Forum >> 147

HoZee29-03-2011 21:26:47 // 45682
Gyors kérdés :)

Az AUTÓ szempontjából 16-os vagy 17-es kerekek lennének jobbak? Csak mert 16-os gumiban még találnék olyat, ami méretben gyakorlatilag teljesen megegyezik a gyári mérettel, de 17-esben csak olyat, amiben 5 mm eltérés van.
Kareszka198429-03-2011 20:55:44 // 45681
akkor kb mint most :D
nah, viccet félretéve...nekem a gyári keménység gyenge lenne, mivel ültetve van a masina O:-)
Hori29-03-2011 20:51:08 // 45680
Az már majdnem műanyag. Azt mondta tökös ember aki bevállalja hétköznapi autóba!
Olyan lesz mint a gokart, veseverő! ;-))
Hori29-03-2011 20:49:09 // 45679
maximum a 85-öt mondta
Kareszka198429-03-2011 20:35:57 // 45678
szerintem ha meglesznek az árak, nyugodtan bedobhatod a 156 és GT fórumba is :)
Kareszka198429-03-2011 20:35:06 // 45677
és ő mennyi shore keménységgel készíti?
nekem anno a levelemre válaszként 85shore keménységűt ajánlott :)
Hori29-03-2011 20:23:48 // 45676
Igen, azt is meg kell venni, és tuti nem olyan méret, amit bármelyik boltba megkapsz.
Ezért kell esztergályos. Ezért drágább. Az ember azt mondta, hogy nem éri meg valószínű így megcsinálni, viszont akinek extrém keménységű kell annak ez van.
A versenyautó építésnél például ez elenyésző költség.

A gyári szilentre mérés nélkül kapásból azt mondta hogy 50-55 shore keménységű lehet.
Kareszka198429-03-2011 20:06:14 // 45675
persze, maga az anyag, amiből esztergálják sincs ingyen!!

kíváncsian várom a további fejleményeket :)
Hori29-03-2011 20:04:40 // 45674
Ha lengőkarba öntik a gumit akkor más nem kell, mert a gyárit fel tudják használni.
Berakni nem macerás, csak az elkészítése drágább, mert méretpontos belső és külső részt kell hozzá esztergáltatni.
Kareszka198429-03-2011 20:00:02 // 45673
ahaaa, vágom akkor msotmár :)
a másik opció pedig, hogy direkt a lengőkarba öntik a szilentet, így lényegében csak aközponti csőre van szükség (?)
ok-ok, képbe kerülök én lassan azért :)
eztt a csőbe öntött verzió (mint a fotón) akár itthon is belesajtolhatom akkor? gondolom ez sem lehet macerásabb, mint egy kerékcsapágy helyére préselése(?!) :)
Hori29-03-2011 19:53:07 // 45672
A fém részét pontosan kiesztergálni, hogy méretpontos legyen, aztán befogatni, és nyomás bele a gumi!
Kareszka198429-03-2011 18:29:53 // 45670
"A másik az hogy elmegy esztergályoshoz, aki megcsinálja a megfelelő méretű "csődarabot" a szilent belsejéhez és külsejéhez, ezután sütik bele a gumit. Ez macerásabb és drágább."
ez alatt ugye ilyesmit értesz: :)
Kareszka198429-03-2011 18:20:09 // 45669
TRW-t én is tennék, elvégre az a gyári :)
azért kíváncsiam várom az árakat...bevallom izgatott is vagyok :)
Hori29-03-2011 18:16:12 // 45668
RUVILLE, TRW, OPTIMAL, SIDEM, valami hasonlót.
Kareszka198429-03-2011 18:09:44 // 45667
utáncsináltat? ez alatt mit értesz? :)
Hori29-03-2011 18:02:25 // 45666
Én még mindig azt mondom, hogy az utáncsináltat tenném be kb 8-9 ezer forint, nincs vele macera, és viszonylag hamar megvan.
mreni29-03-2011 17:52:14 // 45665
házilag nem fog menni,én is néztem,inkább levágtam a lengőkar végét és úgy küldtem el,mert nem akartam megnyúzni a szilentet annyira... meg így gyorsabb volt:D
Kareszka198429-03-2011 17:26:12 // 45664
így van, kösöznjük az erőfeszítéseket :)
akkor úgy nem fog menni a dolog, hogy én sajtolom itthon bele a szilenteket a rudakba?
picit félő, hogy nehogy görbe rudakat kapjak cserébe :-/ node azért megbízom bennetek :)
izgatottan várom az árakat :)

aláfeküdtem ma éshát...enyhén szólva SZAR állapotúak a hátsó szilentek :( valami megoldás mostmár kelleni fog erre...addig is vigyázok amennyire tudok!
Csabo2228-03-2011 22:06:27 // 45663
Személy szerint én csak a szilentek postázását támogatnám. Tehát ha az esztergályos gyártaná le a csődarabot.
Fateromék cégénél volt 1 prima esztergályos aki faternak mindent megesztergált bagóért. az a baj, h már ő is nyugdijba ment, de holnap rákérdezek, h az új forma mennyire rugalmas és ügyes.
tili-tolizni a komplett lengőkarokat sztem nagyobb ráforditás lenne mint csak a szilenteket.
de várjuk ki a többiek véleményét, aztán a többség dönt.
Addig is köszönjük az erőfeszitéseket, amiket a cél érdekében tettél (tettetek)!
Hori28-03-2011 21:13:20 // 45662
Ezek a lengőkarok jók:
147
156
156 SW
GT
modellekhez.
Hori28-03-2011 21:06:15 // 45661
Elvitte a mintákat és beszéltünk pár szót. Mondott jót is, rosszat is.
A stabszilent az rendben.
A lengőkar szilentjeit úgy csinálják, hogy a lengőkarból kiégetik a régi gumit, majd magas hőfokon 1.3 szorosan túltöltik a kívánt gumival akkora nyomáson hogy be kell fogatni a lengőkart szét ne nyomja. Ez a lengőkar felújítása, és az olcsóbb variáció.

A másik az hogy elmegy esztergályoshoz, aki megcsinálja a megfelelő méretű "csődarabot" a szilent belsejéhez és külsejéhez, ezután sütik bele a gumit. Ez macerásabb és drágább.

Arra gondoltam megfelelő érdeklődés esetén beszerzek 4 db rossz hátsó lengőkart, igény szerint megcsináltatom, és cseredarab ellenében postázom, így nem kell az autót kivenni a forgalomból, és folyamatos ellátást tudnék biztosítani.




Mreninek!

Az a szilent amit nem tudtunk beazonosítani azzal az a baj, hogy nem tudjuk a külső méretét. Én a hosszlengőkarra tippeltem, de nem biztos.
Szerintem egyenlőre a 4 keresztlengő, és a stab a lényeg. Majd a többi kialakul.


A héten lesznek árak!!!
mreni28-03-2011 19:17:53 // 45660
na igen,elég komoly lehet:)
Kareszka198428-03-2011 19:05:18 // 45659
hát az informatikus szerint ahhoz, hogy üzemkész legyen, napi 8 órás ráfordítással 2 hónapba tellik az adatlapok feltöltése...szóval igen, van vele mit szarakodni :D
nade ha kész lesz, teljesen interaktív lesz az egész, saját admin felülettel, összekötve a 30.000 eurós programunkal, minden leadott rendelés egyenesen ebbe a programba fut be előkészítve a számlázásra, szóval nem kell tételesen bepötyögni majd, mint ahogy most csináljuk :)
mreni28-03-2011 18:53:14 // 45658
van vele munka bőven,gondolom.
én is agyaltam hogy nyitni kéne egy webshopot,leszerződni pár autóalkatrész nagykereskedelemmel aztán had szóljon,de nincs időm rá:D
Kareszka198428-03-2011 18:45:53 // 45657
nah, akkor csak van előrelépés :) akkor...várjunk tovább :)

én is mostanában aztse tudom hol áll a fejem. megbíztak egy webshop beüzemelésével, ami elég sok időmet elveszi. termék-adatlapokat kell feltöltenem szerb nyelvvel. az arculat, meg a termékek ugyanezek lesznek, csak szerb nyelven:
shop.traconelectric.com
mreni28-03-2011 18:31:08 // 45656
Hívott Hori,megérkeztek a cuccok,és mára várta a szilentes ismerősét is,remélem mindent elküldtem amit kellett,mert elég nagy kapkodásban voltam:)
Kareszka198428-03-2011 18:29:25 // 45655
félve kérdezem meg: fejlemény van a szilentes dologgal? :)
az elmúlt napokban elég foghíjasan tudtam idefigyelni...
Alfa GT-Csaba28-03-2011 12:40:17 // 45654
195/65 vagy 205/60
Csabo2228-03-2011 12:12:03 // 45653
Sziasztok
A gyári 15ös (alu)felnire mekkora nyári gumit kell feltenni?
Kösz
Kareszka198428-03-2011 11:26:51 // 45652
olajfogyi téma:
egy esetleges kompressziómérés mekkora betekintést ebbe? gondolok most a gyűrűk és a szelepszárszimmeringekre. Gondolom hengerenkénti eltérő nyomás a gyűrűk hibájára utal. Egyező nyomás pedig a szimmeringek kampójára...?
Hori28-03-2011 10:52:10 // 45651
Én a motort addig biztos nem bántom ameddig a kipufogó füstje alacsony fordulaton nem kékes színű, és érezni rajt az égett olajszagot.

A mediterrán hanyagságból eredő olajfogyás NORMÁLIS!
Mint írtam attól függ nálam hogy mennyire bántom a vasakat.

Én NEM AGGÓDOM!

Egy tipp!
Nekem mind a két vason tönkrement az olajleeresztő csavar.(nekem ott csöpög)
A csavar NEM kónuszos, ezért fölösleges megtépni mert az alu olajteknőben szétbassza a menetet. (nálam is)

Olajcseréhez meg kell venni a gyári gumitömítést a csavar alá ami kb 300 forint és ezután nem kell megtépni a csavart.
hl7428-03-2011 07:54:07 // 45650
Olajfogyás: nálam is van. Ennyit tudok mondani:

Először is alulról meg kell nézni, hogy nincs-e komoly folyás. Az enyémnél 2 helyen is folyik, de nem annyira, hogy érdemes legyen szétkapni miatta az autót. Nem ezért eszi az olajat.

Ha a gyertyák vége szép őzbarna, akkor leginkább a tömítések készültek ki. Az Alfáknál sajnos ezek cseréje jelenti a motor generálozást, mert amúgy a hengerfejek, hengerek soha nem kopnak el. Ez nem kis összeg, de 10 évente egyszer neki kell futni. Nem semmiért adnak el egy újonnan ~7 milliós autót ~1 millióért. :)

+ Sok rövid, 10-05 perces, hideg motoros utat téve a horribilis olajfogyasztás sajnos természetes.
Csabo2227-03-2011 18:27:28 // 45649
Amennyivel drágább volt egy dizel 147-es, nem érte vna meg megvennem a megtett km-ket tekintve. Szerencsére nekem nem eszi az olajat. Ez az én szerencsém. de ha esetleg egy beteg dizelt fogtam vna ki, akkor meg azt szidnám. tehát kinek mi jutott :)
147jtd27-03-2011 17:22:32 // 45648
250e kmerrel a hátamögött:-(
147jtd27-03-2011 17:21:55 // 45647
ezért kell dizelt venni, mint minden rendes ember teszi:-))
10e kmer fél liter oil,
Csabo2227-03-2011 16:40:09 // 45646
Viszont anno igértem, h beszámolok a Spuri nevezetű üzemanyag adalék hatásáról. Én pozitív eredményeket értem el vele. Egyrészt, az igért 10% fogyicsökkenés az reális. másrészt én 2000 rpm alatt nem pörgetem a motort, és kb 2700 körül kapcsolok fel 1et, igy lesz a köv fokozatban is 2k a fordulat nagyjából. ez normál tempó mellett. alul a Spurival mintha jobban megindulna. amellett tavaly a nyári hónapokban már inditásnál elkezdett a vezmód szólni. ősszel keveset, télen pedig alig használtam a kocsit, de spuris benga ( OMV super95) volt benne, és most tavasszal is ezzel a kombóval használom, és nem szól a vezmód.
ha vki nem 2-3k Ft-ért szokott tankolni (hanem többért), az próbálja ki 1 flakon spuri erejéig, h neki mit hoz. 2700 Ft a nagyobbik flakon piros lötty.
Csabo2227-03-2011 16:27:51 // 45645
Sztem ha 400 km alatt fogy annyi olaj, azzal még nem hinném, h foglalkozni kell. A TS motor véleményem szerint; alapból... hát... hogy is fogalmazzak... nem egy mestermű :)
nekem Budapest - London alatt ment le maxról minre, sőt 1 hajszálnyit alá, de az 1700 km volt. De! mindezek ellenére egy nagyon szerethető kis kávédaráló :)
ha mondjuk 500km alatt megenne 1 litert, akkor gondolkodnék el a motor megbontásán, addig semmiképp. de majd jön egy szaki, és Ő jól meg fogja nektek mondani az IGÉ-t ;)
Pink_Pig27-03-2011 14:47:12 // 45644
Engem is érdekelne ez az olajfogyasztásos mizéria. hasonló cipőben jár a kicsikém. Olyan 3-400 km alatt a felső nivószintről az alsó nívószintre esik le az olajszint. S ebben a 3-400 as kmben mondjuk 250-350 km országúton ráállva 100-110 re. Engem eléggé izgat ez a dolog.... nem így kellene ennek lennie szerintem.

S olvastam hogy ez típushiba de ennyire drasztikusan??? S nem lehet valahogy orvosolni??? Az autószerelő ismerőseim a szelepszár-szimmering és a hengerek gyűrűcseréjét javasolják...egyesek meg h, adjam el. De annyira szeretem még így is. :D:D
Hori27-03-2011 10:47:35 // 45643
Nekem van 1.6-s és 2.0-s is, és mind a kettő eszi az olajat. Sebességtől függően. A 2.0 160 km/h országúton előzgetés, forgatás majdnem 6000-ig, 600 km alatt 0.5 liter. Nem aggódom, ez normális. Például nagy teljesítményű bajor vasnál is a gyári adat 1000 km
1 liter. Jártam Seléniával, Meguinnal, Castrollal, és mindegyiket egyformán ette. Már hallom ha kell nekik egy kis olaj, mert egy kicsit keményebben ketyeg.
Csabo2226-03-2011 23:30:07 // 45642
Az én voltam, és a Pioneer-nek van ilyen. elvileg. de még nem próbáltam, viszont nagyon esélyes a fejegység csere nálam. email-ben biztos tud a pioneer magyarország választ adni rá, majd rákérdezek. de ha neked sürgős, akkor meg kell előzzél ;)
Alfa166JTD26-03-2011 17:48:52 // 45641
Sziasztok!

Valaki belinkelt még régebben egy hivatkozást átalakító kebelről, amely által lehetővé válik más típusú rádiók vezérlése is multikormányról. Tudtok ebben segíteni?
HoZee26-03-2011 11:26:16 // 45640
Ha szereted semmiképp ne add el, én azért vállalkoztam rá, hogy teljesen felújítom, mert túlzottam megszerettem. :) Ha veterán autókat fel lehet újítani, egy 9 éves autót miért ne lehetne? :) Csak idő és pénz kérdése a dolog... :)
Kareszka198426-03-2011 09:52:47 // 45639
No para barátom :) nélam is ilyesmik vannak...
Mondjuk az alvázat én tervezem ősszel lefújni védőréteggel, előre látom mien koszos leszek, de megcsinálom :)
Az olajfogyi meg hát...nálam is papikálja. Most 1O-4O-es maxlife van benne, de hajtottam 3OOOkm-ert 5-4O-es kuwaiti olajjal, amiből 1OOO-en benyelt 1 lityit (!). Most okésnak mondható, nem emlékszem, de asszem 2 litert öntöttem utánna a tél folyamán...
és most várom a sárdobálós véleményeket, hogy:
"dobd ki a vasat"
"annak a mocinak kampó"
"hamár a K2-et ette, az egy rakás trágyadomb"
"add el gyorsan"
és hasonlókat, mert eddigi olajfogyis hozzászólásomra hasonló válaszokat kaptam, pedig megoldást kerestem...sajnos azt veszem észre sokat életművész módjára szórják az igét nulla toleranciával, megértéssel és segítőkézséggel :(
Namost megmondtam a magamét :)
A kocsit így szeretem, ahogy, ennyire fussa, ez van, ezt szeretem :)
Gegee25-03-2011 18:36:20 // 45638
160 ezer km van a vasadban. Jár télen, nyáron, ezt ne feledd! Polírozás a kavicsfelverődést és a festék hiányosságot nem fogja megszüntetni! A polír a fényezésben lévő sérüléseket javítja. Ha a sérülés elér az alapozóig vagy fémig azon már nem egyszerű a javítás. 2 megoldás van, az egyik, h ráfújnak, ami nem szerencsés, de olcsóbb, mint a 2. lehetőség, h lecsiszolják és újrafestik. Nem vagyok fényező, de políroztattam már a vasat párszor. Ott rám ragadt ez-az. :)
HoZee25-03-2011 16:23:52 // 45637
Ma kívülről végre teljesen letakarítottam az autót (belül csak kézzel amit lehetett, porszívóra már nem maradt apróm...:), és a takarítás végén lőttem pár képet, amik kissé aggasztanak:

Ezeken valami fehérig (alapozó?) nincs festék. :/ Az első kép az ajtó, előző tulaj szépen nekicsaphatta valaminek, a másik kettő pedig a másik ajtó és a tető, ami a legaggasztóbb. :/ Áprilisban vinném polírozni az autót, ezekkel még lehet, illetve segíthet valamit rajtuk?? :/ Ha 10 év múlva is vezetnem akarom az autót, gondolom nem ártana majd újrafényeztetnem, igaz? :(

Ez pedig az alja:

Alvázvédelmet is illene csinálni, vagy ezt csak én parázom túl? :/

A másik komoly gondom, hogy elég vészesen tűnik el az olaj a kocsiban. Nyár óta kb. 5 litert öntöttem az autóba, ebből 4-et az elmúlt 6 hónapban. Mennyire normális ez?? :/

Bakker, ennyire nem lehet rossz ez az autó... :(
Gegee25-03-2011 08:41:14 // 45636
Aham. De nekem zender van. Kicsit elegánsabb, mint sportos, de épp ezért döntöttem úgy. Pihentetőt meg nem akartam lecserélni, mert az alvázba nem szeretnék beléefúrni. Így az maradt ugyan olyan, mint eddig. :) Íme
HoZee24-03-2011 19:47:03 // 45635
Legyen kettő a celeb úrnak... :)
Hédi24-03-2011 19:44:17 // 45634
:DD

Kispici, de megfelel ( egy szavazat) :DD
HoZee24-03-2011 19:37:22 // 45633
Szerintem írjunk ki szavazást! :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.