Forum >> 155
süsnye20-11-2006 21:48:46 // 13674
Hát ha választani lehet, akkor ne legyen! :D Akkor majd keres a srác. Köszi!
belus15520-11-2006 21:37:48 // 13673
Anagiakban vonzata?Legyen?A számomat add meg nyugodtan,de ne magánszámmal hívjon.Mert azt nem veszem fel!
süsnye20-11-2006 21:33:22 // 13672
OK! Most úgy tűnik nem megyek a Rolandhoz, mert nincs zsé (még nem vitték el a Tipo-t), szal úgy tűnik, hogy a Tbányán dolgozó ismerősnek kéne odaadni a légszűrőt.
Megadhatom neki a telszámodat? Akkor felhívnaő, aztán megbeszélitek mikor, hol.
Ja, és anyagiakban van vonzata a légszűrő átaadásnak? :D
belus15520-11-2006 21:24:07 // 13671
Ha célzás,akkor értem!A légszürő a garázsba,a bizonylat a habokba!Árpinál elveszett!Más?
Otto20-11-2006 21:16:52 // 13670
Nem beléd,hanem Roliba a találkozókat!De csak te jössz Lanciával!
süsnye20-11-2006 21:15:43 // 13669
:D
Ha má itten vagy... mizu? (ha érted a célzást :D :D)
belus15520-11-2006 21:14:09 // 13668
Üdv!Ki jön még lanciával?És mit kell belém nevelni?
Otto20-11-2006 20:46:13 // 13667
Ezzel a hibával mit lehet tenni?
Otto20-11-2006 20:39:46 // 13666
Bélus Lanciával jön.Roli is jön!Szerintem.De majd belé nevelem a találkozókat!:)
süsnye20-11-2006 20:38:00 // 13665
Szfvári talira nem gyünnek még vkik??? Eddig otto155-öt és belus155-öt láttam felirakozva a 155ök közül.
Marklar15520-11-2006 20:30:35 // 13664
Mázlid van. Nemtok festeni;)))
Marklar15520-11-2006 20:27:22 // 13663
öööő.
Nem-nem...:)
süsnye20-11-2006 17:35:09 // 13662
Ha vkit érdekel az öntartó áramkör, meg 1-2 más dolog, akkor itt van egy kis leírás. :D
András bácsi20-11-2006 12:04:46 // 13661
Nem vagyok én ingyenes szaktanácsadó :DDD
A hátsó féknyeregnél, illetva a féknél összetett a probléma:
1., a kézifékkötél hajlamos megszorulni, befagyni, emiatt nem old ki (sokat emiatt nem is használják a kézifékez, amiből jön a kettes pont)
2., a kézifék kilincsmechanikája berohad, és egyik irányba sem mozdítható, max. satuban. Ha meg szétszeded, akkor legtöbb esetben a tömítésnek vége, ebből meg nincs utángyártott.
tehát a jó megoldás a használat és a kenés, de ez is csak késlelteti és nem oldja meg a problémát.
(96-tól más a nyereg: gondolom rájöttek, hogy hülyék voltak. Innentől nem kilincses, hanem tengelyirányban elforduló a kézifék-szerkezet) ez már jobb.
A kp-i zár motor egyszerűen szétkopja magát és megszorul a bele. Nem javítható.
A fűtőventi csapágyát előbb már írtuk lentebb. Az elvileg javítható, de ez is inkább kopás, mint típushiba.
Egyébként a kilincstörés, mint típushiba is megelőzhető a rendszeres sprézéssel, és a feszegetés elkerülésével. Nekünk 4 év alatt nem törött el egy sem, pedig első szériás darab volt.
Fairlane20-11-2006 11:47:47 // 13660
"A 155-nél ne feledd a Lucas/Girling hátsó féknyergek halálát, az ablakemelő- és központizár-motorokat, a fűtőventi csapágyazását."
A féknyergek haláláról írnál pár szót még? Hogyan/miért...
A motorok meg a csapágy egyszerűen behal? Van vmi megelőzési lehetőség?
Fairlane20-11-2006 11:45:58 // 13659
Ne fesd a motorgenerált a falra léci :|
Szimeringcsere a család eddigi összed autójában volt előbb-utóbb, a szíjakat meg kicseréltem, mert vénnek tűntek, meg mert igy nyugodtabb vagyok....
süsnye20-11-2006 10:38:49 // 13658
OK! :D
Csak tanulok... :D Esténként bújom a manualt. :D
Paco20-11-2006 10:31:37 // 13657
Honnan tudjam? :)
- Ez van ráírva.
- Tényleg így működik.
- A többi passz.
Nem szedtem szét, a gyártóktól esetleg megkérdezheted. Pl. FACET.
süsnye20-11-2006 10:17:10 // 13656
:D Zsír.
Értem az elvét, de hogyan néz ki ez a kör? Tucc vmi skiccet dobni?
Paco20-11-2006 10:11:30 // 13655
Relével és két kapcsolóval elkészített öntartó áramkört ismered ami az egyik kapcsolóra bekapcsol és csak a másikra old fel? Na nem így van megoldva de az elve ugyanaz. :)
süsnye20-11-2006 10:07:18 // 13654
Értem az értelmezésed...
:D
csak azt nem, h mi a különbség az éppen visszahűlő és a melegedő 90C-s víz között?
S, hogyan van ez megoldva?
Paco20-11-2006 10:02:02 // 13653
Ezért írtam oda az értelmezést.........
92- nél BE de csak akkor kapcsol KI ha 87 alá hűlt.
Ha ki van kapcsolva és 90 fokos a víz akkor NEM megy. Ha be van kapcsolva (mert már az előbb elérte a 92 fokot és éppen hűl vissza) és 90 fokos a víz akkor MEGY.
süsnye20-11-2006 09:47:01 // 13652
Az "Engine" fejezet szerint:
A termosztát nyitása: 87 +/- 2 C
Termoszát teljesen nyitva: 95C
1. fokozat bekapcs (cut-in) hőmérséklet: 92+/-2C
2. fokozat bekapcs (cut-in) hőm. : 97+/-2C
Szal, sztem a venti nem megy 1. fokozatban egészen addig, amíg 87Cre nem hűlt vissza. Az én értelmezésemben a venti csak 92 +/-C -től megy.
norbee20-11-2006 09:44:43 // 13651
Ha már kiszedtem, inkább cserélem gyanú esetén, mint hogy forrás közeli vízbe merítgessem. :)
Paco20-11-2006 09:28:45 // 13650
Az értelmezéshez:
a gyors 97-nél kapcsol BE és 92-nél KI.
a lassú 92-nél BE,és ha visszahűlt 87 ig akkor KI. :)
Paco20-11-2006 09:26:26 // 13649
Nem tudom mit néztél, de a venti hőkapcsolója a következő hőmérsékletelnél kapcsol:
Lassú: 87-92
Gyors: 92-97
süsnye20-11-2006 09:19:47 // 13648
Vagy, ahogy a szervíz manual írja, kiszeded, bele teszed egy vízzel teli edénybe, majd melegíted a vizet... :D
Egyébként megnéztem a lassabb fokozat a ventinél 95C-nél kapcsol a gyorsabb pedig 97Cnél, ha jól emléxem.
kertecs20-11-2006 09:10:50 // 13647
a műanyag lapátkereket sem tudtam levenni, annyira össze volt rohadva.
Ugyanígy jártam... Szili155 haveroménál ugyanez, inkább neki sem álltam.
A mosómotor beépítve, köszi működik frankón. Marklarnak is köszi a szállítást!
mszabika20-11-2006 08:59:39 // 13646
a venti nyikorgást osztom :))))
András bácsi20-11-2006 08:56:28 // 13645
Szerintem csak komolyabb megoldás lehet: perselyezés. Én is X megoldást próbáltam, de nem jött be. Sőt, volr, hogy a műanyag lapátkereket sem tudtam levenni, annyira össze volt rohadva.
kertecs20-11-2006 08:51:51 // 13644
16V k nél főtengely problémák.? Nem csak az 55 ösöknél.
Szerintem jogos sajnos... de az én esetemet az előzö pesti tulaj "botlábával" mentem. De ettől függetlenül valószinűleg alulméretezett alkatrész.
kertecs20-11-2006 08:45:41 // 13643
Jó hogy írod! Fűtőventi csapágyazás... igen, írjuk fel! Ehh!
Kiszedtem, kipuceváltam belőle egy fél kiló mocskot, WD40, "szerintem jól" összeraktam : ) És csak azért nem írom, hogy rosszabb lett, nehogy lámának tűnjek! : )))
Bekapcs-kor furi hangot ad, majd végülis rendeződik. Előtte pl. bal kanyarban megfelelő sebességgel szintén zörgés...
Van megfejtés? Cserén kívül...
Yoyo20-11-2006 08:44:39 // 13642
Nem bizony:)))
Akkor tényleg jó a fogyid:))))
Yoyo20-11-2006 08:43:27 // 13641
Ez nem rossz ötlet télen úgyis rosszabbak a látási viszonyok:)))
András bácsi20-11-2006 08:41:05 // 13640
Na pl ezzel nem talákoztam. Viszont a kikopott bajuszkapcsolók rossz úton, keményebb futóműnél be tudnak kapcsolni. :)))
norbee20-11-2006 08:37:35 // 13639
Típushiba: kesztűytartó zárjának fülei elkopnak, és kinyílogat bukkanókon.
norbee20-11-2006 08:36:53 // 13638
Még szép. :)) Nem a kerekre gondoltam, hanem az Ikarus 256 kocka hátsó lámpákra, tudod, azok a szép nagyok. Tyúningrészing. :)
mszabika20-11-2006 08:35:52 // 13637
jaja az a kerek, "ködlámpáknak", használták azt tolótónak is :DDDDDD
elfogadtalak iwiw-en, legalább ott :)))))
András bácsi20-11-2006 08:34:21 // 13636
Újabb típushiba: a tükör spiáter talpa elöregszik és törik. És a motoros állítás sem örökéletű.
mszabika20-11-2006 08:34:18 // 13635
120 átlagban, egyszer 170 745-ös bömös megtalált, megelőzött és távolodott :))))
kíváncsi voltam mennyire tud meglépni, de bázzz ezek a magyar utak... nem versenyzésre valók :((((
norbee20-11-2006 08:31:57 // 13634
Yoyo, ez van. Karácsonyra lefalazzuk neki a hátulját, és teszünk rá ilyen nagy Ikarus lámpákat? tudod, mint régen a Zsigákra. Na? :)))
Yoyo20-11-2006 08:30:08 // 13633
Eleve a típushoz nem illik:)))
norbee20-11-2006 08:29:25 // 13632
Mé, azon a vörössön mutat? ;)
Yoyo20-11-2006 08:26:04 // 13630
A kák neon nem fog illeni hozzá:))))
norbee20-11-2006 08:24:50 // 13629
Ugyanmár. Holnap elhozom mszabika neonjait míg nincs otthon, aztán titta Electric Dragon lesz a Ződ Sárkány. :)
Yoyo20-11-2006 08:24:45 // 13628
Az tényleg jó fogyi, nagypapa tempó volt?:)))
mszabika20-11-2006 08:23:03 // 13627
nekem se megy 75°C alá, most nagyon fasza, ja és 11 literrel mentem 150km-et, fogyim is kebvesebb lett :)))
Yoyo20-11-2006 08:20:50 // 13626
Csak el ne kényelmesedj:))
norbee20-11-2006 08:20:01 // 13625
Fairlane
Amint arról szó volt, a termosztát köztes állásban is beragadhat, tehát biztosan erről csak akkor lehet nyilatkozni, ha kicserélted, vagy ha megröngenezted. A fogyasztás télen amúgy is emelkedik cirka 1 litert főleg városban, mivel nehezebben melegszik be a motor.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
681
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?