Forum >> 145-146

Kazes☻14-07-2014 22:43:40 // 134866
Thx, itt is arról van szó... :)
Kristyon14-07-2014 21:54:38 // 134865
Na azt nem is tudtam, hogy az fl utánikon lehetett lapátot cserélni. Az enyémen én is mindig csak a gumit cseréltem :) . Nekem a bosc vált be, annó, de vagy hamisítják vagy egyszerűen már ők is lejjebb adtak a minőségen, még régen a gumi belsejében ment a merevítő lemez, és ez által tök jó merevséget adott neki, újabban viszont ugyan olyanok mint a többi lapát...
NT Kundi14-07-2014 21:43:28 // 134864
WarbiRunner (Gyuri)14-07-2014 21:23:12 // 134863
A facelift előttieknél csak a gumi cserélhető, a fl után cserélhető a lapát. Én simán vettem Valeo lapátot, kiszedtem a gumikat és befûztem a régi helyére (a TD ilyen egybe karos). Nem nagy ügy, és igazából szebb a fl előtti megoldás. Jó, kicsit macerás, de a stílusnak ára van :-)
Kristyon14-07-2014 21:09:57 // 134862
Hali!

Gyárilag így vannak szerelve az elő lapátok is, hogy csak egyben cserélhető a karral...
Kazes☻14-07-2014 20:11:23 // 134860
Tanke joú!
Ez is felötlött bennem, de megerősítést vártam! :)))
Kau14-07-2014 20:07:13 // 134859
Bontóból rendelj két cserélhető lapátos kart! Arra meg a Tescoban is tudsz venni új ablaktörlőlapátot. Le lehet cserélni a hátsót is, de én arra vettem gumit és átgumiztam magamnak :)
Lapát vásárlásnál a lényeg, hogy fémszál legyen benne, mert a gagyi 300 Ft-os, pár hét után megkarcolja az üveget. De 600Ft-tól lehet kapni megfelelőt :))
Két méretet kell venni és akkor lesz két garnitúra vagy 51 cm-st és egyforma lesz a két oldal ;)
Kazes☻14-07-2014 19:56:07 // 134858
Nem, sajna. Viszont közben találtam a neten, de nem túl ócsón...
Thx!
Persze ha van jobb megoldás...! :)
Riki14-07-2014 19:46:15 // 134857
ez inkább a hátsóé mert ott valóban csak a gumi cserélhető.
Kazes☻14-07-2014 19:44:40 // 134856
Akkor baj van, mert én sajna nem ilyennel találkoztam, hanem ilyennel:

És ezért merült fel a kérdés!
Kazes☻14-07-2014 19:40:47 // 134854

Ilyenre gondolsz?
Riki14-07-2014 19:35:50 // 134853
Nem kell hozzá kart cserélni. Az első lapátok leszedhetőek és cserélhetőek. "kampós a vége"
Kazes☻14-07-2014 19:14:56 // 134852
Cartársak!

Kérdésem vala, miszerint... Hogyan lehet 146-on első ablaktörlőket cserélni? Csak karral, vagy csak gumit, vagy miii...?!

Thx! :)
NNorbi14-07-2014 18:20:32 // 134851
Sziasztok!

Reggelente a boxerem pár másodpercig olajnyomás nélkül van.
Az olaj 3000 km-re ezelőtt volt cserélve, de ezzel nem szűnt meg hideg indításnál a csörgés.
Most 210000 km van benne.

Az olajszivattyúm haldoklik? Vagy mi lehet a baja?
Csaba14-07-2014 18:03:39 // 134850
55x68x8 emlékeim szerint.
István00214-07-2014 16:44:27 // 134848
Helló!

Ilyen "gumit" keresek, de nagyon. Ez tartja a kipufogó végemet, de elszakadt, mint látszik, és most nem tartja. :( Mi ennek az alkatrésznek a neve? Hol találok ilyet, épen?
gagaracer12-07-2014 22:13:03 // 134847
hali!1.4 ts hez szeretnék vezérműtengely szimmeringet venni ez való a szívó tengelyhez?
pb_12-07-2014 15:13:09 // 134846
Dehogy nem, van olTSóbb, és yobb is. Nézz körül a piacon. Bármi yó bele,, ami hozza a specifikációt.)
G-Burt12-07-2014 13:38:36 // 134845
kb a piacon kapható márkásabb olajok 90% teljesíti ezt a két feltételt :)
VKG231!!! (156+75)11-07-2014 20:23:12 // 134844
Bármi :))) Miért, melyik 10W40 drágább a húszkánál?
Riki11-07-2014 19:51:53 // 134843
azért ebben a kategóriában nem nagyon van olcsóbb szerintem mint a SELENIA 20K , mi más lenne olcsóbb és jobb bele?
pb_10-07-2014 22:44:07 // 134842
"Azt mondod, hogy a minősége nem jó, vagy azt, hogy drága?"
Mind2.)
pb_10-07-2014 22:42:36 // 134841
Ahogy leírtam.) Nem kell.
Ferke10-07-2014 22:25:47 // 134840
Az mindegy, hogy drágább 2-3ezerrel, nyilván nem ez a gond, és magával az olajjal sincs kimondottan gond, csak azt kell megérteni, hogy van még pár olyan olaj, ami pont ugyanúgy megfelel, mint a selenia, tehát tök felesleges belelátni az extrát...még ha tudna is valamivel többet, akkor is van még egy tucat olyan tényező, ami miatt mindegy az olaj, mert azok miatt van a gond, és nem attól, mert nem seleniat raksz bele...
Ferke10-07-2014 22:22:32 // 134839
Ott keződik, hogy selenia még tervben sem volt, amikor a fire motorok már lefutották a kilómétereiket. A gyári olajuk az Agip volt. Minden fire-motoros autó géptető-belsőben ott van a synt2000-es matrinnya:) Innentől kezdve ez az elmélet halott szerintem:)
Piritu - 1.000.00010-07-2014 19:52:52 // 134838
Ezért is lett felezve a gyári előírás.
GTVili10-07-2014 19:14:55 // 134837
Már akinek.....nekem pl a csereperiódus alatt max fél liter megy bele.....
Kau10-07-2014 17:47:19 // 134836
Érdemes a vezérműszíjat a megadott csereperiódusi időn belül cserélni. Nem egy szíjszakadásról hallottam már :/
Piritu - 1.000.00010-07-2014 16:50:48 // 134835
"A fúvókákon túl egyébként van még vagy 2-3 dolog, ami a ts elhalálozási arányt erősen befolyásolja" - no ezek az információk lennének igazán érdekesek! Mesélj!
Kau10-07-2014 16:18:41 // 134834
Nem győzöd utántölteni. Úgy eszik a TS motorok, mintha kötelező lenne ..
Sandree8010-07-2014 16:15:57 // 134833
Na jó az autó előtt is volt élet, mégsem jobb szekérrel az m7-esen rongyolni :)
Az tuti, hogy a Fire motorok meghálálják a Seleniát, ez nem marketing, a TS-sel nincs tapasztalatom. Bár nem értem pontosan, hogy mi a bajod a Selenia-val: Azt mondod, hogy a minősége nem jó, vagy azt, hogy drága?
Ferke10-07-2014 14:07:55 // 134832
Nem tudod azt a szart rendesen kitakarítani, és ugye tudjuk, hogy nem is maga a ganéj a baj a szeleppel...
Riki10-07-2014 12:32:39 // 134831
ezt most akkor hogy szeretted volna? :) Nem kell , vagy kell cserélni?
pb_10-07-2014 11:33:20 // 134830
Nem TSerélni kell azt.
pb_10-07-2014 11:32:24 // 134829
TSakis az mindenhova.D
pb_10-07-2014 11:31:31 // 134828
Minek, hogy tele legyen írva hasonló okosságokkal, + legyen még 1 olayos topik?)
pb_10-07-2014 11:28:57 // 134827
Xintén nagy gondolatok, de amit leírtál azzal pl 1 rollert is haza lehet vágni.))
Riki10-07-2014 10:04:36 // 134826
oké, köszi ha leírod mailben.
Ferke10-07-2014 09:31:34 // 134825
kb 25körül van a szett, több tünet is van, de kicsit bontani kell, egy olajcserével összeköthető
Ferke10-07-2014 09:25:21 // 134824
Ez kicsit összetettebb, leírom majd, de inkább mailben!
Riki10-07-2014 08:54:42 // 134823
milyen időközönként érdemes cserélni a fúvókákat? mik lehetnek az előjelei ha már el van tömődve? milyen árban van kb?
Ferke10-07-2014 08:30:55 // 134822
...hogy egy barátomat idézzem: "A selenia előtt is volt élet"...és változó szelepvezérlés is, szóval ne feküdjünk már le ennyire a marketingnek. Az, hogy a márkaszerviz mit ajánl, az nem releváns, mára már az is ciki, ha kiderül, hogy kontaktáltál velük...:)
Ferke10-07-2014 08:27:15 // 134821
Nem kell, hogy egy átlag usernek eszébe jusson, leírva sem kell ennek lennie, bőven elég, ha oda viszi az autót, ahol értenek hozzá...nyilván nem várja el senki az átlag usertől, hogy cseréljen fúvókákat, vagy hogy annak problémája esetén lássa az előjeleket.
Megemlíteném, érdemes utánanézni (akár itt az amoren rákeresve is), hogy honnan van az info, miszerint a fúvókák lehetnek problémásak a ts-ről (kicsit segítek, ugyanonnan származik, ahol seleniat nem töltenek a motorba:) )
A fúvókákon túl egyébként van még vagy 2-3 dolog, ami a ts elhalálozási arányt erősen befolyásolja, és nem a termosztátra, vagy a vp-ra gondolok...
Ferke10-07-2014 08:20:03 // 134820
A seleniat mi sem töltjük bele, az ziher!:)
Sandree8010-07-2014 08:08:36 // 134819
Nekem eddig 5 olasz vasam volt, a legjobban a Punto II-nél jött ki, hogy csak Selenia-t használok. Még a márkaszerviz akart rádumálni a Shell-re, de nem ment nekik. Utána pár cartárs mutatta, hogy hogyan szól milyen szelphangja van Shell, és Total olajjal a mocinak, aztán ők is visszatértek az eredetire. Így én mindig is ezeknél maradtam, bár én csak fire motoros autókat használtam, meg most a jtdm 16v-t, de ezt is Selenia-val.

Azért köszi mindenkinek az info-kat szerintem kipróbálok egyet hogyan megy, és nézegetem őket. Valahogy mindig az van bennem, hogy ezek még a jól bevált 90-es évek beli szívómotorok, nem egy mai űrtechnika, talán még javíthatóak is, meg donor is akad szép számmal.
Piritu - 1.000.00010-07-2014 07:00:40 // 134818
" 3db QV alatt, nekem azt kell mondjam nem vált be," - nem lehet, hogy már késő volt, mert az előző gazdik spóroltak? 100-150e-nél már késő a bele valót használni.
Mint említettem, a 146-om újkora óta ezzel ment, jelenleg 300e felett van bőven olajfúvóka csere nélkül is.
Piritu - 1.000.00010-07-2014 06:55:48 // 134817
"Ki a.... nek jut eszébe olajfúvókát cserélni egy motorban?" pl annak, aki olvassa az Amorén a fórumokat. Nem véletlenül vetjük fel sokszor, hogy jó lenne egy TS topik is, mert ezek az infók eléggé szét vannak szórva a sok topikban.
(Mondjuk az is igaz, hogy akinek elszáll a motor az meg általában mélyen hallgat, ami azrt némi user felelősséget is sejtet.)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.