az új korszerűbb, de azt is alapul lehet venni, hogy az egyszerűbb megoldás jobb. Ugye kevesebb minden tud elromlani rajta.
én spec az újabbra szavazok. Volt egy moci felújításom pályafutásunk kezdetén, és azt mondta a szerelő, hogy ha régebbi motorral lett volna szerelve, nem lett volna értelme hozzányúlni.
ja, mind a kettő 125LE /297 NM
Forum >> 155
atesssz31-12-2010 13:47:27 // 109029
Buksi31-12-2010 11:58:54 // 109028
Boldog Új Évet kívánok minden egyes 155 tulajnak! :-))


Longman31-12-2010 10:48:58 // 109026
No kedves urak (hölgyek), én ezúton kívánok minden kedves típus-, és topictársnak Boldogabb Új Évet 2011-re!
Legyünk gazdagabbak, egészségesebbek, szépüljenek, épüljenek a 155ösök tovább-tovább! :)
És maradjon meg ez a topic továbbra is az értelmetlen veszekedésektől és személyeskedésektől mentes.
Ahogy elnézem lassan példamutatók leszünk ezügyben..! Így tovább! :)
Legyünk gazdagabbak, egészségesebbek, szépüljenek, épüljenek a 155ösök tovább-tovább! :)
És maradjon meg ez a topic továbbra is az értelmetlen veszekedésektől és személyeskedésektől mentes.
Ahogy elnézem lassan példamutatók leszünk ezügyben..! Így tovább! :)
Zsolt15530-12-2010 22:22:50 // 109025
Részvét a paripa miatt. :-((( Szerencséd volt, hogy nem egy billencs Kamaz állt előtted.
afri30-12-2010 21:28:18 // 109024
a linket olvasva rájöttem ezekre!
bocs!
bocs!
afri30-12-2010 21:26:42 // 109023
nincs több kérdésem!
:-DD
:-DD
afri30-12-2010 21:26:21 // 109022
a régebbi motorral meddig gyártották?
LE különbség van a 2 között?
LE különbség van a 2 között?
afri30-12-2010 21:25:40 // 109021
akkor most melyik a jobb, a régi tipúsú, vagy az ujabb motor?
:-)
:-)
atesssz30-12-2010 18:09:13 // 109020
csak az általam ismert különbségeket írom le, lehet ezeken kívül van több is :)
- a régebbi motoron (VM07B) IHI RHB5 VA60A turbó van, ennek az A/R száma más, mint az újabb motoron (VM31B) lévő VA56A turbó.
- az újabb motor hidrotőkés
- az újabb motoron felül is kaptak helyet izzító gyertyák, az elsődleges izzítás itt történik.
- mintha olyat is hallottam volna, hogy a porlasztócsúcs és az adagoló, és az ECU is más.
- meg ugye az újabb újabb kiadás, nyilván ezt-azt fejlesztgettek :)
de ha konkrétan van valami kérdésed, itt van egy email cím, biztos mindent leírnak neked, amire kiváncsi vagy: http://motorfelujitas.com/?page_id=51
- a régebbi motoron (VM07B) IHI RHB5 VA60A turbó van, ennek az A/R száma más, mint az újabb motoron (VM31B) lévő VA56A turbó.
- az újabb motor hidrotőkés
- az újabb motoron felül is kaptak helyet izzító gyertyák, az elsődleges izzítás itt történik.
- mintha olyat is hallottam volna, hogy a porlasztócsúcs és az adagoló, és az ECU is más.
- meg ugye az újabb újabb kiadás, nyilván ezt-azt fejlesztgettek :)
de ha konkrétan van valami kérdésed, itt van egy email cím, biztos mindent leírnak neked, amire kiváncsi vagy: http://motorfelujitas.com/?page_id=51
afri30-12-2010 17:41:13 // 109019
na, most akkor tisztázzuk! : a 2.5 TD motorból van 2fajta! melyik a jobb és miért??
:-)
egyébként nem pont a kasztnielemekre és futóműre gondoltam, hanem a motoralkatrészekre!
ahonnan én szoktam beszerezni a cuccokat, ott is most tettesk szert egy 25TD-re! :-)
:-)
egyébként nem pont a kasztnielemekre és futóműre gondoltam, hanem a motoralkatrészekre!
ahonnan én szoktam beszerezni a cuccokat, ott is most tettesk szert egy 25TD-re! :-)
atesssz30-12-2010 16:33:05 // 109018
afri, én ezt azért cáfolnám... Azokat az alkatrészeket, amiket Bifi írt, -gondolok itt a karosszéria elemekre- a TS-eken is megtalálod. A futómű elemek pedig úgy tudom, meg egyeznek a V6 és a Q4 alkatrészeivel (lengőkar, külső kormányösszekötő, stb.), legalábbis cikkszámra. Nekem pl a külső kormányösszekötő gömbfejem, a stabilizátorom, meg a kormányösszekötőm a Q4-esé.
A "sokhely tele van az alkatrészhirdetéseivel!" kijelentésed meg szerintem nem helytálló, ha a motor alkatrészeit nézzük. Főleg akkor, ha az újabb motorkódú VM motorhoz kell valami alkatrész.
A "sokhely tele van az alkatrészhirdetéseivel!" kijelentésed meg szerintem nem helytálló, ha a motor alkatrészeit nézzük. Főleg akkor, ha az újabb motorkódú VM motorhoz kell valami alkatrész.
NaTo30-12-2010 14:50:13 // 109017
Egyelőre nem tudok mondani fogyasztási adatot, mert még nem jártam vele annyit. Országúton 120-130-ig állítólag 8-9 liter, fölötte zabál. Városban 12+ ... Szerintem ez nagyban függ a használatáttól is, de kb ennyi lehet. Majd megírom ha lesz tapasztalatom :)
afri30-12-2010 14:11:18 // 109016
amugy nemtom!
lehet jólenne mégis 2.5 TD-t venni, hiszen, sokhely tele van az alkatrészhirdetéseivel!
mint pl. itt is! :-)
lehet jólenne mégis 2.5 TD-t venni, hiszen, sokhely tele van az alkatrészhirdetéseivel!
mint pl. itt is! :-)
Bifi 15529-12-2010 23:54:06 // 109015
Sziasztok vannak 95 -ös 2.5 td-s egyéb alkatrészeim.
-futómű,
-lengéscsillapítók
abs-es fék rendszer
-gyári momo sport ülések
-ajtók
-sárvédők
-vonóhorog
-tetőablak
kábelköteg,sok csiri biri apróságok !
ha valami érdekelne valakit írjon az adatlapomra .
-futómű,
-lengéscsillapítók
abs-es fék rendszer
-gyári momo sport ülések
-ajtók
-sárvédők
-vonóhorog
-tetőablak
kábelköteg,sok csiri biri apróságok !
ha valami érdekelne valakit írjon az adatlapomra .
afri29-12-2010 22:34:29 // 109014
egyébként milyen a fogyasztása??? -mindenfélemódban?
őszinte választ várok!! :-))
őszinte választ várok!! :-))
afri29-12-2010 22:31:07 // 109013
hhúúúúúú ... ez nagyon tuti gép lehet!!
gratula hozzá!
vigyázz rá!! ;-)
eccer, ha arra járok, mennézem! ;-))
gratula hozzá!
vigyázz rá!! ;-)
eccer, ha arra járok, mennézem! ;-))
Thomika29-12-2010 22:09:59 // 109012
Ohhh. Vazze!! Részvétem!! :(((((
beero15529-12-2010 18:22:44 // 109011
ez egy kicsit jobban összetört mint az enyém...
sprint8329-12-2010 18:07:26 // 109010
Gratula! Egy újabb V6 és még milyen!
NaTo29-12-2010 17:53:12 // 109009
Hú ez nagyon dúrva Marklar! :( A 75-ösöm hasonlót kapott, csak ott a kocsi elején nincs egy ép elem se... viszont a motorterem jobban megúszta.
NaTo29-12-2010 17:53:12 // 109008
Hú ez nagyon dúrva Marklar! :( A 75-ösöm hasonlót kapott, csak ott a kocsi elején nincs egy ép elem se... viszont a motorterem jobban megúszta.
NaTo29-12-2010 17:51:14 // 109007
Szó sincs róla! Nem akartam "lehúzni" a fronthajtást, teljesen rendben van az, csak nekem szokatlan, mert eddig csak hátsókerekes autóim voltak. Persze vezettem sokféle elsőkerekest is, csak eddig nálam hátul hajtott a kerék :) A mindennapi közlekedésben egy fronthajtás sokkal előnyösebb a hátsóhajtásnál. A versenytechnika már más dolog. Ott már nem lehet ilyen egyértelműen eldönteni, hogy melyik a "jobb" . Nyilván a felhasználás módját tekintve lehet ezt eldönteni. A rally-ban az összkerék a jó, a driftben csakis hátsókerék jöhet számításba, a forma 1 is hátsóhajtásos technológia, viszont pl. a túraautóban már nem lehet egyértelműen eldönteni az egyik vagy a másik javára. A 156-osok fénykorukban nagyon komoly ellenfelei voltak a bmw-knek, a 155 V6 TI-t meg sem említem, bár az összkerékhajtású volt. Szóval én azt mondom, hogy ízlés dolga. Én jobban szeretem az RWD-t, de attól még élvezem az FWD-t is. :)
atesssz29-12-2010 17:37:20 // 109006
néhány mostani hsz-edben úgy állítod be a fronthajtást, mint ha valami rémisztően rossz megoldás lenne, pedig nem az :). Mondjuk nekem is volt RWD-s autóm, néha hiányolom is:)
NaTo29-12-2010 17:26:46 // 109004
ja, a klíma igen! Megértettem az előző kis írásból, de persze érdekel részletesebben is!!! Különösen a mostani időszakban, amikor állandóan párásodik az ablak :(
NaTo29-12-2010 17:14:25 // 109003
Köszi! :)
Egyelőre agyilag kell hozzászoknom, hogy ez nem egy egyszerű szívó motor, amit leállítok melegen. :) A bódét csak minimális mértékben fogom szépítgetni, mert szeretnék majd egy jó állapotú kasznit szerezni rá, de ez még a jövő zenéje. Szóval írjak 155 nótát is? :))) Mostanában amúgy se vagyok túl termékeny ilyen téren, ráadásul most már a house világában alkotok... A 75-ös tényleg megmentett, mert egy karcolás sem esett rajtam, csak az öv helye látszott meg pár napig (én eddig is mindig kötöttem magam, de higgyétek el, hogy érdemes is! Ráadásul "csak" a boltba ugrottam le, és pár perc lett volna a hazajutás, mégis ezen a rövid távon jött a baleset...). Biztos, hogy nem rohad el az udvaron,drift masina lesz belőle! :) . A 155-től meg nagyon nagyon féltem, az orrkerék hajtás miatt, de nagyon kellemesen csalódtam eddig, mert egyszerűen jó vezetni! :) A turbó fütty meg külön öröm :)
Ami a kocsi erejét illeti, csak párszor "kérdeztem fel" eddig, de a mostani útviszonyok mellett nem tudom még, hogy igazából mire képes. Az biztos, hogy a 6 henger miatt olyan kellemesen nyomatékos, hogy 1000-2000 ford/perc között tökéletesen vezethető városi forgalomban, gyakorlatilag simán ellehet vele A-ból B-be menni úgy, hogy a turbó nem is dolgozik. Aztán ha kell, akkor 3500 körül beindul a katapult rendszer, és önkéntelenül vigyorgok :) Szóval tetszik.
Egyelőre agyilag kell hozzászoknom, hogy ez nem egy egyszerű szívó motor, amit leállítok melegen. :) A bódét csak minimális mértékben fogom szépítgetni, mert szeretnék majd egy jó állapotú kasznit szerezni rá, de ez még a jövő zenéje. Szóval írjak 155 nótát is? :))) Mostanában amúgy se vagyok túl termékeny ilyen téren, ráadásul most már a house világában alkotok... A 75-ös tényleg megmentett, mert egy karcolás sem esett rajtam, csak az öv helye látszott meg pár napig (én eddig is mindig kötöttem magam, de higgyétek el, hogy érdemes is! Ráadásul "csak" a boltba ugrottam le, és pár perc lett volna a hazajutás, mégis ezen a rövid távon jött a baleset...). Biztos, hogy nem rohad el az udvaron,drift masina lesz belőle! :) . A 155-től meg nagyon nagyon féltem, az orrkerék hajtás miatt, de nagyon kellemesen csalódtam eddig, mert egyszerűen jó vezetni! :) A turbó fütty meg külön öröm :)
Ami a kocsi erejét illeti, csak párszor "kérdeztem fel" eddig, de a mostani útviszonyok mellett nem tudom még, hogy igazából mire képes. Az biztos, hogy a 6 henger miatt olyan kellemesen nyomatékos, hogy 1000-2000 ford/perc között tökéletesen vezethető városi forgalomban, gyakorlatilag simán ellehet vele A-ból B-be menni úgy, hogy a turbó nem is dolgozik. Aztán ha kell, akkor 3500 körül beindul a katapult rendszer, és önkéntelenül vigyorgok :) Szóval tetszik.
süsnye29-12-2010 17:06:18 // 109002
gratula és üdv mint 155 tulaj. :)
kb. úgy működik a klíma vezérlés, ahogyan ötvenötös kolléga leírta. :)) ha kell részletesebb infó leírom szívesen...
kb. úgy működik a klíma vezérlés, ahogyan ötvenötös kolléga leírta. :)) ha kell részletesebb infó leírom szívesen...
Buksi29-12-2010 16:25:24 // 109001
Gratula a géphez! Vadállat lehet! :-))
SD29-12-2010 16:24:14 // 109000
Hát először is akkor racevét a 75-höz:( Szégény, majd csak meggyógyul. De megvédett legalább!
Másodszor, gratula a 155-höz, szerintem szeretni fogod:) (De azért inkább külterületen:)
Szóval akkor üdv a fedélzeten:)))
Igazából a 155 hálás szerkezet, az orrkerék miatt még kezes is, erő meg ugye velünk van:)
Akkor írhatsz is lassan egy 155-ös nótát:D
És tessék kiszépíteni a bódét:) Marklandban van minden csak pacsmagolni kell utána:D
Még hogy Véééhattórbó!! Állat:) Majd várunk beszámolókat:)
Másodszor, gratula a 155-höz, szerintem szeretni fogod:) (De azért inkább külterületen:)
Szóval akkor üdv a fedélzeten:)))
Igazából a 155 hálás szerkezet, az orrkerék miatt még kezes is, erő meg ugye velünk van:)
Akkor írhatsz is lassan egy 155-ös nótát:D
És tessék kiszépíteni a bódét:) Marklandban van minden csak pacsmagolni kell utána:D
Még hogy Véééhattórbó!! Állat:) Majd várunk beszámolókat:)
NaTo29-12-2010 16:09:32 // 108999
Ha kicsit jobb idő lesz, lemosom, és rakok fel képeket is róla :)
NaTo29-12-2010 16:06:47 // 108998
SZóval. Igen, vettem 155-öst, és ez az a debreceni gép. :) Mester csinálta a motorfelújítást és a kocsi egyéb szerelési dolgait is (jó sok mindent), még az előző tulajdonos alatt. Ismerem őt is, Mestert is, és ezért is mertem megvenni. Másrészt a 75 most parkoló pályán áll, mert elém kanyarodtak, én meg már nem tudtam megállni, és az eleje csúnyán összetört. Hálistennek a motortérben minden megúszta, de a futómű meg a kaszni elég gáz.... Úgyhogy most a 75 pihen. Sokat gondolkoztam, hogy mi legyen vele, voltak tervek mindenfélék. A javíttatás tűnt a legolcsóbbnak, csakhogy a kaszni olyan szinten rozsdás, korrodált már, hogy nem sok értelme lett volna szegelgetni... arra is gondoltam, hogy egy teljesen másik kasznit szerzek, ami jó állapotú, és átrámolunk mindent. Na ez nem kis meló lett volna... ráadásul nagyon sok apró hiba van, amit még meg kellene csinálni, ha már elkezdjük...És akkor itt jött a képbe Pistinek a kocsija, ez a 155 V6 TB. Még nyár vége felé Pisti megkeresett engem, hogy nem érdekelne-e az autója, mert neki most pénzre van szüksége, megszületett a gyereke, és van másik Alfa még a garázsban, ez meg ott áll neki, eladná. Már akkor elgondolkoztam rajta, hogy meg kéne szerezni azt a kocsit... Úgy 1 hónapja jött ez az ominózus karambol... gyakorlatilag előztem egy autót, ami úgy döntött, hogy közben balra bekanyarodik... így eszembe jutott Pisti ajánlata, felhívtam, és jó pár nap gondolkozás után úgy döntöttem, hogy megveszem. Mester szerelte, és a motorcserét is ő csinálta, és ő is ajánlotta, hogy ennyi pénzért ilyet nem veszek... az összeg maradjon privát, elég azt tudni, hogy tényleg áron alul kaptam a kocsit, pláne ahhoz képest, hogy minden fel van benne újítva, a futóműtől a motorig, csak a kasznija ütött kopott kissé. Szóval most elől hajt a kerék... de most ezt a kompromisszumot meg kellett hoznom azért a sok pozitívumért, amit ezen kívül kapok a kocsival. Úgyhogy V6 TB! :)
Ja, és köszi a klíma magyarázatot, most már kezdem érteni :)
Ja, és köszi a klíma magyarázatot, most már kezdem érteni :)
Ati7729-12-2010 15:53:43 // 108997
Tavaly lakatoltattam én is a hátulját de én sem találtam sehol hátsó sárvédőt se jav ívet. Készülj a doblemez javításra.Hívd Marklart!
RoliQ429-12-2010 15:50:17 // 108996
én nem tom... őt kell kérdezni:)
SD29-12-2010 15:41:58 // 108995
És miért nem rakja ki az oldalára? Még annyira friss?
Elég baba:)
Elég baba:)
Longman29-12-2010 15:41:37 // 108994
Azért lesz vele munka gondolom..
De most ezt mit meg mért meg hogy? :)
És a 75?
Vagy majd ebből lesz Mester Úr új drift versenygépkocsija egyszer?
De most ezt mit meg mért meg hogy? :)
És a 75?
Vagy majd ebből lesz Mester Úr új drift versenygépkocsija egyszer?
Longman29-12-2010 15:37:29 // 108992
Ez nem az amit régebben hirdettek Debrecenben V6TB mocival? Ez lesz az tutti :)
Gratula hozzá!!!!!!!!!!!!!!
Mester fogja piszkálni? Akkor hatékony is lesz..
Egyszer elviszem már hozzá az enyémet, hátha lenne némi építő jellegű kritikája! :)
Gratula hozzá!!!!!!!!!!!!!!
Mester fogja piszkálni? Akkor hatékony is lesz..
Egyszer elviszem már hozzá az enyémet, hátha lenne némi építő jellegű kritikája! :)
RoliQ429-12-2010 15:15:02 // 108989
pedig mégis...:) hidd csak el!:)
SD29-12-2010 15:14:36 // 108988
Ugyan már olyan nincs is:)
RoliQ429-12-2010 15:13:32 // 108987
de még milyet:) 6 henger... plusz csiga!:)
SD29-12-2010 15:10:24 // 108986
Most akkor Nato vett egy 155-öt? :)
TSiga ( I am the TSIG)29-12-2010 15:03:43 // 108985

RoliQ429-12-2010 14:58:27 // 108984
hard user!:)
TSiga ( I am the TSIG)29-12-2010 14:54:57 // 108983
Ez eléggé user manual. :-D
Szerszám-user :-D
Szerszám-user :-D
RoliQ429-12-2010 14:54:09 // 108981
ez nem user manual!:)
TSiga ( I am the TSIG)29-12-2010 14:48:59 // 108980
Olyat nem tudok, de ITT van az eredeti eladó!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
1294
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?
Members
New members
- Kaccsa
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas






