Forum >> 145-146
G-Burt28-06-2013 19:04:01 // 132055
Ezt mondtam eredetileg én is:D Pályán ha 130-150es tempónál kapsz egy durrdefektet elöl tök váratlanul, akkor még gyári kerékkel is szerencse kell ahhoz, h megfogd és ne az árokban köss ki... Kb olyan mint egy wareszba a gti motor...
DieselManiaco(NagyVad)28-06-2013 18:41:21 // 132054
nem tudom Gyuri,okés hogy alapos vagy meg minden de nem lehet hogy túlmisztifikálod a dolgokat? én már nem is emlékszem hogy mi a kérdés. meg ha csak a kormánylegördülési sugarat tartod szem előtt,meg csak azt hogy mi lesz ha defektet kapsz az autópályán,akkor kb ennyi erővel bele se üljünk az autóba mert veszélyes.
G-Burt28-06-2013 18:03:28 // 132053
persze, sokminden fuggvenye az et, ezert nem lehet csakugy dobalozni vele
G-Burt28-06-2013 17:59:01 // 132052
eshet egybe a kulo perem, ha egy szeles felnit hasonlitunk egy keskenyhez, akkor og egybe esni a kulso perem, ha a keskenynek kissebb az et szama pont a ket felni szelessege kozti kulonbseg felevel. Ha nezunk egy 6 es 7 coll szeles felnit, amiknek az etje 0, akkor fog egybe esni a kulso perem, ha a 6coll szeles felni etje nagyjabol -12-13mm kozott van vagy a szelesebbik felni et-je 12-13mm
T.28-06-2013 17:48:07 // 132051
És nem csak az et számít, hanem coll szélesség is. Ha pl. a gyárinál szélesebb a felni és nem extrém mértékben eltérő az et mínuszba, arányaiban kifelé és befelé is egyenlő mértékben változhat.
T.28-06-2013 17:43:06 // 132050
A külső nem, mivel az et: http://www.gumiker.hu/etszam.html
T.28-06-2013 17:33:51 // 132049
Hát ez bizony nem egy lezuhant repülő.
WarbiRunner (Gyuri)28-06-2013 16:49:46 // 132048
WarbiRunner (Gyuri)28-06-2013 14:48:27 // 132047
A külső pereme, igen. Jó példa erre a gyári 5.1/2J ET43 acél felni és a 6J ET49.5 alufelni. Kb ugyanott lesz a külső peremük, valószínű ezért pont ekkora.
Ettől a kerék középvonala bentebb megy, és kormánylegördülés szempontból az számít. Vagyis felniszélességtől függetlenül az ET szám.
Gondolj el egy elgurított hengert. Állítsd meg pont a közepénél az ujjaddal. Szép egyenesen megáll.
Ugyanezt a hengert állítsd meg úgy, hogy a széléhez teszed az ujjad. A másik oldala kifordul. Mindegy milyen hosszú a henger, csak az számít, hogy a középvonaltól milyen messze nyomtad oda az ujjad.
Ettől a kerék középvonala bentebb megy, és kormánylegördülés szempontból az számít. Vagyis felniszélességtől függetlenül az ET szám.
Gondolj el egy elgurított hengert. Állítsd meg pont a közepénél az ujjaddal. Szép egyenesen megáll.
Ugyanezt a hengert állítsd meg úgy, hogy a széléhez teszed az ujjad. A másik oldala kifordul. Mindegy milyen hosszú a henger, csak az számít, hogy a középvonaltól milyen messze nyomtad oda az ujjad.
Sebi28-06-2013 12:42:15 // 132046
145 1,6 BOXER ALÓL ELADÓ GYÁRI DOB ILLETVE KATALIZÁTOR.
ezen kívül van még mapszenzor is.. sebi@nbn.hu vagy 30/638-4545
ezen kívül van még mapszenzor is.. sebi@nbn.hu vagy 30/638-4545
G-Burt28-06-2013 10:44:15 // 132045
Csak azt az egyet felejtetted ki, higy az et mitol fugg. Pl egy kis et-s felninek is lehet ugyanott a kulso pereme, ahol egy nagy et-snek.
WarbiRunner (Gyuri)28-06-2013 09:57:47 // 132044
Nem átmérőbeli különbségről van szó. Az ET számról. Nem érzed, csak ha baj van. Autópályán defektnél 100% hogy elszállsz egy túl kis ET-jű felnivel. Nincs túlbonyolítva, ez egy egyszerű és logikus dolog. De persze mindenki saját szakállára kockáztatja saját és sajnos mások épségét...Nekem ér annyit a dolog hogy belegondoljak, és számoljak pár percet. Ha meg már megtettem, megosztom itt, mert hasznosnak tartom.
G-Burt27-06-2013 23:49:10 // 132043
(Alfás szerelők közül Zé.-t ajánlanám, tudja, h hova kell nyúlni, egy sima szerelő nem feltétlen.) Árak nem vészesek, én pl egy halom jeladót dobtam ki a múltkor mert, a kutyának nem kellett, viszont van még belőlük bőven.
Tomi14527-06-2013 23:32:02 // 132042
Persze van szerelőm csak nem beszéltem még vele. És csak érdeklődés képp irtam hátha találkozott már valaki ilyen fajta problémával. Meg hát szeretem tudni hogy mit hol találok. Csak ez az első boxeres autom és kicsit elvagyok még tévedve benne. :) meg nem is nagyon kellett még hogy ilyen téren nézegessem.
Minden esetre köszönöm a segítséget.
Egyébként ezek a dolgok mennyibe fájnának,, akár ez akár az?
Minden esetre köszönöm a segítséget.
Egyébként ezek a dolgok mennyibe fájnának,, akár ez akár az?
G-Burt27-06-2013 23:26:16 // 132041
Figyelj, ha már ezeket a kérdéseket feltetted, akkor inkább keress egy embert, aki ért hozzá, mert ez tipikusan a "látni kell" probléma. Sajnos olyan dolog, h nem egyértelmű mi okozza, így interneten keresztül meg max találgatni lehet.
Tomi14527-06-2013 23:23:28 // 132040
És ezeket a jeladókat hol találom és hogy tudom megnézni hogy joke, és az üzemanyag rendszernél mit nézzek?
G-Burt27-06-2013 23:15:56 // 132038
trafót kizárnám, üzemanyagrendszert+a szívó oldali jeladókat nézegetném
pb_27-06-2013 23:13:20 // 132037
Közel sem biztos, hogy ez a problémáya.
Tomi14527-06-2013 23:09:34 // 132036
Ja igen aza gyújtótrafó most látom a kép alapján.
Szerintetek mi okozhatja az előzőekben leírt jelenséget?
Szerintetek mi okozhatja az előzőekben leírt jelenséget?
Tomi14527-06-2013 23:06:26 // 132035
Ha nincs elosztóm akkor mim van? Mi a neve ami a gyertyakábel belemegy?
Csak azért kérdezem mert a gyújtással van valami. Napi első inditásnál beinditom a fordulat le esik egyből és dadorászik.Gáz adásra kicsit magához tér de hallani mintha ki hagyna egy ciklust valamelyik.furán jár, és alig akar menni is. Pár másodperc és ahogy melegszik a motor elis mulik, csak lámpánál szokott néha ki kihagyogatni legalább is olyan hangja van.
Csak azért kérdezem mert a gyújtással van valami. Napi első inditásnál beinditom a fordulat le esik egyből és dadorászik.Gáz adásra kicsit magához tér de hallani mintha ki hagyna egy ciklust valamelyik.furán jár, és alig akar menni is. Pár másodperc és ahogy melegszik a motor elis mulik, csak lámpánál szokott néha ki kihagyogatni legalább is olyan hangja van.
G-Burt27-06-2013 22:44:03 // 132034
R15 et20, 7.5" széles felnivel sem volt gond. 2mm különbséget azonos átmérő, szélesség, gumiméret esetén meg meg se érzel, se gurulásnál, se defektnél. Kicsit túlbonyolítod a kérdést.
WarbiRunner (Gyuri)27-06-2013 22:32:39 // 132032
A rövid válasz: gyári. Ha nem is ideális, de azzal biztos hogy biztonságos.
Ha nem feltétlen gyári, akkor az ET számot kell figyelni. Ha lehet ET 43 legyen. ET 41-ig talán el lehet menni, de itt már semmi sem biztos.
Ha nem feltétlen gyári, akkor az ET számot kell figyelni. Ha lehet ET 43 legyen. ET 41-ig talán el lehet menni, de itt már semmi sem biztos.
G-Burt27-06-2013 22:27:48 // 132031
áááá, kell valaki aki majd kihívja a mentőket :D
pb_27-06-2013 22:25:05 // 132029
Nyugodtan nekiáll6 1edül.
pb_27-06-2013 22:24:20 // 132028
Az + a másik.)))
pb_27-06-2013 22:23:11 // 132027
Nincs ebben semmi különös repedtfazék hang.
pb_27-06-2013 22:18:47 // 132026
Akad sok hsz, ami Ltúnt a süllyextőben, és vannak amik + sem íródtak.)
G-Burt27-06-2013 22:15:21 // 132025
nincs gyújtáselosztód
sparco27-06-2013 19:20:26 // 132024
Tomi14527-06-2013 19:08:56 // 132023
most 15" 195/50 van rajta de az et számot nemtudom
mreni27-06-2013 19:07:32 // 132022
16" 205/45 vagy 215/40 nekem mindkettő bevállt
DieselManiaco(NagyVad)27-06-2013 18:58:58 // 132021
értem Uram:)
Tomi14527-06-2013 18:58:57 // 132020
Akkor most egy 145-ösre milyen felni lenne ideális? Nekem most egy 15"-os van de nagyon elhuzogat ha olyanja van.A pontos méreteit nemtudom.
WarbiRunner (Gyuri)27-06-2013 18:53:42 // 132019
A mechanikai tehelés nem attól függ, hogy mínusz vagy plusz az érték. Csak az erőkartól függ. Ugyanúgy rossz ha túl bent van a kerék, mintha túl kint. Ha túl bent van, akkor feleslegesen nagyerővel nyomja a kerekek menetirány szerint elejét összefelé, ha túl kint, akkor húzza szétfelé. Főleg a kormány összekötőt és a lengőkar szilenteket terheli.
A túl kint levő kerék még pluszban életveszélyes is. A kicsit mínuszos a minden szempontból optimális.
A túl kint levő kerék még pluszban életveszélyes is. A kicsit mínuszos a minden szempontból optimális.
DieselManiaco(NagyVad)27-06-2013 17:58:01 // 132018
ahha értem, a kormánylegördülési sugarat,de az igazán megterhelő a kormányműnek,meg az alkatrészeknek,a minél kisebb vagy akár minuszos et mert az tolja ki a leginkább a kereket.az pedig már masszívan plusszos kormánylegördülés.
azt a részét értem hogy addig jó amég minuszos a kormánylegördülés,én viszont a mechanikai igénybevételekre gondoltam.
azt a részét értem hogy addig jó amég minuszos a kormánylegördülés,én viszont a mechanikai igénybevételekre gondoltam.
Tomi14527-06-2013 16:56:44 // 132017
Megtudnátok mondani boxiból a gyújtás elosztót hogy kell kikapni? Azt a nagy 16-17-es csavart kell lekapni és ki lehet emelni?
CzR27-06-2013 15:35:24 // 132016
Közben tudakoltam utána a hátulja elvileg nem nagy kunszt , elejéhez szerzek egy rugóösszehúzót és természetesen semmiképp se egyedül:)
Tomi14527-06-2013 15:17:10 // 132015
Hát nem 10 perces meló, de szerintem egyedül ne fogj hozzá.
WarbiRunner (Gyuri)27-06-2013 15:13:01 // 132014
Ok, vettem :-) egyelőre csak átemelem a blogomba így, ma dolgozok este is, az biztos. Később kicsit szerkesztek rajta majd.
CzR27-06-2013 15:10:38 // 132013
3ezertől nekem , de én 2,5-3nál váltom el mindig:)
kérdésem: Ültetőrugó berakása mennyire macera? megjött de szerintem megcsinálom én ,a lehetőségek adottak, talán rugó összehúzóra lesz szükségem 'egyedül" ügye? Vagy neki se merjek állni?:)
kérdésem: Ültetőrugó berakása mennyire macera? megjött de szerintem megcsinálom én ,a lehetőségek adottak, talán rugó összehúzóra lesz szükségem 'egyedül" ügye? Vagy neki se merjek állni?:)
Tomi14527-06-2013 14:27:51 // 132012
A Tietek mekkora fordulatnál kezd el igazán húzni?
Tomi14527-06-2013 14:25:56 // 132011
jol van akkor ha normális. XD
Köszönöm
Csak mert mikor vettem (1,5 honapja) akkor nem tünt fel, csak mikor leutaztam vele vidékre ott figyeltem fel rá.
Köszönöm
Csak mert mikor vettem (1,5 honapja) akkor nem tünt fel, csak mikor leutaztam vele vidékre ott figyeltem fel rá.
G-Burt27-06-2013 14:23:05 // 132010
erő se sok lehet benne, kihúzza a lelkét:)
G-Burt27-06-2013 14:21:57 // 132009
teljesen normális, majd megszokod
Béci Ɨ|ѯ27-06-2013 14:16:15 // 132008
Hát ebben tuti, hogy egy üres cső megy végig. :-)
Tomi14527-06-2013 14:02:38 // 132007
sziasztok
mint már volt arról szó hogy olyan mintha a gépnek lyukas lenne a kipufogója valahol.Elvittem két szervizbe is de azt mondták hogy semmi baja.Minden tömités jo, sehol egy korom meg semmi.
De akkor is idegesit a hang amit produkál. Találtam most egy videot és hasonlo hangja van az enyémnek is mikor nem nyomkodja a gyerek a gázt.
hang jelenség
Szerintetek?
mint már volt arról szó hogy olyan mintha a gépnek lyukas lenne a kipufogója valahol.Elvittem két szervizbe is de azt mondták hogy semmi baja.Minden tömités jo, sehol egy korom meg semmi.
De akkor is idegesit a hang amit produkál. Találtam most egy videot és hasonlo hangja van az enyémnek is mikor nem nyomkodja a gyerek a gázt.
hang jelenség
Szerintetek?
BalintDkny27-06-2013 10:41:56 // 132006
1.4-1.6 körül szerelték a 175/65 r14et és a 185/60 r14et. Amikor 1.6om volt a 17es 205/40es kerékkel lefele csalt az óra(tehát valós 185nél kicsivel 180alatt mutatott). Aztán megkapta a kétezres óracsoportját(a kétezresre szereltek a 195/55 r15öt) ezzel meg már nem csal:D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
423
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?