Forum >> 155

Fairlane03-08-2011 11:44:56 // 116723
Sok sikert! :)

De neked nem rég volt motorgenerál, nem?
Szerintem cserélj ülést, akkor csökken a vibráció ;) :DDD
Joecee03-08-2011 10:36:58 // 116722
Bocsi, rosszul írtam, ez nem adalék.
Joecee03-08-2011 10:36:15 // 116721
Használt már valaki motorfelújító adalékot?
Nem tudom, rossz lóra tettem-e, de bepróbáltam 3 tubus XADO kerámia gélt, dízelmotorokhoz valót.
Elvileg ennyi kell egy "kezeléshez" és a várható eremdények között szerepel a megnövekedett kompresszió, csökkenő zaj és vibráció.
Hát majd kiderül, kidobott pénz volt-e vagy sem.

Buksi03-08-2011 03:43:47 // 116720
Nincs mit! ;-)
Buksi03-08-2011 03:42:17 // 116719
Azé' nem megy az olyan gyorsan! :-D
Akkó' szólok a TSIgának! :-)
szasza91103-08-2011 01:36:47 // 116718
ahh, megegyszer kosz!!!
ykcky02-08-2011 23:33:08 // 116717
Akkor nagyon remélem nem pont ugyanez a problémám :(
szasza91102-08-2011 23:31:22 // 116716
szuper, kösz!
Cika7802-08-2011 23:18:20 // 116715
Hali! Nem sokáig tudtam használni.Mert teljesen használhatatlan lett! Ki kellett cserélni az alkatrészeket! Az volt a szerencsém,hogy helyben állt meg,nem sokat kellett hazáig jönnöm vele.
ykcky02-08-2011 23:13:04 // 116714
Aszongya az UPS, 10-25ezer között idehozza házhoz, persze meglérek valakit, aki feladja, mondjuk a cégtársamat, mégse a te zsebedbe turkáljak könyékig, amennyiben erre lenne szükség.
ykcky02-08-2011 22:56:20 // 116713
Marklar, gyorsposta, marklar.
bár a te nyeelveden:
Márklár, márklárd a márklárral, a márklárt márklárba, ha márklár a márklár :D
ykcky02-08-2011 22:54:29 // 116712
Hi Cika78,
erősen hasonlatosnak tűnik a helyzet :(
a probléma első jelentkezése után még mennyit használtad a kocsit? Meddig bírta? Hogy használtad?
Nekem 1200 kilométert kell majd hazáig letolnom vele... rövidebb úton nem mehetek, mert a koszóvóiaik, albánok, bosnyákok, satöbbi cukorfalatok pont most kell, hogy faxkodjanak egymással.
Marklar15502-08-2011 22:50:41 // 116711
Még fél évig kint leszel??? :)
Marklar15502-08-2011 22:48:53 // 116710
Veled és vasággyal meg 25kg... :)))
ykcky02-08-2011 22:48:50 // 116709
Én is úgy látom, viszont, ha holnap délelőtt nem leszek okosabb a Bosch szervízben, és nem lesz alkatrészük, lehet, hogy még gyorspostáznod is kéne egyet. Amennyiben így van, lélekszadva, halálravált hangon hívni foglak. :(
ykcky02-08-2011 22:46:55 // 116708
Mai tapasztalatok:
Ma direkt este mentünk strandolni, 17.00 után, gondoltuk pont kikeüljük a dugót. Nem jött be, a strandról befele egyirányúsították az utakat, lépésben lehetett haladni. Sebaj, kint maradtunk a tengerparton sötétedés után, raktunk tüzet, fain volt. Aztán vissza úton újra megadugó, max 5km/h vagy fél órán át. A kocsinak semmi-semmi baja nem volt az alacsony alapjáraton kívül.
Marklar15502-08-2011 22:40:54 // 116707
Jobban jársz, ha hazajövetel után bizniszelünk:)
TSiga ( I am the TSIG)02-08-2011 22:39:14 // 116706
A Recarom van vagy 5... :-D
Marklar15502-08-2011 22:33:33 // 116704
10kg alatt van...
Marklar15502-08-2011 22:24:54 // 116703
Azért onnan a trélerezés ára megközelíti az autód árát :/
Marklar15502-08-2011 22:14:58 // 116702
Jó. Gyere holnap:)
Csöveket Tsigázd:)
Cika7802-08-2011 20:34:01 // 116701
Helló! Olvastam a problémádat! Én úgy jártam hogy néha-néha lecsökkent az alapjáraton.Nem ment egy 1-1 henger.És kiderült hogy elszállt az egyik Gyújtásmodulom,és a ez feletti trafóm is.Zárlatos lett a modul és leégette a trafót! Előtte gyertyákra és kábelekre gyanakodtunk. De amióta kicseréltük semmi baja.
Remélem picit tudtam segíteni ezzel az infóval!
Dj.Vince02-08-2011 20:12:18 // 116700
Köze lehet a hidegindításhoz?
Dj.Vince02-08-2011 20:10:21 // 116699
Ez tuti?Én csak tippelni tudtam mi lehet,mert a manuálokban nincs bent.Ez hova van kötve egyébként?
enzo02-08-2011 19:34:19 // 116698
Ha indulásnál alapjáraton engeded a kuplungot, emel az alapjárati fordulaton automatikusan.
Longman02-08-2011 19:15:45 // 116697
ami alatta van az nem gyújtásmodul?
ez "központ" trafós ugye? lehet azt kapni, 40-80.000Ft..
Dj.Vince02-08-2011 18:44:56 // 116696
Üdv mindenkinek.Ma kicsit karbantartottam és olyat találtam amit nem tudok beazonosítani,még a manuallal sem.A kuplung pedál felett közvetlenül van egy mikrókapcsoló,ami 90%-ban ugyanolyan mint a fékpedál kapcsolója.Ez szerintetek mi lehet?
Fairlane02-08-2011 18:44:54 // 116695
Na ez jó hír, bár meglepődnék, ha lenne raktáron egy 15 évvel ezelőtti motorhoz trafó :)
De diagnosztizálni talán tud segíteni.

Ha a trafó repedt, az mindenképp rendellenes, de igazából ránézésre nemtod eldönteni... Nemtom, hogy lehet kimérni. Szétszedni meg nem tudod, mert ki van öntve műgyantával...
A trafók alatt van még egy kis vezérlő elektronika is, még az is lehet, bár azt nemtom milyen tüneteket produkál.
TSiga ( I am the TSIG)02-08-2011 18:03:25 // 116694
Szurkolunk! :-)
ykcky02-08-2011 17:42:26 // 116693
Hi,

találtam egy Bosch szervízt a külvárosban, elég sok németjuhász vigyáz rá, szép nagy telep, épp zárásra értem oda, de még tudtam dumálni a Porsche terepjárós tulajjal, holnap nyolckor nyitnak, gyujtáskábelszettje 99% hogy van, trafója elképzelhető.

Remélem holnap pontot tehetetek az 'i'-re.
Buksi02-08-2011 16:24:31 // 116692
Parancsolj! ;-)

ykcky02-08-2011 16:05:15 // 116691
Szóval a pici repedés azt jelneti pusztul elfelé a trafó?
Fairlane02-08-2011 16:00:44 // 116690
Hát nem egyszerű.... ilyen trafót újban már nemigen kapsz.
Bontottban meg csak 164 és 155-beli 8V TS-ekben volt, szóval úgy sem gyakori.

Ha még ott lennél mondjuk két hétig, lehet megérné valakivel kipostáztatni, bár nemtom mennyi idő alatt érne oda...
ykcky02-08-2011 15:47:30 // 116689
Beszéltem a helyi Alfás arccal, nincsenek pótalkatrészei :(
ykcky02-08-2011 15:37:35 // 116688
Na,

Megvan, cca 4 kábel néz ki szarul, de a hibás az 1-es.


Lenn a városban észrevettem egy parkolóban egy piros 155-öt, sidepipe-pal. Megvártam míg a tulaj előkerül (1 óra a túző napon). Dumálgattunk, jófej, makog angolul kicsit, bár a problémát nem sikerült számára reprodukálni. Mindegy, megadta a számát, segítőkésznek tűnik.

Futkostam egy csomót, végül találtam féktisztító spray-t. A doboz magyarul hirdeti magát, vicces :) Tsiga tanácsára szétkaptam az LMM-et, kitisztítottam, bár kosz szinte semmi nem volt benne.

A gyújtáskábeleket átnéztem, szigszalagoztam, természetesen sárga zölddel. Majd szépen összeraktam mindent. Ezután először jelentkezett újra a probléma, immár hideg motornál, dugó nélkül. Elkezdtem egyesével lehúzkodni a kábeleket. A hűtőhöz közelebb lévő trafónál, az 1-es kábelnél maradt változatlanul beteg a járás, ill ott nem húzott át a szikra. Ezután az ehhez a hengerhez tartozó gyertyát felcseréltem egy másikkal, a probléma nem oldódott meg, tehát a gyertyákkal talán nincs baj. Ennek örülök, mert a három lehetséges gyertyából, amit javasoltatok, egyiket sem lehet a város egyetlen autósboltjában sem beszerezni.

Szóval a probléma, vagy a mindkét végén leszigetelőszalagozott kábellel, vagy a hűtőhöz közelebb lévő trafóval van.

Miután ezt kiderítettem, leszereltem a trafót. A hátoldalán, az akku felől apró repedés fut végig, tehát nem csak a kábel beteg, hanem a trafó sem makulátlan. :(

Ezután újra összeraktam a rendszert, visszacsavaroztam a trafót a helyére, visszadugtam a kábeleket, indítottam, majd a motor újra 4 hengerrel járt.

Az autósboltokban kérdeztem van-e kábeljük, trafójuk, vagy bármi 155-höz, de semmi.

Mindjárt rácsörgök a sidepipeos 155 tulajára, megkérdem van-e neki tartalék alkatrésze.
szasza91102-08-2011 11:45:46 // 116687
Esetleg van vkinek képe a üléskonzolról? Beépitve, ülés nélkül természetesen... :)
thx
ykcky02-08-2011 10:00:40 // 116686
Amikor kihagy, akkor már nem megy fordulaton sem, es alapjaraton sem. Tisztitas utan alapjaraton es fordulaton is megy mind, viszont az alapjarat alacsony, a megszokott 1000 helyett 800
Fairlane02-08-2011 09:00:37 // 116685
Én 10-15 közé tippelném.... úgy rémlik nehezebbek voltak, mint most a gyerek, azt meg most 10kg :)
Longman02-08-2011 08:40:21 // 116684
Nem tudom, csak az emlékeimre tudok hagyatkozni, de viszonylag könnyű volt őket hozni-vinni.. De régen volt már. Lehet hogy van egy 10-es is, de 20 kg biztos hogy nincs.
szasza91102-08-2011 08:34:17 // 116683
komolyan? legalább 15-20kg-ra tippeltem volna. persze csak ugy ránézésre.
thx!
Longman02-08-2011 08:29:50 // 116682
Szarintem olyan 6-8 kg lehet. Mikor készült a kocsim anno, elég sokat hurcolásztam üléseket, kézben cipelve ekkora tömegűnek becsülném.. A motoros nehezebb ha jól emlékszem.
Longman02-08-2011 08:28:00 // 116681
Akkor fordulaton megy mind a 4 henger?
szasza91102-08-2011 06:27:29 // 116680
Megosztané velem aki tudja, hogy nagyjából és egészében hány kilo egy tetszőleges 55-ös vezetőülése? gondolom nincs nagy különbség az egyes variációk között.
thx!
Buksi02-08-2011 03:44:44 // 116679
Nagy gratula! ;-))
kzoli02-08-2011 01:01:04 // 116678
Sziasztok!Ma raplizni kezdett a kicsike.A hütöventillátor az elsö bekapcsolódás után nem kapcsol ki amíg a víz vissza nem hülik a külsö környezet höfokára.A ventikapcsoló lesz szar,gondolom.Vagy mégse?
ykcky01-08-2011 22:01:16 // 116677
Tisztogatás után, pöpecül megy a gép, nem rángat, szívesen veszi a fordulatot, ill kemény terhelés alatt (az apartmant cca 7 percnyi 10% feletti városi szerpentin leküzdése után lehet megközelíteni, extra brutál! nagyon szűk utcák, élveznétek!) sincs semmi gond, veszi a fordulatot, dráma nélkül abszolválja az emelkedőt.
Longman01-08-2011 21:53:32 // 116676
hát a trafót nagyon nem tudod ott ellenőrizni szerintem. esetleg szemrevételezéssel, de ha pl. repedt lenne a melegtől akkor le is állna, nem csak kihagyna.
tényleg, nem rángat az autó? a gyújtásmodul ugyanez lenne. de ez is el szokott "melegedni". legalábbis OFF-os autóknál :)

ha nem nagyon vannak eszközeid, akkor parasztosan kell megnézni: lehúzogatod az injektorról a csatikat, és amelyiknél nem változik a motor járása, az nem megy (nyilván előbb felmelegíted, hogy kihagyjon) annak a hengernek a kábeljét érdemes átnézni.

viszont ez esetben érdemes megfigyelni, mikor kezdi el pontosan produkálni magát.

a gyertya itthon 1000-1500 huf
ykcky01-08-2011 21:52:26 // 116675
Amúgy megállás, gyertyatisztíás után bár az alapjárat alacsonyabb a megszokottnál, de a motor járása teljesen kultúrált, egyenletes. Tehát, csak dugóban áll le az egyik henger, így meg kell várnom, míg újra bekövetkezik a probléma, hogy rájohessek melyikkel van a gebasz.
Fairlane01-08-2011 21:36:24 // 116674
Sajnos a trafót nemigen tudod így kiszűrni, csak ha lenne egy cseredarabod, azt tudnád próbálgatni.

Ha megy a motor alapjáraton, akkor egy-két másodpercre lehúzod aztán visszarakod sorban egyenként az injektorok csatlakozóit. Egyszerre csak az egyik hengerét.
Amelyik henger megy rendesen, annál változni fog a motor járása, hiszen nem kap benyát. Amelyik nem megy, annál nem rontasz a járáson azzal, ha nem spriccel a spriccelő.


Örülhetsz, hogy SD épp nincs itt, mert még NTC-t is kéne cserélned :)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.