Forum >> A jövő Alfái

Xixo02-11-2009 02:45:32 // 11801
Oké, hogy azt nem ők adták ki, de mostanra nem kéne egy szép képpel megnyugtatni az embereket?? Mert olyat már láttam, hogy egy autó a képen szép és élőben csúnya, de fordítva sajnos még nem... :(
Grando01-11-2009 23:59:03 // 11800
Úgy tudtam, hogy ez a marketing. :))

(Hogy jön ide a megán?)
mesa01-11-2009 23:40:46 // 11799
Mi? az Alfa sportos??? Akkor a miénk a Megane RS ? :))
Kazes☻01-11-2009 23:20:53 // 11798
Na, akkor azért nincs. Nem vennétek másikat. :)))
Kazes☻01-11-2009 23:18:49 // 11797
Hüpp-hüpp. .(((
GTPeti01-11-2009 23:17:30 // 11796
Ha a tökéletes autónál tartunk... Ha hozzámvágnának egy olyan Delta-féle twin-turbo motort én is ellennék a mostani 156-tal még nagyon-nagyon sokáig. :)
GTPeti01-11-2009 23:15:20 // 11795
Remek példákat hoztál. Én sem értem...
Grando01-11-2009 22:48:38 // 11794
Mert az Alfa a sportos márka, úgyhogy elég bele kisebb motor is. :((
Tibe01-11-2009 22:42:43 // 11793
Én már nagyon kíváncsi vagyok élőben a Milanora, de félek csalódás lesz....
KGBMAN01-11-2009 22:11:42 // 11792
Talán az emissziós előírások és egyéb szigorítások miatt.
WarbiRunner (Gyuri)01-11-2009 21:45:24 // 11791
Miért nem rakták anno a 145/146-ba, majd a 156-ba az 5 hengeres 2 literest, a Lancia Lybraba meg igen (Braziloknál 2l 20v Turbo Marea is van! )....miért nem rakták bele a 145/146-ba a 8v 2.4jtd-t, a Fiat Marea-ba meg igen? Nem értem a logikát, de biztos van, mert folytatódik a trend....
Nekem mindenesetre mai napig a tökéletes autó lenne egy 20V (turbo?) 146-os..:-))
Ferko01-11-2009 21:21:22 // 11790
Majd személyesen.:-))
Tedi01-11-2009 13:10:13 // 11789
Nem, mert nem tart ott a kommunikációs gépezet :)
Korábban már leírtam ezt, szerintem azokat a képeket amiket a cikkhez is csatoltam nem irányítottam adták ki, hanem valaki tényleg beleköpött a levesükbe.
Kiindulva a MiTo stratégiájából szerintem a télen, mondjuk úgy január környékén lesznek photoshopos gyári képek az autóról. De ez az én tippem, nem ér mérget venni rá :))
Tedi01-11-2009 13:08:16 // 11788
Nem tudom pontosan. Azt tudom, hogy volt némi dilemma, hogy elkészüljenek-e lóhalálában Frankfurtig, vagy nyugisabb tempóban Genfig, aztán az utóbbi nyert. Szerintem még tesztelik.
Ne sóvárogjatok, nem lesz másik formaterv :D
Xixo01-11-2009 03:29:43 // 11787
És egy normális fényképet még mindig nem tudtak csinálni?

Kamu lesz ez! :))
mesa01-11-2009 00:15:15 // 11786
Én is mennyire örülnék, ha kiderülne, van ekkora humorérzékük :)))
GTPeti01-11-2009 00:01:40 // 11785
Erre már én is gondoltam. Hatalmas poén lenne! :)
És akkora kő esne le sokak szívéről, ami felérne egy aszteroida becsapódással. :)
mesa31-10-2009 23:56:36 // 11784
Fél év alatt terveznek egy gyönyörű autót és aztán jót röhögnek, hogy ezeket a kamu gyári képeket kiszivárogtatták :D
GTPeti31-10-2009 23:21:46 // 11783
Teddy, azt nem tudod véletlenül, hogy miért van még szükségük fél évre a bemutatóig??
mesa31-10-2009 23:13:15 // 11782
Na most zolee nem kell besértődni. Valamit állítottál, ami több szempont szerint, félig tudományosan is cáfolva lett, de mindenképp észérvekkel. Mindig érdemes meghallgatni a mások érveléseit, és magunkévá tenni abból azt, amit valósnak vélünk. De ha lehet akkor az ne egy vacak TV-műsor legyen, mert ugyanezen okból azt is el kellene hinnünk, hogy vámpírok léteznek! :))))
OFFos téma részemről lezárva.
Kazes☻31-10-2009 22:25:10 // 11781
Továbbra is tetszik a Milano, de a 105 ló tényleg fura a dieselében. :) Jöhetne már. Várom az értesítést a tesztvezetésről. :)))
Vikking 31131-10-2009 20:20:44 // 11780
Szerintem ez egy picit butaság...

Mármint arra gondolok, hogy az 1.6 JTD miért nem mehet bele pl a 120 lovas változat?

Meg arra is gondolok, hogy a digitklímát illene progressionben is adni... Szerintem.
Tedi31-10-2009 19:26:22 // 11779
Ja pontosítok...miért NEM lehet... :)
GTPeti31-10-2009 19:25:02 // 11778
Pontosan!! Én sem értem, miért nem nyomják jobban azt a motort!
Tedi31-10-2009 19:23:43 // 11777
Én azt nem értem, hogy amit Deltába beletoltak 1.9-es twinturbó dieselt, azt miért lehet a Milánóba is belefaragni. Ez az egy "fájó" pontom van
GTPeti31-10-2009 19:21:34 // 11776
Benzines téren szerintem rendben van a választék (úgy értem a kezdete és a vége), dízelből azért nyugodtan kezdhették volna 120 lóval és elmehettek volna 200-ig (hogy legyen vmi előrelépés az elődhöz képest), dehát ez van.
Tedi31-10-2009 19:13:31 // 11775
GEORGE31-10-2009 13:48:49 // 11774
Mesélj, vagy inkább pénteken személyesen?? :-)))
GTPeti31-10-2009 01:15:02 // 11773
"Kezdem megszokni, hogy ezen az oldalon van pár alap dolog és azzal csak egyetérteni szabad. Pl rwd. "

Bocs, ez téves következtetés. Inkább azt szokd meg, hogy egy kérdés tárgyalásakor sokszor kialakul két (vagy több) tábor. Egyszer az egyikhez tartozol, egyszer a másikhoz. Ennyi. Ne vedd rossznéven, ha mások, más véleményt fogalmaznak meg! A többiek sem veszik rossznéven, hogy nem értesz egyet velük. Nem is beszélve azokról az esetekről, mikor vki később megváltoztatja a véleményét. Engem pl. meggyőztek a cartársak, hogy kis autót főleg nők vesznek és nekik előnyösebb a FWD. (Akármennyire is szeretnénk egy elérhető árú játszósautót.)
zolee14531-10-2009 00:31:05 // 11772
Ennyire tudományosan nem fogom tudni megközelíteni a dolgot. Amit tudok azt már leírtam. Két helyen, egymástól függetlenül ugyanazt olvastam/láttam. Lehet, hogy tévedtek.
Amúgy de, úgy értettem.:)

Mindegy, részemről tényleg vége. Kezdem megszokni, hogy ezen az oldalon van pár alap dolog és azzal csak egyetérteni szabad. Pl rwd. Na mindegy, viszlát.
WarbiRunner (Gyuri)31-10-2009 00:00:22 // 11771
Szerintem a hajtási befolyásra nézve a féltengelyek tehetetlensége, perdülete nem tényező. A hajtási befolyást akkor érezzük, amikor pl rossz úton, akár egyenesben odalépünk, és dobálja a kerekeket a sok egyenetlenség, közben próbálja forgatni a kerekeket a motor a váltón, diffin, féltengelyeken keresztül. Úgy gondolkoznék, hogy a modell az, hogy az egyik kerék tapad, a másik nem. Aztán fordítva. Egy teljesen ép hajtáslánc esetén nem érzem, hogy hol lenne az a nagy különbség, ami mondjuk érezhető asszimetriát okkoz, hacsak nem tényleg csavarodik az a féltengely...de nem hiszem. Ha ennyire egyértelmű és nagy hatása lenne, nem (így) gyártanának keresztben beépített motorokat asszimertikus féltengelyekkel.
Amire én gondolnék, az az, hogy ha nem egyformák a féltengelyek, akkor asszimetrikusan kopnak, vagyis a rövid féltengely hamarabb amortizálódik, nagyobb holtjátéka lesz (ha homokinetikus, ha nem). Ha a holtjátékok különbözni kezdenek, akkor elkezd érződni az asszimetria. Lehet nem ez a megoldás, de ez nekem hihetőnek tűnik.
Jó tesztet lehetne Wartburgokkal csinálni. A 4 ütemű asszimetrikus, a 2T szimmetrikus, hasonló motorteljesítmény, nyomaték és áttétel, elég brutál hajtási befolyás. Ott tuti érezhető lenne, ha érdemi különbség van.
GTPeti30-10-2009 23:23:17 // 11770
Bocs, csak hangosan goldolkoztam. :)
Grando30-10-2009 23:05:24 // 11769
Na ezzel most lehet, hogy megölted ezt a vitát. Te nyertél! :DDD
GTPeti30-10-2009 22:41:48 // 11768
(forgásának síkjára = forgásának tengelyére)
GTPeti30-10-2009 22:39:23 // 11767
Hmm..

1. A tengely csavarodását gondolom nem úgy értetted, ahogy pl. egy zsinór csavarodik. Sőt biztos vagyok benne, hiszen egyértelmű, hogy egy többcm-s tömör acélrúd nem csavarodik a motor teljesítményétől.
Szóval gondolom, hogy a forgásának síkjára, vagyis a perdületvektor(ok)ra gondoltál. A két féltengej perdületvektorai tényleg nem semlegesítik egymást. Az eredő perdület viszont szerintem szintén elhanyagolható. (A pár cm-s átmérő miatt.)

2. Az eltérő szög miatt a féltengelycsuklókban más a surlódás. Szerintem a homokinetikus csuklóknál ez az eltérés is elhanyagolható. (Nem vagyok benne biztos, de így érzem.)

Lehet itt még vmi. Még pedig az, hogy differenciálmű felerősíti az amúgy minimális többlet-tehetetlenséginyomatékot. De én ezt kétlem.

Hozzáteszem: Lehet, hogy nincs igazam. Meg lehet támadni az érvelésemet. De csakis érvekkel tessék tenni!
KGBMAN30-10-2009 22:32:47 // 11766
Középre a motort, a váltót, a difit, a kormányzást meg előre középre (ala McLaref F1) és gond megoldva :)
Az eltérő hosszaknál meg nem csak a súly, hanem más is számít.. a szögek, a hosszok, stb.. Ez már keményen mechanika és gépészet.
zolee14530-10-2009 22:26:05 // 11765
A Saab egy teszt volt. A BMW xDrive bemutató egy másik, semmi közük nem volt egymáshoz.:) Ahogy írtam az egyik egy autós műsor volt a másik egy autós újság.

Súly csak egy dolog. Hosszabb tengely másképpen csavarodik, másrészt meg más szögben is áll a két tengely, ha az egyik hosszabb.

Mesa: sehogy nem lehet írni. Itt az Alfa művészi és rwd. Aki más véleményen van az jobb ha meg sem szólal. Úgyhogy jobb ha meg sem szólalok.
GTPeti30-10-2009 22:16:41 // 11764
Zoli, az újságíró is csak ember... Egy RWD-s Saabot összehasonlítani egy AWD-s BMW-vel (mert, hogy másfajta BMW-ben nincs elől féltengely) kicsit almát a körtével. Még jó, hogy a BMW nem húzza sehová a kormányt, mivel a nyomaték nagyrésze hátulra jut.
Mellesleg belegondoltam ebbe a hosszúságos dologba. Én - csekély szakközepes és főisk. fizika ismereteim alapján - egy, azaz 1 mechanikai jellemzőt találtam, amiben eltérést okoz egy hosszabb féltengely. Márpedig ez a 5-10cm hossztöbblet által okozott súlytöbblet. Ez azt eredményezi, hogy valamennyivel nehezebb megpörgetni azt az oldalt. Nagyobb a tehetetlenségi nyomaték. Mivel a féltengely átmérője azonban viszonylagosan kicsi, vagyis a többlettehetetlenség is kicsi lesz. Sok tízkW-os meghajtóteljesítményt nézve, (továbbá a kerekek jóval nagyobb tehetetlenségét) én arra a következtetésre jutottam, hogy az eltérő féltengelyhossz NEM okozhat érezhető "kormánybefolyásolást".

(Mindjárt jön házi fizikusunk [Warbi] és lektorálja a fejtegetésemet.)
mesa30-10-2009 22:02:12 // 11763
Ami sokkal fontosabb, hogy a kitűnő gyári BMW ábra alapján elgondolkoztál, valóban egyforma hosszúságú-e a két első féltengely! ;-)
mesa30-10-2009 22:00:29 // 11762
Az utolsó mondatod teljesen felesleges!
Cinikus hangvétellel itt nem lehet alfákról nyilatkozni! :)))
zolee14530-10-2009 21:31:20 // 11761
Egy autós műsorban pont egy Saab-on mutatták be (talán 900 viggen vagy franc se tudja, szóval a sport verzióján), hogy hogy húzza el a kormányt gázadásra, majd elmagyarázták, hogy ez miért van. Később egy xDrive-ot bemutató cikkban is azzal kezdték, hogy "nem lehet hajtott kereket kormányozni", majd az idézet után odatették, hogy dehogynem, úgy ahogyan a BMW csinálja. Ekkor jött az azonos hosszúságú féltengely. Ez egy cikk volt (asszem Autó-Motorban, járműtechnika résznél).
Aztán persze ott van a BMW marketing is, de ettől még lehet igazad.

Mindegy, én be is fejeztem ezt a hajtás dolgot. Rwd-t a MiTo-ba, sőt, ha jön annál kisebb Alfa akkor abba is.
mesa30-10-2009 21:18:18 // 11760
Mekkora szerencse, hogy én fotót raktam be, nem röntgen rajzot :))))))
Ferko30-10-2009 20:57:43 // 11759
Szerinem az 1.9 Mjet sem rossz. Átülve a 159 1.9-ből a 156 1.9-be igencsak érezhető volt a különbség. Oké, a súly miatt. De amit az autópályán produkált az 56 az 1.9- Mjet-el azt még én sem gondoltam volna. :-o
Kazes☻30-10-2009 20:48:34 // 11758
Annyi bizony, meg egy bambi! :))) Valóban teljesen ízlés függő és én ezzel nem is vitatkoztam. Viszont én jobban szeretem ha hátul kapar, vagy ha nem hátul, akkor kaparjon mindenhol inkább. Az a legjobb. :)))))
GEORGE30-10-2009 20:35:39 // 11757
Na igen, akinek van egy GT_R-je az halad és élvezkedik vele.....és nem röntgent rajzokat nézeget :-)))
Satti30-10-2009 20:32:34 // 11756
A GT-R egy nagyon komoly gép, nekem is mindegy lenne, hogy van megtervezve, ami jó, az úgy jó, ahogy van. :-)
GEORGE30-10-2009 20:23:44 // 11755
Több mint 2éve hajtom a 2,4 mjet-et......ha tehetem valóban ki is használom a motorban rejlő teljesítményt. Autópályán marhára tetszik, hogy 120-200 közt kimondottan gyorsan variállhatom a sebességet :-)) 180-nál lepadlózva érezhetően indul meg. Előtte ilyet egyik autómban sem éreztem.....még akkor sem mikor megépítettük a 146ti mociját és érezhetően 155lóerő feletti teljesítménye volt. Aztán az is vicces, hogy az utazó 200 olyan benne, hogy ha van utasom nem hajlandó elhinni, hogy tényleg annyival gurulunk.....még akkor is kételkednek, ha a navin is megmutatom a tempót.

Az ilyen erősebb gépeket tényleg akkor érdemes venni ha használjuk is, mert a 90-hez elég egy 1.2-es moci is...

Remélem még sokáig élvezhetem, és sose bukom le :-)))
GTPeti30-10-2009 20:21:33 // 11754
Ez a Skyline most meglepett. Vszínüleg azért csinálták ilyenre (akármennyire is faramuci megoldás), mert ez jelenti a legkevesebb kompromisszumot. A hajtási veszteség másodlagos, annyi power-van a gépben, a tömegeloszlás fontosabb volt nekik. Ám csinálják. :)

És mondok egy merészet. A tökéletes hajtáslánc egy Torsten (alias Q4), kapcsolható négykerékhajtással. (Mármint defaultban RWD, kérésre AWD. Nem vagyok hajtáslánctervező, csak álmodozó. :) A tökéletest persze nem úgy kell érteni, hogy MiTo-ba, stb.-be. :)
GEORGE30-10-2009 20:13:12 // 11753
Szerintem is jobbak azon 4 kerekűek mint pl a 159-es. Alapból hátul hajt és ha gond van akkor pakolja előre fele a hajtást...
Amúgy is a hátulkaparásért megy a vágyakozás :-)
Szóval lehet kezdeni vásárolni a 159 4x4-ket :-)))
KGBMAN30-10-2009 20:10:59 // 11752
Jahh és ebből adódik, hogy bár nem versenyszerűen, de szeretem a driftet.. És a powerslide-ot.. Namost tegyük hozzá, hogy egy zárt pályán a kanyarokat powerslide-al teljesítve erőteljesen adrenalinban gazdagabb érzés, mint egy fwd.

OFF

Volt egy 300 lovas elsőkerekes volvóm.. Tudom miről beszélek. Gyorsulásnál nem volt előny, a kanyart tartotta, nagy sebességnél meg már mind1, ott ez is ment. De hiányzott a durva adrenalin az előtte levő majdnem 300 lovas E39-hez képest. Szal ha fun car, mint GTV vagy Brera, esetleg GT 3.2, akkor IGENIS presztizs az RWD..

ON

Tényleg lássuk be, hogy aki 2.4-es durva dízelt vesz és sebességőrült, vagy 3 lityó feletti benzinest az nem véletlenül teszi...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.