Skacok,olvasgatom már egy ideje a Bamakos fórumokat. Mindenki azt írja,hogy nem kell technikát vinni a sivatagba,ugyanis ha valami elektronikus cucc meghal akkor ott a vége.Viszont ahova hegesztő kell,csavarhúzó meg kalapács azt megtudják csinálni a helyiek is borzasztó nagy lelkesedéssel!:-))) A komoly terepjárók tavaj feladták mert nem tudták megcsinálni őket,de az egyszerű autókat (régieket) simán megcsinálták ott a sivatagban a helyiek segítségével.
Robi jól kitalálta,hogy milyen legyen az autó,az a lényeg,hogy üzembiztosan működjön. Mint valaki írta nem kell egy WRC-t építeni mert a gyári autókkal is simán végig mentek. Igazából ez a lényege a Bamakónak,hogy akármivel végig mehessél ne kelljen komoly pénzeket beleőlni az autóba. Amivel tavaly végig mentek pl: 123-as Mercedes,régi Corolla,73-as E Merci, 2 Trabant, VW Transporter még a Boxer motoros, VW Bogár,1500-ös Lada,Dacia,Lada Nivák minden mennyiségen. Meg még sokféle autó "csoda" van amivel végig értek.
Forum >> Találkozások
Áki25-07-2007 16:35:41 // 25883
pb_25-07-2007 16:35:37 // 25882
Alap, ha 1 33-ast építesz a túzfaltól előre, cseréld ki az összes kábelt, ezzel igen sok szívászól, és bosszúságtól +kímélheted magad.) Vagyis ha ezt a dolgot valaki normálisan +csinálja, akkor jó időre nem lesz vele probléma.
Ferke25-07-2007 16:35:30 // 25881
Zsiga meg Kispolszki megszakító? Asszem lassan ideje lenne közelről megnézned egy igazi boxermotort, úgy eredeti állapotában!:)))
Kau25-07-2007 16:35:25 // 25880
...aki segít, az felkerül az autóra.
De nem úgy... :))
De nem úgy... :))
Ferke25-07-2007 16:31:48 // 25879
Meg 2 szett kpl. kábelköteget is!:)) hátha nem sikerül rájönni fél nap alatt se a két homokdűne között aszalódva 50 fokon, hogy melyik vezetékben nincs delej, és miért nem indul a vas!:)))
pb_25-07-2007 16:28:35 // 25878
"Mit csinálsz, mikor megáll mondjuk az elektronika? viszel abból is egy tartalékot?:)))"
Miért ne.) Az LE3(ugye 1ben az "LMM" is), nem 1 akkora nagy db cucc.)
Miért ne.) Az LE3(ugye 1ben az "LMM" is), nem 1 akkora nagy db cucc.)
Ferke25-07-2007 16:25:37 // 25877
"Akkor ennyi erővel be lehet rakni egy mechanikus ac-t is az elektromos helyett," - mármint az általad felsorolt tartalék alaktrészek közé.:)
Ferke25-07-2007 16:22:52 // 25876
Ilyet én is tudok, nekem egy korább autómban az elektromos AC halt meg, szakadó esőben, a hegyalján felfelé, amikoris öltönyben voltam.:))
Ferke25-07-2007 16:21:34 // 25875
Akkor ennyi erővel be lehet rakni egy mechanikus ac-t is az elektromos helyett, nem? Ez nem volt nyerő érv!:))
viszont nem kell lmm, elektronika, semmi.
Mit csinálsz, mikor megáll mondjuk az elektronika? viszel abból is egy tartalékot?:)))
viszont nem kell lmm, elektronika, semmi.
Mit csinálsz, mikor megáll mondjuk az elektronika? viszel abból is egy tartalékot?:)))
pb_25-07-2007 16:12:45 // 25874
Mindehol ilyen néven fut. Nézd + mit hoznak ki a 907A1G-re.
Satti25-07-2007 16:11:52 // 25873
Jóvanna,bocsika,csak segíteni akartam,és ez jutott az eszembe,visszaolvasni nem volt időm:-)))
Attie25-07-2007 16:09:29 // 25872
Satti!
A 240-es hsz-t csekkold már le :))
A 240-es hsz-t csekkold már le :))
HátvédRomeo25-07-2007 16:08:27 // 25871
Már HGYuri reagált rá 240-es hsz.
Attie25-07-2007 16:07:42 // 25870
Hát nekem a karbis 33-mamban az AC pumpa halt meg Balatonra menet :/
:)
:)
HátvédRomeo25-07-2007 16:06:38 // 25869
Ne b@ssz akkor rosszul írják az alkatrész áruházak?? Na minde1. Szomorú hogy nem tudják.
Ha én nem tudom jól, az 1 dolog, de nem tévesztek meg vele Senkit. :-)
Ha én nem tudom jól, az 1 dolog, de nem tévesztek meg vele Senkit. :-)
pb_25-07-2007 16:00:45 // 25868
Helytelen +nevezés. Minden nagy alkatrész áruházban így hozzák le, de a típus nem ilyen néven futott.
HátvédRomeo25-07-2007 16:00:36 // 25867
HA elromlik, eszik 30 litert 100-on. Úszó véget ér. Porlasztós AC pumpa átszakad. Az bepisálja a benyát az olajba. Bár ha egy zsigát kirabolnak az is jó bele, na meg a kispolcki megszakító. :-))))
Meg van mindkét verziónak az előnye hátránya. Majd eldől.
Meg van mindkét verziónak az előnye hátránya. Majd eldől.
Satti25-07-2007 16:00:00 // 25866
Egyszer már beírtam,de nem szólt rá senki,itt az egyik tagnak HGyurinak is van egy 33 SW 1.7 ie 4x4,és amennyire tudom,el akarja adni.
HátvédRomeo25-07-2007 15:54:36 // 25865
Hát én találtam.
1.7 16V 4X4 (907.B1h)
Evjárat: 90/01 » 92/03; Motor: Ar 30747; Jellemző: Kombi;Kat;Kivéve: Kanada;Usa; Tipus: 1.7 16V 4X4 (907.B1h) Benzin 1712; Henger: 4
1.7 16V 4X4 (907.B1h)
Evjárat: 90/01 » 92/03; Motor: Ar 30747; Jellemző: Kombi;Kat;Kivéve: Kanada;Usa; Tipus: 1.7 16V 4X4 (907.B1h) Benzin 1712; Henger: 4
Ferke25-07-2007 15:52:19 // 25864
"tartalék injektor, AC pumpa..." Na látod, a karbinál ezekkel nincs gond:))
Ferke25-07-2007 15:50:01 // 25863
Miféle gáz lehet a prolasztóssal??? No elektronika, no problem. A karbi a nyerő!:)))
pb_25-07-2007 15:45:37 // 25862
"Hát ritka 16V 4X4 az biztos."
Persze, hogy az, mert ilyen nem is volt.)
Nem.
Persze, hogy az, mert ilyen nem is volt.)
Nem.
pb_25-07-2007 15:41:58 // 25861
Halkan +jegyzem, hogy a TD hűtője szinte ugyanakkora, mint a boxeré.) Amúgy nagyobb hűtőt lehet bele rakni, csak fullra át kell szabni az autó elejét, ill az sem mind1, hogy gyárilag hol van a hűtő. Utána kell nézni kicsit a dolgoknak.)
HátvédRomeo25-07-2007 15:35:39 // 25860
Mondjuk én nem aggódok. Láttam az utolsó Bamakó felvételeket. Olyan fostalicska autókkal végigmentek, amiben semmi nem volt kicserélve. Beültek azt GO!! :)))
HátvédRomeo25-07-2007 15:30:09 // 25859
Hát ritka 16V 4X4 az biztos. Bár én azért irtam így ha netán motor cserébe gondolkodnának. Ja Permament 4? :)))
HátvédRomeo25-07-2007 15:25:30 // 25858
Kell valami beépíthető magasabbra tartó rugó. Mittomén ARO-ból, vagy legyártani hozzá.
A hasmagasság legalább 30 cm legyen, tutti rugó és teló. Kell hogy le ne érjen. 4 személy + cucc.( kb +500 kg.) Így összsúly kb. 1600-1700 kg. Motort is tovább kell izmosítani. Meg egy bika kuplung.
Mondjuk alkatrészből: pár darab ékszíj , 1 generátor, gyertyák, levegő, benya szűrők, 1 elosztó fej, pár trafó, 2 elősztó kábel szett, és egy tartalék injektor, 2 sor biztosíték, fékbetétek, és AC pumpa, olajszűrő, IZZÓk egyértelmű, meg a fáradékonyabbakból RELÉ, na meg váltás olaj. Sok deszt víz. Ja meg SŐŐŐŐR.
Hirtelen ennyi jut eszembe fontosabb tartalék alkatrészből. Sztem az alkatrész értékesítő cégektől lehet gondolkodni, hogy ezeket szponzorálják, úgy hogy biztosítsák mindezt. pl. OLaj, Selenia(Elaforg) stb, értitek biztos. :)
Bocs ha olyat írtam amiről már volt szó. Pedig Visszaolvastam.
A hasmagasság legalább 30 cm legyen, tutti rugó és teló. Kell hogy le ne érjen. 4 személy + cucc.( kb +500 kg.) Így összsúly kb. 1600-1700 kg. Motort is tovább kell izmosítani. Meg egy bika kuplung.
Mondjuk alkatrészből: pár darab ékszíj , 1 generátor, gyertyák, levegő, benya szűrők, 1 elosztó fej, pár trafó, 2 elősztó kábel szett, és egy tartalék injektor, 2 sor biztosíték, fékbetétek, és AC pumpa, olajszűrő, IZZÓk egyértelmű, meg a fáradékonyabbakból RELÉ, na meg váltás olaj. Sok deszt víz. Ja meg SŐŐŐŐR.
Hirtelen ennyi jut eszembe fontosabb tartalék alkatrészből. Sztem az alkatrész értékesítő cégektől lehet gondolkodni, hogy ezeket szponzorálják, úgy hogy biztosítsák mindezt. pl. OLaj, Selenia(Elaforg) stb, értitek biztos. :)
Bocs ha olyat írtam amiről már volt szó. Pedig Visszaolvastam.
HGyuri25-07-2007 15:17:01 // 25857
igaz, most olvasom vissza, hogy mi történik :)
Gábor(figi75)25-07-2007 15:12:42 // 25856
Erre nem vennék mérget,ugyanis minden tehetautokkal van megoldva még a "tömegközlekedés is" az pedig nem benzinnel megy!!! :-)
pb_25-07-2007 15:11:46 // 25855
" A másik szerintem direkt 8V legyen. Kevesebb szelep kevesebb baj. Én úgy tudom a 8V megbízhatóbb mint a 16V,"
Miért is?
Amúgy SW-ből ritka a 16v, mint a fehér holló, de, ha 16v és összkerekes, akkor viszont nem így hívják.)
Miért is?
Amúgy SW-ből ritka a 16v, mint a fehér holló, de, ha 16v és összkerekes, akkor viszont nem így hívják.)
Gábor(figi75)25-07-2007 15:10:08 // 25854
Ovass 1 kcsit vissza,ott minden levan írva!!!
Dizel hűtot kap,és meglesz emelve az alja nagyob kerekeket kap és át lessz alakítva,hogy bírja!!!
Lehetőleg kevés elektronikával,és megbízható 4x4 el szerelve!
De az lenne a legjobb ha Robira biznátok!
Dizel hűtot kap,és meglesz emelve az alja nagyob kerekeket kap és át lessz alakítva,hogy bírja!!!
Lehetőleg kevés elektronikával,és megbízható 4x4 el szerelve!
De az lenne a legjobb ha Robira biznátok!
HGyuri25-07-2007 15:09:14 // 25853
Egyébként Algyő mellett, a már bezárt olasz autó bontóban a tulaj srác egy Skoda tuning motort épített egybe egy 33 4x4 rendszerrel, és azzal versenyzett. Biztosan tudta, hogy melyik a jó 4x4 :) Sajnos nem tudom a nevét, de kideríthetem.
Meg valahol Esztergom mellett is láttam egyszer egy 4x4 boxer verseny épített gépet...
Meg valahol Esztergom mellett is láttam egyszer egy 4x4 boxer verseny épített gépet...
boyci25-07-2007 15:08:26 // 25852
Nnna szijjasztok Bamako-s Fijjúk!!!
...ahogy olvastam homokra nem lesz szükség!...
így körbenézek más téren az érdekeltek közt, amivel segíthetnénk utatokat!!! :D
jó dolog, és merész ötlet!!! kitartás a közös munkához ill. az előkészületekhez, és a megfelelő időben pedig mégjobbakat!!! :)))
...ahogy olvastam homokra nem lesz szükség!...
így körbenézek más téren az érdekeltek közt, amivel segíthetnénk utatokat!!! :D
jó dolog, és merész ötlet!!! kitartás a közös munkához ill. az előkészületekhez, és a megfelelő időben pedig mégjobbakat!!! :)))
pb_25-07-2007 15:07:22 // 25851
Át kell építeni az egész autót a projekthez. 1ébként jó az elektronikus rendszer, ha normálisan +van csinálva.
pb_25-07-2007 15:03:42 // 25850
"Ha csak az a lényeg hogy ne essen szét, akkor sima ügy:))"
Azért ebben nem vagyok olyan biztos.)
A 905-ösökön jobban +látszik az idő vasfoga, de ha, már törve is volt, akkor pedig biztos, hogy lesz gond a kasztnival. Olaszból már nemigen szerzel alakatrészt. Sok minden ideális lenne, de majd +látjuk mi is lesz valójában.) A versenykiírással a résztvevőknek kell tisztában lenniük.)
Azért ebben nem vagyok olyan biztos.)
A 905-ösökön jobban +látszik az idő vasfoga, de ha, már törve is volt, akkor pedig biztos, hogy lesz gond a kasztnival. Olaszból már nemigen szerzel alakatrészt. Sok minden ideális lenne, de majd +látjuk mi is lesz valójában.) A versenykiírással a résztvevőknek kell tisztában lenniük.)
HátvédRomeo25-07-2007 15:00:40 // 25849
Így van 33 jó választás.
A másik szerintem mindenképp BENZINES legyen. Most nem azért írtam az előbb is hogy 1.7 IE mert nekem az van, hanem mert bika. És a porlasztóssal lehet gáz. A másik szerintem direkt 8V legyen. Kevesebb szelep kevesebb baj. Én úgy tudom a 8V megbízhatóbb mint a 16V, de Erről pb, Ferke biztosabbat mond.
A másik sztem a sivatagban elterjedtem a BENZIN mint a gázolaj. Bár ez csak az én véleményem.
A másik szerintem mindenképp BENZINES legyen. Most nem azért írtam az előbb is hogy 1.7 IE mert nekem az van, hanem mert bika. És a porlasztóssal lehet gáz. A másik szerintem direkt 8V legyen. Kevesebb szelep kevesebb baj. Én úgy tudom a 8V megbízhatóbb mint a 16V, de Erről pb, Ferke biztosabbat mond.
A másik sztem a sivatagban elterjedtem a BENZIN mint a gázolaj. Bár ez csak az én véleményem.
HGyuri25-07-2007 14:55:01 // 25848
Srácok, az én csodálatos autómnak ez méltó befejezés lenne :-)
Én jártam Afrikában (augusztusban), a Szahara nem az a terep, ahová a 33 biztonsággal elindulhatna a kicsi hűtője miatt.
Szponzorálom az utat az autómmal, ha esetleg szóba jöhet, akkor féláron megkapjátok!
8 szelepes 4x4 i.e. ez szerintem a legmegbízhatóbb darab. 8 acélfelnivel, mivel a belső úgy ahogy lelakott, az sem baj, ha át lesz alakítva. A 4x4 rendszer elektronikus, de működik, nem nagyon használtam, bár szerintem egy mechanikus talán kevesebb hibaforrással bírna.
A 33 amúgy szerintem nagyon kicsi 4 embernek, és sok nehéz cuccnak, akkor már le fog érni az alja sokszor (19,5 cm a hasmagasság). Klíma nincs, de Afrikában nem hiszem, hogy szükség esz rá :-D
Én jártam Afrikában (augusztusban), a Szahara nem az a terep, ahová a 33 biztonsággal elindulhatna a kicsi hűtője miatt.
Szponzorálom az utat az autómmal, ha esetleg szóba jöhet, akkor féláron megkapjátok!
8 szelepes 4x4 i.e. ez szerintem a legmegbízhatóbb darab. 8 acélfelnivel, mivel a belső úgy ahogy lelakott, az sem baj, ha át lesz alakítva. A 4x4 rendszer elektronikus, de működik, nem nagyon használtam, bár szerintem egy mechanikus talán kevesebb hibaforrással bírna.
A 33 amúgy szerintem nagyon kicsi 4 embernek, és sok nehéz cuccnak, akkor már le fog érni az alja sokszor (19,5 cm a hasmagasság). Klíma nincs, de Afrikában nem hiszem, hogy szükség esz rá :-D
prooF_7525-07-2007 14:54:31 // 25847
Attól függ hogy mennyire van szétesve a kasztnija, meg hogy milyenek az igények. Ha csak az a lényeg hogy ne essen szét, akkor sima ügy:)) A karosszérián kívül szinte bármit meg tud csinálni Robi a saját műhelyében, ami eléggé lenyomja a költségeket. Meg ugye lehet olcsóér szerezni alkatrészt, akár olaszból is. Szóval az ideális az lenne, ha nem kéne fényezni a kasztnit, meg nagyon lakatolni se. Bukócső nem előírás a versenyen? Az még ami sokba fájhat. No meg a fogyasztás.. Ha karbis lesz akkor 12-15 körül be fog nyelni az tuti. Az meg ha csak az odautat nézzük, akkor 960-1200 liter benzin... Persze talán Afrikában olcsóbb a nafta, ha már akkora szegénység van.
HátvédRomeo25-07-2007 14:51:08 // 25846
Sziasztok!
A Legendás Suddal még Rallyztak is. A 33 meg szinte ugyan az a Technika. :)
A sivatag meg kapja be, simán lenyomja egy 33!! :))) Ezek bika gépek. 1.7 IE 4X4 SW kell.
Hajrá!!!!
A Legendás Suddal még Rallyztak is. A 33 meg szinte ugyan az a Technika. :)
A sivatag meg kapja be, simán lenyomja egy 33!! :))) Ezek bika gépek. 1.7 IE 4X4 SW kell.
Hajrá!!!!
csocsi25-07-2007 14:47:55 // 25845
További szép napot :))
Gábor(figi75)25-07-2007 14:44:34 // 25844
Hát el kell adni,úgy mint tavaj a többi vasat is elvitték szinte azonnal,és nagy réklámértéke is lesz a dolognak a szponzorok miatt! :-))
pb_25-07-2007 14:29:59 // 25843
Lehet, hogy szűken számoltok.
pb_25-07-2007 14:27:24 // 25841
Építs.)) A GTV6 dízellel nem tudsz levenni a lábamról.) Ellenben +nézem, hogy a TD alá, hogyan faragod be normálisan a 4x4-et.)
Áki25-07-2007 14:26:55 // 25840
Pénz függő,hogy haza tudjuk e hozni!
Most elkell rohannom késöbb leszek még és folyt köv!:-)
Arrivederci
Most elkell rohannom késöbb leszek még és folyt köv!:-)
Arrivederci
csocsi25-07-2007 14:25:23 // 25839
Tényleg az már felmerült, hogy utána mi lesz a gép sorsa?????
Esetleg egy árverés? :)))))))))))
Esetleg egy árverés? :)))))))))))
pb_25-07-2007 14:24:51 // 25838
Pedig az esély igen nagy rá.
pb_25-07-2007 14:23:08 // 25837
Mindenképp új autót kell építenetek.) Aztán majd rájöttök, hogy a kasztni sem olyan másodlagos dolog.)
Áki25-07-2007 14:15:37 // 25836
Haleszal megbeszéljük a kezdést,nyitunk egy számlaszámot és akkor mehet. Szerintem este erről már többet fogtok tudni!;-)
TI lliék25-07-2007 14:08:37 // 25835
Mikor lehet kezdeni az adakozást?
Áki25-07-2007 14:06:54 // 25834
háát az autóra max ennyit fordítanánk..max!Ebbe benne kéne lennie az autó árának is!:-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
586
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?