Forum >> Utazások Alfával
Wickey21-08-2007 19:41:30 // 1863
hja. Labancok felé érdemes még mindig menni, ámbár az sem emlékeztet egy ráncsimító sétakocsikázásra. Annyi fasszopót...
Edyboy20-08-2007 21:40:15 // 1862
Tommaso 15920-08-2007 09:49:16 // 1861
Nem szeretnék nagy hülyeséget írni, de szerintem ez a fekete Ferrari a 90 millió körüli!
A múltkor néztem az árlistájukat, addig úgy tudtam hogy 70-75 millió a legdrágább....
És egy ilyen Ferrkát láttam a múlkot osztrákiában!
A múltkor néztem az árlistájukat, addig úgy tudtam hogy 70-75 millió a legdrágább....
És egy ilyen Ferrkát láttam a múlkot osztrákiában!
Robert-jtd19-08-2007 16:41:57 // 1860
Miért esetleg megosztanád itt velünk?:)
Mi is a héten szerdán jöttünk haza olaszból(Rimini)-ben voltunk de mi oda is és vissza felé is osztrákon keresztül mentünk.
Mi is a héten szerdán jöttünk haza olaszból(Rimini)-ben voltunk de mi oda is és vissza felé is osztrákon keresztül mentünk.
Blade19-08-2007 16:38:39 // 1859
Megjártuk olaszt,odafelé szlovénián keresztul először és utoljára mert oda többet nem megyek az tutti...
Wickey18-08-2007 10:06:00 // 1858
Lehet, hogy érdemes lenne a következő hűtőfolyadék cserénél (ugye nem felejtette el senki, hogy kétévente javallott??) radiator flush-el kezelni és leereszteni a hűtővized, kiszerelni a hűtődet, átmosni alacsony nyomáson a motort és a belső kört, és nagynyomású mosóval (ésszel) kiveretni a sok bogárhullát meg szutykot a hűtő lamellái közül. Előtte át lehet kenni a külsejét valami szutyokoldóval, mondjuk Brigéciollal vagy ilyesmivel.
Ez már az én öt éves autómnál is esedékes lesz.
Amúgy: a nem rendszeresen cserélt hűtőfolyadék elég rendesen hazavágja az aluminiumot, lásd lent:
Ez már az én öt éves autómnál is esedékes lesz.
Amúgy: a nem rendszeresen cserélt hűtőfolyadék elég rendesen hazavágja az aluminiumot, lásd lent:
Wickey18-08-2007 09:54:40 // 1857
American Express, Visa, és pár eu kp :)
Wickey18-08-2007 09:52:22 // 1856
Hömm...
Az olaj pedig elvileg 100-110 fok körül üzemi.
Megjegyzés: az olajhűtőknek is szokott lenni termosztátja, az jó a tieden? A túl hideg olaj sem baba.
Másrészt egy gondolat:
Pengébb megoldásnak számít a hűtőfolyadékkal hűtött motorolajok, amikor egy hőcserélőn át a hűtővíz hűti a motorolajat. Mi értelme lenne ennek, ha a motor hűtővize melegebb, mint a motorolaj? :))
Az olaj pedig elvileg 100-110 fok körül üzemi.
Megjegyzés: az olajhűtőknek is szokott lenni termosztátja, az jó a tieden? A túl hideg olaj sem baba.
Másrészt egy gondolat:
Pengébb megoldásnak számít a hűtőfolyadékkal hűtött motorolajok, amikor egy hőcserélőn át a hűtővíz hűti a motorolajat. Mi értelme lenne ennek, ha a motor hűtővize melegebb, mint a motorolaj? :))
Ádi_390018-08-2007 09:10:42 // 1855
Érdekes.
A 155-ben (2.0TS) - ha mér a műszer bármit is... - az olaj nem igen megy 80 fok fölé, max ha tartósan 160-nal megyek, akkor közelíti meg a 100 fokot.
Amikro 40 fok volt itt pár hete, akkor már városban is elérte a 100 fokot, ami nem is csoda, mert az olajhűtú ott van alul szabadon, ahol 20 centiről sugárzott rá az aszfalt nem éppen 20 fokot. a hűtés szempontjából nagyon nem mindegy, hogy a hűtő közeg 20 fokos, vagy éppen 60 fokos.
De a kritikus érték nálam is 130 fok fölött van, tehát semmi problem vagy aggodalom nem volt sosem. ;-)
A 155-ben (2.0TS) - ha mér a műszer bármit is... - az olaj nem igen megy 80 fok fölé, max ha tartósan 160-nal megyek, akkor közelíti meg a 100 fokot.
Amikro 40 fok volt itt pár hete, akkor már városban is elérte a 100 fokot, ami nem is csoda, mert az olajhűtú ott van alul szabadon, ahol 20 centiről sugárzott rá az aszfalt nem éppen 20 fokot. a hűtés szempontjából nagyon nem mindegy, hogy a hűtő közeg 20 fokos, vagy éppen 60 fokos.
De a kritikus érték nálam is 130 fok fölött van, tehát semmi problem vagy aggodalom nem volt sosem. ;-)
perdix15517-08-2007 11:57:45 // 1854
Szerbusz Peti bá! Ej akkor megvolt!!! Gratula! Hogy elment az idó amiota beszélgettünk a kutnál......Gyönyörű helyeken jártatok!!!!
Alfacus Maniacus17-08-2007 10:57:53 // 1853
(Kis olajhőfok értekezés a 159 1.9 JTS-nél; kiinduló feltételként elfogadva, hogy az olajhőmérő valóban mér is valamit...)
Itt az alaphelyzet eleve 110 fok (vizszintes állás), általábam e vidéken tanyázik a mutató.
Bár a könyv írja, hogy olajtúlmelegedés oka lehet a meleg külső hőmérséklet is, valójában az olajhőmérséklet jóval kevésbé függ a külső hőmérséklettől, mint a motorterheléstől (töltéstől, fordulatszámtól).
Példa: tavaly nyári 43-44 fok, araszolás dugóban (Sevilla), illetve hasonló hőmérséklet és vidék autópálya 130-140 km/ó - marad a 110 fok.
Két hete Frankfurt-Nürnberg között alkonyatkor 23-25 fok és 5200 körüli fordulatszám (180-185 közötti utazótempó) - olaj 120 fokon; majd megelégelve a furcsa pillantásokat (egy ősz-szakáll itten ámokfut vagy mi...) és vissza 140-re - olaj ugyanúgy 110 fokon mint a 20 fokkal melegebb délvidéki kánikulában.
Megj: a piros mező nálam 140 foknál kezdődik.
Itt az alaphelyzet eleve 110 fok (vizszintes állás), általábam e vidéken tanyázik a mutató.
Bár a könyv írja, hogy olajtúlmelegedés oka lehet a meleg külső hőmérséklet is, valójában az olajhőmérséklet jóval kevésbé függ a külső hőmérséklettől, mint a motorterheléstől (töltéstől, fordulatszámtól).
Példa: tavaly nyári 43-44 fok, araszolás dugóban (Sevilla), illetve hasonló hőmérséklet és vidék autópálya 130-140 km/ó - marad a 110 fok.
Két hete Frankfurt-Nürnberg között alkonyatkor 23-25 fok és 5200 körüli fordulatszám (180-185 közötti utazótempó) - olaj 120 fokon; majd megelégelve a furcsa pillantásokat (egy ősz-szakáll itten ámokfut vagy mi...) és vissza 140-re - olaj ugyanúgy 110 fokon mint a 20 fokkal melegebb délvidéki kánikulában.
Megj: a piros mező nálam 140 foknál kezdődik.
Ádi_390017-08-2007 08:43:21 // 1852
Hát, én messzebb már jó régen nem voltam. Ez a 41 fokos utazás egy Budapest-Kőszeg útvonalon esett meg. Nekem is felment az olaj 100 fokra, kicsit fölé néha, ami ezelőtt még sosem fordutl elő, de a víz annyira nem melegedett, valamivel a 90 fokos vonás fölött állt. Mindezt 130-140 közötti tempóval; nem mertem jobban nyomni az olaj miatt.
Benti hőmérsékletet 28 fokra állítottam, azt szépen tartotta, a venti nem ment maxon, még volt 2-3 üres rubrika a kijelzőn.
Tapasztalatom szerint egyébként 36-38 fokig simán bírja a hűtési rendszer akkor is, ha nem megyek vele gyorsabban. Kivéve persze a dugót. Azt nem szereti.
Benti hőmérsékletet 28 fokra állítottam, azt szépen tartotta, a venti nem ment maxon, még volt 2-3 üres rubrika a kijelzőn.
Tapasztalatom szerint egyébként 36-38 fokig simán bírja a hűtési rendszer akkor is, ha nem megyek vele gyorsabban. Kivéve persze a dugót. Azt nem szereti.
Rumi16-08-2007 22:17:33 // 1851
koszonom valaszod
az utolso bekedezdes a lenyeg :)
bar az elotte levo is fontos.
igazabol bennem csak a hosszu es szamomra unalmas autopalya az ami megkerdojelezteti az alfazas elmenyet. de semmi kotoszkodes
nekem kenyelmesebb repulni.
amugy meg igen, elvannak szalva a B&B araikkal. a nem kimondottan leglatogatottabb helyeken is 20fontnal indultak meg harom eve.
es a durva hogy pl. Dublinban, ami nem egy vilagraengetoen szep varos, sot szerintem kimondottan csunya, ettol magasabb arakon, de nem kapni szobat a hetvegere ha nincs honapokkal elore lefoglalva.
jah Skocia, Fort Williams gondolom meg volt meg a Ben Nevis, Loch Ness? Aberdeen?
mindenkepp visszakell meg menjek egyszer, gyonyoru egy hely, es a szigeteki el se jutottam
az utolso bekedezdes a lenyeg :)
bar az elotte levo is fontos.
igazabol bennem csak a hosszu es szamomra unalmas autopalya az ami megkerdojelezteti az alfazas elmenyet. de semmi kotoszkodes
nekem kenyelmesebb repulni.
amugy meg igen, elvannak szalva a B&B araikkal. a nem kimondottan leglatogatottabb helyeken is 20fontnal indultak meg harom eve.
es a durva hogy pl. Dublinban, ami nem egy vilagraengetoen szep varos, sot szerintem kimondottan csunya, ettol magasabb arakon, de nem kapni szobat a hetvegere ha nincs honapokkal elore lefoglalva.
jah Skocia, Fort Williams gondolom meg volt meg a Ben Nevis, Loch Ness? Aberdeen?
mindenkepp visszakell meg menjek egyszer, gyonyoru egy hely, es a szigeteki el se jutottam
Peti bá'16-08-2007 16:33:53 // 1850
Köszönöm kérdésedet, jól bírta az időnként 48 fokot is! A vízhőfok 110, az olajhőfok 100, mindez 160-as tempónál....Nem valami idegnyugtató dolog...
Viszont rájöttem, hogy nagyobb sebességnél a nagyobb menetszél jobban lehűti a hűtővizet... :-))
Te merre jártál?
Viszont rájöttem, hogy nagyobb sebességnél a nagyobb menetszél jobban lehűti a hűtővizet... :-))
Te merre jártál?
Ádi_390015-08-2007 20:53:45 // 1849
Peti bá'!
Szépen muzsikált a 155-ös az úton ismét?
Hány fok volt ezúttal? Egyszer írtad, teszteltétek már 45 fokban is. Múltkor nekem is volt "szerencsém" 41 fokban használni az enyémet. Bírta! ;-)
Szépen muzsikált a 155-ös az úton ismét?
Hány fok volt ezúttal? Egyszer írtad, teszteltétek már 45 fokban is. Múltkor nekem is volt "szerencsém" 41 fokban használni az enyémet. Bírta! ;-)
Tom1214-08-2007 16:58:39 // 1848
Autó. Az útlevélen kívül én mindent itthon felejtettem és itt /már itthon/ vagyok...:-)
Peti bá'14-08-2007 16:24:40 // 1847
Egyetértek Maniacussal és Ádival...
A saját kocsival autózás meghitt élmény... !:-))
A saját kocsival autózás meghitt élmény... !:-))
Satti14-08-2007 12:26:52 // 1846
Kell még hozzá egy Alfa Romeo!!:-))
Liquid14-08-2007 12:22:01 // 1845
Gratula! Szép helyeken jártatok! :)
Peti bá'14-08-2007 12:19:22 // 1844
Peti bá'14-08-2007 12:05:15 // 1843
Peti bá'14-08-2007 11:55:30 // 1842
Marty14-08-2007 11:48:37 // 1841
húúúúúúúúú, most nagyon irigyellek áááám!!:))))
A házassági évfordulóhoz gratulálok!!!:)))
A házassági évfordulóhoz gratulálok!!!:)))
Peti bá'14-08-2007 11:47:29 // 1840
Íme néhány fotó a szicíliai nyaralásunkról...
Az idén szálláshelyünkről,a Palermo melletti Trappetoból többek között Monrealeba is elautóztunk feleségemmel.Nemcsak azért felejthetetlen számunkra, mert itt ünnepeltük 30. házassági évfordulónkat, hanem itt forgatták Al Pacinoval a Keresztapa III. gyónásjelenetét a kolostor kertjében, a szökőkútnál...
Az idén szálláshelyünkről,a Palermo melletti Trappetoból többek között Monrealeba is elautóztunk feleségemmel.Nemcsak azért felejthetetlen számunkra, mert itt ünnepeltük 30. házassági évfordulónkat, hanem itt forgatták Al Pacinoval a Keresztapa III. gyónásjelenetét a kolostor kertjében, a szökőkútnál...
Poló14-08-2007 11:46:14 // 1839
Sziasztok!
Olaszországba való utazáshoz mi szükséges?
Személyi igazolvány (kártya), utas biztosítás, zöld kártya. Van még valami?
Olaszországba való utazáshoz mi szükséges?
Személyi igazolvány (kártya), utas biztosítás, zöld kártya. Van még valami?
Ádi_390014-08-2007 11:31:49 // 1838
Hello, Maniacus már válaszolt, csak ráerősítenék.
Az angol partig oda-vissza utat kell ebben az aesetben csak számolni, hogy annak árából kijött volna-e a 2 repülőjegy. Lehet igen, lehet nem, de a sok cucc miatt mindeképpen praktikusabb a kocsi, és ha valaki szeret autókázni szabadságán az alfájával (én is ilyen vagyok), akkor már számolgatni is kár.
Ráadásul a számolgatásba bele kell venni a bérlés árát (a benzint mindkét kocsiba úgyis te tankolod), így még jobban húz a mérleg a saját kocsi irányába.
(Ami esetleg a bérlés mellett szólhat, hogy a szigeten kényelmesebb jobb kormányos autóval vezetni, de ez a kisebb forgalmú részeken talán nem olyan fontos.)
Az angol partig oda-vissza utat kell ebben az aesetben csak számolni, hogy annak árából kijött volna-e a 2 repülőjegy. Lehet igen, lehet nem, de a sok cucc miatt mindeképpen praktikusabb a kocsi, és ha valaki szeret autókázni szabadságán az alfájával (én is ilyen vagyok), akkor már számolgatni is kár.
Ráadásul a számolgatásba bele kell venni a bérlés árát (a benzint mindkét kocsiba úgyis te tankolod), így még jobban húz a mérleg a saját kocsi irányába.
(Ami esetleg a bérlés mellett szólhat, hogy a szigeten kényelmesebb jobb kormányos autóval vezetni, de ez a kisebb forgalmú részeken talán nem olyan fontos.)
Alfacus Maniacus13-08-2007 09:18:17 // 1837
Rumi
A rövid válasz a hsz-edben van: nincs az across Europe with my AR erzes
Bővebben:: aligha kivitelezhető ua. minőségben és számottevően olcsóbban:
1) A távból kb. 4800 km és 3 hét volt a szigeten, Oxford és környékén kezdve és a Skye szigeten befejezve. A betervezett zsúfolt program bérelt kocsival is szép summa lenne. (Egyébként nem kompoztunk, Alagút vonatoztunk és az érdekes volt:)
2) Azt a cuccmennyiséget, amit vinni kell ilyen időtartamra, 11-28 fok hőmérsékletekre, meg egy nejre(!), azt gépen szállítani aranyért lehet, túlsúlyárban mérve.
3) Az egészben a nagy tétel nem az útiköltség, hanem a kontinenshez képest elszállt angol szálodaárak voltak (sportszerűen hozzátéve, hogy bizonyos felkapottabb helyekhez ragaszkodtunk, ahol a nyári hónapok alatt igyekeznek összehozni az éves bevételt)
Végül: azt már kb én is kiszámoltam, hogy ha az évenkénti nyári egy hónapos nagy turnékra, meg egy-két kicsire kocsit bérelnék, a nem távoli suliba heti három-négyszer akár taxival járnék, aligha kerülne annyiba, mint venni és szétnyúzni egy 159-est. De itt mi az Alfa tábor vagyunk, és az élet nem csak rideg számokról szól:))
A rövid válasz a hsz-edben van: nincs az across Europe with my AR erzes
Bővebben:: aligha kivitelezhető ua. minőségben és számottevően olcsóbban:
1) A távból kb. 4800 km és 3 hét volt a szigeten, Oxford és környékén kezdve és a Skye szigeten befejezve. A betervezett zsúfolt program bérelt kocsival is szép summa lenne. (Egyébként nem kompoztunk, Alagút vonatoztunk és az érdekes volt:)
2) Azt a cuccmennyiséget, amit vinni kell ilyen időtartamra, 11-28 fok hőmérsékletekre, meg egy nejre(!), azt gépen szállítani aranyért lehet, túlsúlyárban mérve.
3) Az egészben a nagy tétel nem az útiköltség, hanem a kontinenshez képest elszállt angol szálodaárak voltak (sportszerűen hozzátéve, hogy bizonyos felkapottabb helyekhez ragaszkodtunk, ahol a nyári hónapok alatt igyekeznek összehozni az éves bevételt)
Végül: azt már kb én is kiszámoltam, hogy ha az évenkénti nyári egy hónapos nagy turnékra, meg egy-két kicsire kocsit bérelnék, a nem távoli suliba heti három-négyszer akár taxival járnék, aligha kerülne annyiba, mint venni és szétnyúzni egy 159-est. De itt mi az Alfa tábor vagyunk, és az élet nem csak rideg számokról szól:))
Rumi12-08-2007 18:20:43 // 1836
Irorszagban ugyanaz megspekelve a helyseg es tavolsag jelzo tablak teljes kaoszaval.
nehol csak gaelul, vagyis irul, ahogy senki nem beszel van kiirva egy egy falu iranya, mig a tavolsag merfold illetve kilometerben is meglehet adva, a ketto vagylagos, sohasem egyszerre jelenlevo esemeny;
Skociaban pedig a termeszetet kell jarni hatizsakkal, nem autokazni :pppp :DDD
amugy mindettol fuggetlenul, kotsegvetes keszult, hogy esetleg repulni es ott autot berelni olcsobb-e?
mert 7800km benzin, gumi, amortizacio, utdij, komp arabol szerintem kijott volna, nem biztos, csak tipp, es meg kenyelmesebb is, persze akkor nincs az across Europe with my AR erzes :)
nehol csak gaelul, vagyis irul, ahogy senki nem beszel van kiirva egy egy falu iranya, mig a tavolsag merfold illetve kilometerben is meglehet adva, a ketto vagylagos, sohasem egyszerre jelenlevo esemeny;
Skociaban pedig a termeszetet kell jarni hatizsakkal, nem autokazni :pppp :DDD
amugy mindettol fuggetlenul, kotsegvetes keszult, hogy esetleg repulni es ott autot berelni olcsobb-e?
mert 7800km benzin, gumi, amortizacio, utdij, komp arabol szerintem kijott volna, nem biztos, csak tipp, es meg kenyelmesebb is, persze akkor nincs az across Europe with my AR erzes :)
Tommaso 15912-08-2007 17:48:19 // 1835
Egy két képet feltolnék a kirándulásunkról!
Hely: Ausztria, St. Wolfgang, Stobl, St. Gilgen, szóval a Wolfgang See körüli kisvárosok!
Budapesttől kb 550 km, melyből 450 km autópálya, a tó kristálytiszta, és 17 fok, az árak abszolut korrektek, élelmiszerboltban minden annyi, vagy még olcsóbb mint itthon, a gázolaj egy Avanti kúton 1,01 EUR/l, a Super pedig 1,2 EUR volt!
Nekem az emeberek kicsit hűvösek voltak...
Nagyon szép és jó környék!
Hely: Ausztria, St. Wolfgang, Stobl, St. Gilgen, szóval a Wolfgang See körüli kisvárosok!
Budapesttől kb 550 km, melyből 450 km autópálya, a tó kristálytiszta, és 17 fok, az árak abszolut korrektek, élelmiszerboltban minden annyi, vagy még olcsóbb mint itthon, a gázolaj egy Avanti kúton 1,01 EUR/l, a Super pedig 1,2 EUR volt!
Nekem az emeberek kicsit hűvösek voltak...
Nagyon szép és jó környék!
Don Gombóc09-08-2007 20:17:52 // 1834
Igen a 40-50 km re lévő parkoló hálózat már kinőtte magát. Pláne érvényes nálluk az hogy az autópályán lévő kutak drágák. Érdemes valamelyik Tesconál tankolni, az meg mindenhol van ott. Nincs simlis benzinük. :)
Alfacus Maniacus09-08-2007 19:56:42 // 1833
A középső általában bejött, néhány kivétellel, amikor csak a szélső volt az első lekanyarodó.
A kihajtó előtti táblát néztem volna én is többször, csak éppen kamion volt mellettem és azzal kész.
Ami valóban a legnagyobb hátrány és lutri volt, hogy jobbról tompaszögben jön a körforgalom áradat és bal oldalról a B oszlopot, a fejtámlát (és nejem fejét) lehetett főként látni.
Zavar nélküli és mulatságos volt a sok falusi kis-körforgalom. Egy sima útkereszteződés közepére felmázoltak egy kb 120 cm átmérőjű fehér pőttyöt és azzal ott a körforgalom.
Más: az Alfások. Viszonylag jó számban vannak 156-osok, 164-esek, a 166-os ritka madár volt. Több 159-essel is találkoztam, de az égvilágon senki nem próbált valamiféle üdvözlésfélére vetemedni, én meg ugye idegen voltam és próbáltam adaptálódni..
Egyik 'Services' elnevezésű tömegdzsembori parkolóban mellém állt egy fekete Brera, gyerek kilépett, átjött a két kocsi közé ajtót nyitni a barátnőjének (csak a kölcsönös ajtókocc elkerülésére gondolom, mert a festések kb. Astrához való szélességűek, s a lédi végül átmászott a másik oldalra kiszállni). Én ott álltam, néztem az akciót (vagy a lédit? - már nem emlékszem) de semmi reakció.
A kihajtó előtti táblát néztem volna én is többször, csak éppen kamion volt mellettem és azzal kész.
Ami valóban a legnagyobb hátrány és lutri volt, hogy jobbról tompaszögben jön a körforgalom áradat és bal oldalról a B oszlopot, a fejtámlát (és nejem fejét) lehetett főként látni.
Zavar nélküli és mulatságos volt a sok falusi kis-körforgalom. Egy sima útkereszteződés közepére felmázoltak egy kb 120 cm átmérőjű fehér pőttyöt és azzal ott a körforgalom.
Más: az Alfások. Viszonylag jó számban vannak 156-osok, 164-esek, a 166-os ritka madár volt. Több 159-essel is találkoztam, de az égvilágon senki nem próbált valamiféle üdvözlésfélére vetemedni, én meg ugye idegen voltam és próbáltam adaptálódni..
Egyik 'Services' elnevezésű tömegdzsembori parkolóban mellém állt egy fekete Brera, gyerek kilépett, átjött a két kocsi közé ajtót nyitni a barátnőjének (csak a kölcsönös ajtókocc elkerülésére gondolom, mert a festések kb. Astrához való szélességűek, s a lédi végül átmászott a másik oldalra kiszállni). Én ott álltam, néztem az akciót (vagy a lédit? - már nem emlékszem) de semmi reakció.
Don Gombóc09-08-2007 19:32:49 // 1832
Angoloknál a három sávra felosztott körforgalomban érdemes a középsőben maradni mert azt nem kényszeríti ki legfeljebb autópálya felett arról is ki lehet menni vagy ha a keresztező út szintén párhuzamos közlekedésre alkalmas. Ha térképpel navigálod magad érdemes megjegyezni annak az útnak a számát amelyikre ráhajtani szándékozol, pl: B1258 és a kihajtó előtt lévő táblát figyelni nem az aszfaltot, mert a táblák nagyon pontosan és mindenhol ott vannak. Legfeljebb kavarsz még egy kőrt a középsőben vagy a belsőben. Ott biztos hogy nem nyomnak ki mert még tudják mi az udvariasság és a defenzív vezetés. A hiba inkább ott van hogy Angliában nekünk rossz oldalon van a kormány és az egész körültekintést ellentétessé teszi, illetve nem a megszokott módon kell közlekedni, de ha sokat jár az ember teljesen kézenfekvő és szerinem jó dolog a körforgalom. Mint láttad szinte minden közepes kereszteződés is körforgalommal van megoldva. Pláne ha látják hogy az ember a túloldalról jött azt segítik rendesen. A sebesség korlát tényleg piti nálluk de csúcsforgalomban szinte nem is tudod túllépni.
Alfacus Maniacus09-08-2007 18:59:44 // 1831
Utazási téma, de inkább csak közlekedési sajátosságok.
Júliusban volt egy 25 napos út az Alfával a Bp-Csatorna alagút-Skye sziget (É-Skócia)-Bp útvonalon, összesen 7800 km (néhány kép a fényképalbumomban, az Autóim részben és a 159-es topic 3907-es hasz-ben található).
Szóval az angol közlekedés: balos, ez közismert, de az igazi problémákat más sajátosságaik adják.
1) Autópályák: amelyeken jártam, mind 3 sávosak voltak, burkolat minősége többnyire közepes és az alatti. Sima parkolók hozzákapcsolt férfi-női kis házikókkal sehol, helyette 30-50 mérföldenként 'Sevices' jelzésekkel benzinkút, üzletek, KFC vagy Dönci, néhol szálloda is; ritkaságuknak és koncentráltságuknak megfelelően tömeggel, parkolóhelyet alig találni.
2) 2x2 sávos autóutak
a) P betű gyakori, néhány kilométerenként. Ez valójában egy kiszélesített kb. 100-150 méteres harmadik sáv, kiszállni alig lehet és a forgalom mellett 2 méterre álldogálhat a 'pihenő' autósi. Sehol nincs házikó, és azt tudni kell, hogy egész Anglia-Skócia el van kerítve (a világ legtöbb kerítése itt lehet) azaz az út/parkoló mellett egy méterre sem lehet bemenni sehova. Következmény: itt-ott a P-ben álló kocsik, és két kinyitott ajtó között egy guggoló gyerek/nej/etc. feje látszik.
b) A legrosszabb: forgalommal túlterhelt részeken (pl. Glasgow közelében is) a 2x2 sávosak keresztezhetők mellékutakról (pl. traktorral is - konkrét eset, akkor az ember áll mögötte 20 percig, amikor mégis elszánja magát csak úgy ér át, hogy csaknem satuzni kell néhány főúton jövőnek - másik lehetőség, várni a napnyugtával csillapodó forgalmat)
3) Körforgalom; az állandó stresszforrás.
Valamelyik topicban azon folyt a vita, hogy mi értelme van a kétsávos becsatlakozásnak. örömmel jelentem, hogy Angliában a nagyobb utak 3 sávban vezetnek be a körforgalomba. Aztán hogy melyikből hanyadik kijáratban lehet távozni, azt persze jó lenne tudni. Erre a típusmegoldás, hogy a beérkezés előtt 20-30 méterre felfestik az úttestre a besorolást. Csakhogy az ilyen nagy körforgalom előtt rendszerint lámpa van, és a messziről jött utazónak gőze sincs, hogy a sávonkét feltorlódott 15-20 kocsi alatt mi lehet a betonra festve. A körforgalomban a sávok kijáratonként egyel kijjebb lépnek spirálszerűen, azaz kellő zsúfoltság esetén átsorolás nincs (a gyakori eset) azaz körbe sem lehet menni korrigálni. Egyszerűen kivezet a körből, ha ott akarok kilépni, ha nem. Aztán egy idő után elég jó valószínűséggel már meg lehetett tippelni, hogy 'melyiket-melyikből'.
4) Max seb autópályán és a 2x2 sávoson 113 km/ó (70 mf/ó), országúton 96 km/ó; ezt általában betartják; teljesen elképedtem. Igaz, hogy minden bokor tele radarkamerával, de szó szerint a csirkebél utak i. Az egyik lapban olvatam, hogy 2-2,5 millió háztartás kapott.2006-ban kamerás képet és szíves invitálást mindenféle büntetések befizetésére.
Ennyi. Kicsit hosszú, meg nem a legégetőbb téma, de leírtam.
Üdv Mindenkinek
Júliusban volt egy 25 napos út az Alfával a Bp-Csatorna alagút-Skye sziget (É-Skócia)-Bp útvonalon, összesen 7800 km (néhány kép a fényképalbumomban, az Autóim részben és a 159-es topic 3907-es hasz-ben található).
Szóval az angol közlekedés: balos, ez közismert, de az igazi problémákat más sajátosságaik adják.
1) Autópályák: amelyeken jártam, mind 3 sávosak voltak, burkolat minősége többnyire közepes és az alatti. Sima parkolók hozzákapcsolt férfi-női kis házikókkal sehol, helyette 30-50 mérföldenként 'Sevices' jelzésekkel benzinkút, üzletek, KFC vagy Dönci, néhol szálloda is; ritkaságuknak és koncentráltságuknak megfelelően tömeggel, parkolóhelyet alig találni.
2) 2x2 sávos autóutak
a) P betű gyakori, néhány kilométerenként. Ez valójában egy kiszélesített kb. 100-150 méteres harmadik sáv, kiszállni alig lehet és a forgalom mellett 2 méterre álldogálhat a 'pihenő' autósi. Sehol nincs házikó, és azt tudni kell, hogy egész Anglia-Skócia el van kerítve (a világ legtöbb kerítése itt lehet) azaz az út/parkoló mellett egy méterre sem lehet bemenni sehova. Következmény: itt-ott a P-ben álló kocsik, és két kinyitott ajtó között egy guggoló gyerek/nej/etc. feje látszik.
b) A legrosszabb: forgalommal túlterhelt részeken (pl. Glasgow közelében is) a 2x2 sávosak keresztezhetők mellékutakról (pl. traktorral is - konkrét eset, akkor az ember áll mögötte 20 percig, amikor mégis elszánja magát csak úgy ér át, hogy csaknem satuzni kell néhány főúton jövőnek - másik lehetőség, várni a napnyugtával csillapodó forgalmat)
3) Körforgalom; az állandó stresszforrás.
Valamelyik topicban azon folyt a vita, hogy mi értelme van a kétsávos becsatlakozásnak. örömmel jelentem, hogy Angliában a nagyobb utak 3 sávban vezetnek be a körforgalomba. Aztán hogy melyikből hanyadik kijáratban lehet távozni, azt persze jó lenne tudni. Erre a típusmegoldás, hogy a beérkezés előtt 20-30 méterre felfestik az úttestre a besorolást. Csakhogy az ilyen nagy körforgalom előtt rendszerint lámpa van, és a messziről jött utazónak gőze sincs, hogy a sávonkét feltorlódott 15-20 kocsi alatt mi lehet a betonra festve. A körforgalomban a sávok kijáratonként egyel kijjebb lépnek spirálszerűen, azaz kellő zsúfoltság esetén átsorolás nincs (a gyakori eset) azaz körbe sem lehet menni korrigálni. Egyszerűen kivezet a körből, ha ott akarok kilépni, ha nem. Aztán egy idő után elég jó valószínűséggel már meg lehetett tippelni, hogy 'melyiket-melyikből'.
4) Max seb autópályán és a 2x2 sávoson 113 km/ó (70 mf/ó), országúton 96 km/ó; ezt általában betartják; teljesen elképedtem. Igaz, hogy minden bokor tele radarkamerával, de szó szerint a csirkebél utak i. Az egyik lapban olvatam, hogy 2-2,5 millió háztartás kapott.2006-ban kamerás képet és szíves invitálást mindenféle büntetések befizetésére.
Ennyi. Kicsit hosszú, meg nem a legégetőbb téma, de leírtam.
Üdv Mindenkinek
Don Gombóc09-08-2007 17:52:15 // 1830
Jó kvíz, oszt ósztin? :)
Alfacus Maniacus09-08-2007 17:26:45 // 1829
A város neve angol kocsimárka (volt)
(...a texasi zászlót ki kellett volna fotóshoppingolni...)
(...a texasi zászlót ki kellett volna fotóshoppingolni...)
Kompressz úr08-08-2007 05:32:24 // 1828
Csöri02-08-2007 13:40:30 // 1827
Az autópálya jó, fizetőkapuk vannak, de most már Juróval kell fizetni.
Satti02-08-2007 13:28:48 // 1826
Köszi! Majd megkeresem.
Satti02-08-2007 13:28:20 // 1825
Már 3-szor egymás utáni évben mentem Szlovénián keresztűl, ott minden nagyon rendben van, a pálya tőkéletes, a benzin ólcsóbb mint nálunk.
toto01-08-2007 21:52:02 // 1824
Szia!
Bibonén belül ,lido de sole és campiello az apartman neve!!
Mi tavaly a www.utazzunk.hu-n találtunk ide helyet!!!Mi 7 szer voltunk és nem tudjuk megunni:))))
Bibonén belül ,lido de sole és campiello az apartman neve!!
Mi tavaly a www.utazzunk.hu-n találtunk ide helyet!!!Mi 7 szer voltunk és nem tudjuk megunni:))))
Blade01-08-2007 19:23:19 // 1823
Jövőhét pénteken indulunk Riminibe Mariannal,és arra gondoltam,most kivételesen nem osztrákon át hanem szlovénián keresztul mennénk. Tud valaki valami infot mondani szlovénrol,hogy van-e olyan amit tudnom kell? Határátlépés,átkelés az országon stb...
Satti01-08-2007 10:41:32 // 1822
Mi volt az apartman neve, és esetleg tudsz-e web címet?
Idén is,ha összejön a hónap végén Olaszba akarunk menni,elméletileg Lido di Jesoloba,mert tavaly nagyon bejött, de Bibione sincs kizárva, és sajnos, minél jobb áron kell megoldjam.
Idén is,ha összejön a hónap végén Olaszba akarunk menni,elméletileg Lido di Jesoloba,mert tavaly nagyon bejött, de Bibione sincs kizárva, és sajnos, minél jobb áron kell megoldjam.
csocsi01-08-2007 08:48:06 // 1820
Ilyenekről lehet megismerni a barátokat :)))))
toto31-07-2007 23:16:42 // 1819
toto31-07-2007 22:45:24 // 1818
Kriiissszzzzz!!
Csak ezt a kék vödrös képet találtad rólam vazzzeeeeeeee:))))))))))))))))
Ui:A törölközö valamelyik piacon lett mo.-on vásárolva közel 1000ft ért!:)))
De a lényeg rajta van:)))
Csak ezt a kék vödrös képet találtad rólam vazzzeeeeeeee:))))))))))))))))
Ui:A törölközö valamelyik piacon lett mo.-on vásárolva közel 1000ft ért!:)))
De a lényeg rajta van:)))
csocsi31-07-2007 18:49:07 // 1817
Nekem csak 1 féle van.
Mike.31-07-2007 18:47:35 // 1816
Nekem kétféle van.
Az apartmanos képen pár hsz.-el lejebb pont látszik is.
Az apartmanos képen pár hsz.-el lejebb pont látszik is.
csocsi31-07-2007 18:43:54 // 1815
Nem hiszem, szerintem ez is alfa6papotól való.
Mike.31-07-2007 18:43:00 // 1814
A tiedén nem zöld a kígyó?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
550
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?