Forum >> 155

Marklar15502-02-2011 22:38:31 // 110379
Asszem feljebb megválaszolták:)
Robiik02-02-2011 22:24:09 // 110378
Nem lebetonozott szerszámosszekrényre gondoltam, hanem kézitáska mindenféle szerszámmal. :) egyébként milyen az a Beta kocsi ?
Robiik02-02-2011 22:21:13 // 110377
Visszakerült az újból felújított generátor. Most minden olyan amilyennek lennie kell.

Ettől függetlenül nem hagy unatkozni a némber, rájöttem, hogy a légtelenítő csavarnál szökik a vizem, megpróbáltam meghúzni, még roszabb lett... egy nap alatt elfolyt a víz úgy, hogy a kiegyenlítő tartály csont száraz. Ma megin megpróbáltam ráhúzni, és teljesen kitört a csavar. Persze nem jön ki az egész, hogy másikkal lehessen pótolni :( Nem akarok ez miatt hűtőt cserélni, valószínűleg végleg leragasztom.
afri02-02-2011 22:01:13 // 110376
sokat kell járni a Főnix-be!
:-DDD


és egy kis varázslattal minden megoldható ..
TSiga ( I am the TSIG)02-02-2011 21:44:05 // 110374
És hogy viszed le a Beta szerszámkocsit az emeletről? :-D
Robiik02-02-2011 21:40:14 // 110373
ugyanezt mondom én is... abból a pénzből amit a szakszervizek elkérnek (kicsalnak?) kell venni egy jó szerszámkészletet :)
TSiga ( I am the TSIG)02-02-2011 21:18:10 // 110372
Hagyjuk a jeladókat és a problémákat!



Csak úgy...... :-DDDDDD
sprint8302-02-2011 21:01:53 // 110371
Szerintem meglazulva nem lehet, az már régen rossz lenne. De, hogy mitől kóvályog arra kíváncsi vagyok. Mert még ha olyan lenne mint a dízeleké szokott lenni, hogy van benne egy tömör gumi rész akkor oké, hogy az elfárad és amiatt ráz. De ez egy tömör tárcsa még meg nem is olyan vékony darab.
Longman02-02-2011 20:37:37 // 110370
Még azon aggódom a jeladót szét ne verje. Leghamarabb jövőhét Szombaton tudok ránézni komolyabban. Igaz addig nagyon sokat nem fogok úgyse menni vele.
Longman02-02-2011 20:36:07 // 110369
Szeva!

Igen, a 164-é. Minden főbb összetevő ami a motor működéséhez kapcsolódik, abból van.

Nem tom hogy van benne 8-as, de tegnap egyértelműen látszódott, és kattogó hangot hallatott.
Még írtam is vmikor ősszel hogy csattogó hang jött a jobb első kerék mögül. Akkor főként a kipuff miatt nem lehetett pontosan hallani hogy honnan. Volt aki szelephangot mondott, én leömlőt.
Egyszer meg is mutattam egy szerelő havernak is, aknából keresték ketten is, de nem tudták beazonosítani hogy honnan, csak hogy a vezérlés felől.
Aztán valahogy kussban maradt ez után rögtön.
Tegnap viszont megint hallatta magát, most hogy 2 hete nem volt beindítva egyáltalán, viszont most egyértelműen megállapítottam hogy az ékszíjtárcsa az!
De most megint mintha elhallgatott volna egy kicsit. Azon gondolkodom nincs-e kicsit meglazulva, vagy ilyesmi..
TSiga ( I am the TSIG)02-02-2011 20:30:47 // 110368
Akkor remélem, hogy hozod a söröket :-D
sprint8302-02-2011 19:26:39 // 110367
Az igencsak csúnyán kiverődött tőke, nemcsoda, hogy ilyen hamar elkezdett csattogni újra. Nekem mióta kicseréltem nyáron a 3db kiverődött tőkét nem jött vissza a szelephang és azóta 5k km ment bele.
sprint8302-02-2011 19:24:13 // 110366
Szuper a rendszer! Ez a 164 katalizátora ugye?

A főtengely szíjtárcsához nem kell a vezérlést bontani. Csak egy 41-es crova kell hozzá meg némi erőkar. Bár nem tudom, hogy hogy lesz benne nyolcas, ahhoz elég tömör a tárcsa.
Svéd02-02-2011 18:21:16 // 110365
decemberben voltam a tatabányai alfa fiat márkaszervizben,és néztem az árlistát:rezsi óradijak fiatok 6800ft/óra alfák 9890 ft/óra.ezek szerint mi alfások gazdagabbak vagyunk.:D
Buksi02-02-2011 16:50:24 // 110364
Na ezt azért nem vártam tőled! Asszem beszélgetünk majd Érden! :-DD
Buksi02-02-2011 16:41:39 // 110363
Rendes volt, mert odaadta az utolsó fagyállóját is! :-)
De ha egyszer feltöltöm, akkor már nem akarom leengedni mégyegyszer (lusta vagyok), hogy beletöltsem a Paraflut! ;-))
TSiga ( I am the TSIG)02-02-2011 16:38:32 // 110362
Mi az, hogy vadon élő állat és a Buksi? Szeerintem az egy és ugyanaz. Sztem nem is volt őzike, csak 1 üveg házi szilva. :-D
Buksi02-02-2011 16:37:42 // 110361
Gratula, rohadt jó lett! :-)
Jó közel van ám az olajdeknihez a cső! :-O
afri02-02-2011 16:37:07 // 110360
zsír lett a rendszer! ;-)
bár furi így elsőre ez a heggesztési stílus, mármint hogy nem hajlítva van a cső!!
de biztos jó, ha hozzáértő szaki csinálta!
;-))
Buksi02-02-2011 16:32:58 // 110359
Nagyon bízom benne én is! ;-))
afri02-02-2011 16:06:41 // 110358
a fényképen a dátum a fényképezőm szar akksijából adódóan mutat 1997-et! :-D
amugy ma készítettem! csak hát na!
afri02-02-2011 16:05:34 // 110357
ma egy kicsit lelombozódtam! ... :-/
ennyit a márkaszervizekről!! :-(((
nem lehet már itt ebben a kurva országban megbízni senkiben sem!!!!! bassza+!!! :-((
az a legjobb, ha magunknak szervizelünk!!

történt ugyanis:
már eléggé csattogott meginnt a motor a V6-ban, ugye novemberben volt kisebb motorfelújításon, ahol kiemlten megkértem a szerelőt, hogy a 4.hengernél a kipufogószelepemelőtőkét cseréljék ki, mert ki van kopva a teteje! rendben -jött a válasz!
amikor mentem a kocsiért, és fizettem a végelszámolásnál nem kis összeget, beleszámolták a tőke cseréjét is, tehát elvileg az is uj került bele!
pedig már akkorsem lett sokkal halkabb a gép! meg már akkor 0.35re hagyták a hézagot, ami kissé már ilyen kopott motornál is magas érték!
biztos azt hitték, hogy majd hozzájuk viszem később beállíttatni a szelephézagot, ha összekopik a motor ujra! de tévedtek!! :-)
ma szedem le a szelepfedelet, és lám, a régi kopott tőke van benne, ahol már 0.45 volt most a hézag!!!! a többinél is 0.38 körül volt!! ááÁÁÁÁááá!!!!!
most olyan 0.27re állítottam mindet, és sokkal halkabb lett a járása! :-)
de meglátogatom őket, és számonkérem a szervizest, hogy mi a faszé fitettette ki velem, ha ki sem cserélte!!!!!
NaTo02-02-2011 15:24:13 // 110356
őő lehet :)
Robiik02-02-2011 14:55:50 // 110355
Ez nem úgy van, hogy van egy memória szál, ami azért van, hogy ne áramtalanodjon teljesen és ne felejtsen el mindent, meg van az a szál ami gyújtáskapcsolón keresztül ad áramot. Gondolom nálad a memória szál van bekötve a gyújtáskapcsolós helyére, és akkor folyamatosan kap áramot.

Nekem ez amikor működik akkor jól működik, az utastér- kesztyűtartó- és csomagtérvilágításon kívül mindent levesz gyújtással együtt.
süsnye02-02-2011 14:46:37 // 110354
nézd meg, h pl. tudsz-e világítást kapcsolni gyújtás nélkül... mert ha esetleg igen, akkor nem a magnó környékén lesz a gond, hanem inkább a gyújtáskapcsolónál...
NaTo02-02-2011 14:46:16 // 110353
:) na igen. Ezek szerint úgy lett bekötve, hogy a gyújtáskapcsolója nem lett beiktatva. Aszem ez sárga kábel szokott lenni, és azon csak addig folyik áram, míg gyújtás van. Én mondjuk eleve anélkül kötöttem be, hogy ha várni kell a kocsiban, akkor is legyen zene :)
Robiik02-02-2011 14:39:21 // 110352
Ami elektromos problémám volt a kocsival az annyi, hogy a fejegység "lefagy" ez azt jelenti, hogy nem reagál semmire, és ami roszabb, hogy ha leszedem az előlapot akkor is szól tovább, pedig nem kéne, sőt, ha leveszem a gyújtást akkor is szól tovább, pedig akkor aztán nagyon nem kéne neki. Azt hiszem itt kezdem el keresni a zárlatot.
Robiik02-02-2011 14:32:18 // 110351
hátigen, ha beleszámolom a műhely bérlést is akkor egy új generátor áránál járok... és most nem azt mondták, hogy szétégett, hanem hogy elég csúnyán lett összerakva. :(
NaTo02-02-2011 14:31:00 // 110350
SD: "Elektromos hibák nálam annyiban kimerülnek hogy néha nem forgat elősre (a felújított) indító motor de már ez is be van határolva hogy kb mi miatt"

Nekem is volt ilyen, és ez gyújtáskapcsoló probléma volt... kikopott :)
Ekkor iktattuk ki, és gombos indításom lett :) AZt viszont imádtam! :)
Fairlane02-02-2011 14:22:43 // 110349
vazz :S
A multkorival együtt akkor ez már igen csúnya összeg...
SD02-02-2011 14:13:19 // 110348
Hát eloxidálódott testelési pontok, eltört kábelek okozhatnak túlterhelést zárlatot simán...

Szerintem a kasznihoz csatlakozó pontokat nézd meg.... meg a csomitartóba futó kábelköteget, az szokott eltörni.

Ha riasztó van annak a bekötését, bizti tábla környékét, kábel dzsuvát.

Én nekem mióta kiiktattam a kesztyűtartóból a nyitó világító bizbaxt, és kikukáztam a rádiót az autóból nem merült le az akksi, pedig van hogy hónapokig áll...

Ezen kívül meg a hátsó kábelt javítottam.

Elektromos hibák nálam annyiban kimerülnek hogy néha nem forgat elősre (a felújított) indító motor de már ez is be van határolva hogy kb mi miatt... de ezt 5 éve húzom:D:D:D

ha a te autód sem volt kettétörve és nincs mindenhol szigszalaggal toldozott kábel akkro mást már nem nagyon tudok elképzelni elektromosilag:)
SD02-02-2011 14:08:48 // 110347
Kiderül mi lakozik a zord bajszos külső mögött:D
Haro02-02-2011 13:31:39 // 110346
Lokfernek is tetszett mikor egyszer kipróbálta::))))))
Robiik02-02-2011 13:17:55 // 110345
42e lesz most, 2 csapágy, diódahíd, feszszabályzó, állórész. javasolták, hogy nézessem át az autót, mert lehet valami gubanc a tyúkbelekben ami megöli a generátort...
SD02-02-2011 13:08:48 // 110344
Vagy mondjuk az ami kivágta a dióda hidat, az kivágja az újat is:D:P

Na de inkább drukkoljunk:)

Jó lesz az:) De azért nem occsó.. 30k és legutóbb mit csinált?
Fairlane02-02-2011 12:46:04 // 110343
Csapágyak még meghalhatnak... :P
SD02-02-2011 12:33:25 // 110342
A szerelők monnyanak le, én szerencsére találtam megbízhatót.. nem tudom mi lenne ha máshova kéne vinnem...

Amúgy meg ezért ilyen állapotúak a magyar autók..
- a márkaszervízben amellett hogy lenyúlnak még ki is lopják a szemedet
- a sufni szerelő 5 perc nem odafigyeléssl okoz neked akkora kárt hogy utána hónapokig az nyögöd...
- valahol ott van a kulcs hogy olyan szerlő kell aki nem pénzéhes, és ha kedvel akkor normálisan átnézi az autódat...

a generátor meg Bosch:)
Robiik02-02-2011 12:29:21 // 110341
értem, nem is azzal van baj, hogy hozzá kell nyúlni az autóhoz, csak a szerelők hozzáállása bosszant, nem kicsit, nagyon :D vigyázok is rá, a legnagyobb baja szerencsére, hogy nincs rendesen kikormolva, meg lassan cserés lesz az első futómű, talán a lengők is.

és így ahogy mondod a 30e körüli felújítás tényleg baráti :)
SD02-02-2011 12:21:30 // 110340
Hát van esély rá ha elment egy darabig elmegy még egy darabig:D

Nekem is 25k volt a felújítás, és sztem dióda hidat nem cseréltek... csak forgó bizbaszokat.. de az is lehet hogy csak átnézték és megtisztították.

Minden esetre lett rá fél év gari.. természetesen csak arra értve amit ők cseréltek, tehát gondolom a tisztításra, de kopp-kopp azóta jó:) ez olyan 10k km-t helenthet? vagy 20 nemtom...

De ezen fölösleges mérgelődnöd tizenX éves autónál ez a helyzet, lefekszik egy alkatrész az visz egy másikat. Aki relatíve hibamentesen használ egy ilyan autót, az általában ráérzett, mi az ami halódik arra vigyáz, és amúgy is ésszel használja. Aki úgy akarja használni mint egy új autót, az állandóan falba ütközik. Mert felújítja az egyik berendezést, a másik meg lehúzza.

és egy generátor csere nem egy nagy ügy még ha szopacs akkor sem..

Csak hasolítsuk ahoz hogy pl: egy 2001-es Baxátban a generátorba van integrálva a fordulatszám jeladó.. Zárlatos lett a forgórész... Az új genyó úgy fél milla... (alfába 200k, puntóba 40k) Tehát mit lehetett csinálni a sokmilliós német technikával? Fogni egy bontott forgórészt, 150k-ért!!! és belerakni.. és gari? az nincs jó amíg jó..

ehhez képest egy 30k-s szerelés szerintem lófax:P örüljó hogy nincs széthajtva a motor meg nem kell vezérlést gyógyítani, az is benne vana apakliban.

vagy új buzuki:D:D:D

Ez ilyen vigasztalás féle akart lenni:)
Robiik02-02-2011 12:00:36 // 110339
Alig 10000km-el ezelött teljesen lehalt a generátor, elvittem egy villamosságishoz, forgórészt cserélt meg fesz-szabályzót, erre most meghalt az állórész és a diódahíd. van más is egy generátorban ami meghalhat, vagy mostmár végre rendesen össze lesz rakva??? nagyon mérges tudok lenni, mikor egy szaki úgy csinálja meg hogy legyint egyet, hogy jólesz az egy darabig most működik... miért nem lehet rendesen megcsináni??? ezért szarozzák az alfákat, mert alig van szerelő aki hajlandó normálisan megcsináni, és ezért nem viszem szerelőhöz inkább megcsinálom magamnak...
katbal02-02-2011 12:00:09 // 110338
Sajna nem olcsó a felújítás! Úgy rémlik 18 ropi volt minden szükséges alkatrész. Diódahíd, csúszógyűrű, szénkefék, csapágyak. A többit magam csináltam. Ha 18 csak az alkatrész, akkor szervízben simán lehet 30 pénz körül munkadíjjal cakkpakk.
SD02-02-2011 11:46:04 // 110337
Szerintem újíts, és vegyél egy bontottat tartalékba.

Nekem mikor megmakkant raktam bele egy bontottat, jó volt, de csináltattam egy felújítottat, mielőtt elindultam 3000km-es túrára, azóta az van benne, a bontott meg tarcsi.
Robiik02-02-2011 11:27:01 // 110336
Mongyuk majdnem mindegy, mert amennyiért most megin felújítják abból veszek kb 3at...
Robiik02-02-2011 11:21:43 // 110335
Az mennyire működőképes generátor? gondolom nincs arra garancia, hogy nem lesz azis kukás 2 hét múlva.
SD02-02-2011 11:13:10 // 110334
Longman02-02-2011 11:13:00 // 110333
Ahogy gondolkodtam rajta, ha jól rémlik akkor szerencsére a hosszbordást!
süsnye02-02-2011 11:11:03 // 110332
igen, valóban az lehet, mert erről a helyről hallottam, és itt is azt írják, h aluréteges vas
katbal02-02-2011 10:53:53 // 110331
Itt azt írja aluminizált! Szerintem ez inkább valami lehelletvékony aluréteg lehet a vascsövön.
Fairlane02-02-2011 10:51:12 // 110330
A tárcsa mellet van pár mm hely, ahol látszik, hozzáférhető a főtengely?
Ha igen, akkor ott egy mérőórával talán különösebb bontás nélkül meg lehet mérni, hogy űt-e a tengely. Ha nem, akkor valahogy le kell műteni a tárcsát, és megtanulmányozni...

Egyébként ez most hosszbordás szíjat hajt, ha jól értem, és nem vezérlést?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.