Forum >> Találkozások

ystuc19-01-2008 21:18:53 // 29233
És ha mindezek után átjöttél volna a Lurdy házba, ahogyan Bo is tette, még többel találkoztál volna.
Halesz19-01-2008 21:17:00 // 29232
Én ma Csörinél voltam szervizben Várpalotán (lásd blogom), visszafelé pedig Atist és Anikót szállítottam haza Budapestre :)
Tommaso 15919-01-2008 08:04:24 // 29231
Tegnap du. Miskolc-Egyetemvárosban állt egy ezüst 156, kapott is egy kártyát tőlem.
GEORGE19-01-2008 01:12:20 // 29230
Tegnap megint összefutottam Bp-en jópár Alfással :-)
A Bah csomópont elött egy kék 145-ös könyörült meg rajtam, és engedett be maga elé :-)
Aztán Halesz komát látogattam meg.
A városban jártamban keltemben cirka 10-12 Alfával találkoztamés abból a jelentős többsége viszonozta az üdvözlést .-)
És akkor a Kelet Pesti szalonban lévő talit és azt követi bowlingozást már ne is emlitsem .-)
Áki18-01-2008 00:18:18 // 29229
A 6. nap krónikája!

Veri a mezőnyt a Velorex, hegyet mászik a kis polos.

2OO8. Január 17., Agdz, Marokkó-- Ma reggel 17OO méterre a tengerszint felett, az Atlasz hegység lábainál ébredt a mezőny. A csípős hideg ellénere a hét órai eligazítás után kigördültek a versenyzők.

Az elmúlt három etap kiértékelése ma délelőtt megtörtént, de a nap folyamán a veresny bírókat nem sikerült telefonon elérni és tartózkodási helyük jelenleg is ismeretlen.

Ma a mezőny búcsút intett az Atlasz hegységnek és a kisebb Dzsbel Szarhro hegyvonulattal kellett, hogy megbírkozzon. A kopár, kietlen, sziklás hegyvonulaton kanyargó hegyi utat még nagy jóindulattal sem lehetne földútnak nevezni. A Sziklás, gumiszaggató, tengelytörő horror szerpentin mindenkinek felülmúlta minden várakozását. Werner László az IFA sofőrje sem hitt a szemének. „Sok tapasztalt teherautó sofőrt ismerek, de ennek az útnak a látványán a legtöbbjük beremegett volna, mint Danovia hetvennél” – mondta az IFA pilótája. Az IFA-sok rengeteg hajtűkanyart csak két-három tolatással tudtak bevenni. „Minden centiméter számított. Egy rossz mozdulattal a 4OO-5OO métert zuhanhattunk volna.” –tette hozzá Werner.

Sok terepjáró nekivágott a rémisztő hegyi útnak és néhány félelmet nem ismerő kisautó is bevállalta a 8O kilométeres szakaszt. A kis Polski és a két angol dél körül ért fel a 23OO méter magas csúcsra. „Átpakoltunk mindent a norvég nagy Hans terepjárójába, mert a sok csomag és a navigátorom súlya miatt leállt az autó az emelkedőn felfele” – mondta Kevin Foster, aki társát is átrakta egy másik autóba. Foster megjegyezte, hogy az autójuk jól bírta a sziklás utat, de a tetőre erősített Pick szalámijuk már több sebből zsírzik.

A Family Frost fagyis kocsi is átvergődött az éles sziklákkal tűzdelt hegyi úton, akárcsak az 1984-es Mercedes kombi és a 75-ös rajtszámú Ford Transporter. Ez utóbbi egy 4 millió forint értékű műtőággyal tette meg a rázos szakaszt, amelyet egy bamakoi klinikába szállítanak.

Villám Géza bogara is sikeresen átkelt a Dzsbel Szarhron miután ma reggel visszarakták az autó terepgumijait. „A legrémisztőbb pillanat az volt, amikor a csúcs fele egy havas, jeges szakaszon kellett átkelnünk és megszólalt a mobilom, hogy otthon csőtörés volt.” – mondta a a volt rádiós.

A második nagy erőpróbát a Zagora és Foum Zgid közti homokos, sivatagos szakasz jelenti. A csapatok nagy része még most is itt küzd az elemekkel. Több tucat defekten már túl vannak, de hosszú lesz még az éjszaka. A célba mindössze 25-3O jármű futott be este 1O-kor. „Sokan valószínű úton vagy az út mellett töltik a mai éjszakát” – mondta Vincze Tibor, aki már a célban pihen.

A mai nap a Velorex kiválóan teljesített. Az afrikai, hegyi levegő jót tett neki és közel 1OO kilométeres sebességgel hasított a keskeny marokkói aszfalton. Az emberek mindenütt kíváncsian nézték a cseh csodabogarat.

Holnap 48O kilométer vár az indulókra Tatából a Csillagok háborúja egyik forgatási helyszínére, Tatooine-ra.

Tommi18-01-2008 00:09:53 // 29228
Most este 11 körül a Rákóczi úton a Blahánál értem utol egy fekete 147-est, a fenekén ott volt az Amorés matrica, egy fiatal srác vezette, integettünk egymásnak, üdv neki innen is :)
HátvédRomeo17-01-2008 23:59:24 // 29227
Kanizsa Ady u. fél 3 körül ma, lámpánál Szembe bordó 146. Intettünk egymásnak miután villogtam Neki.
Srác! 33 4X4 1.7 IE SW-vel mi lett??? Fasza gép volt az is, Hajjajj. Szép hangja volt. Hallom erre váltottál!

Reggelj ide! Tudom ,hogy olvasod. :-)
Üdv innét is Pappám! :))
Tedi17-01-2008 23:46:03 // 29226
Ma este úgy fél12 körül kanyarodtam le a Hallerról a Vaskapu utcába és egy sötét 156-os rámdudált, nyilván köszönésként. Későn kapcsoltam, szóval üdv itt, bárki voltál :)
GEORGE17-01-2008 21:10:16 // 29225
Kicsi a világ :-)
WarbiRunner (Gyuri)17-01-2008 21:06:56 // 29224
Budapesstől Solymárig a 10-es(?) úton 3 Alfa jött szembe, minddel összeköszöntünk. 2db 146 és egy 156. Üdv nékik!!
csocsi17-01-2008 21:04:18 // 29223
16 után Budaörsön öszefutottunk Tilliúr&Zsuska-kal :)))
Jó volt pár percet beszélgetni.
Üdv innét is :))
Áki17-01-2008 18:05:22 // 29222
Bérelt Dáciával az Atlasz hegységen át

Az 5. nap krónikája

2008 Január 16 - Tinerhir, Marokkó. A csapatok nagy része már a marokkói Nadorban ébredt ma reggel. A tegnap éjszakai komppal érkezők pedig reggel 8-kor szálltak partra Észak-Afrikában. A résztvevők többsége még sosem járt ezen a kontinensen. A kissé komplikált marokkói bevándorlási formalitások feladták a leckét számukra.

A 28-as Osvát Gáborban és Kiss Varga Attilában igencsak kihűlt a vér, amikor a vámvizsgálaton fedezték fel, hogy nem hozták magukkal az autójuk forgalmiját. A tervük az volt, hogy két napot feladnak a versenyben és megvárják, míg gyorspostával megérkeznek a papírjaik Bátaszékről. A csodával határos módon sikerült bejutniuk az országba, kis késéssel és papírok nélkül.

A mezőny ma az Atlasz hegység kietlen fennsíkjaival és szerpentines lejtőivel kellett hogy megküzdjön. Több száz kilométeren keresztül a silány minőségű, keskeny földút jelentette a legnagyobb gondot. Az úton kényelmesen csak egy autó fért el. A szembe jövő helyi forgalom már alig fért el a bamakosokkal szemben. Néhány visszapillantó tükör letört a mai nap folyamán. A xx rajtszámú csapat egy ilyen alakalommal az ütközést elkerülve letért a patkára, az autó huppant egy nagyot és egy rosszul kikötött benzines kanna ripityomra törte a hátsó szélvédőt.

Ma több külföldi csapat is csatlakozott a magyarokhoz. A Donde Esta Bamako csapat Amszterdamból indult vasárnap reggel. A spanyol, holland és dél afrikai legénység örömmel pillantotta meg az első bamakos autókat ma reggel a kikötőben. A portugál Camino De Cabras legénysége pedig ma Gouelmim előtt randevúzott a rendezőkkel. A futam egyetlen talpon maradt francia csapata, a 10-es rajtszámú Mazda 626-osa Valenciánál beadta a derekát. Nordine Souaidia és legénysége nem adta fel. A szabályok szerint a célba nem kell a kezdő járműnek megjelennie. Ezért busszal utaztak le Almeriába, ahol bekompoltak. Jelenleg egy marokkói bérelt Dacia Logan-nel folytatják a versenyt, 185-ös rajszámmal.

A 30-as Dacival Bamakoba csapat megpróbáltatásai ma tovább folytatódtak. Tegnap sikerült megszerelni a kocsijukat és ma reggelre már Almeriában voltak. A spanyol partoknál tomboló ítéletidő miatt a kompjukat visszafordították és jelenleg is a kikötőben várják, hogy az időjárás kegyes legyen hozzájuk. "Súlyos pontokat veszítünk az időjárás kegyetlensége miatt." - nyilatkozta Nagy Miklós. A kikötőben velük várakozik a 103-as Team Malibus csapat is.

Este 11-kor az indulók zöme már a tinerhiri táborban vár, de sokan még úton vannak és csak késő éjszakára várhatók.

A hősiesen küzdő 16-as rajtszámú Tito Alba csapat 84-es Mercédesz kombija is begördült a célba este 8-kor. "Mindenhol csodálkozva és mosolyogva nézik a helyiek, hogy gazdag európaiak egy ilyen rozoga mercivel járnak." - mondta a csapat egyik tagja Krasznai Imre.

A 14-es SporTime csapat hosszasan szerelt ma egy autószerelőnél Nadorban. "Tizennégy helyi autószerelő dolgozott egyszerre a kocsin, csakhogy gyorsan tovább tudjunk menni" - mondta az első pozitív afrikai benyomásairól Gyülvészi Tibor az esti célban.

A táborban pihen a Velorex és az angolok kis Polskija is. Az IFA is sikeresen vette a mai etapot akárcsak Villám Géza bogara. A BKV busz ma is komoly késéssel érkezett be a célba, de beértek. A csuklós Ikarus jelenlegi poziciója még ismeretlen.

Angyal Rita17-01-2008 17:42:15 // 29221
Sziasztok!

Ma este a komlói tecsónál egymás mellettt parkoltuunk és hazáig együtt jöttünk egy szép 146-tal, sajnos, a rendszámot és a pontos színt nem tudom, de szép halvány türkizkékes-zöldes volt. Innen is üdv neki!
Áki15-01-2008 20:13:27 // 29220
A 4. nap krónikája.

Már Afrikában a Budapest-Bamako résztvevői.

2OO8. Január 15.--Almeria, Spanyolország. Ma reggel 1O-kor pillantotta meg Afrika partjait a Budapest-Bamako indulóinak zöme. Közel 11O csapat kelt át a Földközi tengeren a spanyol Almeriából a marokkói Nadorba ma reggel.

A sztár csapatok közül - mindenki legnagyobb meglepetésére- korán reggel befutott a kikötőbe a 117-es Velorex . E sorok írásakor már ők is az afrikai kontinensen várják az éjszakát. Velük együtt a Wartburg csapat is sikesen átjutott a túlsó partra.

Jelen pillanatban 28 csapat várakozik az almeriai kikötőben, az este 11 órakor induló kompra. A reggeli komp nagyobb járműveket nem szállít. Ezért az IFA, a O8-as BKV busz, a Hetes busz és a fagylaltos kocsi is az éjszakai járatra várakozik.

A mai etap egy szuper maratoni szakasz. Az összevont háromnapos verseny befutója a marokkói Tinerhir. A versenyzők közül hatan választották az esti átkelést, a többiek a spanyol feladatokat még az éj leple alatt teljesítették. A versenyt vezető Ulrich házaspár kegyetlen elszántságáról tett tanúbizonyságot, amikor éjjel háromkor megmásztak egy sziklaszirtet 5 pontért. A legtöbb versenyző ezt a feladatot kihagyta. Közel fél órát kellett egy hegyre felmászni ezért a geo feladatért.

A 31-es kis Polski-s csapatnak egyetlen feladatot sem sikerült teljesíteni ma. "Mi örülünk, hogy itt lehetünk. Éjjel kettőig bütyköltük az autót az út mellett"- mondta Kevin Foster pilóta. A kis polos is épségben futott be a kikötőbe délután 3-kor tető csomagtartóján egy rúd magyar szalámival.

A O6-os csapat ma bejlentette, hogy Nissan Navarájuk Barcelona közelében tegnap végleg felmondta a szolgálatot. Ők feladták a versenyt. Evvel 5-re emelkedett a versenyt feladni kényszerülők száma.

Az elit csapatok közül a versenyben, a legnagyobb hátránya a Dáciával Bamakoba csapatnak van. Ők nem jutottak le még a kikötőbe. A szervizautójuk még Sárvárnál tönkrement. Nagy Miklósék jelenleg alketrészre várnak, és szerelnek Valenciánal. A 25-os Mini Morris pedig négy napos késéssel indult ma Budapestről.

Ma reggel a résztvevők arra ébredtek, hogy úton-útfélen széles mosollyal fogadják őket a Spanyolok. "Mindenhol villognak, integetnek, fotóznak. Nagyon jó érzés." - mondta Lukács István. Ez annak is köszönhető, hogy a murciai tartomány legbefolyásosabb napilapja a La Opinion címlapon közölt írást a Budapest-Bamakoról. A "szegény emberek Dakarjának" nevezte a futamot, és kiemelte a humanitárius küldetését. A lap egyik fotóján a piros, fehér, zöld Wartburgot is bemutatta, mint kuriózumot.

A holnapi szakasz a Szahara északi köves, sziklás részein halad majd Marokkóban. Ma nincs se részeredmény, sem új összesítés. Az eredményt a szuper maratoni etap végeztével közlik a versenybírók csütörtökön.

Roberto14715-01-2008 17:22:58 // 29219
Péntek este a VII. kerület Dob utcában bekártyáztam egy Rosso 156-ot. Meglátjuk mi lesz belőle. :)
Áki15-01-2008 11:51:07 // 29218
Kezdetét vette a 2500 km-es, három napos szuper etap

2008-01-14, Murcia, Spanyolország - a 3. nap krónikája



Reggel 7 órakor még sötétben rajtolt el a Budapest-Bamako mezőnye Meyreuilből. Később sem volt kegyes az időjárás a versenyzőkhöz, napfelkelte helyett csak esőfelhőket láthattunk mindenhol. A Meyreuil-Murcia szakasz a BB2 egyik legmegerőltetőbb szakasza mind embernek, mind járműnek. A több mint 1100 kilométer monoton autópálya rendesen szétzilálta a mezőnyt.

A tegnap fék nélkül és henger problémákkal közlekedő 103-as Team Malibus reggelre ugyan valamelyest helyrepofozta a járgányát, de sajnos Montpelier-nél a generátoruk szállt el. Így ismét megállni kényszerültek. A bamakosok elszántságát már az első nap magukévá tették, és legutolsó üzentük alapján a szerviz előtt fognak éjszakázni és amint tudnak a mezőny után erednek.

Hírt kaptunk két másik csapatról is, akinek már Budapesten technikai gondjaik akadtak. A 24-es rajtszámú African Trophy in Memoriam Ricsi és a 111-es Flying Gizi Hungaro Boci csapat sikeres szerelés után ma reggel elindult a magyar fővárosból, és este 6-kor már Marseille környékéről jelentkeztek. A harmadik csapat 25-ös rajtszámmal egy 1971-es Mini pedig holnap reggel vizsgázik a Mozaik utcában. Drukkoljunk nekik, hogy sikeresen vegyik ezt az akadályt, és utánunk jöhessenek Genovából Marokkóba.

Nem mindenkinek volt sikeres a mai nap. Több csapat is kiszállt a versenyből.
A 20-as rajtszámú Sivatagi Medvék csapatkapitányát december 27-én műtötték, és bár orvosai nem javasolták neki az utat, ő mégis nekivágott. Dea fájdalom végül legyűrte és sajnos feladni kényszerült az idei versenyt. "Sajnálom srácok! Ígérem, jövőre végigcsinálom" - nyilatkozta Rigó Attila csapatkapitány.

A versenyben ma egy maratoni háromnapos, 2500 km-es szuper etap vette kezdetét. Legközelebb szerdán találkozik a mezőny. Sok fog most múlni a taktikán. Nem mindegy, hogy a reggeli vagy az esti komppal kelnek e át Afrikába a csapatok. Hiszen ha a reggeli hajóutat választják, akkor éjszaka kell megtalálniuk egy kolostort és megmászni egy sziklaszirtet, viszont ha éjszaka utaznak, akkor rengeteg időt vesztenek majd. Az elkövetkező három napban 70 pont a tét, tehát sokat lehet nyerni és veszteni is. Most válik a verseny igazi kihívássá. Információink szerint a versenyben vezető, címvédő Ulrich házaspár már Almeriaban várja a bekompolást, így lehet, hogy ezzel még tetemesebb előnyre tesznek szert.

Az angol K-Team csapata a kis Polskival falja a kilométereket és még mindig versenyben vannak. "Furcsa hangokat hallottunk a motorház felől. Sajnos még életemben nem láttam ilyen autót így elképzelésem sem volt mi lehet a gond. Szerencsére Barcelona mellett egy benzinkútnál találtunk egy embert, akik pillanatok alatt helyrehozta a hibát, azóta repülünk." - nyilatkozta Kevin Smith az egyik csapattag.

Nem tudhatjuk tehát ki milyen taktikával és szerencsével teljesír majd. Egy biztos, holnap kezdetét veszi a nagy sivatagi száguldás, és a résztvevők újra, vagy éppen először átélhetik azt a semmivel össze nem hasonlítható érzést, milyen megpillantani Afrika partjait.


7-es busz a francia riviérán

Spanyolországi pihenő

Utasokból lesznek az elsők????
ötödik Béla14-01-2008 20:59:36 // 29217
Köszönöm annak a kék 156 SW tulajdonosának a ma esti Budaörs, Biatorbágy viszonylatban történt száguldozást, amit produkáltunk. Üdv innen is!
GabCsi14-01-2008 13:27:05 // 29216
Típusfüggő is, évjáratfüggő is, motorfüggő is...
Majd lesz vele valami:) Max jövőre megy bamakóba :D
Áki14-01-2008 13:06:29 // 29215
Mennyire speckó?Próbáld meg elsózni a terepjárósok körében!Kérdezd meg TT-t,hogy kell e neki,asszem neki a faterja ilyennel jár,vagy B2500ös mazdával!:-)
GabCsi14-01-2008 12:59:54 // 29214
lökéccáz :)
Áki14-01-2008 12:48:14 // 29213
Milyen autóra ment volna?
GabCsi14-01-2008 12:46:40 // 29212
Pláne, hogy olyan cucc ami típusspecifikus, semmi másra nem jó.... :))
Mindegy, ennek is meglesz a gazdája, még ha 3 év mulva is ... :D
Áki14-01-2008 12:39:20 // 29211
Szép,legalább szóltak volna,hogy boccs de nem kell!Magyar mentalitás!
GabCsi14-01-2008 12:34:42 // 29210
Hát, hogy miért nem vették át azt ne kérdezd, és most hogy megnéztem a képeket, igen indultak, széles mosollyal:)
De sürgősen kellett nekik, amikor meg érte kellett volna jönni, holnap megy a kolléga stb., épp külföldön voltunk ma jöttünk haza, holnap megyünk ....
Áki14-01-2008 12:32:30 // 29209
Kiderűlt,hogy miért nem vették át?Indultak azok a csapatok akik megrendelték a cuccokat?
GabCsi14-01-2008 12:26:05 // 29208
Ez a Bamakó dolog nekem sajnos kicsit savanyú, ugyanis volt egy két rendelés, felni gumi stb., amit persze elfelejtettek az illetők átvenni, sok sok igérgetés után. Na mindegy csak gondoltam elmondom... :))
Áki14-01-2008 12:11:02 // 29207
Liquid14-01-2008 10:49:08 // 29206
ma reggel bekártyáztam egy ezüst 2.4-es 159-et, és egy sötétzöld 156-ot Győrben a Rákóczi u. környékén
Ferko14-01-2008 10:40:40 // 29205
Tegnap kora délután szerelés közben elhúzott előttem egy 164-es. Intettem a sofőrnek, aki visszatolatott, és megállt dumálni egy kicsit. Ő is imádja az Alfákat, és mondta, hogy mennyire jó, amikor villantanak egymásnak a sofőrök. :-)))) Most akar vennni egy 166-os gyönyörűséget. Mondtam neki, hogy jöjjön és regeljen itt. Azt mondta, hogy okés. Telefonszámot cseréltünk, és majd hívjuk egymást, ha tali lesz, meg ilyesmi!:-)))))))))
Áki13-01-2008 22:45:09 // 29204
2008-01-12 Meyreuil, Franciaország � a 2. nap krónikája

Bús, esős napra ébredt a Budapest-Bamako mezőnye január 12-én Velencéhez közeli szálásukon. A reggel 7 órás eligazításon mégis egy reménykedő, tetterős és vidám társaság vette át a mai napi feladatlapokat, és vágott neki a 776 km-es etapnak.

Észak-Olaszország nedves autópályái után a francia Riviéra alagutakkal tűzdelt útjai következtek. Itt már hétágra sütött a nap. Az első francia geo challenge feladat nemcsak a résztvevők tájékozódó kézségét tette próbára. A versenyzőknek, Walker a texasi kopó kisujjához legközelebb eső színészt kellett megtalálni. A legjobbak gond nélkül fedezték fel Cannesban a hírességek kézlenyomatai között Chuck Norrisét. Este Saint-Jean romjainak felfedezése, és a várban egy láda megtalálása és kiásása várt a csapatokra. A verseny kiértékelése még jelenleg is tart, a csapatok még mindig, folyamatosan érkeznek a célba.

A tegnapi eredmények alapján a verseny állása a következő: az első helyen hármas holtverseny alakult ki a 05-ös rajtszámú Quart Team, a 06-os rajtszámú Paperdogs csapat és a 36-os Pappas Team között. �Az első pár napban nem nagy még a pont különbség. A verseny az utolsó héten dől el Afrikában� � mondta Térmeg Vera, versenybíró.

A mai nap sem telt el technikai problémák és nehézségek nélkül. Még tegnap az orvosi csapat is kipróbálhatta felkészültségét, ugyanis egy szerencsétlenül landoló benzines kanna megsértette Gyurkó Gábor, mentős csoportvezető arcát, így a versenyben induló BKV busz azonnal mini műtővé alakult. Néhány öltéssel ellátták a sebet, majd minden haladt tovább a megszokott mederben.

A 1O3-as rajtszámú Team Malibus csapatának reggel fél 1O-kor elszállt a fékje, és egy hengere. Este 9 órás jelentésük szerint nem adták fel a versenyt és lassan, de közelednek Meyreuil felé. A tegnap, komoly problémák miatt megállni kényszerült Velorexes csapatnak Budapestről érkezett alkatrésze, és egy éjszakás szerelés után, újra indultak. Jelen pillanatban Monaco-nál vannak, és lépten-nyomon megállítják őket autogrammért.

Reggel érkezett a hír, hogy 154-es rajtszámú Opel Astra árokba borult Velence közelében. Az anyagi kár jelentős. Személyi sérülés nem történt. Ma még szerelnek, de nem adják fel, és amint kész vannak a mezőny után erednek.


A buszok tusájában, a BKV busz egy órás késéssel érkezett. Ők csak lassan találták meg Chuck Norrist. �Furcsa érzés, a Cote D Azure- on hasítani a tündöklő fényben, a tenger partján és egyszer csak a visszapillantó tükörben feltűnik a piros 68-as pesti busz� � mondta Villám Géza. Az Ikarus buszról egyelőre nincs információnk, de többen látták öket még Monte Carlonál.

Talán a motorosoknak volt az első két nap a legnehezebb. Esővel, széllel, köddel kellett dacolniuk. Este 1O-kor még csak négyen voltak a ma esti célban.

Holnap a csapatok reggel 7-kor rajtolnak, és egy három napos maratoni etap veszi kezdetét. Van, aki már holnap átkel Afrikába és van, aki csak a másnap este hajózik át. Az etap vége január 16-án lesz Tinerhirben.
Áki13-01-2008 18:09:08 // 29203
Angol ellen-rali Bamakóba

A tavalyi Budapest-Bamakó ralin néhány elkeveredett résztvevő furcsa konvojra lett figyelmes Marokkóban. Felmatricázott, rajtszámot viselő ütött-kopott angol autók tartottak velük egy irányba, az autókon a verseny logója: The Bamako Run.

Kiderült, hogy egy évek óta megrendezett versenyről van szó, amelynek stabil pontja, hogy az angliai Plymouthból indul, és egy afrikai városban végződik. A cél volt már Dakar, Banjul, 2007-ben Bamakóba mentek (2008-ban Timbuktuba és Banjulba megy a verseny).

A futam fontos eleme, hogy az autókat 100 fontért (35 000 Ft) vásárolják, a járgány sivatagi felkészítésére pedig maximum 15 fontot (5000 Ft!!) költenek. A versenyt 2002-ben megalapító Julian Nowill ugyanis azt akarta megmutatni, hogy erősen nyomott büdzsével is el lehet jutni oda, ahova a dakaros "nagyfiúk". Amelyik autó végül elér a célba, azt helyben elárverezik, és a bevételt segélyként a helyieknek adják. A hasonló, ún. banger rally-nak nevezett futamok már évek óta népszerűek a britek közt.


A magyar bamakósok épp az autókat nézegették, mikor az egyik - kevésbé teleragasztott - autón egy Pesti Est matricát fedeztek fel. Mint kiderült, az versenyző eredeti autója már Európában tönkrement, így a legközelebbi használtautó-telepen vett egy másik hasonló állapotút, és azzal jött tovább. Mivel cikinek érezte, hogy új autója nincs úgy felmatricázva mint a többi, így megörült, mikor az egyik marokkói benzinkútnál több - általa ismeretlen nyelvű - matricákat talált. Így lett váratlanul a Pesti Est a Plymouth-Bamako futam egyik résztvevőjének szponzorává.
Áki13-01-2008 12:03:30 // 29202
Nagyon komoly feladat lehet....nem szabad minden pénzt elveszteni a a Monte Carloi Casinoban!:-)))
Áki13-01-2008 12:02:40 // 29201
Sysman Csapat Blogja a hangulatról!:-)

"....Gyakorlatilag mindenki szurkolt…a kamionosok, motorosok is ránk köszöntek. Körmend határában néhány srác kiállt az útra és egy hatalmas magyar zászlóval köszöntöttek. És mutatták hogy ARRA. Köszönjük :)
Hangulatunk kitunő. A pálinka még kitart. A kocsi gond nélkül ment...."
Charlie 16613-01-2008 11:56:33 // 29200
"........ komoly feladatok várják versenyzőket a Francia Riviérán....."

Komálom én az ilyen komoly feladatokat :):):)
Áki13-01-2008 11:41:41 // 29199
Az 1. nap krónikája
Beküldve: 2008/01/13 00:16:47

Már Velencében a Budapest-Bamako mezőnye
Ausztriàban vesztegel a Velorex


2008-01-12 Velence - Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes köszöntője után eldördült a 3. Budapest-Bamako, a Nagy Afrikai futam startpisztolya. 150 csapat, 400 versenyzője a rokonok és érdeklődök ezrei körében nekivágott a több mint 8000 km-es távnak.

Az indulók nagy örömére a futam teljes Magyarországi szakaszán buzdító szurkolók fogadták a mezőnyt. Vidám hangulatban haladtak a versenyzők egészen Veszprémig, ahol viszont sűrű köd fogadta őket, és többeknek csak a szerencséjén múlott, hogy nem lettek részesei egy hatalmas tömegkarambolnak.

A ködöt Ausztriában már az eső váltotta, amely egészen Velencéig kísérője volt a mai napnak.

Persze az első nap sem múlhatott el technikai problémák nélkül. Az 53-as rajtszámú Hírös Bamako nevű csapat Szlovénia felé csapágyas lett, így vissza kellett fordulniuk Budapestre. Igéretük szerint szerelés után holnap ismét a mezőny után erednek. A 75-ös rajtszámú Jeep Cherokee pedig Ausztriában az A2-es autópályán adta meg magát. Információink szerint a váltójuk ment tönkre. Őket visszavontatták Körmendig, ahová Budapestről már elindult az új váltójuk. Ők is folytatják a versenyt holnap, bár erős a hátrányuk.

A közönség nagy favoritjának számító Velorex csapat Klagenfurt előtt 2O kilométerre lerobbant. Novák Krisztián és Pulay Sándor késő este a zuhogó esőben próbálta újraéleszteni az 1961-es cseh bőregeret.

A verseny kategória indulóinak 4 geochallenge feladatot Veszprém megyei offroad szakaszokon kellett teljesíteni. A következő elásott ládát a gyulafirátóti középkori kolostor romjainál kellett kiásniuk. A BKV busz annak ellenére, hogy elsőként rajtolt nagy hátránnyal indult a versenyben, ugyanis a feladatlapjukat elfelejtették átvenni a rajtnál.

Este 7-ig, a befutóig a versenyben indulók közül csak négy csapat érkezett be. Az elsők között ott volt a tavalyi címvédő Ulrich házaspár. A Travel Channel csapata a 31-es angol K Team kis Polskija este 11 után gördült be a célba. „Életünkben nem használtunk még GPS-t. Valami program hiba miatt Horvátországba kötöttünk ki.” – mondta Kevin Smith. „Sajnos néhány pontot elvesztettünk emiatt”- tette hozzá navigátora. Jelenleg a csapatok még mindig folyamatosan érkeznek be a ma esti célpontra Velencébe.

A holnapi cél Meyreuil Dél-Franciaországban. A 776 kilométeres távon komoly feladatok várják versenyzőket a Francia Riviérán.
Ferko12-01-2008 19:45:04 // 29198
Ma délelőtt 11:09-kor Debrecenben a Szoboszlói u-on jött velem szemben egy piros 146-os. Villantás, intés megvolt!:-)))) Aztán nem sokkal a vágóhíd utcán egy piros 33-asból intett vissza a sofőr. Jó messziről, és ezért is volt külön király. Előtte jött mögöttem egy 159-es. Neki meg hiába intettem, elakadásjelzőztem; semmi kép!
Tommaso 15912-01-2008 17:35:11 // 29197
Ma du. Miskolc és Miskolc-Szirma között jött velem szembe egy ezüst 147 ILZ-??? villogott, (már beszéltem vele, tud az amoreról, csak....), majd a belvárosban egy fekete 147 állt be mögém, elakadás jelző, majd jött a várt refi:-)))
Szerintem vele is beszéltem már, a srác barátnőjéé az autó, anno kártyát is kapott tőlem...

Üdv nekik itt is!!!!!!!
imi15612-01-2008 17:34:45 // 29196
Tegnap délután Kismaxival futottam össze a szombathelyi Agip kútnál.
Ő mosatott,én meg Alfissimót vásároltam!Kicsit eldumcsiztunk:)!
Hazafele menet még egy sötétkék gtv is mögém keveredett.Vészvillogóztam,ő visszaintegetett:)!Üdv neki innen is:)!
Áki12-01-2008 17:27:33 // 29195
Új infó a Mauritán helyzetről!!!!

'A jelenlévő indulók nagy örömére a futam szervezője, Villám Géza bejelentette, hogy a kora esti órákban a nyugat-afrikai Guinea Bissauban letartóztatták a karácsonyi mauritán vérengzés tetteseit.

'Mauritániából kaptam egy hívást a futam ottani képviselőjétől, aki arról tájékoztatott, hogy a hír hallatára, az ország nagyobb városaiban, az emberek az utcára vonultak és örömükben táncolnak '- mondta a volt rádiós.'

Forrás: http://www.budapestbamako.org/
Áki12-01-2008 17:19:07 // 29194
Van akinél még minden rendben van!:-)

"Rábafüzesnél búcsút mondtunk kis hazánknak. Minden rendben van, repül a kis dömper!" (Világfa Csapat)
Áki12-01-2008 17:13:04 // 29193
Zajlik az élet a Bamako mezőnyében,kezdődik aminek jönnie kellett!:-)

"Nyisz-nyisz-nyisz, így szólt, amikor lelazult a generátor ékszíjtárcsája, és elment a töltés. A szerszámkészlet ultragyagyi kategória - vennünk kell néhány normális szerszámot. Bögöte közelében ülünk egy benzinkútnál, és a kutas ismerősére várunk, aki történetesen a körzeti sárgaangyal. Pedig eddig jól ment minden: a kocsi a nagy súly ellenére is ugrott, Tulipán pedig kifogyhatatlan a meredekebbnél meredekebb történetekből." (Origo Team Blogja)
Seriff12-01-2008 12:28:57 // 29192
Scorpio:DDD
Astra kombi:DDDD
Mini:DDDDD
Áki mobil:DDDDDD
Egy gatyában Bamakóig:DDDDDDD

Jól elszórakoztam, Áki, thx:))
Áki12-01-2008 12:04:21 // 29191
Ja és a minibe tényleg alig volt valami,konkrétan a hátsó üllésen szinte semmi nem volt...lehet,hogy túlzás nélkűl írták ki,hogy "Egyszál gatyába bamakóig"!:-)))
Áki12-01-2008 11:58:57 // 29190
Mondjuk az Alfával mi az esélytelenek táborát gazdagítottuk volna!:-)))
Áki12-01-2008 11:58:37 // 29189
Már Velencénél nem lesz meg!:D
Satti12-01-2008 11:56:58 // 29188
Jövőre úgy is kell indulni, hogy pár rekesz sör az ott figyeljen, majd elfogy, mire afrikába ér a csapat:-))
Satti12-01-2008 11:55:28 // 29187
Van egy-két elég érdekes gép, ami nem hiszem, hogy alkalmas, de majd kiderűl:-))
Látszik, hogy jó sokan vannak, na de majd jövőre ti is ott lehettek, ha nyerek a lottón, akkor mindenféleképpen!:-))
Áki12-01-2008 11:52:34 // 29186
9-kor ment el az utolsó autó,mi olyan 8:10re értünk oda addigra a mezőny fele már útnak eredt!
Áki12-01-2008 11:51:53 // 29185
Azon én is röhögtem!:-))) Nézd meg,hogy az egyik dzsip csomgatartójába két rekesz Coronita van,ők tudnak valamit,már csak jó emberek lehetnek!:D A fellufizott Combo meg az egy szintel lejebb lakó szomszédunk!:-)
Satti12-01-2008 11:50:10 // 29184
A Hummer az nagyon durva, és az oldalán Áki mobil felirat!:-))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.