Nekem soha nem volt ilyen problémám vele!Pedig 2.5TD alatt is volt!Igaz,szerintem sok múlt a gátlón is!Én ilyennel jártam:

Ez a gyári!

Ati7721-10-2011 19:37:30 //
118464
Ezt már én is eljátszottam egy nyaralás előtt, négyen mentünk + a csomagok.

Nem mertem így elindulni mert így az eleje még lejjebb került.
afri21-10-2011 18:00:04 //
118463
én is hasonlón gondolkodok első lépésben! :-)
csak hát mégiscsak jobb lenne keményebb rugó! :-))
elvileg holnapra kész vannak a gátlók, megcsinálták a hátsókat is, igaz, csak úgy tudták, hogy rövidebb lett -2centivel! :-) de ültetéshez még jobb is így!
szóval előszöris megnézem mit alakít majd a vágott rugókkal, ha nem tecc, akkormeg jön a keményebb rugó!
... bár még a kocsi sincs kész :-) ...
Janó15521-10-2011 14:22:29 //
118462
Gyári rugó nyissz, melegen visszahúzni az ívet,szerintem ennél jobb,olcsóbb nincs!Nekem bevált már 8 éve.4cm elől-hátul, kb 1 menet.A gátlóim gyáriak,nincs keményítés,mégis stabil kanyarokban is,bele ülhet a család....
afri21-10-2011 13:16:04 //
118461
hát nemtudom ....
anno az 1.8asomnál is használt Eibach rugót vettem, és úgy összeült, mint a szar! :-(
el volt már gyengülve! :-( azzal ült le elöl minimum 6centit! ahhoz gumibakokat kellett a rugóspirálok közé tennem!
lehet egyébként csak ki kéne próbálnom, még kicsit várok vele!
Thomika21-10-2011 09:24:37 //
118460
Legjobb megoldás a minőségi ültető szett! De az nagyon ellaposítja a pénztárcádat! Jó alternatíva lehet az általam említett kombi rugó hátra (ültetőre átalakítva) előre meg jó lehet bármilyen jobb minőségű használt ültető rugó. A helyedben elgondolkodnék az előbbi Eibach ajánlaton! :)
Thomika21-10-2011 09:21:15 //
118459
Ebből csináltak ültetést. Erősebb a rugó, nem ér bele sehol!
afri21-10-2011 09:07:30 //
118458
de hát van némi realitása, nem? :-D
Én szinte minden Alfám megültettem!Ég és föld!Elvileg van egy szett Einbach piros rugóm.Q4 vagy 2.5Td alatt volt.Ha gondolod,rakd be alá.Ha tetszik kifizeted,ha nem tetszik visszaküldöd!
afri20-10-2011 18:58:19 //
118455
ültettte ezáltal , vagy maradt gyári magasságú a 155??
Thomika20-10-2011 18:57:25 //
118454
:P
Thomika20-10-2011 18:56:39 //
118453
Nekem most SW rugó került hátra. Az keményebb és jobban bírja. A szerelőm is így csinálta meg a 155öt, hogy Fiat Marea JTD kombi rugóiból vágatott le.
Buksi20-10-2011 16:19:41 //
118452
Hát már ne is legyen mit rajta szerelni! :-)
Buksi20-10-2011 16:19:11 //
118451
Látom szereted a CrossWagont! :-DD
Buksi20-10-2011 16:18:10 //
118450
Nem! :-DDDD
De ezt te is tudod! :-D
Buksi20-10-2011 16:17:35 //
118449
A lényeg, hogy szép! ;-))
mreni20-10-2011 15:14:07 //
118448
ezt most nem értem...:D van két gyári rugód,vágsz belőlük ugyanannyit,aztán go rugókovácshoz... miért kéne újakat gyártani?
Nem hiszem, hogy egyforma lenne 2 rugó, hogy ha azonos vastagságú és átmérőjű, de ez egyik rövidebb (kevesebb menetből áll) ...
mreni20-10-2011 15:08:28 //
118446
több munka és ugyanaz a végeredmény :)
Vagy ne vágj, csak csináltass vele rövidebbet ...
mreni20-10-2011 14:40:25 //
118444
szerintem meg vágj a gyári rugóból és vidd el rugókovácshoz,az a legegyszerűbb...:)
afri20-10-2011 14:27:51 //
118443
én most épp azon gondolkodom meginnt, hogy megültetem a V6ost! :-)
a gátlók már a szakinál vannak keményítésen!
a rugókon viszont még gondolkodom, miként kéne vele jáccani!
azon töprengtem, hogy fogom a gyári rugókat, és szétnézek az egri bontósoknál, hogy van-e olyan hozzá hasonló rugó, ami nagyobb súlyú autó alatt szolgál, mint pl. ford transit (ilyenekre gondoltam) , ezáltal a rugó is keményebb lenne, ha azt alakítanánk alá! elvileg kivitelezhető, és akkor az üéztetés miatt nem kéne azon rágódni, hogy berugózásnál beleérne a kerék a sárvédőbe! :-) mert ugye az, hogy a gátlókat keményíttetem, magában nem sokat ér! :-) és jóval olcsóbb megoldás is, mintha vennék egy nem FK rugót, mivel egy normálisabb ültetőrugó 70 körül is van!
hát ez a tervem!
jöhetnek a krtitikák!!! :-DD
Thomika20-10-2011 10:42:14 //
118442
Ja :D Ezt mondta a szerelőm is :)
Thomika20-10-2011 10:40:42 //
118441
Ehh...még van néhány dolog. Remélhetőleg, most nyugtom lesz egy darabig. Megjött a xar idő, nem sok kedvem van odakint szerelgetni...
Thomika20-10-2011 10:36:31 //
118439
A motorháztető két zsanérján van elvileg ez a két test!
Thomika20-10-2011 10:26:09 //
118438
Sziasztok!
Megoldottam a hátsó rugó kérdést! Mivel a család általában hátul utazik, és legtöbbször tele van a csomagtartó is, jobbnak láttam kivenni az ültetést hátulról. Kapott gyári rugókat. Elöl megmaradt a -2cm. Így most kicsit fura az autó, de sokkal kényelmesebb lett hátul, és nem ül rá a kerekekre, ha tele vagyunk.
ilyen lett:



süsnye19-10-2011 23:12:38 //
118437
viszont, ha a biztitábla felett van az omniózus pont, akkor befonom a hajam, amire hozzáférek... :(
süsnye19-10-2011 23:11:24 //
118436
ööö, ha a műanyagra van felfogatva, akkor hogy testel? :)
Itt a "most"-on van a hangsúly? :-D
G-Burt19-10-2011 20:43:53 //
118434
Inkább úgy mondanám, h jól áll a kocsinak:)
Buksi19-10-2011 20:09:01 //
118433
Hiába, nagyon szép ez a szín! ;-)
Buksi19-10-2011 20:08:20 //
118432
Én most készülök belerakni az enyémbe! A helyedben átraknám, főleg, hogy ennyire szét van borítva a motortér! ;-)
Buksi19-10-2011 20:07:23 //
118431
Most komolyan! Van még valami az autón, ami nem lett cserélve? :-)
Hali!
Ez a földelési pont a biztitábla felett van. A szürke keresztmerevítő bal oldali csavarja fogja. A jobb oldalon van 1 db a szürke keresztmerevítőn a kesztyűtartó mögött. Van továbbá egy földelési pont a fűtésboxon, a ventilátortól balra. Ez nem a fémre van felcsavarozva, hanem a a műanyagra van felfogatva.
süsnye19-10-2011 15:32:17 //
118429
igaz, csak bal oldalon van nekem is... és vmelyik fejezetben olvastam is, h mittomén melyik alvázszám után, már csak a 148b (bal oldali) létezik, a 148a nem...
Szombaton nem leszek, de elmész és lebombázod az 1,6 16v műszerfalát:)))
Ozt jól megnézed:)
süsnye19-10-2011 15:30:41 //
118427
basszus, de lehet, h igazad lesz, mert a testpontos fejezetben viszont nem jelöl testpontokat a mociháztetőkaron...
a doksi meg 1991-es... lehet, h rájöttek, h nehéz hozzáférni és árhelyzeték őket... :)
Amúgy meg egy oldalon szoktam látni.
A műszerfal alatt nem rémlik olyan testelés...
De kitudja:)

süsnye19-10-2011 15:28:51 //
118425
ez lemaradt...

süsnye19-10-2011 15:28:06 //
118424
egy kis zoom: :)
[img1]
én is azokra gondoltam először, de azt írja, h "under-dashboard" vagyis műszerfal alatti...
süsnye19-10-2011 15:21:56 //
118423
meg kéne már találni az okát ezen jelenségnek:
- indexelésnél: óracsoport háttérvilágítás ill. kontrollámpák (kivéve a világításét) az index ütemében elhalványulnak
- belső ventinél: fordulatszám növelésénél egyre halványulnak
- rüki kapcsoláskor: szintén elhalványul a kapcsoláskor
- jobbos e-ablak használatánál szintén elhalványulnak
valamint
indexnél: belső venti fordulatszáma is az index ütemében ingadozik :)
1-2 hete néha nekiállok az ED manualnak, az biztos, h az index kivételével ezek az eszközök a lent említett testpontra vannak kötve.
Kimértem: az óraegység tápja ingadozik ilyenkor (index) 0,5-1V-ot. Megmértem a vonatkozó biztinél is, ott is megvan az ingadozás, de talán kicsit kisebb.
Egyenként kivettem a biztiket, nem változott. :S
Ami furcsa, h ha kiveszem az ominózus biztosítékot és feszt mérek a biztosíték foglalaton, akkor az egyik "sarun" alapból van 0,5V (test az egyik kormány alatti csavar). Az a baj, h arra nem emléxem melyik saru volt az... :) de sztem a test felőli (tehát, nem az amin a kraftot kapja)
Kicsi a kép+mobil net. De a motorhtetőnek a zsanérjára tippelek.
süsnye19-10-2011 15:07:19 //
118421
ettől tartok én is... :)
Én nem tudom, de ránézésre minimum a teljes műszerfalat kell kiszedni, hogy megtaláld őket :P
süsnye19-10-2011 15:04:45 //
118419
nemtod véletlenül, h egészen pontosan hol vannak a pirossal jelölt testpontok?

süsnye19-10-2011 14:19:48 //
118416
Te... most az első sorban, a "Megy" után vagy tegyél vesszőt, vagy tegyél bele még egy "g"-t :P :))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.