb? A sok korommal, fékporral, zajjal, stb, stb, stb?
Kazes☻31-12-2009 01:18:31 // 4642
És ez a GANZ vilinger miért nem lett volna jó? :)
kando.31-12-2009 01:18:00 // 4641
NA igen, az is elég gáz, hogy a hídon se jár semmi, pedig oda tényleg csak a síneket kéne letenni..
Múltkor nézegettem,a Szerémi út (ha jól emlékszem, ez ami a Fehérvári és a Budafoki között van) mellett is egy csomó hely van, ott is simán mehetne hév-jellegű villamos (gyorsvillamos), a fűtő távvezeték alatt/mellett... Két vágány a megállóperonokkal el is férne szépen, beleköthetne a hídba is, meg lehetne kiágazás a Fehérvári út felé is, vagy feljebb a Leányka utca felé stb. :)
De hát se közlek.mérnök nem vagyok, sem nem dolgozom a városházán.. :D :(
Múltkor nézegettem,a Szerémi út (ha jól emlékszem, ez ami a Fehérvári és a Budafoki között van) mellett is egy csomó hely van, ott is simán mehetne hév-jellegű villamos (gyorsvillamos), a fűtő távvezeték alatt/mellett... Két vágány a megállóperonokkal el is férne szépen, beleköthetne a hídba is, meg lehetne kiágazás a Fehérvári út felé is, vagy feljebb a Leányka utca felé stb. :)
De hát se közlek.mérnök nem vagyok, sem nem dolgozom a városházán.. :D :(
Kazes☻31-12-2009 01:14:27 // 4640
Simán jó lenne és el is férne, de a 41-es a Kamara erdőbe jár. :) De lehetne újítani egy jó kis mágnesvasúttal. A sok érdi és a környező településekről ingázó mind letehetné a verdát Bp. szélén és hipp-hopp besurranna a városba. Jó lenne. :) De itt is csak szarakodnak. A rózsakerti vasúti átjáróra mis kell még egy kicsit várnunk, hogy alul vagy fölüljáróval kiváltsák végre és a du.-i irdatlan dugókat így megszüntessék. De mondhatnám, hogy az M0-ás dél budai csomópontja is egy kaki ahogy a 6-os útba torkollik, simán alul vezérelt lett, pedig annyi forgalom számlálót láttam ott egy időben. De mondhatnám a Lágymányosi hidat is, mert az is már a vicc kategóriába tartozik, SZVSZ. :)
kando.31-12-2009 01:11:32 // 4639
Nekem az is furcsa, hogy Budán miért nem jár troli..?
Nehogymá' azt találják ki, hogy a vezetékek rondítanák a környéket... ha már annyira zöld övezetnek akarják, miért nem jár troli a 11-es, 112-es stb buszok helyett? Van már akkus busz is, nem is kéne mindenhova ,,drót'' :))
Nehogymá' azt találják ki, hogy a vezetékek rondítanák a környéket... ha már annyira zöld övezetnek akarják, miért nem jár troli a 11-es, 112-es stb buszok helyett? Van már akkus busz is, nem is kéne mindenhova ,,drót'' :))
kando.31-12-2009 01:08:36 // 4638
Hmm, lehetséges, hogy eredetileg addig járt. Egészen a Móricz körtértől, most ezt próbálja pótolni a 272-es busz...
Meg a Rákosszentmihályi hév helyett is vmi busz jár, pedig amerre a villamos/vonat járt, ma is járhatna, de hát az a környék is már olyan lett, hogy elzavarnák a villamost onnan..
Haverom mondta, mikor még az 52-esen járt, volt olyan lakó, aki panaszt tett, hogy ott jár a villamos, meg hangos.. Pedig Erzsébeten is vagy 100 éve jár tuja, mégis a lakónak, aki sokkal később költözött oda, áll feljebb... :S
Meg a Rákosszentmihályi hév helyett is vmi busz jár, pedig amerre a villamos/vonat járt, ma is járhatna, de hát az a környék is már olyan lett, hogy elzavarnák a villamost onnan..
Haverom mondta, mikor még az 52-esen járt, volt olyan lakó, aki panaszt tett, hogy ott jár a villamos, meg hangos.. Pedig Erzsébeten is vagy 100 éve jár tuja, mégis a lakónak, aki sokkal később költözött oda, áll feljebb... :S
Kazes☻31-12-2009 01:06:26 // 4637
Igen, meg volt közös bérlet is, ami mindre jó volt. :)
Gyanítom, hogy olcsóbb is lett volna. :)
Gyanítom, hogy olcsóbb is lett volna. :)
kando.31-12-2009 01:05:15 // 4636
Pedig állítólag anno a Campona benne is lett volna, csak megint a bkv akadékoskodott, pedig ugye a Savoyához is meg tudták csinálni a 18-ast... Ráadásul itt még az út is elég széles, hogy két vágányon járjon a 43-es, de épp nyáron néztem, hogy az autópályával párhuzamosan, a Tesco és egyéb parkolók előtt simán elférne a 41-es is, ha kihosszabbítanák :)
De még a jelenlegi vágányhálózaton is lehetne összekötni viszonylatokat és új irányokat csinálni, de hát nincs elég villamos.. Az UV-ket nagy hévvel leselejtezték meg feldarabolták apróvasnak, Hannoverit többet nem vettek, pedig lehetett volna, így meg sajnálkoznak, hogy nincs jármű.. Érdekes, Miskolcon tudtak újítani és venni Bécsből viliket...
De még a jelenlegi vágányhálózaton is lehetne összekötni viszonylatokat és új irányokat csinálni, de hát nincs elég villamos.. Az UV-ket nagy hévvel leselejtezték meg feldarabolták apróvasnak, Hannoverit többet nem vettek, pedig lehetett volna, így meg sajnálkoznak, hogy nincs jármű.. Érdekes, Miskolcon tudtak újítani és venni Bécsből viliket...
Kazes☻31-12-2009 01:03:37 // 4635
TE, de Budaörsnél nyíl van. Talán kijárt egész Törökbálintig? :)
kando.31-12-2009 01:02:01 // 4634
Na igen és nem volt baj, hogy sok busz és villamos haladt párhuzamos vonalon (na meg ezért is volt sokáig külön villamosjegy, buszjegy, villamosbérlet, buszbérlet stb).
Azért érdekes, mindig hallani olyan fellángolásokat, hogy de jó lenne, ha az Erzsébet hídon megint villamos járna a sok busz helyett, végig a Szabad sajtó úton, Rákóczin, Keletin át egészen Újpalotáig (tehát tovább, mint a 44-es, át a felüljárón a lakótelepig).
Több értelme volna, mint a 4-es métrónak :D
Azért érdekes, mindig hallani olyan fellángolásokat, hogy de jó lenne, ha az Erzsébet hídon megint villamos járna a sok busz helyett, végig a Szabad sajtó úton, Rákóczin, Keletin át egészen Újpalotáig (tehát tovább, mint a 44-es, át a felüljárón a lakótelepig).
Több értelme volna, mint a 4-es métrónak :D
Kazes☻31-12-2009 01:01:13 // 4633
Látod?! És ahelyett, hogy fejlesztettek volna, csak leépítettek, levágtak vagy megszüntettek. Ide hozzánk Nagytéténybe járt a 43-as villamos. Jó párszor utaztam vele még gyerek koromban. Azt is inkább megszüntették, pedig milyen jó lenne az. Jobban lehetne rá építeni a P+R elgondolást is, SZVSZ. Itt menne a Campi előtt...., na de hát.... :(
Kazes☻31-12-2009 00:56:16 // 4632
Igen. És '56-ban milyen jól el lehetett közlekedni tömegközlekedési eszközökkel és azon belül milyen jól lehetett közlekedni villamosokkal, pedig akkor még nem is voltak dugók, hogy annyira örüljenek a zárt pályás haladásnak, míg a többi izzad a hosszú sorokban.:)
kando.31-12-2009 00:55:15 // 4631
Ez tényleg jó :)
Na meg most beugrott, ugye a 41 és 43 eredetileg hév volt, nem is villamos :)
De azért fura, hogy már akkor is a 3-as busz járt Tétény felé, a 40-es Budaörsre s még a 8-as is majdnem arra, amerre manapság jár :D
Na meg most beugrott, ugye a 41 és 43 eredetileg hév volt, nem is villamos :)
De azért fura, hogy már akkor is a 3-as busz járt Tétény felé, a 40-es Budaörsre s még a 8-as is majdnem arra, amerre manapság jár :D
Kazes☻31-12-2009 00:52:03 // 4630
Okéééé, csak szőrszál hasogattam egy ,kicsit, na. :)))))
kando.31-12-2009 00:51:55 // 4629
Itt mondjuk a számokra kattintva megvan a helyszínrajz, ezt most néztem :)
Hát igen, talán ekkor volt a legszerteágazóbb a közlekedés, s még itt nincs rajta a sok iparvágány és egyéb vágányok, amiket használtak is, csak nem jelölték..
Most is el tudnék képzelni hasonlót, milyen jó lett volna pl a Rákóczi úton a vili, amikor nem járt a kettes metró... ehelyett szophattunk a metrópótló buszokkal..
Hát igen, talán ekkor volt a legszerteágazóbb a közlekedés, s még itt nincs rajta a sok iparvágány és egyéb vágányok, amiket használtak is, csak nem jelölték..
Most is el tudnék képzelni hasonlót, milyen jó lett volna pl a Rákóczi úton a vili, amikor nem járt a kettes metró... ehelyett szophattunk a metrópótló buszokkal..
Kazes☻31-12-2009 00:47:20 // 4627
Nagyon jó! Pont erre lettem volna kíváncsi, persze egy szebb rajzolatú kiadásban, de remélem csak sikerül, ha van ilyen egyáltalán. :)
Ugyanis pont ezeket hiányolom. Ehelyett döglenek a buszok a dugókban. :(
Ugyanis pont ezeket hiányolom. Ehelyett döglenek a buszok a dugókban. :(
kando.31-12-2009 00:46:39 // 4626
Jó, hát ah arra emlékeztél, mikor csatolták Bp-hez a XXII. kerületet :D
Én úgy értettem, ebben talán jobban képben vagy :)
Én úgy értettem, ebben talán jobban képben vagy :)
Kazes☻31-12-2009 00:43:32 // 4625
Emlékeznék, hát nem vagyok én olyan matuzsálem?!?!?! :)))
kando.31-12-2009 00:41:13 // 4624
Ezen ugyan rajta van a vágányhálózat, de mivel csomóponti térkép, a viszonylatokat csak sejteni lehet.
Érdekessége, hogy még rajta van a Budaörsig járó 41-es vonala és a Tétnyig járó 43-as is, amiket aztán nem sokkal ezután vágtak vissza (a 41-es pl úgy, hogy egyszerűen ráépült az autópálya)
Hálózat 1970
Érdekessége, hogy még rajta van a Budaörsig járó 41-es vonala és a Tétnyig járó 43-as is, amiket aztán nem sokkal ezután vágtak vissza (a 41-es pl úgy, hogy egyszerűen ráépült az autópálya)
Hálózat 1970
kando.31-12-2009 00:36:09 // 4623
Nincs rajta, mert még nem volt kész a hí, azt talán valamikor '64 körül / után adták át, bár lehet, te erre jobban emlékszel :)
Utána azon járt azt hiszem a 44-es, 19-es (a Keletiig, majd a metró elkészülte után tették a Batthyányra), elég sok típus, mert járt a hídon Ganz csuklós, UV, Bengáli is..
Utána azon járt azt hiszem a 44-es, 19-es (a Keletiig, majd a metró elkészülte után tették a Batthyányra), elég sok típus, mert járt a hídon Ganz csuklós, UV, Bengáli is..
Kazes☻31-12-2009 00:28:03 // 4622
Köszi! Érdekesek. :)
Kár, hogy a '62-es nem teljes egész. Viszont sajna úgy kell nézni, hogy a java már csak a múlt, történelem. :(
Amit furcsállok, hogy az Erzsébet hídon is járt tuja, de az egyiken sincs rajta, vagy az csak később jött?
Kár, hogy a '62-es nem teljes egész. Viszont sajna úgy kell nézni, hogy a java már csak a múlt, történelem. :(
Amit furcsállok, hogy az Erzsébet hídon is járt tuja, de az egyiken sincs rajta, vagy az csak később jött?
kando.31-12-2009 00:09:07 // 4621
kando.31-12-2009 00:06:37 // 4620
Valahol egyszer találtam egy 1962-es villamoshálózatis térképet, na az is egy csuda :)
Amikor még az Amfiteátrumnál (III., Nagyszombat utca) egy halom villamos járt, találkozott, mikor még a 4-es nem is a körúton járt (csak részlegesen) stb. :))
Amikor még az Amfiteátrumnál (III., Nagyszombat utca) egy halom villamos járt, találkozott, mikor még a 4-es nem is a körúton járt (csak részlegesen) stb. :))
Kazes☻30-12-2009 23:36:41 // 4619
Persze, mert akkor csatlakoztunk Bp.-hez és lettünk XXII. kerület. :)
Kazes☻30-12-2009 23:34:04 // 4618
Okés, az jó lenne. Köszi! :) Kár, hogy a vilingerek nincsenek rajta. :(
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
513
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?