Forum >> A jövő Alfái

Tedi09-11-2013 16:09:00 // 20592
Na ott a kulcs...elképzelhető-e, hogy Opel Astrák és Golfok helyett ekkora autókák lesznek? És nem tíz év múlva, hanem mondjuk 5. Szerintem nem. Asszem ezzel elmondtam mindent :)
Mondjuk ez meg ott hibás, hogy azt feltételezem, a Fiat tud valamit, amit a többiek nem és elébe megy a hullámnak. Volt már erre példa, számtalanszor. De szerintem most baromságot akarnak elkövetni.
VKG231!!! (156+75)09-11-2013 09:19:47 // 20591
Magát a koncepciót én is értem, a megvalósítással van a baj. Ez az 500 túlfújás szerintem nem lesz nyerő. Aztán lehet, hogy 10 év múlva opelasztra helyett lesznek az utcán, ki tudja :)))
.......................08-11-2013 18:56:55 // 20590
ja az 500L töl hupililát hányok,
becsukom a szemem és letagadom hogy én is konszernbeli olaszautóban ülök:)

de veszik
Tedi08-11-2013 18:44:23 // 20589
Hogy a Puntot, mint brand megszüntetik, gyász. értem a kocepciót, meg a gondolatot mögötte, de egyet nem feltétlenül tudok érteni vele.

És igen, Maser-Ferrari vonalon minden okés. Igazából csak egyet tudok veled érteni, szóval nem is húznám túl hosszúra ezt a hsz-t :D
VKG231!!! (156+75)08-11-2013 16:48:57 // 20588
Azért az új Swifttel nem tudom, kit akartak megcélozni... Meg az az SX4 Scross vagy mi a jégverés...

Az új Swift egyértelműen mellélövés a Suzuki részéről, sokkal minőségibb autó lett, mint az eggyel ezelőtti, de ugyanúgy néz ki. Így pedig a kutyának sem kell, ráadásul már nem is olcsó. Ja és pluszban az alacsony katalógusfogyasztásért cserébe megfojtották az ÖSSZES motorjukat egy olyan hosszú váltóval, ami a 2.0 8V-nek is becsületére válna...
Szóval nem is megy :D
VKG231!!! (156+75)08-11-2013 16:46:39 // 20587
Oké, de láttad az 500L-t? Borzasztó szerintem...
.......................08-11-2013 16:35:53 // 20585
olyan rossz az Alfa hire hogy egy Szuzuki Swift ugyanannyiba kerül mint egy MIto?
mindkettö 4 milla!!
mégis mindenki a szuzukit veszi
.......................08-11-2013 16:29:08 // 20584
Nagyon jól látod a GrandePunto vonalat kellett volna erösíteni
én egy nagyon jó autónak tartom a Puntot

de valszeg már nincs meg benne az a Flush ,az újdonság varázsa,mivel jobbat nem tudnak a GP nél,
ezért az 500 as vonalat fogták meg,és kijönnek mindenféle nagyon nagyon furi kocsikkal

a fiat vonalon viszont az 500 as HATALMAS siker lett
valszeg ezért döntöttek igy
.......................08-11-2013 16:26:08 // 20583
mi bezárják a múzeumot ?
mikor?
nyáron akartuk megnézni
VKG231!!! (156+75)08-11-2013 16:16:28 // 20582
Jaj basszus, igen, az 500 brandet még meg sem említettem.

Komolyan, itt Koperban azért járkálnak új Pandák meg 500L is egy pár és baromira nem látom én helyét ennek az 500L-nek, főleg, hogy csak egy túlfújt új Panda (akkor is, ha a Panda jött ki később).

Hiszen az lenne a cél, hogy az 500 legyen a "presztízs"brand a Fiatnál, gondolom a Citroen DS-hez hasonlóra gondoltak. Na de azok azért felismerhetőek, én, ha nem egymás mellett látom a két autót, nem igazán mondom meg, melyik melyik.

Ráadásul szerintem nagyon nem működik a Csinkve formaterve egy mérettel nagyobban, kockára fújva. Egyszerűen nem értem, hogy ezt a fiat hogy gondolta.
Oké, a Bravo ki is öregedett, stb. De azért nem volt akkora bukás, mint a Stilo, a GP-nél meg megint az van, hogy talán 8 vagy 9 éve hozták ki, a fészlift minden volt, csak nem komoly (főleg, hogy együtt gyártják a régivel...), és nagyon ideje lenne már egy újat kihozni, mert szerintem a GP formaterve az egyik, ha nem a legütősebb kisautó formaterv. Erre azt mondják, hogy már nem fogy. Hát persze, hogy nem, úgy elment mellette a kisautóipar, mint a gyorsvonat.

Inkább eldobják, pedig már maga a név is elég erős lett szerintem 94 óta.

Szóval szerintem a Maserati - Ferrari vonalon kívül sehol nem mennek jól a dolgok. Nekem bejön a Lancia Thema, de azért szerintem túlzás, hogy egy az egyben új Chrysler 300C. De ott legalább az Ypsilon mindenkori listavezetők között van Olaszországban. Az Alfánál nem tudom, hogy a 156 óta járt-e valami az elvárt piaci szinten, de én inkább a nem felé hajlok, hiába volt év autója a 147, meg kapott ütős formatervet a 159.
Az eladási adatok alapján legalábbis nagyon nagy bajban van a Fiat, tavaly 10 év óta először mentek 1 millió alá, az Alfa pedig a 2002-es 170.000-res darabszámból mára 90.000-ret hoz. Tulajdonképpen a felét. Oké, akkoriban volt 4-5 modell, most meg 2, de épp ez a gond, hogy eszükbe se jut iparkodni. Majd 2015-16-ban kihozunk egy nagyautót, egy SUV-ot, utána rá pár évre esetleg valami nyitottat (lehet, hogy konkrétan egy konzervdobozt alfa logóval, hátha pénzt lehet belőle csinálni...), aztán majd lesz valahogy.


Közben bezárják a múzeumot, biztos, mert senkit nem érdekel... Mi 2 éve csak ezért mentünk volna Milánóba.
Ha olyan rohadt fontos lenne a múlt, meg a rajongótábor, akkor legalább a múzeumot fenntarthatnák. Az lenne a minimum.
Tedi08-11-2013 14:26:33 // 20581
Abban sajnos egyet kell értenem veled, hogy ebből a kiút legalább is megkérdőjelezhető. Olvasom a mindenféle magyarázatokat a Fiattól, de szerintem itt pusztán arról van szó, hogy Marchionne (aki mindent a pénznek rendel alá) egyszerűen nem tud elég lovettát előkaparni, és valahol nem is akar.
ott nem konzekvens a döntéshozatala, hogy a Fiatnál a Bravót és a Puntót simán beáldozta a Panda és 500 range-ért cserébe, mondván nem nyereséges az alsóközépbe most autót csinálni, az Alfát meg életben hagyta, a Lanciát is, bár utóbbit azért életnek nem nevezném.
Nyilván ott van előttük, hogy százéves márka, hogy iszonyú nagy presztízse és rajongótábora van. De amióta átvették, nem tudják tartani hosszútávon a megfelelő eladásokat. Most azt mondják, hogy, ha a Fiat felvásárolja a Chrysler fennmaradó részét a szaksziktól meg nyuggerektől, akkor hozzáférnek a cash-hez, ami ott azért van dögivel, és abból fel tudják éleszteni. Optimista vagyok, de egyre kevésbé hiszek ebben. Ugyanakkor meg tudom jól, hogy az Alfa túlélésére ebben a gazdasági környezetben csak úgy van lehetőség, ha az anyavállalat egy nagyobbal fog össze, mert az elmaradt fejlesztéseket behozni iszonyú pénz.
Hát...majd meglátjuk.
VKG231!!! (156+75)08-11-2013 07:50:08 // 20579
Én nem húztam fel magam. Csak nevetek.

Persze, hogy nem húzza ki a márkát. Lássuk be, a mostani helyzet alapján senki és semmi nem húzza már ki ezt a márkát. Remélem, eljut kb 15 ezres darabszámig a 4C, hogy valaha is legyen esély megvenni használtan és csak utána húzzák le a rolót, de ezek a fennkölt ötletek, hogy "najó, akkor mostantól nem lesz se kis, se középkategóriás autónk sosetöbbet", vagy "mindjárt jönnek a hátsókerekes autók, de most már tényleg" (legalább 8 éve hallgatni ezt is), meg az, hogy körülbelül háromhavonta "változtatnak stratégiát" az Alfával kapcsolatban, aztán persze az egészből nem lesz SEMMI, de az amerikai piacra is szerintem már a Crosswagonnal biztosan vissza akartak térni, de lehet, hogy már régebb óta van róla szó...

Ugyan már, a fiat azt se tudja, mit kezdjen a márkával, vagy ha tudja sem feccöl bele pénzt. Minek, a nimbuszát már úgyis lerombolták...
Beszélnek össze-vissza, néha kiadnak egy olyan hírt, ami egyszerűen a nevetséges kategória (lásd :"Á, a 159-es mindig zsákutca volt, hagyjuk is a gyártását a fenébe"), aztán utána behozzák a minimum kérdéses formatervű Mitot, a gyártás második évében már senkinek sem érdekes Giuliettát (nézzétek meg a gyártási számokat...), meg most a 4C-t. Ez legalább királyul néz ki, meg megy is valami átkozottul.

De az, hogy ebből a márkából még valaha lesz valami... Hát én megkérdőjelezném.

Évi 3500 darab eladásából szerintem csak akkor lehetne profitot remélni, ha azok 100 kilós aranytömbök lennének és ingyen kapná őket a gyár. Ez presztízsépítésre kiváló, de semmi másra nem.
2015-re várható a 159-utód? Ez is micsoda, addigra a Giuliettának kéne utód, fészliftelni a 4C-t, stb, ha tartani akarják pl az ódi vagy a béjemvé tempóját.

Nem látom a kiutat ebből. Persze jól hangzik, hogy na majd most, csak a na majd most legalább 10 éve szól évente egy-két alkalommal.
Közben meg még Olaszországban is bezárják az Alfa szalonokat.
Béci Ɨ|ѯ08-11-2013 06:23:20 // 20578
Azon kötelező is a bukó :-)
Putyesz08-11-2013 06:23:02 // 20577
nyugi van,most mit húzod fel magad???
amugy meg annyiban igazat adok szoszának hogy a 4c (főleg ha lesz kabrió) nem húzza ki a trágyából a márkát....valahol már olvastam hogy kb veszteséges gyártani is mert a full karbon cocpit minden lóvét felemészt.....hiába gyártják szériában szerintem nem lesz egetverő az eladott mennyiség(bár ne is legyen ha veszteséges)!Inkább ez a tipus is preztizsnövelő mint a 8c....
Foglalkoztak volna ez helyett a Giulia-val vagy a 166 utóddal...már annyiszor tolják a bemutatót hogy lassan meg se érem...
VKG231!!! (156+75)07-11-2013 23:09:30 // 20576
Sőt, én biciklivel is tudok kurva nagyokat esni... Akkor? :D
VKG231!!! (156+75)07-11-2013 23:09:10 // 20575
(Nem mellesleg ez a "gondolatmenet" oda vezet, hogy 35 lóerőnél erősebb autóra semmi szükség, hiszen az tiszta veszélyes... )
VKG231!!! (156+75)07-11-2013 23:03:46 // 20574
Ezzel az erővel tűzálló overallban kellene beülni a mammernak az 1.0 GL Stiftbe is, hiszen hát az ottóversenyzők is azt hordják, biztos nem véletlenül, he'!
VKG231!!! (156+75)07-11-2013 23:02:10 // 20573
Csak az arabok vesznek sportkocsit? Úristen ezt nem gondolhatod komolyan...
VKG231!!! (156+75)07-11-2013 23:01:08 // 20572
Mert nem akarnak meghalni, mivel bármi bármikor beüthet, és 200-nál vannak gondok. te miért nem hordasz bukósisakot az utcán? :D
.......................07-11-2013 22:59:38 // 20571
az araboknak :)
msd07-11-2013 22:57:39 // 20570
Miért, sportkocsi minek? Mert biztonságos? :)
.......................07-11-2013 22:57:30 // 20569
a versenyen miért hord mindenki bukót akkor?
meg zárt kocsiban is
VKG231!!! (156+75)07-11-2013 22:39:53 // 20568
Ja, azért nincs 911 Turbo Cabrio, Veyron Cabrio, Ferrari 458 Italia Cabrio, F50 Cabrio se volt, meg például a Pagani Zondából sincs (illetve se volt) nyitott..

JA VÁRJ: DE VAN!!! :DDDD


Pff... Már miért lenne veszélyes? :D Fejjel lefelé ritkán mész, maximum akkor eshetnél ki :DDDDDD
.......................07-11-2013 20:51:18 // 20567
király,
de egy sportkocsiból minek kabrió?
meghalni?
a 4C vel gyorsan menni kell,az meg nyitva nagyon veszélyes
msd07-11-2013 20:36:11 // 20566
Ha a kabrió 4C valódi Spider, akkor erre nem kell sokat várni. :)
Giuntini07-11-2013 20:30:12 // 20565
Nem kell nekünk SUV! Az maradjon meg a németeknek. Érdekes volt amit a VW elnöke mondott, amikor próbálkoztak az Alfa megvásárlásával. Az Alfa kilincsében több izgalom van, mint néhány komplett német autóban. Ezért kell a Fiatnak vigyáznia erre a márkára. Az új nagy Alfa a Maserati Ghibli testvérmodellje lesz, és a motorokon is osztozni fognak. Legfontosabb a 159-est pótló úl modell, és egy valódi Alfa Spider.
TSiga ( I am the TSIG)05-11-2013 21:36:48 // 20564
Nagyon nehéz lesz behozni a lemaradást.
Amikor a japánok még csak triciklit gyártottak, a németek meg a bogárnál tovább nem jutottak (talán a merci), akkor nálunk 5 sebesség volt 4 tárcsafék meg változó szelepvezérlés.
Most meg kullogunk a többiek után.
Szerencsére itt osztrákban egyre több a Giu. :-)
A reszelt is. :-D
Jimmi T.05-11-2013 21:29:51 // 20563
ja és miért nem csináltunk alfa pajzsos bogarat sem ?
Kazes☻05-11-2013 21:17:53 // 20562
Sosincs későn (szvsz)... csak már lépnének... lassan kimegy az összes SUV a 'divatból'...
TSiga ( I am the TSIG)05-11-2013 20:33:20 // 20561
Későn!!!
A moduláris padló a jövő és a biztos recept. Tessék megnézni a vw-t.
Ahogy nyújtják a tengelytávot és a nyomtávot, lassan eljutunk a Polotól az A8L-ig.
Már a műszerfalakat is így csinálják. Közbetét van.
És működik nekik.
TSiga ( I am the TSIG)05-11-2013 20:30:29 // 20560
Sajna így nagyon maguk alatt vágják a fát. Más gyártónál még alig indult meg a gyártás, más tervezik a ráncfelvarrott modellt. Itt meg volt egy 159, amihez alig nyúltak. Könnyebb lett. Ezt nem tudták volna a sorozatgyártás előtt meglépni. Elmaradt a 159 GTA is. Nem azért kellett volna gyártani, mert gazdaságos és tömegmodell lenne, hanem presztizs.
4.3V8 kb 500 LE.
Presztizsből.
Olyan lett volna, mint egy off RS6 a Lambo-féle V10-zel. Ott "Lamborghini" motor van benne. Itt Ferrari.
Lehet, hogy kevesen vették volna, de RS6 sem tömegmodell...
Rég ki kellett volna baxni a marketinget és a döntéshozók nagy részét.
A Fiat megvette a Chryslert, de dögleszt 1 márkát. Kettőt a Lanciával együtt.
.......................05-11-2013 18:31:46 // 20559
végre rájöttek ,hogy hatalmas a szakadék a Guli
és Lancia Thema hátsókerekes platformja között
mesa05-11-2013 15:48:33 // 20558
Putyesz05-11-2013 15:29:05 // 20557
nem sok..tegnap én is olvastam... :)
Tedi24-10-2013 17:37:07 // 20555
Ez bullshit, a Fiat Európában semmin nem keres pénzt, még a haszongépjárműveken sem. Fogalmazzunk úgy, hogy azon kevesebbet veszítenek. Csoportszinten a Fiat itt 400 millás minúszban van. Ojróban. Ami kihúzza őket a szarból, az azok a Brazil értékesítések, merthogy ott sok-sok éve piacvezetők, meg hát a Chrysler. Nem hiába akarják megszerezni a VEBA kezében lévő részvénycsomagot, akkor hozzá tudnának férni a cash-hez, és abból akarják az Alfát felfejleszteni, meg nyilván csurran-cseppen alapon jutna ott másra is lovetta. Más kérdés, hogy a VEBA 1 milliárd dollárral többet akar kapni, mint amennyit a Fiat fizetni akar.

Na, ez egy kicsit messzebbre vitt, de a lényeg asszem érthető :)
.......................19-10-2013 14:59:33 // 20554
a FIat konszern a haszongépjármükön keres pénzt,mint a Mercedes is,
nekik olyn mindegy ,h Èn nem tudom lecserélni aa Alfámat majd ,mert nincs mire
a lényeg,hogy a Ducatot le tudja cserélni a vállalkozó
a német gyártók közül is csak a BMW nem gyárt haszongépjármüvet,
tehát csak ök élnek eböl az Audi is csak presztizsböl csainál autót ,
hisz a vásárlók 75% a vállalkozóként veszi azt is,de a Merc is,meg a BMW t is mindenki lizingeli akii teheti,

itt jön a klépbe az Alfa Romeo,a német nyelvterületen NEM tudtak kialakitani egy versenyképes Lizing konstrukciót,ezért nem vette meg mindenki,csak aki szerelmes lett bele
Fater (Norbi)19-10-2013 14:17:13 // 20553
Ezek szerint már az alfát annyira hagyták leépülni, hogy német konkurensek ellen nem tud labdába rúgni... még házon belül sincs konkurencia, így számomra érthetetlen ez a hozzáállás.
Ha így folytatják, sajnos hamarosan egy márkával kevesebb lesz. a világon, pedig hatalmas rajongó táborral rendelkeznek. Azért gondolkodhatnának egy kicsit logikusan: a fiatal emberek megveszik életük első autóját és ha az bejön nekik, akkor annál a márkánál maradnak feltéve, ha vannak olyan autóik, melyek az életükhöz igazodnak. Ha ezek nincsenek, akkor elpártolnak a kedvenctől - főleg, ha csak egy autót engedhet meg magának a család.
GTPeti19-10-2013 14:02:00 // 20552
Így van. A tehetős nyugatiak ám nem várnak ennyit. Simán megveszik/megvették már az új BMW-t vagy Audi-t. A 159 gyártását is idő előtt állították le, a motorfejlesztés felgyorsítása helyett. Lehet, hogy a német prémiumgyártók pénzelik őket úgy, mint Mo-n a szőlőt kivágó gazdákat?
Fater (Norbi)19-10-2013 13:54:21 // 20551
Hát keményen próbára teszik a rajongókat az biztos.
Ha továbbra is várni kell egy közép és felső kategóriás modellre, sajnos sokan el fognak pártolni a márkától. A ghibli az más pálya, de egy árban kb. 8-20 millió között két alfa simán szedán simán elférne.
Sajnos a döntéshozók nem veszik figyelembe, hogy mind a 156-os, mind a 159 SW a kategória legszebb formájú és jól fogyó modellje volt.
GTPeti19-10-2013 12:00:24 // 20550
Így van, ezt simán árulhatnák Alfaként. De nem. Mert veszélyeztetné a ... eladásait? A mijét is?...
GTPeti19-10-2013 11:55:22 // 20549
Fater (Norbi)16-10-2013 18:59:36 // 20548
Én nem azt mondtam, hogy Dodge néven menne, hanem alfaként egy módosított hátsórésszel. Mivel mérete alapján a 3-as BMW-vel van egy szinten, simán megvalósítható lenne belőle egy tömegek (ld. a kitűzött évi 500 000 db alfa eladását) számára elérhető stílusos autó.
Nem utolsó sorban jó wtcc-s gépet lehetne belőle építeni...
Fater (Norbi)16-10-2013 18:54:43 // 20547
Innen származik a Dart. Ha eleve moduláris padlólemezt fejlesztettek ki, akkor miért csak a Gulietta létezik egymagában? Se kombi se cross over, se más.
Az orosz piacon a face lift előtti 147-esek komoly áron mennek még mindig. A miénket is simán el lehet adni kint 3 milláért..., de nem azért vettük, hogy pénzt csináljunk belőle.

Vannak piacok (Kína), ahol az "amerikai autók" vonzóak és a hasonszőrű európai testvér nem mehet oda. Erre jó példa az Insignia, amit Buick Regal néven árulnak ott 15-20% felárral.
Jimmi T.15-10-2013 19:22:53 // 20546
és elkezdhetné azonnal a használtak sorozatgyártását is kifejezetten a magyar piacra
.......................15-10-2013 16:31:03 // 20544
ès ez a mai technikai szinvonalon meg is valósítható,
csak nem akarják a gyártók
.......................15-10-2013 16:24:23 // 20543
igen megvenném,ha 6s körül lenne 100 on
és fogyaztana 3 litert,
ja és tartana 10 évig ,meg 500eKm erig

IGEN akkor adnék érte 20millát
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.