Forum >> 145-146
Béci Ɨ|ѯ27-06-2013 09:47:42 // 132005
Fura egy dolog az is, hogy a 145-nek gyári mérete a 175/65 r14 és a 195/55 r15 is. Viszont ezek nem váltóméretei egymásnak. :-)
Ferke26-06-2013 22:27:45 // 132004
Ez téényleg jóó!:)
GTPeti26-06-2013 22:08:11 // 132003
Az ilyen hsz-ekért kár, ha eltűnnek a süllyesztőben. Javaslatot tennék blogposztá konvertálásra. :)
WarbiRunner (Gyuri)26-06-2013 21:41:15 // 132002
A kormánylegördülési sugár a kulcsszó
Ezt úgy tervezik gyárilag, hogy negatív legyen. Így a kerekek fékezéskor összefelé nyomják egymást. Ha pl defektet kapsz az egyik oldalon és fékezel, akkor is befelé fordul az épen maradt még tapadó kerék. Így nem vágja azonnal keresztbe a vasat, sőt még ellenkormányoz, tehát van esélyed megfogni.
Ha ez az érték(R) nulla, akkor elvileg nulla erőkar van, fékezéskor, vagy akár döccenőn nem is nyom, nem is húz a kitérni akaró kerék (vagyis nem akar kitérni). Ha ennél bentebb kerül a kerék közepe, növekszik az erőkar. Növekszik vele az erőhatás (nyomaték) is ami a szilenteket és kormányösszekötőket éri.
A 146 esetében az acél felni a legkintebb lévő kerékközéppel rendelkező kerék (ET 43). Ennek mindenképp még negatív R-t kell adnia (tegyük fel, hogy valahol -2 -3mm körül?). Ez 2-3mm erőkart jelent. ha felteszem az alufelnit, ez az erőkar 8-9mm-re nő, vagyis jobban terheli a fenti alkatrészeket.
Egyben a kormányzási befolyás is nő, mert visszafelé is működik a dolog. Nagyobb erőkaron jobban tekergeti a kezedből a kormányt.
Az ET változtatással ezért kell vigyázni. A 6.5"-os felnim még igen jó eséllyel negatív R-t ad, viszont elég minimálisan, közel a 0-ához. Ez különben érezhető vele, alig hat vissza mondjuk egy nyomvályús út, nem tekergeti olyan erősen a kezemből, mint a gyári aluval. Szóval lehet hogy egy jó felnit sikerült vennem tavaly télen.
Ami gáz, ha pluszba megy az R. Kapsz egy defektet és keresztbe állsz. Sose fogod meg...
Ezt úgy tervezik gyárilag, hogy negatív legyen. Így a kerekek fékezéskor összefelé nyomják egymást. Ha pl defektet kapsz az egyik oldalon és fékezel, akkor is befelé fordul az épen maradt még tapadó kerék. Így nem vágja azonnal keresztbe a vasat, sőt még ellenkormányoz, tehát van esélyed megfogni.
Ha ez az érték(R) nulla, akkor elvileg nulla erőkar van, fékezéskor, vagy akár döccenőn nem is nyom, nem is húz a kitérni akaró kerék (vagyis nem akar kitérni). Ha ennél bentebb kerül a kerék közepe, növekszik az erőkar. Növekszik vele az erőhatás (nyomaték) is ami a szilenteket és kormányösszekötőket éri.
A 146 esetében az acél felni a legkintebb lévő kerékközéppel rendelkező kerék (ET 43). Ennek mindenképp még negatív R-t kell adnia (tegyük fel, hogy valahol -2 -3mm körül?). Ez 2-3mm erőkart jelent. ha felteszem az alufelnit, ez az erőkar 8-9mm-re nő, vagyis jobban terheli a fenti alkatrészeket.
Egyben a kormányzási befolyás is nő, mert visszafelé is működik a dolog. Nagyobb erőkaron jobban tekergeti a kezedből a kormányt.
Az ET változtatással ezért kell vigyázni. A 6.5"-os felnim még igen jó eséllyel negatív R-t ad, viszont elég minimálisan, közel a 0-ához. Ez különben érezhető vele, alig hat vissza mondjuk egy nyomvályús út, nem tekergeti olyan erősen a kezemből, mint a gyári aluval. Szóval lehet hogy egy jó felnit sikerült vennem tavaly télen.
Ami gáz, ha pluszba megy az R. Kapsz egy defektet és keresztbe állsz. Sose fogod meg...
Boel /AlfaHolic/26-06-2013 21:06:49 // 132001
Nekem 205/45 R16 van, nagyon megfelel és sztem jobb mint a 215/40 R17.
Nekem van még 30 mm ültetés is és remek párosítás
Nekem van még 30 mm ültetés is és remek párosítás
DieselManiaco(NagyVad)26-06-2013 19:20:51 // 132000
biztos vagy benne hogy az a baj ha 6,5mm-el beljebb hozod a kerék közepét? az nem lenne megterhelőbb ha kifelé tolnád?
WarbiRunner (Gyuri)26-06-2013 18:21:26 // 131999
Különben érdekes, megnéztem az acél felniket is, azok 5.5J ET43 . Vagyis az acél felni középvonala kintebb van 6.5mm-rel, mint a gyári alu felnié. Hogy ennek mi értelme, azt nem tudom. Nyilván az acél felnivel viszonylag kicsi a kormánylegördülési sugár (és remélhetőleg negatív). Ettől ha még 6.5mm.rel bentebb hozzuk a kerék közepét, nagyobb erők hatnak a kormányösszekötőkre, szilentekre. A két kerék fékezéskor tolja összefelé ezeket az alkatrészeket.
A téli u.gy. olasz felnim viszont 1.2mm-rel még kintebb hozza a kerék középvonalát. Nagyon nagyon remélem, hogy nem véletlen szám az 1.2, hanem még negítívban tartották a kormány legördülést, csak minimalizálták. Erre van reális esély, mert -2, -3mm körül szokott általánosságban lenni ha jól tudom. Jobb lenne ha tudnám mondjuk a 146 gyári adatát, de nem tűnik hülyeségnek.
A téli u.gy. olasz felnim viszont 1.2mm-rel még kintebb hozza a kerék középvonalát. Nagyon nagyon remélem, hogy nem véletlen szám az 1.2, hanem még negítívban tartották a kormány legördülést, csak minimalizálták. Erre van reális esély, mert -2, -3mm körül szokott általánosságban lenni ha jól tudom. Jobb lenne ha tudnám mondjuk a 146 gyári adatát, de nem tűnik hülyeségnek.
WarbiRunner (Gyuri)26-06-2013 16:44:49 // 131998
Ok, kösz a válaszokt :-) Egy nagyon akciós gumiról lecsúsztam sajna, úgyhogy ha így alakult, utánna kérdeztem, szétnéztem van e esetleg 16-os valahol. De úgy látom, hogy még konkrétabb szívás 195/50r16-ot szerezni (ez inkább váltómérete a 195/55r15-nek, bár nem tudom ez e a gyári ajánlás).
Úgyhogy nem variálok, csak megcserélem a téli és nyári felnijeimet. A nyári 6J ET 49.5 (vagyis gyári), a téli felnim 6.5J ET 41.8 (valami olasz cucc).
Ami szerint a téli felnivel a kerék belseje kb ugyanoda esik (cca 1mm-rel megy kintebb), a külseje meg azzal a fél collal kintebb. Szóval nyárra értelmesebb felrakni, meg jobban is néz ki.
Úgyhogy nem variálok, csak megcserélem a téli és nyári felnijeimet. A nyári 6J ET 49.5 (vagyis gyári), a téli felnim 6.5J ET 41.8 (valami olasz cucc).
Ami szerint a téli felnivel a kerék belseje kb ugyanoda esik (cca 1mm-rel megy kintebb), a külseje meg azzal a fél collal kintebb. Szóval nyárra értelmesebb felrakni, meg jobban is néz ki.
Béci Ɨ|ѯ26-06-2013 13:54:12 // 131997
Nekem volt 16". 195/45 r16 a méret. Nincs vele baj, de a mostani 195/55 r15 azért kényelmesebb.
Ha jól tudom egyébként csak a 145 Limited500-nak volt gyárilag 16"-os felnije.
Ha jól tudom egyébként csak a 145 Limited500-nak volt gyárilag 16"-os felnije.
T.26-06-2013 12:50:22 // 131996
15-ösnél nem volt nagyobb gyári. Egy barátom használ 145-ön 16-ost gyári futóművel. Én 146-on a gyári méretet használom (15-ös, 195/55), nem igazán érzek különbséget. Komfortban. Stabilitásban jobb.
WarbiRunner (Gyuri)26-06-2013 11:46:16 // 131995
A 146 TI gyári kereke 15-ös, vagy 16-os? Ha 16-os, mi a gyári gumimérete? Épp a nyári garnitúrán agyalok...
A 15-ös felni egyértelműen kényelmesebb is mint a 14-es a gyári gumimérettel. Van valakinek tapasztalata 16-ossal? Lehetőleg nem ültetett streetracer tapasztalat :-)
A 15-ös felni egyértelműen kényelmesebb is mint a 14-es a gyári gumimérettel. Van valakinek tapasztalata 16-ossal? Lehetőleg nem ültetett streetracer tapasztalat :-)
Béci Ɨ|ѯ26-06-2013 09:05:04 // 131994
Első blikkre légtömegmérő hiba.
Benz26-06-2013 08:55:34 // 131993
Sziasztok ! Itt is megkérdezem :) :)
Nemtudja valaki hogy mitől csinàlja azt az autóm hogy melegen az alapjàratom megszűnik létezni...??,azaz 500 és 1500 között ugràl és többször le is àll... és igazàból szerintem nem is megy rendesen fordulaton. kicsit aggódom mert eddig nem nagyon volt ilyen problémàm
Nemtudja valaki hogy mitől csinàlja azt az autóm hogy melegen az alapjàratom megszűnik létezni...??,azaz 500 és 1500 között ugràl és többször le is àll... és igazàból szerintem nem is megy rendesen fordulaton. kicsit aggódom mert eddig nem nagyon volt ilyen problémàm
téglaci25-06-2013 00:24:13 // 131992
Igazából nincs bajom a selenia td 10W-40-el , nem eszi stb. csak most hirtelen ez a wr5w-40 van.konkrét tapasztalatra lettem volna kíváncsi , hogy nincs-e rossz tapasztalat vele , mert a gyári érték a 10W-40 illetve ezen nem találtam konkrét utalást a turbóra.
GTPeti24-06-2013 22:01:30 // 131991
Az utódok (az ős-JTD-k) rendszerint leggyakrabban szinte nem esznek az WRD-ből. (OK... kb. annyit, amennyi üa. kerül az olajba.) Pusztán a jóváhagyásait nézve jobb olaj, mint a TD.
WarbiRunner (Gyuri)24-06-2013 21:53:32 // 131990
Nekem volt aki 5w40-et javasolt, télen hidegindításkor jobb. Én egyelőre Mobil 2000 10w40-et tettem bele. Az előtte lévő olajakat ette. Valami Parnalub-al hoztam el, aztán Castrolt kapott (mindkettő 10w40) ezek fogytak stabilan. Most a Mobil nem fogy egyáltalán, még nem töltöttem utánna, tehát a turbonál is kevésbé eszi és amúgy a turbo hangja is szebb lett, legalábbis a fülem azt mondja :-) Ha ezt a periódust lényeges olajfogyás nélkül teljesíti, akkor átállok 5W40-re én is.
téglaci24-06-2013 17:35:18 // 131989
Sziasztok!
1,9TD -be selenia turbodiesel 10W-40 hez ragaszkodjak , vagy jó a wr5W-40??
üdv.
téglaci
1,9TD -be selenia turbodiesel 10W-40 hez ragaszkodjak , vagy jó a wr5W-40??
üdv.
téglaci
MIFI24-06-2013 10:38:42 // 131988
Nem kell azt szét kapni így szép :)
De sör az van szóval jöhettek :D :D
De sör az van szóval jöhettek :D :D
Béci Ɨ|ѯ24-06-2013 10:18:46 // 131987
Sport betétszűrő boxerhez eladó.
G-Burt24-06-2013 08:52:10 // 131986
Őnagysárgára még én se mondtam azt, h autó :D
pb_24-06-2013 07:52:02 // 131985
Ahhoz nem kell sehova sem mennem, hogy ilyet lássak.Vixont láttam 1 sárga valamit, hú vate.DDD
G-Burt24-06-2013 00:17:08 // 131984
Végre te is láthattál egy jó 33ast :D
pb_24-06-2013 00:07:03 // 131983
Azt is, hogy milyen autónek nevezett izével mutatkozol.DDD
pb_23-06-2013 23:09:43 // 131981
Nem kell a duma, vate.DDD
pb_23-06-2013 23:08:40 // 131980
A xunyókák sem sokat látnak, sötétben támadnak, ráadásul alantas módon.DDD
G-Burt23-06-2013 22:59:28 // 131979
utoljára az 55 volt vontatva, 3 éve :D az, h AC-n átakasztottad a tiédről a kötelet és lefényképezted, nem számít vontatásnak, főleg úgy, h azért lett a tiédre akasztva, h ne az út szélén kelljen szarakodni vele:D
pb_23-06-2013 22:52:56 // 131978
Tudod Te azt.DDD
G-Burt23-06-2013 22:42:02 // 131977
Nem lát és csak akkor tűnik fel egy bizonyos helyen, amikor sötét van:D
G-Burt23-06-2013 22:41:25 // 131976
az enyémet mikor kellett vontatni?
pb_23-06-2013 22:14:23 // 131975
Neked vele, hogy legközelebb ne kapy sokkot, mint a múltkor, mikor vontatni kellett a xökevényed.DDD
Ferke23-06-2013 21:57:30 // 131974
Unalmas a megbízhatóság, és valami kihívásra vágysz?:)))
Ferke23-06-2013 21:56:32 // 131973
Meg se merem kérdezni, miért denevérember:)))
G-Burt23-06-2013 21:45:43 // 131972
Denevérember, ismerkedj a vontatókötéllel:D
Gábor145JTD23-06-2013 16:23:37 // 131971
...zörgő autó meg nem kell.....nem traktort akarok
WarbiRunner (Gyuri)23-06-2013 13:49:00 // 131970
Nem tudom miért rémlett 2.5...:-)
WarbiRunner (Gyuri)23-06-2013 13:47:38 // 131969
Ja, ezt nemrég a Dízelmániában kitárgyaltuk. Felmegy a 20v turboé, csak zörögni fog a váltó alapjáraton.
pb_23-06-2013 13:27:52 // 131968
Mondom ne oxd az exet.DDD
Jorjie23-06-2013 12:49:35 // 131967
Ugyanaz az 1.9 TD van benne, ami nekünk is. Olaj meg víz kell bele és elpusztíthatatlan :-)
Ha újítás a cél, akkor 145/146 utolsó szériájából szemezgetnék, vagyis ha lehet 2000-res kiadást. Más a fílingje, hiába ugyanaz az autó. A fl utáni modernebb autónak érződik, hiába ugyanaz a technika.
Ezt aláírom, itthon csak egy év van az autók között, ('99/2000) de bőven észrevehető a különbség.
Minden használt autót jól át kell nézni, motortól függetlenül :-)
Ha újítás a cél, akkor 145/146 utolsó szériájából szemezgetnék, vagyis ha lehet 2000-res kiadást. Más a fílingje, hiába ugyanaz az autó. A fl utáni modernebb autónak érződik, hiába ugyanaz a technika.
Ezt aláírom, itthon csak egy év van az autók között, ('99/2000) de bőven észrevehető a különbség.
Minden használt autót jól át kell nézni, motortól függetlenül :-)
G-Burt23-06-2013 12:48:57 // 131966
a sima lendkereket fel lehet tenni rá...
WarbiRunner (Gyuri)23-06-2013 12:39:26 // 131965
Bocs, az előző Neked szól :-)
WarbiRunner (Gyuri)23-06-2013 12:38:37 // 131964
Igazán a legjobb döntés megtartani a 2.5TD-t szerintem :-)
Bármire is kell. Nálunk a jtd hosszú távokra, a TD városba hibátlan leosztás eddig.
Ha mindenképp benzines "mert csak", akkor meg 155 TS 8v-t néznék valami egyben lévőt.
Ha újítás a cél, akkor 145/146 utolsó szériájából szemezgetnék, vagyis ha lehet 2000-res kiadást. Más a fílingje, hiába ugyanaz az autó. A fl utáni modernebb autónak érződik, hiába ugyanaz a technika.
Ha a dízel sincs kizárva, a jtd-t is vedd listára. Jól át kell nézni, de ha sikerül normális példányt találni, elpusztíthatatlan. Igen, van kettőstömegű benne, ami 250-300e-ig gondtalan, ha nincs szétrúgva. Ha az csere, azt le kell nyelni,új áraban kuplungozással együtt közelíti a 200-at, ami nem kevés. Ha nem lehajtott példányt szerzel, itt meg is áll a nagy költség. Sem turbo, sem porlasztó hiba nem tipikus. Csendben azt mondanám, kisebb az esélye, mint TS-nél egy becsúszó motorgenerálnak (ezért most kapok..:-)). Persze használt autó, nincs semmire garancia, csúnyán bele lehet csúszni TS-el is, jdt-vel is egy bukó szériába. Úgyhogy ha megbízhatóan működik az autód, jobb ha megtartod :-))
Bármire is kell. Nálunk a jtd hosszú távokra, a TD városba hibátlan leosztás eddig.
Ha mindenképp benzines "mert csak", akkor meg 155 TS 8v-t néznék valami egyben lévőt.
Ha újítás a cél, akkor 145/146 utolsó szériájából szemezgetnék, vagyis ha lehet 2000-res kiadást. Más a fílingje, hiába ugyanaz az autó. A fl utáni modernebb autónak érződik, hiába ugyanaz a technika.
Ha a dízel sincs kizárva, a jtd-t is vedd listára. Jól át kell nézni, de ha sikerül normális példányt találni, elpusztíthatatlan. Igen, van kettőstömegű benne, ami 250-300e-ig gondtalan, ha nincs szétrúgva. Ha az csere, azt le kell nyelni,új áraban kuplungozással együtt közelíti a 200-at, ami nem kevés. Ha nem lehajtott példányt szerzel, itt meg is áll a nagy költség. Sem turbo, sem porlasztó hiba nem tipikus. Csendben azt mondanám, kisebb az esélye, mint TS-nél egy becsúszó motorgenerálnak (ezért most kapok..:-)). Persze használt autó, nincs semmire garancia, csúnyán bele lehet csúszni TS-el is, jdt-vel is egy bukó szériába. Úgyhogy ha megbízhatóan működik az autód, jobb ha megtartod :-))
Alien423-06-2013 12:20:31 // 131963
szeresd szerelni. :D meg tudd is. :D
Gábor145JTD23-06-2013 07:05:25 // 131962
Megbizható......ha rendszeresen karban van tartva..de mondjuk ez mindegyikre igaz
" TS motornál a vezérlés csere nagyjából 100ezer forintra rúg,"........kettőstömegű+ kuplung 200ezer
a fogyasztás tényleg mellette szól meg a nyomaték:)
ezekkel az autokkal egy baj van csak...amennyiért veszed kb ugyan annyit számoljál rá javításra:) mert azért nem mai gyerekek már.....
" TS motornál a vezérlés csere nagyjából 100ezer forintra rúg,"........kettőstömegű+ kuplung 200ezer
a fogyasztás tényleg mellette szól meg a nyomaték:)
ezekkel az autokkal egy baj van csak...amennyiért veszed kb ugyan annyit számoljál rá javításra:) mert azért nem mai gyerekek már.....
Tomi14523-06-2013 01:38:39 // 131961
Az autó súlyára értettem hogy majd 1200 kilo. Ehhez azért már jobb ha nem 1.4est vesz
pb_23-06-2013 00:41:24 // 131960
Ne oxd azt éxt, mennyé alunni!DDD
G-Burt23-06-2013 00:05:32 // 131959
egy üres kaszni nincs 500kg
G-Burt23-06-2013 00:04:09 // 131958
1.4 majdnem többet eszik mint a 2.0, nem is megy, felejtős. Az 1.6 nem vészes fogyasztásban, bár feltétele a jó légtömegmérő és a lambdaszonda (mint a többi ts-nél). Az 1.8 baromi ritka, de szerintem a legjobb választás, nem sokkal megy rosszabbul mint a 2.0 és kb annyit eszik mint az 1.6. A 2.0 illik igazán a kaszniba, nem küszködik a súllyal, mint az 1.4-1.6, hülyeség, h ez a legbajosabb motor, semmivel sem kell rá többet költeni, mint egy 1.6ra, a lerohadás esélye is ugyanakkora. TS motornál a vezérlés csere nagyjából 100ezer forintra rúg, vezmóddal együtt. Mivel dízeles vagy, ezért a helyedben nézegetném a jtd-ket is, keveset fogyaszt, megbízható, megy. Viszont ez sem gyakori 45-ben, ezért nézegetném a 46okat is jtd-vel.
Tomi14522-06-2013 23:46:39 // 131957
Ha találsz 1.6 ts-t akkor olyat vegyél.Pár decivel eszik többet mint egy 1.4 es , de ez láb függő is.Viszont a nagyobb motornak ugyebár nagyobb teljesitménye is van és a kaszni meg elég nehéz mert ezekben még van anyag. :)
Én az 1.6 os boxerral elvagyok 8 literrel pesten, országuton meg 6,5 körül. A ts-ek meg elvileg kevesebbet esznek mint a boxerok.
Én az 1.6 os boxerral elvagyok 8 literrel pesten, országuton meg 6,5 körül. A ts-ek meg elvileg kevesebbet esznek mint a boxerok.
Kau22-06-2013 17:17:47 // 131956
Inkább az 1.6 TS-t válaszd. Fogyasztásban szinte ugyanaz, de jobban bírja. Elég megbízható motor. A 2.0 TS mocikkal van a legtöbb gond.
Sok törött példány van a piacon, érdemes olyannal megnézetned, aki ismeri a 145/146-osokat. Néha már ránézni is elég és meg lehet mondani, hogy az se az eredeti alkatrész rajta. Motorikusan a típushibája, ha beindítod és pár másodpercig úgy kerreg, mint egy dízel. Az vezérlésmódosító cserére érett. Nem vészes ár, de jó alku alap.
Sok törött példány van a piacon, érdemes olyannal megnézetned, aki ismeri a 145/146-osokat. Néha már ránézni is elég és meg lehet mondani, hogy az se az eredeti alkatrész rajta. Motorikusan a típushibája, ha beindítod és pár másodpercig úgy kerreg, mint egy dízel. Az vezérlésmódosító cserére érett. Nem vészes ár, de jó alku alap.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
421
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?