Jó, hát zsigánál és tsainál Lmegy a vágott rugó, lefelé ívelt laprugó, amiből még hiányzik néhány tag is, kifordított felni, dupla koppány + az ecsetmetál, stb.))
Lehet, ami viszint biztos, hogy a 45/6 1.7 16v is ültetett gyárilag. A 33nál a rugóval, és a gátlóval játszottak.
Forum >> 145-146
pb_21-04-2010 11:02:24 // 108258
dfg (Tanárúr)21-04-2010 09:53:53 // 108257
amíg még ebben az ültetés mizériában bennevoltam, nem vacakoltunk az ilyen számolgatás dologgal!
flexet neki, ha nem sikerül másik rugó, aminek hasonló az átmérője, aztán flex megint!
persze ez még a ladaskodapolski időszakban volt.
a TI-QV páros hasmagassága sztem nem a rugókkal, hanem a rugók elhelyezésével van megoldva, pl a rugótányér magassága.
flexet neki, ha nem sikerül másik rugó, aminek hasonló az átmérője, aztán flex megint!
persze ez még a ladaskodapolski időszakban volt.
a TI-QV páros hasmagassága sztem nem a rugókkal, hanem a rugók elhelyezésével van megoldva, pl a rugótányér magassága.
pb_21-04-2010 00:02:19 // 108256
A kb, azért számomra kevés. Vasarelly kártárs írása alapján Lég bizonytalan ez így. A nyomott, visszahúzott/visszahúzott rugóról nem sok jót hallottam, állítólag összeSik, mint a libafos. Ez a vágásos történet nekem annyira nem tetszik. Ott még vissza is kell hajtani a rugó végét, ha úgy alakul, és vissza is kell edzeni. Ezenkívül, + ott is vagy sikerül, vagy nem. Azt tartom6tanám az igazinak, mikor számolás alapján készítenek az autóhoz, adott ültetésre rugót. Azért a számolást, amit írtál, lehet + kéne ejteni.)
pb_20-04-2010 23:53:38 // 108255
Magyarul, ez ilyen bizonytalan történet. Sejtettem. Kösz az infot!
dfg (Tanárúr)20-04-2010 22:47:02 // 108254
egy ilyennel vittem a cimborámat a kivégzésére (esküvő) Nagyon komoly gép :D
Topee20-04-2010 22:19:39 // 108253
Dobjál képet a donorrol :D
mreni20-04-2010 21:27:12 // 108252
Megvan a donor:)
Szedi a lábát keményen.
Lancia Kappa 2.0 16v turbo 205ló 300nm nyomaték:)
Második padló és ha megjön a nyomás füstöl alatta a kerék 60nál is:D
Szedi a lábát keményen.
Lancia Kappa 2.0 16v turbo 205ló 300nm nyomaték:)
Második padló és ha megjön a nyomás füstöl alatta a kerék 60nál is:D
WarbiRunner (Gyuri)20-04-2010 21:08:35 // 108251
Ha csak nyomatod, akkor kb annyival lesz lentebb, mint amennyivel nyomatod. Túl sokat nem érdemes a gyári rugón, mert csökken a terhelhetőség, hamarabb beül a segédrugókra, ez nem igazi megoldás. Ha keményebb rugót választassz, vagy vágsz is, akkor viszont tudni kell a rugóállandót D[N/mm], az adott tengely terhelését F[N] és a rugó kiszerelt állapotban lévő hosszát. Kiszámolod az egy rugómenetre "jutó" rugóállandót, majd aszerint hogy hány menetet vágsz, kiszámolod a vágott rugó állandóját. Ezután kiszámolod, hogy így mennyit fog összemenni (kevesebbet, mint gyárilag, mert keményedik a rugó), plusz beleszámolod a vágás miatti méretcsökkenést és összehasonlítod a gyári állapottal. Ez ilyen egyszerű, ha a rugó egyforma menetekből áll. Ha nem, akkor bonyolultabb a helyzet, de nem megoldhatatlan :-)
Gáborszakács(CSoki Nyuszi V)20-04-2010 20:54:50 // 108250
Sziasztok egy kérdésem lenne. 156 ülései jók a 146 ba? és ha igen akkor kell e valamilyen engedély?
Vasarelly20-04-2010 19:56:51 // 108249
Köszi szépen! Nekem csak 195-50/15 gumák vannak fenn, a felni meg csak 6,5-es.
Zsoltyr20-04-2010 19:12:27 // 108248
A felni 7J*15" ET 35. Az ET miatt már nem kell szélesítő pogácsa, viszont hátul a gumi bele-bele kap a sárvédőívbe egy-egy bukkanónál, ha van hátul is súly. Úgy is, hogy van benne gumipogácsa. De ez a felni miatt van. A gumik 205/50 R15-ösök.
Vasarelly20-04-2010 17:27:27 // 108247
Milyen méretű a felnid? 15? Meg a gumi méret is érdekelne. Az utolsó fotón lévő állást szeretném elérni kb. De 205-ös gumákkal lehet nekem is ilyesmi lenne.
Vasarelly20-04-2010 17:21:15 // 108246
Ok köszi!
Vasarelly20-04-2010 17:19:43 // 108245
Nekem is Debrecenben nyomták össze. Elől hátul 4-4cm-t. A gyári meg a nyomott között egymás mellé téve 4 cm volt. Beszerelve, hátul az első kanyarban csíkot húzott a lökös a keréken, mert beleért. Elől meg alig lett lentebb talán ha 1-1,5 cm-t. Szóval a válasz szerintem sehonnan. Szerencse kérdése. Ja és a már nyomot nyomorodott rugók és a mostani szett között is min 2cm különbség volt elöl, mégis magas még mindig. Hátul viszont jó, mert kemény és nem sokat enged kanyarban. Azt megtartom az elsők helyett meg veszek mást. Csak még nem tudom mit.....
jakuska20-04-2010 16:43:50 // 108244
Helló mindenki! Emlékeztek arra, mikor féltengely gumiharangom szétment? Nos elvittem egy szervizbe itt a környéken, cseréltettem már mind a kettőt ha ott vagyok, csak azért nem szántam rá magam a szerelésre mert nekem 2 nap, a szerviznek 4 óra a kettő:D Nos, hazafele úton minden ok (17km) másnap irány a tesco, visszafele az udvaron már jó nagy tócsa, egyik oldalon a bilincs nincs meghúzva lifeg össze vissza, a másik oldalon meg érthetetlen módon kinyomta magából a trutykót megint... , ma hivom a faszit, nem sok mindent tudott szólni, csak hogy vigyem vissza holnap 8 ra... na kiváncsi leszek mit fog makogni, mikor megmutatom neki a lifegő bilincseket... és mindez 70€ ért... nyalják meg a sót... még én kérhetnék pénzt érte, ha ennyire értenek hozzá... ezeknek csak a felicia meg az octávia létezik... de nem hinném, hogy az annyira különbözik ettől, hogy ne tudnák rendesen megcsinálni... mérgeske vagyok...
Driver20-04-2010 16:06:19 // 108243
sziasztok, úgy néz ki lassan majd jobb első toronycsapágyat kell cserélnem, ilyenkor érdemes a szilentet is (vagy a kettő egyben van?) meg még mást is cserélni? illetve ugye nem kell mindkét oldalon egyszerre cserélni, lehet csak a problémás oldalon?
Zsoltyr20-04-2010 11:03:12 // 108242
Terra rugók vannak nekem is bent. kb 4 cm-t ültet és a gyári lengéscsillapítók lettek vágva és keményítve. "Kicsit" ráz, de kanyarban...
Ha Koni, akkor nézd meg őket is: Kárászy
Ha Koni, akkor nézd meg őket is: Kárászy
mreni20-04-2010 10:05:52 // 108241
Ma megyek a donorért pestre,ha minden klappol hozom is el:)
Lancia Kappa 2.0 16v turbo 204ló:)
Lancia Kappa 2.0 16v turbo 204ló:)
mreni20-04-2010 10:01:39 // 108240
Hali!
Nekem komplett FK HighTec futómű(rugó+gátló) van az autó alatt már több mint fél éve és hibátlan.Kemény pattogós konfort=0 de én szeretem:D
Igaz hogy 90ezer volt a szett...
Nekem komplett FK HighTec futómű(rugó+gátló) van az autó alatt már több mint fél éve és hibátlan.Kemény pattogós konfort=0 de én szeretem:D
Igaz hogy 90ezer volt a szett...
Ferko20-04-2010 08:55:49 // 108239
Kérdezd Dfg-t. Ő szaki ebben; vasárnap épp szétszedte az első ülést.:-)
pb_20-04-2010 08:15:06 // 108238
Rről az összenyomásról, széthúzásról tudnál bővebben írni? Pl, hogy fog kiderülni, hogy beépítve mennyivel lesz lentebb, stb.
WarbiRunner (Gyuri)19-04-2010 23:47:50 // 108237
A tuningshopok egytől egyig felejtősek, csak a tejfölösdoboz tuninghoz értenek...anno bementem itt Debrecenben több helyre még a Wartburg ügyeiben. Háát ott adtam fel, mikor az egyik helyen megkérdeztem, hogy Góf3 1.6 VW motorhoz (ami akkor még hétköznapi tuningalanynak számított) tudnak e Webersorhoz való szívócsövet? A srác erősen elgondolkodott, majd kibökte: " te.... az a szívócső ami a motoron van?" :-D
Szóval felejtősek, anyit tudnak, hogy az alkatrész katalógusból lerendelik amit kérsz. Ezt magadnak is meg tudod csinálni neten... A Wareszba én bizony átalakíttattam a rugót, és jó lett. Kiszámoltam, elvittem a szakihoz, "blokkra nyomta" és méretre visszahúzta, teljesen jó lett. Ennek 6(?) éve, és még mindíg teljesen jó. Azt mondta nekem a rugós mester, hogy egy nyomatást minden gyári rugó elvisel. Többet nem javasol, vagyis ha nem sikerül elsőre, vigyek újabb rugókat.
Szóval felejtősek, anyit tudnak, hogy az alkatrész katalógusból lerendelik amit kérsz. Ezt magadnak is meg tudod csinálni neten... A Wareszba én bizony átalakíttattam a rugót, és jó lett. Kiszámoltam, elvittem a szakihoz, "blokkra nyomta" és méretre visszahúzta, teljesen jó lett. Ennek 6(?) éve, és még mindíg teljesen jó. Azt mondta nekem a rugós mester, hogy egy nyomatást minden gyári rugó elvisel. Többet nem javasol, vagyis ha nem sikerül elsőre, vigyek újabb rugókat.
Peti 14619-04-2010 21:12:44 // 108236
nem tudja valaki, hogy 146 első ülésének háttámlája kiszerelhető egyszerűen? persze úgy kéne, hogy utána majd vissza is tudjam tenni :)
Vasarelly19-04-2010 20:12:31 // 108235
Ez nem is olyan drága de ez csak a gólyaláb ahhoz még kéne a rugó is.... ami nincs. :-)
Vasarelly19-04-2010 20:09:41 // 108234
Igen a képeken látom én is. Elöl is hátul is. X akta. Ezért kérdeztem rá mert hátha valaki tud valamit erről.
Vasarelly19-04-2010 20:08:10 // 108233
Ok köszi ránézek de vagyonokat nem költenék rá. A vágás is végső megoldás volt de egy mm-t nem ment lejjebb. Van ismerősöm aki meg azzal küzd, hogy folyton leveri a boxi leömlőit. Ezért nem értem. Nekem most olyan kicsit mintha egy felszálló repülőben ülnék éppen. :-)
ystuc19-04-2010 20:06:48 // 108232
Hát, valamiért mégis van ültetés a TI-kben. Nem sok, olyan másfél centiről beszélünk, de akkor is van. Kell lennie... :-)
ystuc19-04-2010 20:04:29 // 108231
Koni
Az FK is gyártott futóművet. Tehát nem csak rugó, hanem lengéscsillapító is volt a csomagban. Ezek azért zsebbenyúlósabb történetek, nekem ezért is nem lett. Pedig ez lett volna az igazi. Halesznak FK volt a 145-ösében, esetleg nála tudsz érdeklődni, hogy honnan szerezte. Igaz, ez is évekkel ezelőtt volt.
Az FK is gyártott futóművet. Tehát nem csak rugó, hanem lengéscsillapító is volt a csomagban. Ezek azért zsebbenyúlósabb történetek, nekem ezért is nem lett. Pedig ez lett volna az igazi. Halesznak FK volt a 145-ösében, esetleg nála tudsz érdeklődni, hogy honnan szerezte. Igaz, ez is évekkel ezelőtt volt.
Vasarelly19-04-2010 20:02:07 // 108230
Nincs hát éppen ezt mondom. Amúgy van 2db teljesen gyári TI hátsó rugóm is. Híddal együtt a fékek miatt vettem. A boxer meg ezek tök egyformák. Méretre, vastagságra, de még a számozásuk is.
Vasarelly19-04-2010 19:59:14 // 108229
Koni gyári? Hol? Van valami link?
ystuc19-04-2010 19:58:31 // 108228
Hát, pedig hátul nincs ami nehezebb lenne.
Vasarelly19-04-2010 19:57:42 // 108227
Figyelj kb 75kiló vagyok beültem a motortérbe a nejem mért.......ezzel mindent elmondtam. :-) Semmivel nem ment le.
Vasarelly19-04-2010 19:55:44 // 108226
Mosolyogtam a végén .... persze hogy vicc volt. Ja és a darabokat kidobtam úgyhogy ez az út nem járható.
ystuc19-04-2010 19:54:43 // 108225
Ja, hát kár érte... :-(
Most olvasgattam az előzményeket. A rugó vágás egy nagyon rossz dolog szerintem. Warbival megegyezik a véleményem erről.
Amúgy oké, hogy TI, de nem hátul nehezebb az sem, hanem elöl, a motor miatt.
Most olvasgattam az előzményeket. A rugó vágás egy nagyon rossz dolog szerintem. Warbival megegyezik a véleményem erről.
Amúgy oké, hogy TI, de nem hátul nehezebb az sem, hanem elöl, a motor miatt.
dfg (Tanárúr)19-04-2010 19:52:18 // 108224
aszem a hegeszthetőséggel kapcsolatban nem egyezik a véleményünk ;)
Vasarelly19-04-2010 19:50:59 // 108223
Tudom annak idelyén beszéltünk is róla. Nade a tied is TI volt.
Sajnálom h tört szegény nagyon szép volt.. Amúgy ez is minőségi szett eibach. Hátul három embert is elbír.....pedig ül rendesen.
Sajnálom h tört szegény nagyon szép volt.. Amúgy ez is minőségi szett eibach. Hátul három embert is elbír.....pedig ül rendesen.
ystuc19-04-2010 19:49:17 // 108222
Na, aki a rugót hegeszti... Ezt a mondatot nem folytatom. Merem remélni, hogy poénnak írtad! :-)
Vasarelly19-04-2010 19:48:05 // 108221
:-) Egyet értek. Amúgy tök jó. Nagyon jól megy csak magas. Ja és megvannak a levágott darabok.... Hegeszthető!!!! :-)
ystuc19-04-2010 19:47:54 // 108220
Pl a Koni gyárt cuccot, igaz az ára is a minőséghez mért. Nekem a 146-ban Terra volt, és hibátlanul működött. Ezeket a rugókat eladtam, és tudtommal azóta is hibátlanok.
dfg (Tanárúr)19-04-2010 19:44:05 // 108219
Hát mindenesetre jobban jártál vna, ha a ti rugószettjét nem vágod el, mert akkor arra lehet vevő lettem vna.
Vasarelly19-04-2010 19:13:55 // 108218
Hali!
Körbejártam a dolgot! A tuning shopok többnyire illetve mondhatnám azt is mindegyike 94-99 ugyan azt a rugó szettet árulják a boxerhez meg a TI-hez meg az 1.4 ts hez sorolhatnám. Külön választják ugyan évjárat szerint a motortípusokat de a cikkszám amit eladnak ugyan az minden estben, amit telefonos beszélgetések során meg is erősítenek. A gyári átalakítása amit írtál nem megoldás ugyanis a fém rácsszerkezete nem biztos hogy mindkét oldalon ugyan olyan lesz, amit tanusít az a két átalakított rugó amit nemrégiben szedtem ki a vasból. Beszerelés előtt mindkettő egyforma magas és alakú volt. Egy év használat után, jobb oldali kb 2cm-el lett kisebb, a bal viszont olyan deformált lett hogy köze nincs a korábbi formájához. A két A4 es lapot én is teleírtam már (telefonszámokkal) csak nem hiszem, hogy a rugóállandók és a "mérések" (milyen műszerrel, hol kalibrálták stb.) célravezetőek lennének ebben az esetben. Szóval a nagy kérdés még mindig az, hogy hol lehet olyan rugót kapni a 146-hoz, ami "hozzávaló". Csak szerintem erre senki sem tud válaszolni. Ha viszont valakinek van "boxerhez való" ültető szettje és fotója hogy hogy áll a kocsi vele arra vevő vagyok még mindig. A rugó állandóra nem..... :-)
Körbejártam a dolgot! A tuning shopok többnyire illetve mondhatnám azt is mindegyike 94-99 ugyan azt a rugó szettet árulják a boxerhez meg a TI-hez meg az 1.4 ts hez sorolhatnám. Külön választják ugyan évjárat szerint a motortípusokat de a cikkszám amit eladnak ugyan az minden estben, amit telefonos beszélgetések során meg is erősítenek. A gyári átalakítása amit írtál nem megoldás ugyanis a fém rácsszerkezete nem biztos hogy mindkét oldalon ugyan olyan lesz, amit tanusít az a két átalakított rugó amit nemrégiben szedtem ki a vasból. Beszerelés előtt mindkettő egyforma magas és alakú volt. Egy év használat után, jobb oldali kb 2cm-el lett kisebb, a bal viszont olyan deformált lett hogy köze nincs a korábbi formájához. A két A4 es lapot én is teleírtam már (telefonszámokkal) csak nem hiszem, hogy a rugóállandók és a "mérések" (milyen műszerrel, hol kalibrálták stb.) célravezetőek lennének ebben az esetben. Szóval a nagy kérdés még mindig az, hogy hol lehet olyan rugót kapni a 146-hoz, ami "hozzávaló". Csak szerintem erre senki sem tud válaszolni. Ha viszont valakinek van "boxerhez való" ültető szettje és fotója hogy hogy áll a kocsi vele arra vevő vagyok még mindig. A rugó állandóra nem..... :-)
147Smz19-04-2010 13:25:50 // 108217
Holnap nézetem meg a kocsit egy fényezővel és majd ő megmondja. Szerintem eléggé eltört és eldeformálódott ahhoz, hogy a műanyagos ne tudja megcsinálni. Remélem nem lesz igazam.
Satti19-04-2010 08:24:07 // 108216
Mi a baja, műanyagos nem tudja javítani?
Ferko19-04-2010 08:21:37 // 108215
Szeva töki.:-DDD
Fasza volt. tényleg sokkal jobb az út arra fele, amin mondtad. Bár egyszer a GPS valami földúton akar vinni; de azt inkább hanyagoltam.:-DDDDD
Utána autópálya és laza 170-180-as tampo következett. De mekkora malacom van:
Összeszedtem egy csomó bogarat a szélvédőn. Na gondoltam egyszer, hogy le kellene mosni, így vissza is vettem a tempóból így visszalassultam 135 környékéra, mert következett egy pihenő. Amint kijövök a kanyarból (íva volt a pályának ugyanis) látom, hogy a pihenő előtt áll egy rendőrautó; na ná, hogy mértek.:-DDDDD
Szal most a bogaraknak köszönhetem, hogy nem vágtak meg jó sok pénzre.:-DDDDDDD
Fasza volt. tényleg sokkal jobb az út arra fele, amin mondtad. Bár egyszer a GPS valami földúton akar vinni; de azt inkább hanyagoltam.:-DDDDD
Utána autópálya és laza 170-180-as tampo következett. De mekkora malacom van:
Összeszedtem egy csomó bogarat a szélvédőn. Na gondoltam egyszer, hogy le kellene mosni, így vissza is vettem a tempóból így visszalassultam 135 környékéra, mert következett egy pihenő. Amint kijövök a kanyarból (íva volt a pályának ugyanis) látom, hogy a pihenő előtt áll egy rendőrautó; na ná, hogy mértek.:-DDDDD
Szal most a bogaraknak köszönhetem, hogy nem vágtak meg jó sok pénzre.:-DDDDDDD
dfg (Tanárúr)19-04-2010 08:10:53 // 108214
Heló koma!
Na milyen volt az utad hazafelé?
Az ülés nagyon fasza lett!!!
Na milyen volt az utad hazafelé?
Az ülés nagyon fasza lett!!!
Ferko19-04-2010 07:59:51 // 108213
Én az 1.6 TS-emben anno 94.000-nél cseréltem. Nem kell eddig húzni, 80.000-nél már lehet cserélni.:-)
147Smz19-04-2010 07:34:02 // 108212
Basszus! 45 rongy egy új jobb oldali küszöb spoiler a 145-re... Tényleg nincs senkinek elfekvőben egy használt? Lefényeztetném 15 rongyért és már jó is lenne...
WarbiRunner (Gyuri)19-04-2010 00:27:36 // 108211
Ez ilyen hevtölős nap volt...én a műszeregységgel szenvedtem egy kört. Már untam, hogy napokra kikapcsolt a komplett műszercsoport, úgyhogy szétszedtem. Multiméterrel, nagyítóval pásztáztam a panelt, végül szimplán újraforrasztottam a két táp-lábát a csatlakozóaljzatnak...oszt maj' lesz valami. 20km-e működik. Még 100x ennyi és ki merem jelenteni, hogy jó :-)
Egyúttal hangelnyelő szivacsot ragasztottam a műszeregység mögé, ha már épp azzal dolgoztam tegnapelőtt és ott hevert a multiméter alatt :-) Így rezonancia, zörgés azon a tájon már nem lesz. Mondjuk annyira nem is volt, de úgy adta magát a szitu :-)
Egyúttal hangelnyelő szivacsot ragasztottam a műszeregység mögé, ha már épp azzal dolgoztam tegnapelőtt és ott hevert a multiméter alatt :-) Így rezonancia, zörgés azon a tájon már nem lesz. Mondjuk annyira nem is volt, de úgy adta magát a szitu :-)
WarbiRunner (Gyuri)19-04-2010 00:19:20 // 108210
Ja...azt hittem 5 henger turbo....:-)
dfg (Tanárúr)18-04-2010 22:23:44 // 108209
Hát én túl vagyok rajta.
van ujra 4 egyforma kárpitú ülésem, krómkeretes műszeregységem és légbeömlőim, valamint a középkonzolom a gyári festett lett :D
van ujra 4 egyforma kárpitú ülésem, krómkeretes műszeregységem és légbeömlőim, valamint a középkonzolom a gyári festett lett :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
610
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?