Forum >> 155

Thomika21-05-2009 16:41:27 // 79479
Srácok!

Irdatlan nagy faxságon vitatkoztok ám! Sztem teljesen mnid1 kinek mit mutat a műszere! Az enyém speciel vszeg xar és ezért nem azt mutatja amit kéne. A fáradt anyag meg amikor úgy gondolja megadja magát, oszt kész. Ha mázlid van, épp nem egy dugó közepén ülsz. Nekem akkor adta meg magát, mikor felálltam a helyemre a ház előtt. mondhatni szerencsém volt....utána már nem így gondoltam, mikor a 16V bontott hűtőt próbáltam bele, meg persze szétszedni sem tudtam a ház előtt.. így egy csekély összeg ellenében el lett furikázva a vas a szervízbe.
norbee21-05-2009 16:34:48 // 79478
Gyere haza. Most. :))))
norbee21-05-2009 16:34:14 // 79477
Leállítás előtt vagy után? :))))
süsnye21-05-2009 16:32:37 // 79476
Már megint nem arról beszélsz, amiről szó volt. :)

"bár én ha leállítom a gépet, és 2 perc múlva beindítom, érdekes módon mind az olaj, mind hűtővíz mutató alacsonyabb értéket mutat"

ki beszélt itt újra beindításról? Arról volt szó, h leállítod és kész. fél-1perc málva ráadod a gyújtást, és megnézed mit mutat. Ha 2 perc múlva újra beindítod, jóhogy alacsonyabb hőmérskéletet mutat, mivel már beindul a keringés...
süsnye21-05-2009 16:29:26 // 79474
"süsnye szerint ez olyan nyomásváltozással járhat, hogy eldurranhat a hűtő."
az alatt, h eldurranhat a hűtő, nem azt értettem,h felrobban, hanem egy fáradt részen, ami nem bírja tovább elkezdi kinyomni a vizet.
norbee21-05-2009 16:25:43 // 79473
Ezzel azt akartam mondani, hogy a blokk külső fele kurvaforró, és a levegőt melegíti. :)))
Itt nem az volt az alapvető probléma, hogy a keringtetés nélküli rendszerben pár fokot még melegedhet a víz (bár én ha leállítom a gépet, és 2 perc múlva beindítom, érdekes módon mind az olaj, mind hűtővíz mutató alacsonyabb értéket mutat... :P), hanem az, hogy süsnye szerint ez olyan nyomásváltozással járhat, hogy eldurranhat a hűtő.
Thomika21-05-2009 16:24:38 // 79472
Pontosan az oldala engedte el magát, mert nem bírta már a régi hűtő ezt a nyomást!! Kb 6-7 helyen volt rajta repedés oldalt....
süsnye21-05-2009 16:24:35 // 79471
OK, maradjunk annyiban, h nézd meg hőmérődet, ha nem hiszed el. Én tudom, h igazam van, nem tudsz meggyőzni, hónapokat bíbelődtem a hűtésemmel, tapasztaltam a jelenséget, amiről beszélek.
Azzal meg, hogy szted egy zárt rendszerben szted nem változik a nyomás, ha emelkedik a víz hőmérséklete, nem tudok mit kezdeni.
Vedd elő azt az említett fizika könyvet :))
Egyébként ezt támasztja alá Gyozi sztorija is. Azért csapott ki a víz, mert felffort a víz leállítás után. Csak ez esetben a nyomásnövekedést nem bírta el a rendszer, mert nyitva maradt...
Thomika21-05-2009 16:23:20 // 79470
Ehh.. látom, még mindig ez a téma :)

Amúgy szép napot Urak!

Norbee már engem is leoltott, szerinte baromság, hogy leállítás után 2-3 perc múlva újra indításnál már melegebbet mutat a műszer..... nálam ez tény!! aztán lehet nyugodtan cáfolni, ez akkor is így marad! bármikor szívesen tartok belőle prezentációt :P
norbee21-05-2009 16:22:53 // 79469
2, én sem. csak paraszt vagyok, és paraszti logikával esek neki a dolgoknak. :))))
3, semmi baj, ezzel csak azt akartam mondani, hogy nagyjából halottnak a csók az a megoldás.
4, te tereled folyamatosan. :)
5, Hol csapott ki?
6. Pontosítsunk: zárt rendszerben a víz forráspontja egyéb adalék anyagokkal - pl. fagyálló - eléri a 115-120 fokot. Értelemszerűen nagyobb nyomás működik zárt rendszerben mint az atmoszférikus. De
6/a még mindig nem adtál értékeket és forrásmegjeleőlést
6/b ebből kiindulva ha X bar nyomás alá helyezek egy lábos vizet, akkor annak előbb-utóbb forrani kellene? :)
Longman21-05-2009 16:18:33 // 79468
A Te jeladód tudtommal nem mérvadó, de lehet, hogy kavarlak valamelyik másik elvetemült átépítőssel. :)))

:) Hehe, kis övönaluli:
De már az egy ideje hála az égnek.. :))


A többi része pedig a blokk kölső felületen távozik, illetve ott folyamatos hőleadás van.
Ezt nem értem ezzel mit akarsz mondani, a lényeg az szerintem hogy nincs ami visszahűtse a vizet, hisz nincs keringés, ergo átveszi azt a 110-120 fokot..
Valami olyan példán át vezesd már le az ellenkezőjét (mivel én mindig tanulni akarok), amiben szerepel a motor és az autó, nem a lábas, meg a tepsi.. :D
norbee21-05-2009 16:12:54 // 79467
A hengerben meg konkrétan 1800-2200 fok a robbanáskor, nem ennél álltunk meg.

"akkor a hengerfejben 110-120 fok is lehet."

Erre mondtam, hogy a tágulási tartályban mért hőmérséklet kábé 10 fokkal kisebb, mint a blokké.

"Ha leállítod az autót, nincs keringés, nem hűti vissza a hűtő, a víz pedig felveszi a motor hőjét. "
A többi része pedig a blokk kölső felületen távozik, illetve ott folyamatos hőleadás van.

A Te jeladód tudtommal nem mérvadó, de lehet, hogy kavarlak valamelyik másik elvetemült átépítőssel. :)))
süsnye21-05-2009 16:11:06 // 79466
2. már válaszoltam, nem vok, fizikus

3. neked is tudnod kéne, h az alfa (legalábbi a 155 még biztos) azon kevés márkák közé tartozik, melyeknél a hűtővíz hőmérséklet kijelzés nem indirekt. Tudomásom szerint a VW-nél indirekt, és nem aktuális értéket mutat

4. ne tereld a témát :)

+

5. nekem eddig 2x forrt fel a vizem hegymenet után. Mind2x leállítás után kicsivel csapott ki a víz (igaz az még a régi hűtővel, de ez nem azt jelenti, h hűtő nélkül)

6. a 70-110 es kérdésre, meg legyen annyi elég, h a 110C-t csakis a környezeti nyomásnál magasabb hőmérsékleten érheti el víz forrás nélkül

70C-s víz nem forr nyomás nélkül (értsd: nem zárt rendszerben)
110C forr (ha még látod :) ) nyomás nélkül, 110C-s víz nem forr nyomáson->110Cnál nagyobb nyomás van a rendszerben... elég képlet helyett?
Longman21-05-2009 16:09:01 // 79465
OK, csak te is olajat írtál vissza, meg a SD is, nagy hirtelenben.. Gondoltam szólok.. :)
Longman21-05-2009 16:07:57 // 79464
Ne lábasokról beszéljünk vazze..

"a motorblokk sem lehet több 110 foknál,"

Akkor úgy látom ezt okozza nálatok a képzavart.. :)

De igenis az, mikor a vízhőmérőd 90-95 fokot mutat, és már nagyon megyeget a ventillátorod, akkor a hengerfejben 110-120 fok is lehet. Ez saját tapasztalat. Más OFF verdákon is 110 fok körül van az üzemi hőmérséklet. Ettől még a hűtővíz 90 fokos, mert a hűtő visszahűti.
Ha leállítod az autót, nincs keringés, nem hűti vissza a hűtő, a víz pedig felveszi a motor hőjét.
Nekem valamiért a termosztátban lévő jeladó elég "közvetlen", így ha jó meleg motornál leállítom, majd 10 percen belül ráadom a gyújtást, azonnal kiszalad a mutató 100-105 fokra, miután beindítom, pedig szépen visszamegy 3 másodperc alatt 90re.
norbee21-05-2009 16:03:01 // 79463
Szmájli lemaradt, sorry. :))))
norbee21-05-2009 16:02:26 // 79462
Olaj és víz, de kit érdekel ez most?
norbee21-05-2009 16:01:02 // 79461
Nem válaszoltál, sehol nem látom a képleteidet és a levezetést. Sz*rban vagy öcsi. :)))
norbee21-05-2009 16:00:21 // 79460
De hogy boldog legyél:

1, előtte nem volt vízfolt, mentem vele 15 kilométert, 14,5-nél felvillant a lámpa, megállás után látszott, hogy intenzíven csurog a víz belőle.
2, itt kéne bizonyítanod, hogy nagyobb a nyomás üzemen kívül, mint üzem alatt, és akkor nem-et mondok.
3, szerinted mi a répáért van az, hogy pl. a Volkswageneknél 3-4 perc után a mutató 90 fokon van, holott a víz még a közelébe nem jár. Nyugtassuk az ügyfelet.
4, Te ilyen hülyeségeket nézegetsz a csajok helyett? Sosem mértem, meg fogom nézni.

:)
süsnye21-05-2009 15:56:33 // 79459
már megadtam... te jössz ;)
Longman21-05-2009 15:56:31 // 79458
Round 2, FIGHT:

Okoskáim szerintetek a turbo-t csak az olaj hűti?????
SD21-05-2009 15:54:47 // 79457
A napszél hatására a feketelyuk tágul vagy szűkül? Vagy az a napfing?:D
norbee21-05-2009 15:53:29 // 79456
Egyelőre Te vagy, akinek válaszokat kell adnia. ;)
SD21-05-2009 15:49:47 // 79455
FIGHT!!!

Szerintem hőtágulást szenved el a ventilátor idő intervallum:)
süsnye21-05-2009 15:49:08 // 79454
nemtom levezetni, de ezek szerint az egyetértés megvan ;)
süsnye21-05-2009 15:47:14 // 79453
ha már itt tartunk

1. honnan tudod, h menet közben kezdett szivárogni

2. ha még menet közben is durrant, ez azt jelenti, h csakis menet közben durranhat el egy vízcső?

3. szted mi répáért kapcsol be sok autón a ventillátor, akkor is ha leállítottad a motort?

4. szted amikor pont akkor állítod le az autót, amikor bekapcsol a venti, majd egyből visszaadod a gyújtást, miért jár 3-4x annyi ideig a 2. fokozat, mint járó motornál?

nah, lökjed :))
norbee21-05-2009 15:45:01 // 79452
Nem, azt mondtam védd meg az elméleted, mutasd be a nyomásváltozást járó motornál, különböző hőmérsékletnél, aztán mutasd be, álló motornál, mennyivel nő.
SD21-05-2009 15:43:40 // 79451
biztos beragadt a kajabáló gombja:)
süsnye21-05-2009 15:43:35 // 79450
viccelsz? Paksra járok tankolni... ;)
süsnye21-05-2009 15:42:45 // 79449
mit kell ezen levezetni? nehogy aszond h 110en kisebb a nyomás(?) :DD má' így is felhúztak a mítingen...
norbee21-05-2009 15:40:27 // 79448
Nem kő kajabálni... :))))
norbee21-05-2009 15:40:11 // 79447
Szánalmas vagy, ugye Te is tudod? :)))))
süsnye21-05-2009 15:40:08 // 79446
te mé' ordibá'sz? :))
süsnye21-05-2009 15:39:36 // 79445
persze, mert amikor előtte leállítottad, a nyomás kifárasztotta. ;DD
SD21-05-2009 15:38:52 // 79444
"A reaktor bármilyen okból történő leállításának alapszabálya az, hogy az aktív zóna hűtését folyamatosan biztosítani kell, mert – bár a láncreakció leállt – a fűtőanyagban az üzem során keletkezett hasadványok bomlása miatt a leállítás után a névleges hőteljesítmény kb. 7%-át elérő maradvány (remanens) hő keletkezik."

Süsnye neked atommeghajtásos a géppéjármű? :)
Gyozi15521-05-2009 15:38:52 // 79443
AZTAT MAJD HA HAZAMENTEM VIZSLATOM MEG.... EGYNYÓCCAL GYÖTTEM, NEMM MERTEM AZZAL....
norbee21-05-2009 15:36:55 // 79442
Pont ezt mondom. Nekem sem megállás után durrant el a gumicső, hanem már menetközben, pont azért álltam meg, mert bejelzett a hűtőszint lámpicsku.
norbee21-05-2009 15:35:37 // 79441
Dr. "havisszajövökkioktatlak" Süsnye, védd meg az elméleted. :) Vezesd le egyenletmegoldásokkal, mekkora nyomás van a 155 hűtőrendszerében 70 és 110 foknál.
norbee21-05-2009 15:33:47 // 79440
"Én jó vezető. Igyunk kávé!" :))))

Ezzel még mindig azt mondod, nagyobb nyomás alatt van üzemen kívül a blokk, mint üzemben. ;)
süsnye21-05-2009 15:33:33 // 79439
hát nyilván jobb:)
de miért gondoljátok, h a hűtő nem fáradhat el? 12-17éves autókról beszélünk...
SD21-05-2009 15:31:10 // 79438
a csernobili atomerőmű esetében a megfáradt anyag némiképp reagált a nyomásra, de ez anyag és nyomás kérdése:)

én azt mondom a megfelelő rencer a megfelelő anyaggal töltve, az életperiódusán belül xarik a leállítás utánni hő-baxra, ha meg megpunnyad jobb ha a parkolóban mint ha az út szélén:)
süsnye21-05-2009 15:30:29 // 79437
végülis, kinek mi a rohamos csökkenés. ;)
SD21-05-2009 15:28:19 // 79436
Én nem akarok vitatkozni:) de 65 fok fölött kézrátéttel mért eredmények hitelességét kétségbe vonom:)

Teszteltem: mikor megfogtam kémia órán a vas 3lábat főzőcske után, még semmit nem éreztem de már hallottam sercegni a bőröm, aztán 8napon túl gyógyult:)

Szóval 60-70 fok után egy féle hibajelzést tud a gyári rendszernük, mégpeddig: ez qva meleg bazzeg:D
süsnye21-05-2009 15:26:41 // 79435
és a fáradóban lévő anyag teljesen érzéketlen a nyomásra, he? :)
SD21-05-2009 15:23:51 // 79434
Amway, szerintem az élet egy szopás amúgy is:) :D
süsnye21-05-2009 15:22:35 // 79433
rohamosan? fogtad-e már meg a blokkot fél órával leállítás után mondjuk 25-30C-s kinti hőmérsékletnél, olyan használat után, h a az olaj is elérte az üzemi hőmérsékletet?

egyébként ne vitatkozzunk. Próbáltjátok meg egy ilyen használat után, h leállítjátok, de mikor leállítod nézd meg mit mutat a hőmérő, majd nézd meg egy perc múlva. Melegebb lesz. Zárt rendszer->melegebb víz->térfogat növekedés->nyomás növekedés.
Az részemről csak egy 5let volt, h ez a nyomásnövekedés okozhat eldurranást. ;)
norbee21-05-2009 15:09:13 // 79432
Anyway, Te láttad, hogy előtte nem szivárgott? :P
norbee21-05-2009 15:08:26 // 79431
Az elpukkant hűtő nem azt jelenti, hogy darabokra szakadt, hanem hogy egy pontban az anyag elengedte magát. Ha a nyomás miatt lenne, akkor levált volna az oldala Teeee...
Anyagfáradás. Pont mint az én, vagy HSFAT hűtőcsöve.
Fairlane21-05-2009 15:00:11 // 79430
Beparáztál tőle, mi? :)

Hogy magyarázod meg Thomika leállás után eldurrant hűtőjét?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.