Forum >> 145-146

andrej03119-08-2013 11:10:56 // 132555
hasonló az én gondom is nekem volt egy koccanásom és azóta minden nagyob kanyarnál csattan egy hangosatt és nemvalami stabil pedig cseréltem stabilizátorokat gömbcsuklókat,kompletlengéscsillapitókatrugóval és csapágyal,lengőkarokat,és a szervizbe is felemelték hárman alááltak forgatták a kereket és fogalmuk sem volt mi teszi Már csak a féltengelyek és a kormányszerkezet maradt ami nincs kicserélve
andrej03119-08-2013 11:06:26 // 132554
nekem ugyan ezt csinálta én kompresszoral kifijattam a benzíncsöveket átpucoltam a gyertyákat és a befujószelepeket is kifujattam rákötöttem egyesével az aksira hogy menjen miközben fujatom és azóta tök álatt
T.19-08-2013 11:00:12 // 132553
Haliho.
1. Van valakinek ésszerű magyarázata arra, hogy a 146-nak (JTD) mitől lehet nyúlós, billegős a futóműve? Ha 40-50 körül megrángatom a kormányt akkor "úszik", nem igazán van a megszokott stabil alfás érzés. Egyenes úton is állandóan "vezetni kell". És bármilyen úton megyek vele "üt" a futómű. Elvileg be van állítva, vadiúj gátlók vannak benne elöl-hátul, a gumi gyári méretü (195/55 15). Azt gondoltam a gátlócsere megoldja a gondot, de szinte semmi különbség. A futóműben állítólag nem lóg semmi. Ja és nem ilyen volt még tavasszal. Egész "sinautós" volt és az útbn is sokkal finomabban vett minden kis úthibát, csatornatetőt, stb. Elképzelhető, hogy ellágyultak a rugók? Azért nem gondolom, mert szépen szintben van az ótó.
2. Mi okozhatja azt, hogy a motor néha egész halk és akkor jól gyorsul, szépen veszi a fordulatol, máskor meg (ez van többször) lényegesen gyengébb produkciót nyújt és olyankor hangosabb, gyorsításnál pedig csörög-csattog. Nem durván, de baromira zavar. Ja és araszolásnál, amikor alacsony fordulaton (1400-1800) megyek általában rángat. Ez sem durva, de pont zavaró. Lehet, hogy valamelyik csúcs becsöpög? Előre is köszi a segítséget.
joe15619-08-2013 10:25:32 // 132552
Sziasztok !
Kéne egy kis segítség . Vettünk a fiamnak egy 145 1.4 TS-t és kis fordulaton rángat , olyan mintha nem menne minden henger .
Ha alapjáratról hirtelen padlózom akkor hörög először egy sort és aztán veszi fel a fordulatot . Mind ez meleg motornál .
Mi lehet a gond szerintetek ? Gyertya , befecskendező , trafó ezek a tippjeim .
Kérlek segítsetek ha valakinél már volt ilyen ! :(
andrej03119-08-2013 07:23:33 // 132551
nem arra gondoltam hanem a végén az a nagydarab a gumiágy után az is csukló
pb_19-08-2013 01:44:14 // 132550
A lindor gátló olyan lex, amilyenre kéred.)
1pityu38919-08-2013 01:09:45 // 132549
Nahhmostmár ezt is tudom :)
DieselManiaco(NagyVad)18-08-2013 23:54:47 // 132548
nem a 145 sem puha,folyamatosan rezeg ahol régi az aszfalt,ott a 164 halál puhán suhan. és igen kemény veseleverős. azért írom mert én is eibach-h&r ültetéssel vettem meg "kemény" lindor gátlókkal. nahh a lindor féle gátlók annyira voltak kemények mint most az utángyártott kínai elstar. szóval ez ilyen:D de amúgy a dízel rugók vastagabbak mint a benzines rugók,ezáltal erősebbek is!
DieselManiaco(NagyVad)18-08-2013 23:50:24 // 132547
az nem egy valami hanem rezgéscsillapító:)
1pityu38918-08-2013 23:28:14 // 132546
Hát a gyári rugókkal sem mondható puhának! sött! Igen sportos kemény a futóműve gyárilag is. Néha megyek faterom fordjával mindig meglep milyen kellemes puha. de az egy családi autó,az alfa meg "sportkocsi"
Marky Mark18-08-2013 22:45:39 // 132545
146ti-ben rugót cseréltem mert az ültetett kocsi a környékünkben nem életszerű... Véletlenül dízel autó rugóit kaptam meg és az autó magasabb is lett, viszont elöl olyan beton kemény, hogy attól félek néha, hogy a torony kiüti a gépháztetőt. Jól gondolom ugye, hogy a típus normál futóműve egy élvezhető autót biztosít? Nyugtassatok meg kérlek!
GTVili18-08-2013 21:38:13 // 132544
Ááááá....sima Sparco sportbelső.....:-)
Axl Trans18-08-2013 21:28:07 // 132543
DeLuxe változat? :D
GTVili18-08-2013 20:58:29 // 132542
Nekem van mindkét oldalon.....
1pityu38918-08-2013 20:49:42 // 132541
Jahh most látom a váltón a fél tengelyek helye nem azonos Hmmm fura! Valaki aki okosabb nálam megmondja.de én eddig azt hittem az 1,4 és a 1,6 ts váltója azonos csak más áttétellel.
G-Burt18-08-2013 20:48:52 // 132540
vagy nem
1pityu38918-08-2013 20:43:46 // 132539
Az nem csukló a rúd közepén!!! Egy gumi ágyas valami nem tudom mi a szerepe. De akár le is tudod venni!! Egyébként össze tudod rakni 1,4 ts meg az 1,6 ts fél tengelye azonos.
andrej03118-08-2013 19:44:20 // 132538
Heló szerintetek kilehet cserélni a képen látható váltót és féltengelyekett? Mivel a pirossaljelölt vana146 os 1,4 es TS emben de a váltóm gyengélkedik és csak ithon vettem észre hogy nemolyan a féltengely megy bele mint a mostaniba így szereztem belevalót de telyesen másként néz ki mint látjátok a mostani végén sima rud van és kétcsuklóból tevődik össze piros nyílal jelöltem ameiket meg beszeretném tenni annak a végén Y alakban 3 csapágy van ami nemgond de ez csak egy hosszú rud és csak egy csukló van a végén.
Béci Ɨ|ѯ18-08-2013 19:42:29 // 132537
Ah! Köszi. :-)
Axl Trans18-08-2013 19:38:13 // 132536
Mert a kar a háttámlán a túloldalon van, azt nem éred el így.
GTVili18-08-2013 19:29:06 // 132535
Miért nem....?
Németh Lajos18-08-2013 19:13:10 // 132534
Itt megnézhetitek a teljes filmet.
NT Kundi18-08-2013 18:51:02 // 132533
valaki használ h.o.d. vagy ledes égőket?
mire kell odafigyelni akár fényszóróba vagy irányjelzőbe használnám?!
Tomi14517-08-2013 20:50:07 // 132532
Sziasztok
Keresek 145-ösre 4db 15" acélfelnit jóállapotút (ha van rajta jo téli gumi azt is meghallgatom), és olajbetöltő záró kupakot boxerhez..
G-Burt15-08-2013 23:04:07 // 132531
az óra külön tárolja, TSnél comp-ból is ki lehet olvasni
Axl Trans15-08-2013 22:02:48 // 132530
Jó volt, de 1:17-nél az anyósülést a büdös életben nem tudod úgy előrehajtani:D
GTPeti15-08-2013 18:10:04 // 132529
Klassz kis videó! (Ilyen zenét legutóbb Mauro-nál hallottam. :))
Béci Ɨ|ѯ15-08-2013 17:59:57 // 132528
Köszi az utánajárásnak! Így már nagyjából világos. :-) Ezt még régebben találtam, ezen Da Silva skicceli fel a formát.
BalintDkny15-08-2013 16:11:59 // 132527
30ért adtam el egy fűzöttet... így is hónapokig hirdettem
0Balazs15-08-2013 15:48:56 // 132526
Hali srácok.

Tudja valaki, hogy milyen áron megy mostanában egy 1.6TS blokk?
1pityu38915-08-2013 15:35:46 // 132525
A km óra állását ki lehet olvasni az ecu-ból? Csak mert az óra 27.000km-t ir ami kizárt dolog. vagy átfordult??? ahhoz meg túl jó állapotban van :) rá lehet bírni valahogy az órát a valós érték mutatására?
WarbiRunner (Gyuri)15-08-2013 14:13:54 // 132524
Utánna néztem ,nem egyértelmű hogy hogy is volt. Valahogy így történhetett: Bangle elkezdte Lanciaként (ekkor már az ék alak és övvonalak meg voltak), majd kitalálták hogy Alfát faragnak belőle. Innentől Da Silva keze alatt, de több forrás szerint is Zapatinas keze munkája. A 145/46 hátsó része teljes mértékben, beleértve a hátsó szélvédő V alakú vonalát. Közben Bangle, aki már a BMW-nél volt, összehaverkodott Zapatinassal. Így aztán 94-ben ő is továbbállt a BMW-hez. (Ő még visszajött később az Alfához).
Szóval sztár designerek hada dolgozott ezeken a kis autókon, azért is néznek ki ilyen eszement jól :-)
Béci Ɨ|ѯ15-08-2013 07:47:56 // 132523
Na az már nekem se világos. Da Silva vezette akkor a csapatot és abban volt benne Zapatinas és Bangle is talán. Vagy nem tudom... :-)
pb_15-08-2013 00:02:40 // 132522
Nekem is van 1 ilyenem már, de azt is sikerült +görbíteni.DD
Ferke14-08-2013 22:53:03 // 132521
Nekem már le van hegesztve fixre a racsni:D:D Ez a legjobb:)
WarbiRunner (Gyuri)14-08-2013 21:32:35 // 132520
Ez tök jó...de lássuk be az "Alfa team" munkája kellett ehhez, hogy tényleg szép autó legyen belőle. Ha ez az 5 ajtós az a bizonyos Bangle féle terv, hát elég kis bénácska. És amúgy hol jön képbe Zapatinas? Én már elvesztettem a fonalat :-)
1pityu38914-08-2013 20:59:40 // 132519
Előbb utóbb valaminek engedni kell :)))))))))))
G-Burt14-08-2013 18:47:14 // 132518
Jártam már úgy, h addig ütöttem, amíg a hegesztés elengedett, de a csavar nem moccant:)
1pityu38914-08-2013 17:12:08 // 132517
Egyébként egy zsírzógomb nem lett volna hülyeség,félévente jól megzsírozni sosem menne tönkre a csapágy.
Nomek14-08-2013 17:05:58 // 132516
Én is gondolkodtam rajta, de mivel használni akartam még azt a tengelyt, inkább elvetettem. Kint is 5 kilós kalapáccsal ütöttem ki!
Alien414-08-2013 14:46:14 // 132515
ujat tetettem
a jo helyen kerdesre gondolom az egymashoz viszonyitott poziciokat erted.
nem tudom, mivel nem bontom meg a motoromat, szakemberre bizom ezt, mert megfefelo tudas hianyaban, csak ganyolas lenne, amit ruhellek mastol, igy onamagamtol megjobban...

mi a tipped?
mreni14-08-2013 13:59:55 // 132514
pedig szerintem hamarabb megoldod ilyenkor híd levétellel :D
én meg szoktam melegíteni oxigénnel és 2 ujjal kijön :D
1pityu38914-08-2013 13:19:48 // 132513
hát igen nekem is megfordult a fejemben hogy lekapom a hidat de nem akartam annyit kinlódni vele. egyébként még tettem egy próbát kipréselni,vagyis kihúzni a csavart. belefúrtam a fejébe egy 6cm-es lyukat és vágtam bele menetet. tettem egy nagy krovát a csavarra,és egy csavarral megpróbáltam belehúzni a krovába de inkább kiszakadt a menet. eddig ez a módszer mindíg bejött. Eddig :)
Nomek14-08-2013 05:16:35 // 132512
Hasonlóban nekem is volt részem, de mivel elvágni nem akartam az átmenő csavart, én leszedtem a komplett hátsó hidat. Pár beletört csavar, stb, 2 Nap tömény sz**ás :D
(Igaz másnap majdnem el is dobtam a köv kanyarba, már nem terpesztett a masina :D )
pb_13-08-2013 23:49:29 // 132511
Pedig a nem 2k HUFos is gyorsan páát int így.)
1pityu38913-08-2013 23:36:22 // 132510
:D nem 2000-ft-os racsnis kulcs volt már rajta 1,5m-es cső is... meg van már 3 éve és hát használom...
DieselManiaco(NagyVad)13-08-2013 22:11:29 // 132509
racsnit legközelebb ne toldd meg,főleg ne egy méteres csővel. Mert racsnival NEM lazítunk,ilyet főleg nem,persze a te cuccod,csak egy jó tanács,úgy tanítják hogy lazítani normál kulccsal meg fix szárral lehet.:)
1pityu38913-08-2013 20:14:47 // 132508
Volt szerencsém egy hátsó lengőkar,és csapágy cserét megejteni egy 145-ön. Kolega figyelmét én hívtam fel hogy mint ha kicsit furcsán állna a bal hátsó kerék... ez történt tavasszal. Elkezdett neki kattogni,aztán már nagyon kattogott,és igy került hozzám. Úgy indult könnyű dolgom lesz mert minden csavar "könnyen" megindult. Az átmenő csavarrol az anyát leszedve,meg sem mozdult. kicsit megmozgatom gondoltam magamban racsinra rádobtam egy krovát,és nekifeszültem :D nem mozdult. 1méters cső a racsnira és ismét nekifelszültem nagynehezen megmoccant de csak forgott... hiába ütöttem nem mozdul semmit. Végső megoldásként elvágtam a csavart igy kijött. Aztán sikerült megtalálni a kattogás okát egy marék fémpor meg egy negyed csapágy volt a külső oldalon. belső is elég csuda volt. Mondanom sem kell a csapágyfészek teljesen odalett.

Akinek nem megfelelő a hátsó kerék dőlése ne várjon idáig :) Ha pedig kattog már késő!
Béci Ɨ|ѯ13-08-2013 19:36:02 // 132507
Hát sokkal. Meg azért még néhány nagy névnek köze volt hozzá...
mreni13-08-2013 19:27:57 // 132506
vezérlésed tuti jó helyen van? vezmód új vagy felújított?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.