Forum >> A jövő Alfái

Kazes☻19-09-2023 19:11:18 // 23831
Ha egyszer a suv megy...! :)
Liquid19-09-2023 14:45:18 // 23830
"Hát mem egy MiTo forma sajnos!"
ez mondjuk pont nem olyan nagy baj :)
Giuntini19-09-2023 14:04:35 // 23829
Hát mem egy MiTo forma sajnos!
Lesz három Suv és egy szedán.
Azért ennél több kellene! Alsó hangon egy kupé és egy spider. Kellene a Giuliánál nagyobb valami, de gyanítom, az is Suv lesz.....
Kazes☻19-09-2023 12:12:41 // 23828
Lehet peuból faragták baltával. 😉😀
Süti15915-09-2023 16:52:08 // 23827
Jaj, remélem nem ez lesz az új formavilág.
RomeoOne15-09-2023 14:49:59 // 23826
Kicsit szögletesnek tűnik a mostani formavilághoz képest. Meg túl sok légbeömlő van rajta, ahhoz képest, hogy teljesen elektromos lenne. Gyanús.
Halesz15-09-2023 14:23:46 // 23825
Íme valami új a Tonale mellé. Lehet, hogy ilyen lesz a legkisebb Alfa Romeo:

https://alfaamore.hu/hirek/bsuv-2024
Gabesz0106-09-2023 06:59:30 // 23824
1.7m font? Gyárthatnának szériában is valami újat a Tonale mellett.. annak valahogy jobban örülnék..
GT Ɨ|ѯ06-07-2023 06:50:48 // 23823
novemberben meg kellene nézni:-)
Kócosw06-07-2023 05:26:11 // 23822
uhh 😎
Tommi26-06-2023 16:18:03 // 23820
"Semmi köze a MiTo-hoz! A Stellantis lehet hogy üzletileg helyrehozza az Alfát, de minden mást tönkretesz. Kidobni a Giorgio platformot, bűncselekmény az autót szerető emberek ellen!"

Az autóvásárlók kb 98,3%-át egyszerűen nem érdekli, hogy hány lengőkaros a futómű, mennyire direkt a kormányzás, milyen platformra épül az autó, meg úgy kb semmilyen műszaki dolog. Menjen, legyen benne ilyen-olyan extra kütyü és kész. A maradék 1,7%, akik mi autóbolondok vagyunk, így jártak. Az Alfát egyszerűen nem tudná eltartani az ortodox oldschool műszaki rajongói réteg, akik közül (tisztelet a kivételnek) sokan soha a büdös életben nem tudnának maguknak megengedni mondjuk egy GTAm-et, amiben pedig benne van minden, amire vágynának.

Ott van a Porsce, akit nehezen lehetne azzal vádolni, hogy nem sportkocsikat (ráadásul a világ egyik legjobbját) csinál. Ehhez képest az eladások kb 80%-át a Cayenne, Macan, Panamera, Taycan hozza. A maradék 20% pedig minden más, a belépőmodellektől és a "mezei" 911-től kezdve az egzotikus GT/RS/akármi felső polcos ékszerekig. Annak idején mindenki körberöhögte őket, amikor kihozták az első Cayenne-t. Ma meg éhen halnának nélküle...

Amikor arról ábrándozunk, hogy az Alfának szerintünk mit kellene gyártania, ne az említett 1,7% fejével gondolkodjunk. Ahogyan az Alfa sem ezt teszi és szerintem helyesen cselekszenek. Kellenek a tömegmodellek, amikből profit van és majd ha már belefulladnak a pénzbe, akkor lehet játszósautót meg szerelemprojektet hegeszteni.
GT Ɨ|ѯ18-06-2023 17:53:42 // 23819
vagy nem....:-)
GT Ɨ|ѯ18-06-2023 17:50:54 // 23818
GT Ɨ|ѯ08-06-2023 06:46:02 // 23817
Ez tény, de egyre kevesebben vagyunk...
Kócosw07-06-2023 20:33:25 // 23816
amen...ezek mar nem alfak lesznek...Csak autók Alfa badge el...
Giuntini07-06-2023 16:58:09 // 23815
Semmi köze a MiTo-hoz! A Stellantis lehet hogy üzletileg helyrehozza az Alfát, de minden mást tönkretesz. Kidobni a Giorgio platformot, bűncselekmény az autót szerető emberek ellen!
RomeoOne07-06-2023 16:36:33 // 23814
GT Ɨ|ѯ22-05-2023 06:36:45 // 23813
majdcsak lecseng előbb, utóbb..
Kócosw06-05-2023 09:00:47 // 23812
meg az is 😁
Giuntini05-05-2023 19:37:36 // 23811
Ez már egy őrület a SUV mánia!
GT Ɨ|ѯ04-05-2023 17:18:18 // 23810
SUV compatto erede di Alfa Romeo MiTo
Giuntini26-02-2023 09:28:42 // 23808
Meg a 2,4 is!
Kócosw26-02-2023 05:37:41 // 23806
csak annyit mondok jó hogy ott a busso a garázsban...
Kazes☻05-02-2023 14:27:18 // 23804
GT Ɨ|ѯ03-01-2023 17:54:01 // 23803
Egyetértek.

várunk....
Piritu - 1.000.00003-01-2023 08:39:11 // 23802
Akár lehet az is, most az instás videó miatt jött elő. Nem az első eset lenne amikor az Alfa belenget dolgokat hogy legyen miről beszélni. (lásd az SWB-t)
Az újságok meg harapnak rá.

A gond csak az hogy ezekből se fog sose futni az utakon, pedig olyan kellene amibe be lehetne ülni...
GT Ɨ|ѯ03-01-2023 07:22:50 // 23801
/mármint a tartalom, mert a totálkárnál ollóztak ezek szerint /
GT Ɨ|ѯ03-01-2023 07:03:37 // 23800
23718 hsz nem ua?
carver31-12-2022 14:39:56 // 23798
Nagyon elvittem a topikot, úgyhogy ez lesz az utolsó kommentem, biztos az ünnepek meg az évvége, meg a bejglimérgezés tehet róla.

Igen, az hogy minimális a tudásunk más kultúrákról az mondjuk gáz, persze közben azon viccelődünk hogy az amerikaiak azt sem tudják hogy mi a különbség Bukarest meg Budapest között, pedig kíváncsi vagyok hányan tudnánk felsorolni pl az államok nevét vagy hányan tudnák felsorolni Ázsia térképen az országokat (én nem).

De nem érdemes átesni a ló másik oldalára sem, más kultúrák ugyanannyit háborúztak saját magukkal vagy szomszédaikkal (Kína történelme remek példa erre, de a legvéresebb diktatúrák között is jócskán találni ázsait, dél-amerikait stb), vették el a másét, és rejtették el gondosan amilyük van (lásd selyemhernyó/báb csempészet büntetése halállal).

Nyilvánvalóan vannak különbségek, de nem lehet ezt sem a jó-rossz 1-10-es skálájára egyszerűsíteni. Meg kell tanulni, át kell venni ami jó (például idősek tisztelete), és küzdeni kell az ellen, hogy átvegyük ami rossz. Az biztos hogy mi a felvilágásodás (annak minden hátulütőjével), és a szabadság, egyenlőség, testvériség eszméin évszázadok óta nevelkedő európaiak (remélem) soha nem fogjuk, nem tudjuk, nem akarjuk átvenni azokat az eszméket amik ezek ellen hatnak, és bölcsek leszünk ahhoz hogy átvegyük azokat amit a kultúránk beárnyékolt - merthogy az is van bőven.

És közben örülök annak, hogy a világ egyik legjobb helyére születtem, örülök annak, hogy ezen a fórumon - bár sejthető hogy sokunknak sok dologról más a véleményünk - tudunk a mindannyiunkat érdeklő, szeretett dolgokról vagdalkozás, vádaskodás, ellenségeskedés nélkül beszélni.

Kívánom, hogy ez maradjon is így, kívánok mindenkinek, örömöt, boldogságot, kitartást 2023-ra, hogy átvészeljük az időszakot, amíg végre újra jó irányba mennek a dolgok, és legfőképp kívánok mindenkinek sok alkalmat, hogy élvezzük azokat a pillanatokat amiket a kedvenc Alfáink adnak nekünk.
WarbiRunner (Gyuri)30-12-2022 14:42:49 // 23797
A nyugati történelem szemszög is elég vicces tud lenni. A Kínai csaászárság bő 2000 éven keresztül fennállt, a Föld egyik leganagyobb gazdasági, katonai és kultúrális hatalma volt, mégis valahogy kimaradt a történelemkönyvekből. Nem tűnik fel, mert miért és kinek tűnne, a büszke nyugati ember, csak a saját dicső(?) történelmét tanulja. Etalonként állítjuk be ezt a kultúrát, ami kialakít egy olyan felfogást, hogy minden más barbár, autokrata, kommunista, vagy mikor épp mi. A többi elmaradott nép szörnyűségeket követ el, és bizony nekünk kötelességünk fellépni ezellen. A nyugati kultúra évezredes kamuja ez.
A Pinta vs kínai felfedező hajó

Ázsia kapcsán amikor leírjuk hogy "gyatra másolat", valójában buta vak nyugati szemlélettel nézzük végig az évezredek óta bevált tanulási görbéjüket. Aki ismeri a keleti festményeken a pecséteket,az tudhatja. Egy jó festő képét sokan másolják :-) És nincs kopirájt és patent, mert kétezer éve így tanítják egymást az emberek. Nem rejtegetik, bevédik a tudásukat, hanem megtanítják a többieket is ugyanarra. A nyugati csillogó villogó világ ilyen. Elvesszük a másét, majd földbe tiporjuk a másikat. Mi ezt csináljuk ezer meg ezer éve, megszoktuk, hogy amink van, azt gondosan rejtsük el, mert elveszik. Mesterien civilizált módon azok, akiknek a sok sosem elég.
carver29-12-2022 12:19:28 // 23796
Kínával ugyanaz történik mit a hetvenes években Japánnal, csak 40 évvel később. Először gyatra másolatokat csinálnak, majd ázsiai szorgalommal, alázattal addig hegyezik, tökéletesítik amíg túllépnek a korábban másolt példaképeken. A különbség, hogy még Japán Európai mértékű ország addig Kína európai szemmel nézve korlátlan mennyiségű "emberanyaggal" rendelkezik (és emberanyagként is kezelik őket)...

És igen, a nyugati kultúra rövid távon gondolkodott, pedig Japánban már megtanulhatta volna hogy hogyan működik a dolog. Van egy story amit hallottam, (így nem tudom mennyire valós, de simán elképzelhető hogy igaz) hogy a Cisco (informatikai hálózati eszközökben sokáig / mai napig az egyik csúcstechonlógia) épített egy gyárat kínában hogy olcsón gyártsa világszinvonalú termékeit. Eltert pár év, szépen működött a dolog, mígnem az utca másik oldalán felépült egy bitang méretű gyár, aztán egyszer csak felálltak a Cisconál a munkások, mérnökök és átmentek a szembelévő gyárba. Amikor a sztorit hallottam még alig ismerte őket valaki, úgy hívták a céget, hogy Huawei...

És ezen az sem változtatott, hogy nem a legújabb technológiát vitték a nyugati cégek Kínába mert egy 5 éves lemaradást a szorgos, okos ázsaiak gyorsan behoznak.

És a léptékekről: nem újkeletű dolog, hogy Kína milyen léptékben és távlatokban gondolkodik. Ellentétben a napnyugati kultúrával ők nem 5 hanem 50 meg 100 évre terveznek. Az 1400-as években pont jól ment Kínának, gondolták ( a már akkor is hatlamas országnak) nem elég a saját elképesztő mérete, gazdagsága, nyújtózkodjunk távolabbra, és összadobtak közel 3000 (nem elírás közel három ezer) hajót 20 év alatt, és több hullámban elindultak kiterjeszteni a befolyásukat délkelet Ázsiára, Indiára, Afrikára. expedíciónként több 10.000 emberrel, katonával (első expedícióban 27.000 emberrel), kincsekkel megrakva, kapcsolatokat építve uralkodókalkat, országokkal (vagy éppen uralmuk alá hajtva, ahogy éppen jobbnak tűnt), mellesleg kiirtva a kalózokat a délkelez ázsia vizekről...

Szóval mire a portugálok elkezdtek hajókázni és felfedezni a világot a kínaiak már bejárták, felfedezték, uralmuk / befolyásuk alá hajtották a világ másik felét és aktívan kereskedtek velük... Érdemes tanulni a történelemből, azt hisszük a világ sokat változott és ez a technológiára igaz is, csak épp az ember nem változott sokat.
Kócosw27-12-2022 17:37:53 // 23795
hallod maximalisan egyetertek veled.A pillantanyi haszonert elherdálja europa a hosszu evshazadok alatt felepitett tudás előnyét , és lényegében odaajandekozza keletre.
Egyszerűen szánalmasan gyalázatos amit ezek művelnek.
Sajnos az alapfelfogas megvaltozott,mig regen az lehetett vezető aki szakmailag mar bizonyított,most az lesz a vezető aki szakmai munkara alkalmatlan es fogalma nincs semmiről.Tisztelet a kivetelnek...Igy amig ilyen vezetők es a purchasing kezeben az iranyitas itt csodat nem lehet varni.
WarbiRunner (Gyuri)27-12-2022 15:12:13 // 23794
Nem bukják be semmiképp, viszik majd keletre XD
A valóság néha ijesztő. K+F-ben akkorát léptek Kína, D-Korea, Tajvan az elmúlt pár évtizedben, hogy az az ipari tudás és hagyomány amire itt büszkék vagyunk, lassan csak történelem.
Ismerek pár igazi hagyományos mérnököt aki maximális igényességgel tervez, rajzol, kivitelezési megjegyzésekkel, patika tisztán, egyből érthetően és gyárthatóan. Ők még tükrözik az a komoly ipari tudást aminek Európa a bölcsője.
És baromira kellemetlen érzés, amikor van egy high-tech projekt, van tudás, van még néhány komoly szaki akikkel kivitelezhető...és szembe jön a tény, hogy itt vagy ott távolkeleten pár éve összerántottak 30 tehetséges mérnököt, fizikust, programozót, adtak nekik pénzt, és igazából már esély sincs utolérni őket.
Na ez az ami nem egyszer, nem néha, hanem majdnem minden projektünk kapcsán szembejön.
Az egész Európa egy szégyenfolt jelenleg. Sajnos..:-( Buta emberek vezetik a semmibe bele...
carver27-12-2022 11:32:05 // 23793
erről már korábban beszéltünk

Porsche szintetikus üzemanyag

és a háttérben nyilván nem csak a Porsche van hanem az egész VW, Audi stb konszern, ilyenbe nem vág bele a Porsche magában.

És az is biztos, hogy

1. nem karitatív okokból csinálják, hogy megmentsék szegény oldtimer autósokat
2. ha megoldják olcsón (mert előbb utóbb megoldják), és rá lehet fogni hogy zöld, akkor hirtelen a VW nem csak autót hanem üzemanyagot is előállító céggé válik (lásd még nyersanyagfüggőség olajkitermelő országoktól)
3. ha ennyi pénzt beleölnek (ok, eddig 100 millió dollárt öltek bele, erre még lehet egy VW konszern szinten azt mondani hogy bebuktuk - hol van ez a dízelbotrányban kifizetett pénzekhez képest - de még 100 M$ is sok fontos embernek az állásába kerülne) úgyhogy ki fogják lobbizni, hogy ez visszajöjjön nekik
Kócosw26-12-2022 21:58:10 // 23792
akkor nincs vita, akkor egyet értünk, és felmerül.a kérdés hogy miért van az az érzésem hogy itt az érdekképviseletek kicsit félrementek.De ebbe itt nem akarok belemenni mert Halesz kirakja a szűrömet 🤣
Kazes☻26-12-2022 21:49:59 // 23791
Az Erőforrásban Toyoda is nyilatkozott... :)
WarbiRunner (Gyuri)26-12-2022 21:49:33 // 23790
Nem vita, ezt írom lényegében. Amerika jól elvan, tojik ránk mint piacra, legalább is autókat tekintve, Kína pedig kb 5 éven belül tarol.
Liquid26-12-2022 21:43:35 // 23789
Kócosw26-12-2022 16:17:24 // 23788
mert ismet kérdés kinek a tulajdonában is vannak a színesfém bányák amik az akksigyartashoz kellenek? :) meg persze a jelenlegi akksik nem zsákutca mert vegtelen nyersanyag van hozzajuk.Jah nem ...
Kócosw26-12-2022 16:12:13 // 23787
bocs kicsit vitatkoznek...Itt csak az EU bannmentek el otthonrol, a vilag többi részén nem erőszakolják meg amit nem kell megeröszakolni.Ne menjünk bele a dolgok miertjeibe de tegyünk fel egy kérdést magunkban. Épithetett volna e ilyen körülmények között és sebességgel az amerikai Tesla az európai autógyártás szívébe és juthatott volna e ilyen pozícióba ha nincs ez a cirkusz inditva az EU bol.
Ha jol hallottam mar peddzegetik hogy a 2035 tolva lesz me bajok lesznek.
Giuntini26-12-2022 15:42:14 // 23786
Aztán majd eldobják, mert ez az elektromos őrület mellékváhány! Kérdem én, miért tesznek dízelmotort a Tonaléba, ha halott az ügy? Felkészülnek arra, ha bukta az elektromos, akkor vissza tudjanak táncolni....
Szerintem az Alfának rendes sportos és sportautókat kellene gyártani, és befejezni ezt a SUV őrületet!
A Ferrari megcsinálta a legszuperebb SUV-ot, és ez marad az egyetlen ilyen jellegű autójuk.
Az Alfa csináljon egy szűk rétegnek egyéni és speciális autókat, ha kell borsos áron, nem kell ebben a mai világban nagy szériában gondolkodni. Mi lesz velünk Alfásokkal? Szépen tartjuk az autóinkat és vigyázunk rájuk😊
WarbiRunner (Gyuri)26-12-2022 15:13:33 // 23785
A kormányt el lehet rántani, de lassan út nincs már arra. A mérnök szakok a villanyra szakosodott szakembereket ontják majd, az ellátási láncok a belsőégésú alkatrészekkel megállnak. Pl mit fog gyártani egy vezérműtengelyekre specializálódott cég? Ha semmit, csődbe megy, aztán az iparágat ráncigáló erők visszakanyart vezényelnek? Vajon mennyi idő újra felpörgetni a speciális anyagedzési technikát igényló gyártást? És csak egy példa, rengeteg speciális terület van, ami ha leépül, nem csak egy U-turn és minden virul újra. Persze, mi kidobjuk az iparunkat, Kína ettől még tudja biztosítani amire szükség van.. ha akarja. Vagy lehet hogy jobban akarja majd azt, hogy tőlük vegyük a készterméket. Mert nyilván a know-how-t azt ezerrel habzsolják, efelől senkinek ne legyen kétsége. Amit mi itt pusztulásra ítélünk, azt ők nem is túl drágán megszerzik és hasznosítják. Mi meg majd jól megvesszük, ha lesz miből. A visszakanyar helyett egyelőre sima zsákutcát látok, szép nagy betonfallal. Egyelőre féktávolságon éppen belül.
Piritu - 1.000.00026-12-2022 14:25:41 // 23784
"Az Alfából is jönnek majd szépen sorban" - hány éve halljuk is ezt? :-DD
GT Ɨ|ѯ26-12-2022 14:18:15 // 23783
Nem biztos még az a villanyos forradalom bársonyszőnyegen, lesz még itt erős visszakanyar is:-)
Halesz26-12-2022 13:26:29 // 23782
Hát összességében már hiába agyalunk ezen. Feltámad amúgy a Lancia is hamarosan, de már full elektromos modellekkel...
Az Alfából is jönnek majd szépen sorban, kicsi crossover, Stelviónál nagyobb SUV, lesz egész széles termékpaletta, csak azok is elektromosként jönnek majd... Az Alfa kihozza még jövőre a sportautóját, a Tonale még plugin hibrid lesz, de szerintem minden más már full elektromosként érkezik majd.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.