Forum >> Retrovízió - A '70-es, '80-as, '90-es évek életképei!
ystuc26-12-2009 14:27:43 // 4600
Nekem ezek közül a motoros, meg a Bábel torony volt meg. :-)
Kazes☻26-12-2009 13:39:31 // 4599
Még szééép! :) De hát azért olyan túl nagy választék nem is volt. :)))
TDI7526-12-2009 08:40:13 // 4598
Nagyon boldog karit mindenkinek. Na megyek beiglit enni:-)
Kau26-12-2009 06:46:15 // 4597
Kau26-12-2009 06:37:39 // 4596
A Wartburg szerintem mindenkinek volt :))
kando.25-12-2009 21:21:07 // 4595
Nekem valami dömper-féle volt talán, ami hasonlóan ,,drótos'' távirányítós volt :) Azt hiszem, a kábelében volt a bowden a kormányzáshoz :)))
ystuc25-12-2009 20:44:27 // 4594
Ilyen Wareszom volt. Sőt, ha minden igaz, akkor valahol a telken még meg is van. De hogy műxik-e még, arra nem emléxem...
kando.25-12-2009 20:38:53 // 4593
Inter156 (il mascalzone)25-12-2009 18:59:17 // 4592
Sajnálom..pedig rád számítottam! Ugrott a vodkás kakaó:-D
Inter156 (il mascalzone)25-12-2009 18:57:33 // 4591
Úgy oda tesz,hogy mikor megkaptam,napokig nem tudtak leválasztani róla!Mindig vezetni akartam...hát azért a zsinórnak voltak hátrányai is:))))
GT Ɨ|ѯ25-12-2009 18:42:45 // 4590
komoly!:-)))))
kakaó nem lesz:-(
kakaó nem lesz:-(
Inter156 (il mascalzone)25-12-2009 18:36:05 // 4589
csocsi25-12-2009 18:32:36 // 4588
Azért az a warbi odatesz :))
Inter156 (il mascalzone)25-12-2009 18:29:38 // 4587
A távirányítós Wartburg meg a vasút modell meg volt,igaz Pikoban. Nekem a nagyobb jobban tetszett,viszont már nem emlékszem melyik volt a drágább.A Piko vagy a TT:)))
Zsolt15524-12-2009 06:33:43 // 4586
Zsolt15524-12-2009 06:24:39 // 4585
Muszály lesz valamin változtatni, mert tényleg eldöl az ország. A legnagyobb gondok egyike, hogy lényegében nincs hazai termelés az országban. Az meg nem az igazi, ha idejön egy multi, mert hiába teremt munkahelyet, ha közel kétszer annyi adókedvezményt, támogatást kap évekig, mint amennyibe az egész neki kerül. Mert ez csak neki üzlet, nekünk meg ... De ez már politika.
kando.23-12-2009 22:46:02 // 4584
Most filóztam el, a pilleszék vajon most is exportképes lenne? Mondjuk lehet, rá kéne ragasztani egy ikejás matricát, de szerintem van annyira praktikus, hogy használható még most is, persze nem olyan vacak műanyagokkal, mint amiket most fröccsöntenek :))
GTPeti23-12-2009 20:53:22 // 4583
Hát igen... Rendkívül elszomorít ami Mo-n zajlik. Igazából mi lehettünk volna Közép-Európa Svájca is... Ha elhagyjuk a szocializmus rossz vonásait és megtartjuk a jókat.. Utóbbiak, vagyis a "vívmányok" persze sokszor kényszerből, vagyis ránk ruházott feladat végett születtek, de igazából elég jól megoldotta Mo. a dolgot. Mint a buszgyártást, textilipart, stb-t.
A mostani hibás pályánál engem sokkal jobban aggaszt a kérdés: mitől változhatna meg a jelenleg irány??
A mostani hibás pályánál engem sokkal jobban aggaszt a kérdés: mitől változhatna meg a jelenleg irány??
kando.23-12-2009 20:52:28 // 4582
Meg a villanyos haverom mesélte, a Van hool gépekben is olyan váltó van, mint a többi régi BKV-s buszban, sejtem előre, kik lesznek a donorok ha kell a piros [7]-re busz.. :)
Ja, hát mi már csak tudjuk, hogy az agyonkomputerizált dolgok nem mindig jók.. én jártam úgy is, hogy jeleztem, világított fent a zöld, de nem nyílt ki az ajtó.. (86-oson) Hát örültem nagyon :D
Ja, hát mi már csak tudjuk, hogy az agyonkomputerizált dolgok nem mindig jók.. én jártam úgy is, hogy jeleztem, világított fent a zöld, de nem nyílt ki az ajtó.. (86-oson) Hát örültem nagyon :D
ALFA75td23-12-2009 20:40:10 // 4581
Mindegyik Van Hool középmotoros és a c tengely ha 30 foknál nagyobb szögben töröd meg akkor a c tengely fordul.
Igen a számítógép játszik olyankor az ajtóval de előfordul olyan is ,hogy mikor csukod az ajtót a nyitott ajtók becsukódnak amik meg addig zárva voltak kinyílnak.
Igen a számítógép játszik olyankor az ajtóval de előfordul olyan is ,hogy mikor csukod az ajtót a nyitott ajtók becsukódnak amik meg addig zárva voltak kinyílnak.
kando.23-12-2009 20:33:22 // 4580
Egyszer próbaképpen utaztam egyikkel, a 23-as vonalán, annak középen volt a motorja, mint a 280-asoknak, az egész tűrhető volt, bár a székek kicsit furák rajta.
Persze a nyomógombok külön misét megérnének, van ahol a normál buszokon is piros a nyomója a leszállásjelzőnek is, meg a vészjelzőnek is, csak a vészjelzőnél a keret is vörös, a leszállásjelzőé meg szürke (meg amikor milyet találnak a garázsban :) ).
Tényleg az mitől van, hogy a volvókon néha automatice újranyílik a csukló mögötti ajtó? Ez is a kamputer szarakodása?
Persze a nyomógombok külön misét megérnének, van ahol a normál buszokon is piros a nyomója a leszállásjelzőnek is, meg a vészjelzőnek is, csak a vészjelzőnél a keret is vörös, a leszállásjelzőé meg szürke (meg amikor milyet találnak a garázsban :) ).
Tényleg az mitől van, hogy a volvókon néha automatice újranyílik a csukló mögötti ajtó? Ez is a kamputer szarakodása?
ALFA75td23-12-2009 20:22:42 // 4579
Nem voltak alvázsérültek mikor megérkeztek megnéztük őket alul felül látszott rajtuk alul a használat de teljesen jó állapotban voltak.
Az ajtók most is visszazárnak és az első ajtó most is külön záródik hiába csukom az ajtót összajtó záróval.Az eredeti példányon is voltak kívül ajtónyitó gombok igaz nem tudom miért hisz tényleg első ajtóztak vele.Még infra kamera is van benne csak épp ombudsman kartárs nem engedi használni.
Az ajtók most is visszazárnak és az első ajtó most is külön záródik hiába csukom az ajtót összajtó záróval.Az eredeti példányon is voltak kívül ajtónyitó gombok igaz nem tudom miért hisz tényleg első ajtóztak vele.Még infra kamera is van benne csak épp ombudsman kartárs nem engedi használni.
Zsolt15523-12-2009 20:17:08 // 4578
Én úgy tudom, hogy sok alvázsérülten érkezett.
Illetve anno még Belgiumban csak az első ajtón lehetett felszállni, míg a hátsó ajtók 2-3 másodperc visszazáródtak, és csak belülről voltak nyithatóak. Ezt is át kellett alakítani.
Illetve anno még Belgiumban csak az első ajtón lehetett felszállni, míg a hátsó ajtók 2-3 másodperc visszazáródtak, és csak belülről voltak nyithatóak. Ezt is át kellett alakítani.
ALFA75td23-12-2009 20:12:43 // 4577
Nem újították fel őket. Klímát kaptak ,a jobb oldali üvegeket kicserélték a kis buktathatóról nagyobb elhúzhatóra kapott csengőgombot és a kijelzőket Vultron vezérlővel látták el.Minden más maradt az eredetiben.Amúgy az ajtó nyitás zárás az általunk megszokottnál sokkal körülményesebb.
Zsolt15523-12-2009 20:06:14 // 4576
Milyenek a frissen felújított belga buszok???
Zsolt15523-12-2009 20:05:06 // 4575
A Vörösvári úttól járt a három darab trolibusz, melyből kettőt a Ganz készített, egyet meg a MÁVAG.
ALFA75td23-12-2009 19:59:38 // 4574
kando.23-12-2009 19:54:44 // 4573
És az első trolibusz is Budán volt, szintén a '30-s években, az Óbudai temetőhöz járt, valahonnan Bécsi útról.
Zsolt15523-12-2009 19:36:25 // 4572
kesa23-12-2009 19:31:19 // 4571
1 millió légy nem tévedhet. Egyél sz@rt :D!
kando.23-12-2009 19:13:38 // 4570
Itt volt 50+ év tapasztalta, hiszen még kínába is vitték az IK-t, most meg azt hiszik, jobbat tudnak csak mert lekoppintanak valamit?? :S
kando.23-12-2009 18:46:46 // 4568
Hát nem tudom, én akkor sem bízom bennük... attól még, hogy sokan veszik, lehet szar..
kando.23-12-2009 18:46:12 // 4567
Na azt nem akarok :D :D
Ezek azt se tudják mi az...
Ezek azt se tudják mi az...
Zsolt15523-12-2009 18:39:06 // 4566
Egyébként meg nem sz@r, mert a Volánbusz igazgatója szerint ha az lenne, akkor nem vennék az alvállalkozóik.
Apropó, a Volánbusz is lassan felkerülhet a listára, mert például a Stadionnál lévő Volánbusz pályaudvarról, már csak 6(!) saját busz indul, mert a többit már kiszervezték alvállakozóknak. :-(((

Apropó, a Volánbusz is lassan felkerülhet a listára, mert például a Stadionnál lévő Volánbusz pályaudvarról, már csak 6(!) saját busz indul, mert a többit már kiszervezték alvállakozóknak. :-(((


Zsolt15523-12-2009 18:27:32 // 4565
Majd vezethetsz kínai villamost. :-)))
kesa23-12-2009 18:26:36 // 4564
Nyilván voltak régen is hulladék cuccok, köszönhetően az akkori technikai színvonalnak, vagy Béla bá' ittassági fokának, de nagyon jó és tartós dolgok, valódi újítások is kikerültek azokból a jó magyar gyárakból.
Tragikomikus abba belegondolni, hogy apáink építették ingyenmunkájukkal a szocializmust, elvileg nekünk, gyakorlatilag meg az egészet eladták a fejünk fölött a módszerváltáskor.
Ugyanezt eljátszották a gáz és telefonhálózat kiépítésekkor is, miszerint aki előre befizette a díjat, az elvileg tulajdonos is lett a társaságban, de aztán átalakították a társasági formát, és a tulajdonosi kötelezettségek terhét "nagy jóindulatúan" levették az emberek válláról, cserébe kaptak valami nevetséges kedvezményt a díjból, aztán kussoljanak. És pont ugyanez megy most a magánnyugdíj pénztáraknál is!
Tragikomikus abba belegondolni, hogy apáink építették ingyenmunkájukkal a szocializmust, elvileg nekünk, gyakorlatilag meg az egészet eladták a fejünk fölött a módszerváltáskor.
Ugyanezt eljátszották a gáz és telefonhálózat kiépítésekkor is, miszerint aki előre befizette a díjat, az elvileg tulajdonos is lett a társaságban, de aztán átalakították a társasági formát, és a tulajdonosi kötelezettségek terhét "nagy jóindulatúan" levették az emberek válláról, cserébe kaptak valami nevetséges kedvezményt a díjból, aztán kussoljanak. És pont ugyanez megy most a magánnyugdíj pénztáraknál is!
kando.23-12-2009 17:40:15 // 4563
Hát jah..
Furcsa mondjuk ezt így hallani, hogy anno a saját gyáraink valódi nívót gyártottak, miközben néha mi magunk is szidtuk a cuccost. De öszevetve, tényleg az a tendencia, ha vki átvesz egy gyárat vagy ide rak telephelyet, a szarjait hozza ide, akkor kint nem kell veszélyes hulladékként fizetni érte, itt meg mintha valami hipermodern csili-vili üzem lenne..
szánalmas.. :(
Furcsa mondjuk ezt így hallani, hogy anno a saját gyáraink valódi nívót gyártottak, miközben néha mi magunk is szidtuk a cuccost. De öszevetve, tényleg az a tendencia, ha vki átvesz egy gyárat vagy ide rak telephelyet, a szarjait hozza ide, akkor kint nem kell veszélyes hulladékként fizetni érte, itt meg mintha valami hipermodern csili-vili üzem lenne..
szánalmas.. :(
kesa23-12-2009 17:24:04 // 4562
Aki látogatja azokat az oldalakat, amelyek foglalkoznak ezekkel a dolgokkal, láthatja, hogy az összes ilyen gyárat a bezárás után viharos tempóban lebontanak / felrobbantanak, nehogy valaha is újra üzembe lehessen állítani őket, ha a politikai berendezkedés gyökeresen megváltozna.
Amelyik gyárat meg nem bontanak le, onnan a korábban igen színvonalas technológiát kompletten elviszik, és a helyére levetett, elavult "nyugati" "technológiát" hoznak. Ez történt kompletten a Lehel hűtőgépgyárral, ezt jól tudom. A magyar technológiát kivitték Indiába (meg ki tudja hova), helyette hoztak levetett német, olasz, cseh, svéd meg francia termékeket, gyártó sorokat. Az ott dolgozók szerint egy kalap sz@rt nem érnek már ezek a cuccok, főleg a korábbi magyarral összehasonlítva.
Amelyik gyárat meg nem bontanak le, onnan a korábban igen színvonalas technológiát kompletten elviszik, és a helyére levetett, elavult "nyugati" "technológiát" hoznak. Ez történt kompletten a Lehel hűtőgépgyárral, ezt jól tudom. A magyar technológiát kivitték Indiába (meg ki tudja hova), helyette hoztak levetett német, olasz, cseh, svéd meg francia termékeket, gyártó sorokat. Az ott dolgozók szerint egy kalap sz@rt nem érnek már ezek a cuccok, főleg a korábbi magyarral összehasonlítva.
kando.23-12-2009 14:44:13 // 4561
Petőházán meg már le is bontották a felét, pedig ez sem egy vacak gyár volt...
...
...
Edyboy23-12-2009 14:06:37 // 4560
Egy maradt mutatóba:a kaposvári
Kau23-12-2009 13:43:41 // 4559
Mint ahogyan tették ezt az ÖSSZES cukorgyárral!
Hatvani, kabai, szolnoki, stb...
Kb. 1 hónapja említette meg Fábry is ezt az érdekességet a műsorában.
Hatvani, kabai, szolnoki, stb...
Kb. 1 hónapja említette meg Fábry is ezt az érdekességet a műsorában.
kando.23-12-2009 13:28:08 // 4558
Hát ez az, hogy a felsoroltak 99%-a már nincs meg...
Pedig még nem is írtam a KFKI-t, ami még ugyan létezik, de hát már ők sem olyan nagy cég ill. kutatóbázis, mint régen...
Pedig még nem is írtam a KFKI-t, ami még ugyan létezik, de hát már ők sem olyan nagy cég ill. kutatóbázis, mint régen...
kando.23-12-2009 12:15:48 // 4557
NA asszem akkortól nem buszozom a bkv-n, mert ezeken a kínai szarokon én nem akarok meghalni...
Edyboy23-12-2009 12:01:38 // 4556
Salglas most zárt be :(
Zsolt15523-12-2009 07:56:30 // 4555
Lassan felírhatod ide az eddig még Győrben, és Fehérváron működő autóbuszgyártást is. :-(((
Kishazánkba telepítik a King Long gyárat, és a termelést beindítását követően 2-3 év múlva a BKV kb.1000 buszt vásárol majd tőlük. A volánbusz meg már nem is vár addig. :-(((
Kishazánkba telepítik a King Long gyárat, és a termelést beindítását követően 2-3 év múlva a BKV kb.1000 buszt vásárol majd tőlük. A volánbusz meg már nem is vár addig. :-(((
Zsolt15522-12-2009 23:51:13 // 4554
Meg arról a sok gazdáról, szőlészről se felejtkezzünk meg, akiknek fizetnek, ha vállalják, hogy évekeig nem termelnek. :-(((
kesa22-12-2009 23:33:16 // 4553
Ez messze visz, az biztos, viszont más fórumon érdemes lenne folytatni az eszmecserét. Van ötletetek, hol?
kando.22-12-2009 23:14:52 // 4552
Na ja... pedig biztos vinnék :)
Bár nem olcsó az ára :D
Bár nem olcsó az ára :D
GTPeti22-12-2009 23:11:19 // 4551
Ez most messze vezetne, azt hiszem...
Mind1, megyek haza és megint hozok egy pár üveg Traubi szódát. (Hogy azt miért nem képes egy dörzsölt vállalkozó külföldre exportálni, azt nem tudom.)
Mind1, megyek haza és megint hozok egy pár üveg Traubi szódát. (Hogy azt miért nem képes egy dörzsölt vállalkozó külföldre exportálni, azt nem tudom.)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
517
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?