Forum >> 145-146

gubaadam8607-09-2015 18:34:02 // 137055
Az enyémben is az volt, csak random... :D
GTVili07-09-2015 18:07:37 // 137054
Ez a legújabb technológia....nem hengerlekapcsolás,hanem gyertyalekapcsolás van benne.......;-)))))
Kau07-09-2015 16:48:49 // 137053
Ha az első 4 elkopik, ott van a másik 4 új :)))
Kazes☻07-09-2015 15:46:24 // 137052
És... mit mondtál... , hogy azé' mer' épp 8 éves...?! :)
Zsoltikj ૐ07-09-2015 15:35:22 // 137051
Erre van konkrét példám :)
aki megvette a 146-om érdeklődött a még a nyáron ezzel a kérdéssel :D

"Sya.a gyertya érdekel a kocsiba miért van 8"
gubaadam8607-09-2015 13:46:48 // 137050
Megjöttek a gyertyák, juhéj. Fingers crossed. :)
WarbiRunner (Gyuri)06-09-2015 20:00:07 // 137049
Hogy érezhető e? Nagyon :-) A gyári 10.5s helyett 9-en belül van 100-on. Nagy különbség érzetre az a 1.5-2 sec. Főleg ha alul is ügyesen van növelve a nyomaték, vaddisznó kis gép lesz a spórolós dízelből ;-)
Bobika06-09-2015 19:50:39 // 137048
Nincs komolyabb cel,csak szeretnem h kicsit jobban menjen..140 lo tokeletes lenne,foleg ha erezheto is lesz a kulonbseg..azt h cserelve lett e mar a kuplung azt ne tom,kintrol van az auto nalam nem volt cserelve meg...
Hama06-09-2015 19:46:49 // 137047
Persze h meg szeretném tartani, de a 100 ezer km nekem több 10 év 😃
Tavaly októberben hoztam el az autót, azóta belement kb 2500 km 😃
Jó mert hosszú távon vissza hozza biztos az NGK.
Kau06-09-2015 19:18:34 // 137046
Nem is írtam, hogy tönkre teszi ;)
WarbiRunner (Gyuri)06-09-2015 19:07:49 // 137045
Ezt értem :-) De van e valami cél, komolyabb tuning terv?
A gyári motorból picit több mint 140 ló jön össze, ez már enyhén füstölni fog magas fordulaton. Nem vészesen amúgy. Magamnak így írtam meg, viszont vizsgákra visszább veszem, nehogy belekössenek. Amúgy 1,1-es füstölés rémlik, majd megnézem.
130 ló körül már nem lesz füst. Nyomatékban is attól függ :-)
A 145/146 jtd kicsit macerás eset. A gyári kuplungja ugyanis nem egyezik a későbbi jtd-kével és nem is bírja igazán a 280Nm fölötti nyomatékot . Remeg, csúszik alacsony fordulaton. Ha viszont már cserélte valaha valaki, akkor 99% hogy a nagyobb kuplung van már benne (ez a hivatalos csere alkatrész). Ekkor kb 350Nm-ig el lehet menni.
Ha ezeknél többet akarsz, akkor turbó csere VGT-sre. Így kb 160 lóig el lehet menni (165-öt számoltam). Ha ez is kevés, akkor injektor csere, de innen már programozásilag is bonyolultabb, és a vízhűtő és az intercooler is kicsi lesz. :-)
gubaadam8606-09-2015 14:32:08 // 137044
Csak nem teszi már tönkre a Champion. :) Amúgy is elég baj, amikor meg tudod, hogy hengerenként két gyertya kell. :D
https://www.youtube.com/watch?v=gcx2nGc2y3k
:D :D :D
Kau06-09-2015 12:18:23 // 137043
Ha meg akarod tartani az Alfát, akkor vedd meg az NGK Platinumot. Ez a gyári. Tutira tudja a 100 ezer km-t. Én már két szetten vagyok túl és mind a két szett tudta a 100 ezret gond nélkül.
A Champion a tapasztalatok szerint 30-45-ezret bír. Kb 15-20 ezer az ára. Az NGK Platinumnak meg 28-30.
Kau06-09-2015 12:13:49 // 137042
Mondtam korábban, hogy ezt a hibát nem egyszerű megszüntetni.
Elárulom, hogy a gyertyacsere után is fogsz vele találkozni...
De remélem egyszer rájön valaki a tuti megoldásra :)
Bobika06-09-2015 11:03:07 // 137041
Mennyire lehet felhuzni a chippel?hol kinel kell jelentkeznem ez ugyben?
Bobika06-09-2015 11:01:07 // 137040
Teljesitmeny noveles,jobb gyorsulas reakcioido
Jorjie06-09-2015 10:22:22 // 137039
Ennyire olcsó mostanában? :-)
WarbiRunner (Gyuri)06-09-2015 09:18:53 // 137038
30-40 közt inkább :-) Mi a cél kb?
Jorjie06-09-2015 08:45:09 // 137037
60-80 ezer között valahol.
Bobika06-09-2015 08:41:08 // 137036
Sziasztok..tudja valaki h mibe faj manapsag egy chiptuning 145 jtd re?
William06-09-2015 07:05:33 // 137035
Azért nem teljesen így van! Nem csak a doboza más! Nekem volt Champion ami egy pólusú, illetve az NGK meg kettő! Amúgy nem rossz a Chempion, de tény, hogy kevesebb kilómétert bír!
Hama05-09-2015 17:06:59 // 137034
Köszönöm! 😃
Azért mondtam h már vhol olvastam 😃
Annál biztos jobb lesz mint ami most van benne, sztem hétfőn én is lerendelem.
Kazes☻05-09-2015 16:13:13 // 137033
Szerelőműhely 2015-08-26 10:24:51 // 50721. hsz. :)
gubaadam8605-09-2015 15:16:02 // 137032
Én megrendeltem az 50.000 km-es gyárit, aztán felhívtak, hogy tök felesleges, vegyek Championt, mert csak a doboz a különbség. :D Szóval azt küldik, hétfőre elvileg itt van, be is pattintom. Írok ha kiderül milyen, de ezeknél amik most benne vannak, tuti jobbak. :)
Kazes☻05-09-2015 13:59:46 // 137031
Itt is már többen leírták az okosok, hogy az egyik 100.000, a másik 50.000 kilométeres... Ezért. :)
Hama05-09-2015 11:58:46 // 137030
Én is gyertya csere elött állok, csak azt nem tudom h NGK-t vegyek vagy Championt. Azt mondják h mind a kettő gyári csak nem tudom h ér-e 23-al többet az NGK. Te milyet rendeltél? :)
Kazes☻04-09-2015 21:16:19 // 137029
Ja-ja... szerencsére, mert jó kis verda... 3 ajtósban. :)
Béci Ɨ|ѯ04-09-2015 19:48:14 // 137028
Egyszer olvastam, hogy ráadásul eredetileg Lancia Deltának indult, aztán menet közben lett belőle Alfa. :)
AngeloDivina04-09-2015 16:46:52 // 137027
Ez borzalmas... :D
Kazes☻04-09-2015 14:23:54 // 137026

Azért jó, hogy nem lett belőle öt ajtós... :)
AngeloDivina04-09-2015 09:00:32 // 137025
A X. kerületben van a Köki terminál mögött a Gyömrői úton.
AngeloDivina04-09-2015 08:54:58 // 137024
Sziasztok! Bocs hogy ide írom...Van egy kormányművem, aminek a jobb oldalából csepegett az olaj. Állítólag csak a szimeringet kell kicserélni és egy új gumiharang kell rá. 145 1.4 TS 1997 a donor. Bármire elcserélem amennyiben érte jön valaki és elviszi.


Köszi!
gubaadam8603-09-2015 21:39:12 // 137023
Ééééééés, megvan a hibaforrás. A gyertyák az előző tulajnál rommá égtek, szóval eljött a csere ideje. Le is rendeltem az Albánál a szettet, remélem van készleten. :)
SuPe03-09-2015 07:59:54 // 137022
Buon giorno! Valakinél nem lapul egy ilyen cső?Ugyanis most szétszedésnél vettem észre hogy ragasztva volt,és az nem a legjobb ha fals levegőt szív be,ráadásul porral együtt. cső
Kazes☻02-09-2015 21:52:30 // 137021
Világos... :)
gubaadam8602-09-2015 21:42:49 // 137020
Egyre gyakrabban csinálja ezt a sokáig áll - beindítom - leáll, újraindítom - leesik a fordulat - nem mindig áll le dolgot. Ha a motor meleg, tökéletesen indul. Na mindegy, holnap átnézzük. Remélem semmi komoly. :)
Xixo02-09-2015 21:27:11 // 137019
Akkor én se stresszelem magam. :)

2-es venti nálam is csak klímával szokott kapcsolni, amúgy visszamegy simán.
Ja mert van megint klímám! :) Már csak alvázvédeni kéne a tél előtt...
misike7602-09-2015 21:17:44 // 137018
Asszem egyenlőre belekerül egy bontott, mert az hamarabb van, aztán ez fel lesz újítva (ha lehet) és úgy megy vissza a helyére.
WarbiRunner (Gyuri)02-09-2015 21:11:34 // 137017
Szóval neked is csinálja? Én már hozzá is szoktam. Felmegy a hőfok és kész. Mióta nem hagyott csatlakozni a FES, nem érdekel. A venti kettes fokozat nem indul be, tehát 99% hogy műszer hiba, valójában nem melegszik lényegesen.
A minap felküldtem Dobogókőre úgy rendesen, ugyanúgy picit feljebb ment a hőfok 95 körülre, de a ventillátort nem kapcsolta, semmi nyűgje nem volt. Ment ment, akarta :-)

Más:
Mostanában rá voltam parázva, hogy fogyogatott az olaj. Már vizuáltam mindenfélét, mostanában minden pesti utamon eszegetett 1-2-3 decit.
Tegnap Visegrádon aztán megoldódott ez az ügy is. Egy szép olajfoltra lettem figyelmes az autó alatt. Na mondom ez nem oké...
Benéztem alá, hát az olajszűrőtől jött. Basszus, le volt lazulva! Életemben így nem jártam, és olajcsere 3 hónapja volt. Diszkréten lelazult és eresztgette az olajat. Szerintem hazafelé le is köpte volna, baromi mázli, hogy feltűnt a folt.
Persze hazáig már egy gramm olajat se evett, hiába a kánikula, hiába a 150-es tempó. Huhh...
Kazes☻02-09-2015 21:11:16 // 137016
Csere??? Nem javítható?
misike7602-09-2015 20:53:32 // 137015
Hazahozott. Generátor csere lesz.
Xixo02-09-2015 19:29:28 // 137014
Hazavisz, engem egy kisebb használt is hazahozott!
Xixo02-09-2015 19:28:47 // 137013
A melegedésre visszatérve az a fura, mintha régebben nem csinálta volna ezt. De lehet, hogy csak nem emlékszem rá? :) Fene se tudja...
De ahogy látom akkor ez nem egyedi eset!?
misike7602-09-2015 13:43:09 // 137012
Köszi, nekem is így rémlett. Veszek egyet a Tescoban, bedobjuk, aztán hátha elvisz hazáig.
WarbiRunner (Gyuri)02-09-2015 13:20:30 // 137011


Ilyen, nekem 74Ah-s van benne, asszem kisebb a gyári előírás.
Xixo02-09-2015 13:00:22 // 137010
Én olyan 40km-t elmentem egy másik akksival, fogyasztók nélkül.
Csavarok passz.
misike7602-09-2015 10:19:22 // 137009
Sziasztok! Már megint segítség kellene. Reggel, menet közben bevillant a töltés lámpa, de pont kiértem lakott területről, lehetett hajtani és akkor nem világított. Mentem vagy 30km-t a köv. faluig, elvettem a gázt, fordulat vissza esett 1600 körülre és akkor megint világított. Aztán kigyulladt az abs, kézifék, bizt.öv stb. minden. Lehuzódtam, leálltam rátettem a gyújtást, diszkréten kattogott valami csöppet, indítottam, de semmi
Gondolom a generátor adta meg magát, meg a végére az aksi is😊.
Most kaptam egy olyan tippet, hogy egy jó aksi hazavinné az autót. Szerintetek is? És mekkora, milyen (jobbos, balos) kell bele? És mekkora kulcsok a cseréhez? Asszem a saruhoz 10es, de nem tudom a lefogatása milyen. Az autó most tőlem 50kmre van, nem tudok kiszaladni megnézni😊
Ja, 146 jtd- ről van szó.
AngeloDivina02-09-2015 09:31:47 // 137008
1.4 TS is ilyen...dugóban felmegy, kapcsol a venti...utána a menetszél visszahűti
gubaadam8601-09-2015 16:52:24 // 137007
Nekem ez a lentebbi, tényleg pár mm-es ingadozás van, de nagyon nem ijesztő. Ez a jelenség is főleg dugóban van, ha ömlik a kocsi elejére a meleg a CDTi Vivaróból meg az E39-ből... :)
Kau01-09-2015 16:30:05 // 137006
Nekem mindegy, hogy hegymenet kettesben, vagy araszolás 36 fokban. A hőfok stabil 89 fok. Nem ingadozik sehova. Gondolom, ha jó a termosztát, ennek így kell működnie. De, ha nem forralja a vizet és visszahűl üzemi hőfokra, az szerintem nem gond.
Csak majd érdemes lesz figyelni rá, főleg télen. Ha nem fogja elérni az üzemi hőfokot, érdemes lesz kicseréltetni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.