Forum >> A jövő Alfái
Halesz24-05-2006 13:17:07 // 1642
És ha már mindenhol máshol lesz, akkor mindenki hozzánk jár majd gyorshajtani. Ismét fellendül a magyarországi turizmus, a Balaton körülhatsávos autópályát építenek :))
Slowfeet24-05-2006 12:55:29 // 1641
Szóval visszatérve, tényleg lehetne az alfa más. Lehetne az az európai márka, amelyikről mindenki tudná, hogy brutál! 3,2-ből 250 lovat kihozni nem nagy trükk. De ha a liter/teljesítmény mutatóban mindenkit verne, az már okés lenne. Pl most ez a tervezett szívó 1.6 135 lóval jól hangzik, de sztem lehet ezt még fokozni annélkül, hogy 10 ezerig kéne pörgetni a motort.
Kilo166 (Droid#1)24-05-2006 12:54:41 // 1640
A nyugat európai autópályán pedig száguldozni csak az elmaradt országokban készült "buta" autók tudnak majd... Megnő a kereslet a Hindustan Ambassadorra.
count M24-05-2006 12:51:54 // 1638
Ez enyémek nem. Hiszen az Alfákba is belekerülhet ez a cucc.
A Te hsz-eid off-ok? :P :)
zolee14524-05-2006 12:50:45 // 1637
az elmúlt néhány hsz is másik topic:)
count M24-05-2006 12:50:03 // 1636
Első körben az se lenne rossz, ha legalább az emberek öntudatra ébrednének. :) Legalábbis amelyik jogosítványt kap. De ez már másik topik. :)
zolee14524-05-2006 12:47:51 // 1635
...és ekkor a gépek öntudatra ébredtek, és megkezdődött a harc az emberiség ellen. Maroknyi csapatok, földalatti mozgalmak ellenállást szerveztek...:)))
count M24-05-2006 12:47:16 // 1634
:)))
Mindegy, továbbra is azt mondom, hogy ez még jópár évig nem lesz. Pláne itthon nem.
TarP24-05-2006 12:45:53 // 1633
Mindent meghekkelünk, még a robotrendőröket is.
Meg a robotbíróságot!
És lőn nagy pógárháború!
zolee14524-05-2006 12:44:30 // 1632
minden autó tetején lenne egy qrva nagy sárga villogó, és ha ki van ütve belőle a rendszer, és túllépi a sebességet azonnal beindulna, és bejelezne a rendőrségre is.:)))
TarP24-05-2006 12:44:26 // 1631
A seggemen keresztül??? :) :) :)
count M24-05-2006 12:44:17 // 1630
Lehet visszacstolás is. Ha elmegy egy kocsi, de nem pityeg vissza hogy "OK", akkor mi van? Bizony, egyből kiszúrnak, lekapcs, öt év kötél. :)
Vagy meg kell hekkelni a kocsiban a jeladót? :)
Slowfeet24-05-2006 12:43:54 // 1629
Ja, de ha elkap a rendszer (mer az mérni is tud ám), leállítja az autót, rosszabb esetben rád is gyújtja!!! :)
TarP24-05-2006 12:41:32 // 1628
Szerintetek nem ez a szopper lesz elsőként kiütve minden autóból?
DE!
count M24-05-2006 12:41:28 // 1627
Az úgy nem jó. Minden változásról jelet kell adni. Aztán modjuk kihagynak egy jeladót, esetleg éppen egy autópályafelhajtónál, nyomod a gázt minta zállat, de csak 50-el tudsz menni... közbe' érkeznek a pályán 130-al. Nem olyan egyszerű történet ez.
Slowfeet24-05-2006 12:32:44 // 1626
Nálunk ezt fordítva lehetne megoldani. Mindehol 50, ahol meg nem ott ad jelet a rendszer a kocsinak, hogy lehet menni!!!
zolee14524-05-2006 12:31:47 // 1625
nem olyan sok az! Ha azt nézzük, hogy a teljes úthálózatból hány km az ahol az út minősége megengedi, hogy túllépd az 50km/h-t akkor már csak néhány km-ről beszélünk:)))
count M24-05-2006 12:28:51 // 1624
Tekintve hogy Magyarországon a teljes úthálózatra egy ilyen rendszer kiépítése X tíz vagy száz milliárd forint lenne, szerintem kár még a BKV-val fenyegetőzni. :)
zolee14524-05-2006 12:21:59 // 1623
ha ezt a szabályozást bevezetik akár buszra is ülhetünk... Nem vagyok egy nagy gyorshajtó, de néha jólesik odalépni.
Slowfeet24-05-2006 12:06:36 // 1622
Sztem nem baj, hogy odapozicionálják magukat. El kell adni az autót. A minap a kezemben volt egy autópiaci elemzés 2012-ig. Aszerint a trend mindenképp a nagy teljesítmény lesz. A magas végsebesség, nagy lóerő a cél, mert most épp nem a kis fogyasztás-környezetvédelem a trendi (úgy láccik az emberek le se szarják a rekord olajárakat). A kis köbcentis túrós motorok, meg a közepes túrós motorok jönnek szinte minden gyártónál. Aki meg mégis a takarékosságot választja, annak ott lesznek a jó kis dízelek, amikbe az elmúlt 10 évben jópár millió dolcsit/eurót beleöltek a fejlesztők. Végre van ujdonság a benzineseknél is, mert a direkt befecskedezés meg a változó szelepvezérlés nem hozott valami sokat a 80-as évekbeli kifejlesztés óta. Az is vicces, hogy még mindig mennyi új konstrukciót adnak el szimpla 8 szelepes szívó motorral. A fósvágen most büszke, hogy az 1,4-es alapmotor a golfba 75-ről 80 lóerőre izmosodott, de pár év múlva 100LE alatt tényleg csak "méltányos árú autókat" (ld. top-gear) lehet majd elsózni.
Egy dologért imádkozom, nehogy szabványosítsák a most fejlsztés alatt álló külső kontroll eszközöket, vagyis nehogy az úthálózat mondja meg a kocsinak, mennyivel mehet. Láttam már ilyen szimulációt....hogy ha korlátozáshoz érsz, a rendszer utasíthatja a kocsi computerét, hogy max. 50, az elektronika meg szépen korlátozza a kocsi teljesítményét, és tényleg nem tucc 50-nnél gyorsabban menni.
De addig is, hajrá turbó, hajrá lóerő!
zolee14524-05-2006 11:49:19 // 1620
nemrossz, bár épp a legkézenfekvőbbet nem mondtad: gétéa:)))
Halesz24-05-2006 11:48:12 // 1619
Száznegyvenöta
Százötvenkilenca
Spidera
Brera
És tényleg :DDDDDDDDD
Halesz24-05-2006 11:46:13 // 1618
Például elnevezhetnék őket a pizzáikról, meg a tésztáikról! :)))
Lenne pár ötletem :)
zolee14524-05-2006 11:45:23 // 1617
az Opelnél csináltak valami felmérést jó pár éve, és az derült ki (állítólag) hogy az emberek jobban meg tudnak jegyezni "a" betűre végződő típusneveket, és általában jobban is szeretik azokat.
zolee14524-05-2006 11:43:52 // 1616
régi pajzs? sztem pont ilyen van a 159-esen:)
TarP24-05-2006 11:35:02 // 1615
Számokat nem lehet megjegyezni. Szerintem hiba is számozni az autókat.
Ezt könnyebben megjegyzik: Golf, Astra, Testarossa, Cayenne....
Pár év alatt elkopik az ilyen: 12434234523,45123,1223135423,346,4567
Nem csoda :)
BeeGee24-05-2006 11:34:14 // 1614
Szeritnem tuti nem ijen lesz a 149.
Ezt még Da Silva tervezhette, és most megtalálták a leltári íróasztalában a terveket... (dájnamik lájn, régi pajzs forma árulkodó)
Halesz24-05-2006 11:31:26 // 1613
Mármint az AA hírekben :)
Halesz24-05-2006 11:29:18 // 1612
Ezt a Volvo dolgot amúgy én sem értem, de ettől függetlenül gyönyörű autónak tartom, bár tényleg felesleges belőle három :))
Ez olyan, mint a Jetta-Passat. Sosem tudom őket megkülönböztetni, csak ha megnézem a sofőrt. Minél jobban bedől benne vagányul középre, annél biztosabb, hogy Passat :)))
Amúgy meg általános tapasztalat: Az Alfákról az emberek nem nagyon tudják, hogy melyik-melyik. Amikor mondom, hogy nekem 145 van, akkor mindig kérdik, hogy az a kis gömbölyű? És akkor magyarázhatom, hogy nem-nem, az az utódja...
Halesz24-05-2006 11:23:07 // 1611
Ez már a hírekben is szerepelt :) :P
zolee14523-05-2006 20:21:00 // 1610
az a baj ezzel, hogy az Alfa a német presztizsmárkák mellé pozícionálta magát. Itt a németek elkezdtek már a gófokba is nagy motorokat rakni (pl 3,2V6 az R32-ben). Nem mondhatja azt az Alfa mint sportos márka, hogy ha erősebb motort akarsz akkor tuningolj. Nem sokan fogják a 149-est 3,2V6-tal venni, de kell hogy legyen V6. Pont úgy mint ahogy a 159-be is kell a V8.
TSiga ( I am the TSIG)23-05-2006 20:15:31 // 1609
Utólag belegondolva:
Ennyi hülyeséget hogyan írhattam össze?
Mindegy. Inkább megyek és beveszem a piruláimat...
TSiga ( I am the TSIG)23-05-2006 20:13:37 // 1608
Ez jó! Akkor lesz egy kicsi kategóriájú Alfa a nagyok motorjaival. Mennyire jó lesz egy 147-nél kicsit nagyobb autó egy 3.2 JTS -sel vagy egy 2.4 JTD-vel az orrában. Azelőtt (145-155-164) azért még megvolt az átmenet. A 145-bel a 2000 cm3 volt a legnagyobb, ami szereintem elég is volt bele. Ekkora motor a 155-nek is ideális volt, de neki már volt elég hossza a 2.5 TD-hez. A 164-ben meg már volt 3.0 V6, ami lényegében a csúcsmodell volt az Alfánál. A 155-ben szerintem elég volt a legerősebbnek a Q4. Különben is ha már visszatértünk a 80-as 90-es évek turbó-korszakához, és már a gófban is van 1.4 TSI turbóval meg kompresszorral, akkor a 149-be is elég lenne egy max. 2000-es turbós motor. Nem lenne orrnehéz, mint sztem a 147 GTA és simán tudná azt a teljesítményt. Aki többet akar, az tuningoljon. A sztem nem bele illő dolgot, a nagy köbcentit csak mondjuk limitált szériában képzelném el, de az mondjuk ütne mindent rendesen. Erre a fura limitált párosításra példa montdjuk az új Lancer EVO ami Japánban kiadtak 5000 db-os példányszámban kombi változatban is. Egy ilyen limitált változat lehetne egy nevezzük Alfa Romeo 159 TI Speciale -nek mondjuk a Brera 3.2 JTS biturbo alapjaira építve de csak hátsókerékhajtással. Lehetne benne full Recaro belső, belülről állítható első-hátsó spoiler, mint anno a OFF Mitsu 3000 GT vr4-ben. STB.
Ami a külső illeti:
Én sem értek egyet azzal, hogy szemből nem lehet negmondani, hogy az egy góf vagy egy egyel nagyobb kategóriájú masszat. Mindegyiknek külön egyéniség kellene. A 8C orra nem igazán állna jól egy kisebb kategóriájú autónak. Annak az orrnak, ami a régi Alfákat idézi, nem szabad egy kicsi háromajtós kasztniban folytatódnia.
Slowfeet19-05-2006 14:06:57 // 1607
Ja de szemből azért fél másodpercig 147 GTA-t is mondhatsz rá :))))
Másrészt egyetértek, csak az autógyárak nem így akarnak működni....nem hiszem el, hogy mondjuk a volvónak olcsóbb S40, S60, S80-at (ez utóbbi kicsit most más) ugyanolyanra gyártani, hiszen az egyforma kinézet nem takar egyforma alkatrészt, vagyis le kell azt külön gyártani.
És hidd el örülök, hogy senki nem monjda azt a kocsimra, hogy "nézd már, egy 155, ja nem ez kisebb, akkor 146", és persze fordítva sem.
zolee14519-05-2006 13:59:58 // 1606
szerintem meg vásárlóközönség alapján lövik be az autókat. Nem értek egyet pl a vw féle stratégiával, hogy a kispénzüek kapnak kis gófot (polo), az átlag autós meg kap 1:1 gófót, akinek nagy csomagtartó kell az kap kis passatot (jetta) aki drágább autót akar az kap 1:1-es passatot, akinek meg luxus autó kell az kap nagy passatot (phaeton).
minden rétegnek megvan az elvárása az autóval szemben. Egy 166-os vásárlónak a sportosság már inkább az életérzésből jön, nem feltétlenül igényli a minden belszervet szétrázó futóművet, és a túlzottan agresszív formát sem, míg egy 147GTA nem kell hogy elegáns legyen, elég ha durván sportos:)
Pont Chris Bangle mondta, hogy szakítani akar a bmw addigi "egy kiló kolbász - fél kiló kolbász" stratégiájával, vagyis, hogy a kisebb pénzű vásárló is pont olyan kocsit kap mint a gazdagabb, csak egy számmal kisebbet. (más kérdés, hogy ugyanott tartanak...)
az egyes modellek formailag is el kell hogy különüljenek egymástól, hiszen más réteget céloznak meg, de ettől függetlenül megoldható, hogy ha ránézel egy Alfára akkor tudjad, hogy az egy Alfa. Legjobb példa a 156 és a GT. Nem csak elhagyták a hátsó ajtókat, hanem egy új autót csináltak, igaz, hogy a neve sem 156 kupé:)
Slowfeet19-05-2006 13:40:20 // 1605
Három ennyire eltérő kinézetű autó?
159/Brera - a brera tanulmány alapján
149 - a 8c alapján
169 - a viscotni kupés akármilye alapján (lásd CLS a mercinél)
Lehet, de meglepő lenne a sokszínűség, igaz amit pl a Seat csinál mostanában az egy vicc, van 3 méretben és formában tök egyforma modeljük, na jó a leon kicsit laposabb, a toledonak meg van egy "legrondább sedán, ami még a tháliát is veri" segge :))))
zolee14519-05-2006 13:31:56 // 1604
sor alatt nem márkaarculatot értettem, hanem azt, hogy a most kijövő típusok igencsak jól sikerültek, ráadásul egyedire, vagyis ennek a kettő feltételnek a 149 is meg kell hogy feleljen, különben csalódás lesz mindenkinek.
Nem hinném, hogy ilyen hamar frissítenék a 159-est, maximum apróságok lehetnek, és az sem a külsőt fogja érinteni.
Tedi19-05-2006 13:25:12 // 1603
Volt már erre példa, lásd a 147 esetében. De most szvsz annyi a különbség, hogy a Brera/Spider arcáról "másolták" le a 156-ot, anno a két/három modell teljesen más volt. A márkaarculat kialakítása most olyan szinten van, hogy egy 2 év múlva megjelenő autót fognak a mostanira igazítani, semmint egy új modell arcára formálják a faceliftesek arculatát. Ergó most a 159-felé billen a mérleg. Szerintem.
De ugye abban is megvan a ráció, hogy a 149-esére formálják a 159-est, meg a Brérát, mondván, így nem kell majd sokat agyalni a ráncfelvarrásnál.
Slowfeet19-05-2006 13:17:39 // 1602
Nem tudom hogy mi az a sor....
A 159 meg a Brera tesó autók ugye. A 147-ttel véget ér a da Silva korszak. A 8C egyelőre kis szériás luxus szupersport kategória. Egyelőre nem látok egységes sort. Vagyis, hogy a nagy limó majd 159-es vérvonal lesz vagy 8C leirat vagy esetleg mégis a Visconti feelingje köszön vissza? Mert azért ma elég nagy divat az egységes márkaarculat, lásd ráncfelvarrás 156, GTV, 166. Mindez a új 147 pajzsa nyomán (na jó persze nem csak az). Szóval ha csak a 169-est vesszük, amit 2008 végére ígérnek, akkor 3 út is létezik. De azt sem tudom elképzelni, hogy a 159 és a 149 ennyire mások legyenek. Azért az is érdekes, hogy már most tudható, hogy a 159/brera 2008-ban ráncfelvarrás elé néz, vagyis lehet, hogy a 149-ccel megjelenő új stílus 2-3 évvel a megjelenés után átszabja a 159 képét?
zolee14519-05-2006 13:07:42 // 1601
egy olyan sorba kezdett az Alfa (8C, 159/159SW, Brera/Spider) amit nem illik elrontani, pláne nem a "gófkategóriában" ami ugye az egyik legnagyobb konkurenciaharcnak kitett kategória, ráadásul már ott is hozzák sorra az 5*-ot az autók, szóval jónak kell lennie a 149-nek, de sokat nem is várhatnak, mert a 147 nagyon megöregedett, még ha formailag nem is, de pl biztonság terén nagyon.
Slowfeet19-05-2006 13:02:20 // 1600
De tényleg! Másfél évvel a piacra dobás előtt ennyire info nélkül állunk....
Ez két dolgot jelenthet. Ilyenkor ugyanis a márkák álatlában "elkövetik a hibát", hogy "véLetlenül" kikerüljön egy rossz minőségű fotó, vagy skicc vagy kémfotó.
1. Kurvára sehogy sem állnak, és lesz az 2009 is mire ebből autó lesz. Vagy nem is akarnak ilyen hamar új autót. Végülis a 156-ot már 97 végén kapni lehetett. A 147 meg csak 2000 2. félévben jött ki. Tehát a 147-nek rövidebb lenne a modellciklusa. De lehet, hogy a sok tanakodás (forma), meg pénzügyi baszakodás miatt nem dőlt még el, hogy mi legyen.
2. Valami qrva nagyot akar dobni az alfa, most hogy kezdi összeszedni magát. Láttunk már olyat, hogy egy tipust egy hónappal a bemutató előtt visszahívtak és totál átterveztek, mert kiderült, hogy lehet az jobb is, meg pénz is több van rá. Igaz a motorpaletta nem lesz megdöbbentő, de a 135 lovas szívó 1.6-os és a 160 lovas 1.4 T azért jó árazás esetén szépen viheti a tipust. De valszeg nem a motorokkal akarnak nagyot, a 8c-t meg lekicsiníteni nem túl eredeti ötlet.
zolee14519-05-2006 12:57:00 // 1599
lehet hogy rájöttek az eddigi rossz taktikára.
TarP19-05-2006 12:54:59 // 1598
És mire ez a nagy titkolózás, főleg azután, hogy a 8C-t már 3-4 éve mindenhol mutogatják, hátha valaki lemásolja végre?
A Brera concept-et is évekkel előre megmutatták. Így a konkurrenciát nem lepték meg csöppet sem.
zolee14519-05-2006 12:44:42 // 1597
ja, megnézi, és miután aláírta, hogy mehet megölik, hogy ne tudjon a sajtónak kiszivárogtatni híreket. A formatervezők meg egy földalatti bunkerben dolgoznak, elzárva a külvilágtól:)
TarP19-05-2006 12:42:42 // 1596
Valaki csak sejti, ha más nem ,akkor az, aki jóváhagyja a tervet :)
Slowfeet19-05-2006 12:26:14 // 1595
Na látod, még az italiaspeed is kamuzik....de amit leírtam az egyébként áll...senki sem tudja, hogy fog kinézni a 149.
BadBoy19-05-2006 12:16:25 // 1594
Meg szerintem a 159-el nagyot léptek előre a minőség terén is igy ez szerintem még jobban fokozza az elvárásokat. De abban egyetértek veled, hogy nagyon nagy a várakozás és nem engedhetnek meg semmi féle bakit az autóval kapcsolatban.
zolee14519-05-2006 12:10:07 // 1593
annyi már a találgatás a 149-ről és akkora a várakozás, hogy ha az Alfa nem akar általános csalódottságot akkor nagyon nagyot kell ütnie a formának.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
546
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?